1. leht 3-st

Elektriautod

Postitatud: 10 Nov 2017, 17:16
Postitas Macintosh
Hakkab vaikselt tulema: ma olen alati arvanud, et nii lill see elu pole ning elektriautode tootmisel nihutatakse reostuskoht lihtsalt mujale.
Volksvagen arvab ka nii: https://goo.gl/CKPhap

Elektriautod

Postitatud: 10 Nov 2017, 18:40
Postitas Melx
Macintosh kirjutas:Hakkab vaikselt tulema: ma olen alati arvanud, et nii lill see elu pole ning elektriautode tootmisel nihutatakse reostuskoht lihtsalt mujale.
Volksvagen arvab ka nii: https://goo.gl/CKPhap
Ega sa pole mõne korraliku särtsukaga sõitnud vist veel :D.
Ja see artikkel ise on sama hägune kui väide, et elektrijaam on sama efektiivne kui pisike automootor.

Elektriautod

Postitatud: 10 Nov 2017, 19:57
Postitas franz125
See iseenesest ei ole miskine uudis.Eesti näiteks kui laadida särtsukat meit toodetud elektriga siis korstnad viskavad 180g/km kohta co-d välja aga poest ostetavad tavaautod suts peale 100g.Pluss veel see et akudeks toodetav kama ei lähe veel ringlusse vaid jääb vedelema.Puudub veel odavam tehnoloogia ümber töötlemiseks kui seda on uue valmistamine.Mingid mõtted on käinud et vanadest akudest mis autondusse enam ei kõlba kogutakse pankadeks kokku ja hakatakse kasutama nö.puhver jaamadena.Aga ka see on alles idee tasandil.Ainuke puhas hetk ongi praegu särtsukal ainult see kui ta sust mööda sõidab.

Elektriautod

Postitatud: 10 Nov 2017, 20:06
Postitas Madlobster
mac kohe oskab foorumil elu sees hoida :D

Elektriautod

Postitatud: 10 Nov 2017, 20:34
Postitas Vint
Viskan ka õli tulle! :)

Kui palju tegelikult, ühe auto valmistamine saastab?
Ja kas mõtekam oleks teha autod, hoopis nn. upgrade võimalusega, kus saab vabalt, uut ja vinget kraami külge kruvida kerele.
Tuuningu näol on midagi sarnast olemas aga mitte nii põhjalikult ja autode valmistaja, suudaks hea tahtmise juures, luua palju paremaid lahendusi.

Re: Elektriautod

Postitatud: 10 Nov 2017, 21:03
Postitas Jesper
Autode koha pealt ei viitsi motofoorumis midagi arvata, aga KTM E-XC-d ma näeks oma garaažis küll hea meelega, kui see saadanas nii rämedalt kallis ei oleks. Võib küll prõmmida, et reostamise puhul pole oluline kas see toimub Narvas või summutiotsa juures, aga reaalus on vähe teine. Usun et elektriendurokaga kuskil mitte-päris-kõige-lubatumas kohas kellelegi vahele jäädes on absoluutne worst case scenario kerge kulmukortsutus ja palve oma tõukeratas siit minema koristada, kahetaktilisega samas olukorras on vähe puisem lugu... :)


Re: Elektriautod

Postitatud: 10 Nov 2017, 21:24
Postitas Madlobster
see reostuse siin või eemal vahet pole jutule ma vaidleks siiski natuke vastu süüvimata muudesse aspektidesse.
Looduse reostuskoormus võib sama olla pluss miiinus ühe või teise kasuks kahjuks aga, kas need tuhanded autod tossavad su elukeskkonnas, kus sa seda ööpäev läbi koos oma perege kopsude ja ninakarvadega filtreerid või siiski kuskil eemal, kus see nii otseselt läbi hingamielundite ei käi on väike vahe sees. jah keegi elab elktrijaama lähedal ja hingab seal seda aga seal elab oluliselt vähem inimesi kui keskilinnas (ei nad ei ole vähem tähtsad jne) Samuti on tuumajamaad suht väikse koormusega loodusele.
mulle meie kliimas elktriauto tänase võimekusega pinget ei paku. tesla küll on vahva mänguasi aga ma olen liiga spontaane inimene, et kannataks auto kõrval laadimise lõppu oodata enne kui sõita saan.muud sodi, mida siia taritud on erinevate kampiaaniate korras ei pea mainimisväärseks

aga eks sõda tõotab see teema nii või teisiti :)

Re: Elektriautod

Postitatud: 10 Nov 2017, 21:54
Postitas franz125
Igasugu rohelist demagoogiat kõrvale jättes on selge see et enne need laiemlt levima ei hakka kui on samas hinnaklassis tava masinatega.Norrakad läksid seda teed et subsideerisid mis kole,küll ostmist küll maksude näol jne.aga nüüd seis selline et teede hoolduseks ja taristu ülalpidamiseks pole enam pappi.Fossiilmasinate omanike maksude rahast jääb väheks ja tõmbavad särtsukad maksuliistule.Targad kodanikud Saksamaal rehkendasid et kui kõik massinad neil särtsukate vastu vahetada siis saaste tõuseb 20-30%.

Re: Elektriautod

Postitatud: 10 Nov 2017, 22:41
Postitas Mrtn5
Ses osas on selge, et gaasist jääb tootmisel ja põlemisel vähem jääkprodukte kui naftatoodetest ja kui upgrade bensuautost gaasile on nt 2tuh, siis kokkuvõttes saaste väiksem kui bensul. Elektriauto puhul võib ju reklaamida väikest sõidukulu, kuid kaks korda suurem auto tootmiskulu (ja ostuks vajaliku töö samavõrd suurem saastekordaja) vaevalt väiksemat sõidukulu katab, rääkimata keskkonnale soodsamaks kujunemisest kokkuvõttes. Eks see ole rohkem moeteema, vähemalt praegu. Elektri tootmine nö suurtootjas on küll efektiivsem võrreldes jaetootmisega "kohalikus" bensumootoris, aga mure on tarbija (auto) maksumuse kahekordses vahes, mis tühistab elektritootmise mastaabivõidu.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 01:48
Postitas krss
Tänase arengutaseme juures pole ma absoluutselt särtsuautode pooldaja, kuid saastamisest rääkides on siiski üsna kõva argument juba see, et kui võrrelda energiakulu 100km kohta, siis ainuüksi selleks vajaliku hulga fossiilkütuse rafineerimiseks kulub rohkem elektrit kui elektriautol selle maa läbimiseks elektrienergia abil. Sisuliselt tarbivad kõik fossiilkütuseid põletavad autod juba praegu elektrit korstnate kaudu. Kui suudetakse mõistlike kuludega asendada suurem osa korstnatest peeglite või rannikuventilaatoritega, oleks asjal juba jumet. Millegipärast on põhirõhk aga sellel, kuidas elektrit kulutada, mitte et kuidas puhtamat elektrit teha. Elektriauto mu elutiiliga nagunii kokku ei sobi ja eks nüüd paistab, kui kaua veel lubatakse meil neid dinosaurusi põletada, eks nii kaua tuleb seda siis ka teha.

Elektrirattad on hoopis huvitavam teema, proovinud mitmeid juba varasemastki põlvkonnast (15a tagune tehnoloogia) ja meeldib just see, et on vaikne. Mul oli nii praeguse bike kui chopperi ostmisel eelduseks, et peab kas olema vaikne või et saaks vähese vaevaga teha ratta võimalikult vaikseks. Elektrilise rattaga on see kõik pseudoprobleem ning kütuse (akud) saaks panna ilma maksuametit ärritamata firmakuludesse :mrgreen:

Tõsisemalt rääkides pole vast kaugel ka aeg, kui alibaba kaudu saab osta kitte, kuidas oma levinud mudel, näiteks Vitara või Virago bolt-on lahendusena elektriliseks ümberehitada.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 09:00
Postitas claw
Hajareostus vs punktreostus on kaks eri asja. Tehase korstna otsa on lihtne ehitada hüper-super head filtrid ja asi korras. Iga auto tagumikku neid installida on oluliselt kehvem, sama headtulemust ei saa.
Elukeskkonna puhtuse mõttes võiksime elektriautodele bensiiniga elektrit toota ja ikka oleks asi parem. Lihtsalt akud on veel lahjavõitu. Ja keerulised toota ja ümbertöödelda jne.

See on teooria muidugi. Röövkapitalism kipub ka head ideed lihtsalt kasumi nimel petmiseks ümber kujundama.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 12:28
Postitas AzA
Minusugusel maakal hakkab Londonis näiteks pea valutama, vaatamata asjaolule, et pole just kõige reostatum linn.
Võrdleme kasvõi ahjuküttega, ei kujuta vast meist keegi ette kui lasnamäge ahjudega köetaks ... see oleks üks suur tahmalinnaosa.
Aga nende kütte reostus tõsi liigub mujale nii ehk naa, aga see on effektiivsem. Ma tunnen oma kuutide 6-te ahju nagu oma viit sõrme, aga ikka kütan vahel ebaeffektiivselt, kas pole aega, ei viitsi puid tarida ette vms.
Asi on alati hinnas ja mugavuses.

Iga 100km järel tankida ja pool tundi lakke vahtida on nii ilmne ebamugavus, et keegi peale andunud fännide ei tee seda. Rääkimata ülekandeliinide võimekusest kodudesse jms.

Isegi kui pisike linna elektrikäru maksaks ütleme 3k uuest peast, ehk enamikul oleks võimalik lühisõitudeks see hoovi parkida, siis ....
Elekter, elekter, mul on 3x16A peakaitse majal, 25-e peale viimine maksab 5 tuhat eurikut .... isegi kui ma tasuta ostukäru saaks, no jääks seisma see kuut.
Ah krt, teisel majal juba on 3x25A, aga seal imeb tarbimine lisa ära, peaks ka tõstma, aga ..... isegi kui tahaks rämeda raha eest 552€ per amper seda teha, siis ..... ülekandeliinide võimekus puudub.

Minu arvates on see elektriautonduse prajekt juba eos absurdne, infrastruktuuriks pandi püsti mõni laadimisjaam siia - sinna. Enivei niikaua kui laadimine pole momentaalne või kodus seda öösiti teha ei saa, jääb asi nishikaubaks.
Põhikütet ei saa elekter massiliselt niipea asendama, nagu majas, nii ka ratastel.
Küll aga on võimalik ja arukas linnas elektriga asja ajada, isegi kui ta veidi kallim tuleb .... hea enesetunne maksab.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 12:39
Postitas stev666
Pekingis küll ei kannata olla pikemalt kui päev..

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 13:07
Postitas Raiku
Gaasiauto, mis kasutab biolagunemise kõrvalprodukti, on jah "nö" rohelisem kui elektriauto kui ainult liikumiseks vaja minevast energiast jutt on... eeldusel, et elektriauto ei kasuta sellestsamas gaasist "tehtud" elektrit jne.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 13:14
Postitas urmas66
Piiteris on kesklinnas Talvepalee kõrval kaldapealsel või Nevskil ,kuuma suveilmaga ,ka tund jalutamist iiveldama panev.

Aga ei tule neid särtsu autodest enne midagi, kui pole leiutatud kiiret laadimist.Siiani on neist kasutuskõlblikud (tesla) ikka jõukate friikide mänguasjad.
Gaas ,aga on jah igati arvestatv alternatiiv ,kui reostust vähendada soovitakse.Kas Stockholmis mitte ei ole kõik prügi autod gaasiga? Midagi on kuskilt sellist meelde jäänud.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 13:20
Postitas Macintosh
Ma olen korduvalt kujutlenud, et olen elektriautoga jäänud keset kõrbe ning lähima bensiinijaamani laadimipunktini on 65 km. Et millise valemiga ma selle elektri sinna saan? Bensiinimootoriga auto puhul on asi enam-vähem lihtne. Vaja on kanistrit besiiniga ja sõit jätkub. Aga kuidas elekter sinna 65 km kaugusele autosse saada on minu jaoks müstika. Tasssin generaatori kohale või? "Elektrikanistrid" oleks ka variant aga need neetult rasked ja nende kohaletoomiseks on vaja vähemalt suuremat kaubikut. Rääkimata sellest, et "varuakusid" bensiinijaamades ilsmelt ei leidu.

Ma teeks panuse gaasile: tehnoloogia on järgiproovitud, sõidukid on olemas, infrastruktuur on olemas, kütus on transporditav ja laetav sõidukisse piisva kiirusega. Enamus maast tulevat gaasi põletatakse täna lihstalt ära, sest naftaga mässata on tunduvalt rentaablim. Rääkimata sellest, et gaasi põletamisel mootoris saadakse lõpptulemuseks pisut veeauru. Tundub, et kõik võidavad.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 13:21
Postitas AzA
Jep, räägime edasi pigem nö mugavusküttest elektrikünade puhul.
Põhikütteks ei saa elekter meil veel niipea ... meie luajal mitte, kui just ..... mingi ime läbi pisikesi taskukohaseid tuumareaktoreid ärima ei hakata.
Muide esimesed autod olidki elektriautod, ei läinud asi väga kaubaks, alles fossiil tegi revolutsiooni.
Seega peab miski sellest parem olema, minu pärast võime tooriumireaktoritest jahuda.

Nishinduses on revolutsioon juba toimunud, elektrivelod, rulad, tasakaaluliikurid jne jne. Pelg 10 aastat tagasi oli see klass ikka veel vana hea kondiaurukas.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 14:53
Postitas urmas66
Macintosh kirjutas:Ma olen korduvalt kujutlenud, et olen elektriautoga jäänud keset kõrbe ning lähima bensiinijaamani laadimipunktini on 65 km. Et millise valemiga ma selle elektri sinna saan? Bensiinimootoriga auto puhul on asi enam-vähem lihtne. Vaja on kanistrit besiiniga ja sõit jätkub. Aga kuidas elekter sinna 65 km kaugusele autosse saada on minu jaoks müstika. Tasssin generaatori kohale või? "Elektrikanistrid" oleks ka variant aga need neetult rasked ja nende kohaletoomiseks on vaja vähemalt suuremat kaubikut. Rääkimata sellest, et "varuakusid" bensiinijaamades ilsmelt ei leidu.

Ma teeks panuse gaasile: tehnoloogia on järgiproovitud, sõidukid on olemas, infrastruktuur on olemas, kütus on transporditav ja laetav sõidukisse piisva kiirusega. Enamus maast tulevat gaasi põletatakse täna lihstalt ära, sest naftaga mässata on tunduvalt rentaablim. Rääkimata sellest, et gaasi põletamisel mootoris saadakse lõpptulemuseks pisut veeauru. Tundub, et kõik võidavad.


.....jääb üle autole vändad(pedaalid),mis liikuma paneks, ka juurde aretada :mrgreen:
Aga jah minu mõte on sel teemal samu radu liikunud

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 15:39
Postitas Jesper
Sellist kohta maismaal, kus kahe seanina vahe on 130km, on ikka päris raske leida. Rääkimata sinna autoga pääsemisest :)

Anoh üldiselt see laadimishirm on umbes samast klassist nagu lennuhirm või siis osade inimeste veendumused Maa kuju kohta - ükskõik kui palju ratsionaalseid argumente üht- või teistpidi tuua, hirm jääb ikka alles. Mina näiteks ei mõtle mootorit või pesumasinat käima pannes CO2-le või muule saastele, ma arvan et enamik siin sõna võtnuid ka tegelikult ei mõtle, a kohe kui elektrisõidukid jutuks tulevad on see saaste järsku kõige algus ja ots ja muidu maailma kõige tähtsam parameeter. Samuti ma ei näe mingit põhjust, miks kõik inimesed peaksid tingimata täpselt ühesuguse jõuallikaga sõitma - umbes sama teema nagu bensiin/diisel, naelkumm/lamell, waze/gps, et kui MINA arvan et gaasimootor on kõige parem, siis peavad kõik teised TINGIMATA sama arvama.

Mulle isiklikult elektrisõidukid meeldivad, eriti just see kiirenduse asi, omg, kes pole proovinud see ei tea üldse ööd ega mütsi asjast ja jaurab mingist saastest. Eriti hästi sobib see just tsiklile, kuna kõik on nagunii harjunud et paagitäiega väga kaugele ei saa, mingeid salongisoojendusi jms elektrit kulutavat jama nagunii ei ole ja nii edasi.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 16:06
Postitas urmas66
Olen seda Mitsu särtsukat proovinud külavahel(naise õe ameti auto oli) ja kiirendus oli tõesti energiline sellise putuka jaoks.Aga see oli ka kõik,mis selles konkreetses isendis, meeldivat oli.
Tema jutu järgi oli tal mitu juhtumit,kus näidiku järgi sai veel rohkem,kui plaaneeritud sõita,aga mingil hetkel aparaat seisis ja ei piuksugi enam.Juhtumid siis üle poole talvel,aga ka soojal ajal juhtus neid.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 16:17
Postitas franz125
See saaste jutt ju käib ikka enamuses niipidi et kui roheline see särtsukas puha on ja kohe tekib ka vastulauseid.Ja laadimine ikkagi on probleem nii tee ääres kui ka kodumajapidamistes.Väga ei kujuta ette mingi magala kortermaja elektrifitseerimist laadijatega,saati veel kiirlaadijatega.
Üks link kah, siit saab motika http://lightningmotorcycle.com/reserve-now/

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 16:50
Postitas Madlobster
kui bensiinijaamani on 65 km siis ei jaluta sa65km jaamani ja 65 km tagasi kanister näpu otsas.
ma oma lollipeaga prooviks tõmmata.

jesper
sul võib neid seaninasi olla siin ja seal aga kaua sa sellisest common seaninast 6A kaitse oma tesla järgmise seanina juurde jõudmise levelini laed? Jaaa tesla insanemode tõmbab kõigil näo naerule aga seaninade juures passimine eriti mitte.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 17:30
Postitas AzA
Tänane seakärss on ikka tavaliselt 2,5mm2 kaabli taga ja maks 16A 230V ühe faasilisena. Ohutuse mõttes siiski üle 10A poleks sealt arukas läbi lasta, kaabel ikka kisub 16A-ga pikalt käiates soojaks minema.
Arvestades noh kõrbes 100km läbimiseks 25kwh (suht standard kergetel ostukärudel), talvel kindlasti see number suureneb (tublisti ikka), ja ..... tavalisest kärsast kannaks ca 23kwh üle ca 10 tunniga 10 ampriga (2,3kw tunnis) ... see aga tähendab, et iga jumala öö on üks faas lihtsalt kasutu ja omiku saad 100 kilti ringi teha .... heal soojal suvel, talvel ilmselt see asi on kahe kordne, kui just puhvaika ja vildi huviline pole.
Jõupesaga saaks asja kiiremaks ja veidi hajutada.
Tihti on autodel 10A piirang, et igaks juhuks kärssu mitte maha põletada ... ameerika noh.

Seega tavalisi kärssu võib olla iga meetri tagant, aga tund laadimist ja 10 kilti vuramist ... suvel eksole.
Selline asi lihtsalt ei toimi meil, väga väike osa juuskeisse vaid.

Tesla 85kwh akude laadimisaja võib igaüks nüüd ise arvutada. Ma oma 25A peakaitsmega annan kogu ühe faasi autole ära ja saan hommikuks aku peaaegu täis .... pesu peseb kallis kaasa siis päeval :P
Või panen majale rubilniku ette ööseks ja kütan 3 faasi peale, saab aku täis kui pika unega pole.

Tsiklitega on nii, et neil pole 50kwh akusid seal peal, nad on ikka hoopis lahjemad kui autot.
Ma niisama ei puhu ka, olen nii mitsu, kui ka nissaniga sõitnud, teslat tõsi pole proovinud.
Minek on muidugi vihane, hind ja infra järgi jõuab ... igatahes selline linnakäruks.

Lisaks kärss kärsaks, aga meie võrgud pole projekteeritud nonstop täisvoolu võimsusele, rääkimata sellest, et auto laadimine moonutab siinuskuju, mis omakorda keerab pekki mitte ainult minu oma maja toiteplokid, vaid kogu võrgu.
Suur hulk võrke on meil ehitatud sellise võimsusega arvestamata hetkel.

Meil pole infrat kärssade jaoks, isegi kui nii tundub. Nii see asi päris ei käi, et kärss seinas ja tõmban rubilnikut. Eino võib teha ka muidugi, mul vanaisa tegi ise .... sai uue maja ehitada pärast ruumi puude saagimist oma veetud kaabli otsast.

Pisiasi veel, täna on elektri hind koos ülekande tasudega keskmiselt 12 senti kwh, ehk õnnelik 100km massab ca 3 veidi peale euri suvel, umbes sama mõõtu lidrane turbobensiin võtab vast kuskil 5L ehk 6eur, sealjuures kõik muu tarbimine.
Reaalselt kipuvad nad talvel suht ühte auku küttekuluga olema paraku.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 18:33
Postitas Jesper
franz125 kirjutas:kohe tekib ka vastulauseid

Jah, mulle tundub 95% elektrisõidukivastaste kriitikast selline emotsionaalne "vastulause", a mis täpselt neid vastalisi üles keerab, see jääb arusaamatuks. Loomulikult kõrbes reisimiseks on teistsugused vahendid paremad, samamoodi ma ei pane metsa matkama minnes adi yeezysid varba otsa, aga see ei tähenda et nad mul kohasemate käikude tarbeks olemas olla ei võiks.

Mis puudutab seda teemat, et "mis elektrivõrgust saab kui kõik oma autosid laadima hakkavad", siis ütleks et mul isiklikult on täiesti ükskõik, mis näiteks 30a pärast probleemiks on. Ma olen siis juba pensionär ja neid probleeme lahendagu järgmine põlvkond. Tänane reaalsus on siiski see et praktiliselt 100% tõenäosusega oled sa oma majas ainuke elektrisõiduki omanik ning isegi seanina kaudu saab öö jooksul keskmise pürjeli päeva sõitude jagu energiat laetud, rääkimata tööstusvoolu pistikust.

Ainuke reaalne probleem täna on hind ning asjaolu, et kasutatud masinaid veel turul pole. Edasi on juba maitseasi.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 18:49
Postitas AzA
Tegin ju arvutuse, saabki enamvähem laetud ostukäru :) Enamikes eramajades on meil 16-25A, mis on piisav päeva sõitude jaoks linnas, kui vähegi oomi seadust tundev kärsa ühendab.
Küll aga läheb jamaks väheke võimsamate raskemate autudega.

Võrgud projekteeritakse 40 aastase amortisatsiooniga meil. Asi pole kõigis, juba hetkel on võrgu siinuskuju oma piiri lähedal .... isegi kui järgmisest aastast saaks leafi ntx 5 tonniga (ma kohe ostaks), ilmselt ka sina, siis toimuks elektrivõrkudes metsik koormuse kasv, siinus läheks hapuks ja mobla laadijad kärssaksid tõenäoliselt kollektiivselt maha.
Juba ainuüksi minu igakuine elektritarbimine hoobilt kahekordistuks ... ühelt kahele megavatttunnile.
Lisaks suureneks veelgi vahe talvises ja suvises tarbimises.

Ega ma vastu sulle jesper vaidle, lihtsalt kirjeldan võimalikke probleeme.
Elektriauto on igal juhul arukas, rusikana ca kolmandik riigi energiast tarbib transpordisektor ja fossiilsena kasuteguriga kuskil 12%, elektriküna 75% vastu, kui tootmise 30-40% tegur sisse arvestada saab elektriauto kasuteguri ikka sinna 20-30% kanti.
Igati arukas, kui just need muud kulud nii krdima suured poleks :(

Mul on 2 maja, ühes oleks kaks elektrikäru ja teises 0, suviti lisanduks sinna ka üks. Muidugi kui masina hind oleks alla neelatav.
Aga kuna pole, siis on see lihtsalt oleks-poleks.

Re: Elektriautod

Postitatud: 11 Nov 2017, 19:01
Postitas Jesper
Jah, ok, ega pean tunnistama et minu maailmas on 5V juba kõrgepinge, peab ettevaatlikult ringi käima et 3,3V kola mitte maha põletada, noh ja vahelduvvool on minuarust üldse enamvähem mustale maagiale lähenev nähtus :) Lähtusin lihtsalt loogikast, et kui ma võtan ja torkan elektriradiaatori seina, siis selle peale Narva puldis ju tuled ära ei kustu, noh ja mingil super krõbedal talvepäeval on neid radikainimesi ilmselt kahe suurusjärgu võrra rohkem kui elektriautosid 10a pärast. Nad aegajalt panevad ju selle peale mingi Iru bloki tööle vms, et kasvanud nõudlust rahuldada. Aga jah, olen diletant.

Re: Elektriautod

Postitatud: 12 Nov 2017, 00:35
Postitas urmas66
Mul ei ole emotsionaalset "vastulauset" vaid pigem realistlik lähenemine asjale.Nagu ka Aza mainis,siis hind paneb paljuski asja paika.Aga uued tehnoloogiad on minu jaoks alati teretulnud.
Kui sama raha eest(18600€), kui ostsin naisele eelmine aasta uue auto ,saaks elektril töötava samaväärse(Škoda Fabia 81kw Comfort varustus),siis kohe ostaks.Kusjuures isegi kaalusin särtsuka ostu.Samaväärse varustusega soovides,peab aga vist ainult 60+tuhat Teslat vaatama.Pere teiseks autoks(ls 12tkm aastas) poleks see nagu mõistlik.

Re: Elektriautod

Postitatud: 12 Nov 2017, 05:26
Postitas will111
oot, mismis, et elektrikäru võtab 100km läbimiseks 3 euri eest voolu??? :O tundub küll natuke ebareaalselt suur energiakulu, aga samas ega ma ei tea, pole ise nendega kunagi sõitnud.
igatahes sel juhul küll üsna mõttetu teema...no kui rahalise poole pealt vaadata ja hetkeseisu arvestada. mingi mõistliku diisliga saab sõita umbes nii 5 euriga 100 ära heal juhul, kui mitte just peamiselt linnas ei tiksu ja muudkui ei külmkäivita.
teisalt, eks neile kes ainult linnas sõidavad ja on uut autot ostmas jällegi ideaalne variant. külmkäivitus ei puhu pilli, ummikus istu või 4 tundi järjest, kulu on olematu. õhku ka ei reosta oma tiksumisega. mõtle kui tore, istub terve järvevana täis vante puhtas õhus, vaikuses, käib linnulaulu nautimine jne :D talvel läheb käima iga ilmaga...loodetavasti?!
aga fakt on muidugi see, et kui ikka pool tallinna hakkab ise õhtu/öö oma kärusid laadima siis see tarbimine on tõesti märkimisväärne. karta on, et kuskil mingi lüli ei pea vastu

Re: Elektriautod

Postitatud: 12 Nov 2017, 09:14
Postitas Kirs
Siin: http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=146911 ka kõvasti hagu antud särtsukate teemal.

Re: Elektriautod

Postitatud: 12 Nov 2017, 10:29
Postitas AzA
will111 kirjutas:oot, mismis, et elektrikäru võtab 100km läbimiseks 3 euri eest voolu??? :O tundub küll natuke ebareaalselt suur energiakulu, aga samas ega ma ei tea, pole ise nendega kunagi sõitnud.


Nojah, epa reitingud on neil keskmsielt 32-35kwh 100 miili kohta. Ehk siis 20-25kwh per 100km. Hetkel maksab 10kwh keskmiselt 1,20€ (kui ei juhtu laadima börsi tipul vms).
Reaalsus on siiski 25-35kwh 100km, eriti talvel tänu soojendusele. Näiteks Chevy Volti salongisoojendi on 5kw ja aku soojendi 1,8kw, Leafil aku soojendi vaid 300w, aga ilmselt töötab pidevalt, miinustega kindlasti.
Ta pidurdades toodab küll tagasi, aga see on rohkem marginaalne.
Kõige sellised pehmemad küttekulu tasuvusajad on vs tavaauto 80k kilomeetrit, ehk no nii umbes 5-6 aastat.
Need sõidan igapäev Floridas 100km tööle ja tagasi, meil on asi tegelikult kurvem, mida ka senised omanikud kõik tunnistavad.
Ja kõrbetestid ei arvesta üldjuhul akude eluiga.
Enivei me saame seda kohe kohe teadma. Mina ennustan, et sotsamet hakkab sõitma fabiatega :bsmile:

Enivei on küttekulu ikkagi poole väiksem, isegi teslal, aga reklaam 8x odavam ei ole ta kohe mitte. Elmo teeb küll mingeid soodukaid riigi toel, aga kauaks?
Ummikus tiksuda on tõsi odav, 3kw tunnis nö. Soe ja akud ka ok tempil. Disla imeb koha peal tiksudes ikka liitri vast ära tunnis.
Ehk taksondus on tõsi võimalik valdkond, kus asi ära tasub.

Kodust laadides on tegu ikkagi tasumatu prajektiga finantsiliselt. Lihtsalt pole aeg veel käes.
Rääkimata benapaagi kulust. See saab olema äge, kui need leafid ja iemevid esimest korda akuringi vahetust tahavad.

Koliks tarbimiskoha soojus fossiilkütte pealt elektri peale esialgu, vaataks seda. Miskipärast on huvilisi kole vähe :(