1. leht 2-st

Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 12:23
Postitas Maaks
will111 kirjutas:

yeekim, kahjuks see asi nii lihtne siiski ei ole. korduvalt proovitud (seda auto juttu mõtlen just). jäätunud klaase saab isegi siis kui sul auto ühe päeva seisab, kuskile midagi jäätunud ei ole, kõik tempid on täiesti ühtlased ehk et vahepeal ei sõida ega soojenda salongi mingil moel...teisel päeval kliima muutub ja klaasidel on jää peal, seespool, väljaspool, igalpool :D sees pool selle õhuniiskuse klaasile kogunemist muidugi teoreetiliselt saaks vältida kui sul kuidagi õnnestub salongis hoida ja säilitada hästi kuiva õhku. praktikas on see põmst võimatu

Offtopic: Talvel pargitud auto klaaside sisemist jäätumist saab suht edukalt vältida kui sõidust tulles tuulutad salongi korralikult, et kogu soe=niiske õhk väljuks. Töötab seda paremini, mida madalam on õues temperatuur.


Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 13:00
Postitas will111

jah, ma tean seda teooriat väga hästi. praktikas olen korduvalt proovinud, mingi efekt on... aga väita, et täielikult saab vältida oleks siiski tugevalt liialdatud. muidugi siin palju sõltub veel sajast muust asjast ka, mis liiki sõite üldse teed (kas palju hästi pikki otsi, või vastupidi), milline kliima väljas on või on olnud näiteks viimased kuu aega jne.


Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 14:48
Postitas M.T.

Oot, misasja :shock: Auto klaasid jäätuvad seestpoolt? Te ikka tänapäevastest autodest räägite või retro Žigullidest? Mul küll miskit ei jäätu ja selline probleem oli ikka rohkem kui 10+ aastat tagasi. Kasutage kummimatte talvel ja ärge tassige lund salongi.


Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 15:29
Postitas stretch

"Retro" Žigullidel on tegelikult tolle aja kohta väga hea salongi soojendus, seega illustreeriva näitena need ei päde. Või on Sul mõnega lausa isiklik kogemus, et klaasid jäätusid seestpoolt?


Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 15:36
Postitas M.T.

Üks räägib aiast ja teine aiaaugust :mrgreen: Sul öösel soojendus pargitud Žigullil töötas w?


Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 15:43
Postitas stretch

Ikka :D , buržuika põles salongis 24/7


Re: Kes meil veel sõidavad?Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 15:49
Postitas M.T.

Vene pool-Webasto :mrgreen: Kui mootoritökati oleks ka veel pannud läbi voolama, siis oleks täispauk olnud.


Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 16:14
Postitas will111

" ärge tassige lund salongi" mis ma peaksin iga kord enne autosse sisenemist panema ukse ees jalatsi vahetus mati peal vahetusjalatsid jalga ja tuldud jalatsid mingisugusesse õhutihedasse kilekotti pakkima või? :D kes see viitsib sellise juraga tegeleda. paratamatult mingi kodus lund salongi kandud kui eriline analist ei ole.

auto salong ei ole perfektselt väliskeskkonnast sealed off kapsel. õhk liigub mingil määral nii ehk naa, ja koos sellega ka niiskus. ma ei rääkinud sellest, et auto klaasid a'la igal hommikul seest täielikult jääs on, paksu kihiga kaetud vms. Ma räägin sellest, et teatud juhtudel (eelkõige siis kui tempid kõiguvad 0 ümber üles ja allapoole ning õhuniiskus on suur) tekib eelkõige esiklaasile, ilmselt selle asendi tõttu võrreldes ülejäänud auto klaasidega, selline hästi õhuke veeaurust moodustunud udukiht ja kui nüüd temp juhtub kiiresti paar kraadi kukkuma ning kenasti alla nulli minema siis järgmine kord autosse istudes on kiht seal jäätunud ning lihtsalt kummilapatsiga üle tõmmates enam ära ei eraldu


Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 17:08
Postitas M.T.

Ei pea vahetusjalatseid kandma või uksematti kasutama. Saab ka palju lihtsamalt. A jutu mõte oli see, et ma küllalt näinud kodanikke, kes talvel otse autosse astuvad ning ei vaevu oma jalgu natuke lumest puhtaks koputada, endal mingid suure tallamustriga saapad jalas ja piltlikult öeldes iga sisenemisega a’ 1kg lund põranda tekstiilmatile laiali laotavad. Päeva jooksul käivad niimoodi välja-sisse rohkem kui 2-3x, põrandapolster on autol märg ja salongifilter ka krt teab mis ajast vahetamata ning kiruvad, et s.tt auto rsk, aknad hommikuti seestpoolt jääs. Kui natuke ise hoolikam olla ja autol vajalikud kütteseadmed ning salongifilter korras, siis ei jäätu ka klaasid. Kui aga salongis õhuniiskus nagu ujulas või aurusaunas, siis on teine teema.
Vanasti küll oli osadel Toyotadel mingi probleem ja talveks võttis teenindus salongifiltri välja, muidu oli ka sõidu ajal esiklaas udune. Mingil põhjusel see filter vettis nagu käsn.


Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 13 Nov 2018, 22:50
Postitas villy

Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 00:30
Postitas claw

Kuidas see täpselt välja näeb, kui miinuskraadidega kont ei rakendu. Kliima sees ju kogu aeg, aga miinusega kondi pump järgi ei lähe. Ka käsitsi lülitades. Audil vähemalt, vanemal.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 07:10
Postitas villy

Eks see oleneb auto mudelist ka aga mul superbil küll rakendub ja koos sellega käivitub seal agregaat, mille nimi on ingliskeeles evaporator mis siis samaegselt salongiõhust eemaldab kuumust ja niiskust aga ta jah saavutab efekti siis kui salongi puhutakse juba sooja õhku.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 08:02
Postitas franz125

See äge seade nimega evaporaator on paraku igal kliimaseadmaga autol .Seal toimub vedeliku aurustumine millega kaasneb temperatuuri langus.Ei õnnestunud sul oma superbiga hiilata.Kuna see radika taoline ese on ümbritsevast külmem siis koguneb sinna õhust kondents mis lihtsalt toru kaudu õue ära voolab.No magic.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 08:11
Postitas mx77
villy kirjutas:

Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.

Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 08:25
Postitas M.T.
mx77 kirjutas:
villy kirjutas:

Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.

Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.

See käib Superbi kohta või peaks üleüldine olema?
EDIT: Uurisin VW kohta ja Molleri töötaja sõnul +5 allapoole aktiivselt ei tööta, kuid aegajalt peaks rakenduma ja õhku kuivatama. Ehk siis 100% pole off ega on.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 08:26
Postitas Elevant

Mingil määral AC rakendub, on oluline vahe, kas AC nupp on talvel sees või väljas. Kiiremini soojaks/jahedaks ei lähe, aga autot seest kuivatab ja klaasid saab kiiremini puhtaks.
Kellel on veel vana hea pliidinuppudega ehk ainult konditsioneeriga isend saavad edukalt proovida, kliimaautomaadiga isendil tegelikult ka, kui manuaalsele juhtimisele üle minna. Kas konkreetselt kondi pump ka rakendub, ma ei tea.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 08:52
Postitas mx77
M.T. kirjutas:
mx77 kirjutas:
villy kirjutas:

Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.

Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.

See käib Superbi kohta või peaks üleüldine olema?
EDIT: Uurisin VW kohta ja Molleri töötaja sõnul +5 allapoole aktiivselt ei tööta, kuid aegajalt peaks rakenduma ja õhku kuivatama. Ehk siis 100% pole off ega on.

See on ikka üleüldine. Probleemiks on selle peene nimega jubliku, evaporaatori külmumine. Sest kui väljast tulevat külma õhku veel lisaks jahutada, siis see niiskus, mis seal on enam mitte ei kondenseeru, vaid see muutub jääks. Konditsioneeri kompressoril on siiski vaid kaks asendit ON või OFF. Salongi jõudva õhu temperatuuri reguleeritakse kütteradikaga.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 09:29
Postitas urmas66
mx77 kirjutas:
villy kirjutas:

Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.

Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.

Just nii on ja see ei ole seotud mitte autode ja muu asjaga vaid lihtsa füüsikaga ehk freooni gaasistumise ja veeldumise protsessiga süsteemis.

Alates 2017 aasta autodel on üldse aine sees,mis ei lase seda jahutust tööle minna vist mingi +11 juurest allapoole . Seda viimast täpselt ei tea,aga mul mõlemad autod peres nüüd sellega ja vahe on tuntav.Eriti nõme on selline just 10-12 kandis ,kui päike ka veel paistab,siis kliima ei taha aru saada,et mida teha,soojendada või jahutada. Tegemist siis mõlema auto puhul kliimautomaadiga. Kliimamees ütles,et see on samalaadne aine välgumihkli gaasiga :D


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 09:46
Postitas urmas66

Mul oli viimane ja ainuke auto ,millel klaasid talvel seistes seest jäätusid Opel Ascona 76a vl ja edasi ei tea sellest küll midagi.Žigullil oli vaip maas ja kummimatid peal,aga ka seal ei mäleta ,et oleks kordagi klaasid seest jääs olnud. Kasutan ainult tekstiil matte ja ka webastot ,kuid seda mitte kõigil sõidetud autodel. Opeli puhul oli kindel probleem see,et see ei soojenenudki korralikult,ning salong oli ja jäi niiskeks ka peale pikemat sõitu.
Alates 94-st aastast on mul kõik autod olnud tekstiil mattidega ja pole ühelgi klaasid seest jääs olnud. Opel Senator 85-Ford Mondeo 97 ja Mondeo 98-Nissan Almera 01-Mitsu Outlander 03-Volvo XC90 07-Skoda Octavia 15-Skoda Fabia 16-MB Vito Tourer 17-Renault Captur 18. Kõik on väga erinevad ja on olnud nii tavalist konditsioneeri,kui kliimautomaate,aga see pole küll midagi muutnud. 98 Mondeo-Almera ja fabia on naise autod,mis süidavad pigem lühikesi otsi ja seisavad vahel mitu päeva järjest,aga pole ka neil kordagi klaasi seest jääs olnud.
See probleem tekib ilmselt puudulikust küttest ja ummistunud ventilatsioonist.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 09:59
Postitas Krl

Kas sellised teemad ongi tsiklifoorumi uus tase?


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 10:17
Postitas M.T.
Krl kirjutas:

Kas sellised teemad ongi tsiklifoorumi uus tase?

See ikka vana, uus tuleb koos uue aastaga. ;)


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 10:23
Postitas franz125

Nende igasugu teemadega saame ilusti teada mis kõik Urmasel olnud on ja praegu on :mrgreen: Evaporaator ei tohiks jäätuda sest on seespool soojendusradikat.
Ja kui igapäeva automatk on 4km õhtul ja 4km hommikul siis ei lahku see ülemäärane niiskus sealt selle ajaga kuhugi.Vahet pole mis autoga tegu.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 10:31
Postitas Krl
franz125 kirjutas:

Nende igasugu teemadega saame ilusti teada mis kõik Urmasel olnud on ja praegu on :mrgreen:

Lisaks saad ikka natuke abi ka, sest Urmasel on mõne rekka haagisega täpselt sama jama olnud Soomes.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 10:36
Postitas snah

Aga milleks otsida uut foorumit,vöib ju ka siin asju selgeks rääkida.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 10:36
Postitas claw

Minul on klaaside seestpoolt jäätumist ette tulnud iga auto puhul, aga 1-2x aastas võib-olla, mitte rohkem. Üldiselt ikka jää väljaspool.

Selleks peab mingi kindel ilm, et on super niiske ja põrutab suure külma otsa. Ja samal ajal kortermaja ees parkimiskohta ei olnud ja pidid panema nõks eemale majast vms. Ja autos on seda ekstra niiskust tunda ka sellisel juhul tegelikult s.t. eelnevalt on olnud lühikesed otsad ja auto ei ole mitu päeva korralikult kuumaks ja kuivaks saanud.

Diisliga on seda probleemi rohkem olnud, kui bensukaga. Proovinud olen ka niiske ilmaga akna juurde panna neid niiskuse eemaldajaid, aga eriti tolku tookord ei olnud. Aitab ikkagi see, et auto korralikult soojaks sõita ja niiskusel lasta ära kuivada, kont naljalt -15ga ikka järgi ei lähe, isegi kui käsitsi lülitada.. Mul iga päev tööle alla 10 km ja siis õhtul tagasi ka. Pikemad otsad ainult nädalavahetusel. Sealt see tuleb.. olgu või cadillac.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 10:44
Postitas mx77
franz125 kirjutas:

Nende igasugu teemadega saame ilusti teada mis kõik Urmasel olnud on ja praegu on :mrgreen: Evaporaator ei tohiks jäätuda sest on seespool soojendusradikat.
Ja kui igapäeva automatk on 4km õhtul ja 4km hommikul siis ei lahku see ülemäärane niiskus sealt selle ajaga kuhugi.Vahet pole mis autoga tegu.

Evaporaator on väljaspool soojedusradikat, sest muidu ei suudaks temperatuuriautomaatika tempi hoida.
Pilt


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 11:01
Postitas M.T.
mx77 kirjutas:

Konditsioneeri kompressoril on siiski vaid kaks asendit ON või OFF. Salongi jõudva õhu temperatuuri reguleeritakse kütteradikaga.

ON või OFF all pidasin silmas, et vahepeal töötab ja vahepeal mitte. Mis tähendab, et ka alla +5 temperatuuri juures kont siiski on vahepeal ON reziimis. Nii mulle öeldi. Teaduslikke fakte mul pole, pole asju süvitsi uurinud. Aga kasutajakogemuse põhjal, kui talvel A/C nupp sees on, siis on autos kuivem õhk. Seda tunned ise hingates. Kas see tähendab, et kont siiski töötab aegajalt või kuidas see saavutatakse, pole aimu.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 11:14
Postitas mx77
M.T. kirjutas:
mx77 kirjutas:

Konditsioneeri kompressoril on siiski vaid kaks asendit ON või OFF. Salongi jõudva õhu temperatuuri reguleeritakse kütteradikaga.

ON või OFF all pidasin silmas, et vahepeal töötab ja vahepeal mitte. Mis tähendab, et ka alla +5 temperatuuri juures kont siiski on vahepeal ON reziimis. Nii mulle öeldi. Teaduslikke fakte mul pole, pole asju süvitsi uurinud. Aga kasutajakogemuse põhjal, kui talvel A/C nupp sees on, siis on autos kuivem õhk. Seda tunned ise hingates. Kas see tähendab, et kont siiski töötab aegajalt või kuidas see saavutatakse, pole aimu.

Eks ta ilmselt võib hetkeks käima tõmmata, evaporaatoris on miskid andurid külmumise tuvastamiseks, aga need saavad olla suht lühikesed tööperioodid võrreldes normaalse kasutusega.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 11:15
Postitas Black

Pärast sõitu uksi minut-kaks lahti hoides tuulutamine aitab (aga kes see viitsib...?), samuti aitab, kui aknad natuke praokile jätta. Kasvõi pool milli, et sisse ei sajaks-tuiskaks. Ja mitte ainult talvel - ka plusskraadidega on tüütu, kui tuuleklaas on vahel seestpoolt kaltsmärg.

Eks märg põrandavaip süvendab efekti, kuid märgadest saabastest ehk rohkemgi lisame me õhuniiskust oma kopsudega.

Konti ma ise väga ei salli ka suvel, kuigi enamikus autodest täitsa olemas olnud. Minu jaoks liialt kuiv/tehislik keskkond. Kui just musta ülikonnaga 30+C° sõitma ei pea. Ja eks vahel kasutangi just liigse niiskuse välja viimiseks.


Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida

Postitatud: 14 Nov 2018, 11:30
Postitas villy
mx77 kirjutas:
M.T. kirjutas:
mx77 kirjutas:
villy kirjutas:

Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.

Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.

See käib Superbi kohta või peaks üleüldine olema?
EDIT: Uurisin VW kohta ja Molleri töötaja sõnul +5 allapoole aktiivselt ei tööta, kuid aegajalt peaks rakenduma ja õhku kuivatama. Ehk siis 100% pole off ega on.

See on ikka üleüldine. Probleemiks on selle peene nimega jubliku, evaporaatori külmumine. Sest kui väljast tulevat külma õhku veel lisaks jahutada, siis see niiskus, mis seal on enam mitte ei kondenseeru, vaid see muutub jääks. Konditsioneeri kompressoril on siiski vaid kaks asendit ON või OFF. Salongi jõudva õhu temperatuuri reguleeritakse kütteradikaga.

Kui nüüd seda skeemi eespool vaadata siis evaporatorist jookseb läbi ka recycled air ehk siis salongi soe õhk ja sealt korjatakse niiskust ka talvel kui mootor sooja puhub salongi. Igatahes ma kasutan iga ilmaga ja tõmbab küll kuivemaks