Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
will111 kirjutas:yeekim, kahjuks see asi nii lihtne siiski ei ole. korduvalt proovitud (seda auto juttu mõtlen just). jäätunud klaase saab isegi siis kui sul auto ühe päeva seisab, kuskile midagi jäätunud ei ole, kõik tempid on täiesti ühtlased ehk et vahepeal ei sõida ega soojenda salongi mingil moel...teisel päeval kliima muutub ja klaasidel on jää peal, seespool, väljaspool, igalpool sees pool selle õhuniiskuse klaasile kogunemist muidugi teoreetiliselt saaks vältida kui sul kuidagi õnnestub salongis hoida ja säilitada hästi kuiva õhku. praktikas on see põmst võimatu
Offtopic: Talvel pargitud auto klaaside sisemist jäätumist saab suht edukalt vältida kui sõidust tulles tuulutad salongi korralikult, et kogu soe=niiske õhk väljuks. Töötab seda paremini, mida madalam on õues temperatuur.
Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
jah, ma tean seda teooriat väga hästi. praktikas olen korduvalt proovinud, mingi efekt on... aga väita, et täielikult saab vältida oleks siiski tugevalt liialdatud. muidugi siin palju sõltub veel sajast muust asjast ka, mis liiki sõite üldse teed (kas palju hästi pikki otsi, või vastupidi), milline kliima väljas on või on olnud näiteks viimased kuu aega jne.
Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Oot, misasja Auto klaasid jäätuvad seestpoolt? Te ikka tänapäevastest autodest räägite või retro Žigullidest? Mul küll miskit ei jäätu ja selline probleem oli ikka rohkem kui 10+ aastat tagasi. Kasutage kummimatte talvel ja ärge tassige lund salongi.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
"Retro" Žigullidel on tegelikult tolle aja kohta väga hea salongi soojendus, seega illustreeriva näitena need ei päde. Või on Sul mõnega lausa isiklik kogemus, et klaasid jäätusid seestpoolt?
Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Üks räägib aiast ja teine aiaaugust Sul öösel soojendus pargitud Žigullil töötas w?
Re: Kes meil veel sõidavad?Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Vene pool-Webasto Kui mootoritökati oleks ka veel pannud läbi voolama, siis oleks täispauk olnud.
Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
" ärge tassige lund salongi" mis ma peaksin iga kord enne autosse sisenemist panema ukse ees jalatsi vahetus mati peal vahetusjalatsid jalga ja tuldud jalatsid mingisugusesse õhutihedasse kilekotti pakkima või? kes see viitsib sellise juraga tegeleda. paratamatult mingi kodus lund salongi kandud kui eriline analist ei ole.
auto salong ei ole perfektselt väliskeskkonnast sealed off kapsel. õhk liigub mingil määral nii ehk naa, ja koos sellega ka niiskus. ma ei rääkinud sellest, et auto klaasid a'la igal hommikul seest täielikult jääs on, paksu kihiga kaetud vms. Ma räägin sellest, et teatud juhtudel (eelkõige siis kui tempid kõiguvad 0 ümber üles ja allapoole ning õhuniiskus on suur) tekib eelkõige esiklaasile, ilmselt selle asendi tõttu võrreldes ülejäänud auto klaasidega, selline hästi õhuke veeaurust moodustunud udukiht ja kui nüüd temp juhtub kiiresti paar kraadi kukkuma ning kenasti alla nulli minema siis järgmine kord autosse istudes on kiht seal jäätunud ning lihtsalt kummilapatsiga üle tõmmates enam ära ei eraldu
Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Ei pea vahetusjalatseid kandma või uksematti kasutama. Saab ka palju lihtsamalt. A jutu mõte oli see, et ma küllalt näinud kodanikke, kes talvel otse autosse astuvad ning ei vaevu oma jalgu natuke lumest puhtaks koputada, endal mingid suure tallamustriga saapad jalas ja piltlikult öeldes iga sisenemisega a’ 1kg lund põranda tekstiilmatile laiali laotavad. Päeva jooksul käivad niimoodi välja-sisse rohkem kui 2-3x, põrandapolster on autol märg ja salongifilter ka krt teab mis ajast vahetamata ning kiruvad, et s.tt auto rsk, aknad hommikuti seestpoolt jääs. Kui natuke ise hoolikam olla ja autol vajalikud kütteseadmed ning salongifilter korras, siis ei jäätu ka klaasid. Kui aga salongis õhuniiskus nagu ujulas või aurusaunas, siis on teine teema.
Vanasti küll oli osadel Toyotadel mingi probleem ja talveks võttis teenindus salongifiltri välja, muidu oli ka sõidu ajal esiklaas udune. Mingil põhjusel see filter vettis nagu käsn.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.
-
- Postitusi: 504
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 78 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Kuidas see täpselt välja näeb, kui miinuskraadidega kont ei rakendu. Kliima sees ju kogu aeg, aga miinusega kondi pump järgi ei lähe. Ka käsitsi lülitades. Audil vähemalt, vanemal.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Eks see oleneb auto mudelist ka aga mul superbil küll rakendub ja koos sellega käivitub seal agregaat, mille nimi on ingliskeeles evaporator mis siis samaegselt salongiõhust eemaldab kuumust ja niiskust aga ta jah saavutab efekti siis kui salongi puhutakse juba sooja õhku.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
See äge seade nimega evaporaator on paraku igal kliimaseadmaga autol .Seal toimub vedeliku aurustumine millega kaasneb temperatuuri langus.Ei õnnestunud sul oma superbiga hiilata.Kuna see radika taoline ese on ümbritsevast külmem siis koguneb sinna õhust kondents mis lihtsalt toru kaudu õue ära voolab.No magic.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
villy kirjutas:Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.
Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
mx77 kirjutas:villy kirjutas:Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.
Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.
See käib Superbi kohta või peaks üleüldine olema?
EDIT: Uurisin VW kohta ja Molleri töötaja sõnul +5 allapoole aktiivselt ei tööta, kuid aegajalt peaks rakenduma ja õhku kuivatama. Ehk siis 100% pole off ega on.
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 22 Sept 2018, 18:38
- Tsikkel: Honda CBR1100XX
- Asukoht: Paide/Saue/Euroopa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 3 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Mingil määral AC rakendub, on oluline vahe, kas AC nupp on talvel sees või väljas. Kiiremini soojaks/jahedaks ei lähe, aga autot seest kuivatab ja klaasid saab kiiremini puhtaks.
Kellel on veel vana hea pliidinuppudega ehk ainult konditsioneeriga isend saavad edukalt proovida, kliimaautomaadiga isendil tegelikult ka, kui manuaalsele juhtimisele üle minna. Kas konkreetselt kondi pump ka rakendub, ma ei tea.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
M.T. kirjutas:mx77 kirjutas:villy kirjutas:Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.
Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.
See käib Superbi kohta või peaks üleüldine olema?
EDIT: Uurisin VW kohta ja Molleri töötaja sõnul +5 allapoole aktiivselt ei tööta, kuid aegajalt peaks rakenduma ja õhku kuivatama. Ehk siis 100% pole off ega on.
See on ikka üleüldine. Probleemiks on selle peene nimega jubliku, evaporaatori külmumine. Sest kui väljast tulevat külma õhku veel lisaks jahutada, siis see niiskus, mis seal on enam mitte ei kondenseeru, vaid see muutub jääks. Konditsioneeri kompressoril on siiski vaid kaks asendit ON või OFF. Salongi jõudva õhu temperatuuri reguleeritakse kütteradikaga.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
mx77 kirjutas:villy kirjutas:Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.
Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.
Just nii on ja see ei ole seotud mitte autode ja muu asjaga vaid lihtsa füüsikaga ehk freooni gaasistumise ja veeldumise protsessiga süsteemis.
Alates 2017 aasta autodel on üldse aine sees,mis ei lase seda jahutust tööle minna vist mingi +11 juurest allapoole . Seda viimast täpselt ei tea,aga mul mõlemad autod peres nüüd sellega ja vahe on tuntav.Eriti nõme on selline just 10-12 kandis ,kui päike ka veel paistab,siis kliima ei taha aru saada,et mida teha,soojendada või jahutada. Tegemist siis mõlema auto puhul kliimautomaadiga. Kliimamees ütles,et see on samalaadne aine välgumihkli gaasiga
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Mul oli viimane ja ainuke auto ,millel klaasid talvel seistes seest jäätusid Opel Ascona 76a vl ja edasi ei tea sellest küll midagi.Žigullil oli vaip maas ja kummimatid peal,aga ka seal ei mäleta ,et oleks kordagi klaasid seest jääs olnud. Kasutan ainult tekstiil matte ja ka webastot ,kuid seda mitte kõigil sõidetud autodel. Opeli puhul oli kindel probleem see,et see ei soojenenudki korralikult,ning salong oli ja jäi niiskeks ka peale pikemat sõitu.
Alates 94-st aastast on mul kõik autod olnud tekstiil mattidega ja pole ühelgi klaasid seest jääs olnud. Opel Senator 85-Ford Mondeo 97 ja Mondeo 98-Nissan Almera 01-Mitsu Outlander 03-Volvo XC90 07-Skoda Octavia 15-Skoda Fabia 16-MB Vito Tourer 17-Renault Captur 18. Kõik on väga erinevad ja on olnud nii tavalist konditsioneeri,kui kliimautomaate,aga see pole küll midagi muutnud. 98 Mondeo-Almera ja fabia on naise autod,mis süidavad pigem lühikesi otsi ja seisavad vahel mitu päeva järjest,aga pole ka neil kordagi klaasi seest jääs olnud.
See probleem tekib ilmselt puudulikust küttest ja ummistunud ventilatsioonist.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Kas sellised teemad ongi tsiklifoorumi uus tase?
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Krl kirjutas:Kas sellised teemad ongi tsiklifoorumi uus tase?
See ikka vana, uus tuleb koos uue aastaga.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Nende igasugu teemadega saame ilusti teada mis kõik Urmasel olnud on ja praegu on Evaporaator ei tohiks jäätuda sest on seespool soojendusradikat.
Ja kui igapäeva automatk on 4km õhtul ja 4km hommikul siis ei lahku see ülemäärane niiskus sealt selle ajaga kuhugi.Vahet pole mis autoga tegu.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
franz125 kirjutas:Nende igasugu teemadega saame ilusti teada mis kõik Urmasel olnud on ja praegu on
Lisaks saad ikka natuke abi ka, sest Urmasel on mõne rekka haagisega täpselt sama jama olnud Soomes.
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Aga milleks otsida uut foorumit,vöib ju ka siin asju selgeks rääkida.
-
- Postitusi: 504
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 78 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Minul on klaaside seestpoolt jäätumist ette tulnud iga auto puhul, aga 1-2x aastas võib-olla, mitte rohkem. Üldiselt ikka jää väljaspool.
Selleks peab mingi kindel ilm, et on super niiske ja põrutab suure külma otsa. Ja samal ajal kortermaja ees parkimiskohta ei olnud ja pidid panema nõks eemale majast vms. Ja autos on seda ekstra niiskust tunda ka sellisel juhul tegelikult s.t. eelnevalt on olnud lühikesed otsad ja auto ei ole mitu päeva korralikult kuumaks ja kuivaks saanud.
Diisliga on seda probleemi rohkem olnud, kui bensukaga. Proovinud olen ka niiske ilmaga akna juurde panna neid niiskuse eemaldajaid, aga eriti tolku tookord ei olnud. Aitab ikkagi see, et auto korralikult soojaks sõita ja niiskusel lasta ära kuivada, kont naljalt -15ga ikka järgi ei lähe, isegi kui käsitsi lülitada.. Mul iga päev tööle alla 10 km ja siis õhtul tagasi ka. Pikemad otsad ainult nädalavahetusel. Sealt see tuleb.. olgu või cadillac.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
franz125 kirjutas:Nende igasugu teemadega saame ilusti teada mis kõik Urmasel olnud on ja praegu on Evaporaator ei tohiks jäätuda sest on seespool soojendusradikat.
Ja kui igapäeva automatk on 4km õhtul ja 4km hommikul siis ei lahku see ülemäärane niiskus sealt selle ajaga kuhugi.Vahet pole mis autoga tegu.
Evaporaator on väljaspool soojedusradikat, sest muidu ei suudaks temperatuuriautomaatika tempi hoida.
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
mx77 kirjutas:Konditsioneeri kompressoril on siiski vaid kaks asendit ON või OFF. Salongi jõudva õhu temperatuuri reguleeritakse kütteradikaga.
ON või OFF all pidasin silmas, et vahepeal töötab ja vahepeal mitte. Mis tähendab, et ka alla +5 temperatuuri juures kont siiski on vahepeal ON reziimis. Nii mulle öeldi. Teaduslikke fakte mul pole, pole asju süvitsi uurinud. Aga kasutajakogemuse põhjal, kui talvel A/C nupp sees on, siis on autos kuivem õhk. Seda tunned ise hingates. Kas see tähendab, et kont siiski töötab aegajalt või kuidas see saavutatakse, pole aimu.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
M.T. kirjutas:mx77 kirjutas:Konditsioneeri kompressoril on siiski vaid kaks asendit ON või OFF. Salongi jõudva õhu temperatuuri reguleeritakse kütteradikaga.
ON või OFF all pidasin silmas, et vahepeal töötab ja vahepeal mitte. Mis tähendab, et ka alla +5 temperatuuri juures kont siiski on vahepeal ON reziimis. Nii mulle öeldi. Teaduslikke fakte mul pole, pole asju süvitsi uurinud. Aga kasutajakogemuse põhjal, kui talvel A/C nupp sees on, siis on autos kuivem õhk. Seda tunned ise hingates. Kas see tähendab, et kont siiski töötab aegajalt või kuidas see saavutatakse, pole aimu.
Eks ta ilmselt võib hetkeks käima tõmmata, evaporaatoris on miskid andurid külmumise tuvastamiseks, aga need saavad olla suht lühikesed tööperioodid võrreldes normaalse kasutusega.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
Pärast sõitu uksi minut-kaks lahti hoides tuulutamine aitab (aga kes see viitsib...?), samuti aitab, kui aknad natuke praokile jätta. Kasvõi pool milli, et sisse ei sajaks-tuiskaks. Ja mitte ainult talvel - ka plusskraadidega on tüütu, kui tuuleklaas on vahel seestpoolt kaltsmärg.
Eks märg põrandavaip süvendab efekti, kuid märgadest saabastest ehk rohkemgi lisame me õhuniiskust oma kopsudega.
Konti ma ise väga ei salli ka suvel, kuigi enamikus autodest täitsa olemas olnud. Minu jaoks liialt kuiv/tehislik keskkond. Kui just musta ülikonnaga 30+C° sõitma ei pea. Ja eks vahel kasutangi just liigse niiskuse välja viimiseks.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Offtopic: Talvel saab auto klaaside jäätumist edukalt vältida
mx77 kirjutas:M.T. kirjutas:mx77 kirjutas:villy kirjutas:Vähe OT aga soovitan ka talvel ja niiskel ajal tihti autol kliimat kasutada, kuivatab kenasti siseõhu ära.
Talvel (temp +5 ja alla) su auto kont ei rakendu, peksa või palu. RTFM.
See käib Superbi kohta või peaks üleüldine olema?
EDIT: Uurisin VW kohta ja Molleri töötaja sõnul +5 allapoole aktiivselt ei tööta, kuid aegajalt peaks rakenduma ja õhku kuivatama. Ehk siis 100% pole off ega on.See on ikka üleüldine. Probleemiks on selle peene nimega jubliku, evaporaatori külmumine. Sest kui väljast tulevat külma õhku veel lisaks jahutada, siis see niiskus, mis seal on enam mitte ei kondenseeru, vaid see muutub jääks. Konditsioneeri kompressoril on siiski vaid kaks asendit ON või OFF. Salongi jõudva õhu temperatuuri reguleeritakse kütteradikaga.
Kui nüüd seda skeemi eespool vaadata siis evaporatorist jookseb läbi ka recycled air ehk siis salongi soe õhk ja sealt korjatakse niiskust ka talvel kui mootor sooja puhub salongi. Igatahes ma kasutan iga ilmaga ja tõmbab küll kuivemaks
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.