Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1524
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Maaks » 27 Dets 2018, 17:29

Motikat ja sõitjat ei saa käsitleda ühe tervikuna, kuna nende vahel puudub piisavalt tugev ja jäik side - ainsateks ühisteks nimetajateks on liikumiskiirus ja liikumise suund.
Hüper-super kiiresti liikuva kärbse energiat ei maksa alahinnata :-)
Tennisepalli kaalu teab keegi? (edit: leidsin netist, et 2,7g)


Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/

will111
Postitusi: 3384
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Dets 2018, 17:50

sry, et sinu müüti pastin aga tennisepall kaaluga 2.7g ei saa küll olla mingi õige tennisepall! :D umbes sinna 100g juurde oleks juba realistlikum kuigi otseselt kaalunud muidugi ei ole.

võimalik, et sa pead silmas pinksi palli. see vast võib tõesti olla 3g. aga kuivõrd siis algselt kärbestest räägiti siis üks tüüpiline kärbes pidavat kaaluma umbes 10mg'd. mis on ikka väga märkimisväärselt vähem kui 1g!

Sciev
Postitusi: 361
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Sciev » 27 Dets 2018, 18:28

Kui silma satub, siis pole kiirust vajagi. :ner:
Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 99
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänatud: 2 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas suslik83 » 27 Dets 2018, 20:15

Maaks kirjutas:
27 Dets 2018, 17:29
Spoiler:
Motikat ja sõitjat ei saa käsitleda ühe tervikuna, kuna nende vahel puudub piisavalt tugev ja jäik side - ainsateks ühisteks nimetajateks on liikumiskiirus ja liikumise suund.
Hüper-super kiiresti liikuva kärbse energiat ei maksa alahinnata :-)
Tennisepalli kaalu teab keegi? (edit: leidsin netist, et 2,7g)


pea 60 g paistis.
sõidan võrriga!
Kasutaja avatar

Ivoonu
Mode
Postitusi: 1272
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Kawasaki VN1500 Nomad
Asukoht: Tartu
Tänanud: 55 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Ivoonu » 27 Dets 2018, 20:30

Tennisepalli nõuded on ikka päris udupeened:
Pall peab olema ühtlase pealispinnaga, valget või kollast värvi, liitekohad ilma õmblusteta. Palli läbimõõt on üle 6,35 cm ja alla 6,67 cm, kaal üle 56,7 grammi ja alla 58,5 grammi.

Kukkudes 254 cm kõrguselt betoonpinnale peab pall põrkama üle 135 cm ja alla 147 cm. 8,165 kg raskuse mõjul peab palli deformatsioon otsesuunas olema üle 0,56 cm ja alla 0,74 cm ning põrkesuunas üle 0,89 cm ja alla 1,08 cm. Need kaks deformatsiooni näitajat arvutatakse kolme üksikkatse tulemuse keskmisena palli kolme telje suunas. Iga üksikkatse tulemus ei tohi erineda teistest rohkem kui 0,08 cm.

Üle 1219 m kõrgusel merepinnast võib kasutada mänguks kahte eelmisest erinevat pallitüüpi. Esimene pallitüüp on identne ülalkirjeldatuga, väljaarvatud see, et ta peab põrkama üle 121,92 cm ja alla 135 cm ning tema siserõhk peab ligikaudu võrguma välisrõhuga ning ta peab olema aklimatiseeritud vähemalt 60 päeva samal kõrgusel turniiri toimumise koha kõrgusega. Sellist pallitüüpi tuntakse rõhuta või nullrõhuga palli nime all.

Kõik testid palli põrke, mõõtude ja deformatsiooni määramiseks tuleb teha vastavuses eeskirjadega.
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 98
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 » 27 Dets 2018, 21:49

Arvestades, et ässamad mehed saavad servil tennisepallile ca 250 kmh sisse, siis võrreldava matsu andmiseks vastuvõtjale või palliga pihtasaajale (nt pallipoiss või kohtunik) kärbse kaudu peaks see lendama ca 19500 kmh?

will111
Postitusi: 3384
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Dets 2018, 23:07

paistab sedamoodi jah. kui võtta eelduseks, et kärbes ja tennisepall on täpselt ühesuguse tugevuse ja omadustega "esemed". ma miskipärast küll arvan, et ei ole :D
tennisepall kokkupõrkel inimesega lihtsalt muudab kuju ja siis bouncib tagasi, struktuurselt palli endaga ei juhtu mitte midagi. sisuliselt nagu keerdvedru laseks kellegile otse kõhtu. vedru surutakse kokkupõrkel osaliselt kokku ja siis see põrkab natuke tagasi. suur osa vedru lennuenergiast energiast aga kandub otse edasi vastuvõtvale kehale sest ei vedru ega ka tennispall just kaugele tagasi ei põrka sellise katse puhul. hoopis teine lugu on muidugi näiteks tennisepalli vastu suurt, ütleme tonn kaaluvat betoonkärakat lüües. siis põrkab pall vägagi kaugele tagasi ja kiirus peale põrget ei erinegi väga palju kiirusest enne põrget. aga mõlemal juhul jääb pall ise terveks. terveks jääb ka nii pihta saanud inimene kui pihta saanud betoonkärakas. viimast ei mõjuta see 250kmh tennispall aga üldse mitte mingil moel. kui muidugi tuhaneid (võibolla kümneid tuhandeid) selliseid palle täpselt ühe koha peale vastu betooni põrutada siis lõpuks ehk hakkab midagi ka seal juhtuma.

kui kärbes lendab 19000kmh vastu seda betoonkärakat...mis siis juhtub? kas kärbes põrkab sealt tagasi samamoodi nagu 250kmh lennanud tennispall ja jätkab oma lendu teises suunas? või äkki kärbes hoopis tekitab betooni sisse sügava augu? veel on õhus variant, et kärbes muundub väikesteks aineosakesteks betooni pinnal ja selle ümbrsuses :D kes mida usub, või on veel pakkumisi mis võiks juhtuda? ühes ma olen kindel, kraatrit ei teki ning betoonkärakas paigalt ei liigu!

mellpoiss
Postitusi: 86
Liitunud: 19 Okt 2012, 20:29
Asukoht: 5O4633O
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas mellpoiss » 28 Dets 2018, 09:51

Tegelasel on siin teemas juba universum purustatud, betoonkärakas ei sega selli "sõitu" küll rohkem kui sulavõi. :D
Tegelt on mul klassivend tuumafüüsik (sõna otseses mõttes), peaks temalt superkärbse kohta aru pärima?
Et kui palju sinna energiat üldse laadida saaks?

will111
Postitusi: 3384
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Dets 2018, 11:37

no reaalses maailmas ei saa sinna kärbses***agi laadida. puruneb ära.

aga eks sa küsi, tahaks teada küll kui suur siis TÄPSELT see kiirus ikkagi on, millega täiesti tavaline eesti kärbes tsiklisti sadulast minema põhib. kuigi ma tean juba küll, mida sinu tuumafüüsik sellise ülesande püstituse peale ütleb :D aga võid talle öelda, et kärbes ja tsiklist lendavad üksteisele täpselt risti vastu ning kärbes tabab otse täpselt tsiklisti nabaaugu ja tissinibude vahele ja kokkupõrkepind on kärbse lennusuunaga igaspidiselt täisnurga all ning perfektselt lame

joel
Postitusi: 1486
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas joel » 28 Dets 2018, 11:52

Kord anti teadlaste grupile ülesandeks uurida, miks farmi lehmad niivõrd vähe piima annavad ning esitada ettepanekud selle parandamiseks. Teadlaste rühm käis kohapeal asja uurimas, tegi arvukalt mõõtmisi keerulise aparatuuriga ning saatis lõpuks farmerile aruande. Aruanne algas lausega „Arvutuste lihtsustamiseks eeldame, et teie lehm on kerakujuline ja paikneb vaakumis.“ Farmer miskipärast edasi lugeda ei tahtnud.
Joel

mellpoiss
Postitusi: 86
Liitunud: 19 Okt 2012, 20:29
Asukoht: 5O4633O
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas mellpoiss » 28 Dets 2018, 12:41

yeekim kirjutas:
28 Dets 2018, 09:22
Iseenesest oli ju ülesanne lihtne: kiirused, massid, jõud.
Aga läks, nagu alatihti siin foorumis juhtub, lappama: alates, millest nad tehtud on, kuidas nad üldse sellistele kiirustele vastu peavad ning lõpetasime sujuvalt igat sorti tennisepallidega (lol)
Valemiteadlikud (kiirused, massid, jõud) mehed valmistuksid selpuhul universumi purunemiseks (kuigi, mida seal üldse valmistuda on?)
Praktiseerivad kärbselömastajad (kes omavad ettekujutust kärbse kehaehitusest) võtaksid nahktagi seljast, et tunda, kas kärbselennust (enne nanopihustumist) tekkiv tuuleiil, rinnakarvugi liigutab. :mrgreen:
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2088
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas ranel » 28 Dets 2018, 14:19

Aitaks kohalikke insenere siin läbi käinud valemiga natuke matemaatikaga. :bsmile:
Manused
IMG_20181228_141604.jpg
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 98
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 » 28 Dets 2018, 14:49

Valemis peab kiirus olema kujul m/s.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1524
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Maaks » 28 Dets 2018, 15:07

ranel kirjutas:
28 Dets 2018, 14:19
Aitaks kohalikke insenere siin läbi käinud valemiga natuke matemaatikaga. :bsmile:
Kustuta kohe ära või tee ühikud korda, seda foorumit võib mõni kooliealine lugeda ja sa annad halba eeskuju :-)
Ülesande püstituse järgi "et tsiklimees sadulast pühkida" pead lähtuma sõitja massist, aga mitte kogumassist.
Õpeta nagu oma last (lol)
EDIT Martin jõudis ette :-)
(varem justkui küsis, et vahepeal on uusi postitusi vms. ...)
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2088
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas ranel » 28 Dets 2018, 15:32

Ühikute edasi tagasi teisendamine ei muuda ju lõpptulemust ning see on lihtsalt kiire näide arvutuskäigust. Kui tõesti väga nokkida tahad, siis jah J on tõesti üleliigne kirjutatud sinna.


See edasine on juba puhas nokkimine. Ma lihtsalt arvutasin etteantud arvud valemis ära, et saada kiirust. Eespool toodi välja selliseid ulmelisi numbreid ala nagu 30240000km/h.

Selle kohta, kas nii oleks õige läheneda pole ma midagi öelnud ju ....
Viimati muutis ranel, 28 Dets 2018, 15:34, muudetud 1 kord kokku.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

joel
Postitusi: 1486
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas joel » 28 Dets 2018, 15:33

Lähteülesanne on lahendamiseks niikuinii puudulik, sest sõitja massi pole antud, nagu ka seda, kui palju peab sadulast pühkimiseks sõitja kiirus tsikli omast erinema (ilmselt lendab mees sadulast ka siis, kui tema kiirus vähendada 100 km/h pealt 50 km/h peale). Küll aga peaks selle ülesande lahendamiseks kohaldama liikumishulga ehk impulsi jäävuse seadust, mitte energia jäävuse oma.
Joel

will111
Postitusi: 3384
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Dets 2018, 17:05

ranel, ei ole siin mingit nokkimist. kui kärbse mass on tõepoolest ~10mg nagu mitmed teaduslikud materjalid väidavad siis peab see nende energiate võrduma panemiseks kärbse kiirus olema mitte 54000, vaid 540000kmh.
aga noh, see teadmine ei anna tegelikult endiselt suurt midagi, peale selle, et taolise teoreetilise kiiruse juures on kärbse kineetiline energia umbes võrdne tsiklisti omaga. mis täpselt juhtub peale põrget, seda ei tea, ega oska siin nii ehk naa mitte keegi kunagi täpselt välja arvutada. saab vaid oletada, mis tüüpi põrkega oleks antud juhul tegu ja mismoodi tulevad selle koha peal mängu teised füüsikaseadused.

Impulss, impulsi jäävus
Impulss on vektor, mis on võrdne keha massi ja tema kiiruse korrutisega
p=mv
Mehaanikas nimetatakse impulssi vahel ka liikumishulgaks. See on vananenud
mõiste ja selle kasutamine ei ole otstarbekas. Nii näiteks on ka
elektromagnetväljal impulss, mille üheks avaldusvormiks on valgus rõhk.
Elektromagnetvälja korral aga on liikumishulga mõiste kohatu.
Impulsi mõiste on kasulik seetõttu, et teatud juhtudel, näiteks kehade põrgetel,
kehtib impulsi jäävuse seadus. Viimase üldine sõnastus on järgmine. Impulsi
jäävuse seadus: suletud (isoleeritud) süsteemi koguimpulss on jääv suurus, st
mistahes ajahetkel on süsteemi kuuluvate kehade impulsside summa konstantne.
Kehade liikumisel ja omavahelistel vastastikmõjudel kehade impulsid muutuvad,
muutuda võib ka kehade arv süsteemis. Nii näiteks võivad kehad põrgetel liituda
kui ka laguneda mitmeks kehaks.

Põrked jaotatakse elastseteks ja mitteelastseteks põrgeteks. Elastsel põrkel
muutuvad põrkuvate kehade kiirused ja liikumissuunad selliselt, et kehade kogu
kineetiline energia põrkel ei muutu, teisisõnu summaarne kineetiline energia enne
põrget ja peale põrget on sama. Mitteelastsel põrkel muutub aga osa energiast
kehade siseenergiaks ja summaarne kineetiline energia jääv ei ole (elastsel põrkel
kehade siseenergia ei muutu). Mistahes põrkel kehtib alati kaks jäävusseadust – impulsi jäävuse seadus ja energia jäävuse
seadus. Viimase kuju aga sõltub sellest, millise põrkega on tegemist. Absoluutselt elastsel
põrkel on põrkuvate kehade kineetiliste energiate summa jääv suurus, st. kineetiliste energiate
summa enne põrget on võrdne kineetiliste energiate summaga pärast põrget. (Mitteelastsel
põrkel see nii ei ole, sest osa energiast läheb kehade deformeerumisel nende siseenergiaks)
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2088
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas ranel » 28 Dets 2018, 17:15

Sa ei pea mulle ttü materjale kopeerima. :D Teema esimeses postituses on algandmed välja toodud, mitte ise ei pea numbreid välja mõtlema :D

Lisaks kordan ennast, ma lihtsalt võtsin esimeses postituses olevad algandmed ja panin need mõned postitused edasi olnud valemisse sisse :D kogu muusika.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1524
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Maaks » 28 Dets 2018, 17:19

IRW, hakkab vaikselt looma, nädalavahetus alles ees, saab korralikult füüsikat teha :-)
Aga asjast kah: arvan et 100->50 on liiga suur erinevus, et "pühkimisest" rääkida (see siis juba teleporteerumine), pakuks (täpsustaks lähteülesannet) et pühkimiseks saab asja nimetada kui see tegevus toimub <=0,5 sekundi jooksul. Oletame, et ratas on kahekohaline (ja ilma tagakohvri ja paikiraamita) ja sadula pikkus ~0,6m(kunstnahast ?).
Siis peaks ratta ja sõitja kiiruse erinevus olema >1,2m/s (>4,32km/h), seega 100->95 oleks adekvaatsem.
Ratas (keskmine naistekas, bensiin kohe otsa saamas) ~200kg, sõitja (järelikult mitte mina) ~100kg (koos varustusega).
(Kelel sellest vähe võib välja arvutada kui palju tõuseb püksitagumiku (nahast) temperatuur kui hõõrdetegur ~0,7(?), puutepind 0,0624m2 (=A4) jne.)
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 98
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 » 28 Dets 2018, 18:27

Olenemata kärbse priskusest tuleb valemis siiski kiirust m/s kujul kasutada. Kuna on astendamine ja juurimine, siis loogiliselt tuleb ka vastus vale valede ühikute kasutamisel. Õiget vastust pole aga olnud huvi leida :)
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1880
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 366 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 28 Dets 2018, 18:44

Ma ise ei viitsi arvutada aga pmst võiks rahuldavaks vastuseks lugeda, millise kiiruse juures see 10 milligramine tegelane omab energiat, mis kulub 100 kg mehe, kes liigub 100km/h äkilisele seiskamisele, st tsikkle lihtsalt sõidab alt ära ning tsiklimees jääb koos kärbsega tee peale istuma ja järgi vaatama (kumbki keha ei deformeeru, soojene ega pulbristu)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

will111
Postitusi: 3384
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Dets 2018, 18:59

Aga arvuta siis läbi ja näita, et tulevad erinevad tulemused kasutades kmh vs. ms
Või noh, sa ei pea arvutama hakkama...tulemas on täpselt sama. Mingit vahet ei ole, kas kasutad üht või teist ühikut, seni kuni mõlemil juhul kasutad sama ühikut on ka võrduse vastused 1:1 omavahel võrreldavad, ja see ju siin eesmärk oligi, nagu ma aru sain. Lõppvõrdluses pole ühikuid üldse tarvis sest leida püüti põhimõtteliselt lihtsalt võrdset kineetilist energiat


Madlobster, kui kumbki keha ei deformeeru, soojene ega pulbistu ehk siis tegu on absoluutselt elastse põrkega siis ei jää ei tsiklimees ega kõrbes kuhugi situma, vaid mõlemad jätkavad oma teekonda täpselt vastassuunas. Minuteada vist ka kiirused jäävad samaks
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1880
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 366 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 28 Dets 2018, 20:23

will111 kirjutas:
28 Dets 2018, 18:59
Madlobster, kui kumbki keha ei deformeeru, soojene ega pulbistu ehk siis tegu on absoluutselt elastse põrkega siis ei jää ei tsiklimees ega kõrbes kuhugi situma, vaid mõlemad jätkavad oma teekonda täpselt vastassuunas. Minuteada vist ka kiirused jäävad samaks
Nii vist on jah. No mängime siis, et kärbse pea ja tsiklimehe magu annavad nii palju järgi kuniks energiad on otsa saanud :D
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 98
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 » 28 Dets 2018, 22:05

Pannes raneli paberil valemisse kiiruse m/s kujul (100kmh=27,7...m/s), tuleb 300kg puhul 115740J. Sealt 1g priske kärbse kohta teisendades tuletub omakorda kiiruseks 48112 m/s, ehk 173203 kmh. Pannes raneli saadud tulemuse 54722kmh ja 1g andmed valemisse kontrolliks, tuleb dzaulideks siiski vaid 150000, ehk üks null vähem kui paberil, aga igaljuhul paistab tulemus vale vale kiiruse ühiku kasutamisel.

aivar_
Postitusi: 51
Liitunud: 22 Juul 2012, 17:09
Tsikkel: yamaha yfz 450
Tänatud: 2 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas aivar_ » 28 Dets 2018, 23:43

kui kärbes oleks chuck norrise dublant kärbestemaailmas ja tsiklimees oleks proff (alla selle keeraksid kraavi nähes kõrbest lähenemas, mõttekäik teemast kas b-kat võiks põristada ringi tsikliga) siis kärbes jätkaks sirgjooneliselt oma lendu ja tsiklimees jätkaks sõitu vandudes et kostüümis 4 mm auk sees ja krt ihupesul ka, enda kehale pööraks alles siis tähelepanu kui keegi basukaga oleks liti pannud

will111
Postitusi: 3384
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Dets 2018, 23:53

ei saanud aru, mida sa nüüd kuhu seal panid aga asi on väga lihtne:

300*100ruudus=3000000
0.001*54700ruudus=3000000
3000000/3000000=1

ja täpselt samamoodi
300*27,7ruudus=300*771=230000
0.001*15194ruudus=0.001*(üks suur arv)=230000
230000/230000=1

sellega oleme tõestanud, et ükskõik milliseid ühikuid sa (mõlema arvutuse puhul ühtmoodi) valemis ei kasuta, lõpptulemust see ei mõjuta ehk kärbse kin energia = tsiklisti kin energia juhul kui kärbse kiirus on 54722kmh või ükskõik millisteks ühikuteks sa selle teisendad
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 1152
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Ardilla » 29 Dets 2018, 11:30

Noh väga hea! Mul järgmine aasta Mat analüüs ette vôtta :) See oleks väga kôva kui terve motokommuun aitaks mul ülikooli lõppude lõpuks läbi saada 😂
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4891
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1010 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 29 Dets 2018, 11:33

Kui naine nägi selle teema pealkirja,tekkis tal kahtlus,et ma olen juba hommikul joonud,sest kaine peaga polevat võimalik sellises teemas kaasa rääkida :D
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Mrtn5
Toetajaliige
Postitusi: 98
Liitunud: 11 Sept 2013, 14:24
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650 -12
Asukoht: Tln
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Mrtn5 » 29 Dets 2018, 13:43

Täpsemal vaatlusel paistab tõesti, et kiiruse ühikul ei ole vahet. Panin enne m/s kiiruse automaatselt raneli valemisse, ja ei pand tähelegi, et seal mass 0,0001, mille asemel peaks olema 0,001, aga ilmselt see viimane tume null oli mõeldud mahatõmbamisena. Seega lennaku kärbes mis kiirusühikuga tahes.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6138
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 791 korda
Tänatud: 658 korda
Kontakt:

Re: Teaduslik Arutelu: Kärbse kiirendamine, küünlavalguse kiiruseni

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 29 Dets 2018, 14:30

urmas66 kirjutas:
29 Dets 2018, 11:33
sest kaine peaga polevat võimalik sellises teemas kaasa rääkida

Tõsi. Aga ainuüksi seda pealkirja vaadates tahaks kohe jooma hakata. Seega...
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee



Vasta

Mine “Ajaviiteks...”