Rumalad küsimused

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded


mart211

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Väntvõlli kujust?




Kulu
Postitusi: 83
Liitunud: 28 Jaan 2010, 13:10
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Kulu »

mart211 kirjutas:

Väntvõlli kujust?

Ma kahjuks ei tea ise ka vastust veel, kui sa oskad lahti seletada siis palun tee seda :D

Elus on kaks tähtsat reeglit: ära kunagi ütle kõike korraga.

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas koi »

See mingi imeliku teoreetiku pliiatsist imetud väide!
Ühepütasel põhjuseks just gaaside põlemisel tekkiva, gaasi ruumala suurenemisest. Mitmepütasel pole vahet, kuna mingi püti ass on teise üss, kus toimub just" töö". Kuna kolvid on kõik sama väntvõlli küljes, kiirendub see all olev tänu "tööd" tegevale alt sama moodi! Paistab, et pole mõtet sellise reaalsest elust võõrdunud teoreetikuga vaielda. Tema arusaamad ja soov vaielda ei oma mingit elulist tähtsust!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Sten
Postitusi: 822
Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
Tsikkel: ZX10R Fighter
Asukoht: Tallinn - 56934211
Tänanud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Sten »

Ega isegi ei tea aga puusalt tulistades arvaks , et asi vasturaskuse asetsus kepsu/kolvi suhtes või siis vända ringliikumises ....

Pilt

Ei andnud rahu ...

Üldine ....
Pilt

Kiirenduse arvutus ...
Pilt

God bless Pilt

Märksõna : Piston acceleration

Viimati muutis Sten, 06 Veebr 2012, 21:35, muudetud 1 kord kokku.
Pooleldi ise tehtud , pooleldi hästi tehtud ...
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas ping »

Kulu kirjutas:

Miks on kolvi kiirendus ülemises surnud seisus arvuliselt suurem, kui alumises surnud seisus?

Väntvõlli tsenter on nihkes silindri tsentri suhtes, st. väntvõlli keskkoht ei asu täpselt silindri "all".

Kasutaja avatar

Sten
Postitusi: 822
Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
Tsikkel: ZX10R Fighter
Asukoht: Tallinn - 56934211
Tänanud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Sten »

ping kirjutas:
Kulu kirjutas:

Miks on kolvi kiirendus ülemises surnud seisus arvuliselt suurem, kui alumises surnud seisus?

Väntvõlli tsenter on nihkes silindri tsentri suhtes, st. väntvõlli keskkoht ei asu täpselt silindri "all".

Kui nüüd norida ... siis nende tsentrid ei saa asuda mojal kui konstantselt samal kohal .
Aga kui rääkida kepsu alumisest laagrist siis on su jutul jumet. Aga ma ei näe et selle paiknemine mõjutaks kiirendust ... Kiirust loomulikult aga ÜSS ja ASS punktist liikuma hakates peaks kuidagi kiirendus erinev olema . Ühepütasel 2taktilisel on see loogiline survetakti ajal aga 4 taktilisel on asi teisiti ???

Pooleldi ise tehtud , pooleldi hästi tehtud ...

Kulu
Postitusi: 83
Liitunud: 28 Jaan 2010, 13:10
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Kulu »

Arutelu käib väga hea... :bsmile:

Elus on kaks tähtsat reeglit: ära kunagi ütle kõike korraga.
Kasutaja avatar

Sten
Postitusi: 822
Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
Tsikkel: ZX10R Fighter
Asukoht: Tallinn - 56934211
Tänanud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Sten »

Kulu kirjutas:

Arutelu käib väga hea... :bsmile:

99,9% siinsetest inimestest on täiesti kama selle kiirendusest , põhiliseks on see et kolvi liikumine aitaks pilli tagarattasse .
Ma arvan et sulle on seda kõige rohkem vaja tead , niiet selle asemel et siia sooja õhku postida uuri ise ka kusagilt !

Pooleldi ise tehtud , pooleldi hästi tehtud ...
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas ping »

Gornholio kirjutas:

Üldine ....
Pilt

Kui vända tsentrit (O) mööda horisontaaljoont liigutada kõrvale ja võrrelda kepsu nurki ÜSS, ASS asendis silindri tsentri suhtes siis saab arvutada, et see nurk on erinev ja vastavalt ka kepsu alumise laagri läbitav teepikkus mööda ringjoont kolvi sama teepikkuse juures.
Silindrte arv pole tähtis. Vahe on küll väike aga arvutatav ja suurel pöörlrmiskiirusel mõjutab mootori tööd ja kolvile mõjuvaid jõude.

Gornholio kirjutas:
Kulu kirjutas:

Arutelu käib väga hea... :bsmile:

99,9% siinsetest inimestest ..... siia sooja õhku postida uuri ise ka kusagilt !

Mida siin ikka nii väga uurida, vaatad vändamehanismi geomeetriat ja asi selge et see nii on.


Kulu
Postitusi: 83
Liitunud: 28 Jaan 2010, 13:10
Tsikkel: Aprilia Tuono
Asukoht: Jõgeva

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Kulu »

Uurisingi, leidsin ainult kinnitust, et see nii on, aga miks, jäi selgusetuks.
Kui nad tõesti nihkes on (seda ma ei teadnud), siis on asi juba loogilisem.

Tänud ping´le igaljuhul. (w)

Elus on kaks tähtsat reeglit: ära kunagi ütle kõike korraga.

Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Erci »

Aga mis eesmärki silmas pidades on siis ehitatud väntvõlli tsenter nihkesse silindri omast?
Ja tüüpilisel ridaneljal mootoril ei tohiks see kiirendus tõesti erineda sest mingi kolvi üss on ju samas teise ass ja väntvõll hoiab neid koos...

___________________________
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1246
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Mix »

Erci kirjutas:

Aga mis eesmärki silmas pidades on siis ehitatud väntvõlli tsenter nihkesse silindri omast?
...

Selleks, et töötaktil põleva segu energia kolbi vähem vastu silindri seina (vähem hõõrdumist) suruks ja sellearvelt rohkem kasulikku tööd teeks.


elbastardo16
Postitusi: 159
Liitunud: 06 Juul 2010, 14:56
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas elbastardo16 »

tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.


reimps

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas reimps »

elbastardo16 kirjutas:

tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.

Pole siukest.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Loff »

Lähed tood poest (odavad) õlled, keerad muusika kõvemaks ja kutsud sõbrad külla!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

mart211

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Kust "hydroturf"'i saab Eestis?
http://hydroturf.com/products.php?cat=S ... Hydro-Turf
Või mis asi see eesti keeles on? PWC matt?

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Kauri »

elbastardo16 kirjutas:

tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.

Guitar hunt ei kõlba we?


elbastardo16
Postitusi: 159
Liitunud: 06 Juul 2010, 14:56
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas elbastardo16 »

Kauri kirjutas:
elbastardo16 kirjutas:

tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.

Guitar hunt ei kõlba we?

kõlbab vast ikka...ega ise selliseid kohti ei leia niisama lambist...hea kui keegi teab et olemas on sellised kohad :bsmile:


argo_1974
Postitusi: 320
Liitunud: 22 Mai 2005, 01:50
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas argo_1974 »

Kulu kirjutas:

Miks on kolvi kiirendus ülemises surnud seisus arvuliselt suurem, kui alumises surnud seisus?

Kuigi välisel vaatlusel võib esmalt tunduda, pole kolvi liikumisteekond sinusoid, vaid ainult läheneb sellele. Sinusoidi saavutamiseks peaks olema keps lõpmatult pikk.
Kuivõrd kolvikiirendus ÜSS ja ASS läheduses erinevad, sõltub lambdast ehk kepsusuhtest (lambda = vändaraadius : kepsu pikkus).

Mootori kepsusuhte muutmine on levinud forsseerimismeede, eriti kahetaktiliste puhul. Pikem keps tähendab väiksemaid külgjõude silindriseinale, samuti väiksemaid kolvikiirendusi surnud seisude läheduses, mis pikendab seal viibimise aega -> nn aknafaasid pikenevad.

Illustratiivne pilt asja juurde:
Pilt


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas koi »

Kolvi liikumisteekond pole sinusoid! Kolb liigub sirgjooneliselt.
Kepsu pikendamisega forseerimist pole oma elus kohanud. Lühike keps seevastu on vastupidavam ja väiksema kaaluga (inertsiga siis ka).

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas grahv »

koi kirjutas:

Kolvi liikumisteekond pole sinusoid! Kolb liigub sirgjooneliselt.

Mõeldud on seda, et kui väntvõll pöörleb ühtlase kiirusega, siis kolb liigub ÜSS või ASS lähedal üles-alla suunas aeglasemalt kui siis, kui keps on maksimaalselt "viltu"... Lihtne katse selgituseks: aja kolb ÜSS-i ja vaata mitu kraadi tuleb vänta keerata, et kolb tõuseks/langeks näiteks 5 mm, nüüd pööra vänta 90kraadi ja mõõda mitu kraadi on siis vaja pöörata, et kolb liiguks 5mm...

Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1512
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Kipsi »

Kui palju võiks maksta praegu Tartu kandis üks ruummeeter märga küttepuud?

Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1486
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Kipsi kirjutas:

Kui palju võiks maksta praegu Tartu kandis üks ruummeeter märga küttepuud?

Märg lepp, laotud ruum, 32 €

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas bitter »

kuidas ma teada saan - milline masina usb-pesadest on hi-speed? Kas ainult failvahetuse kiirusi võrreldes või on mugavamaid võimalusi ka? Masina 242 lk manuaalist ctrl-F-ga "hi-speed" otsing ei andnud tulemusi. OS on XP.

Kasutaja avatar

Stonekurg
Postitusi: 242
Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
Tsikkel: zx7r
Asukoht: Laulasmaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Stonekurg »

bitter kirjutas:

kuidas ma teada saan - milline masina usb-pesadest on hi-speed? Kas ainult failvahetuse kiirusi võrreldes või on mugavamaid võimalusi ka? Masina 242 lk manuaalist ctrl-F-ga "hi-speed" otsing ei andnud tulemusi. OS on XP.

Vaadates(võrreldes) usb auke on hi-speed natuke teise kujuga(kõrval on sooned), kuigi sinna sobivad ka harilikud usb otsad. Vähemalt minu arvutil on sedasi .

kawasaki zx7r
Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

mul on usb 3.0 teist värvi arvuti taga

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

High-speed all on mõeldud USB 2.0 porte, välimuselt nad minuarust ei erine USB 1.0 portidest, küll aga kiiruselt.
kiiruse vahe on aga märgatav, kui mälupulgalt faile kopid, siis peaks pmst "silmaga" näha olema, et kumb on kumb. seda juhul, kui sul üldse on mõni USB 2.0 port masinas.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

ant
Postitusi: 2
Liitunud: 06 Mai 2008, 18:19
Asukoht: tartu

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas ant »

Kas keegi seletaks lahti need tähised, kuidas valida õigeid vedrusid ? (Stock .46 Kg Fork Springs
3.6-5.0 N , N/mm)

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas ranel »

ant kirjutas:

Kas keegi seletaks lahti need tähised, kuidas valida õigeid vedrusid ? (Stock .46 Kg Fork Springs
3.6-5.0 N , N/mm)

1kg=10N

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kas kusagil on olemas varastatud sõidukite andmebaas?
Netis leidub küll viiteid selle kohta, et justkui peaks olemas olema aga leida ei suuda.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Suletud

Mine “Ajaviiteks...”