Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:Väntvõlli kujust?
Ma kahjuks ei tea ise ka vastust veel, kui sa oskad lahti seletada siis palun tee seda
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Rumalad küsimused
See mingi imeliku teoreetiku pliiatsist imetud väide!
Ühepütasel põhjuseks just gaaside põlemisel tekkiva, gaasi ruumala suurenemisest. Mitmepütasel pole vahet, kuna mingi püti ass on teise üss, kus toimub just" töö". Kuna kolvid on kõik sama väntvõlli küljes, kiirendub see all olev tänu "tööd" tegevale alt sama moodi! Paistab, et pole mõtet sellise reaalsest elust võõrdunud teoreetikuga vaielda. Tema arusaamad ja soov vaielda ei oma mingit elulist tähtsust!
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Ega isegi ei tea aga puusalt tulistades arvaks , et asi vasturaskuse asetsus kepsu/kolvi suhtes või siis vända ringliikumises ....
Ei andnud rahu ...
Üldine ....
Kiirenduse arvutus ...
God bless
Märksõna : Piston acceleration
Re: Rumalad küsimused
Kulu kirjutas:Miks on kolvi kiirendus ülemises surnud seisus arvuliselt suurem, kui alumises surnud seisus?
Väntvõlli tsenter on nihkes silindri tsentri suhtes, st. väntvõlli keskkoht ei asu täpselt silindri "all".
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
ping kirjutas:Kulu kirjutas:Miks on kolvi kiirendus ülemises surnud seisus arvuliselt suurem, kui alumises surnud seisus?
Väntvõlli tsenter on nihkes silindri tsentri suhtes, st. väntvõlli keskkoht ei asu täpselt silindri "all".
Kui nüüd norida ... siis nende tsentrid ei saa asuda mojal kui konstantselt samal kohal .
Aga kui rääkida kepsu alumisest laagrist siis on su jutul jumet. Aga ma ei näe et selle paiknemine mõjutaks kiirendust ... Kiirust loomulikult aga ÜSS ja ASS punktist liikuma hakates peaks kuidagi kiirendus erinev olema . Ühepütasel 2taktilisel on see loogiline survetakti ajal aga 4 taktilisel on asi teisiti ???
Re: Rumalad küsimused
Arutelu käib väga hea...
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Kulu kirjutas:Arutelu käib väga hea...
99,9% siinsetest inimestest on täiesti kama selle kiirendusest , põhiliseks on see et kolvi liikumine aitaks pilli tagarattasse .
Ma arvan et sulle on seda kõige rohkem vaja tead , niiet selle asemel et siia sooja õhku postida uuri ise ka kusagilt !
Re: Rumalad küsimused
Gornholio kirjutas:Üldine ....
Kui vända tsentrit (O) mööda horisontaaljoont liigutada kõrvale ja võrrelda kepsu nurki ÜSS, ASS asendis silindri tsentri suhtes siis saab arvutada, et see nurk on erinev ja vastavalt ka kepsu alumise laagri läbitav teepikkus mööda ringjoont kolvi sama teepikkuse juures.
Silindrte arv pole tähtis. Vahe on küll väike aga arvutatav ja suurel pöörlrmiskiirusel mõjutab mootori tööd ja kolvile mõjuvaid jõude.Gornholio kirjutas:Kulu kirjutas:Arutelu käib väga hea...
99,9% siinsetest inimestest ..... siia sooja õhku postida uuri ise ka kusagilt !
Mida siin ikka nii väga uurida, vaatad vändamehanismi geomeetriat ja asi selge et see nii on.
Re: Rumalad küsimused
Uurisingi, leidsin ainult kinnitust, et see nii on, aga miks, jäi selgusetuks.
Kui nad tõesti nihkes on (seda ma ei teadnud), siis on asi juba loogilisem.
Tänud ping´le igaljuhul.
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Rumalad küsimused
Aga mis eesmärki silmas pidades on siis ehitatud väntvõlli tsenter nihkesse silindri omast?
Ja tüüpilisel ridaneljal mootoril ei tohiks see kiirendus tõesti erineda sest mingi kolvi üss on ju samas teise ass ja väntvõll hoiab neid koos...
Re: Rumalad küsimused
Erci kirjutas:Aga mis eesmärki silmas pidades on siis ehitatud väntvõlli tsenter nihkesse silindri omast?
...
Selleks, et töötaktil põleva segu energia kolbi vähem vastu silindri seina (vähem hõõrdumist) suruks ja sellearvelt rohkem kasulikku tööd teeks.
-
- Postitusi: 159
- Liitunud: 06 Juul 2010, 14:56
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000
Re: Rumalad küsimused
tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.
Re: Rumalad küsimused
elbastardo16 kirjutas:tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.
Pole siukest.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Lähed tood poest (odavad) õlled, keerad muusika kõvemaks ja kutsud sõbrad külla!
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Rumalad küsimused
Kust "hydroturf"'i saab Eestis?
http://hydroturf.com/products.php?cat=S ... Hydro-Turf
Või mis asi see eesti keeles on? PWC matt?
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Rumalad küsimused
elbastardo16 kirjutas:tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.
Guitar hunt ei kõlba we?
-
- Postitusi: 159
- Liitunud: 06 Juul 2010, 14:56
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000
Re: Rumalad küsimused
Kauri kirjutas:elbastardo16 kirjutas:tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.
Guitar hunt ei kõlba we?
kõlbab vast ikka...ega ise selliseid kohti ei leia niisama lambist...hea kui keegi teab et olemas on sellised kohad
Re: Rumalad küsimused
Kulu kirjutas:Miks on kolvi kiirendus ülemises surnud seisus arvuliselt suurem, kui alumises surnud seisus?
Kuigi välisel vaatlusel võib esmalt tunduda, pole kolvi liikumisteekond sinusoid, vaid ainult läheneb sellele. Sinusoidi saavutamiseks peaks olema keps lõpmatult pikk.
Kuivõrd kolvikiirendus ÜSS ja ASS läheduses erinevad, sõltub lambdast ehk kepsusuhtest (lambda = vändaraadius : kepsu pikkus).
Mootori kepsusuhte muutmine on levinud forsseerimismeede, eriti kahetaktiliste puhul. Pikem keps tähendab väiksemaid külgjõude silindriseinale, samuti väiksemaid kolvikiirendusi surnud seisude läheduses, mis pikendab seal viibimise aega -> nn aknafaasid pikenevad.
Illustratiivne pilt asja juurde:
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Rumalad küsimused
Kolvi liikumisteekond pole sinusoid! Kolb liigub sirgjooneliselt.
Kepsu pikendamisega forseerimist pole oma elus kohanud. Lühike keps seevastu on vastupidavam ja väiksema kaaluga (inertsiga siis ka).
-
- Postitusi: 1176
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Rumalad küsimused
koi kirjutas:Kolvi liikumisteekond pole sinusoid! Kolb liigub sirgjooneliselt.
Mõeldud on seda, et kui väntvõll pöörleb ühtlase kiirusega, siis kolb liigub ÜSS või ASS lähedal üles-alla suunas aeglasemalt kui siis, kui keps on maksimaalselt "viltu"... Lihtne katse selgituseks: aja kolb ÜSS-i ja vaata mitu kraadi tuleb vänta keerata, et kolb tõuseks/langeks näiteks 5 mm, nüüd pööra vänta 90kraadi ja mõõda mitu kraadi on siis vaja pöörata, et kolb liiguks 5mm...
-
- Postitusi: 1512
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Kui palju võiks maksta praegu Tartu kandis üks ruummeeter märga küttepuud?
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1486
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: Rumalad küsimused
Kipsi kirjutas:Kui palju võiks maksta praegu Tartu kandis üks ruummeeter märga küttepuud?
Märg lepp, laotud ruum, 32 €
-
- Postitusi: 2011
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
kuidas ma teada saan - milline masina usb-pesadest on hi-speed? Kas ainult failvahetuse kiirusi võrreldes või on mugavamaid võimalusi ka? Masina 242 lk manuaalist ctrl-F-ga "hi-speed" otsing ei andnud tulemusi. OS on XP.
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
bitter kirjutas:kuidas ma teada saan - milline masina usb-pesadest on hi-speed? Kas ainult failvahetuse kiirusi võrreldes või on mugavamaid võimalusi ka? Masina 242 lk manuaalist ctrl-F-ga "hi-speed" otsing ei andnud tulemusi. OS on XP.
Vaadates(võrreldes) usb auke on hi-speed natuke teise kujuga(kõrval on sooned), kuigi sinna sobivad ka harilikud usb otsad. Vähemalt minu arvutil on sedasi .
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8772
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 325 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
High-speed all on mõeldud USB 2.0 porte, välimuselt nad minuarust ei erine USB 1.0 portidest, küll aga kiiruselt.
kiiruse vahe on aga märgatav, kui mälupulgalt faile kopid, siis peaks pmst "silmaga" näha olema, et kumb on kumb. seda juhul, kui sul üldse on mõni USB 2.0 port masinas.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Rumalad küsimused
Kas keegi seletaks lahti need tähised, kuidas valida õigeid vedrusid ? (Stock .46 Kg Fork Springs
3.6-5.0 N , N/mm)
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Rumalad küsimused
ant kirjutas:Kas keegi seletaks lahti need tähised, kuidas valida õigeid vedrusid ? (Stock .46 Kg Fork Springs
3.6-5.0 N , N/mm)
1kg=10N
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Kas kusagil on olemas varastatud sõidukite andmebaas?
Netis leidub küll viiteid selle kohta, et justkui peaks olemas olema aga leida ei suuda.