Rumalad küsimused 2
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
Re: Rumalad küsimused 2
Massi kohta ei tea aga ühe teljeline peab vist olema B-kat lubadega.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Kipsi kirjutas:Kuidas on haagise massiga, et kui mul on B kat, kas ma võin sõita haagisega, mis kaalub 800 kg täismassiga? Kuskilt lugesin, et saab ARK-s täismassi muuta ka väiksemaks? Kas vastab tõele?
Lühidalt: Haagise mass ei ole tähtis. Peaasi, et auto võiks vedada nii suurt ja auto + haagise mass üle 3500 kg ei läheks.
-
- Postitusi: 328
- Liitunud: 27 Mai 2012, 11:32
- Asukoht: Kambja / Tartu.
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Kipsi kirjutas:Kuidas on haagise massiga, et kui mul on B kat, kas ma võin sõita haagisega, mis kaalub 800 kg täismassiga? Kuskilt lugesin, et saab ARK-s täismassi muuta ka väiksemaks? Kas vastab tõele?
Tean midagi sellist, et kui haagis täismassiga ning auto täismass kokku ei ületa 3,5t siis võib B-katiga juhtida, samuti peaks haagis olema üheteljeline.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Telgede arv ei oma mingit tähtsust.
Seadusest:
3) B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Deem, vahest oleks ikka lugemisoskusest ka kasu, seadused on vabalt kättesaadavad.
-
Teema algataja - Postitusi: 1512
- Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
- Tsikkel: cbr600RR
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Aga kuidas on selle massi muutmisega?
Parima hinnaga motorehvid http://www.motorehv.ee
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.õlikeskus.ee
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Kipsi kirjutas:Aga kuidas on selle massi muutmisega?
Sa mõtled tõenäoliselt seda nn. registrimassi? Minu andmetel seda enam ei kasutata, elik siis teh passi läheb sõiduki või haagise tegelik täismass.
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 01 Veebr 2013, 22:10
- Tsikkel: Yamaha V-Star
- Asukoht: Tallinn , Nõmme
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
minim2gnus kirjutas:Kipsi kirjutas:Kuidas on haagise massiga, et kui mul on B kat, kas ma võin sõita haagisega, mis kaalub 800 kg täismassiga? Kuskilt lugesin, et saab ARK-s täismassi muuta ka väiksemaks? Kas vastab tõele?
Tean midagi sellist, et kui haagis täismassiga ning auto täismass kokku ei ületa 3,5t siis võib B-katiga juhtida, samuti peaks haagis olema üheteljeline.
Kaheteljelise piduritega haagisega võid ka B-katiga sõita ainult selle kohane tunnistus tuleb vormistada . Mingi teema oli selle valmistaja tehase poolt lubatud haagise massiga ka , sest erandkorras tehti minu suksule ka üks lubatust suurem märge peale seda kui käisin asja korduvalt vaidlustamas ! Enamus erandeid kehtib Meerika masinate kohta ja vaidlustades võid kehtivatest masina kasutus lubadest ilma jääda !!!
Motoratturi diagonaalse helkur tähelepanu rihmade tootmine ja müük ...
-
- Postitusi: 1764
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 120 korda
- Tänatud: 180 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Nõmmik kirjutas:minim2gnus kirjutas:Kipsi kirjutas:Kuidas on haagise massiga, et kui mul on B kat, kas ma võin sõita haagisega, mis kaalub 800 kg täismassiga? Kuskilt lugesin, et saab ARK-s täismassi muuta ka väiksemaks? Kas vastab tõele?
Tean midagi sellist, et kui haagis täismassiga ning auto täismass kokku ei ületa 3,5t siis võib B-katiga juhtida, samuti peaks haagis olema üheteljeline.
Kaheteljelise piduritega haagisega võid ka B-katiga sõita ainult selle kohane tunnistus tuleb vormistada . Mingi teema oli selle valmistaja tehase poolt lubatud haagise massiga ka , sest erandkorras tehti minu suksule ka üks lubatust suurem märge peale seda kui käisin asja korduvalt vaidlustamas ! Enamus erandeid kehtib Meerika masinate kohta ja vaidlustades võid kehtivatest masina kasutus lubadest ilma jääda !!!
meenutades CE tegemise aega, siis põhitingimused B katiga haagise vedamiseks olid:
*autorongi mass ei tohi olla üle 3,5t.
*haagise registrimass ei tohi olla üle 750kg(e. üle kerghaagise massi piirangu).
See mitu telge või kas haagis on piduritega/piduriteta ei oma mingit tähtsust, kõik käib massi järgi.
PS: Kunagi sai registrimassi vastavalt oma suvale määrata, aga uue liiklusseadusega pole see (vist) enam võimalik.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
simp kirjutas:meenutades CE tegemise aega, siis põhitingimused B katiga haagise vedamiseks olid:
*autorongi mass ei tohi olla üle 3,5t.
*haagise registrimass ei tohi olla üle 750kg(e. üle kerghaagise massi piirangu).
See mitu telge või kas haagis on piduritega/piduriteta ei oma mingit tähtsust, kõik käib massi järgi.
PS: Kunagi sai registrimassi vastavalt oma suvale määrata, aga uue liiklusseadusega pole see (vist) enam võimalik.
Deem, kas funktsionaalne lugemisoskus on inimestel täiesti kadunud???
Ma ju postitasin C&P Liiklusseadusest siia, kus on selgelt öeldud, mida tohib B-kati omanik teha.
Kusjuures B-kati omanik tohib tegelikult juhtida ka autorongi, mille täismass ületab 3500 kg, aga seda ainult kerghaagisega.
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
nüüd, kui tahad vedada rohekm, kui 750kg haagist, siis pead B96 load vostmistama. See on 1 eksam, koolis käima ei pea. B96 lubadega saab sõita kuni 4250kg massiga autorongiga. Kui mass on suurem, peavad olema BE load. Seda juttu kirjutas mõni post tagasi eelkõneleja ka.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
tazavi kirjutas:nüüd, kui tahad vedada rohekm, kui 750kg haagist, siis pead B96 load vostmistama. See on 1 eksam, koolis käima ei pea. B96 lubadega saab sõita kuni 4250kg massiga autorongiga. Kui mass on suurem, peavad olema BE load. Seda juttu kirjutas mõni post tagasi eelkõneleja ka.
üle 750 kg haagist võid vedada tavalise B-katiga juhul, kui autorongi täismass ei ületa 3500 kg.
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
- Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
- Asukoht: viljandi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Kuidas õigustab puuküttel töötav saunaahi abiruumi kütmisel, Või siis lihtsalt katel, ilma veevärgita? On seal mingit vahet, kas bursuika või mingi suvaline ahi? Ca 70m2 mingil moel soojustatud põrandapinda vaja kütta.
PUUPAADID
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
- Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
- Asukoht: Tallinn. Varese tn.
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
soni kirjutas:Kuidas õigustab puuküttel töötav saunaahi abiruumi kütmisel, Või siis lihtsalt katel, ilma veevärgita? On seal mingit vahet, kas bursuika või mingi suvaline ahi? Ca 70m2 mingil moel soojustatud põrandapinda vaja kütta.
noh, sauna ta ju soojaks kütab...
-
- Postitusi: 496
- Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
- Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused 2
Katlal on ilma veeta väga väike kasutegur.
Põhimõtteliselt ei võiks seda ilma veeta kütta. (kui tegu pole just saunaahju tüüpi katlaga)
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
- Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
- Asukoht: viljandi
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Säga kirjutas:soni kirjutas:Kuidas õigustab puuküttel töötav saunaahi abiruumi kütmisel, Või siis lihtsalt katel, ilma veevärgita? On seal mingit vahet, kas bursuika või mingi suvaline ahi? Ca 70m2 mingil moel soojustatud põrandapinda vaja kütta.
noh, sauna ta ju soojaks kütab...
Nii ta on, aga kas on ka oluline tõhususe vahe?
PUUPAADID
Re: Rumalad küsimused 2
Enamus saunaahje on äärmiselt ebaökonoomsed - kõik kiirelt korstnasse. Paar korda nädalas sauna ei anna tunda, aga pidev suure ruumi kütmine teeb puuriida kiirelt tühjaks.
soni kirjutas:Nii ta on, aga kas on ka oluline tõhususe vahe?
Re: Rumalad küsimused 2
tere! kas keegi oskab öelda, aidata , kuidas töötab külmavalvur !
ostsin sellise seadme ja ei saa aru , kas seda võib maha panna saunaruumi või kuidas seda reguleeritakse ?
Re: Rumalad küsimused 2
Mis sellest üldse ostsid, kui ei tea, milleks seda vaja läheb?
Võta kaasas olev juhend välja ja vaata, kas niiskesse ruumi on lubatud paigaldada.
Töötab nagu elektriradiaator.
http://www.k-rauta.ee/pages/product.asp ... Catalog%29
cool200 kirjutas:tere! kas keegi oskab öelda, aidata , kuidas töötab külmavalvur !
ostsin sellise seadme ja ei saa aru , kas seda võib maha panna saunaruumi või kuidas seda reguleeritakse ?
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
cool200 kirjutas:tere! kas keegi oskab öelda, aidata , kuidas töötab külmavalvur !
ostsin sellise seadme ja ei saa aru , kas seda võib maha panna saunaruumi või kuidas seda reguleeritakse ?
Lihtne vidin, temperatuurianduriga. Tagab ruumi temperatuuri teatud vahemikus. Sina eelseadisatd temperatuuri ja kui see langeb alla määratud piiri (ntx. +5C), siis lülitub seade sisse.
Soovitatake kinnitada seinale. Juhul, kui on tugijalgadega variant, siis võid ka põrandale asetada.
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused 2
Kas keegi oskab rääkida koroona laudade kohta ja nende korda tegemisest.
Sai nimelt soetatud üks kasutatud ja tahaks küsida, et kas on mõtet hakata jändama selle mänguosaga või mitte ?
Ja kuidas näiteks saaks selle enam-vähem 100% mängukorda. Seal paar kraapsu, kuid mitte sügavat
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Mida negatiivset või positiivset toob endaga kaasa tänavarattal enduuromasinale projekteeritud o-ring/x-ring keti kasutamine?
Re: Rumalad küsimused 2
macintosh kirjutas:Mida negatiivset või positiivset toob endaga kaasa tänavarattal enduuromasinale projekteeritud o-ring/x-ring keti kasutamine?
Teoreetiliselt miljon erinevat asja, praktiliselt mitte s*ttagi
-
- Postitusi: 1177
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Thesaarlane kirjutas:Ja kuidas näiteks saaks selle enam-vähem 100% mängukorda. Seal paar kraapsu, kuid mitte sügavat
Ega nägemata ei oska keegi midagi arvata. Misasi on mittesügav kraaps? Kui ta pole kõver ega pundunud ja püsib jalgel, vala libisemispulber peale ja anna minna. Palju mängitud laudadel on vahel nurkades lakk kulunud... Nuppe-keppe-pulbrit leiad poest. No ja teil seal ju lausa http://www.saaremang.ee/
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 31 Aug 2012, 19:43
- Tsikkel: Hayabusa aka Triinu :)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 31 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
mart211 kirjutas:macintosh kirjutas:Mida negatiivset või positiivset toob endaga kaasa tänavarattal enduuromasinale projekteeritud o-ring/x-ring keti kasutamine?
Teoreetiliselt miljon erinevat asja, praktiliselt mitte s*ttagi
Teooria on jah kõva, aga praktikas peaks rohkem jälgima, millega ketti puhastad ja määrid (nii palju, kui ma asjast aru olen saanud)... Mind on hoiatatud selle eest, et ma Brake Cleanerit kasutan keti hooldamiseks... Ise pole ühtegi ringikest näpu vahel hoidnud, seega ma ei kujuta ettegi, kas nende materjal on siis nii habras, mis vängema asja peale ära pudeneb... Mõtlen, et kui just BC's leotama ei hakka, siis nagu peaks OK olema... Aga ma võin ka eksida
Re: Rumalad küsimused 2
Igasugu moodsate ja kallite määrete kasutamine on määrdemüüja unistus
Kett on kuluosa. Eriti veel liival/kruusal sõitval rattal. Kui tänavarattal on veel keti perioodilised süvahooldused mõistlikud, siis enduro- ja krossirattal ei anna mingite üübermäärete kasutamine erilist võitu. Peaasi, et kett enne õlitamist poleks liivane ning õli ka ketile peale jääb.
Pole vahet, kas osta kalleid määrdeid ja pikendada veidi keti eluiga või maksta see määrete raha uue keti ostuks.
GeiuLiisi kirjutas:Teooria on jah kõva, aga praktikas peaks rohkem jälgima, millega ketti puhastad ja määrid (nii palju, kui ma asjast aru olen saanud)...
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Rumalad küsimused 2
GeiuLiisi kirjutas:mart211 kirjutas:macintosh kirjutas:Mida negatiivset või positiivset toob endaga kaasa tänavarattal enduuromasinale projekteeritud o-ring/x-ring keti kasutamine?
Teoreetiliselt miljon erinevat asja, praktiliselt mitte s*ttagi
Teooria on jah kõva, aga praktikas peaks rohkem jälgima, millega ketti puhastad ja määrid (nii palju, kui ma asjast aru olen saanud)... Mind on hoiatatud selle eest, et ma Brake Cleanerit kasutan keti hooldamiseks... Ise pole ühtegi ringikest näpu vahel hoidnud, seega ma ei kujuta ettegi, kas nende materjal on siis nii habras, mis vängema asja peale ära pudeneb... Mõtlen, et kui just BC's leotama ei hakka, siis nagu peaks OK olema... Aga ma võin ka eksida
See brake cleaner hakkab kummidetaile tõesti pikema aja peale lahustama, et tihenditega keti vastupidavuse huvides võiksid sellest pigem loobuda
-
- Postitusi: 501
- Liitunud: 31 Aug 2012, 19:43
- Tsikkel: Hayabusa aka Triinu :)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 31 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Küsimus oligi ju tänavarattal enduurole projekteeritud keti kasutamise head/vead... Ehk siis... Nii nagu mul. Ma teen ketile hooldust 3-4 korda hooaja jooksul. Maha pesen BC'ga (kõige odavam ja tõhusam lahendus siiani) ja peale määrin vedelamat ketiõli. Hinna kohta ei oska kommenteerida, aga noo kui kett ikka kuiv on ja juba kõrisema hakkab, siis on aeg hoolduseks ja ilmselgelt ei tuiska ma kuskile peenesse motopoodi või vapsjee Honda esindusse spetsjomm määret ostma Viimane kord (hooaja alguses) ostsin Texacost miskise vedelama krossiratta õli endale (liitrine purk, pool on veel alles) ja jäin tulemusega rahule, missest, et purgil polnud piuksugi räägitud sobivusest nendele ringikestele... Ma ei tea, kas ma tegin õigesti või ei, aga praegu asi veel toimib Kett kestnud praeguseks kaks hooaega.
Ükskord ketiga midagi juhtuma peaks, küll ma siis end nuhtlen nende "valede" hooldus/kasutusvõtete eest
Üldiselt arvan, et o-ring/x-ring on jälle see koht, kust lihtsalt on võimalik paarkend juurot rohkem küsida
Re: Rumalad küsimused 2
Ega sa ketti päevade kaupa BC-s leotama hakka. See vähene pesemine ei tee neile miskit. Iseasi, et BC pole just kõige odavam variant, kui just tasuta käes pole.
Bastard kirjutas:See brake cleaner hakkab kummidetaile tõesti pikema aja peale lahustama, et tihenditega keti vastupidavuse huvides võiksid sellest pigem loobuda
Re: Rumalad küsimused 2
Sama nipiga, nagu esimesigi. Hüdraulika. ja opereeritaks kas joysticku või eraldi kangiga. Kuidas kellelgi.
kult kirjutas:Mis nipiga selliste massinate tagumisi rattaid keeratakse?