Lamellid ja naelad
Moderaator: Moded
Re: Rumalad küsimused 2
2 a vanad naastrehvid 205/60/16. Üks rehv on kuskil vahetusse läinud ja on muu tootja naast 205/55/16, korralik.
On tragöödia selline kompott sõiduautole alla panna?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Mittesoovitav ja suisa keelatud!
Ühel sillal peavad olema samas mõõdus ja sarnase mustriga
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Täidsa kama kaks, mis rehvid, peaasi, et prott oleks peal ja küljest ära ei lendaks, muidu paneb masina vabisema.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 154
- Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
- Tsikkel: k175b, Riga 13,
- Asukoht: Paide-Ardu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Rehvide teema
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa1.pdf#
ja lugema hakka lk50 ja edasi...hetkel kiirustades ei jäänud silma keelavat punkti...
Omast kogemusest hoiaks vedaval sillal sama mustri ja mõõduga rehve (minu masinatel veab nina ning on õnnetu olukord olnud, kui esimene naelik tühjaks jooksis ja esmalt tagant teise ette tõstsin ja seejärel pagasist värvilise alamõõdulise taha kruttisin...ette vedavaks rattaks seda värvilist s_tta panna ei julge).
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
need erimõõtu rehvid vedavale sillale panna, siis võib diffrile varsti hüvasti öelda, kuna töötab kogu aeg. ESP-ga autol läheb ESP lolliks sõltumata sillast.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Rumalad küsimused 2
oil kirjutas:2 a vanad naastrehvid 205/60/16. Üks rehv on kuskil vahetusse läinud ja on muu tootja naast 205/55/16, korralik.
On tragöödia selline kompott sõiduautole alla panna?
See pole mitte tragöödia vaid komöödia R205/55 ja 205/60 kõrguste vahe on 20mm. Legaalselt niimoodi liigelda ei tohi, samas varurattana saaks seda 205/55 kasutada - tooks koju ära.
Nagu mx77 juba kirjutas, siis ESP hakkab segast panema ja ABS lülitab ennast suure tõenäosusega välja.
Soovitus: osta juurde 2 uut rehvi 205/60 mõõduga, see 205/55 müü ära, aga neid uusi ära ol.olevatega ühele sillale pane.
Re: Rumalad küsimused 2
Ok
Otsin kuskilt mingi sama tootja rehvi millel oleks mustrit sama palju. Vennal juhtus nii õnnetult, et on kuskil rehvid sassi läind, õnneks pole uued ja kallid.
PS: kui 5 mm kõrgust on nii tappev difrile, siis peaks ju see ka difri tapma, kui üks rehv on teistest kulunum või natuke suurema/väikesema rõhuga, mis samamoodi rehvi diameetrit muudab?
Re: Rumalad küsimused 2
Nii ongi.
oil kirjutas:PS: kui 5 mm kõrgust on nii tappev difrile, siis peaks ju see ka difri tapma, kui üks rehv on teistest kulunum või natuke suurema/väikesema rõhuga, mis samamoodi rehvi diameetrit muudab?
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Rumalad küsimused 2
yeekim kirjutas:Ühel sillal peavad olema samas mõõdus ja sarnase mustriga
Sarnane muster tähendab tegelikult küll ainult seda, et suvekat ja talvekat ei või sama silla peal korraga kasutada. Vähemalt mina loen nii välja suslik83 poolt viidatud tekstist.
-
- Postitusi: 636
- Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
- Tsikkel: Suzuki RF900r
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 15 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Ühel sillal peab olema sama rehvimõõt. Osadel nelivedustel autom. kastiga masinatel peavad kõik 4 samas mõõdus olema. Muster ei mängi rolli. Ei või olla samal sillal 1 lamell 1 suvi, nael-lamell või ees naelad taga lamellid. Suvel vist keegi väga ei kobise kui ees suvekad ja taga lamellid või vastupidi.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kui ma asjast õigesti aru olen saanud, siis välja katkutud naastude ja lamellrehvide segu peale ka teoreetiliselt kobisemist olla ei tohiks. Sest ilma naastudeta talverehv peakski juriidiliselt lamellrehv olema. See, kas naastuaugud rehvis olemas või mitte, ei tohiks siin rolli mängida. Turvalisust silmas pidades ma muidugi vähemalt libeda ajal sellise porriga ei sõidaks, aga ma pole kohtumõistja ega ekspert.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 636
- Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
- Tsikkel: Suzuki RF900r
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 15 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Nii võib jh. Osad lamellrehvid tulevad juba tehasest naela aukudega. Oma valik siis kas paned naastud sisse või mitte.
Re: Rumalad küsimused 2
kusjuurs tegelikult see naastu asi ja turvalisus...noh ütleme nii, et küllaltki müüditeema. on ainult üks väga konkreetne pinnas, mille peal KORRALIKUL naastel on VÄIKE eelis hea lamellrehvi ees. ja sellist pinnast reaalselt nüüd niiväga hirmus tihti ei kohta sõites. välja katkutud naastudega lamellrehv on muidugi väheke kehvem kui päris lamell, millele polegi naastupinda jäetud ja lamelle sellevõrra rohkem.
aga mis väljatõmbamist ja mitte meeldimist või sobimist puudutab siis mulle on mingi suvaline onkel tulnud keset tänavat rääkima kunagi kuidas ma olen kriminaal, et sõidan ringi rehviga mille sees paistis paar, kolm murdunud otsaga naela (need, mida ma tangidega kätte ei saanud ja viitsinud urgitseda kunagi) pidavat politsei kutsuma ja puha, vot on asju mille pärat muretseda inimestel
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Rumalad küsimused 2
will111 kirjutas:kusjuurs tegelikult see naastu asi ja turvalisus...noh ütleme nii, et küllaltki müüditeema. on ainult üks väga konkreetne pinnas, mille peal KORRALIKUL naastel on VÄIKE eelis hea lamellrehvi ees. ja sellist pinnast reaalselt nüüd niiväga hirmus tihti ei kohta sõites.
http://www.reff.ee/rehviinfo/talverehvide-test-2015/
Võrdle naastrehvide keskmisi hindeid lamellrehvide omadega, minuarvates on võitja selge. Ja tegelikult on ainult ühes lollis kurvis natukese paremat pidamist vaja, et aasta kokkuvõttesse saaks kirjutada: suuremte jamadeta. Aga valik on kahtlemata igaühe enda teha.
See, et sa suvel naeltega sõidad (oma laiskus puhtalt) on muidugi karistatav, aga selleks on ikka vastav ametkond, mitte tädi Maali. Päris huvitaks, mis juhtub kui keegi kutsukski politsei sellisel juhul
Edit: Mina olen naelad välja kiskunud peenema kruvikaga - väga lihtsalt tulevad.
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Mnjah. Neid teste on ikka väga palju. Ja see on Soome test, seal võidab Nokian. Saksa testis võidab reeglina Continental jne....
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused 2
Erci kirjutas:Mnjah. Neid teste on ikka väga palju. Ja see on Soome test, seal võidab Nokian. Saksa testis võidab reeglina Continental jne....
Selles testis on väga palju tabeleid väga objektiivsete numbritaga, mis räägivad enda eest.
Saksa testis naastrehve ei testita.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Rumalad küsimused 2
See saksa lamell on ikka vähe teine ka kui pühjamaades ikka vaja kasutada.
Ja kuna hommikul õhtuti on teed jääs ja linnast väljas ka siis on ju ikka naasul eelis.
Re: Rumalad küsimused 2
Vana kulunud teema, mis kummi kasutada nii kaua kui lastakse naelu kasutada seda ma kasutan ära iga kell naelad
lamellid on tsurkadele kus talve 2 nädalat
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Nael on jää jaoks, mujal on selle osakaal pidamisel olematu või isegi negatiivne ja meie sita suusailmaga leidub seda jääd piisavalt. Kõigeks muuks on talvine rehvisegu koos lamellidega.
Aga naljaga pooleks, naelu läheb vaja sügisel/talve esimeses pooles, kummalisel kombel on kõik "jälle" talvised sõiduvõtted kevadeks "taas" omandanud ning suverehvid keeratakse juba esimese linnulaulu peale taas alla.
Ohverdan bensiini !
Re: Rumalad küsimused 2
Eks muidugi palju sõltub ka sellest, mis autol konkreetsed rehvid all.
Võin näitena tuua olukorra, kus töökaaslase auto all olid kasutusel NOKIAN Hakkapeliitta R2 rehvid ja minul Dunlop SP Winter Sport 3D rehvid. Dunlop rehvid katsudes 10x jäigemad, praktiliselt nagu suvekad. Mõlemad siis lamellid.
Testide järgi peaks Nokian kõvasti parem olema. Reaalsus oli aga see, et kiilasjääl 50 kuni 0 km sain auto pidama ca. 10 - 15 m lühema maaga (autod olid eri marki). See siis mitme katse tulemus. Võta siis kinni mida uskuda, kas teste või reaalsust.
Naela ei eelista ise selle pärast, et müra tunduvalt suurem.
Re: Rumalad küsimused 2
[quote="Riff"]Eks muidugi palju sõltub ka sellest, mis autol konkreetsed rehvid all.
Võin näitena tuua olukorra, kus töökaaslase auto all olid kasutusel NOKIAN Hakkapeliitta R2 rehvid ja minul Dunlop SP Winter Sport 3D rehvid. Dunlop rehvid katsudes 10x jäigemad, praktiliselt nagu suvekad. Mõlemad siis lamellid.
Testide järgi peaks Nokian kõvasti parem olema. Reaalsus oli aga see, et kiilasjääl 50 kuni 0 km sain auto pidama ca. 10 - 15 m lühema maaga (autod olid eri marki). See siis mitme katse tulemus. Võta siis kinni mida uskuda, kas teste või reaalsust.
Naela ei eelista ise selle pärast, et müra tunduvalt suurem.[/qu
mis krdi müra sul talvel on mida sa autoga ikka eputad talvel,usu mind kedagi ei huvita talvel külmaga kas auto onsul vaikne voi mitte
Re: Rumalad küsimused 2
Margit kirjutas:kAMELION kirjutas:mis krdi müra sul talvel on mida sa autoga ikka eputad talvel,usu mind kedagi ei huvita talvel külmaga kas auto onsul vaikne voi mitte
Naeltega on seda krdi müra ikka lumelabidate kaupa, teevad sellist kahtlast reaktiivlennuki häält. Esimese sõiduga ehmatasin, et auto on katki läinud Kui on hea kallis auto, siis vb jah seda müra ei kuule.
no seda enam, et peavad igal raipel talvekas all olema,mitte ei aruta siin, mis on lamell ja nael
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Mul on autos makk raadio mp3 mängib ka.
mina ei kuule müra ei suvel, ega talvel.
Tsikliga sõites pigem mootorihääl see mis kõrvu paitab
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Ega ikka müraga müra ei summuta,tulgu see siis mida iganes helikandjalt.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kusjuures ei ole erilist müra ka mäletan, et kunagi olid mingid rehvid mis tegid küll häält nagu traktorirehvid suurema hoopealt
Re: Rumalad küsimused 2
Eks igal oma. Kes tahab, sõidab lamellidega, kes mitte, see naastudega.
Pange kasvõi ketid alla ja vurage mööda ilma ringi.
Kui müra peaks tekkima, siis keerake makist volüümi juurde ja asi korras
Re: Rumalad küsimused 2
einoh neid sõitjaid ja teadjaid on alati hästi palju...enamik on kasutanud vb korra elus mingit hästi sitta lamelli, siis saanud kasutada hästi head naastu ja hetkeks kuskil jää peal autot libistada ka saanud ning ongi spetsialisti arvamus valmis vähe on neid, kes omast kogemusest oskavad võrrelda parimat naastu ja parimat lamelli ja oskavad seda teha ka mõistlikult, mitte nii, et võtame ainult kiilasjää ning hakkame nüüd pidurdusmaad mõõtma. heal lamellil on naastu ees eeliseid sellistes oludes, mida ühel keskmisel eestlasel ühe keskmise eesti talve jooksul keskmistel eesti teedel sõites tuleb ette ikka päris tihti. aga noh, ise ütleks nii, et amatöörid sõidavad alati naastuga, et oleks võimalikult turvaline selle ühe, kõige ohtlikuma pinnase peal...kes aga sõita oskab ning suudab ka natuke tajuda mille peal ta sõidab, saab lamelliga väga hästi hakkama ning tõepoolest, naudib vaiksemat sõitu kõik see aeg kui tegelikult pole teel ei lumi ega jääkatet peal.
Re: Rumalad küsimused 2
ok,kust siis saab neid häid lamelle,et keegi raatsiks globaalselt neid alla panna, väike müra ei tee mulle paha tänasest ostan omale ainult lamelle
Re: Rumalad küsimused 2
poest...aga miks nii rumalat küsimust esitada? okei, juba sain aru, nägin teema nime
mismõttes globaalselt? ei pea midagi globaalselt alla panema, vaba valik endiselt. lihtsalt selge on see, et inimestel vähe vale arusaam sellest "headuse tasakaalust" lamellrehvi ja naela vahel. ei väida samas, et ei võiks sõita ühe või teisega. omad plussid ja miinused mõlemil
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.