Lamellid ja naelad

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas mx77 »

reimps kirjutas:

mx77, no ei ole willil ju õigus, minul on hoopis :wack:

äkki mul on veidi rohkem kogemust :ner:

Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas Heikik »

Mulle on jäänud mulje, et lögas ja lumes võib end tavalise lamellrehviga kindlamalt tunda; kiilasjääl on asendamatu nael. Nii lihtne ongi. Üldiselt peaks vist naelteta talverehvi segu nati pehmem olema, kui naastrehvil, mis teatud tingimustel õigustab end rohkem, aga lamellrehv, kui ka mustrit justkui omajagu on, ei taha väga pidamist pakkuda kui juba kuskil ca kolmandik on ära kulunud.

Nagu keegi eespool ütles, siis valiku sobivus sõltub ilmselt sellest, kus rohkem sõita. Ise olen kolm viimast jooksu ostnud uued lamellid, millest viimased on Goodyear-i Ultragrip 8...aga vot selle rehviga ma küll rahul ei ole. Poole odavamad Sonar-i Polarfoxid pakkusid palju paremat pidamist (kulusid pehmema segu tõttu muidugi rutem ka).

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas franz125 »

mella kirjutas:

pärast seda, kui paar talve tagasi Tallinna kesklinnas näiliselt täiesti puhtal teel foori all eespeatujale sisse sõitmisest tänu naeltele napilt pääsesin ning minu taga olev masin oma lamellidega mulle konksu otsa sõitis, jätab igasugu lamellijutt mind täiesti külmaks.

Kui selja taga sõitev juht nina nokib või aifööni näpib siis ei aita piigid kah.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


reimps

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas reimps »

franz125 kirjutas:

Kui selja taga sõitev juht nina nokib või aifööni näpib siis ei aita piigid kah.

Poh, ainuke juhus, kus mulle meeldib taha saada, ongi selline. Viimati sain uue auto :)

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Heikik kirjutas:

Mulle on jäänud mulje, et lögas ja lumes võib end tavalise lamellrehviga kindlamalt tunda; kiilasjääl on asendamatu nael. Nii lihtne ongi. Üldiselt peaks vist naelteta talverehvi segu nati pehmem olema, kui naastrehvil, mis teatud tingimustel õigustab end rohkem, aga lamellrehv, kui ka mustrit justkui omajagu on, ei taha väga pidamist pakkuda kui juba kuskil ca kolmandik on ära kulunud.

Nagu keegi eespool ütles, siis valiku sobivus sõltub ilmselt sellest, kus rohkem sõita. Ise olen kolm viimast jooksu ostnud uued lamellid, millest viimased on Goodyear-i Ultragrip 8...aga vot selle rehviga ma küll rahul ei ole. Poole odavamad Sonar-i Polarfoxid pakkusid palju paremat pidamist (kulusid pehmema segu tõttu muidugi rutem ka).

Goodyear-i Ultragrip 8 on tegelikult keskeuroopa lamell ja pole üldse ettenähtud lumes sõitmiseks.Vaata,kes on seda rehvi testinud ja sealt saad juba oma järelduse ära teha.See ei loe,et test on Ivalos tehtud,aga pigem ikka see,kes tegid.Selle rehvi töötemperatuurid on nulli lähedased max -10,aga ettenähtud ikka pigem märjale asfaldiel.Samas meie kehva suusailmaga peaks enamvähem toimima ja ilmselt kestab ka kauem.
Meie piirkonna rehv GoodYear-i valikust on ikka UltraGrip Ice 2.Ja see on väga hea rehv.Kusjuures oli all minu asendus autol ka sel suvel ja oli täitsa normaalne,mitte liiga vedel.Mis suvi see küll eriti oli,aga toimis.On vaiksem kui Michelin Primacy3 suvekas.
Siin ju kõik selgelt loetav ka,mis ja milleks.
http://www.goodyear.eu/ee_et/tires/pass ... rom=browse
http://www.goodyear.eu/ee_et/tires/pass ... rom=browse

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 186 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas villy »

Üldiselt on ka linnas talvel majade vahel lumelörtsikihi all kiilakas ja nii need tüübid seal eriti tagaveo ja lamellidega lennutavad jalamatte ühe koha peal :D

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas tito »

Mulle rääkis 1 Eesti suurima rehviputiigi 1 suur asjapulk, et kõik taandub mõõdule. A la et 175/65R13 kuudjeer x ei pruugi olla nii hea kui 205/55 R16 kuudjeer x
Teisalt, kui kõik sõidaksid talvel naastrehvidega, siis ei pandaks nii palju seda soolalahust maha, ehk siis ma väidan, et lamellrehvi kasutamine lõhub rohkem teed kui naast :-|||

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas mella »

Kui naelamehed kiilasjääd ei karestaks, muutuks lamellidega sõit märksa libedamaks.


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas will111 »

see on nii huvitav ikka, et kuskohas kõik mehed leiavad sellistes metsikutes kogustes seda kiilasjääd muudkui. ma siin kurat ootan juba mitmendat talve, et kasvõi ühe nädala talve jooksul kohaliku järvajäägi oleks selline tõeliselt ilus kena ja sile kiilakas...aga ei saa mitte. ikka on mingi jama seal peal või ei lähe vaat et üldse jäässegi.
ise nagu sõidan ka iga talv, iga päev, küll linnas, küll maanteel ja nö. maal ka. üksikud korras ja üksikud kohad mõnel pool kohtab sellist suhteliselt libedat jäist pinda aga no eks need ole nagunii ikka üsna etteaimatavad kohad ka. kogu ülejäänud sõit on kas mingi löga sees või siis kinnitambitud lumel. maanteed on viimastel aastatel üldsegi suht puhtad olnud, ma mõtlen südatalvel ja nii puhtad, et pole seal ei lund ega jääd peal

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas puna »

Nokian Hakkapelita7 on väga hea lamell kuhu on lisaks naelad sisse pandud vaevalt 8 nüüd kehvemgi rehv tehti
Pilt

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas Loff »

will111 kirjutas:

see on nii huvitav ikka, et kuskohas kõik mehed leiavad sellistes metsikutes kogustes seda kiilasjääd muudkui. ma siin kurat ootan juba mitmendat talve, et kasvõi ühe nädala talve jooksul kohaliku järvajäägi oleks selline tõeliselt ilus kena ja sile kiilakas...aga ei saa mitte. ikka on mingi jama seal peal või ei lähe vaat et üldse jäässegi.
ise nagu sõidan ka iga talv, iga päev, küll linnas, küll maanteel ja nö. maal ka. üksikud korras ja üksikud kohad mõnel pool kohtab sellist suhteliselt libedat jäist pinda aga no eks need ole nagunii ikka üsna etteaimatavad kohad ka. kogu ülejäänud sõit on kas mingi löga sees või siis kinnitambitud lumel. maanteed on viimastel aastatel üldsegi suht puhtad olnud, ma mõtlen südatalvel ja nii puhtad, et pole seal ei lund ega jääd peal

Tavaline Eesti talv - lumi sajab maha, autod sõidavad selle kinni enne kui sahk jaole saab, järgmine päev on kerge +kraad, võtab veitsa vesiseks, ööse külmetab ja järgmine hommik ongi jää taga. Lõuna-Euroopas elad või?

Kogu selle lamelli ja naelajutu juurde mainiks veel ära rehvide juures ühe omaduse, millest vähe juttu tehakse ja ilmselt rehvivalikul või testitulemusi uurides üldse ei jälgitagi - SUUNAKINDLUS!
Enamasti on teedel mingi püdel ollus sõidujälgede vahel, sellise tee peal möödasõitu tehes autot kindla joone peal hoida on ikka suhteliselt oluline faktor.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ju ma siis nii vara hommikul ei sõida kui sina :lol:

tegelikkus on selline, et suurem osa teedel tallinnas sõidavad autod suht ööpäev läbi ringi, et kui ka võtab veitsa vesiseks ja öösel külmetab siis mingisugust ilusat siledat jääd ei teki sealt nii ehk naa mitte mingi ime läbi, lihtsalt vähem või rohkem pehme või kõva ebamäärase kontuuriga pinnas. ja nagu juba räägitud siis kõik naeltega ringi kündjad nagunii pidevalt peenestavad seda. sellist kirjeldatud tõsist kõvaks külmunud (kuid siiski kaugeltki mitte peegelsiledat ühtlast kiilakat) jääd tekib mõnedes väiksemates kohtades, nö. väiksematel sisemistel teedel. seda olen näinud küll ja küll, jah seal on tõesti naelal oma eelis ja ma ise sõidan ka sellist teejuppi talviti umbes iga nädal nii poole kilomeetri jagu...no ei saa öelda, et probleeme oleks tekkinud. ei lamelli ega naelaga, kusjuures libiseb seal ka viimane...lihtsalt natuke kehvemini. ülejäänud paarsada kilomeetrit nädalas sellist teekatet põmst kuskil ei kohta, ei maanteel ega suures linnas.


koma2
Postitusi: 94
Liitunud: 21 Mai 2014, 20:51
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas koma2 »

"see on nii huvitav ikka, et kuskohas kõik mehed leiavad sellistes metsikutes kogustes seda kiilasjääd muudku"
No näiteks Tallinnast 60 km eemal oli täna hommikul veel lumi maas ja tee koduhoovini jääs. Ilmselt päeva jooksul siiski sulab.

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas Villem »

will111 kirjutas:

Ju ma siis nii vara hommikul ei sõida kui sina :lol:

tegelikkus on selline, et suurem osa teedel tallinnas sõidavad autod suht ööpäev läbi ringi, et kui ka võtab veitsa vesiseks ja öösel külmetab siis mingisugust ilusat siledat jääd ei teki sealt nii ehk naa mitte mingi ime läbi, lihtsalt vähem või rohkem pehme või kõva ebamäärase kontuuriga pinnas. ja nagu juba räägitud siis kõik naeltega ringi kündjad nagunii pidevalt peenestavad seda. sellist kirjeldatud tõsist kõvaks külmunud (kuid siiski kaugeltki mitte peegelsiledat ühtlast kiilakat) jääd tekib mõnedes väiksemates kohtades, nö. väiksematel sisemistel teedel. seda olen näinud küll ja küll, jah seal on tõesti naelal oma eelis ja ma ise sõidan ka sellist teejuppi talviti umbes iga nädal nii poole kilomeetri jagu...no ei saa öelda, et probleeme oleks tekkinud. ei lamelli ega naelaga, kusjuures libiseb seal ka viimane...lihtsalt natuke kehvemini. ülejäänud paarsada kilomeetrit nädalas sellist teekatet põmst kuskil ei kohta, ei maanteel ega suures linnas.

No täpselt selles asi ongi, Tallinn ja suuremad maanteed :wack:
Keerad korra Tallinnast välja või suuremalt maanteelt maha ja ongi enamus aega mingi mega liuväli. Eriti alguses ja talve lõpus, kui kõik päeval sulab ja öösel külmetab. Ma sõidan ka talvel tihti väiksematel teedel, ning korraliku talve ajal on enamus neist kogu ulatuses just sellised:
Pilt

Ei vaidle vastu, et need, kes ainult Tallinnas või teises suures linnas ning suurtel teedel sõidavad, neil pole naelal mõtet.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas Tort »

Miks torgib teiste perset see, millega teine mees sõidab?

Kasutaja avatar

Kox
Postitusi: 552
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: 701 Enduro & Intruder 1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas Kox »

Tort kirjutas:

Miks torgib teiste perset see, millega teine mees sõidab?

Kõik tahavad arvamusliidrid olla ju.
Ise arvan endiselt, et seni kuni rehv on korralik pole vahet - Mõlemad on head! :bsmile:

Omatud: Yamaha R6 99/Yamaha R6 02/Suzuki GsxR 600 04/Kawasaki Zx6R 03/Kawasaki Zx10R 04/Yamaha R1 04/Buell Xb9R Firebolt 02/Yamaha R6 07/KTM 950 SM 07/Kawasaki Zx10R 09/Buell Xb9S Lightning 04/KTM Super Duke 05/Aprilia Shiver 08/Yamaha R6 07/3x Yamaha FZ1N 07&08/Aprilia Tuono 07/Aprilia Tuono V4R 11/KTM 1290 Superduke R 14/KTM 1190 Adventure 14/BMW R 1250 GS Adventure 19/Husq 701Enduro 20 & Suzu VZR 1800 08
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas pühak »

Kox kirjutas:
Tort kirjutas:

Miks torgib teiste perset see, millega teine mees sõidab?

Kõik tahavad arvamusliidrid olla ju.

Spoiler

Ise arvan endiselt, et seni kuni rehv on korralik pole vahet - Mõlemad on head! :bsmile:

Nagu ma korra juba ütlesin, see on religiooni värk.
Oma seisukoha esiletõstmine teenib kaht eesmärki: 1. Mul on õigus. 2. Kui sul nupp nokib, saad samuti "valgustatud."

Ma olen naelausku. Lamellid on saatanast. :ner:

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2505
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas Maaks »

pühak kirjutas:

Ma olen naelausku. Lamellid on saatanast. :ner:

:lol: Nõus. Lamellidel on naelte ees ainult üks eelis - nad on vaiksed. Kõik libedalsõidu omadused kehvemad. Raha küsitakse umbes samapalju. Miks peakski inimene tegema teadlikult sitema valiku :roll: Mina hakkaks pikemalt kaaluma kui nad oleks märgatavalt odavamad.
Enda autole läksid igastahes just alla Continental IceContact 2 -d.
Pilt

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas franz125 »

sama hästi võiks küsida miks sa tsikklit ostes nii sita valiku tegid :mrgreen:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

villy kirjutas:

Üldiselt on ka linnas talvel majade vahel lumelörtsikihi all kiilakas ja nii need tüübid seal eriti tagaveo ja lamellidega lennutavad jalamatte ühe koha peal :D

Lumerõrtsi all kiilaga ei ole sul ei nnaeltest ega jalamattidest abi.Abiks ikka korralikud uued rehvid,mitte soomest-rootsist pärit kellegi seal ära visatud secondhand.
Ma sõidaks ka naeltega,kui nad oleks oluliselt paremad,kui lamellid.Kohe raudselt sõidaks,aga nad ju pole.Vahe on pigem ainult liigses müras.
Paljud teist kindlat naeltega sõitjatest ostavad alati uusi rehve ja paljud teist on proovinud uusi lamelle?Kaldun arvama,et vähesed,kui neid aravamusi lugeda.
Üldse ei saa ma aru neist,kes suurele maasturile või 4x4 sõidukale naelad alla kruvivad. :wack:
Kõige raskemad olud meie talves on tavaliselt siis,kui sajab lund ja kohe palju korraga.Sellisel juhul pole naelast abi.See on fakt.
Minu kodune külavahetee on kinnisõidetud lumega just selline,nagu see tsikliga pilt seal eespool.Ja sellisel teel on siiani parim asi olnud Michelini lamell.Kahjuks ei ole see oma liiga tiheda mustri tõttu hea lumes-lörtsis.Enam ei kasuta.Ma võiks olla nö teadmatu naelte kohapealt,kui mul ei oleks naise autot mis on naeltega varustatud, võrdluseks tuua.Eelmised olid Contid ja nüüd all GoodYear-i naelad.Auto on esiveoline veojõu kontrolli ja muude abidega.Mitte ühegi kohapealt pole neil eelist minu 4x4 lamellidega auto ees.
Ja nagu juba eespool kirjutasin,suurim häda ,et rehv ei pea on vale rehvi mõõt talvisteks oludeks.Tuttav ostis omale S mersu,mingi 5+ aastat vana.Eelmine omanik müüs autot talvekatega-lamellidega ja 17" velgedega.Sõitis mõned kuud vastu kevadet nendega ja täitsa ok oli.
No ,aga need pole ju piisavalt edevad.Ostis 18" ,jupp maad laiemad veljed, pani peale suvekad ja sügisel Hakkapeliita naelad,tutikad.Ja autol pole lumes ja lõrtsis nende rullidega pidamist mingit.Ja milles on tema arust viga?Rehv on s**t.Aga ,et paneks talveks kitsamad ja väiksemad veljed.Ei, kohe kindlalt ei oli vastus.Auto pidi nilbe nende originaal velgedega välja nägema.Kahjuks on neid selliseid juhme oi kui palju.
Paljud uued autod tulevad tehasest parema varustus tasemega ka suuremate ja laiemate velgedega.Kaasa arvatud ka minu uus auto.Kui standard varustuses on rehvimõõduks 205,siis mul on 225 ja see on kergele sõiduautole ilmselgelt liiga lai,et lumes hea pidamisega sõita.vahet pole,on seal all nael või lamell.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas mx77 »

urmas, ühesillaveolist nelikveolisega ei ole mõtet üritada võrrelda, need autod on libedates oludes NII erinevad.
ma olen üritanud vahest oma subaruga saada talvel ratast ringi käima saada - teeb ainult mingi pisikese kraapsu ja auto juba lendab. samades tingimustes sama võimsusega ühesillaveoline kas istuks ühe koha peal (väljalülitatud veojõukontrolliga) või roomaks üliaeglaselt kohalt ära (töötava veojõukontrolliga).
ma olen täitsa nõus osalema piisavate talveolude tekkimisel katsejänesena lamell vs. nael mõnes kodukootud testis.

Kasutaja avatar

Kox
Postitusi: 552
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: 701 Enduro & Intruder 1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas Kox »

franz125 kirjutas:

sama hästi võiks küsida miks sa tsikklit ostes nii sita valiku tegid :mrgreen:

10 punkti! :bsmile:

:-|||

Viimati muutis Kox, 27 Nov 2015, 13:24, muudetud 1 kord kokku.
Omatud: Yamaha R6 99/Yamaha R6 02/Suzuki GsxR 600 04/Kawasaki Zx6R 03/Kawasaki Zx10R 04/Yamaha R1 04/Buell Xb9R Firebolt 02/Yamaha R6 07/KTM 950 SM 07/Kawasaki Zx10R 09/Buell Xb9S Lightning 04/KTM Super Duke 05/Aprilia Shiver 08/Yamaha R6 07/3x Yamaha FZ1N 07&08/Aprilia Tuono 07/Aprilia Tuono V4R 11/KTM 1290 Superduke R 14/KTM 1190 Adventure 14/BMW R 1250 GS Adventure 19/Husq 701Enduro 20 & Suzu VZR 1800 08
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

mx77 kirjutas:

urmas, ühesillaveolist nelikveolisega ei ole mõtet üritada võrrelda, need autod on libedates oludes NII erinevad.
ma olen üritanud vahest oma subaruga saada talvel ratast ringi käima saada - teeb ainult mingi pisikese kraapsu ja auto juba lendab. samades tingimustes sama võimsusega ühesillaveoline kas istuks ühe koha peal (väljalülitatud veojõukontrolliga) või roomaks üliaeglaselt kohalt ära (töötava veojõukontrolliga).
ma olen täitsa nõus osalema piisavate talveolude tekkimisel katsejänesena lamell vs. nael mõnes kodukootud testis.

Talve saabudes kui keegi teab head kohta,võtaks ka osa.Mul on Octavia Scout 2,0TDI DSG 135kw.Aga olukord võiks olla ikka tee,mitte jäärada,sest seal mängivad oskused suuremat rolli,kui rehvid.
Meil vallas on talvised küladevahelised võistlused,millest üks etapp on võidusõit Laitse rallipargis ja varem oli see 3 seera bemmidega,millel alla tänava naelad.Samas saab pühapäeviti käia ka oma autoga tasuta jäärajal.Ütlen ausalt,neid naelu selle bemmi alla tunda polnud.Ühtemoodi libe oli oma auto lamellidega ,kui bemmi naeltega.Lihtsalt pidid õiget sõidujoont ja kiirust ära tabama.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1811
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 217 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas pühak »

franz125 kirjutas:

sama hästi võiks küsida miks sa tsikklit ostes nii sita valiku tegid :mrgreen:

Usu värk. Olen sügavalt veendunud, et minu tsikkel on parim, mida selle raha eest ostuhetkel saada oli. :-||| :ner:

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas will111 »

mx77, kuidas saab nii jaburat juttu ajada? kas sinumeelest taandub kogu pidamine ehk teel püsimine ja turvaline sõit autoga, igapäevases liikluses sellele, et kes kiiremini kohalt ära saab? minumeelest üle 90% autodest liikluses on niinimetatud üheveolised ja kõik saavad justkui piisavalt kiiresti kohalt ära. viimati nagu rääkisid kõik siin ikka ohtlikest olukordadest, nende vältimisest, stabiilsusest, pidama saamisest. kõigil sellel on tegelikult väga väike seos 4veoga. ja üleüldse, ma VÄGA kahtlen, et keegi siinrääkijatest sõidab iga päev tavaliikluses ringi jäiga ja igatpidi pideva nelikveoga ehk siis ilma ühegi aktiivse diferentsiaalita, mis jagaks veojõudu parem vasak ja esi tagu rataste vahel. vaatan, et sulle meeldib igas teemas rääkida aiaaugust. kas siin teemas hakkad varsti rääkima sellest kuidas sina jäärajal teed oma neliveolise ja hästi ägedate naelrehvidega kellegi lamellidega esiveolisest parema aja? :lol: ma siis tulen "osalen" ka, oma jäiga võlliga, piikidega varustatud, spetsiaalselt jääraja sõiduks ehitatud tagaveolisega. pärast võrdleme tulemusi ja teeme hästi paljuütlevaid järeldusi ning arutame seda, et miks sa ikkagi haledalt luugi vahele said ja kas äkki oleks kõige parem üldse kõigil liikluses piike kasutama hakata, no ikka turvalisuse huvides you know :wack:

rehvimõõdu, eelkõige siis just laiuse jutt on kusjuures väga õige. aga jällegi üks selline asi, mille puhul major osa inimesi ilmselgelt ei taju absoluutselt, mis teema on. just nagu urmas rääkis, topitakse oma üsna kergetele masinatele alla ulmeliste laiustega talvekaid, arvates vist, et kehtib kuskilt kuuldud sama reegel nagu suverehvidele, mida laiem seda parem (mis tegelikult isegi suvekate puhul lõpmatuseni paika ei pea). või siis ostetakse tõesti talverattaid ja rehve välimuse pärast ja välimuse järgi, et oleks ilus...nende poriste sitaratastega ringi rullida talv läbi :lol: ei ole muidugi väga imestada ka, uued autod tulevad tehasest juba valdavalt 18 veljega, inimesed harjunud. eks tuleb ju siis talveks ka ikka sinna mingi 245/265 alla sügada, mis siis et optimaalne oleks ilmselt kuskil 205

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will ma väga sinusugusega vaielda ei viitsi, aga seleta mulle ära, kuidas sa paned autole alla, millel on tehasest 265 rehv ette nähtud 205 rehvi? :wack:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Rusikareegel rehvi laiuse osas on see,et talveks on sobilik kitsaim sellele mudelile tehasest pakutav laius.Minu praegusele autole oli see 205.Eelmisel Volvo XC90-l oli 225 ja 235 oli ikka väga kehv talvel.Algul sai kasutatud 235-te,sest seda 225 laiusega rehvi oli ainult ühel tootjal ja suht kirves oli.Samas tehasest oli all 235 laiusega.peale teist talve laiematega, võtsin kitsamad ja nii oligi suvekad 235,talvekad 225.
S-mersu mehel oli sama auto mis mul, enne mersut ja tal olid aastaringi 255 laiusega rehvid all.Ei pidanud see auto teed ei suvel ega talvel.Selle auto tahasest tulev suurim laius oli üldse 245.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas will111 »

kuidas ma panen, võtan velje (sobiva laiusega loomulikult, ET'd tasub muidugi ka pisut jälgida), panen 205 rehvi selle velje peale ja tõstan käesoleva ratta autole alla. rocket science, aga tead tegelikult täitsa võimalik teha :lol: sa võid mulle nüüd rääkida kuidas see mul erinevatel põhjustel õnnestuma ei peaks

mina ei öelnud muide, et 265 tingimata tehasest ettenähtud mõõt peaks olema. aga mida suuremad ja laiemad veljed autol all, seda enam on vastavate autode kasutajatel tihtipeale soov sinna velgede peale veel eriti laiu rehve toppida, nii et mingi ime ei ole näha mõõte 255, 265 ja rohkemgi, seda siis üsna tavaliste sõiduautode all. lihtsalt varem, kui autod tulid tehasest siiski enamasti veel velgedega mõõdus 15, 16", sellisele mõõdule ei olegi väga osta rehvi laiusega a'la 250+, tegelikult juba 225 on üsna keeruline

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas:

kuidas ma panen, võtan velje (sobiva laiusega loomulikult, ET'd tasub muidugi ka pisut jälgida), panen 205 rehvi selle velje peale ja tõstan käesoleva ratta autole alla. rocket science, aga tead tegelikult täitsa võimalik teha :lol: sa võid mulle nüüd rääkida kuidas see mul erinevatel põhjustel õnnestuma ei peaks

mina ei öelnud muide, et 265 tingimata tehasest ettenähtud mõõt peaks olema. aga mida suuremad ja laiemad veljed autol all, seda enam on vastavate autode kasutajatel tihtipeale soov sinna velgede peale veel eriti laiu rehve toppida, nii et mingi ime ei ole näha mõõte 255, 265 ja rohkemgi, seda siis üsna tavaliste sõiduautode all. lihtsalt varem, kui autod tulid tehasest siiski enamasti veel velgedega mõõdus 15, 16", sellisele mõõdule ei olegi väga osta rehvi laiusega a'la 250+, tegelikult juba 225 on üsna keeruline

kas sa nagu tõesti usud, et autole, millel on tehasest 265 all (velje laius ca 10") toodetakse velge laiusega 7" :wack:

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2505
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Lamellid ja naelad

Lugemata postitus Postitas Maaks »

mx77 kirjutas:

kas sa nagu tõesti usud, et autole, millel on tehasest 265 all (velje laius ca 10") toodetakse velge laiusega 7" :wack:

Ära sa kah hakka! 7" velg on nõrkadele! Tegija venitab selle 205 kah 10"-le veljele peale ja saab ikka "ilgelthealumesliikumisevidin" :mrgreen:
On ju änggggs
Pilt
OT: Ise olen korra 150-se rehi vedanud 6,5" veljele ja oli tünn mis hirmus kohe. Ja pofiil oli 80 (mis on ikka suht kõrge).

Viimati muutis Maaks, 27 Nov 2015, 16:38, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”