Probleem pidurite õhutamisega
Moderaator: Moded
Probleem pidurite õhutamisega
Tervist
Masinaks derbi senda
Lugu siis selline, et õhutades tagumist või esimest piduri supportit ja kui nippel lahti keerata ning samal ajal pidurit all hoida tuleb nipli otsast ainult vedeliku, ilma mullideta ja mitte kuidagi moodi piduripedaal kangemaks ei lähe (4paagi täit teinud esimese ja tagumisega ). Esimese suportiga juhtus jube kummaline asi, et alguses õhutatud ei saanud siis mõtlesin, et ah mis seal ikka, jätan selle asja hetkel sinnapaika ja lähen teen ilma piduriteta ühe kiirema Sõidu ajal esimene pidur alguses ei töödanud kuid kui olin mõnda aega sõitnud siis järsku läks piduri hoob (esimene pidur) õrnalt kangemaks kuid ikka mitte piisavalt. Imelik, kuidas saab nii olla, et alguses pidur ei tööta, kuid sõidu ajal kisub õrnalt kangemaks? Milles võib olla probleem, et ei saa õhutatud? (Õhutasi nii: Pumpasin pidurit > hoidsin pidurit all > keerasin õrnalt nippli lahti > keerasin nipli kinni > uuesti pumpasin jne)
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Mina õhutan tsiklite pidureid niipidi, et mitte ei pumpa mulle sadulasse, vaid pressin süstla ja voolikujupi abil niplist vedelikku sisse, kuni mullid paaki jõuavad. Ma ei tea, vbl ma olen loll või midagi, aga niimoodi ülevalt alla pumbates nagu autol kipub see üritus enamasti ebaõnnestuma.
-
- Postitusi: 303
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
kuskil leke? imeb õhku vahele?
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Aga kuidas see õhk teil sinna saab pidevalt, ise ei ole pidanud kunagi õhutama..
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Probleem pidurite õhutamisega
õhutamist on vaja ainult süsteemi hooldamisel. kui õhk ise sisse tuleb, siis on remonti vaja.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Mul oli endurtsil sama jama. Lõpuks selgus, et natuke varjatumas kohas oli veel üks "nurk" tehtud sisse, kus kohtusid jäigem ja pehmem osa õlivoolikust. Ja vat selle koha peal oli ka mitte just nippel aga kinnituspolt, kui nii võib öelda. Seda korraks päästsin, tuli sealt poldi juurest ka mull välja ning siis oli asi hoopis teine!
Kui teist niplit või polti mitte kuskil tõesti pole, siis vaata kriitilise pilguga, ega pole võimalik et kuhugi supporti või voolikukumerusse ikka mull kinni on jäänud - võib-olla peaksid tsiklit ette, taha või vasakule-paremale kallutama selle töö ajaks, et õhumull tee niplini leiaks?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Nahu Jesper ütles tagurpidi saab selle asja käima ja muidu jäädki pumpama.Täna on enamusel sõiduautodel ka see asi nii ja teenindustes muud moodi ei tehta juba aastaid.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Alt üles on muidugi õhu liikumise seisukohalt loogilisem aga alla / põhja / madalamatesse osadesse ladestuvad ka igasugu õlis leiduvad setted (kummitihendite ja metallosade kulumistolm jms.). Seega kindlam oleks süsteemi keerulisemat osa, ehk peasilindrit, nendest säästa ja õhutusnipli poolt, õhu väljatulekuks lihtsalt piisava võimsusega pumbata. Töökodades on nt. vastavad imurid enamasti olemas aga tsikli puhul, piisaks ka suuremast süstlast (nt. 100 ml.) ning seda ja niplit ühendavast voolikust. Et lihtsam oleks, võib ju esiratta puhul selle siis võimalusel kõrgemale tõsta. Niplist õhutamisel esineb tihtipeale olukorda, kus niplist imedes / pumbates, õhk nagu ei lõpekski otsa aga tihtipeale lekib seda lihtsalt, nipli enda keerme vahelt. Tavotiga määrides, saab nipli ümbruse, õhutamise ajaks enamasti õhkupidavaks.
Kui aga õhk nö. iseeneslikult süsteemi tekib, tuleks lekke koht ka kindlasti määrata ja korda teha !!!
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Kuidas näeb välja see altpoolt üles süstlaga vedeliku pumpamine nipli kaudu? Keeran nipli õrnalt lahti ja läbi vooliku süstin vedeliku sisse?
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Paned süstla vedelikku täis, võtme ümber nipli, ühendad vooliku ära ja lased mullidel voolikust välja tulla (tasub kasutada läbipaistvat voolikut). Siis keerad nipli lahti ja süstid, samal ajal vaatad paagist mulle. Kui vedelik süstlast otsa saab, siis nippel kinni ja korrata protseduuri, kuni mulle enam ei tule.
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Jesper kirjutas:Paned süstla vedelikku täis, võtme ümber nipli, ühendad vooliku ära ja lased mullidel voolikust välja tulla (tasub kasutada läbipaistvat voolikut). Siis keerad nipli lahti ja süstid, samal ajal vaatad paagist mulle. Kui vedelik süstlast otsa saab, siis nippel kinni ja korrata protseduuri, kuni mulle enam ei tule.
Ja teoreetiliselt peaks pidur kangemaks minema? Kui ikka ei lähe siis tuleb hakata voolikuid ja kinnitusi üle vaatama?
Re: Probleem pidurite õhutamisega
No mida seal ikka "üle vaadata", kui kuskilt õli välja pritsib, siis see on juba kaugelt näha ju.
Kui pidurites on õhk sees, aga muidu on kõik korras, siis on näha kuidas eemale tõmmatud klotsid pumbates kenasti ketta vastu sõidavad, lihtsalt jõudu pole taga. Võib-olla see nipp aitab rikkeotsingul, sest teoorias võib sul peasilinder ka küpse olla.
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Ma ei tea kas asi minus, aga ma ei suutnud süstlaga sisse süstides selle õhutamisega ka hakkama saada. Süstisin ja süstisin, mulle tuli ja lõpuks enam ei tulnud, kuid kangemaks ikka ei läinud
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
dephen/ kirjutas:Ma ei tea kas asi minus, aga ma ei suutnud süstlaga sisse süstides selle õhutamisega ka hakkama saada. Süstisin ja süstisin, mulle tuli ja lõpuks enam ei tulnud, kuid kangemaks ikka ei läinud
Jääb järgi ainuke variant, et pidurimansetid täiesti läbi.
Kas tõesti mitte kuskilt õli ei lenda?
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Mina õhutan ka piduri tule anduri juurest muidu perse majas ja maja suht väike
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Ei ole remondispets aga enduuro pidurit olen pidanud korduvalt õhutama seoses kukkumiste jms hooldusega ja kirjutan kuidas ma selle iga kord õnnestunult tehtud saan.
Selle süstimisega on see aspekt, et on hea omada väga suurt süstalt alt pressimiseks, et saaks ca 4-6+ reservuaaritäit korraga alt üles pressida, järk järgult teise väikese süstlaga sealt üle ääre kerkivat õli välja tõmmates. Kui arvad, et tulemus ok, keerad nipli kinni ja rohkem ei susi all.
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Ma ei teagi kas on olemas mingit head protseduuri peasilindri kontrollimiseks? Ma ise olen alati kahtluse korral järgmist proovinud, aga seda luksust vist siinkohal ei ole.
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Jesper kirjutas:Ma ei teagi kas on olemas mingit head protseduuri peasilindri kontrollimiseks? Ma ise olen alati kahtluse korral järgmist proovinud, aga seda luksust vist siinkohal ei ole.
Teoreetiliselt võiks trassi silindrist lahti ühendada ja tekkinud avasse mingi punni, mitte lõpuni kinni, sisse keerata ja linki vajutada. Korgi vahelt peaks õli pritsima. Kui mitte, siis ei teki mansettide ette survet ja need on läbi või ei tule reservuaarist õli peale.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
- Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Jesper kirjutas:Paned süstla vedelikku täis, võtme ümber nipli, ühendad vooliku ära ja lased mullidel voolikust välja tulla (tasub kasutada läbipaistvat voolikut). Siis keerad nipli lahti ja süstid, samal ajal vaatad paagist mulle. Kui vedelik süstlast otsa saab, siis nippel kinni ja korrata protseduuri, kuni mulle enam ei tule.
Nii-nii. Ja kuidas peaks õhk peasilindrist paisupaaki pääsema? Minul küll sellise suunaga liikumisel õhk ja õli tagasi ei liigu. Peasilinder ei võimalda.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Spoiler
Rasmusk kirjutas:Jesper kirjutas:Paned süstla vedelikku täis, võtme ümber nipli, ühendad vooliku ära ja lased mullidel voolikust välja tulla (tasub kasutada läbipaistvat voolikut). Siis keerad nipli lahti ja süstid, samal ajal vaatad paagist mulle. Kui vedelik süstlast otsa saab, siis nippel kinni ja korrata protseduuri, kuni mulle enam ei tule.
Nii-nii. Ja kuidas peaks õhk peasilindrist paisupaaki pääsema? Minul küll sellise suunaga liikumisel õhk ja õli tagasi ei liigu. Peasilinder ei võimalda.
Rasmus, siin on Sul mingi loogikaviga hetkel. Sellisel juhul ei saaks ju klotsid ka tagasi liikuda peale piduriheebli vabastamist.
-
- Postitusi: 1177
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Jesper kirjutas:Ma ei teagi kas on olemas mingit head protseduuri peasilindri kontrollimiseks? Ma ise olen alati kahtluse korral järgmist proovinud, aga seda luksust vist siinkohal ei ole.
Keerad banjopoldi välja, vooliku banjo asendad nt paraja mutriga + tihendusseibid ja keerad poldi peasilindri külge tagasi... Nüüd paar korda õhutad, et poldi seest õhk välja tuleks ja siis juba peab pidurilink olema väga_kõva_kännu_taga. Ja hoides ei tohi millimeetritki läbi vajuda.
G
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
- Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Spoiler
Kauri kirjutas:Rasmusk kirjutas:Jesper kirjutas:Paned süstla vedelikku täis, võtme ümber nipli, ühendad vooliku ära ja lased mullidel voolikust välja tulla (tasub kasutada läbipaistvat voolikut). Siis keerad nipli lahti ja süstid, samal ajal vaatad paagist mulle. Kui vedelik süstlast otsa saab, siis nippel kinni ja korrata protseduuri, kuni mulle enam ei tule.
Nii-nii. Ja kuidas peaks õhk peasilindrist paisupaaki pääsema? Minul küll sellise suunaga liikumisel õhk ja õli tagasi ei liigu. Peasilinder ei võimalda.
Rasmus, siin on Sul mingi loogikaviga hetkel. Sellisel juhul ei saaks ju klotsid ka tagasi liikuda peale piduriheebli vabastamist.
Klotsid liiguvad tagasi siis, kui peasilindri kolb jälle vabastatakse ning rõhk kaob. See ei tähenda seda, et pidurivedelik liigub tagasi täiteanumasse. Või ma eksin ja kui kolb ei ole alla surutud, siis liigub pidurivedelik mõlemas suunas? Ei tohiks olla sellist asja, sest siis on ju väga suur risk ühelt või teiselt poolt lisaõhu võtmiseks ning õhutamine muutub üleüldse mõttetuks tegevuseks.
-
- Postitusi: 1177
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Rasmus vaata suvalist googlest leitud peasilindri skeemi - seni kuni kolb on algasendis, ehk link vabastatud, on õlinõu ülejäänud süsteemiga ühendatud.
G
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Spoiler
Rasmusk kirjutas:Kauri kirjutas:Rasmusk kirjutas:Jesper kirjutas:Paned süstla vedelikku täis, võtme ümber nipli, ühendad vooliku ära ja lased mullidel voolikust välja tulla (tasub kasutada läbipaistvat voolikut). Siis keerad nipli lahti ja süstid, samal ajal vaatad paagist mulle. Kui vedelik süstlast otsa saab, siis nippel kinni ja korrata protseduuri, kuni mulle enam ei tule.
Nii-nii. Ja kuidas peaks õhk peasilindrist paisupaaki pääsema? Minul küll sellise suunaga liikumisel õhk ja õli tagasi ei liigu. Peasilinder ei võimalda.
Rasmus, siin on Sul mingi loogikaviga hetkel. Sellisel juhul ei saaks ju klotsid ka tagasi liikuda peale piduriheebli vabastamist.
Klotsid liiguvad tagasi siis, kui peasilindri kolb jälle vabastatakse ning rõhk kaob. See ei tähenda seda, et pidurivedelik liigub tagasi täiteanumasse. Või ma eksin ja kui kolb ei ole alla surutud, siis liigub pidurivedelik mõlemas suunas? Ei tohiks olla sellist asja, sest siis on ju väga suur risk ühelt või teiselt poolt lisaõhu võtmiseks ning õhutamine muutub üleüldse mõttetuks tegevuseks.
Rõhk ei saa kaduda, kui õli tagasi ei liiguks. Vaata suvaline hüdro või vee lahendus, kus on tagasilöögi klapp "nonreturne valve" vahel. Üheltpoolt klappi vabastad surve, aga klapi taha jääb rõhk pidama. Kuhu see pidurivedelik siis liigub, kui mitte tagasi täiteanumasse. Selleks see täiteanum ongi, et seal on reserv, mis liigub siia-sinna. Muidu peaks ju õli kuskilt alt välja tilkuma ja pealt aga pressitkase uut peale ja kolme pidurdamisega on õli otsas. Kinnine süsteem, pole kuskilt lisaõhku võtta.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Just nii ongi, kui peasilindri kolb on vaba, toimub vedeliku liikumine mõlemas suunas vabalt. Too siia võrrandisse näiteks sisse vedeliku paisumine temperatuuri mõjul ja saad aru et muud moodi ei ole see võimalik. Juhul kui on tegu kahe pidurisadulaga süsteemiga kus jagamine toimub prillide alumises otsas, siis tuleb õhutamise juures tähelepanu pöörata näiteks ratta kaldenurgale. Õhk üritab alati liikuda üles. Teinekord peale ratta remontimist või uute voolikute ja banjode paigaldamist tuleb läbi mõelda nii mõnigi nurk ja vooliku kaar.
Siin teemas varem sisse toodud pidurinipli keermete määrimine mis väldib õhu sissevedamise just süstlaga alt üles pressimise korral, jätke see ka endale meelde, teinekord ainus asi mis üldse päästab olukorra. Olen ise ka võtnud pidurisadulad ratta küljest lahti ja tõstnud need peasilindrist kõrgemale, siis saab pea alati pumpamisega asjad korda. Lihtsalt loovat lähenemist.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Paljude tootjate remondi manualis on kohe kirjas,et õli pressitakse tagurpidi süsteemi ja muid valikuid polegi.
Mul endal on Volvo rekka aknapesuri mootor,mis küll ainult 24v(akulaadijalt saab voolu) ja sellega olen kõik süsteemid juba aastaid täidetud saanud. Nägin Volvo esinduses,et sellega pandi õli rekka sidurisse ja tegin kohe omale ka.
Kõigepealt lased õli lihtsalt pudelist samasse pudelisse ringi ,et pumbast õhk välja läheb ja siis nipli otsa ning sekunditega on asi tehtud.Väike puudus on see ,et tsikli reservuaar on nii väike ja pump võimas,ning lajatab alati üle paagi serva vedelikku. Nipli keeret pole kunagi määrinud ja pole ka vajadust olnud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 214
- Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
- Tsikkel: Honda VFR1200x DCT Crosstourer
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
No selge. Seda on väga hea teada igatahes. Seega enne, kui ma hakkan tükke vahetama proovin siis nüüd teistpidi õhutada. Eks näis, kuidas olukord laheneb Kui ilm normaalseks läheb, saan tegelema hakata.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6616
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 651 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Rasmusk kirjutas:No selge. Seda on väga hea teada igatahes. Seega enne, kui ma hakkan tükke vahetama proovin siis nüüd teistpidi õhutada. Eks näis, kuidas olukord laheneb Kui ilm normaalseks läheb, saan tegelema hakata.
AGA
Hoidke vedelik oma lülititest ja käepidemest eemale- see värk on VÄGA agressiivne!
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Probleem pidurite õhutamisega
Jändasin kunagi ühe ktm tagapiduriga, pidur õnnetu ja pehmevõitu, veaks oli see, et silindrisse minevat vart poli pikemaks keeratud, kuid oli keeratud nii pikaks, et peasilinder liigutas sama mikroskoopilist tilgakest edasi-tagais, mitte ei võtnud nn reservuaarist juurde, sest mansett istus juba augu ees, kust uus õli peale voolab. Keeruline jutt, kuid äkki ei ole piisavat vabalõtku või on juba eelpinge ahelas, mis liigutab peasilindri kolbi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.