~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 136
- Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
- Tsikkel: BMW R1100GS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 4 korda
~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Tere,
kust võiks leida 1.5 tonnise kandevõimega kõrge portega haagist rendist Tartus? Bensiinijaamades ja ehituspoodides on ainult kerghaagised, tööriistarendis on suurema kandevõimega haagised koppade veoks ja nendel porte on peaaegu olematu.
On vaja vedada küttepuid ja liiva, kerghaagisega peab jube palju edasi-tagasi uhama.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
6-8 tollist lauda, paar kruvi ja 10-15 minutit tööd ning on see kõrge porte olemas. Kui viitsid lati üle ka visata risti siis ei vaju laiali ka.
Ma ise ehitan oma kerghaagisele üle aasta ca 80 cm otsa portedele.
P.S liiv on kurikaval, silma järgi pole ollagi aga kaalub kui kurat. Ma pakun et tavalisele kerg haagisele mahub lõdvalt 3+ tonni peale.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Ramirendis on 2t täismassiga 1480kg kandevõimega vineer põhjaga haagised,millel madal porte ja sellega saad 2t liiva ilma probleemita vedada.Kohe kindlasti ei tule üle,sest liiv on ikka üsna raske.Kindlasti pead koormakatte peale tõmbama ,muidu viib tuul lihtsalt osa minema.
Küttepuude veoks pole ka ilmselt vaja muud kui mõned koormavööd ja seisab see seal madala portega ka paigas.
Palju sa tahad sinna panna,et porte kõrge peaks olema?
Need on päris suured haagised ja sinna mahub ikka piisavalt palju,et iga auto ei jaksa vedadagi.
https://www.ramirent.ee/tooted/transpor ... ismass-559
Tartus saadaval näitab kodukas
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
laurikaks kirjutas:Tere,
kust võiks leida 1.5 tonnise kandevõimega kõrge portega haagist rendist Tartus? Bensiinijaamades ja ehituspoodides on ainult kerghaagised, tööriistarendis on suurema kandevõimega haagised koppade veoks ja nendel porte on peaaegu olematu.
On vaja vedada küttepuid ja liiva, kerghaagisega peab jube palju edasi-tagasi uhama.
Kerghaagis tundus peaaegu tühi olevat, kui kaalu peal selgus, et 1 tonn sai kildu peale pandud. Kõrge portega ilmselt väga midagi teha pole.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 913
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Vedasin ka mõni suvi tagasi kildu, palusin kopamehelt 1t, kaalu järgi sai 1.5t. See 1.5t koorem on üheteljelisele liiast (lubatud on 450kg ja ilmselt põhjusega) ning kõige nõrgemaks lüliks on minu meelest rehvid. Mul õnneks tutikas haagis ning kuna sõit oli alla kilomeetri, siis susserdasin mööda kõrvalteid 30ga vaikselt koduni ära. Oleks vanade rehvidega käru olnud, siis poleks julgenud seda lühikest otsagi ette võtta ja oleks platsi peal osa koormast labidaga maha kühveldanud. Järgmiste koormate puhul juba teadsin palju mingi kopa lõuatäis kaalub ja vedasin 900-1000kg kaupa.
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.
Uue seaduse järgi tohib kuni 3500 kg täismassiga autorongi (nt 2000 kg täismassiga sõidukas ja 1500 kg täismassiga piduritega haagis) vedada ka B-kategooria lubadega.
Ja ega nalja pole, kui pole just mingi päris suur maastur haagise ees, siis on rasket haagist vedades haagise piduritest ikka abi kah
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
oil kirjutas:Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.
Teeme nüüd nii, et lausa eksitavat juttu ei kirjuta.
Telgede arvul ja kandevõimel on nimelt otsene seos.
Kui 1 telg kannatab näiteks 500kg, siis 2 samasugust(!) kannatab alati 1000kg
Kui täismass 750kg ja kaks telge, siis need ongi vastavalt projekteeritud ja koostatud teljed, nõrgemad vedrud.
Üheteljeline selline oleks kandevõime 400kg max.
Kui täismass 1500kg ja üks telg, siis on vastavad kangemad teljed ja tugevamad vedrud, pidurid ja tugevam konks.
Kahe sellise teljega oleks kandevõime 3000kg.
Seda nimetatakse tänapäevaseks tootmise optimeerimiseks ja klient saab just seda, mida küsib, ei mingit märkimisväärset tugevusvaru.
Ehk siis, võrdled võrreldamatuid asju.
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
rannamees kirjutas:Spoiler
oil kirjutas:Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.
Teeme nüüd nii, et lausa eksitavat juttu ei kirjuta.
Telgede arvul ja kandevõimel on nimelt otsene seos.
Kui 1 telg kannatab näiteks 500kg, siis 2 samasugust(!) kannatab alati 1000kg
Kui täismass 750kg ja kaks telge, siis need ongi vastavalt projekteeritud ja koostatud teljed, nõrgemad vedrud.
Üheteljeline selline oleks kandevõime 400kg max.
Kui täismass 1500kg ja üks telg, siis on vastavad kangemad teljed ja tugevamad vedrud, pidurid ja tugevam konks.
Kahe sellise teljega oleks kandevõime 3000kg.
Seda nimetatakse tänapäevaseks tootmise optimeerimiseks ja klient saab just seda, mida küsib, ei mingit märkimisväärset tugevusvaru.
Ehk siis, võrdled võrreldamatuid asju.
Õpib lugema ja aru saama. Ise ju kirjutad teiste sõnadega sama jutu ümber
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Haagist saad ka tellida sellist,et on kerghaagis,aga pannakse kangemad vedrud,kangem haakeseade ja kangem telg. Mul on selline 1,5x3m ühe teljeline,panen tonni peale ja pole kuskilt arugi saada,et midagi eriti peal oleks.Lihtsalt sellise sai odavamalt ja samas on ta ise kergem ning mugavam kasutada.
Üle koormata on mul teda vaja võibolla vahel harva ja siis ka pigem kodukandis,aga tonnist segukotti või killustikku olen vedanud küll.Rehvid on suure koormus indeksiga ja 3,5 panen sisse,et lössi ei vajuks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
oil kirjutas:Spoiler
Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.
Uue seaduse järgi tohib kuni 3500 kg täismassiga autorongi (nt 2000 kg täismassiga sõidukas ja 1500 kg täismassiga piduritega haagis) vedada ka B-kategooria lubadega.
Ja ega nalja pole, kui pole just mingi päris suur maastur haagise ees, siis on rasket haagist vedades haagise piduritest ikka abi kah
Sain ma õigesti aru, et kui mu veduk on raskem kui käru kogukaal ning ma ei ületa 3,5t kokku, siis võin ainult b-kat omades vedada rohkem kui 750kg? Kas sellest on juba üle saadud, et ei arvestata registrimassi vaid reaalset massi?
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Kauri kirjutas:P.S liiv on kurikaval, silma järgi pole ollagi aga kaalub kui kurat. Ma pakun et tavalisele kerg haagisele mahub lõdvalt 3+ tonni peale.
Ostsin kunagi liiva. Kerghaagisega vedasin ja püüdsin olla seadusekuulekas ning mitte väga palju üle normi käru peale laadida. Kaalu peal näitas 600 kg (koorma kaal, mitte koos käruga). Hoovi peale maha kühveldades oli tulemus selline, et paar korda pidin käsikäruga käima hunniku ära vedamiseks.
-
Teema algataja - Postitusi: 136
- Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
- Tsikkel: BMW R1100GS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Dusterx kirjutas:Sain ma õigesti aru, et kui mu veduk on raskem kui käru kogukaal ning ma ei ületa 3,5t kokku, siis võin ainult b-kat omades vedada rohkem kui 750kg? Kas sellest on juba üle saadud, et ei arvestata registrimassi vaid reaalset massi?
B kat lubab vedada kergkäru (B kat auto + kergkäru täismassiga kuni 750kg, kogu autorong võib kokku olla täismassiga rohkem kui 3.5t) või raskemat käru, seljuhul ei tohi autorongi täismass ületada 3.5t. Kõikides arvutustes kasutatakse täismassi (on auto/käru dokumentides kirjas).
BE kat lubab vedada autorongi B kat auto + niiraske käru, kui sinna tehase poolt lubatud (max 7.5t autorong).
Reaalne mass loeb ainult juhul, kui Sinu load lubavad vedada raskemat koormat, kui autole tehase poolt lubatud. Kui auto dokumentides on lubatud autorongi maksimaalseks massiks 4t, Sul on BE kategooria load ja auto reaalse massiga 2.5t, siis võid sinna taha panna käru reaalse massiga 1.5t. Seda isegi juhul, kui käru lubatud täismass on tegelikult suurem.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Minu teda on see nii juba ammu,et B kat auto täismassiga kuni 3,5t + kerghaagis täismassiga 750kg võid sõita B katiga.Muudel juhtudel on autorongi täismass B katiga kuni 3,5t ja sellest edasi BE või E kat.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
laurikaks kirjutas:Reaalne mass loeb ainult juhul, kui Sinu load lubavad vedada raskemat koormat, kui autole tehase poolt lubatud. Kui auto dokumentides on lubatud autorongi maksimaalseks massiks 4t, Sul on BE kategooria load ja auto reaalse massiga 2.5t, siis võid sinna taha panna käru reaalse massiga 1.5t. Seda isegi juhul, kui käru lubatud täismass on tegelikult suurem.
Reaalne mass pole vist väga pädev seaduse valguses. Munder vaatab, vedukil lubatud piduritega 1900 ja sul järgi 2100 registrimass. Tühja haagisega võib veel pääseda, koormaga nad väga ei huvitu sellest kui veduk ei ole vastav.
Ohverdan bensiini !
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Dusterx kirjutas:Sain ma õigesti aru, et kui mu veduk on raskem kui käru kogukaal ning ma ei ületa 3,5t kokku, siis võin ainult b-kat omades vedada rohkem kui 750kg? Kas sellest on juba üle saadud, et ei arvestata registrimassi vaid reaalset massi?
B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Dusterx kirjutas:Sain ma õigesti aru, et kui mu veduk on raskem kui käru kogukaal ning ma ei ületa 3,5t kokku, siis võin ainult b-kat omades vedada rohkem kui 750kg? Kas sellest on juba üle saadud, et ei arvestata registrimassi vaid reaalset massi?
Ei ole üle saadud, küsimuses "mis lube sul vaja on" ei mängi reaalne mass mingit rolli. See tuleb ainult siis mängu, kui võrreldakse käru kaalu veduri passis lubatuga.
Melx kirjutas:Munder vaatab, vedukil lubatud piduritega 1900 ja sul järgi 2100 registrimass. Tühja haagisega võib veel pääseda, koormaga nad väga ei huvitu sellest kui veduk ei ole vastav.
Seadus näeb ette, et sellisel juhul tuleb käru ära kaaluda. Kui võtad mingi muu asja alusel karistuse vastu, siis võid ainult ennast süüdistada.
-
Teema algataja - Postitusi: 136
- Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
- Tsikkel: BMW R1100GS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Melx kirjutas:laurikaks kirjutas:Reaalne mass loeb ainult juhul, kui Sinu load lubavad vedada raskemat koormat, kui autole tehase poolt lubatud. Kui auto dokumentides on lubatud autorongi maksimaalseks massiks 4t, Sul on BE kategooria load ja auto reaalse massiga 2.5t, siis võid sinna taha panna käru reaalse massiga 1.5t. Seda isegi juhul, kui käru lubatud täismass on tegelikult suurem.
Reaalne mass pole vist väga pädev seaduse valguses. Munder vaatab, vedukil lubatud piduritega 1900 ja sul järgi 2100 registrimass. Tühja haagisega võib veel pääseda, koormaga nad väga ei huvitu sellest kui veduk ei ole vastav.
Mulle tundub, et ajad praegu mõisted natuke segmini. Kui vedukil on lubatud piduriteg 1900, siis rohkem ei võigi.
Reaalset massi on vaja sellisel juhul (näide minu auto põhjal):
auto registrimass 2665kg
piduritega haagise lubatud mass 2000kg
autorongi mass 4250kg (see on ainuke number, kus reaalset massi kasutatakse)
Ma võin vedada täis autoga (massiga 2665kg) käru kaaluga 1585kg. Ja need on reaalsed massid. Selle käru täismass võib paberites olla 2000kg, aga nii palju sinna peale laduda ma ei tohi.
Või siis on käru maksimaalselt koormatud, aga autost viskan kõik peale minu enda välja.
Kontrollimiseks on politseil kaalud.
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Lauri posti täpsustuseks.
tõenäoliselt on tal tehtud B96 eksam, mis lubab sõita kuni 4250kg autorongiga. Enamus meist tohivad Lauri näites toodud auto korral siiski taha haakida kuni 835kg tegeliku massiga piduritega haagise (2665+835=3500kg)
Kui on tehtud BE siis on ainsaks piiranguks auto dokumentides kirjas olev haagise suurim lubatud mass.
B96 vajadus võib tekkida ainult raskemate autode puhul, kergematel sõidukitel reg. mass+suurim lubatud piduritega mass üldjuhul ei ületagi 3500kg. Tegemiseks vajalik ainult platsieksam.
-
Teema algataja - Postitusi: 136
- Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
- Tsikkel: BMW R1100GS
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
zod kirjutas:Lauri posti täpsustuseks.
tõenäoliselt on tal tehtud B96 eksam, mis lubab sõita kuni 4250kg autorongiga. Enamus meist tohivad Lauri näites toodud auto korral siiski taha haakida kuni 835kg tegeliku massiga piduritega haagise (2665+835=3500kg)
Kui on tehtud BE siis on ainsaks piiranguks auto dokumentides kirjas olev haagise suurim lubatud mass.
B96 vajadus võib tekkida ainult raskemate autode puhul, kergematel sõidukitel reg. mass+suurim lubatud piduritega mass üldjuhul ei ületagi 3500kg. Tegemiseks vajalik ainult platsieksam.
Minu näites toodud olukord on täiesti õige. B96 ei piisa seepärast, et käru+auto täismasside summa on üle 3500kg.
Lisaks dokumentides olevale haagise suurimale lubatud massile on dokumentides kirjas ka autorongi suurim lubatud mass. Auto täismass + haagise täismass võivad olla suuremad, kui autorongile lubatud mass. Nagu minu näites toodud autol ongi.
Seepärast ma ka tegin endale aasta alguses BE kategooria.
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
rannamees kirjutas:oil kirjutas:Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.
Teeme nüüd nii, et lausa eksitavat juttu ei kirjuta.
Telgede arvul ja kandevõimel on nimelt otsene seos.
Kui 1 telg kannatab näiteks 500kg, siis 2 samasugust(!) kannatab alati 1000kg
Kui täismass 750kg ja kaks telge, siis need ongi vastavalt projekteeritud ja koostatud teljed, nõrgemad vedrud.
Üheteljeline selline oleks kandevõime 400kg max.
Kui täismass 1500kg ja üks telg, siis on vastavad kangemad teljed ja tugevamad vedrud, pidurid ja tugevam konks.
Kahe sellise teljega oleks kandevõime 3000kg.
Seda nimetatakse tänapäevaseks tootmise optimeerimiseks ja klient saab just seda, mida küsib, ei mingit märkimisväärset tugevusvaru.
Ehk siis, võrdled võrreldamatuid asju.
See targutamine on ni rumal, et põhjustab lausa vähki.
Otsene seos... 1 telg kannatab 500 kg, panen neid telgi kohe 3 tk, siis saab ju raudselt panna 1500 kg kärule. Mis sest et see käru ise on tehtud õhukesest plekist, veopea kannatab mitte midagi ning rehvid on mingid 13-tollised kerghaagise omad...
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
See tavaline Tiki on ka selline poolkõva väljend. Milline nendest? Kas lehtvedrudel kaks telge või on veel see vanakooli kaheteljeline, mis istus reaalsuses 1 lehtvedru ja torsioontala peal. Nad ise kutsuvad seda küll balansiiriks aga last jääb. Ja kui ma peaks omale kunagi veel haagist vaatama siis Tiki jääb päris kindlasti valikust välja kohe alguses.
See nn balansiiriga+lehtvedru kaheteljeline on üks hullemaid õuduseid üldse, mida ma üldse olen oma autode taga kunagi vedanud. Kandevõime 0, sildade suunangud täiesti puus,
sellest tulenevalt ka rattalaagrite ja rehvide kulu 2x võrreldes teiste topeltsildade lahendustega.
Pole küll Tiki aga erinevad lahendused on siin. http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegr ... ade-tyybid
Õuduste unenägu on siis see viimane
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Kauri kirjutas:See tavaline Tiki on ka selline poolkõva väljend. Milline nendest? Kas lehtvedrudel kaks telge või on veel see vanakooli kaheteljeline, mis istus reaalsuses 1 lehtvedru ja torsioontala peal. Nad ise kutsuvad seda küll balansiiriks aga last jääb. Ja kui ma peaks omale kunagi veel haagist vaatama siis Tiki jääb päris kindlasti valikust välja kohe alguses.
See nn balansiiriga+lehtvedru kaheteljeline on üks hullemaid õuduseid üldse, mida ma üldse olen oma autode taga kunagi vedanud. Kandevõime 0, sildade suunangud täiesti puus,
sellest tulenevalt ka rattalaagrite ja rehvide kulu 2x võrreldes teiste topeltsildade lahendustega.Pole küll Tiki aga erinevad lahendused on siin. http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegr ... ade-tyybid
Õuduste unenägu on siis see viimane
Kerghaagisel,pole topelt sillal üldse mingit mõtet.Kaal suurem,kandevõime väiksem,rehvikulu,kütuse kulu jne.
Point ainult siis,kui ostad mingi tugevdatud versiooni tellimise peale,et saaks B katiga sõita,aga kannataks vahel ka topelt koomat panna,kui vaja.Muudel juhtudel on ühe sillaga, korraliku lehtvedruga, haagis kindlasti parem igast lähtekohast.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
urmas66 kirjutas:Kerghaagisel,pole topelt sillal üldse mingit mõtet.Kaal suurem,kandevõime väiksem,rehvikulu,kütuse kulu jne.
Point ainult siis,kui ostad mingi tugevdatud versiooni tellimise peale,et saaks B katiga sõita,aga kannataks vahel ka topelt koomat panna,kui vaja.Muudel juhtudel on ühe sillaga, korraliku lehtvedruga, haagis kindlasti parem igast lähtekohast.
Üheteljelise suur miinus on lisatugi, tagavararatas ja põrkamine.
Kaheteljeline, eriti balansiir teeb kõik hüpped ja augud pehmemaks ja ei vaja lisatuge ega varuratast.
Nagu paljude muude tehniliste lahendustega- kui oleks olemas üks ja ideaalne, kaoks kohe teised ajalukku-
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Mis miinus see lisatugi on? Mina seda ei kasuta ntx. Ja kui ei jaksa tõsta tiislit koormatud haagise puhul siis tuleb peeglisse vaadata ja tunnistada et olen ikka idioot küll, et ei oska koormat paigutada. Mis miinus see varuratas on? Täna maksab minu juures näiteks komplektne haagiseratas vähem kui enamus kohtadest ainult rehv tellida. Keda see varuratas segab seal tiislil? Ja põrkamise osas, no ma ei tea, on igasuguseid idiootsuseid tehtud ja ei ole veel olnud juhust et mingi veetav detail oleks saanud põrkamisest tulenevaid kahjustusi üheteljelisega. Lugesin rannamehe haagisesaagat ka 4x4 foorumist. Ja Urmase jutus on point, kahesillaline kerghaagis on ka minu silmis mõtetu.
Mul on hetkel Tiki 2,8m kastiga lehtvedrul, mis on tänaseks 12 aastat vana, tiisel on veopea kinnituse juurest ise tugevdatud kuna lihtsalt nelikant toru andis järgi. Veopea on tänaseks küljes juba kolmas, laagrid on siiani originaalid, rehvid samuti, kuigi nendega enam kodunt kaugemale kui 10 km ei sõida. Uued ootavad alla kruvimist. On veetud palke, küttepuid meetrise portelisaga, mulda ja liiva niipalju kui peale mahub, samamoodi graniitkildu porte servadeni. Nende koormatega küll maksimaalne vahemaa oma külateedel maksimaalselt 20km järjest.
7 aasta tagasi sai olude sunnil laenatud seda lehtvedru+balansiir kaheteljelist, ok, kast oli küll 3,5m aga no ei olnud see käru võimeline kandma isegi poolt seda mis ma sellele Tikile peale julgen laduda.
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Muidu suured ülekoormajad, Brentexi rummud on 2x500kg ühel teljel. Teine asi on, paljud teist päriselt ka selleseid laste tavaautoga on vedanud või mitte, aga audi 80 avant pidurdas kalendriga selline raskus taga. Ilmselt mingi suure maasturiga asi etem, aga sõiduautole sellist massi kerghaagisel järgi toppida pole just kõige targem idee.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Kas kaheteljelisele ei ole tagavara vaja,kui rehv katki läheb või mis point sellega on? Mingi uus lähenemine asjale?
Mul on tagavara puurida taga,kui vaja kaugemale minna võtan kaasa,muidu ei vea kaasa.
Tugi on kaheteljelisel veel rohkem vajalik,kui üheteljelisel.Olukorras,kus midagi on peal ja vaja käru käsitsi lükata ning samal ajal pöörata. Ntks töökojas sees. Keerad toe nii üles,et esimene sild tõuseb õhku ja siis jaksab ka inimjõul seda, paarisaja kiloga koormas ,liigutada.Muidu oleks see välistatud.Mul on tugi olemas,aga kasutan vähe.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Kauri kirjutas:Mis miinus see lisatugi on? Mina seda ei kasuta ntx. Ja kui ei jaksa tõsta tiislit koormatud haagise puhul siis tuleb peeglisse vaadata ja tunnistada et olen ikka idioot küll, et ei oska koormat paigutada. Mis miinus see varuratas on? Täna maksab minu juures näiteks komplektne haagiseratas vähem kui enamus kohtadest ainult rehv tellida. Keda see varuratas segab seal tiislil? Ja põrkamise osas, no ma ei tea, on igasuguseid idiootsuseid tehtud ja ei ole veel olnud juhust et mingi veetav detail oleks saanud põrkamisest tulenevaid kahjustusi üheteljelisega. Lugesin rannamehe haagisesaagat ka 4x4 foorumist. Ja Urmase jutus on point, kahesillaline kerghaagis on ka minu silmis mõtetu.
Mul on hetkel Tiki 2,8m kastiga lehtvedrul, mis on tänaseks 12 aastat vana, tiisel on veopea kinnituse juurest ise tugevdatud kuna lihtsalt nelikant toru andis järgi. Veopea on tänaseks küljes juba kolmas, laagrid on siiani originaalid, rehvid samuti, kuigi nendega enam kodunt kaugemale kui 10 km ei sõida. Uued ootavad alla kruvimist. On veetud palke, küttepuid meetrise portelisaga, mulda ja liiva niipalju kui peale mahub, samamoodi graniitkildu porte servadeni. Nende koormatega küll maksimaalne vahemaa oma külateedel maksimaalselt 20km järjest.
7 aasta tagasi sai olude sunnil laenatud seda lehtvedru+balansiir kaheteljelist, ok, kast oli küll 3,5m aga no ei olnud see käru võimeline kandma isegi poolt seda mis ma sellele Tikile peale julgen laduda.
Kõik oleneb kasutusest. Pikaajaline kogemus erinevate haagistega näitab, et esimesena sõidetakse puruks lisatugi, kuhugi kännutaha või jääb tõusul maasse kinni. Seda metsahaagisel, maanteel pole probleemi.
Kaheteljelisel võtad rehvi purunemisel lihtsalt ratta alt ja tuled öösel metsast ära.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 415 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=49&t=49273
Kauri mainitud haagiseteema link.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
Oponeerin Rannamehe väitele üheteljelise põrkamise koha pealt.Kui sa mõtlesid viletsa vedrustusega(ala Skif või mingi muu nikastus)tühjalt kargavat haagist siis las ta jääb aga oma kogemused Vaniga vedades ütlevad et kaheteljeline lammutab ja kolistab haakeseadet tublisti rohkem kui ühene.Usakatel ju see toru-torus süsteem on päris hea indikaator.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis
franz125 kirjutas:Oponeerin Rannamehe väitele üheteljelise põrkamise koha pealt.Kui sa mõtlesid viletsa vedrustusega(ala Skif või mingi muu nikastus)tühjalt kargavat haagist siis las ta jääb aga oma kogemused Vaniga vedades ütlevad et kaheteljeline lammutab ja kolistab haakeseadet tublisti rohkem kui ühene.Usakatel ju see toru-torus süsteem on päris hea indikaator.
Olen ka sellekohapealt nõus, et üheteljeline ei hüppa ega põrka. Sõitnud nii Tiki kui Brentexi kerghaagistega. Topeltratastega on oluliselt kehvem sõita minuarust....
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.