~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Siin võid otsida või pakkuda meistrimehe teenust. Küsida soovitusi auto-moto toodetele-teenustele jne. Ning mida kuskilt saab.

Moderaator: Moded


Teema algataja
laurikaks
Postitusi: 71
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord

~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #1 Postitas laurikaks » 18 Apr 2018, 17:00

Tere,

kust võiks leida ~1.5 tonnise kandevõimega kõrge portega haagist rendist Tartus? Bensiinijaamades ja ehituspoodides on ainult kerghaagised, tööriistarendis on suurema kandevõimega haagised koppade veoks ja nendel porte on peaaegu olematu.
On vaja vedada küttepuid ja liiva, kerghaagisega peab jube palju edasi-tagasi uhama.


Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 52 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #2 Postitas Kauri » 18 Apr 2018, 17:06

6-8 tollist lauda, paar kruvi ja 10-15 minutit tööd ning on see kõrge porte olemas. Kui viitsid lati üle ka visata risti siis ei vaju laiali ka.
Ma ise ehitan oma kerghaagisele üle aasta ca 80 cm otsa portedele.
P.S liiv on kurikaval, silma järgi pole ollagi aga kaalub kui kurat. Ma pakun et tavalisele kerg haagisele mahub lõdvalt 3+ tonni peale.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 175 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #3 Postitas urmas66 » 18 Apr 2018, 17:23

Ramirendis on 2t täismassiga 1480kg kandevõimega vineer põhjaga haagised,millel madal porte ja sellega saad 2t liiva ilma probleemita vedada.Kohe kindlasti ei tule üle,sest liiv on ikka üsna raske.Kindlasti pead koormakatte peale tõmbama ,muidu viib tuul lihtsalt osa minema.
Küttepuude veoks pole ka ilmselt vaja muud kui mõned koormavööd ja seisab see seal madala portega ka paigas.
Palju sa tahad sinna panna,et porte kõrge peaks olema?
Need on päris suured haagised ja sinna mahub ikka piisavalt palju,et iga auto ei jaksa vedadagi.
https://www.ramirent.ee/tooted/transpor ... ismass-559
Tartus saadaval näitab kodukas
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1646
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 123 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #4 Postitas ranel » 18 Apr 2018, 18:44

laurikaks kirjutas:Tere,

kust võiks leida ~1.5 tonnise kandevõimega kõrge portega haagist rendist Tartus? Bensiinijaamades ja ehituspoodides on ainult kerghaagised, tööriistarendis on suurema kandevõimega haagised koppade veoks ja nendel porte on peaaegu olematu.
On vaja vedada küttepuid ja liiva, kerghaagisega peab jube palju edasi-tagasi uhama.

Kerghaagis tundus peaaegu tühi olevat, kui kaalu peal selgus, et 1 tonn sai kildu peale pandud. Kõrge portega ilmselt väga midagi teha pole.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 829
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 15 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #5 Postitas Boobush » 18 Apr 2018, 20:26

Vedasin ka mõni suvi tagasi kildu, palusin kopamehelt 1t, kaalu järgi sai 1.5t. See ~1.5t koorem on üheteljelisele liiast (lubatud on ~450kg ja ilmselt põhjusega) ning kõige nõrgemaks lüliks on minu meelest rehvid. Mul õnneks tutikas haagis ning kuna sõit oli alla kilomeetri, siis susserdasin mööda kõrvalteid 30ga vaikselt koduni ära. Oleks vanade rehvidega käru olnud, siis poleks julgenud seda lühikest otsagi ette võtta ja oleks platsi peal osa koormast labidaga maha kühveldanud. Järgmiste koormate puhul juba teadsin palju mingi kopa lõuatäis kaalub ja vedasin 900-1000kg kaupa.

haagis_20160919_143433.jpg

haagis_20160919_143519.jpg

oil
Postitusi: 299
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 11 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #6 Postitas oil » 19 Apr 2018, 11:07

Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.

Uue seaduse järgi tohib kuni 3500 kg täismassiga autorongi (nt 2000 kg täismassiga sõidukas ja 1500 kg täismassiga piduritega haagis) vedada ka B-kategooria lubadega.

Ja ega nalja pole, kui pole just mingi päris suur maastur haagise ees, siis on rasket haagist vedades haagise piduritest ikka abi kah :)
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 569
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 18 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #7 Postitas rannamees » 19 Apr 2018, 13:11

oil kirjutas:Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.


Teeme nüüd nii, et lausa eksitavat juttu ei kirjuta.
Telgede arvul ja kandevõimel on nimelt otsene seos.
Kui 1 telg kannatab näiteks 500kg, siis 2 samasugust(!) kannatab alati 1000kg
Kui täismass 750kg ja kaks telge, siis need ongi vastavalt projekteeritud ja koostatud teljed, nõrgemad vedrud.
Üheteljeline selline oleks kandevõime 400kg max.
Kui täismass 1500kg ja üks telg, siis on vastavad kangemad teljed ja tugevamad vedrud, pidurid ja tugevam konks.
Kahe sellise teljega oleks kandevõime 3000kg.
Seda nimetatakse tänapäevaseks tootmise optimeerimiseks ja klient saab just seda, mida küsib, ei mingit märkimisväärset tugevusvaru.
Ehk siis, võrdled võrreldamatuid asju.
Pilt
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1094
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 47 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #8 Postitas piiks » 19 Apr 2018, 14:34

rannamees kirjutas:
Spoiler:
oil kirjutas:Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.


Teeme nüüd nii, et lausa eksitavat juttu ei kirjuta.
Telgede arvul ja kandevõimel on nimelt otsene seos.
Kui 1 telg kannatab näiteks 500kg, siis 2 samasugust(!) kannatab alati 1000kg
Kui täismass 750kg ja kaks telge, siis need ongi vastavalt projekteeritud ja koostatud teljed, nõrgemad vedrud.
Üheteljeline selline oleks kandevõime 400kg max.
Kui täismass 1500kg ja üks telg, siis on vastavad kangemad teljed ja tugevamad vedrud, pidurid ja tugevam konks.
Kahe sellise teljega oleks kandevõime 3000kg.
Seda nimetatakse tänapäevaseks tootmise optimeerimiseks ja klient saab just seda, mida küsib, ei mingit märkimisväärset tugevusvaru.
Ehk siis, võrdled võrreldamatuid asju.


Õpib lugema ja aru saama. Ise ju kirjutad teiste sõnadega sama jutu ümber :D
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 175 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #9 Postitas urmas66 » 19 Apr 2018, 15:44

Haagist saad ka tellida sellist,et on kerghaagis,aga pannakse kangemad vedrud,kangem haakeseade ja kangem telg. Mul on selline 1,5x3m ühe teljeline,panen tonni peale ja pole kuskilt arugi saada,et midagi eriti peal oleks.Lihtsalt sellise sai odavamalt ja samas on ta ise kergem ning mugavam kasutada.
Üle koormata on mul teda vaja võibolla vahel harva ja siis ka pigem kodukandis,aga tonnist segukotti või killustikku olen vedanud küll.Rehvid on suure koormus indeksiga ja 3,5 panen sisse,et lössi ei vajuks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Dusterx
Postitusi: 134
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 18 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #10 Postitas Dusterx » 19 Apr 2018, 16:18

oil kirjutas:
Spoiler:
Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.

Uue seaduse järgi tohib kuni 3500 kg täismassiga autorongi (nt 2000 kg täismassiga sõidukas ja 1500 kg täismassiga piduritega haagis) vedada ka B-kategooria lubadega.

Ja ega nalja pole, kui pole just mingi päris suur maastur haagise ees, siis on rasket haagist vedades haagise piduritest ikka abi kah :)


Sain ma õigesti aru, et kui mu veduk on raskem kui käru kogukaal ning ma ei ületa 3,5t kokku, siis võin ainult b-kat omades vedada rohkem kui 750kg? Kas sellest on juba üle saadud, et ei arvestata registrimassi vaid reaalset massi?

joel
Postitusi: 1363
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 39 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #11 Postitas joel » 19 Apr 2018, 18:39

Kauri kirjutas:P.S liiv on kurikaval, silma järgi pole ollagi aga kaalub kui kurat. Ma pakun et tavalisele kerg haagisele mahub lõdvalt 3+ tonni peale.


Ostsin kunagi liiva. Kerghaagisega vedasin ja püüdsin olla seadusekuulekas ning mitte väga palju üle normi käru peale laadida. Kaalu peal näitas 600 kg (koorma kaal, mitte koos käruga). Hoovi peale maha kühveldades oli tulemus selline, et paar korda pidin käsikäruga käima hunniku ära vedamiseks.
Manused
600kg.jpg
600 kg liiva
Joel

Teema algataja
laurikaks
Postitusi: 71
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #12 Postitas laurikaks » 19 Apr 2018, 18:53

Dusterx kirjutas:Sain ma õigesti aru, et kui mu veduk on raskem kui käru kogukaal ning ma ei ületa 3,5t kokku, siis võin ainult b-kat omades vedada rohkem kui 750kg? Kas sellest on juba üle saadud, et ei arvestata registrimassi vaid reaalset massi?


B kat lubab vedada kergkäru (B kat auto + kergkäru täismassiga kuni 750kg, kogu autorong võib kokku olla täismassiga rohkem kui 3.5t) või raskemat käru, seljuhul ei tohi autorongi täismass ületada 3.5t. Kõikides arvutustes kasutatakse täismassi (on auto/käru dokumentides kirjas).
BE kat lubab vedada autorongi B kat auto + niiraske käru, kui sinna tehase poolt lubatud (max 7.5t autorong).
Reaalne mass loeb ainult juhul, kui Sinu load lubavad vedada raskemat koormat, kui autole tehase poolt lubatud. Kui auto dokumentides on lubatud autorongi maksimaalseks massiks 4t, Sul on BE kategooria load ja auto reaalse massiga 2.5t, siis võid sinna taha panna käru reaalse massiga 1.5t. Seda isegi juhul, kui käru lubatud täismass on tegelikult suurem.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 175 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #13 Postitas urmas66 » 19 Apr 2018, 19:19

Minu teda on see nii juba ammu,et B kat auto täismassiga kuni 3,5t + kerghaagis täismassiga 750kg võid sõita B katiga.Muudel juhtudel on autorongi täismass B katiga kuni 3,5t ja sellest edasi BE või E kat.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Melx
Postitusi: 361
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #14 Postitas Melx » 19 Apr 2018, 19:41

laurikaks kirjutas:Reaalne mass loeb ainult juhul, kui Sinu load lubavad vedada raskemat koormat, kui autole tehase poolt lubatud. Kui auto dokumentides on lubatud autorongi maksimaalseks massiks 4t, Sul on BE kategooria load ja auto reaalse massiga 2.5t, siis võid sinna taha panna käru reaalse massiga 1.5t. Seda isegi juhul, kui käru lubatud täismass on tegelikult suurem.
Reaalne mass pole vist väga pädev seaduse valguses. Munder vaatab, vedukil lubatud piduritega 1900 ja sul järgi 2100 registrimass. Tühja haagisega võib veel pääseda, koormaga nad väga ei huvitu sellest kui veduk ei ole vastav.
Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 569
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 18 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #15 Postitas rannamees » 19 Apr 2018, 19:41

Dusterx kirjutas:Sain ma õigesti aru, et kui mu veduk on raskem kui käru kogukaal ning ma ei ületa 3,5t kokku, siis võin ainult b-kat omades vedada rohkem kui 750kg? Kas sellest on juba üle saadud, et ei arvestata registrimassi vaid reaalset massi?


B – auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega; sama auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
[RT I, 31.12.2010, 3 - jõust. 01.07.2011]
Pilt
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 921
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 200 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #16 Postitas Jesper » 19 Apr 2018, 19:43

Dusterx kirjutas:Sain ma õigesti aru, et kui mu veduk on raskem kui käru kogukaal ning ma ei ületa 3,5t kokku, siis võin ainult b-kat omades vedada rohkem kui 750kg? Kas sellest on juba üle saadud, et ei arvestata registrimassi vaid reaalset massi?

Ei ole üle saadud, küsimuses "mis lube sul vaja on" ei mängi reaalne mass mingit rolli. See tuleb ainult siis mängu, kui võrreldakse käru kaalu veduri passis lubatuga.
Melx kirjutas:Munder vaatab, vedukil lubatud piduritega 1900 ja sul järgi 2100 registrimass. Tühja haagisega võib veel pääseda, koormaga nad väga ei huvitu sellest kui veduk ei ole vastav.

Seadus näeb ette, et sellisel juhul tuleb käru ära kaaluda. Kui võtad mingi muu asja alusel karistuse vastu, siis võid ainult ennast süüdistada.

Teema algataja
laurikaks
Postitusi: 71
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #17 Postitas laurikaks » 19 Apr 2018, 19:51

Melx kirjutas:
laurikaks kirjutas:Reaalne mass loeb ainult juhul, kui Sinu load lubavad vedada raskemat koormat, kui autole tehase poolt lubatud. Kui auto dokumentides on lubatud autorongi maksimaalseks massiks 4t, Sul on BE kategooria load ja auto reaalse massiga 2.5t, siis võid sinna taha panna käru reaalse massiga 1.5t. Seda isegi juhul, kui käru lubatud täismass on tegelikult suurem.
Reaalne mass pole vist väga pädev seaduse valguses. Munder vaatab, vedukil lubatud piduritega 1900 ja sul järgi 2100 registrimass. Tühja haagisega võib veel pääseda, koormaga nad väga ei huvitu sellest kui veduk ei ole vastav.


Mulle tundub, et ajad praegu mõisted natuke segmini. Kui vedukil on lubatud piduriteg 1900, siis rohkem ei võigi.
Reaalset massi on vaja sellisel juhul (näide minu auto põhjal):
auto registrimass 2665kg
piduritega haagise lubatud mass 2000kg
autorongi mass 4250kg (see on ainuke number, kus reaalset massi kasutatakse)

Ma võin vedada täis autoga (massiga 2665kg) käru kaaluga 1585kg. Ja need on reaalsed massid. Selle käru täismass võib paberites olla 2000kg, aga nii palju sinna peale laduda ma ei tohi.

Või siis on käru maksimaalselt koormatud, aga autost viskan kõik peale minu enda välja.

Kontrollimiseks on politseil kaalud.

zod
Postitusi: 121
Liitunud: 16 Jaan 2006, 14:47
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 4 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #18 Postitas zod » 20 Apr 2018, 10:11

Lauri posti täpsustuseks.
tõenäoliselt on tal tehtud B96 eksam, mis lubab sõita kuni 4250kg autorongiga. Enamus meist tohivad Lauri näites toodud auto korral siiski taha haakida kuni 835kg tegeliku massiga piduritega haagise (2665+835=3500kg)
Kui on tehtud BE siis on ainsaks piiranguks auto dokumentides kirjas olev haagise suurim lubatud mass.
B96 vajadus võib tekkida ainult raskemate autode puhul, kergematel sõidukitel reg. mass+suurim lubatud piduritega mass üldjuhul ei ületagi 3500kg. Tegemiseks vajalik ainult platsieksam.

Teema algataja
laurikaks
Postitusi: 71
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #19 Postitas laurikaks » 20 Apr 2018, 10:14

zod kirjutas:Lauri posti täpsustuseks.
tõenäoliselt on tal tehtud B96 eksam, mis lubab sõita kuni 4250kg autorongiga. Enamus meist tohivad Lauri näites toodud auto korral siiski taha haakida kuni 835kg tegeliku massiga piduritega haagise (2665+835=3500kg)
Kui on tehtud BE siis on ainsaks piiranguks auto dokumentides kirjas olev haagise suurim lubatud mass.
B96 vajadus võib tekkida ainult raskemate autode puhul, kergematel sõidukitel reg. mass+suurim lubatud piduritega mass üldjuhul ei ületagi 3500kg. Tegemiseks vajalik ainult platsieksam.


Minu näites toodud olukord on täiesti õige. B96 ei piisa seepärast, et käru+auto täismasside summa on üle 3500kg.
Lisaks dokumentides olevale haagise suurimale lubatud massile on dokumentides kirjas ka autorongi suurim lubatud mass. Auto täismass + haagise täismass võivad olla suuremad, kui autorongile lubatud mass. Nagu minu näites toodud autol ongi.

Seepärast ma ka tegin endale aasta alguses BE kategooria.

oil
Postitusi: 299
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 11 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #20 Postitas oil » 20 Apr 2018, 11:04

rannamees kirjutas:
oil kirjutas:Sry et OT, aga telgede arvul ja kandevõimel pole otsest seost. Tavaline kaheteljeline Tikitreiler (kerghaagis, st. lubatud täismass 750 kg) kannab tonni hädaga pooleks ära, rattad lääpas ja vedrud põhjas. 1500 kg täismassiga Brentexi üheteljeline veab aga 1500 kg kildu täitsa lõbusalt.


Teeme nüüd nii, et lausa eksitavat juttu ei kirjuta.
Telgede arvul ja kandevõimel on nimelt otsene seos.
Kui 1 telg kannatab näiteks 500kg, siis 2 samasugust(!) kannatab alati 1000kg
Kui täismass 750kg ja kaks telge, siis need ongi vastavalt projekteeritud ja koostatud teljed, nõrgemad vedrud.
Üheteljeline selline oleks kandevõime 400kg max.
Kui täismass 1500kg ja üks telg, siis on vastavad kangemad teljed ja tugevamad vedrud, pidurid ja tugevam konks.
Kahe sellise teljega oleks kandevõime 3000kg.
Seda nimetatakse tänapäevaseks tootmise optimeerimiseks ja klient saab just seda, mida küsib, ei mingit märkimisväärset tugevusvaru.
Ehk siis, võrdled võrreldamatuid asju.


See targutamine on ni rumal, et põhjustab lausa vähki.

Otsene seos... 1 telg kannatab 500 kg, panen neid telgi kohe 3 tk, siis saab ju raudselt panna 1500 kg kärule. Mis sest et see käru ise on tehtud õhukesest plekist, veopea kannatab mitte midagi ning rehvid on mingid 13-tollised kerghaagise omad... :wack: :wack: :wack:
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 52 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #21 Postitas Kauri » 20 Apr 2018, 12:52

See tavaline Tiki on ka selline poolkõva väljend. Milline nendest? Kas lehtvedrudel kaks telge või on veel see vanakooli kaheteljeline, mis istus reaalsuses 1 lehtvedru ja torsioontala peal. Nad ise kutsuvad seda küll balansiiriks aga last jääb. Ja kui ma peaks omale kunagi veel haagist vaatama siis Tiki jääb päris kindlasti valikust välja kohe alguses.
See nn balansiiriga+lehtvedru kaheteljeline on üks hullemaid õuduseid üldse, mida ma üldse olen oma autode taga kunagi vedanud. Kandevõime 0, sildade suunangud täiesti puus,
sellest tulenevalt ka rattalaagrite ja rehvide kulu 2x võrreldes teiste topeltsildade lahendustega.

Pole küll Tiki aga erinevad lahendused on siin. http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegr ... ade-tyybid
Õuduste unenägu on siis see viimane
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 175 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #22 Postitas urmas66 » 20 Apr 2018, 13:28

Kauri kirjutas:See tavaline Tiki on ka selline poolkõva väljend. Milline nendest? Kas lehtvedrudel kaks telge või on veel see vanakooli kaheteljeline, mis istus reaalsuses 1 lehtvedru ja torsioontala peal. Nad ise kutsuvad seda küll balansiiriks aga last jääb. Ja kui ma peaks omale kunagi veel haagist vaatama siis Tiki jääb päris kindlasti valikust välja kohe alguses.
See nn balansiiriga+lehtvedru kaheteljeline on üks hullemaid õuduseid üldse, mida ma üldse olen oma autode taga kunagi vedanud. Kandevõime 0, sildade suunangud täiesti puus,
sellest tulenevalt ka rattalaagrite ja rehvide kulu 2x võrreldes teiste topeltsildade lahendustega.

Pole küll Tiki aga erinevad lahendused on siin. http://www.respo.ee/et/Haagised/Tootegr ... ade-tyybid
Õuduste unenägu on siis see viimane


Kerghaagisel,pole topelt sillal üldse mingit mõtet.Kaal suurem,kandevõime väiksem,rehvikulu,kütuse kulu jne.
Point ainult siis,kui ostad mingi tugevdatud versiooni tellimise peale,et saaks B katiga sõita,aga kannataks vahel ka topelt koomat panna,kui vaja.Muudel juhtudel on ühe sillaga, korraliku lehtvedruga, haagis kindlasti parem igast lähtekohast.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 569
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 18 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #23 Postitas rannamees » 20 Apr 2018, 13:53

urmas66 kirjutas:Kerghaagisel,pole topelt sillal üldse mingit mõtet.Kaal suurem,kandevõime väiksem,rehvikulu,kütuse kulu jne.
Point ainult siis,kui ostad mingi tugevdatud versiooni tellimise peale,et saaks B katiga sõita,aga kannataks vahel ka topelt koomat panna,kui vaja.Muudel juhtudel on ühe sillaga, korraliku lehtvedruga, haagis kindlasti parem igast lähtekohast.

Üheteljelise suur miinus on lisatugi, tagavararatas ja põrkamine.
Kaheteljeline, eriti balansiir teeb kõik hüpped ja augud pehmemaks ja ei vaja lisatuge ega varuratast.
Nagu paljude muude tehniliste lahendustega- kui oleks olemas üks ja ideaalne, kaoks kohe teised ajalukku-
Pilt
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 409
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 52 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #24 Postitas Kauri » 20 Apr 2018, 14:38

Mis miinus see lisatugi on? Mina seda ei kasuta ntx. Ja kui ei jaksa tõsta tiislit koormatud haagise puhul siis tuleb peeglisse vaadata ja tunnistada et olen ikka idioot küll, et ei oska koormat paigutada. Mis miinus see varuratas on? Täna maksab minu juures näiteks komplektne haagiseratas vähem kui enamus kohtadest ainult rehv tellida. Keda see varuratas segab seal tiislil? Ja põrkamise osas, no ma ei tea, on igasuguseid idiootsuseid tehtud ja ei ole veel olnud juhust et mingi veetav detail oleks saanud põrkamisest tulenevaid kahjustusi üheteljelisega. Lugesin rannamehe haagisesaagat ka 4x4 foorumist. Ja Urmase jutus on point, kahesillaline kerghaagis on ka minu silmis mõtetu.
Mul on hetkel Tiki 2,8m kastiga lehtvedrul, mis on tänaseks 12 aastat vana, tiisel on veopea kinnituse juurest ise tugevdatud kuna lihtsalt nelikant toru andis järgi. Veopea on tänaseks küljes juba kolmas, laagrid on siiani originaalid, rehvid samuti, kuigi nendega enam kodunt kaugemale kui 10 km ei sõida. Uued ootavad alla kruvimist. On veetud palke, küttepuid meetrise portelisaga, mulda ja liiva niipalju kui peale mahub, samamoodi graniitkildu porte servadeni. Nende koormatega küll maksimaalne vahemaa oma külateedel maksimaalselt 20km järjest.
7 aasta tagasi sai olude sunnil laenatud seda lehtvedru+balansiir kaheteljelist, ok, kast oli küll 3,5m aga no ei olnud see käru võimeline kandma isegi poolt seda mis ma sellele Tikile peale julgen laduda.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1646
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 123 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #25 Postitas ranel » 20 Apr 2018, 15:14

Muidu suured ülekoormajad, Brentexi rummud on 2x500kg ühel teljel. Teine asi on, paljud teist päriselt ka selleseid laste tavaautoga on vedanud või mitte, aga audi 80 avant pidurdas kalendriga selline raskus taga. Ilmselt mingi suure maasturiga asi etem, aga sõiduautole sellist massi kerghaagisel järgi toppida pole just kõige targem idee.
Viimati muutis ranel, 20 Apr 2018, 15:19, muudetud 1 kord kokku.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 175 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #26 Postitas urmas66 » 20 Apr 2018, 15:17

Kas kaheteljelisele ei ole tagavara vaja,kui rehv katki läheb või mis point sellega on? Mingi uus lähenemine asjale?
Mul on tagavara puurida taga,kui vaja kaugemale minna võtan kaasa,muidu ei vea kaasa.
Tugi on kaheteljelisel veel rohkem vajalik,kui üheteljelisel.Olukorras,kus midagi on peal ja vaja käru käsitsi lükata ning samal ajal pöörata. Ntks töökojas sees. Keerad toe nii üles,et esimene sild tõuseb õhku ja siis jaksab ka inimjõul seda, paarisaja kiloga koormas ,liigutada.Muidu oleks see välistatud.Mul on tugi olemas,aga kasutan vähe.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 569
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 18 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #27 Postitas rannamees » 20 Apr 2018, 15:34

Kauri kirjutas:Mis miinus see lisatugi on? Mina seda ei kasuta ntx. Ja kui ei jaksa tõsta tiislit koormatud haagise puhul siis tuleb peeglisse vaadata ja tunnistada et olen ikka idioot küll, et ei oska koormat paigutada. Mis miinus see varuratas on? Täna maksab minu juures näiteks komplektne haagiseratas vähem kui enamus kohtadest ainult rehv tellida. Keda see varuratas segab seal tiislil? Ja põrkamise osas, no ma ei tea, on igasuguseid idiootsuseid tehtud ja ei ole veel olnud juhust et mingi veetav detail oleks saanud põrkamisest tulenevaid kahjustusi üheteljelisega. Lugesin rannamehe haagisesaagat ka 4x4 foorumist. Ja Urmase jutus on point, kahesillaline kerghaagis on ka minu silmis mõtetu.
Mul on hetkel Tiki 2,8m kastiga lehtvedrul, mis on tänaseks 12 aastat vana, tiisel on veopea kinnituse juurest ise tugevdatud kuna lihtsalt nelikant toru andis järgi. Veopea on tänaseks küljes juba kolmas, laagrid on siiani originaalid, rehvid samuti, kuigi nendega enam kodunt kaugemale kui 10 km ei sõida. Uued ootavad alla kruvimist. On veetud palke, küttepuid meetrise portelisaga, mulda ja liiva niipalju kui peale mahub, samamoodi graniitkildu porte servadeni. Nende koormatega küll maksimaalne vahemaa oma külateedel maksimaalselt 20km järjest.
7 aasta tagasi sai olude sunnil laenatud seda lehtvedru+balansiir kaheteljelist, ok, kast oli küll 3,5m aga no ei olnud see käru võimeline kandma isegi poolt seda mis ma sellele Tikile peale julgen laduda.

Kõik oleneb kasutusest. Pikaajaline kogemus erinevate haagistega näitab, et esimesena sõidetakse puruks lisatugi, kuhugi kännutaha või jääb tõusul maasse kinni. Seda metsahaagisel, maanteel pole probleemi.
Kaheteljelisel võtad rehvi purunemisel lihtsalt ratta alt ja tuled öösel metsast ära.
Pilt
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 569
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 18 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #28 Postitas rannamees » 20 Apr 2018, 17:02

http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=49&t=49273
Kauri mainitud haagiseteema link. :bsmile:
Pilt

franz125
Postitusi: 2293
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 84 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #29 Postitas franz125 » 20 Apr 2018, 19:40

Oponeerin Rannamehe väitele üheteljelise põrkamise koha pealt.Kui sa mõtlesid viletsa vedrustusega(ala Skif või mingi muu nikastus)tühjalt kargavat haagist siis las ta jääb aga oma kogemused Vaniga vedades ütlevad et kaheteljeline lammutab ja kolistab haakeseadet tublisti rohkem kui ühene.Usakatel ju see toru-torus süsteem on päris hea indikaator.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 310
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 35 korda

Re: ~1.5 tonnise kandevõimega haagis

Lugemata postitus #30 Postitas Ain » 20 Apr 2018, 19:51

franz125 kirjutas:Oponeerin Rannamehe väitele üheteljelise põrkamise koha pealt.Kui sa mõtlesid viletsa vedrustusega(ala Skif või mingi muu nikastus)tühjalt kargavat haagist siis las ta jääb aga oma kogemused Vaniga vedades ütlevad et kaheteljeline lammutab ja kolistab haakeseadet tublisti rohkem kui ühene.Usakatel ju see toru-torus süsteem on päris hea indikaator.

Olen ka sellekohapealt nõus, et üheteljeline ei hüppa ega põrka. Sõitnud nii Tiki kui Brentexi kerghaagistega. Topeltratastega on oluliselt kehvem sõita minuarust....
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.




Mine “Teenused ja abi”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist