47. leht 55-st

Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 24 Veebr 2019, 20:02
Postitas Hr.Nõel

terv
mind huvitab kuidas see tsikliraha tagatud on et näiteks kui midagi juhtub ja poolas avarii vms
et keegi seda ära ei varasta
suht risk sullis sellist raha eraisikule loovutada

Peaks nüüd ka nagu midagi vastama, aga....
.... sellise udupeene grafomaani ühtlasele jutuvadale ei oska ma midagi vastata. :-||| :-|||
Bike700. Enne kui midagi komenteerima hakkad, ole hea ja tee endale selgeks Eesti keele grammatika. Tee endale selgeks mis on kirjavahemärgid ja milleks neid kasutatakse.
Mine ja osta omale järgmine raamat:
https://www.apollo.ee/eesti-keele-grammatika.html

Kui oled õppinud moodustama kasvõi algelisi (Mingit 10 klassi taset on ilmselt mõtetu oodata) lauseid, siis võtan vaevaks vastata sinu .... ma ei teagi millele. Küsimärki seal lõpus ju polnud. :wack:

Ps. Tegelikult arvan ma, et tegemist on mingi trolliga. Ja vastata polegi mõtet. Ei kirjuta ka ise perfektselt Eesti keeles, aga suudan teha ennast arusaadavaks. :bsmile:


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 24 Veebr 2019, 20:10
Postitas eetarga

ats30

kas meie tuntumatel rattatoojatel oleks piisavalt vahendeid et kahjud kompenseerida

Ma ei tea, kas ma olen tuntud? Aga vastan nii, et saab küll juhtuda, et piisav vahendid ei ole just näppude vahel, kui täiskoormaga midagi juhtub.
Aga ma sügav kahtlen sellest, et minu kindlustus (firma kaudu) ei suuda enam piisav palju kokku kraapida, kui ma teen tekkin inimestele kahju.

btw. olen oma töö kaudu suht kõrge õnnetuste ees kindlustatud, kui juhtub mingi jama. Valdkond on selline...


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 24 Veebr 2019, 20:13
Postitas eetarga

Ametlikud vedajad, kelle koormad on kindlustatud, küsivad ca 2x rohkem. Igaüks hindab oma riske ja vastavalt sellele valib vedaja.

sry - puhas bullshit!

Praegu maksab näiteks trailerikoht (sõiduauto) 450,- E pluss km. Ise olen sama firma kaudu endale kaks ! tsiklid toonud, ja arve oli 400,- E pluss km. - mõlemate rattaste ees (kokku).


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 24 Veebr 2019, 20:15
Postitas Madlobster
Hr.Nõel kirjutas: 24 Veebr 2019, 20:02

ole hea ja tee endale selgeks Eesti keele grammatika. Tee endale selgeks mis on kirjavahemärgid ja milleks neid kasutatakse.
Mine ja osta omale järgmine raamat:
https://www.apollo.ee/eesti-keele-grammatika.html

Kui oled õppinud moodustama kasvõi algelisi (Mingit 10 klassi taset on ilmselt mõtetu oodata)

hmmm :) (togi)


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 24 Veebr 2019, 20:21
Postitas Hr.Nõel

Ei viitsi hakata ratta toomise tingimusi siin üle kordama. Kes tahab see leiab need minu postitusest 22 jaanuaril 2015 a.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 02:08
Postitas will111

Pole küll nii üksikasjalikult saksamaaga ainult seotud, kui pigem sealse kandi euroriikidega üldse aga noh paremat teemat nagu ei leidnud ka oma küsimuse jaoks.
Kas selleks, et igasuguste (eeldatavasti enamasti eraisikust) sealsete müüjatega reaalselt ühendust saada on mingid erinipid? Suheldakse ainult telefoni teel, suheldakse ainult "oma" keeles? Ei suhelda pigem üldse? :D
Ma olen 2 ratast üritanud osta, või noh olen üritanud ratta kohta esialgset infot saada ehk paar küsimust saatnud, inglise keeles. Esimene kord sain vastuse vaid mingi portaali põhjaküsimusele stiilis "on see veel alles?". Vastus, et jah on alles. Edasine suhtlus juba vastaja emaili peale otse enam vastust ei andnud. Lõpuks kui üks kohalik helistas siis oli ratas juba müüdud. Järgmisel juhul ei ole saanud üldse mingit vastust ei portaalis küsimusele ega ka otse telefoninumbrile saadetud sms'le. Väga ei taha nagu kohe helistama ka hakata, äkki ei oska tõesti noored inimesed üle 3 sõna inglise keelt.

Äkki keegi teab paremini, kas see ongi tava, et reageeritakse ainult telefonikõnedele (kui sedagi)?


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 08:19
Postitas rannamees
will111 kirjutas: 14 Mär 2019, 02:08

Pole küll nii üksikasjalikult saksamaaga ainult seotud, kui pigem sealse kandi euroriikidega üldse aga noh paremat teemat nagu ei leidnud ka oma küsimuse jaoks.
Kas selleks, et igasuguste (eeldatavasti enamasti eraisikust) sealsete müüjatega reaalselt ühendust saada on mingid erinipid? Suheldakse ainult telefoni teel, suheldakse ainult "oma" keeles? Ei suhelda pigem üldse? :D
Ma olen 2 ratast üritanud osta, või noh olen üritanud ratta kohta esialgset infot saada ehk paar küsimust saatnud, inglise keeles. Esimene kord sain vastuse vaid mingi portaali põhjaküsimusele stiilis "on see veel alles?". Vastus, et jah on alles. Edasine suhtlus juba vastaja emaili peale otse enam vastust ei andnud. Lõpuks kui üks kohalik helistas siis oli ratas juba müüdud. Järgmisel juhul ei ole saanud üldse mingit vastust ei portaalis küsimusele ega ka otse telefoninumbrile saadetud sms'le. Väga ei taha nagu kohe helistama ka hakata, äkki ei oska tõesti noored inimesed üle 3 sõna inglise keelt.

Äkki keegi teab paremini, kas see ongi tava, et reageeritakse ainult telefonikõnedele (kui sedagi)?

Ongi seal selline komme.
Ise ju samuti suva "nigeerlaste" kõnedele ja mailidele vastata ei viitsi.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 08:24
Postitas andryy

Seal pool kuulutustest on petised. Kui Cristoph seletas mulle lahti kõik kuulutused mis mulle huvi pakkusid siis rattas jäi ostmata :) Tavaliselt kui kirjalikult küsimusele ei vastata siis müüa on negro.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 08:52
Postitas eetarga

Saan siin terve romaan kirjutada. Aga kas seda viib edasi?

Aga ma tahan üga üks punkt välja tuua. "Tavaline" Saksa emailide kiirus ei ole kuidagi võrreldav Eesti omadega. Eestis on mul juba kahtlused peale 12 tunnid - kas saaja on üldse veel elus - kui ta ei vasta. Sakslane vastab isegi 4/5 päeva pärast, ja pidab seda normaalsed!

Nii juhtub näiteks, kuulutus avaldatakse teisipäev, Eestlane leiab seda kolmapäev, aga samas päevas on juba ostja kohapeal olemas, teeb sissemaks ära ja lubab kas reede või laupäev läbi tulla ja tsikkel ära viia. Nii juhtub, ja siis leiab Saksa müüja laupäev peale lõuna aeg, et kuulutus maha võtta ja - kui viitsib - 258 "neegrimaailmaade" kirjad vastata.

Ma ei taha sinn keegi solvata - oli just üks juhtum, kus Saksa müüja ei suutnut isegi minu abiga arve korrekselt vormistada, kas Estland või Eesti või Estonia, ei tulnud kuidagi välja..., nende jaoks oleme kuskil kaugelt, kus vist jääkarusid veel ei ole aga kuidagi ikka Putin valitseb? :wack:

Ja teine lugu, isegi mul on vahepeal raskused näiteks Lõuna-Sakslastega - Sakast on Taani piir kuni Sveitsini välja 1200 km pikk - nii on kombed ja sõnavara erinev. Oli just seda juhtum, et üks Lõuna-Saksa eraisiku-müüja ei tahtnud oma ausõna anda = minu jaoks - "nogo" - ja ma katkestasin otsekohe seda ettenähtud tehing. Põhja-Saksast sellist stiil ei ole olemas. Ja tehing jäi ära.

II. punkt - suht palju müüja on päris "oldschool", korralik kombed, müügi"rõõm", stressivaba tehing, teadvus, et tsikkel sattub õigesse kätte, jne. - on paljudele tähtsam kui "viimane" hind ja kiire tehing. Korralik kaup leiab Saksast tavalised väga kiiresti ostjad - küsimus on pigem kas Eestlane pääseb siin üldse löögile.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 09:01
Postitas Ain

Ka Eestis on midagi müües igasugu naljamehi oma- vahetan "korraliku" auto, viimase hinna ja kiire tehingu jutuga nii palju, et mõistlik inimene ei tee neist enam väljagi.. Kannatavad tõsised ostjad kelle jaoks tähtis korralik masin, mitte võimalikult odav hind. Ehk siis ostjad ise teevad paljuski seda endale ja teistele..


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 10:08
Postitas tauf

Kas on mingit head kanalit Saksas kust leida müügis olevaid pooleli jäänud projekte? Huvitavad nii tsiklid kui autod.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 10:33
Postitas Erci

Ühe motopoega suhtlesin Google tõlke abil saksa keeles. Saime hakkama - üle 10 meili. Kogemus positiivne ja kaup tehtud. Ka sellest sai pika veenmise peale aru, et uus sõiduk tuleb ka eraisikule müüa KM vabalt....


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 10:52
Postitas eetarga

Ka sellest sai pika veenmise peale aru, et uus sõiduk tuleb ka eraisikule müüa KM vabalt....

?

Soovin selletus kuidas sellist "diili" peab välja nägema.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 11:44
Postitas bitter

[mention]Erci[/mention]
Tundub,et sul on veenmise peale annet. Äkki võtad järgmiseks koduvabariigi motopoed ja autoesindused ette. Siiani nad väänavad tuima näoga km otsa. Nii era- kui ka jur.isikule. Karjuv ülekohus 8).


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 12:13
Postitas srx

Nii palju kui mina olen aru saanud, on EU-s VAT (KM) vaba arve ainult kahel tingimusel:

  1. Klient on EU ettevõte, kellel on EU VAT number (KMKR number) ning ei ole müüjaga samas EU liikmesriigis.
  2. Klient on eraisik (tegelikult vist ka EU väline firma), kes ei ole EU kodanik ning viib toote EU-st välja (eksport). Sellisel juhul maksab ta oma maa impordimaksud, seal hulgas ka kohaliku käibemaksu.
    Kõik teised maksavad käibemaksu.

EU kodanikust eraisik ei tohiks saada mingi valemiga EU sisest KM vaba arvet. Teatud tingimustel tekib ainult küsimus, millise riigi KM maksma peab. Mingi lollakas seadus on digitaalsete toodete ja mingite teenuste müümisel piiriüleselt (interneti vahendusel ainult?), kus müüja peab teadma millise riigi kodanikuga on tegemist ja vastavalt sellele panema õige riigi maksu ja siis selle maksu veel kuidagi õigele riigile ära maksma. Ühesõnaga mingi absurd.

Kui EU kodanikuna ja eraisikuna õnnestus saada midagi ilma käibemaksuta, palju õnne!

Osad ettevõtted ei taha isegi firmale VAT vabat arvet teha.
Teoorias on võimalik VAT ka EU liikmesriigist tagasi küsida. Aga see on keeruline, saab taodelda vist ainult kord aastas (pead aasta peale kõik kokku korjama ja korraga esitama) ja vist maksab ka midagi. Ühesõnaga ebamugav ja ühekordse tehingu puhul üldiselt ei tasu ära, kui just summa väga suur pole. Suurel firmal, kes pidevalt asju ajab, tasub ilmslet ära, aga samas on ikka lihtsam lasta kohe VAT vaba arve teha ja hilisemat peavalu vältuda.

Parandage kui eksin. Mul poleks midagi selle vastu, kui on variant eraisikuna KM vabalt asju osta EU siseselt.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 12:25
Postitas Ain

Eraisik ei saa kuidagi osta käibemaksuvabalt. Ettevõttele ostes on risk ainult Sakslasel, et näiteks masin ei liigu riigist välja... ja siis peab selle käibeka müüja maksma. Sellepärast ei taha ka iga müüja teha arvet ilma käibeta.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 13:03
Postitas koma2

See KM teema on natuke keerulisem ilmselt: vaja defineerida uus või vana, läbisõit, kellelt ostad jne. Mingil viisil vist saab jah ilma KM "uue" osta aga siis ilmselt peab Eestis maksma. Samas kui istud rattale Saksas selga ja läbisõit Eestisse jõudes on 6500 km, kas siis Eestis arvele võttes on tegu juba vana rattaga ja kas siis on vaja KM maksta, kas keegi oskab üldse küsida?
https://ec.europa.eu/taxation_customs/i ... ng-cars_en


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 13:21
Postitas Erci
Ain kirjutas: 14 Mär 2019, 12:25

Eraisik ei saa kuidagi osta käibemaksuvabalt. Ettevõttele ostes on risk ainult Sakslasel, et näiteks masin ei liigu riigist välja... ja siis peab selle käibeka müüja maksma. Sellepärast ei taha ka iga müüja teha arvet ilma käibeta.

Siis olete asjadest valesti aru saanud või ma ei oska lugeda.

Igatahes kui sa ostad uue sõiduki (ls alla 6000 km) ja lähed sellega esmaregistreerimisele, saadab ark sind tolli kus tuleb deklar teha ja km tasuda. mta-d ei huvita kas Saksas maksid seda v mitte. See on uus sõiduk ja tuleb maksta km riigis kus kasutama hakatakse. Ja ei loe kas oled eraisik v firma. Seega kui maksid saksas ja maksad siin ka siis oled ise loll ja maksad topelt. Siis tuõeb eestis arvele võttes saksalselt km vähemalt tagasi küsida. Aga kui enne selles kokku ei lepi siis ilmselt saadetakse kukele. Kui müüja asjadest aru ei saa tulebki teda veenda, muidu maksad ise topelt, nad ka peast kõike ei ta.
Nb jutt siis UUE sõiduki kohta.
Ostsin 2016.

https://www.emta.ee/et/eraklient/reisim ... -soetamine
Siin ka kenasti kirjas
https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... dex_et.htm
Ja sama jutt ka samal lehel, vaid saksakeelne.
https://europa.eu/youreurope/citizens/v ... dex_de.htm


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 14:36
Postitas Jesper

Erci räägib õigust, pluss seal oli kilomeetritele lisaks mingi ajaline piirang ka, mis välistas selle triki et keriks pärast välismaalt km vabalt ostmist mõned kümned tuhanded spidole ja siis pärast arvele võtmist jälle maha.

Kes ei usu, vaadake ntx ktm.ee, seal on kõigil ratastel ekspordihind kohe kenasti välja toodud.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 14:53
Postitas Macintosh

"Kui transpordivahend oli uus müügimomendil, tuleb ostjal sihtkoha liikmesriigis käibemaks tasuda ka juhul, kui käibemaksu tasumise ajaks ei ole enam kumbki tingimus täidetud."


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 14:57
Postitas Erci
Jesper kirjutas: 14 Mär 2019, 14:36

Erci räägib õigust, pluss seal oli kilomeetritele lisaks mingi ajaline piirang ka, mis välistas selle triki et keriks pärast välismaalt km vabalt ostmist mõned kümned tuhanded spidole ja siis pärast arvele võtmist jälle maha.

Kes ei usu, vaadake ntx ktm.ee, seal on kõigil ratastel ekspordihind kohe kenasti välja toodud.

Ajalist trikki pole iseenesest.
Uus transpordivahend käibemaksuseaduse (KMS) tähenduses on:
maismaa mootorsõiduk mootorimahuga üle 48 cm3 või mootori võimsusega üle 7,2 kW, mis on võõrandatud enne 6 kuu möödumist esmasest kasutusele võtmisest või millega on sõidetud alla 6000 km.

Kuna lauses on kasutusel VÕI siis tähendab et üks või teine tingimus peab olema täidetud, et see oleks "uus transpordivahend".
Seega ratas võib ka 20 a vana olla, kui kellal on alla 6000 km on see EU mõistes uus sõiduk...


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 14:58
Postitas Erci
Macintosh kirjutas: 14 Mär 2019, 14:53

"Kui transpordivahend oli uus müügimomendil, tuleb ostjal sihtkoha liikmesriigis käibemaks tasuda ka juhul, kui käibemaksu tasumise ajaks ei ole enam kumbki tingimus täidetud."

See on tõsi, kuid keegi ei sunni müpgilepingusse läbisõitu kirja panema....


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 15:07
Postitas urmas66
Ain kirjutas: 14 Mär 2019, 12:25

Eraisik ei saa kuidagi osta käibemaksuvabalt. Ettevõttele ostes on risk ainult Sakslasel, et näiteks masin ei liigu riigist välja... ja siis peab selle käibeka müüja maksma. Sellepärast ei taha ka iga müüja teha arvet ilma käibeta.

Täna teevad paljud(tegelikult enamus) saksa müüjad ka firmadele arve ikkagi koos km-ga ja siis kui oled auto eestisse toonud,saadad talle eesti passi koopia või siis ark-st esmase üv lehe ja kantakse see raha sulle tagasi. Enne EU-d oli tolli deklar ja kaup ekspordiks müüdud ehk lihtne. Täna seda ju pole ja keegi ei hakka suvalise välismaalase pärast riskima. Eestis siis enam km ei pea tasuma,kui tegemist kasutatud tehnikaga. See oleks ka mõttetu,sest km saab niikui nii tagasi küsida,kui ostad ettevõttele.
Erci on, just nii nagu asi käib, selle asja ära seletanud,kui tegemist uue liiklusvahendiga. See on seotud sellega ,et ei piisa saksas arvele võtmisest ja siis ekspordiks müümisest ning sooviga see meil kasutatuna arvele võtta.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 15:35
Postitas Jesper
Erci kirjutas: 14 Mär 2019, 14:57

Seega ratas võib ka 20 a vana olla, kui kellal on alla 6000 km on see EU mõistes uus sõiduk...

Jah, ma mõtlesin sedapidi, et raske on osta välismaalt ilma km-ta "uuena" ja siis kuidagi Eestis maksuametile öelda, et tegu on kasutatuga ja km mitte maksta. Kuskil ülalpool oli lause, et "kui ma sellega koju sõidan, siis ta on kasutatud". Kindlasti mingi auk on kuskil, alati on :D, aga päeva lõpus on kolmandaks muutujaks veel see, et tahaks ju mingit konkreetset marki-mudelit, mitte "ükskõik millist, peaasi et saaks riiki tõmmata".

Endurokate puhul on see üsna tavaline, et ostetakse pühapäevamänguasi ja siis 6000km täis saamiseks läheb mitu head aastat, sest aega pole, vihma sajab vms, ja siis vist ei võeta alati kohe ostes arvele ka või on mingi muu trikk, aga näiteks 2015.a tsiklil see "export" hind kuulutuses pole mingi haruldus. Selle tõttu ma seda kõike ka tean ;), kuigi praktikas õnnestus pill ikka koduriigist leida ja impordi praktiline läbi viimine on veel läbimata.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 17:10
Postitas tauf
Jesper kirjutas: 14 Mär 2019, 14:36

Kes ei usu, vaadake ntx ktm.ee, seal on kõigil ratastel ekspordihind kohe kenasti välja toodud.

Tolli/km seaduse mõttes tähendab eksport ratta müüki väljapoole EU-d, siis on tõesti müük ilma käibemaksuta. Ehk see kiri on seal tõenäoliselt võimalike idaturu klientide jaoks.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 18:20
Postitas Erci

Seega uut sõidukit eraisiku käest osta ei tasu. No ütleme keegi ostis uue pilli saksas eraisikuna ja müüb selle hooaja lõpus maha, kellal alla 6000 km. Eraisik sulle ilma km-ta ei anna aga Eestis mta selle sult sisse nõuab. No infoks foorumlastele vb mõni ei teadnud...


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 19:04
Postitas will111

korra veel sel suhtluse teemal rääkides...mis tähendab, et pool kuulutustest on petised? mis sellise asja point on?
eestis nagu pole libakuulutusi väga märganud, kunagi ammu vist üks, kaks tükki mille osas on olnud kahtlusi aga need on olnud ka asjad täiesti ebarealistliku hinnaga, olematute või äärmiselt kahtlaste piltidega, ilma igasuguse lisainfota jne. kas kuskil saksamaal tahate öelda on mõni inimene tõesti nii loll, et hakkab kellegile kuskile kandma mingit raha mõne sõiduki eest ENNE kui ta pole isegi seda sõidukit oma silmaga näinud :shock:


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 20:57
Postitas eetarga

korra veel sel suhtluse teemal rääkides...mis tähendab, et pool kuulutustest on petised? mis sellise asja point on?

Sõna "petised" ei ole päris sobib. Pigem on nii, et mobile.de, autoscout ja ebay kleinanzeigen- hinnade puhul altpoolt vaadates on esimesed kuulutused Eestlaste jaoks suht mõttetu.

Kui üks pakkumine on magus ja hea, siis harilik Eestlane ei pääse löögile. Kaup on nii ülikiiresti maha müüdud, et me ei suudame siin Eestis isegi telefonitoru tõsta.. Palun ära unustame, et palju kasutavad portaalide enda otsimisfunktsioon ja saavad juba kohe emailiteel teade kui pakumist alles tekkib. Ja siis ostureaktsioon toimib otsekohe.

Siis on teised müüjad, kus näiteks Saksa "Brief" on kuskil "mujalt" , tähendab võibolla krediitiasutustes või töökojas (remont maksmata), sõbra käes nagu tagatis, jne.). Siis on välismaalaste jaoks samuti uks kohe kinni.

Ja kindlasti on mingi osa, eriti Ebay-Kleianzeigeni puhul, lihtsalt "fake", kus keegi kastuab seda portaal nagu mänguväljak", et "hea/maksimum hind" väljauurida ja katsetada - seda ei ole otseselt petmiskatse, aga kaup kindlasti ei liigu reklaamitud hinna ees - pigem pinnade sondeerimine.
Ei ole aus, aga toimib.


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 14 Mär 2019, 21:03
Postitas will111

tänud, väga kasulik info!


Re: Saksamaalt uut mootorratast tooma.

Postitatud: 15 Mär 2019, 10:06
Postitas Jalamees

Tere,

Pakub huvi toorikuks/varuosadeks üks ratas 69488 Hesse - Birkenau piirkonnas. Vajaks suhtlemisel/kauplemisel abi ja ka äratoomisega. Tegemist vana seisnud rattaga mille hind loodetavasti pole kõrge (Minimaalne rahaline risk). Pole müüjaga suhelnud kuna Saksa keelt ei jaga aga kuskilt peab ju alustama.... Abimehelt mingit erilist vastutust ei oota (tehnilise seisukorra hindamise kohta vms). Vaja abi lõpliku hinna välja selgitamisel, ostu-müügi prostessi korraldamisel ja mulle tähtis, et oskaks veenduda, et mootor pole kokku jooksnud ja et kokkulepitud hinnaga ratas ka Eesti jõuaks. Eestis saaks ise igale poole järgi tulla.

peeter80 ät gmail dot com

Peeter