Pauku ei käi?
Moderaator: Moded
Pauku ei käi?
Pöördun siis kah tarkadeklubi poole, kuna enda aju enam ei võta. Kas on võimalik, et 4 süüteküünalt surevad korraga ära nii et kompressiooni puhul süütamist ei teki? Probleem selline, et yzf 750r ei tee käivitamisel mitte ühtegi potsu, isegi mitte siis kui "quick start'i" sisselaskekollektorisse kulistan. Käisin antud isendil eelnevalt klapid ja nende vahed üle ning nüüd on vähemalt kompressioon olemas. Enne puudus seegi. Nukkvõllide ajastust olen juba mustmiljon korda kontrollinud. Kui küünlad välja keeran siis on nad märjad (bensiinised) kuna pauku ei käinud, aga vabas õhus on kena sinine säde olemas. Süütepoolide jms kontrollimiseks vahetasin süütepoolid omavahel ringi nii, et süütamine toimub siis kui kolb on all. Selle viguri tulemusena tegid kõik 4 silindrit potsu ära (lõi sisselaskekollektorisse). Eetriga meelitasin ka siis kui kütuse tagant ära võtsin, et vältida üleujutamist. Kõik jook puhutakse põlemata kujul leegitorude sõlpunkti. Võin jäädagi poovima igasuguseid viise, loogika ütleb et see mootor peab käima. Eks ma proovin teisi küünlaid, süütepoole ja ICU't või on mõni loits või tants mida ma ümber ratta tegema pean?
Et anomaalia lühidalt kokku võtta:
säde vabas õhus ja siis kui kolb alla liigub- olemas
kompressioon- olemas
ajastus- korras
kütus/eeter- olemas
mootor käib- ei
Tõenäoliselt on mul midagi silmade vahele jäänud ja ratta juurde pääsen alles paari nädala pärast, siis ehk ammutan siit veel mõne idee.
Re: Pauku ei käi?
aga kas süütejärjekord on õige? poolidel siis (kuigi siis peaks kah plärtsuma ja paukuma....)
-
- Postitusi: 109
- Liitunud: 18 Juul 2015, 18:16
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Nõmme
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Pauku ei käi?
võll kirjutas:Pöördun siis kah tarkadeklubi poole, kuna enda aju enam ei võta. Kas on võimalik, et 4 süüteküünalt surevad korraga ära nii et kompressiooni puhul süütamist ei teki? Probleem selline, et yzf 750r ei tee käivitamisel mitte ühtegi potsu, isegi mitte siis kui "quick start'i" sisselaskekollektorisse kulistan. Käisin antud isendil eelnevalt klapid ja nende vahed üle ning nüüd on vähemalt kompressioon olemas. Enne puudus seegi. Nukkvõllide ajastust olen juba mustmiljon korda kontrollinud. Kui küünlad välja keeran siis on nad märjad (bensiinised) kuna pauku ei käinud, aga vabas õhus on kena sinine säde olemas. Süütepoolide jms kontrollimiseks vahetasin süütepoolid omavahel ringi nii, et süütamine toimub siis kui kolb on all. Selle viguri tulemusena tegid kõik 4 silindrit potsu ära (lõi sisselaskekollektorisse). Eetriga meelitasin ka siis kui kütuse tagant ära võtsin, et vältida üleujutamist. Kõik jook puhutakse põlemata kujul leegitorude sõlpunkti. Võin jäädagi poovima igasuguseid viise, loogika ütleb et see mootor peab käima. Eks ma proovin teisi küünlaid, süütepoole ja ICU't või on mõni loits või tants mida ma ümber ratta tegema pean?
Et anomaalia lühidalt kokku võtta:
säde vabas õhus ja siis kui kolb alla liigub- olemas
kompressioon- olemas
ajastus- korras
kütus/eeter- olemas
mootor käib- eiTõenäoliselt on mul midagi silmade vahele jäänud ja ratta juurde pääsen alles paari nädala pärast, siis ehk ammutan siit veel mõne idee.
Klapid lahti sädeme ajal?
Ei saa neil küünaldel viga midagi olla (eriti kui neid 4 on)
Kui bensu on ja säde on siis pragu tundub et säde on valel ajal või on väljalase sel ajal lahti.
ja veel see sinu ütlemine / et süütamine toimub siis kui kolb on all/ süütamine ikka siis kui kolb ülemisest surnud seisust hakkab alla minema, loodetavasti sa pidasid seda silmas! Ja hirmus täis ei tohiks ka olla.
Re: Pauku ei käi?
Eiei, selleks et proovida süütepoolide jms korrasolekut vahetasin küünlajuhtmed ringi nii et 1 ja 4 süütasid 2 ja 3 silindrit st siis kui kolb on all ja sisselaske klapp irvakil. Muidu on süütejärjekord õige ning tdc ajal klapid silindritel kinni.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Pauku ei käi?
Kui palju sul seda kompressiooni on?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Pauku ei käi?
Mul ei õnnestunud seda esialgu täpselt mõõta, pean ühe vahejupi leiutama siis õnnestub. Mingisugune kompressioon igatahes on, kindlasti parem kui enne klapitööd. 600 amprised käivitusjuhtmed enam mootorit normaalselt ringi ajada ei suutnud. Ega esialgu see väga määrav ei olegi, sest eeter teeb ka ilma erilise kompressioonita pauku. Näide on siinkohal olemas. Kui poolid olid omavahel vahetatud ja kõridesse eetrit süstitud siis toimus plahvatus. Kompressioon ju puudus kuna kolvid liikusid alla, imedes läbi sisselaske klappide kütust silindrisse.
Ise kahtlusasin pikalt, et gaasijaotuses peab olema jama. Näiteks väljalaske klapid avanevad liiga vara. Aga seda olen oma kümme korda kontrollinud ja nukvõllid käituvad täpselt nii nagu peavad. Klapid ei ole ka kõverad, sest kolbe klappidele pähe ei ole lasknud ja eelnevalt klapitööde käigus veendusin nende korrasolekus ja sirgsuses.
-
- Postitusi: 159
- Liitunud: 29 Jaan 2012, 12:14
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Pauku ei käi?
Ise olen näinud küünlaid mis kompressiooni ajal ei tööta. Aga 4tk sama veaga on veidi kahtlane küll . Aga mis need küünlad nii väga ikka maksavad, võid proovida.
Võib imelik tunduda, aga kas lihtsalt üle ei uputa kütusega? Kütuse/õhu segu nii paigast.Väitsid, et vahetasid süütepooled ümber siis lõi sisselaskekollektorisse...sai veidi lisa õhku mis vaja ja käis mats ära(või puudus siis piisav kompressioon, et küünlad rivist välja viia).
Kindlasti kiskusid klappi regulli ajal karpad eest ära, äkki jäi mõni tross/siiberid/ujukid kinni või lahti. Kui karpad hetkel peal siis võid starterist tuuri anda ja vaadata kui palju nõela alt jookseb. Vaevalt nüüd neli o-ringi nõelte alt korraga nii otsa said.
Mina soovitan, et alusta nüüd uuesti ja kõige lihtsamast... vaata karpad hoolega üle, et midagi kahtlast seal poleks ning küünlad vaheta ära. Ei pea lolli kuulama muidugi
-
- Postitusi: 1177
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Pauku ei käi?
Kas nüüd käib maakera tagurpidi ringi? Siiamaani pidi säde tekkima ikka veidi ENNE ÜLEMIST surnud seisu - ehk siis kui kolb hakkab just ülemisse seisu jõudma. Ja selle takti ajal, mil kolb üles liigub, peavad klapid olema kinni.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Pauku ei käi?
Tavaliselt on 4sil mootoril 2 süütepooli ja säde antakse korraga 2-e silindrisse. Ühel satub see töötakti algusesse ja teisel väljalaske lõppu (eeldusel et vänt on 180° nurgaga). Kui sul satub naabersilindris säde sinna kus kolb all on, siis sul on süütega/nukkvõlli asendiga midagi ikka väga valesti!
EDIT lugesin su jutu veelkord läbi ja tundub et kõik ikka õieti, mul hommikuti aju veel magab vist
Re: Pauku ei käi?
Maaks kirjutas:Tavaliselt on 4sil mootoril 2 süütepooli ja säde antakse korraga 2-e silindrisse. Ühel satub see töötakti algusesse ja teisel väljalaske lõppu (eeldusel et vänt on 180° nurgaga). Kui sul satub naabersilindris säde sinna kus kolb all on, siis sul on süütega/nukkvõlli asendiga midagi ikka väga valesti!
Nii, kordan veelkord:
Võll kirjutas:Eiei, selleks et proovida süütepoolide jms korrasolekut vahetasin küünlajuhtmed ringi nii et 1 ja 4 süütasid 2 ja 3 silindrit st siis kui kolb on all ja sisselaske klapp irvakil. Muidu on süütejärjekord õige ning tdc ajal klapid silindritel kinni.
TankSlapper kirjutas:äkki jäi mõni tross/siiberid/ujukid kinni või lahti. Kui karpad hetkel peal siis ...
Ma võtsin kütuse üldse tagant ära, et vältida üleujutamist ja lasin ainult eetrit kõrisse. Eks see karpade teema tuleb siis päevakorda kui mootori kasvõi kahe pütiga käima saan, hetkel ei ole see üldse oluline kui umbes või vähem või rohkem kulunud nad on.
Ma arvan, et laon teised kindlasti töötavad süütepoolid küünlad ja ICU rattale peale ning seon köiega autole sappa. Saab ehk vähe paremat läbipuhumist...
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Pauku ei käi?
Minul on olnud korduvalt juhuseid (ca 10), kus mitte ainult 4 vaid ka 8 küünalt on suutnud töölepingu lõpetada just eelpool mainitud protsesse läbi viies. Seda nii autodel kui ka tsiklitel.
Eriti tundlikud on uppumise osas minu kogemustele toetudes NGK produktid. Densoga ei ole olnud kunagi jama et üldse midagi ei toimu, jah on olnud juhuseid kus säde ringi kargab ja puterdab aga densoga on alati käivitunud.
Championiga on olnud samas korduvalt kogemusi, kus poest ostetud küünaldega ei toimu üldse miskit, pole isegi vabas õhus sädet. Sai paar tükki lahti lõhutud oma mõistuse arendamiseks ja tuli välja et tehases olid vist raadiohäirete takistid otsa saanud ja küünla sees haigutas 2cm pikkune tühjus.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: 11 Mär 2015, 21:59
- Tsikkel: Iz
- Tänatud: 15 korda
Re: Pauku ei käi?
Ma küll täpse tsikli spetsiifikat ei tea aga poolidele peaks tulema ühine pluss peale. Et äkki see sul kuskil jebib. Vii alternatiivne vooluots veel peale või pane testlamp vahele. Ehk on seal kala
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Pauku ei käi?
Liitun Kauri jutuga. Kui nö "vabas õhus" on säde olemas ja õigel hetkel, siis ei ole muud, kui küünlad, piibud, küünlajuhtmed või poolid vigased, kuna rõhu all on vaja läbilöögiks kõrgemat pinget ja vool on suurem. Alusta küünalde vahetamisega, tee loomkatset ja pane kõrgepinge juhe otse küünlale ilma piibuta peale, vaheta kõrgepinge juhtmed. Ühes neist komponentidest peab viga olema.
Villem aka Villu aka Madis
-
- Postitusi: 159
- Liitunud: 29 Jaan 2012, 12:14
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Pauku ei käi?
võll kirjutas:Ma võtsin kütuse üldse tagant ära, et vältida üleujutamist ja lasin ainult eetrit kõrisse. Eks see karpade teema tuleb siis päevakorda kui mootori kasvõi kahe pütiga käima saan, hetkel ei ole see üldse oluline kui umbes või vähem või rohkem kulunud nad on.
Siis jääb ikka seda elektri särtsu väheks... küünlad ära vahetada.
Kurat see oleks küll päris hea prohmakas kui kõige lihtsam asi probleemi ära lahendab
Edit: rattas Teie käes ennem töötas? Või pärast klappiregulli ei teinud ühtegi matsu?
Re: Pauku ei käi?
Olen samasuguse jamaga madistanud, kirjuta mulle privasse kuidas klappe reguleerisid ja kas plokikaas maha kah käis?
Re: Pauku ei käi?
TankSlapper kirjutas:Edit: rattas Teie käes ennem töötas? Või pärast klappiregulli ei teinud ühtegi matsu?
Ei ole mina seda mootorit kunagi käimas kuulnud. Legend räägib, et olla aastaid kuuris seisnud ja seda kas see ratas kuuri lükatuna töötas või mitte ei tea. Kuna pooled klapid jäid enne irvakile ja kompressioon praktiliselt puudus siis usun et see oligi põhjuseks miks see seisma jäi. Eks seal peab mingisugune elektriteema olema, mõni ühendus oksudeerunud ja ei anna piisavalt läbi. Küünlad on muidugi vähemalt 6 aastat vanad, ei tea kas neil on kah oma säilivuskuupäev nagu juustul ja leival
Re: Pauku ei käi?
Mul isa oli varem autoelektrik ja tegeles ka küünaldega. Ta ei usalda siiani kunagi silmaga kontrollides sädeme olemasolu vabas olekus. Neil oli küünalde testimiseks spetsstend, kus löödi pumbaga rõhk üles ja alles siis sai läbi akna veendutud sädeme olemasolus. Oma silmaga sai veendutud, et küünal, mis vabas õhus tundub töötavat, ei tee seda üldse mitte alati rõhu all.
Re: Pauku ei käi?
Üks variant võib oll aka süüteajastuse muutmine. Ehk siis kiilu nihkumine näiteks. Sel juhul on küll sädemed olemas, kuid valel ajal. See seletab ka ümber tõstetud piipudega masina elumärgid.
Aga ma ei tea, kuidas antud mootoril see hooratta kinnitus lahendatud on.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Pauku ei käi?
Sellel rattal ei sõltu süüteajastus mitte ühestki kiilust, sest pickup loeb otse väntvõllilt.
Kuidas silindri survetega lood? Mõõtmisel gaas põhja või karpad maha ja kedrata korraliku vooluga otse akult, mitte krokude vms nussi vahendusel. Viimase meetodiga ei õnnestu tõenäoliselt ühtegi suuremat ratast käima panna, kui asjal omal aku puudub või surnud on.
Nukad paika, uued küünlad peale (korduvalt märjatud küünlad ei pruugi enam pauku teha nagu juba öeldud) ja proovi.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Pauku ei käi?
Ja ikkagi tee kindlaks kompressiooni olemas olu enne kui kui rohkem taidlema hakkad.Oli üks mobo käes,näpuga katsudes oli kah kompressioon olemas aga käima ei läinud ka eetriga.Pika jooksmise peale olla isegi käima läinud aga ma vana mees ei jaksanud palju joosta.Võtsin kaane maha ja tihend oli natuke ära põlenud ning sellest piisas.Mis küünalde ikka puutub siis mu rattal on juba viis hooaega peal,läbisõitu ei tea.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Pauku ei käi?
See on küll äärmiselt loll väide.
Kui see nii oleks, ei saaks ka autosid (rääkimata veokitest) juhtmetega käima.
Jutt on korralikest juhtmetest, mitte vaselõhnalisest plastmassnöörist.
kurikristjan kirjutas:kedrata korraliku vooluga otse akult, mitte krokude vms nussi vahendusel. Viimase meetodiga ei õnnestu tõenäoliselt ühtegi suuremat ratast käima panna, kui asjal omal aku puudub või surnud on.
-
- Postitusi: 264
- Liitunud: 24 Mär 2004, 22:27
- Tsikkel: K-750M,BMW R100RS. Husaberg TE
- Asukoht: Viljandi tuled paistavad
Re: Pauku ei käi?
Pane küünlaaugust üks törts paksemat mootoriõli sisse, kütusekraan lahti ja püüa siis käivitada-kui miskit häält teeb, siis ilmselt asi kompressioonis. Mul oli omal kunagi sama juhus, et oma arust oli kompressioon olemas aga käima ei läinud, sai kah igasugu asju kontrollitud alates süütest kuni klappideni jne. aga törts õli tihendab mingiks hetkeks kolvi ja silindri vahel oleva ruumi ja mootor käib mõned sekundid enne kui uuesti ära kooleb.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Pauku ei käi?
kurikristjan kirjutas:Mella läheb ja teeb video, kuidas ta akuta veokit läbi krokude käivitab
Mis vahet on kas on krokod või pikad aku juhtmed. ( muidugi kui krokod korralikud)
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Pauku ei käi?
kurikristjan kirjutas:Mella läheb ja teeb video, kuidas ta akuta veokit läbi krokude käivitab
Täiesti tehtav ja talvel platsil seisnud veokatega tavaline nähe,akude omavaheline sild ühendatakse lahti.See muidugi ei puutu siin üldse teemasse.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Pauku ei käi?
kurikristjan kirjutas:Mella läheb ja teeb video, kuidas ta akuta veokit läbi krokude käivitab
No seda veoka käivitamist ilma akudeta on ikka iga talv ette tulnud,aga tänapäevased ei jää lihtsalt peale juhtmete ära võtmist tööle.Vanemad, ilma solenoidita kõrgsurvepumbaga,jäid.Mul on mitu paari krokusid,mille juhtmete(vask seal sees) läbimõõt silmajärgi nii umbes 10mm ja nendega pane käima mida iganes.Osad on ka ise tehtud keevitus kaablist ja würthist ostetud pronksist valatud krokudega.
Kui ,aga kõige selle vahel on surnud-lühises aku, muutub asi võimatuks olenematta juhtmete jämedusest.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Pauku ei käi?
Helista rekkade autoabisse ja küsi, kuidas nad veokaid käivitavad
Ise nägin pealt, kuidas krokodillidega pandi tühja akuga buss käima, millel on 24V elsüsteem 2x180Ah 12v akudega.
Igaühe jaoks ka videod tegema ei hakka, pole vaja tõestada. Ela õndsas teadmatuses edasi.
kurikristjan kirjutas:Mella läheb ja teeb video, kuidas ta akuta veokit läbi krokude käivitab
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7196
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1858 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Pauku ei käi?
mella kirjutas:Helista rekkade autoabisse ja küsi, kuidas nad veokaid käivitavad
Ise nägin pealt, kuidas krokodillidega pandi tühja akuga buss käima, millel on 24V elsüsteem 2x180Ah 12v akudega.
Igaühe jaoks ka videod tegema ei hakka, pole vaja tõestada. Ela õndsas teadmatuses edasi.kurikristjan kirjutas:Mella läheb ja teeb video, kuidas ta akuta veokit läbi krokude käivitab
mellal täitsa õigus,nii need asjad käivad.Üldjuhul on protess nii,et väga suure külmaga, lastakse miinusklemm vahel isegi lahti,et kergemini starter veaks.Ehk siis sisuliselt ilma akuta käivitamine.Kui mootor on hetke juba käinud,siis pannakse peale tagasi ja peale teist käivitamist jääb auto juba ise käima.
Aga siin teemas pole ilmselt asi akus või juhtmetes,viga ikka milleski muus.Ma võtaks vist juba plokikaane maha teeks klappide olukorra selgeks.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 159
- Liitunud: 29 Jaan 2012, 12:14
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Pauku ei käi?
Nonii. Pärast küünalde vahetust hakkas ratas lubama, aga käima ikka ei läinud. Proovisin profülaktika mõttes ka teisi süütepoole ja ICU't, mingit muutust ei olnud- seega elektroonika toimib. Mõõtsin ka surved üle. Paraku jäi manomeetri näit 6 peale kinni ning üle selle väärtuse mõõta ei õnnestunud. Ühel silindril oli survet ainult 2,5, aga kolmega peaks käima ikka. Auto järel vedades hakkas mootor ellu. Käis hädiselt kolme silindriga ja loopist ilusat valget suitsu summutist. No ega midagi, klappe kahtlustama ei hakanud kuna neid olin alles teinud. Eeldasin, et ju peavad rõngad kinni olema. Mõned tunnid kruttimist ja varsti olidki silindrid laual. Rõngad olid tõesti kõikidel kolbidel kinni. Kuumakahjustusi ei täheldanud ja hülsid olid esmasel vaatlusel samuti täiesti ponksud v.a rooste. Ehk leian selle nädala lõpus aega asjaga tegeleda. Eks ma kajastan siin kas sellest mootorist saab elulooma või mitte
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.