A2 kat ja piirajad ?

Siit võib leida siis kõikvõimalikke teemasid, mis lahmimiseks ja fleimiks ära kiskunud...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

vartveikko
Postitusi: 50
Liitunud: 17 Mär 2012, 02:18
Tsikkel: Vt

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas vartveikko » 28 Mär 2012, 21:12

MotoMell kirjutas:Veel jaburam on siis, kui pauku paned ja kindlustusele 2012 AMG S-i remonti plekkima hakkad selle 12kw pärast.
Nii jaburat postitust on isegi minul võimatu kuidagi kommenteerida. Äkki peaks kohe elukindlustuse ka ära tegema,äkki kukub mõnelt reisilennukilt külmunud fekaal pähe ja saad kohe surma.Mõttle ka enne kui kirjutad!2012 aasta amg :lol: tuli meelde http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... 4+osa.aspx



sylla
Postitusi: 102
Liitunud: 07 Juul 2011, 11:03

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas sylla » 28 Mär 2012, 21:30

vartveikko kirjutas:
MotoMell kirjutas:Veel jaburam on siis, kui pauku paned ja kindlustusele 2012 AMG S-i remonti plekkima hakkad selle 12kw pärast.
Nii jaburat postitust on isegi minul võimatu kuidagi kommenteerida. Äkki peaks kohe elukindlustuse ka ära tegema,äkki kukub mõnelt reisilennukilt külmunud fekaal pähe ja saad kohe surma.Mõttle ka enne kui kirjutad!2012 aasta amg :lol:
Nii räägib ainult mees kellel on vanust rohkem kui kubemel karvu. Point on ikka selles, et kui sul ratas kindlustatud on, siis võiks temast ka midagi reaalset kasu olla, mitte seda fiktiivselt politseile paberil välgutada.
Mõtteainet sulle:
Naabrimees tagurdas aastaid tagasi isa Alhambra 6, 2004 aasta mudeli, ukse mõlki. Uksel oli väike mõlk, elektroonika terve, aga remont läks maksma 20 000.- krooni, kuna tehasest telliti täiesti uus uks ja vana läks ära viskamisele.

extremist
Postitusi: 594
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas extremist » 28 Mär 2012, 22:14

vartveikko kirjutas: Nii jaburat postitust on isegi minul võimatu kuidagi kommenteerida. Äkki peaks kohe elukindlustuse ka ära tegema,äkki kukub mõnelt reisilennukilt külmunud fekaal pähe ja saad kohe surma.Mõttle ka enne kui kirjutad!2012 aasta amg :lol: tuli meelde http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... 4+osa.aspx
Jutt käis ju sellest, et ilma juhtimisõiguseta kolari tehes kindlustus ei korva.

Mustik
Postitusi: 78
Liitunud: 16 Apr 2007, 20:25
Tsikkel: r6 03(rimakas)-S1000RR
Tänatud: 2 korda

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Mustik » 29 Mär 2012, 08:41

Ainus küsimus, et mis saab ratastest, mida juba on üle 2x piiratud? (antud juhul 89/86 >25) Vanust on küll seaduse jõustudes piisavalt, et täis katiga sõita, eeldatavasti ka täis A plastikul olemas, samas sooviks jätkata "25kw paberites süsteemiga" Kindlustus on vähemasti Tallinnas ca 2x odavam... Pea ainus meetod kuidas kunagine suur investeering tasa teha...

3rik
Postitusi: 73
Liitunud: 25 Mai 2010, 16:15
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas 3rik » 29 Mär 2012, 09:47

Vanad piirangud jäävad kehtima.
Lihtsalt uusi ei lubata piirata üle 2x väiksemaks.
Kasutaja avatar

moviir
Postitusi: 59
Liitunud: 03 Apr 2008, 14:11
Tsikkel: VFR800 + VX800 Scrambler
Asukoht: Tartu

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas moviir » 29 Mär 2012, 21:20

extremist kirjutas:
vartveikko kirjutas: Nii jaburat postitust on isegi minul võimatu kuidagi kommenteerida. Äkki peaks kohe elukindlustuse ka ära tegema,äkki kukub mõnelt reisilennukilt külmunud fekaal pähe ja saad kohe surma.Mõttle ka enne kui kirjutad!2012 aasta amg :lol: tuli meelde http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... 4+osa.aspx
Jutt käis ju sellest, et ilma juhtimisõiguseta kolari tehes kindlustus ei korva.
Jep, ja lisaks sellele on tegu ka kindlustuspettusega, kuna võimsus on üks parameeter, mida arvestatakse kindlustusmakse arvutamisel. Isegi siis, kui sul on täis A aga sõidad odavama kindlustusmakse nimel paberite järgi 25kW, aga reaalselt on rohkem, hakkad ise teise poole remonti kinni taguma, lisaks enda masina remont.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5056
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 177 korda
Tänatud: 144 korda

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 30 Mär 2012, 07:08

Piirajate paigaldamisest Maanteeameti silme läbi:
Tere

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 3. juuni 2011. a määruse nr 37 „Auto, mootorratta, mopeedi ja nende haagiste tüübikinnituse, üksiksõiduki kinnituse ja ümberehituse tingimused, nõuded ja kord” § 10, (2) kohaselt peab sõiduki omanik sõiduki ümberehitamiseks esitama Maanteeametile sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid.


Sama määruse §2 (28) kohaselt on valmistaja juriidiline või füüsiline isik, kes esindab sõidukit või toodet tüübikatsetuse, tüübikinnituse või tüübitunnustuse protsessis, vastutab selle eest ja omab õigust kooskõlastada kõiki sõiduki või toote muudatusi.

Mootorratta võimsuspiiraja olemasolu ei ole võimalik kontrollida liiklusregistri büroos visuaalse vaatluse teel ja sellest tulenevalt nõutakse sõiduki (mootorratta) või toote (võimsuspiiraja) valmistaja või tema ametliku esindaja paigaldamist kinnitava tõendi esitamist.

Lugupidamisega

Alar Hansov
Maanteeamet/tehnoosakond
Tel: 6361133; fax: 6361129
e-mail: alar.hansov@mnt.ee
Teen saiast sitta!

Teema algataja
jackson

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas jackson » 30 Mär 2012, 08:29

Siit tekib kohe küsimus et mis asi on "ametlik esindaja" ja kuidas selleks saadakse? Ma võin ju öelda et minu OÜ on miski piirajate tootja ametlik esindaja.
Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1985
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Raiki » 30 Mär 2012, 10:30

Kas mitte ARK ei aksepteeri ainult sertifitseeritud töökojas paigaldatud piirajaid?
On nagu kusagilt meelde jäänud selline asi.
Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

rinx85
Postitusi: 294
Liitunud: 21 Veebr 2012, 22:27
Tsikkel: bandit
Asukoht: vanalinn
Kontakt:

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas rinx85 » 30 Mär 2012, 14:54

ehk on vaja vaid "diplomit" et sul piiraja paigaldatud? olemasolu reaalselt ei kontrolli keegi?
Pilt
Kasutaja avatar

Villem
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 792
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 8 korda

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Villem » 30 Mär 2012, 15:01

rinx85 kirjutas:ehk on vaja vaid "diplomit" et sul piiraja paigaldatud? olemasolu reaalselt ei kontrolli keegi?
Just nii!
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

Erci
Postitusi: 642
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 17 korda

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Erci » 30 Mär 2012, 16:24

25 kw pole A2 lubadega suurim lubatud piir. Liiklusseaduses kirjas: 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg.
Ehk siis näiteks 250 kg registrimassiga ja 40 kw võimsusega mootorrattaga võib liigelda, võimsuse ja kaalu suhe tuleb täpselt 0.16kw/kg.
18 aastase ostunimekirja valik suureneb...
___________________________
Kasutaja avatar

spetsialist
Postitusi: 112
Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
Tsikkel: suzuki DR800S
Asukoht: Rakvere

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas spetsialist » 30 Mär 2012, 19:31

Erci kirjutas:25 kw pole A2 lubadega suurim lubatud piir. Liiklusseaduses kirjas: 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg.
Ehk siis näiteks 250 kg registrimassiga ja 40 kw võimsusega mootorrattaga võib liigelda, võimsuse ja kaalu suhe tuleb täpselt 0.16kw/kg.
18 aastase ostunimekirja valik suureneb...
Võta nüüd uus LS lahti ja loe uuesti. :wink:
uue LS-i järgi on 35kw või erivõimsus (kui õigesti mäletan) siis kuni 0.2kw/kg
Kawasaki KMX125A --> Suzuki DR800S
Never ride faster than your guardian angel can fly!
Pilt

Melx
Postitusi: 374
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Melx » 30 Mär 2012, 19:35

25 kW ei tohi erivõimsus üle olla, muidu sõidad 100kg rattaga. Seda pidi ikka mõistlikum :bsmile:
Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

spetsialist
Postitusi: 112
Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
Tsikkel: suzuki DR800S
Asukoht: Rakvere

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas spetsialist » 30 Mär 2012, 20:14

Melx kirjutas:25 kW ei tohi erivõimsus üle olla, muidu sõidad 100kg rattaga. Seda pidi ikka mõistlikum :bsmile:
väga keeruline lause.. erivõimsust mõõdetakse kw/kg kohta.
Kawasaki KMX125A --> Suzuki DR800S
Never ride faster than your guardian angel can fly!
Pilt

Teema algataja
Jocko

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Jocko » 30 Mär 2012, 20:22

Kas keegi oskab öelda, et kas A2 kat'iga saab sõita 32kW originaalvõimsusega tsikliga v peab selle ka 25kW peale piirama? :o Küsimus juba tuttavaga pikka aega üleval ja vot ei saa täpselt aru. :mrgreen:
Kasutaja avatar

spetsialist
Postitusi: 112
Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
Tsikkel: suzuki DR800S
Asukoht: Rakvere

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas spetsialist » 30 Mär 2012, 20:31

Jocko kirjutas:Kas keegi oskab öelda, et kas A2 kat'iga saab sõita 32kW originaalvõimsusega tsikliga v peab selle ka 25kW peale piirama? :o Küsimus juba tuttavaga pikka aega üleval ja vot ei saa täpselt aru. :mrgreen:
mul on ratas 37kw ja kaalub dokumentide järgi 222kg, erivõimsus tuleb siis 0.1666 ja kellegil pole veel mingit kobisemist olnud, tegin selle rattaga isegi ARK-i sõidueksamit. ark võtab ka nüüd asju uue LS järgi, ehk siis 35kw aga ma ei tea kuivõrd onud politseinikud sellega kohanenud on. :bsmile:
Kawasaki KMX125A --> Suzuki DR800S
Never ride faster than your guardian angel can fly!
Pilt

Melx
Postitusi: 374
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Melx » 30 Mär 2012, 21:07

spetsialist kirjutas:
Melx kirjutas:25 kW ei tohi erivõimsus üle olla, muidu sõidad 100kg rattaga. Seda pidi ikka mõistlikum :bsmile:
väga keeruline lause.. erivõimsust mõõdetakse kw/kg kohta.
Pole midagi keerulist, pidasin silmas, et seda erivõimsust arvestatakse mõistlikumal juhul 25 kW puhul. Seda ma ei tea täpselt kas erivõimsusest tulenevalt võib ka kW rohkem olla aga loogiline oleks, et siiski kW on maksimaalne võimsus piiratud, erivõimsust võiks vaadata 100kg ratta puhul, sinna nagu 25kw oleks liiga vinge piiranguga A-kat jaoks. Et kolmandik tonni kaaluv mürsk sul erivõimsusest tulenevalt ~ala 100 hobust võiks olla poleks paha samas.
Ziccel

Ohverdan bensiini !

FireMan
Postitusi: 23
Liitunud: 28 Jaan 2011, 19:02
Tsikkel: BMW F650 Funduro

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas FireMan » 30 Mär 2012, 21:13

Tea, kas ARK ametnikud ka seda aktsepteerivad, kui lasta ratas sertifitseeritud töömeestel raskemaks ehitada nii, et võimsus jääks samaks aga erivõimsuse järgi hakkaks nõuetele vastama?
Kasutaja avatar

spetsialist
Postitusi: 112
Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
Tsikkel: suzuki DR800S
Asukoht: Rakvere

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas spetsialist » 30 Mär 2012, 21:38

Melx kirjutas:
spetsialist kirjutas:
Melx kirjutas:25 kW ei tohi erivõimsus üle olla, muidu sõidad 100kg rattaga. Seda pidi ikka mõistlikum :bsmile:
väga keeruline lause.. erivõimsust mõõdetakse kw/kg kohta.
Pole midagi keerulist, pidasin silmas, et seda erivõimsust arvestatakse mõistlikumal juhul 25 kW puhul. Seda ma ei tea täpselt kas erivõimsusest tulenevalt võib ka kW rohkem olla aga loogiline oleks, et siiski kW on maksimaalne võimsus piiratud, erivõimsust võiks vaadata 100kg ratta puhul, sinna nagu 25kw oleks liiga vinge piiranguga A-kat jaoks. Et kolmandik tonni kaaluv mürsk sul erivõimsusest tulenevalt ~ala 100 hobust võiks olla poleks paha samas.
Nagu vana LS ütleb, et 25kw või erivõimsus 0.16kw/kg kohta. käisin ka arkis seda uurimas ja nemad ütlesid samuti, et vähemalt üks nendest kriteeriumitest peab olema täidetud, mitte mõlemad.
Kawasaki KMX125A --> Suzuki DR800S
Never ride faster than your guardian angel can fly!
Pilt

Teema algataja
Jocko

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Jocko » 30 Mär 2012, 23:45

spetsialist kirjutas:
Jocko kirjutas:Kas keegi oskab öelda, et kas A2 kat'iga saab sõita 32kW originaalvõimsusega tsikliga v peab selle ka 25kW peale piirama? :o Küsimus juba tuttavaga pikka aega üleval ja vot ei saa täpselt aru. :mrgreen:
mul on ratas 37kw ja kaalub dokumentide järgi 222kg, erivõimsus tuleb siis 0.1666 ja kellegil pole veel mingit kobisemist olnud, tegin selle rattaga isegi ARK-i sõidueksamit. ark võtab ka nüüd asju uue LS järgi, ehk siis 35kw aga ma ei tea kuivõrd onud politseinikud sellega kohanenud on. :bsmile:
Tänud, eks ma siis ei põe enam seepärast :wack:

Erci
Postitusi: 642
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 17 korda

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Erci » 31 Mär 2012, 12:42

spetsialist kirjutas:
Erci kirjutas:25 kw pole A2 lubadega suurim lubatud piir. Liiklusseaduses kirjas: 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg.
Ehk siis näiteks 250 kg registrimassiga ja 40 kw võimsusega mootorrattaga võib liigelda, võimsuse ja kaalu suhe tuleb täpselt 0.16kw/kg.
18 aastase ostunimekirja valik suureneb...
Võta nüüd uus LS lahti ja loe uuesti. :wink:
uue LS-i järgi on 35kw või erivõimsus (kui õigesti mäletan) siis kuni 0.2kw/kg
Omaarust uuest LS seda lugesingi ja seal on § 103, lõige1, punkt 3 kirjas: 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg.
Seega üks kahest tingimusest peab olema täidetud.
___________________________
Kasutaja avatar

Shredder
Postitusi: 45
Liitunud: 29 Mär 2011, 19:35
Tsikkel: Ducati Monster 620
Asukoht: Tallinn

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Shredder » 31 Mär 2012, 12:59

Kuna lähiaastatel jõustuvad uues liiklusseaduses mõned muudatused (loe: mõned punktid hakkavad kehtima ja mõned jäetakse välja), siis tasub hetkel lugeda liiklusseadust erinevaid redaktsioone võrreldes: liiklusseaduse redaktsioonide võrdlus
Kasutaja avatar

spetsialist
Postitusi: 112
Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
Tsikkel: suzuki DR800S
Asukoht: Rakvere

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas spetsialist » 31 Mär 2012, 19:40

eks ma teen siis teistel töö lihtsamaks ja toon copy paste'ga välja selle lõike, mis jõustus 2011
(3) Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Ning minu mäletamist mööda aastal 2013 ei tohi piirata ratast mille võimsus on üle 75kw.. kunagi isegi oli motors TV-s sellest juttu aga ei leidnud seda videot mitte kuskilt enam.
Kawasaki KMX125A --> Suzuki DR800S
Never ride faster than your guardian angel can fly!
Pilt
Kasutaja avatar

Shredder
Postitusi: 45
Liitunud: 29 Mär 2011, 19:35
Tsikkel: Ducati Monster 620
Asukoht: Tallinn

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Shredder » 31 Mär 2012, 20:39

spetsialist kirjutas:eks ma teen siis teistel töö lihtsamaks ja toon copy paste'ga välja selle lõike, mis jõustus 2011
(3) Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Ning minu mäletamist mööda aastal 2013 ei tohi piirata ratast mille võimsus on üle 75kw.. kunagi isegi oli motors TV-s sellest juttu aga ei leidnud seda videot mitte kuskilt enam.
kui sa loeksid 19.01.2013 jõustuvat redaktsiooni, siis näeksid, et see jõustub alles sellega.

Lisaks väljavõte Maanteeameti kodulehelt:
* A2 kategooria- mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur (Jõustub 19.01.2013)
http://www.mnt.ee/index.php?id=10744
Kasutaja avatar

spetsialist
Postitusi: 112
Liitunud: 07 Mär 2010, 20:31
Tsikkel: suzuki DR800S
Asukoht: Rakvere

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas spetsialist » 31 Mär 2012, 21:23

Shredder kirjutas:
spetsialist kirjutas:eks ma teen siis teistel töö lihtsamaks ja toon copy paste'ga välja selle lõike, mis jõustus 2011
(3) Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Ning minu mäletamist mööda aastal 2013 ei tohi piirata ratast mille võimsus on üle 75kw.. kunagi isegi oli motors TV-s sellest juttu aga ei leidnud seda videot mitte kuskilt enam.
kui sa loeksid 19.01.2013 jõustuvat redaktsiooni, siis näeksid, et see jõustub alles sellega.

Lisaks väljavõte Maanteeameti kodulehelt:
* A2 kategooria- mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur (Jõustub 19.01.2013)
http://www.mnt.ee/index.php?id=10744
eks ma pisut unise peaga ei pannud seda teist lõiku tähele.. :wack:
Kawasaki KMX125A --> Suzuki DR800S
Never ride faster than your guardian angel can fly!
Pilt

mrek000
Postitusi: 42
Liitunud: 26 Juun 2011, 16:01
Tsikkel: cbr 600
Asukoht: Tartu

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas mrek000 » 08 Apr 2012, 11:12

Huvitav... Ma olen kaa uurinud seda asja päris palju ning helistasin ARK-i. Alguses pomises midagi, ise ka ei teadnud täpselt ning lubas uurida järgi ning helistas tagasi. Teatas siis, et tõesti 2013 jõustub seadus et 35 kw piirang... aga sellist asja nagu üle 2x nii võimast ehk üle 70kw masinat piirata ei või ta küll eitas.

Teiseks huvitav küsimus on see, et kui ma piiran praegu 80 kw masina 25 peale ning järmine aasta selle segase seaduse kohaselt ei tohi üle 70 kw masina piirata, kas ma pean siis oma masina nurka viskama kuni täisload saan ?

Teema algataja
Timmy

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Timmy » 08 Apr 2012, 11:27

Aga kus üldse kirjas on et praegu A2 load on piiratud? Ma ei saanud leida.
Kasutaja avatar

Stonekurg
Postitusi: 240
Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
Asukoht: tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas Stonekurg » 08 Apr 2012, 12:32

mrek000 kirjutas:Huvitav... Ma olen kaa uurinud seda asja päris palju ning helistasin ARK-i. Alguses pomises midagi, ise ka ei teadnud täpselt ning lubas uurida järgi ning helistas tagasi. Teatas siis, et tõesti 2013 jõustub seadus et 35 kw piirang... aga sellist asja nagu üle 2x nii võimast ehk üle 70kw masinat piirata ei või ta küll eitas.

Teiseks huvitav küsimus on see, et kui ma piiran praegu 80 kw masina 25 peale ning järmine aasta selle segase seaduse kohaselt ei tohi üle 70 kw masina piirata, kas ma pean siis oma masina nurka viskama kuni täisload saan ?
Ära seda arki inimeste juttu küll tõena võta, seal oleneb kes sulle vastab ja mis tuju tal on. Seaduses on ju kirjas, et masina võimsust ei tohi piirata üle kahe korra väiksemaks ja nii ka on.

Vastus sinu teisele küsimusele on kirjas juba selle teema alguses. ( kui masin on piiratud üle kahe korra lahjemaks ja ümber registreeritud enne seaduse jõustumist, siis ei ole mingit probleemi ja ei tule ka)
kawasaki zx7r

MotoMell
Postitusi: 804
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: A2 kat ja piirajad ?

Lugemata postitus Postitas MotoMell » 08 Apr 2012, 12:54

Stonekurg kirjutas:Ära seda arki inimeste juttu küll tõena võta, seal oleneb kes sulle vastab ja mis tuju tal on. Seaduses on ju kirjas, et masina võimsust ei tohi piirata üle kahe korra väiksemaks ja nii ka on.

Vastus sinu teisele küsimusele on kirjas juba selle teema alguses. ( kui masin on piiratud üle kahe korra lahjemaks ja ümber registreeritud enne seaduse jõustumist, siis ei ole mingit probleemi ja ei tule ka)
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur

Kust sa loed välja seda, et piirata ei tohi? Piirata tohib edaspidigi vastavate sertifikaatidega piirajatega 25kw peale, kui soovi on, lihtsalt A2 lubadega sellega sõita ei tohi. Tsikli ümberehituste jms kraami osas ei muutu midagi - ainult A2 lubade tingimused muutuvad, eesmärgiks ilmselgelt 18-19a tegelaste RRRR ratastest eemal hoidmine. Kuskil pole ka kirjas seda, et varem piiratud ratastega sõita tohiks. Ei tohi, need on samuti ümber ehitatud sõidukist, millel on üle 2x rohkem võimsust, ning passis on neil märge - Ümberehitus, paigaldatud võimsuse piiraja. Hetkel ei ole politseil võimalust selle kontrollimiseks, mis kw rattal algselt oli, aga see on ainult väike andmebaaside sheerimise küsimus.
Kas ka reaalselt seda vaatama hakatakse, palju kw enne piiramist oli, seda muidugi ei veel ei tea

Keegi on kursis, kas mujal Euroopas samad muutused plaanis? Kui mujal ei muutu, siis kust kurat 35kW piirajaid saama hakkab, et üldse 70kw pille piirata? :D



Vasta

Mine “Fleim”