Ringrajasõiduga alustamine

Kõik kiirusega seotud teemad. Kiirendus, ringrada, jne.

Moderaator: Moded


Teema algataja
hassar

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas hassar » 09 Okt 2008, 18:11

MikuF11 kirjutas:Ütlen siis ka midagi.

Praegu ainuke sobiv ratas, mis leidnud olen Eestist, on Suzuki K6 kilone. See sobiks mulle kõige enam vist...

Miku
Ma oma 194 pikkuse juures olen R1-te kõige mugavamaks pidanud. Suzul peab ennast natsa liiga kokku pakkima. Vana Aprilia oli ka päris mugav, a too oli mõttetu kolakas. Uut Apriliat pole vist keegi veel proovida saanud.

Päikest!!!



Teema algataja
hassar

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas hassar » 09 Okt 2008, 18:15

dakar kirjutas:Egas midagi - kuna oma silm on kuningas (või sobib paremin öelda "oma p***e kõige parem nõuandja"), siis proovin paari tsiklit, vaatan rahakotti ja teen otsuse. Igastahes head nõu ma sain ja ehk on kevadel teil üks trenni-võistluskaaslane juures. :bsmile:
Kui sul kevadel veel samad mõtted on, siis võin aidata 125sega ja 1000sega proovimisel.
Kasutaja avatar

yamahaR66
Postitusi: 217
Liitunud: 07 Sept 2006, 18:57
Tsikkel: Piaggio Zip SP 2
Asukoht: RAKVERE/Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas yamahaR66 » 09 Okt 2008, 22:34

Tere,
endalgi selline mõte järgmine aasta sõita c-klassi ja 125ga. Siin aga tekib mul küsimus, et kas on mõtet minna 125-ga rajale ja jalus olla teistele :D . Aga muidu huvi oleks küll .Või peab ikkagi 600 muretsema. Aga mis reeglid seal c-klassis muidu on? Kas seal võib 2 osaline kombe olla? Ma olen näinud seal, et on olnud võistlejatel seljas. Aga teistel kõikides klassides on 1 osaline. ! osaline pidi vist turvalisem olema.



Tänades !!
Yamaha Jog RR, Yamaha Aerox 100, Aprilia rs 125 , Yamaha R6, Yamaha R1
Kasutaja avatar

sulu13
Postitusi: 251
Liitunud: 01 Aug 2005, 22:49
Tsikkel: SV1000S
Asukoht: Pärnu

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas sulu13 » 09 Okt 2008, 22:43

yamahaR66 kirjutas:Tere,
endalgi selline mõte järgmine aasta sõita c-klassi ja 125ga. Siin aga tekib mul küsimus, et kas on mõtet minna 125-ga rajale ja jalus olla teistele :D . Aga muidu huvi oleks küll .Või peab ikkagi 600 muretsema. Aga mis reeglid seal c-klassis muidu on? Kas seal võib 2 osaline kombe olla? Ma olen näinud seal, et on olnud võistlejatel seljas. Aga teistel kõikides klassides on 1 osaline. ! osaline pidi vist turvalisem olema.



Tänades !!
Miks mitte võrri klassi? Need nõuded pole ju nii ranged.. tuled viled ära teipida(mina võtaksin oma huvides üldse küljest ära) paar splinti ja vsjoo. Võrre on niigi vähe..
Suzuki RG 80- Aprilia RS 50- Aprilia RS125- Aprilia RS125- Honda RS125- Derbi Senda 125 SM- KTM 525EXC- Kawasaki ZX6R- Honda CBR600RR- KTM 620 SC SM- KTM 660 LC4- Suzuki GSX-R1000- Honda CBR600RR- Yamaha R6- Yamaha R1- Suzuki SV1000S
Kasutaja avatar

manager2
Postitusi: 590
Liitunud: 12 Mär 2006, 16:52
Asukoht: Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas manager2 » 09 Okt 2008, 23:09

yamahaR66 kirjutas:Tere,
endalgi selline mõte järgmine aasta sõita c-klassi ja 125ga. Siin aga tekib mul küsimus, et kas on mõtet minna 125-ga rajale ja jalus olla teistele :D . Aga muidu huvi oleks küll .Või peab ikkagi 600 muretsema. Aga mis reeglid seal c-klassis muidu on? Kas seal võib 2 osaline kombe olla? Ma olen näinud seal, et on olnud võistlejatel seljas. Aga teistel kõikides klassides on 1 osaline. ! osaline pidi vist turvalisem olema.
Tänades !!
kahe lihtsa lausega võib öelda nii:
C klassis sõida mis iganes rattaga, mis iganes varustusega - peaasi, et ratas oleks tehniliselt korras ja varustus terve.

Rookie ja tugevamates klassides peab su varustus vastama kehtestatud võistlusreeglitele, millega saad näiteks tutvuda siin: http://www.msport.ee/index.php?page=41... ja kombe peab tõesti üheosaline olema, kui juba litsentsiga sõitma hakkad. (üheosaline kombe on turvalisem muidugi. - lukk, mis ülemist ja alumist osa ühendab on kaheosalise kombe nõrgim lüli).
THESE FEW MINUTES ON THE TRACK… YOU LIVE MORE THAN SOME PEOPLE DURING THEIR LIFETIME
Kasutaja avatar

yamahaR66
Postitusi: 217
Liitunud: 07 Sept 2006, 18:57
Tsikkel: Piaggio Zip SP 2
Asukoht: RAKVERE/Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas yamahaR66 » 10 Okt 2008, 07:30

No selge,
ma vaatan järgmine aasta vaatan kuidas rahaga lood on. Kui kannatab osta suurema siis peab ostma 600se. Aga kui ei, siis sõita sellega niikaua kui võimalus avaneb.

Loodan parimat :D
Yamaha Jog RR, Yamaha Aerox 100, Aprilia rs 125 , Yamaha R6, Yamaha R1
Kasutaja avatar

Maarja
Postitusi: 289
Liitunud: 30 Juun 2005, 12:58
Asukoht: Kiili - Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Maarja » 16 Okt 2008, 14:56

äärmiselt tore on näha, et rinkahuvilisi juurde tekkimas, ma juba hakkasin kartma, et järgmine hooaeg jäävad me read hõredaks.
Dakarile niipalju, et sinu kaalu juures pole võrriga mingit mõtet, 250 eestis meil praktiliselt pole, kui sa tahad karikaid koguda, siis palun väga, sõidavad meil somm Heimonen ja Jüri Liim :D aga eesmärk on ju ikkagi areneda ja kiiresti sõita.
Mina alustasin kohe 600sega, R6-ga, enne puudus üldse kogemus, kui minusugune kribu sellega hakkama sai, siis saad sina ka. Sellega pole sugugi raske alustada, väga ok. Ja see jutt, et odavam maha kanda, no kuule, alguses sõidad nagunii tasa ja nagu keegi juba mainis, on juppe ka võtta, mahakandmisest pole mõtet rääkida, sellega võid mõttes vaikselt arvestada, aga ära kutsu kurja välja :)
Lisaks sellele on konkurents Rookies kõva, pusida saab ja see on fun, mis sest, et viimastel kohtadel, kõik me sealt ju alustame. Mind pandi ka kohe rookiesse ja tollal sõitis seal ka Päts ja Teesalu, nii et praegu on juba lihtsam :D
Enne rattaostu võib küll kellegi pilliga proovida, aga oma kogemusest ütlen, et natuke ei anna õiget pilti, enamjaolt teed ikka otsuse mõnes mõttes pimesi. Algus on üle kivide ja kändude ja algus ei ole võib-olla alati meeldiv, tööd tuleb teha ja radu nühkida, aga kui isu on, siis varsti läheb mõnusaks :)

alati valmis nõuga abiks olema :)

Teema algataja
mncpnc

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas mncpnc » 16 Okt 2008, 17:19

täitsa haige kuidas ma vihkan, et ma nii hilja ratta selga ronisin..
nüüd terve talv oodata ja küüsi närida..

isiklikult arvan, et 2009. kulub ringrajasõidu katsetamisele.. ja 2010. siis alles mänguga liitumisele..
aga krt seda teab.. pärast ei meeldigi.. mis praeguseid emotsioone ja rattapealolekutundeid arvestades on suht võimatu : )

tere kevad, rsk!

petz
Postitusi: 1436
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas petz » 16 Okt 2008, 17:40

Maarja kirjutas:sõidavad meil somm Heimonen ja Jüri Liim :D aga eesmärk on ju ikkagi areneda ja kiiresti sõita.
kas nemad ei sõidagi siis piisavalt kiiresti ja edasi ei arene või pidurdub areng mingist vanusest alates. :?:
Kasutaja avatar

Maarja
Postitusi: 289
Liitunud: 30 Juun 2005, 12:58
Asukoht: Kiili - Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Maarja » 16 Okt 2008, 17:55

petz61 kirjutas:
Maarja kirjutas:sõidavad meil somm Heimonen ja Jüri Liim :D aga eesmärk on ju ikkagi areneda ja kiiresti sõita.
kas nemad ei sõidagi siis piisavalt kiiresti ja edasi ei arene või pidurdub areng mingist vanusest alates. :?:
ei-ei, ära saa valesti aru. mida rohkem konkurentsi, seda kiirem on areng ja seda ägedam on sõita, seda pidasin silmas. ja kindlasti sõltub areng ka vanusest.
Heinonen sõidab enam-vähem, aga nt viimasel Pärnu võidukal sõitis Liim 20seki ringi peale aeglasemalt kui Rooba, kes oli esimene. Tee omad järeldused.
Kasutaja avatar

manager2
Postitusi: 590
Liitunud: 12 Mär 2006, 16:52
Asukoht: Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas manager2 » 16 Okt 2008, 18:23

Maarja kirjutas:... aga nt viimasel Pärnu võidukal sõitis Liim 20seki ringi peale aeglasemalt kui Rooba, kes oli esimene. Tee omad järeldused.
P.S. Selle Liimi ringiajaga võrdse aja sõitis eelmisel aastal välja ka meie kõigi suur sõber Korke .... Peugeot kaubabussiga... :twisted:
THESE FEW MINUTES ON THE TRACK… YOU LIVE MORE THAN SOME PEOPLE DURING THEIR LIFETIME

petz
Postitusi: 1436
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas petz » 16 Okt 2008, 23:35

liim alustas ka ju suht vanana, seega ka tema ringiajad arusaadavad.
öeldakse ju küll, et kunagi pole hilja alustada, kuid tundub, et mõningate asjade puhul see vist ei kehti. :lol:

franz125
Postitusi: 2301
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas franz125 » 16 Okt 2008, 23:39

Pole vist ilus aga tean üht autosõiduõpetajat,tal oli au Hr.Liimi õpetada,polnud enne nii koordineerimatut inimest rooli taga enne näinud.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7814
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 136 korda
Kontakt:

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Piipz » 17 Okt 2008, 00:41

võtke endavanused närimiseks :) ja kui saavutate Liimi vanuse, siis vaadake, kas julgete enam mõne võrrimehega möliseda :P

Kämbu
Postitusi: 223
Liitunud: 01 Juul 2004, 05:53

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Kämbu » 17 Okt 2008, 03:53

Teema alustajal ma arvan, et pole tõesti mõtet 2 taktilisega sõita, aga neile kes tahavad midagi suuremat saavutada on see ülimalt vajalik.
See on nagu kardisõit enne vormelisse vms võidusõidu autosse astumist - kõik kes on enne kardiga tõsiselt võidu sõitnud suudavad üllatada alati neid kes on koguaeg ainult auto\vormeliga sõitnud. 600se kogemus on mul küll suhteliselt vähene, aga mõned ringid sellega olen siiski rajal teinud - kahjuks küll kardirajal.
Kui võrrelda 250st ja 600st siis 600sega kurvist välja kiirendamine on imelihtne... seda just tänu sellele et ta veab väga madalalt ja jõud ei tõuse väga järsult.
250sega sõites on alla 9000 pöörde tsiklil umbes 20hj- ilma väljalaske klapita tsiklitel võib see tihti olla alla 10hj. Ja alates sellest hetkest kui see 9000 pööret on ületatud tuleb sisuliselt kogu jõud järsku taha- umbes 500 pöörde jooksul suureneb tsikli võimsus KORDADES. See teeb sellega sõitmise väga raskeks neile kes sellega harjunud pole.

Kui võidu sõita tänava 250sega siis pole see hooldusepool teab mis hull, lasta see enne võidusõitu hooldada kusagil "korralikus kohas". Ja kui ise vahepeal midagi eriti ei näpi siis seal midagi eriti katki ka ei lähe. Olgem ausad, ega vaevalt eestis 250ste klassis midagi kellegil tsikli seadete pärast saavutamata jääb.

Kui aega saan, siis ehk teen ise ka oma RS250ga mõne etapi kaasa.
Aprilia RS250 , CB600F HORNET
Kasutaja avatar

Maarja
Postitusi: 289
Liitunud: 30 Juun 2005, 12:58
Asukoht: Kiili - Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Maarja » 17 Okt 2008, 11:26

ja veel niipalju, et mida väiksema mahuline mootor, seda kiiremini tuleb kurvis sõita, kuna kurvist välja kiirendamine on raskem. aga kurvis kihutamine ongi see kõige hirmsam juu :wack: siit loogika, et suurem rattaga on lihtsam sõita (küll aga mitte kergem) 8) nt. tonnine on ise raske, aga andestab su käiguapsud.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6753
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 142 korda
Kontakt:

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas mx77 » 17 Okt 2008, 11:40

Maarja kirjutas:ja veel niipalju, et mida väiksema mahuline mootor, seda kiiremini tuleb kurvis sõita, kuna kurvist välja kiirendamine on raskem. aga kurvis kihutamine ongi see kõige hirmsam juu :wack: siit loogika, et suurem rattaga on lihtsam sõita (küll aga mitte kergem) 8) nt. tonnine on ise raske, aga andestab su käiguapsud.
Selles mõttes on sul õigus. Ja tänu sellele õpetab väike ratas tegelikult kiiremini sõitma, kuna pead hoidma üleval hoogu. Tonnisega pidurdad nina vastu maad, töristad kurvi läbi ja annad hagu. Sellepärast on pead suure rattaga ennast kurvisõitu õppima sundima, väike õpetab ise :).
Kasutaja avatar

Belku
Postitusi: 28
Liitunud: 06 Nov 2006, 10:57
Tsikkel: Yamaha R6
Kontakt:

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Belku » 17 Okt 2008, 14:07

Pakkuda üks 600ccm rinkale

EMV 2008a. II koht klassis Rookie 600

http://www.moto24.ee/advertisement.php?aid=1007
Kasutaja avatar

Maarja
Postitusi: 289
Liitunud: 30 Juun 2005, 12:58
Asukoht: Kiili - Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Maarja » 17 Okt 2008, 15:00

mul ka üks R6 pakkuda, praegu on küll roosa, a punasena võib ka saada. või musta tänavarattana.. 8)
2008 EMV Rookie III koht :lol:
Viimati muutis Maarja, 17 Okt 2008, 15:36, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 355
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas allan777 » 17 Okt 2008, 15:16

ja veel niipalju, et mida väiksema mahuline mootor, seda kiiremini tuleb kurvis sõita, kuna kurvist välja kiirendamine on raskem. aga kurvis kihutamine ongi see kõige hirmsam juu siit loogika, et suurem rattaga on lihtsam sõita (küll aga mitte kergem) nt. tonnine on ise raske, aga andestab su käiguapsud
samas on päris palju neid kes 600-se pealt tonnise selga istudes...mõne ajapärast 600-se selga tagasi ronivad.
ja mis mõttes lihtsam aga mitte kergem? kus siin loogika on? üldiselt kui on lihtsam siis on ka tavaliselt kergem või mis? :roll:
selles suhtes olen nõus, et väiksema rattaga tuleb kurvis väga täpselt kiirust ja käike valida, kuid sama on ka tonnisega muidu on bööööö või highside....
väiksema ratta kasuks räägib kaal ja käitumine on vähe vaguram. tonnisega on ikka tegemist vahepealt, kui näiteks amordid kah ei toimi nagu vaja siis on ikka paras ratsutamine seal...aga samas kuidagi mõnusam...
mina ronisin kohe tonnise selga(2006 juuli), osalt vanuse pärast ja osalt sellepärast, et tonnine lihtsalt meeldis ja kogu lugu. ja ei kahetse.
üldiselt ma arvan, et kes motoGP-sse ei taha jõuda(kas siis vanus on takistuseks v muud põhjused), need valigu see ratas ja kubatuur mis meeldib, ülejäänu on siin eestis suht mõttetu punnitamine(kui just tõesti ei alusta 5-e aastaselt siklitega jne).
BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.
Kasutaja avatar

Maarja
Postitusi: 289
Liitunud: 30 Juun 2005, 12:58
Asukoht: Kiili - Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Maarja » 17 Okt 2008, 15:34

allan777 kirjutas:ja mis mõttes lihtsam aga mitte kergem? kus siin loogika on? üldiselt kui on lihtsam siis on ka tavaliselt kergem või mis? :roll:
Mine küsi Veldi käest, ta räägib sulle kohe. muhahahahahaaaa :wack: mulle ta räägib seda kogu aeg, a ma ei võta vedu, et tonnise selga ronida 8)
Kasutaja avatar

manager2
Postitusi: 590
Liitunud: 12 Mär 2006, 16:52
Asukoht: Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas manager2 » 17 Okt 2008, 15:43

Tulemust silmas pidades on kohe tonnise selga istumine igal juhul vale.
Absoluutselt kõikides tehnikapordi alades on loogiline, et alustad väiksema võimsusega pilliga pihta, et saada rahulikult aru, mis toimub rajal, kus ja kuidas sõiduk liigub jne. ehk on sul võimalik rohkem tähelepanu suunata sellele MIKS ja KUIDAS on parim viis sõita. Hiljem, kui tunned end juba rajal ja võistlusel "kodus" ning oled selgeks saanud sõiduki põhimõttelised dünaamilised omadused (iga mõjujõud mis kandub läbi rehvi pinnasele ja vastupidi) on mõtet võimsama rattaga tegelema hakata. Küsimus on selles, kui nõrga sõiduriistaga alustada. Soovitaksin igal ajal alustada 125 või 250ga kui seda puuduvat konkurentsifaktorit ei oleks, mis arengut pärsib. Kuna aga Eestis väikeste ratastega piisavalt võistlejaid ei ole, tundub meiesuguste harrastajate tasemel 600 mõistlik esmavalik. Kohe tonnisega alustada ei soovita ma mitte kellelegi.
Arvan,et kui sõitja oma kaalu, vanuse või muu põhjue tõttu alustab siis näiteks 600ga treenimist - võistlemist on super. Ja ühel päeval, kui talle rajal 1000-sed jalgu hakkavad jääma - siis on aeg mõtlema hakata võimsama pilli peale. Kui aga ego ei lase väiksema ratta kui 1000 selga istuda, mis paljudel juhtudel nii ka on, siis on muidugi teine asi...
Viimati muutis manager2, 17 Okt 2008, 15:44, muudetud 1 kord kokku.
THESE FEW MINUTES ON THE TRACK… YOU LIVE MORE THAN SOME PEOPLE DURING THEIR LIFETIME
Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 355
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas allan777 » 17 Okt 2008, 15:44

Mine küsi Veldi käest, ta räägib sulle kohe. muhahahahahaaaa mulle ta räägib seda kogu aeg, a ma ei võta vedu, et tonnise selga ronida
no ehk ikka peaksid tonnise seljas sõitmise ära proovima, siis oleks meil ju edukas musternäide olemas kiirest kurvisõitjast, kes alustanud 600-sega. :wink:

Velt räägib aegajalt jah igast asju.

Sel juhul on ikka täitsa imelik, et Härma tonnise seljast 600-se selga tagasi läheb. oli ju rookie600 võitja.. ja kiire on ta kah. milles siis asi? kas tonnine ei olnudki nii kerge? Mis sa arvad Maarja?
BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.
Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 355
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas allan777 » 17 Okt 2008, 15:50

Kui aga ego ei lase väiksema ratta kui 1000 selga istuda, mis paljudel juhtudel nii ka on, siis on muidugi teine asi...
:mrgreen:
sel juhul on meil peaaegu terve rookie1000 egomaniakke täis :D
ja muide Eno, sul edukas tiimikaaslane ju kah alustas 1000-sega ja ma ei näe kuskilt otsast, et tal egoga probleeme oleks.
ma just enne mainisi, et vastavalt eesmärkidele, eks. kui oled maast-madalast siklitega sõitnud ja eesmärgid kõrged, tuleb loomulikult terve kadalipp läbi käia.
kui oled jube 25+ mees, siis on see kubatuuri teooria paras punnitamine. sõida millega tahad, oma rõõmu saad igaljuhul kätte.
BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 654
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas cool200 » 17 Okt 2008, 16:14

tre
no mõelge selle peale ka et kas hakkategi ainult pärnus sõitmaskäima?,
saab ka kardiradadel harjutada nats--mis suurusega tsikliga seal oleks õige sõita.
nii ja sellised ongi eesti võimalused-
nyyd järgmine loogiline samm on soome head ringrajad--mis pole ka ullult kaugel,
sõitja kellel pole väiksema tsikli kooli seljataga--jääb ikka lootusetult maha seal,
sest eelpoolmainitud kurviläbimiskiirused mängivad seal suurt rolli,
ehk-mu jutu mõte on selles--kui jääda pärnusse töristama ,siis ehk saab ka kohe suure tsikliga hakkama,
kuid tõeline rinka toimub ikka väljaspool eestit praegu--seal saabki sellega hakkama ainult tõsiselt võttes 8)
jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 355
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas allan777 » 17 Okt 2008, 16:22

eeskõneleja jutus oli point sees.
samas on ju ka kiireid soomlasi, kes roninud kohe 1000-se selga. kas see Virtanen v mis ta oli- see kes siin pärnuski rookies ja SB-s lammutas- kas see esimest aastat mitte ei sõida ja samuti kohe tonnisega? soomes vist sõitis ta minuteada rookiet aga ma võin ka eksida.
samas on soomes harjutusvõimalused paremad, nii et sealne rookie tase vastab enamvähem meie SB-le. eestis taandub asi mõneti ikkagi jah harjutusvõimalustele- ei ole korralikku rada kus normaalsete rinka kiirustega harjutada.
BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.
Kasutaja avatar

Maarja
Postitusi: 289
Liitunud: 30 Juun 2005, 12:58
Asukoht: Kiili - Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Maarja » 17 Okt 2008, 16:51

allan777 kirjutas:
no ehk ikka peaksid tonnise seljas sõitmise ära proovima, siis oleks meil ju edukas musternäide olemas kiirest kurvisõitjast, kes alustanud 600-sega. :wink:

Velt räägib aegajalt jah igast asju.

Sel juhul on ikka täitsa imelik, et Härma tonnise seljast 600-se selga tagasi läheb. oli ju rookie600 võitja.. ja kiire on ta kah. milles siis asi? kas tonnine ei olnudki nii kerge? Mis sa arvad Maarja?
ma ju ütlesingi, et tonnine pole kerge ;) küll ma jõuan seda tonnist proovida, ära muretse. kuigi minusugusel nirul pole vaja tonnist, mul on 600segagi tükk tegemist, aga mine tea, äkki on lahe, äkki saaks veel kiiremaks.. kuigi matugi, kellel ei tohiks ühegi rattaga probleeme olla, ütles ka viimasel Pärnul, et see tonnine on ikka karm, niiet esimeseks pilliks ei soovita mina ka tonnist, kui sa just pole Hassari mõõtu :D

ma mõtlesin selle "lihtasam sõita" all seda, et 600 peab ikka olema kogu aeg väga peene ja ülekanded, käigud peavad olema väga täpsed, algul ei tule see hästi välja :) tonnisel on madalal pöördel ikka kõvasti rohkem jõudu, endal vähem rapsimist, vale käiguga saab ikka väääga palju paremini kurvist välja kui 600sega, a õige käiguga ei tohi gaasiga ahneks minna ;) 600 on kaalult kerge ja seetõttu on kergem teda talitseda.
Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 355
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas allan777 » 17 Okt 2008, 17:01

no tegelt ega tonnisega ei kiirenda sa kah vale käiguga kuskile, võistlustel jääd ikka kohe jalgu kui vale käiguga kurvi lähed. kuigi tonnine võtab alt paremini küll jah aga arvesta ka seda, et sa võistled teiste tonnistega :D seega maha jääd ikkagi kui vea teed, nii et vahet pole kas 600-ne v tonnine. vähemalt selles mõttes. oleks ma noorem siis ehk oleks kah roninud 600-se selga. praegu on minu eesmärk lihtsalt sõita ja sellest rõõmu tunda, ongi kõik.
BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.
Kasutaja avatar

Maarja
Postitusi: 289
Liitunud: 30 Juun 2005, 12:58
Asukoht: Kiili - Tallinn

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas Maarja » 17 Okt 2008, 17:34

allan777 kirjutas:oleks ma noorem siis ehk oleks kah roninud 600-se selga. praegu on minu eesmärk lihtsalt sõita ja sellest rõõmu tunda, ongi kõik.
Allan, sa oled tõeline penskar :wack: Ma saan aru, et sa oled siis järgmine aasta jälle rajal või mis?
Kasutaja avatar

allan777
Postitusi: 355
Liitunud: 06 Aug 2007, 14:43
Tsikkel: BMW S1000 RR
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Ringrajasõiduga alustamine

Lugemata postitus Postitas allan777 » 17 Okt 2008, 18:05

ei tea 8)
oleneb kuidas planeetide seis on. :mrgreen:
võibolla olen hoopis support teamiks ühele su tulevasele naiskonkurendile ;) 8)
ta on väga kiire õppima ning talenti on kah jagatud kamaluga, ma isegi siin kohati suu lahti vaadanud ...
tal aint vanemad väga vastu praegu, eks paistab kuidas läheb.
BMW S1000RR by alphaRacing; 192 hp from rear wheel.



Vasta

Mine “Kiirendus ja rinka”