Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Kõik kiirusega seotud teemad. Kiirendus, ringrada, jne.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Nii siis on tekkinud küsimusi Eesti ringraja sõidu kohta. Kuna olen toimuvaga endiselt veel suht võõras ning varasemalt kunagi osalenud ei ole siis ilmselt ka osad küsimused võivad olla veidi rumalad:

Kas ratta miinimumkaalu nõuet (C-klass -12kg tühikaalust) arvestatakse ikka tehase välja antud kaalust või ARK-i märgitud kaalust?
Enda rattal annavad andmebaasid 175kg tühikaaluks, paberitelt vaatab aga vastu 199kg :?

Siia juurde ka kohe küsimus - kuidas keegi oma ratast kaalub üldse? Ide jõudsin mõtteni võtta kaks kehakaalu ja veeretada ratas peale, pärast tulemus kokku liites (ilmselgelt ei ole vaja mingit ulme täpsust, kuna siiski hobby sõit ju).

Audru näitel - võistlus nädalavahetus algab laupäeva varahommikul ja lõppeb ju üldiselt pühapäeval - kus on mõistlik ööbida, varustust ju päris valveta kuhugile ka jätta ei taha? Kuidas keegi siiani seda probleemi lahendanud on?

Mida kujutab endast see:
7.23.7. Kohustuslik on paigaldada tagumise hammasratta ja ketijooksu ette kaitse plaat (nn. uim), mis peab olema kinnitatud selliselt, et oleks välistatud kaitseplaadi lahti tulemine.

Kui mul on gondli esimeses osas plastik ees kõhualusel (esiratta tagune osa) aga kõhualuse tagumine osa on täiesti lahti, siis kas sinna peaks aretama mingi 50mm äärise ette, et õlilekke korral välja ei voolaks kohe? Loen et aftermarket gondlite puhul tuleb seda teha, aga kas ka originaalne tuleb muuta siis?

Ei ole võibolla kõige tõsisemad küsimused aga eks enne esimest hooaega tuleb ju ikka neid - kerge ülemõtlemine ilmselt :wack:



born under a bad sign
Kasutaja avatar

ONiils
Postitusi: 101
Liitunud: 22 Juul 2008, 21:55
Tsikkel: Honda CBR600F
Asukoht: Läänemaa

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas ONiils »

See punkt 7.23.7 on see näppude kaitseplaat. Muidu kukkudes võid näppudest ilma jääda.
[youtube][/youtube]

Kasutaja avatar

oldmaniac
Postitusi: 527
Liitunud: 30 Mär 2009, 21:37
Tsikkel: ZX-10R
Asukoht: Paar meetrit Tallinnast
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas oldmaniac »

DGAF kirjutas:

Nii siis on tekkinud küsimusi Eesti ringraja sõidu kohta. Kuna olen toimuvaga endiselt veel suht võõras ning varasemalt kunagi osalenud ei ole siis ilmselt ka osad küsimused võivad olla veidi rumalad:

Vastupidi. Hea on näha, et järjest tekib huvilisi juurde. Mul on vaid ainult hea meel. :bsmile:

Kas ratta miinimumkaalu nõuet (C-klass -12kg tühikaalust) arvestatakse ikka tehase välja antud kaalust või ARK-i märgitud kaalust?
Enda rattal annavad andmebaasid 175kg tühikaaluks, paberitelt vaatab aga vastu 199kg :?

Siiani pole veel ühtegi ratast ei Eestis ega Baltikumis tehnilises kontrollis kaalutud. Veel. Teisipidi ma loodan, et tehniline komisjon lähtub siiski tehase poolt väljastatud andmetest. Miinimumkaal on suurepärane näitaja, mis ei lase mingitel ogaratel end ära tappa näiteks raami auklikuks puurimisega. Igati mõistlik nõue.

Siia juurde ka kohe küsimus - kuidas keegi oma ratast kaalub üldse? Ide jõudsin mõtteni võtta kaks kehakaalu ja veeretada ratas peale, pärast tulemus kokku liites (ilmselgelt ei ole vaja mingit ulme täpsust, kuna siiski hobby sõit ju).

C-klassis võetakse alustuseks üsna rahulikult, et mitte kodanikel sõitmise tuju ära ajada. Nõuded on üsna rahulikud ja kui pole ilmselgelt näha mingeid lollusi, siis kedagi kiusama ei hakata. Samas kui sa hakkad aga võitma ja ebaloomulikult suure eduga, võid sa teistele oma klassi sõitjatele hammaste vahele jääda, kes hakkavad siis sinu vastu proteste esitama.

Audru näitel - võistlus nädalavahetus algab laupäeva varahommikul ja lõppeb ju üldiselt pühapäeval - kus on mõistlik ööbida, varustust ju päris valveta kuhugile ka jätta ei taha? Kuidas keegi siiani seda probleemi lahendanud on?

Nädalavahetus algab juba reede või lausa neljapäevaga. Tavaliselt on enne võistlusnädalavahetust võimalus ka veidi trenni teha. Ma ei oska veel kuidagi väita kuidas Audrus olema hakkab, kuid möödunud hooaja kaks viimast täpselt sedapsi käisid.

Ööbimise keerukusaste on pöördvõrdelises suhtes sinu rahakotiga. Magada saab raja ääres telgis/bussis/autos, sugulaste-sõprade juures või hotellis. Ehk on ka Pärnus olemas miski superodav magamiskoht, mida mina pole veel üles leidnud. Läti ja Leedu võistluste ja treeninglaagrite puhuks on superlux kohad olemas.

Rattad topitakse ööseks kas käru peale või bussi tagasi; telgid on selleks puhuks igati asjalikud kuhu kogu kola saab kokku lükata. Üksiküritajatel on alati võimalus kopereeruda või mõne tiimi telgist enda rattale ööbimiskohta otsida. Öösiti on raja ääres tavaliselt terve seltskond, kes kogu kraamil ka muuhulgas pilku peal hoiab.

Mida kujutab endast see:
7.23.7. Kohustuslik on paigaldada tagumise hammasratta ja ketijooksu ette kaitse plaat (nn. uim), mis peab olema kinnitatud selliselt, et oleks välistatud kaitseplaadi lahti tulemine.

Sellele said sa juba pihta?

Kui mul on gondli esimeses osas plastik ees kõhualusel (esiratta tagune osa) aga kõhualuse tagumine osa on täiesti lahti, siis kas sinna peaks aretama mingi 50mm äärise ette, et õlilekke korral välja ei voolaks kohe? Loen et aftermarket gondlite puhul tuleb seda teha, aga kas ka originaalne tuleb muuta siis?

C-klassis võid sa rõõmsalt sõita lahtise kõhualusega. Kui sa aga juhtud raja ära õlitama, a'la unustad õlikorgi korralikult kinni keeramata, siis on kogu ülejäänud kohaletulnud seltskonnal terveks nädalavahetuseks väga huvitav tuju.

Samas tehase plastikud on minuteada ebameeldivalt kallid kukkumise käigus tükeldamiseks. Enamus sõidab siiski spetsiaalsete rinkagondlitega, et kukkumise hinda kõvasti odavamaks keerata.

Ei ole võibolla kõige tõsisemad küsimused aga eks enne esimest hooaega tuleb ju ikka neid - kerge ülemõtlemine ilmselt :wack:

Küsi aga pealegi. Ma usun, et siin peaks nägu või paar peale minu veel olema, kes kõik sellised küsimused ära vastab.

:bsmile:

PS. Mõni aeg tagasi sai just sinusuguste julgustamiseks kaks väikest saadet tehtud. Ehk ka on seal mõni vastus:
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... Ninja.aspx
http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Bike+ ... idust.aspx

Kasutaja avatar

Teema algataja
DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Tänud vastuste eest!
Pilt on juba tunduvalt selgemaks minemas :bsmile:

See kaalu nõue on muidugi mõistlik ja väga ei muretse ka selle nõude rikkumise pärast - ei ole lihtsalt mu rattal väga palju, mida enam eemaldada (mõistlikuse piires), kuna sõidab ka sama ratas tänaval. Seda pika edumaaga ära sõitmist ka väga ei muretse - olen siiski skeptiline, et '97 gixxer uuematele väga konkurentsi pakub aga lootus on ikka pisike olemas :D

Eks selle ööbimise osas ilmselt mõtlesingi eelkõige seda raja äärset varianti. Audrus peaks nüüd olema normaalsed pesemisvõimalused ka olemas, seega ei tohiks vist üldse hullu olla.

Selle uimega on asi korras - läheb varsti tegemisse :)

Õlikork on õnneks plaanis ka ilusti ära stoperdada ja kontroll nimekirjas on ta kinni olek ka märgitud. Originaal plastikutega on ikka see kukkumine kallim aga kuna ratas ka vana juba siis õnneks saada suht odava hinnaga maha kantud rataste omi. Alguse eelarve ei mahutanud ära rinkagondlite soetamist - tähtsamad asjad vaja ennem teha.

See saade on täitsa nägemata jäänud - õhtul pilk peale! Tänud! :)

Muide, kui palju kasutatakse tagavõllile slidereid? Saan aru, et soovituslik oleks nad ikkagi paigaldada (supermoto stiilis).

born under a bad sign

pyta
Postitusi: 1102
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas pyta »

vana ratas või mitte,kahtlen,et odavalt plastikuid leiad.sinu ratta tule ümber olev kondel [Motobot: õige on "gondel"] koos tulega oli 100 poundi näiteks ja isegi ebayst teinekord keeruline peale sattuda,läheb suht kõvaks pakkumiseks.pigem võta mingid odavad hiina rinkakondlid

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)

madispilt
Postitusi: 140
Liitunud: 05 Mai 2011, 00:23
Tsikkel: FJ600 '88
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas madispilt »

"Uime" kohta niipalju, et ise ei ole seda mõtete mingist õhukesest karbist teha. See, mis seal videos näha, on täiskräpp. Ma mõtlesin alguses ise ka, et teen karbist. Hakkasin natuke uurima ning siis selgus, et uim peaks olema ikka väheke paksemast materjalist. Ponit selles, et kui ta on õhuke, siis on oht, et ta paindub eest, lõikab sulle jalga või paindub täpselt sinna hammasratta vahele koos su mõne keha osaga. Seega õhukest uime mina oma ratta külge ei pane. Vaadates, mis korralikud maksavad, siis ei võta korraliku ostmine eriti "tükki" küljest. Küll aga võib see peenike võtta..

Kvaliteetset ringraja varustust saad siit.

mart211

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Selle uime valmistamine siin samas eestis ei maksa mitte midagi. Minule on teinud siin foorumis keegi, terve hunniku ja ei tahtnudki midagi. Tõi veel ise ära ka :bsmile:
Kuskilt neid 50€ tellida on laus lollus. Otsi keegi kes lõikab ning anna pilt ette. 5mm alumiiniumist ja ülemise osa painutad ise, mis suunas tahad.

Kasutaja avatar

Teema algataja
DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Uime osas on inimene olemas, kes pädev seda valmistama ja küll ka korraliku materjali selleks leiab - ei hakka mingist õhukesest "karbist" seda tegema :)
Siiski ju kaitsev detail ning ilmselge, et ta peab ikka päris tugev olema. Eks ilmselt tagavõlli slaiderid aitavad ka leevendada potensiaalset matsu, mis sinna tulla võib.

Gondel ei ole hetkel siiski prioriteediks, ennem veel vaja pidurivoolikud vahetada, taha slaiderid, uim, vaja kombe ja eraldi seljakaitse osta ning siis saab alles hakata rinka gondleid ette vaatama (saba on juba vahetatud ja originaal tagavaras). Praegu Dragbike-s tellimise peale esimene komplekt 185€, seega ei ole ka selle hind teab mis soodne.. oleneb muidugi millega võrrelda.

born under a bad sign
Kasutaja avatar

acar
Postitusi: 166
Liitunud: 17 Apr 2009, 22:32
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas acar »

Siiani on" lubatud" C-klassis sõita rattaga, millele on peale kruvitud, mida hing ihkab,, s.t et kasvõi SB rattaga. Pole see kellegi asi olnud, millega sõidad, eriti veel kui vaadata meie põhjanaabrite sõiduriistasid :D , Ainuke mis toimib nendes reeglites, on vist rehvisoenduse keelamine :!:

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas KIBU »

Tere
Ratta tehnonõuete pärast C klassis ei ole vaja muretseda kui ratas pealevaadates "isetehtud" välja ei näe. Ehk et raami ei tohi lõikuda ega puurida mingil moel (ega ka lihvida ja poleerida tegelt) kui on tänavalegaalne siis sobib ka Cklassi. Peeglid küllest, tuledele teip peale kui klaasist (või ka eest ära), signaalijuhe lahti, tööriistakott sadulaalt ära ja tuld. Õlifiltri ja õlikorgid, nii sissevalamis kui väljalaskmis korgid on mõistlik stoperdada.
Küsisid eespool võllislaiderite kohta. Nendega on pigem nii ja naa. Kui slaiderid võllile panna siis peab ta olema tehtud sellise arvestusega et "liiga tugeva" paugu korral külgsuunast peab ta ära tulema et mitte raami või kiiget lõhkuda. Reaalselt tähendab see seda et kui ratas küljepeal lohiseb ja see slaider või punn kanteri serva taha või rajakatte ääre taha kinni jääb siis peab ta ära tulema enne kui raami kuskilt puruks tõmbab. Kuigi slaider võib päästa tagarattavõlli keerme või esirattal piduriketta siis liiga tugev slaider lõhub raami ja see on oluliselt hullem kui pudipadi mida slaider päästab. Kukkumispunn peab esimese tugeva löögi vastu võtma ja tätsit.
Kui võllislaiderid paned ei tohi nad olla läbi võlli keermelatiga kinnitatud näiteks vaid pigem kiiluga või veel parem kummipuksiga võlli kummaski otsas.
Kombe võib olla c klassis kaheosaline kah autonoomne seljakaitse peab olema.
Ps mis kasvu oled? Võibolla leian sulle seljakaitse ja üheosalise kui tahad.

5248653
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Yerba »

KIBU kirjutas:

...

Miks signaalijuhtme peab lahti ühendama?

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

Teema algataja
DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Hmm, seega ilmselt on kindlam mitte panna võllislaidereid. Esitule asendamiseks on plaat tehtud koos kinnitustega - ikka kindlam ilma tuleta rajal olla, kukkumis eelarve väiksem.

Kasvu on mul 178 aga samas suht kergkaalus. Kui miskit leidub siis eks huvi oleks ikka :)
Praegu ootel, et aprillis Depoosse kombesid juurde tuleks, võin eksida aga 439.- oli vist RST üheosaline.

born under a bad sign

ain30
Postitusi: 73
Liitunud: 02 Aug 2010, 18:34
Tsikkel: yamaha r1
Tänanud: 1 kord

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas ain30 »

Kuna mul sama plaan rajal sõitma hakata,Küll oma lõbuks mitte võistelda aga küsimus nr. kohta.Kusagil oli mingi leht kus oli kirjas mis võetud ja mis vabad Kuid seal pidi registreeruma. Aga C-klassis ju mingi aja piirang millal pead üle kolima ,aga paremas klassis teised nõuded .Kui ma ei registreeri ennast kas siis oleks targem numbrit mitte panna.Ei tahaks ju kedagi segadusse ajada kui 2ratast sama numbriga.Vabandan kui millestki valesti aru olen saanud,ei leia seda lk.ülesse.

Kasutaja avatar

Erkki
Postitusi: 111
Liitunud: 29 Okt 2005, 16:34
Tsikkel: Aprilia RSV 1000 R
Asukoht: tallinn

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Erkki »

ain30 kirjutas:

Kuna mul sama plaan rajal sõitma hakata,Küll oma lõbuks mitte võistelda aga küsimus nr. kohta.Kusagil oli mingi leht kus oli kirjas mis võetud ja mis vabad Kuid seal pidi registreeruma. Aga C-klassis ju mingi aja piirang millal pead üle kolima ,aga paremas klassis teised nõuded .Kui ma ei registreeri ennast kas siis oleks targem numbrit mitte panna.Ei tahaks ju kedagi segadusse ajada kui 2ratast sama numbriga.Vabandan kui millestki valesti aru olen saanud,ei leia seda lk.ülesse.

Võistlejate numbreid kes on numbritaotluse teinud saab näha motoringrada.ee leheküljel, vähemalt enne tänast veel sai :P

Kasutaja avatar

Teema algataja
DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Numbreid saad taodelda Motoringrada.ee lehel ja see on tasuta, küll aga on sul võistlema minnes vaja soetada litsents. Kui sa võistelda ei kavatse vaid niisama rajal käia (võistluste väliselt) siis ei ole vaja ju numbrit.

born under a bad sign
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas KIBU »

Yerba kirjutas:
KIBU kirjutas:

...

Miks signaalijuhtme peab lahti ühendama?

Et teisi võistlejaid või ennast ei ehmataks kui kogemata käsi nupu vastu läheb. Sai see eelmine aasta ka reeglitesse pandud mu mälu järgi.

5248653
Kasutaja avatar

Margus
Postitusi: 317
Liitunud: 15 Dets 2009, 09:46
Tsikkel: CBR600RR
Asukoht: Harjumaa

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Margus »

DGAF kirjutas:

küll aga on sul võistlema minnes vaja soetada litsents

C-klassis ei ole minuteada vaja mingit litsentsi ega pole vajadust kuuluda ühtegi klubisse :roll:
Maksad kohapeal oma osalustasu ära ja kõik :!: Parandage, kui eksin

Tel. 56566665 Margus
Kasutaja avatar

Teema algataja
DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Klubisse ei pea kuuluma, küll aga pead soetama litsentsi, kas siis igal võistlusel kohapeal või Motoringrada.ee lehelt hooajaks :)

born under a bad sign
Kasutaja avatar

Psaiko
Postitusi: 386
Liitunud: 04 Mär 2009, 09:47
Tsikkel: R1
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Psaiko »

Oleme siin valmis nikerdanud jah mingi lehe, kus on ka mingit infot ja seda kõike tasuta, tundub, et siinsed "soovitajad" ei ole rinka kodukat siiani veel üles leidnud või mingil muul põhjusel sellele ei juhata aga ehk on siiski kellelegi abi sellest:http://www.motoringrada.ee

Seal on menüü nupp algajale ning algaja all on ka rippmenüü, kus kohast saab muud vajalikku infot rinkasõidu või tsikli seadistamise kohta. TÄHTSAIM ON HUVI, kui see on olemas saate kõik vastused kas kodukalt või rinkrajaspordiga seotud inimestelt.

Kui oleme saanud rinkakomisjonis võistlusreglemendiga ühele poole paneme need ka rinka kodukale üles ja toome välja muutused võrreldes 2012 aasta reeglitega. Kui vajalikud kirjatükid on valmis siis võtan Hannol nööbist kinni ja teeme uue raja kirjelduse sõidunippide ja trajektooride kohta koos graafilise trajektoori joonisega ja paneme selle kodukale üles.

Kõikidele C-klass(Hobby) soovijatele teadmiseks, et selle klassi laiem mõte on nn. tänavaklass (st. tsikkel on selline nagu see oli ostes kaubandusvõrgust. (lubatud asendada "after market" toodetega: siduri ja piduriheeblid, juhtrauad koos kinnitustega, jalarauad, summuti; eemaldatud võivad olla suunatuled ja reg.nr. alus ning voolundid, kuid väljanägemine peab olema selline nagu see on kaubadusvõrgust ostes k.a. tuled) ning lisaks saavad selles klassis tulla ja proovida ringrajasõitu nn. moditfitseeritud, tuunitud, arendatud jne. tsiklitega sõitjad, kes peavad arvestama, et ilmselt järgmisel hooajal (hetkest kui nad esimest korda rajale tulid oma tuumapüssiga) peavad liikuma Rookie klassi.

C-klassis tõepoolest ei ole litsentsi saamiseks vaja "klubi" kaaskirja. Ühekordseid litsentse saab osta võistlustelt koha pealt 20.-€ võistlus. Kuigi Balti Meistrivõistluste (BMV) raames ei toimu C-klassi arvestust käivad nii mitmedki sõitjad Bikernieki ja Kacergine rajal võistlemas! Nii neile kui ka teistele kellel on plaanis võistelda hooaja jooksul kokku enam kui EKV arvestuses, on soovitus soetada EMF-ist väljatatav sõitja litsents (ei pea igakord välismaale võistlema minnes küsima EMF-ist kaasa kirjalikku luba).
Enne litsentsi taotlemist EMF-ist, peab olema läbi kodulehekülje või e-mail: number@motoringrada.ee taotletud võistlusnumber ja saama numbritaotlusele kinnituse ringrajakomisjoni poolt.

Kõikide küsimustega saate pöörduda ka järgnevatele e-mailidele:
info@motoringrada.ee
komisjon@motoringrada.ee

Kasutaja avatar

Teema algataja
DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Väga hea info :bsmile:

Aga kirjutasid, et ka tuled peavad olema nagu originaalis - kas siis ei tohigi esituld asendada vaid plaadiga?

born under a bad sign
Kasutaja avatar

Psaiko
Postitusi: 386
Liitunud: 04 Mär 2009, 09:47
Tsikkel: R1
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Psaiko »

DGAF kirjutas:

Väga hea info :bsmile:

Aga kirjutasid, et ka tuled peavad olema nagu originaalis - kas siis ei tohigi esituld asendada vaid plaadiga?

Jah võid ka tuled asendada aftermarketi vastu. Tänavatsikliks loetakse masinat, millega saab ka tänaval sõita ja sellise masinaga sõitmise eest seadusesilm sind vigaseks ei koti! Üks kalusel on veel, C-klassi saavad sõitma need, kes ei ole varemalt võistlenud EMV või EKV arvestuses motoringrajasõidus. Eemalolek vähemalt 2 aastat, kuid sellisel puhul vaadatakse iga C-klassis võistelda soovija taotlus ringrajakomisjoni üksipulgi läbi.

Kasutaja avatar

Erkki
Postitusi: 111
Liitunud: 29 Okt 2005, 16:34
Tsikkel: Aprilia RSV 1000 R
Asukoht: tallinn

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Erkki »

DGAF kirjutas:

Väga hea info :bsmile:

Aga kirjutasid, et ka tuled peavad olema nagu originaalis - kas siis ei tohigi esituld asendada vaid plaadiga?

Minu tsiklil tulesid igaljuhul küljes ei olnud ja julgelt üle poolte rataste olid rinkagondlites.

Psaiko kirjutas:

Kõikidele C-klass(Hobby) soovijatele teadmiseks, et selle klassi laiem mõte on nn. tänavaklass (st. tsikkel on selline nagu see oli ostes kaubandusvõrgust. (lubatud asendada "after market" toodetega: siduri ja piduriheeblid, juhtrauad koos kinnitustega, jalarauad, summuti; eemaldatud võivad olla suunatuled ja reg.nr. alus ning voolundid, kuid väljanägemine peab olema selline nagu see on kaubadusvõrgust ostes k.a. tuled) ning lisaks saavad selles klassis tulla ja proovida ringrajasõitu nn. moditfitseeritud, tuunitud, arendatud jne. tsiklitega sõitjad, kes peavad arvestama, et ilmselt järgmisel hooajal (hetkest kui nad esimest korda rajale tulid oma tuumapüssiga) peavad liikuma Rookie klassi.

Ma ei näe küll põhjust neid tuumapüsse rookise kohe tõugata. C-klassis nii kui nii keegi sõita ei oska, (kaasa arvatud mina :D ) et neid tuumarakendusi ja nende potensiaali ära suudetaks kasutada.
Ma ei taha uskuda, et kui mul oleks powercommanderid, quickshifterid ja ratas kaaluks 172 kilo tühjalt, et mu ringiaeg 6,5 sekundit kukuks :P sest oleme ausad, stock rattad olenemata kubatuurist on piisavalt võimasad, et neist algajal rinkamaiasmokal jõud üle ei käi ja resurss mis stock rattal on jääb 99,9% sõitjatest kasutamata.

Ma kirjutan hetkel puhtalt enda kogemusest mille ma eelmisel hooajal C-klassi sõites sain ja ma võin jumala rahuga öelda, et selles klassis oleneb enamus ikkagi sõitjast (on muidugi ka erandeid nt: 250cc rattaga sõitjad)

PS. Rehvisoojad võiks olla lubatud, muidu on esimesed 6 ringi nendest 11´st olenemata rehvist suhteliselt libedad ja sõidud võiks 15 minuti asemel 20 õi 25 minutit olla

Rajal näeme :bsmile:


madispilt
Postitusi: 140
Liitunud: 05 Mai 2011, 00:23
Tsikkel: FJ600 '88
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas madispilt »

Mis tuumapüsse meil siin reegleid järgides ikka olla võib. Võid ju vahetada ajud ja commanderi peale visata aga mootorit sisuliselt puutuda ju ei tohi. Vänta ei tohi tasakaalustada, mootorit ei tohi tasakaalustada, sisselaset ei tohi modida - isegi mitte superbike klassis mitte. Üks korralikult tasakaalu aetud ning korraliku sisse ja väljalaskega mootor sõidaks ka ilma commanderita hea mehe all konkurentsi võimelist aega. Kuid see on juba teine teema.. kallis teema..

Pigem see klasside jaotus võiks meil tugineda ringi aja põhjal. See, et mina plaanin tuleva hooaja rajagondlis sõita ei tähenda nüüd kohe seda, et ma olen jõlevälevend. Rookies sõidetaks minust kusagil aeglases kurves läbi. Isegi C klassis sain ma eelmine hooaeg läti vägevatelt ringiga kui ma korra väljasõidu võimalusi nautisin. C klass võiks jäädagi selliste asja armastajate klassiks. Kes tuleb tänava rattaga otse tänavalt rajale, kes tuleb raja gondlis. Kui juba C klassis hakkab asi nii välja tulema, et suudad sõita järgmise klassi viimase maeitea 5-10 mehe aja sisse, siis tuleva hooaja pead sõitma kõvemas klassis. Nõnda toimuks selline loomulik areng. Samas kaoks ka hirm aeglasematel meestel kes on oma ratta ringraja rattaks ehitanud. Kui sa nagunii ei suuda sõita tugevama klassi aega ning oled kohustatud seda sõitma, siis paljud meist läheks hea tundega starti? Mingi aeg sa ei tahagi enam seda teha ja ongi sõitja vähem. Selles mõttes võiks selle klassidesse jagamise natuke ümber kirjutada.

Rehvsoendaja on jällegi selline nii ja naa asi. Eks need kel vähem võimalusi vaatavad ikka selle peale pahasti. Puhtalt ohutuse mõttes ju võiks olla kuna Eestis on lubatud C klassis ka slick rehv. Okei on küll 2 soendus ringi selle asemel aga kui kiiresti see reo soeneb seda ma ei tea, pole sõitnud kunagi slickiga.

Kvaliteetset ringraja varustust saad siit.
Kasutaja avatar

Psaiko
Postitusi: 386
Liitunud: 04 Mär 2009, 09:47
Tsikkel: R1
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Psaiko »

Erkki kirjutas:
DGAF kirjutas:

Väga hea info :bsmile:

Aga kirjutasid, et ka tuled peavad olema nagu originaalis - kas siis ei tohigi esituld asendada vaid plaadiga?

Minu tsiklil tulesid igaljuhul küljes ei olnud ja julgelt üle poolte rataste olid rinkagondlites.

Psaiko kirjutas:

Kõikidele C-klass(Hobby) soovijatele teadmiseks, et selle klassi laiem mõte on nn. tänavaklass (st. tsikkel on selline nagu see oli ostes kaubandusvõrgust. (lubatud asendada "after market" toodetega: siduri ja piduriheeblid, juhtrauad koos kinnitustega, jalarauad, summuti; eemaldatud võivad olla suunatuled ja reg.nr. alus ning voolundid, kuid väljanägemine peab olema selline nagu see on kaubadusvõrgust ostes k.a. tuled) ning lisaks saavad selles klassis tulla ja proovida ringrajasõitu nn. moditfitseeritud, tuunitud, arendatud jne. tsiklitega sõitjad, kes peavad arvestama, et ilmselt järgmisel hooajal (hetkest kui nad esimest korda rajale tulid oma tuumapüssiga) peavad liikuma Rookie klassi.

Ma ei näe küll põhjust neid tuumapüsse rookise kohe tõugata. C-klassis nii kui nii keegi sõita ei oska, (kaasa arvatud mina :D ) et neid tuumarakendusi ja nende potensiaali ära suudetaks kasutada.
Ma ei taha uskuda, et kui mul oleks powercommanderid, quickshifterid ja ratas kaaluks 172 kilo tühjalt, et mu ringiaeg 6,5 sekundit kukuks :P sest oleme ausad, stock rattad olenemata kubatuurist on piisavalt võimasad, et neist algajal rinkamaiasmokal jõud üle ei käi ja resurss mis stock rattal on jääb 99,9% sõitjatest kasutamata.

Ma kirjutan hetkel puhtalt enda kogemusest mille ma eelmisel hooajal C-klassi sõites sain ja ma võin jumala rahuga öelda, et selles klassis oleneb enamus ikkagi sõitjast (on muidugi ka erandeid nt: 250cc rattaga sõitjad)

PS. Rehvisoojad võiks olla lubatud, muidu on esimesed 6 ringi nendest 11´st olenemata rehvist suhteliselt libedad ja sõidud võiks 15 minuti asemel 20 õi 25 minutit olla

Rajal näeme :bsmile:

Psaiko kirjutas:

lisaks saavad selles klassis tulla ja proovida ringrajasõitu nn. moditfitseeritud, tuunitud, arendatud jne. tsiklitega sõitjad, kes peavad arvestama, et ilmselt järgmisel hooajal (hetkest kui nad esimest korda rajale tulid oma tuumapüssiga) peavad liikuma Rookie klassi.

Kohe ei lükatagi, lubatakse aastake max kaks olenevalt tulemustest ja sõitja arengust proovida kätt C-klassis aga tuumapüsside omanikud (kes soovivad oma ratast tuunida selliselt, et neil oleks võimsuse, või pidurduse või kiirema käiguvahetuse "quick sihfter", täispikk sportsummutid jne) lisamisega eeliseid teiste sõitjate ees liigutatakse üsna pea Rookie (ingl.k. "algaja") klassi.

Või siis ka need kes soovivad rehvisoojendajaid kasutada või rohkem sõiduaega :P

Kasutaja avatar

Margus
Postitusi: 317
Liitunud: 15 Dets 2009, 09:46
Tsikkel: CBR600RR
Asukoht: Harjumaa

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Margus »

madispilt kirjutas:

Pigem see klasside jaotus võiks meil tugineda ringi aja põhjal. See, et mina plaanin tuleva hooaja rajagondlis sõita ei tähenda nüüd kohe seda, et ma olen jõlevälevend. Rookies sõidetaks minust kusagil aeglases kurves läbi. Isegi C klassis sain ma eelmine hooaeg läti vägevatelt ringiga kui ma korra väljasõidu võimalusi nautisin. C klass võiks jäädagi selliste asja armastajate klassiks. Kes tuleb tänava rattaga otse tänavalt rajale, kes tuleb raja gondlis. Kui juba C klassis hakkab asi nii välja tulema, et suudad sõita järgmise klassi viimase maeitea 5-10 mehe aja sisse, siis tuleva hooaja pead sõitma kõvemas klassis. Nõnda toimuks selline loomulik areng. Samas kaoks ka hirm aeglasematel meestel kes on oma ratta ringraja rattaks ehitanud. Kui sa nagunii ei suuda sõita tugevama klassi aega ning oled kohustatud seda sõitma, siis paljud meist läheks hea tundega starti? Mingi aeg sa ei tahagi enam seda teha ja ongi sõitja vähem. Selles mõttes võiks selle klassidesse jagamise natuke ümber kirjutada.

Tegelikult kui nüüd lugeda EMV ja EKV üldjuhendit
http://www.motoringrada.ee/index.php/vo ... ment-2013/
siis juhendi punktis 1.7 kirjas, et kõrgemasse klassi viiakse üle ikka kiired mehed ja minu arusaama järgi pole aeglastel meestel paanikaks põhjust :roll:
Pigem peaks muretsema kõrgemasse klassi üleminekut Erkki kes noppis C-klassi esikoha 2012 (w)
Mina olen oma ratast vastavalt oma võimetele ehitanud talvotsa näpuga järge ajades, et mida tohib ja mida ei tohi C-klassi nõudeid järgides
http://www.motoringrada.ee/index.php/c- ... ingimused/
Ja kui seda teeb ka tehniline komisjon võistlustel siis ei tohiks ju probleeme olla, et kiunuda :roll:

Tel. 56566665 Margus
Kasutaja avatar

Psaiko
Postitusi: 386
Liitunud: 04 Mär 2009, 09:47
Tsikkel: R1
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Psaiko »

M4r6us kirjutas:
madispilt kirjutas:

Pigem see klasside jaotus võiks meil tugineda ringi aja põhjal. See, et mina plaanin tuleva hooaja rajagondlis sõita ei tähenda nüüd kohe seda, et ma olen jõlevälevend. Rookies sõidetaks minust kusagil aeglases kurves läbi. Isegi C klassis sain ma eelmine hooaeg läti vägevatelt ringiga kui ma korra väljasõidu võimalusi nautisin. C klass võiks jäädagi selliste asja armastajate klassiks. Kes tuleb tänava rattaga otse tänavalt rajale, kes tuleb raja gondlis. Kui juba C klassis hakkab asi nii välja tulema, et suudad sõita järgmise klassi viimase maeitea 5-10 mehe aja sisse, siis tuleva hooaja pead sõitma kõvemas klassis. Nõnda toimuks selline loomulik areng. Samas kaoks ka hirm aeglasematel meestel kes on oma ratta ringraja rattaks ehitanud. Kui sa nagunii ei suuda sõita tugevama klassi aega ning oled kohustatud seda sõitma, siis paljud meist läheks hea tundega starti? Mingi aeg sa ei tahagi enam seda teha ja ongi sõitja vähem. Selles mõttes võiks selle klassidesse jagamise natuke ümber kirjutada.

Tegelikult kui nüüd lugeda EMV ja EKV üldjuhendit
http://www.motoringrada.ee/index.php/vo ... ment-2013/
siis juhendi punktis 1.7 kirjas, et kõrgemasse klassi viiakse üle ikka kiired mehed ja minu arusaama järgi pole aeglastel meestel paanikaks põhjust :roll:
Pigem peaks muretsema kõrgemasse klassi üleminekut Erkki kes noppis C-klassi esikoha 2012 (w)

Tegelikult ei pea ka Erkki muretsema sunniviisilise üleviimise pärast! 2012 oli nii poolik ja lühike hooaeg, et seda punkti ei saa võtta 100%-selt

Kasutaja avatar

Erkki
Postitusi: 111
Liitunud: 29 Okt 2005, 16:34
Tsikkel: Aprilia RSV 1000 R
Asukoht: tallinn

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Erkki »

Psaiko kirjutas:

Tegelikult ei pea ka Erkki muretsema sunniviisilise üleviimise pärast! 2012 oli nii poolik ja lühike hooaeg, et seda punkti ei saa võtta 100%-selt

]

Tegelikult on mul väike plaan ise rookie ´sse üle minna kui kõik asjad klappima saab :)

Aga huvitav mitu etappi see hooaeg C-klassis on, kas sõidetakse ainult audrus või saab ka saaremaal võidu kihutada? ...ei leidnud kuskilt C-klassi ajakava.

Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas Pira »

Tahtsin huvi pärast küsida kas tõesti annavad harrastajale need commanderid, väljalased ja tasakaalustatud pillid nii palju eelist, et on põhjust teistel nurisemiseks või on see puhas kadedus. Kuna MX-is topi ja tuuni palju rahakott kannatab kuna kiirus jääb ikkagi istme ja lenksa vahelisse tihendisse kinni.
Ise arvasin nagu niipidi, et anna harrastajale tippklassi masin siis ta sõidab ennast lihtsalt sodiks...
Kas tõesti rinkas võistleb ratas mitte sõitja.....lühidalt siis nii....

Kuna võhik, sellest ka selline huvi.....
:bsmile:

Kasutaja avatar

Teema algataja
DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Kindlasti see nii ei ole, et ratas sõidab .. aga nagu ma olen arusaanud siis kõige hullem variant ongi algaja väga võimsal rattal - kurvis väga aeglane aga sirgetel krdi kiire ja üldiselt väga ebastabiilse sõidustiiliga (parandage, kui eksin). Eks sealt võibolla tuleb ka see nurisemine - mingit rolli mängib võibolla ka kadedus.

Usun, et väga suur enamus on ikka ja ainult selles lenksu ja sadula tihendis kinni :)

born under a bad sign
Kasutaja avatar

acar
Postitusi: 166
Liitunud: 17 Apr 2009, 22:32
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Lugemata postitus Postitas acar »

Erkki kirjutas:
Psaiko kirjutas:

Tegelikult ei pea ka Erkki muretsema sunniviisilise üleviimise pärast! 2012 oli nii poolik ja lühike hooaeg, et seda punkti ei saa võtta 100%-selt

]

Tegelikult on mul väike plaan ise rookie ´sse üle minna kui kõik asjad klappima saab :)

Aga huvitav mitu etappi see hooaeg C-klassis on, kas sõidetakse ainult audrus või saab ka saaremaal võidu kihutada? ...ei leidnud kuskilt C-klassi ajakava.

No Sul Erkki pidavat ju nüüd uus relv olema, millega paugutama hakkad, mis Sa seal C-s enam ikka teed :bsmile:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kiirendus ja rinka”