3. leht 4-st

Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 18 Juul 2013, 22:51
Postitas justcraizy
ardilla de terra kirjutas:

Mõne õlle kõrvale ka natuke ajalugu .

Kas kuluosadest ka keegi võiks rohkem rääkida? Rehvid näiteks, millega peab veel arvestama. Endal koegmus täiesti puudub. Kuidas varustus kulub millist võib üldse kasutada? Näiteks kaheosaline kombe? kui kukud ja lased kombet lappida kas lapitud kombega võib minna rahale? Saapad? Kiiver?

Rumal ei ole see kes küsib vaid see kes ei küsi ja siis sita kokku keerab.

Vahetasin just piduriklotsid, tutikate klotsidega sain sõita 1 võidusõidu päeva(vabatreening, kvalifikatsioon ja võidusõit) ja kaks kolmapäevast trenni ja ühe Veldi koolituse plus mõned pidurdused kiirendusvõistlustel, tagumise rehviga on sama intervall, no ehk tiba pikem, trenni saab ikka vähe rohkem teha, kuid siiski... Esirehvi pole ma suutnud veel läbi sõita. Õlivahetust teeb iga mees ise oma tunde järgi. Ma olen nüüd see aasta tiba sõitnud ja kõige hullem tundub olema ikka rehvi kulu. Täna peale trenni mõlgutasin mõtteid ja tundub, et kiiremaks saades olen hakanud vähem rehvi lõhkuma, kas see on sujuvamast sõidust või millestki muust, ei oska öelda, aga aasta alguses rehvid kulusid jube rõve kiiresti ... Muid jamasi minul pole tulnud, põhikulu on rehvid, kütus ja klotsid hetkel minul. Mul kawa võtab meeletult kütust rajal ... täis paagiga saan sõita ca 20 ringi, siis kütusetuluke põlema - muidugi võibolla see normaalne, ma ka ei tea.

Aga ega ma eriti kogenud ei ole, ka alustasin aasta alguses ja kindlasti kõik kulud pole veel välja tulnudki ...


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 28 Juul 2013, 20:26
Postitas Ardilla

Täna just sõber rääkis oma elamusi auto24 rajalt. Sai sõita 10 ringi ja siis hakkas rehv sulama. Tal esimene kord rinkal masinaks gsx-f 750 katana ei ole just rinka masin aga esimese korra jaoks käib küll :ner: ots tuleb ju kuskilt lahti teha. Siit kohe küsimus mis rehvi kasutada? On rinkaharrastajatele mingid soodukad ka? Või päästab vaid sponsorlus?


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 28 Juul 2013, 20:35
Postitas justcraizy
ardilla de terra kirjutas:

Täna just sõber rääkis oma elamusi auto24 rajalt. Sai sõita 10 ringi ja siis hakkas rehv sulama. Tal esimene kord rinkal masinaks gsx-f 750 katana ei ole just rinka masin aga esimese korra jaoks käib küll :ner: ots tuleb ju kuskilt lahti teha. Siit kohe küsimus mis rehvi kasutada? On rinkaharrastajatele mingid soodukad ka? Või päästab vaid sponsorlus?

Mingi 1.26ni võid tuimalt tutika/väga heas korras tänava rehviga lasta(190/55), edasi vast võiks midagi spetsiaalsemat vast olla - minu arvamus.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 28 Juul 2013, 20:39
Postitas Ardilla

Kas meil mingi 600 cc klass ka olemas?


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 28 Juul 2013, 22:44
Postitas madispilt

Kas meil mingi 600 cc klass ka olemas?

C klassis on nii kuuesajased kui tonnised koos. Rookie 600 -s on siis ainult kuuesajased. Seal aga need kuuesajased kiiremad kui C klassi kuuesajased. Eks sa pead oma kuuesajasele otsa vaatama ja aru saama kui kiire ta on.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 28 Juul 2013, 22:51
Postitas Ardilla

Palju siis meie kardiradadel 1000 eelist 600 ees on? Neid müüte on igasuguseid, samas mis point on liitril kui ta kuuesajasega võistleb. Pole ise nii suurega sõitnud ei kujuta ette ka. See on mul puht retooriline küsimus. Oskus ja mõistus on vist siiski esmane.

Gsx r liiter ja 600 tühikaalu vahe 16kg aga kw pea 40 vahe ja väänet topelt numbreid vaadates 600 ei tasu üldse kõrvale minna seismagi :)


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 28 Juul 2013, 23:21
Postitas DGAF
madispilt kirjutas:

Eks sa pead oma kuuesajasele otsa vaatama ja aru saama kui kiire ta on.

:mrgreen: Väga hea!

Kardiradadel vast see vahe ei tule eriti välja aga auto24ringi peal (mis on siiski ju suur ja kiire rada) on see vahe ikka päris suur! Kurvikiirus kurvikiiruseks aga niipea, kui kurvist välja tulles gaas lahti saab, astub tonnine eest. C-klassist ülesse poole minnes muutuvad muidugi ka 600sed võrdlemisi mürgisteks.. näiteks 600ste rekord (Superstock 600 siis) on 1,17,576 seega kui tihend lenksu ja sadula vahel on vastav, on võimalik ka 600sega väga kiiret sõitu teha.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 06 Okt 2013, 00:31
Postitas aivar424

Äkki rinkaässad jagavad kogemusi. Plaan on rinkal kallutama hakata ja kogemuste kasvades võistlema hakata. Mis huvitaks on see, et kas alustada 600 või 1000?
Eelnevast kogemustest niipalju, et 2004a R1 oli tänaval sõitmiseks, rajale ei sattunud kordagi. Samas osa räägib, et alusta 600, siis saad kurvikiirused selgeks, enamik soovitab 1000 alustada. Nii ma siin kahevahel olengi...


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 06 Okt 2013, 01:25
Postitas Erkki

Alusta sellega millega sa ise tunned, et alustada võiks, 600 ja 1000 on nii kui nii erinevad kiirused kurves. Mina alustasin 1000 ja ei kurda :)

:bsmile:


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 07 Okt 2013, 13:15
Postitas Madman2

veidi kallutamisest
[youtube][/youtube]


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 09 Veebr 2014, 15:36
Postitas Mustik

Oleks paar küsimust seoses klubiga liitumisega ja litsentsi taotlemisega.
Oleks soov hakata sõitma C klassis, Tehniliste nõuetega olen tuttavaks saanud, litsentsi kohta sain aru et see on 20.- kohapeal. Kas see on nii ka sel aastal?

Ehk kui ma soovin liituda x klubiga, kas ma peaks x klubiga ühendust võtma ja soovi avaldama? Mille alusel antud klubid liikmeskonda juurde värbavad? Mis erinevust erinevad klubid omavad(hüved ja kohustused)? Kas on võimalik numbrit taodelda ka klubis olemata?

Litsentsi kohapealt:. Kas see on ühekordne tasu või iga-aastane? Või on 1 neist jääb ning teine iga-aastane? Ehk millal oleks targem hankida täis-litsents?

Ühtlasi mis saab olema sel aastal võistlusest osavõtu tasu( ei suutnud seda kusagilt leida ja ei tea ka eelmise aasta tasu)?

Ühtlasi olen klubi liikmelisuspakkumistele avatud.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 26 Veebr 2014, 10:25
Postitas yamahaR66
Mustik kirjutas:

Oleks paar küsimust seoses klubiga liitumisega ja litsentsi taotlemisega.
Oleks soov hakata sõitma C klassis, Tehniliste nõuetega olen tuttavaks saanud, litsentsi kohta sain aru et see on 20.- kohapeal. Kas see on nii ka sel aastal?

Ehk kui ma soovin liituda x klubiga, kas ma peaks x klubiga ühendust võtma ja soovi avaldama? Mille alusel antud klubid liikmeskonda juurde värbavad? Mis erinevust erinevad klubid omavad(hüved ja kohustused)? Kas on võimalik numbrit taodelda ka klubis olemata?

Litsentsi kohapealt:. Kas see on ühekordne tasu või iga-aastane? Või on 1 neist jääb ning teine iga-aastane? Ehk millal oleks targem hankida täis-litsents?

Ühtlasi mis saab olema sel aastal võistlusest osavõtu tasu( ei suutnud seda kusagilt leida ja ei tea ka eelmise aasta tasu)?

Ühtlasi olen klubi liikmelisuspakkumistele avatud.

Eelmisel aastal oli 20 euri litsents jah, selle hooaja kohta veel ei tea, kuna veel on aega võistlusteni :D
Litsentsi peab ostma iga aasta või iga võistlus, olenevalt siis litsentsi tüübile. Vahet pole, kus klubis sa oled, see on sinu enda huvi. Leiad endale ise sobiva klubi või kui keegi soovitab midagi, ning osadel klubidel on klubimaks. Täislitsents on siis kasulik, kui sa võistled ka välismaal, kui teha väike kalkulatsioon, saad ise ka aru, milal see majanduslikult ära tasub :)
Minu teada peaksid kuskil klubi nimekirjas olema, et saada võistlemisluba.
Eelmisel aastal oli võistluste tasud C-klassil kui ma ei eksi, siis kas 60 euri ja 90 euri, vastavalt eelregamisega v kohapeal. Tavaliselt jääb ta nõks alla 100 euri. See hooaeg alles hinnad selginevad, kui tulevad võistlused, enne ei tea kui võistlusmäärustik paigas on. :bsmile:


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 26 Veebr 2014, 10:39
Postitas westel

Ei pea kuuluma kuhugi klubisse, kui võistelda tahad. Klubi olemasolu vajalik vaid siis, kui soovid aastast litsentsi.
Välismaal võimalik ka ühekordne litsents osta.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 18 Juun 2014, 09:33
Postitas Mustik

Äkki keegi soovib seletada selle aasta EMV etappide hinnapoliitikat...?
6-7.juuli EMV 2 etapp= 0 infot emakeeles, Soome/Vene/Põhjamaade hinnapoliitika. Esimesest etapist lähtudes, oli ju piisavalt aega et iga klass saaks 2x sõita... Võimalik et ma olen teise etapi ajakavast valesti aru saanud, aga miks C klass saab topelt nr i eest samapalju, samas kui samas rookiele pakutakse juba 2 sõitu... Igatahes miks korraldavad Soomlased Eestis Eesti etappi ning kas bikernieki 4. etapp ja Audru 5. etapp on tulemas C-klassile esimese etapi hinnaga või vähemasti kahe võidusõiduga? Või tuleks algajatel varakult rookiesse kolida, sest seal saab sama raha eest rohkem...?


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 19 Juun 2014, 21:49
Postitas VanDahl

Päris eemalepeletavalt haiged hinnad on jah.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 12 Aug 2014, 19:32
Postitas Maarja
Mustik kirjutas:

Äkki keegi soovib seletada selle aasta EMV etappide hinnapoliitikat...?
6-7.juuli EMV 2 etapp= 0 infot emakeeles, Soome/Vene/Põhjamaade hinnapoliitika. Esimesest etapist lähtudes, oli ju piisavalt aega et iga klass saaks 2x sõita... Võimalik et ma olen teise etapi ajakavast valesti aru saanud, aga miks C klass saab topelt nr i eest samapalju, samas kui samas rookiele pakutakse juba 2 sõitu... Igatahes miks korraldavad Soomlased Eestis Eesti etappi ning kas bikernieki 4. etapp ja Audru 5. etapp on tulemas C-klassile esimese etapi hinnaga või vähemasti kahe võidusõiduga? Või tuleks algajatel varakult rookiesse kolida, sest seal saab sama raha eest rohkem...?

Hinna määrab korraldaja. Juulis ei olnud Eesti etapp, mida soomlased koraldasid, soomlased korraldasid Soome etappi vastavalt oma formaadile. Ja eestlased said pidada selle raames oma sõite.
Soomes ei ole Meistrivõistluste raames tegelikult üldse C-klassi, see oli nendepoolne vastutulek, et C sai sõita Yamaha Cupiga koos.
Bikernieki võistluse hind on lätlaste teha ja kuna sept. etapp on rajahardaja enda korraldada, siis hinnad leiad juba auto24ring.ee lehelt ja need on Eesti etapi harjumuspärases suurusjärgus.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 06 Dets 2014, 00:44
Postitas kunn007

Küsimus,

Plaanin alustada tuleval aastal rajal võistlemist, olen harjutanud paar aastat ja ei ole kindel millist klassi valida.
Kas peab kuuluma mõnda klubise ja kui peab kuidas seda valida?
Oleks hea kui saaks kellegi kogemusi kasutad või siis koos sõitmas käia (mitte ratast leiutama hakata)


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 06 Dets 2014, 07:20
Postitas Mait.V

Tere

Ise alustasin 2014 kevadel tõsisemalt ringrajaga ja tegin terve hooaja kaasa. Ise sõidan 2007 Yamaha R6. Läksin kohe Rookie 600 klassi ja ei kahetse, et sellise otsuse tegin. Oleneb sellest kui tõsiselt sa seda asja võtad. Kiirematega sõites arened kiiremini. Näen et sõidad 750? Siis sul kaks valikut - Rookie 1000 või C klass. Võiduvõimalus C klassis suurem aga Rookie 1000 arened kiiremini, saad trenni teha pädevate ja kiirete sõitjatega.
Isiklikult soovitaksin minna esimesel aastal C klassi kui varem pole rinkal käinud. Klubi ei ole oluline. Klubisse on vaja siis kuuluda kui tahad aastast litsentsi teha.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 06 Dets 2014, 10:38
Postitas kunn007

See aasta olen rada viilinud ligikaudu 3500 km ja Soomes sõites sõidan kiirete krupi lõppu aegu.
Klubi, hea meelega lööks kellegiga kampa ja trnni oleks ka parem teha.
Kindlasti on hea olla esimeste seas aga kui c on ainult 4 sõitu siis jääb aasta ehk lühikeseks. Kuna minu ratas on vahepealne peaksin enk mõtlema ratta vahetamisele või esimeseks hooajaks oleks sobilik? Väga ei tahaks hakata uut investeeringut tegema kuna olen seda rattast raja jaoks upitanud.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 06 Dets 2014, 12:48
Postitas Mait.V

Ise sõidaks küll selle sama tsikliga edasi. Sõida esimene aasta ära ja siis hakka vaatama mida täpsemalt eelistada. Kui oled varem juba rajal käinud siis võiksid kohe Rookie 1000 klassi minna. Saab võistlusel rohkem sõita ja arened ka kiiremini.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 07 Dets 2014, 10:04
Postitas westel

Kui kusagil võistlustel osalenud pole, siis esimene aasta soovitaksin C-klassi minna. Seal saab kenasti käe soojaks ja lahedam sõita.
Rookies korralik andmine juba ja varasem võistluskogemus tuleks kasuks.
Muidu saad ka nii, et kui C-klassist väheks jääb, siis võid Rookiet veel lisaks sõita.

Üldjuhul Rookie klassi sõitja C-klassi minna ei saa, kuid C-klassi sõitjat on Rookie klassi lastud küll.
Seda tuleks võistlustel kohtunikega kohapeal rääkida.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 29 Dets 2014, 14:39
Postitas kunn007

Numbrit sai taodelda siit:http://www.motoringrada.ee/ aga veebileht ei tööta enam! kas on mingi uus leht?


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 30 Dets 2014, 16:20
Postitas susla

Tere,
Numbritaotluse vorm avatakse jaanuarist.
Edasine info www.msport.ee lehelt


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 21 Jaan 2015, 15:11
Postitas eq15

Tervist!
Oskab keegi öelda kus kohast saaks C-klassi tehniliste nõuete kohta infot ning kogu see muu materjal alustamiseks. Eelnevalt oli see info üleval motoringrada.ee lehel aga nähtavasti on see sait ümber kolinud ning vanad lingid ka ei toimi enam.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 21 Jaan 2015, 20:51
Postitas kunn007

Kas enam ei saa stardinumbrit taotleda kui ei kuulu mõnda listis olevasse klubisse?


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 21 Jaan 2015, 21:09
Postitas eq15

Automaat süsteem ei lasknud jh ilma klubita läbi millegipärast. Aga proovi meili teel saata komisjonile: ringrada@msport.ee


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 21 Jaan 2015, 21:58
Postitas kunn007

Tänud,


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 29 Apr 2018, 20:22
Postitas Ardilla

Heip!

Mul on suur mure. Mis ta nüüd nii suur ikka on aga mure siiski. Nimelt. Ma olen ca 94 kilo ja sinna veel varustus otsa, Dainese nahkkombe, saapad, kindad, kiiver. Rattaks on vana ga täitsa sõitev GSXR 2002 aastast 600 cc. Täiesti stoc igast otsast v.a. kuluosad ja armeeritud voolikud. Esiamordid on need veel vanakooli omad mitte tagurpidikad. See selleks. Olen nüüd lugenud teadust ja vaadanud videosid ja sain teada, et põhja pidurdada ei ole üldse hea. Selle tulemusena võib rehv saada koormust ja ots ära minna. Panin amordi peeglitele nipukad külge. Ning pidurdades isegi suht väiksel kiirusel ca 40-50kmh pidurdan ikka oma kahvli n.ö. topout. Ma usun, et alguses võib sellest isegi piisata. Aga eelmine aasta tundsin Tabasalus, kui pidurdasin, et tagumik ikka mõnusalt kerkib ja läheb kergeks :D võibolla see ongi normaalne, ja mul on lihtsalt paranoia.

Aga WWJD? Ja siis selles mõttes legaalselt, et võistlustel disklahvi ei saaks. Või esialgu vara sellele mõelda?

Ärge siis kõvasti trollige, ja olen tänulik asjalike vastuste eest. Olen proovinud vedrut peale keerata, ikka sama pilt.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 29 Apr 2018, 21:24
Postitas franz125

Kui amordi svappi teha ei taha siis telli oma kaalule vastavad lineaarsed vedrud ette(ja taha ka)tootjaid on palju.Öhlins,racetech,sonicsprings jne.Enamus vanemaid tänavarattaid on liiga pehmete esivedrudega.Tagumised seevastu kipuvad soolosõidu jaoks liiga kõvad olema.


Re: Hunnik küsimusi algajalt rinkahuviliselt

Postitatud: 29 Apr 2018, 21:52
Postitas Ardilla

Ma kuskil seal vedrude swap-i juures olengi. Ei ole veel saanud aru mis number vedrut vaja 9, 9,5 10 jne...