EMV 3 etapp rinkas
Keegi teab kas nende meestega kõik korras?
Keegi teab kas nende meestega kõik korras?
Tom oli vist omaljalgel, teisest ei tea.
Korras polnud neil ammu juba midagi kuna sõidavad rinkat
Mõlemad on võruga väljas kui ma ei eksi.
Tom`ile kiiret paranemist ja no t*** küll kuidas need 2 sorti inimesi, ühed kes peavad sinist lippu näitama ja seda ei tee ning teised (nagu näiteks läädukad ja raul kaidro) peaksid sellest aru saama hakkama enne kui eelmainitud lipuvärvus silma alla taotakse. Kikule parkis ka samalaadne aff ikka ennast nii trajektoorile sisse, et pidin omm ja husaa harjutusi tegema, et mitte boksialal ebasportlikku poksimatsi korraldada. t*** tuled rajale siis ikka alusta sealsete kommete ABC-ga alustuseks enne kui hilja ja enne kui keegi viga saab, tagantjärele tarkus seekord - Tomi sõit ju perses juba ja inimesed said viga.
Eks see on selline kahe otsaga asi. Kui nüüd hakata otsima, kellele vihase näoga otsa vaadata, siis nagu ei olegi eriti kedagi. Rajal oli palju erineva kiirusega sõitjaid, mis muutis rajakohtunike jaoks keeruliseks siniste lippude näitamise. Sest kui isiklikult kedagi ei tunne, siis ei saa tõesti aru kes mingil ringil parasjagu on. Lisaks võiks ka tagant tulija veenduda, kas tema ees sõitja on sinist lippu märganud ja valmis sellele vastavalt käituma. Antud juhul tundus, et eessõitja jätab ruumi sisekurvi, tegelikult see siiski nii ei olnud ja otsasõidu vältimiseks tuli sõita sisekurvis asfaldilt maha. Selle peale läks ratas pikali ja niitis maha ka õnnetu Leedulase, kes tegelikult kas siis sinist lippu ei märganud või seda ei näidatud. Ma tunnen seda Leedulast juba ammu, tegemist on täiesti normaalse ja mõistliku inimesega (seega igasuguse tahtliku käitumise või ükskõiksuse välistaks) . Ehk siis antud juhul oli tegemist taolise õnnetu juhusega, mida n.ö võistlussituatsiooniks kutsutakse. Shit happens. Järgmine kord proovime paremini. Juuli võistluse ajaks saab kaelasidemest ka enamvähem lahti.
Ega Lätlased ka vist neid lippe väga ei mõista. (Üks suhteliselt konkreetne lipu eiramine jäi mulle ka videosse)
lipu mõistmine jahh, puudulik,aga veel puudulikum oli rajameeste ja ma ei tea.. kas peakohtuniku või kes neid korraldusi annab kp-le töö.
kuna olin lähedal yhele kp-le ja kuulsin kõike raadiosidet siis see kõik oli täitsa p**s* teema...
Ma ei tea kes selle pasa eest on vastutav,aga igatahes nii ei TOHI olla asjad ühelgi võistlusel. Tehke see asi korda!
Te mängite inimeste eludega kus võib saada vägagi saatuslikuks iga uimerdatud ja ebaprofessionaalne käitumine!! SUUR HÄBI!
Hea on öelda, et tehke asjad korda.
Tagamaad mis puudutavad võistluste korraldamist, kohtunike, rajahooldus tehnika, turva- ja meditsiinipersonali hankimist ja selle eest ka tasumist on selline asi mida siin väga ei hoomata.
Mina olen mõlemal pool kardinat olnud, nii rajal kui ka kohtuiketornis, nii auto kui ka mootorrataste võidusõitudel ja ütleme nii, et pehmelt kurb on see asi just mootorrataste koha pealt.
Ma olen enam kui kindel, et valdav osa sõitjatest ei tea mida mingisugune lipp tähendab ...sama võiks käia ka lipukohtunike pihta - juhul kui korraldajaks on mingisugune "lambimoto" kes võimalikult väikeste kuludega tahab poisid ja tüdrukud rajale lasta.
...ma ei ole näinud Eestis, et sõitjatele väljastatakse litsents peale elementaarsete eksamite sooritamist vaid antakse pihku igasugusele suvalisele põllumehele kes on unes mootorrattast näinud - siit kivi alaliidu kapsaaeda. ...ma ei tea kuidas see on Lätis ja Leedus aga ilmselt sama moodi.
Võrdluseks tooksin näiteks BMW cupi autodest kus litsentsi saamiseks on vaja läbida eksamid. Alaliit korraldab med. personalile ja pääsetemeeskonnale koolitusi, tutvustatakse turvavarustust ja selle ohutut eemaldamist, tehakse võidusõidu simulatsioone kus on isegi autosi põlema pandud, et näha ja hinnata med, pääste ja kohtunike tööd nö. kriisiolukorras. Ka käiakse soomes kohtunike koolitusel ja tehakse skandinaavia "kolleegidega" koostööd, et asja edendada.
Ma ei tea kes selle EMV 3. etapi korraldas kuid siin peaks alaliidust tulev komisjon otsuse võtma, et päris kirvemehed asja ei korraldaks või siis sõna sekka ütlema rajapersonali valiku koha pealt.
Kuna see selline bürokraatlik jama on siis üleöö ilmselt ei muutu midagi ja muidugi ohutuse tagamiseks, profesionaalsema korralduse jne eest tuleb ka suurem nuts välja köhida lõpptarbijal ehk sõitjal.
Tomm,
Üldiselt on sellega selline lugu, et ei ole vahet ei kiirusel ega ka sõitjate arvus. See on kohtunike töö, selle jaoks nad seal ongi ...aga kui selline segasumasuvila kokku aetakse kus ei mõigata ühes keeles rääkida siis ega sealt head nahka loota ei olegi.
....ja ega niisama ei ole juhendis, et kvalist saab edasi näiteks fastest lap + 110% ajaga.
Saad aru!?!
Siin ei loe sõitjate liputundmine midagi.... Kui ikka öeldakse,et yx sõitja on maas peale kukkumist ja enam ei liiguta,siis on kollased lipud ainult ajaraiskamine.
Veel suurem ajaraiskamine on selle kysimuse uuesti esitamine mingi ajapärast.,et kas nyyd juba liigutab.
Sellised olukorras on kasulikum reageerida yle kui aega venitada... uue stardi saab alati teha,aga uut elu enam anda ei saa!
Aga laiemalt on jahh lippudega alati jama olnud.
Mäletan vana raja peale veel... äkki mingi 3-4 ringi sõitsime edasi enne kui lippudega võeti maha... kõik selle aja lebas Piirlaid teadvusetult enne uut keset rada maas... (võin sõitja nimega ja kurviga eksida ka)
No vot,sellest ma tegin ka juttu, et ka kohtunikele ei korraldata koolitusi.
Siin tulebki mängu küsimus alaliidu kompetentsusest omada kontrolli selle üle kes kohtunikepuldis on jne.
Mootorrataste ringrajasõidus minuteada puudub selline asi nagu kohtunike komisjon mis siis hindab etapi läbiviimist ja ka kohtunike tööd ning vastavalt sellele toob siis välja head ja vead ...aga seda tuleb juba enne võistlusi läbi viia, teha ohu simulatsioone jne jen.
Minu meelest võiks osavõtt ka paarkümmed euri kallim olla kui sellest sõltub kas sõitja jääb elama või oodatakse, et äkki hakkab liigutama.
Selles suhtes hea öelda aga raske teostada, finants on piiratud, vb inimestel puudub huvi tegeleda asjaga, korraldatakse nii, et näiteks med-cari rajal ei ole ja vaadatakse kui odavalt on võimalik etappi korraldada kasutades katsejänesteks neid kes rajal.....
Kui paarkümmend otsa lükata, jäävad kindlasti rohkemad terveks, kuna rada on tühjem.
No siis on selline situatsioon, et nokk kinni - saba lahti ja vastupidi.
Motosport ongi kallis aga elu on kallim ....samas tekib küsimus kas see auhinnafond, mis iganes see ka oli, välja maksta või investeerida sellesse, et oleks ohutum sõita kui see 20.- jätab sõitja tulemata või pere toitmata. (kahtlen selles muidugi)
Muidugi huvitav oleks teada kes see peakohtuniku rolli täitis sellel etapil?
See sinise lipuga värk on selline hall ala-kuidas aeglasem käituma peaks -jätkama samal trajektooril,hoidma kõrvale või tõmbama kõrvale.Eessõitja ei tea ju ka kui kaugel kiirem on ja kui kiiresti läheneb kiirem.Sinine lipp on ju puhtalt informatiivse iseloomuga.Mis nendesse lipumeestesse puutub siis siis ühes sõidus ei saanud esimene ja teine õigel ajal finishilippu uhasid veel ühe ringi võidu.Litsentsi saamise kohta on EMF-i lehel kirjas et taotleja peab olema läbinud instruktaaži.
Tomile kiiret paranemist ja see laks nägi ikka inetu välja küll. Ja punase lipuga läks ikka liiga kaua aega. Samuti olen veidi rahulolematu siniste lippude näitamisega - õigemini sellega, et neid ei näidata. Juba teist etappi järjest on ringiga sissesaajatest möödumine tõeline õnnemäng, see vist ei peaks nii olema. Ja ei ole mina veel kordagi märganud, et eesolijale sinist lehvitatakse.
Muidu olen korraldusega väga rahul, suures plaanis on minu arust asjad hästi. Leedukad on vedanud käima kifti asja ja oleks väga broo kui seda ka edasi arendatakse. Ärge siis liiga kõvasti tampige üritust, olgem ikka konstruktiivsed.
Keda huvitab, siis tervet võistlust on võimalik järelvaadata siit:
http://tv.delfi.ee/sport/automoto/taisp ... d=71753399
Väga positiivne, et selline võimalus on iseenesest….Väike kivi Ervinile kommentaatori töö eest aga muidu ikkagi äge.
franz125
Noh jah, kirjas võib olla ju nii mõndagi mina isiklikult ei ole näinud/kuulnud ühtegi instruktaazi, vähemalt sellel ajal kui ma võidu sõidsin va. võistluseelne nö. drivers meeting.
Ehk siis sinise lipu nägemisel tuleb veenduda, et kiiremad sinust mööda saavad ilma, et nad oma sõidujoont (oluliselt) muutma peaksid.
...punakollane (triibuline) lipp on näiteks informatiivne mis siis näitab, et rajalõik on libe/ohtlik aga kohustusi see sõitjale ei pane.
Vähemasti puusalt paugutades peaks see nii olema
Sellessuhtes on hea vaadata kõrgetasemeliseid võidusõite kus reeglid on kõigile ühiselt mõistetavad. Kiirused ja tase on oluliselt suuremad aga sõit on ohutum mis nagu peakski olema asja point, et inimesed kes valdavalt oma initsiatiivist asjaga tegelevad saaksid ohutult ja turvaliselt võidu sõita mitte reanimobiiliga.
Eesti motospordi ajalukku läheb esmakordselt selline nähtus kus üks meeskond võtab ära kõik esikohad
Au ja kiitus sportlastele ja Biker24 mehaanikutele!
ei teadnudki,et Velt on kolinud b24 tiimi ja tõi baigi esikoha b24le
Erkki
Vähemasti puusalt paugutades peaks see nii olema
Nujah ma siin väheke võrdlen vesimotoorse spordiga ja seal oli kõige lollim asi mida teha trajektoori muutus.Kiiremad saavad ohutumalt mööda kui ees keegi ei tõmble vaid jätkab loogilist joont pidi.Arvan et nii on ohutum kõikide kihutamis alade puhul kus ei ole tahavaate peegleid.Ja paraku lõpevad veepeal matsud fataalsemalt kui asfaldil.Aga takistada muidugi ei tohi ja kas lugeda aeglasemat trajektooril sõitjat lihtsalt takistajaks on tõlgendamise küsimus.
sepakene, mine söö üks lõvipasteet ja siis mine oma buellikärakal rihma vahetama . teinekord läheb paremini kui foori alt stardid .
Aga B24 tegi ajalugu, too üks näide eesti rinka ajaloost kus üks tiim on neljas erinevas klassis teinud puhta töö. Muide, meil on tiimis varsti ka külka, seega jääb veel vaid üks klass. Aga kauaks?
Margo, sul on veel pilte üritusest?
Kvalifikatsiooni pildid on nüüd üleval
http://www.margomangli.com/r2-qualifying
Kui keegi soovib mõnda orginaalsuuruses fotot ilma vesimärgita siis neid kõiki saab sealt osta või lasta printida erinevate paberite ja asjade peale.
Originaalfoto suurust ja muid andmeid nö "exif" infot näeb pildi paremalt ülevalt nurgalt...
Väiksemaid formaate koos vesimärgiga saab niisama alla laadida pildi vasakult ülevalt nurgalt...
võistlussõitude pildid tulevad ka mõne aja pärast
Väga ilusad pildid. Jäin ka lõpuks mõnele peale
C-klass
http://www.margomangli.com/p575074160
B600, Supersport
http://www.margomangli.com/p565150617
Superbike'ga läheb veel natuke aega aga seniks siia see crash
B1200, Superbike
Mõni pilt boksidest ka