Õli jahutus
Moderaator: Moded
Õli jahutus
Tervist tekkis siis väike plaan ehitada oma masinale õlijahutus.
Tegemist on mopeediga, bike kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] ja ATM mootor, hetkel jahutab mootorit õhk ja õli, kuid tahaks teha nii et õli saaks jahutatud ning saaks pikemat sõitu nautida.
Küsimus on selline, et kas selline asi on võimalik, ning igasugused ideed on teretulnud.
Tegin teema siia, mitte mopeedide alla, kuna siit on suurem võimalus abi saada.
Igasugustel tülinorijatel mitte postitada, ning siukseid vastuseid ei teha et mõtetu ehitada jne jne.
Ettetänades Sander
Härra primole siis kes on nii võll üldse.
http://www.hot.ee/whitepower14/oli.jpg
Kuna mootorit jahutab õli ja õhk, siis miski võiks ka õli jahutada nagunäiteks radikas nagu antud pildil, kui õli on jahedam saab ju kauem sõita või mis, ei peaks ülekuumenemise pärast muretsema ?
ei tundu loogiline ?
Kõike jahutatakse, ka lamava silindriga mootoritel.
Honda Cub' mootorid ja nende kloonid on vägagi järgiaidatavad ka jahutuse poolelt ja internetiavarustes peaks materjali ja näiteid ikka leiduma küll.
Üks illustreeriv pilt: http://www.honda-dax.com/gallery/albun69/aaa
Guugelda veidi.
Primo kirjutas:Kle, Tuhkur.Kas sa esimeses postis mainisid, et sul pole õliradikat?Ei maininud, eksole...
kuid tahaks teha nii et õli saaks jahutatud
Järelikult ei ole
Ja noh kui oleks radikas olemas siis ju oleks suht kasulik teha selline teema.
Mix kirjutas:Kõike jahutatakse, ka lamava silindriga mootoritel.
Honda Cub' mootorid ja nende kloonid on vägagi järgiaidatavad ka jahutuse poolelt ja internetiavarustes peaks materjali ja näiteid ikka leiduma küll.
Üks illustreeriv pilt: http://www.honda-dax.com/gallery/albun69/aaa
Guugelda veidi.
Päeval sai veidi kuugles mõllatud, ning ka ühtteist leitud, igasuguseid komplekte ja värki.
Kuid hetkel tekkis idee radikana kasutada sigulli salongi soendus radikat vms
Re: Õli jahutus
Tuhkur kirjutas:Tegemist on mopeediga, bike kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] ja ATM mootor, hetkel jahutab mootorit õhk ja õli, kuid tahaks teha nii et õli saaks jahutatud ning saaks pikemat sõitu nautida.
Sa oled vist kõvasti ja korduvalt selle kulguri seljast maha kukkunud, ilma kivirita?
Osta normaalne tsikkel
Kas sa üldse tead kui kõrge see õli temperatuur sul seal see on ka kõige palavama ilmaga???
Kui sa kasutad seal mingit *w-40...50 mis iganes tähistusega õli siis ma pakun, et sa ei jõua seda elusees nii kuumaks sõita, et õli oma omadused kaotaks! Ennem jookseb su ATM lihtsalt 9x kokku!
Jah loogika tera on seal sees küll, et jahedama mootoriga kestab kauem kuid kui sa sellega sõidad ka siin +5 temperatuuriga või talvel tahad pulli teha siis see mootor ei hakkagi sul kunagi soojaks saama ning jahvatad kogu sisu metallipulbriks.
Re: Õli jahutus
madone kirjutas:Tuhkur kirjutas:Tegemist on mopeediga, bike kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] ja ATM mootor, hetkel jahutab mootorit õhk ja õli, kuid tahaks teha nii et õli saaks jahutatud ning saaks pikemat sõitu nautida.
Sa oled vist kõvasti ja korduvalt selle kulguri seljast maha kukkunud, ilma kivirita?
Osta normaalne tsikkel
Kas sa üldse tead kui kõrge see õli temperatuur sul seal see on ka kõige palavama ilmaga???
Kui sa kasutad seal mingit *w-40...50 mis iganes tähistusega õli siis ma pakun, et sa ei jõua seda elusees nii kuumaks sõita, et õli oma omadused kaotaks! Ennem jookseb su ATM lihtsalt 9x kokku!
Jah loogika tera on seal sees küll, et jahedama mootoriga kestab kauem kuid kui sa sellega sõidad ka siin +5 temperatuuriga või talvel tahad pulli teha siis see mootor ei hakkagi sul kunagi soojaks saama ning jahvatad kogu sisu metallipulbriks.
Suure tsikli ostan augustis, kui USA-sse kolin ilmselt on valik cbr600rr kuna siin on vahel cbr900-ga kulgetud, Kuid siiski 3 aasta jooksul olen suviti eestis ja tahaks siin ka millegagi sõita, JA ÄKKI MULLE MEELDIB NOKITSEDA ?
Õli ise : Castrol superbike SAE 10W-50, API SJ, JASO MA
Re: Õli jahutus
Tuhkur kirjutas:madone kirjutas:Tuhkur kirjutas:Tegemist on mopeediga, bike kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] ja ATM mootor, hetkel jahutab mootorit õhk ja õli, kuid tahaks teha nii et õli saaks jahutatud ning saaks pikemat sõitu nautida.
Sa oled vist kõvasti ja korduvalt selle kulguri seljast maha kukkunud, ilma kivirita?
Osta normaalne tsikkel
Kas sa üldse tead kui kõrge see õli temperatuur sul seal see on ka kõige palavama ilmaga???
Kui sa kasutad seal mingit *w-40...50 mis iganes tähistusega õli siis ma pakun, et sa ei jõua seda elusees nii kuumaks sõita, et õli oma omadused kaotaks! Ennem jookseb su ATM lihtsalt 9x kokku!
Jah loogika tera on seal sees küll, et jahedama mootoriga kestab kauem kuid kui sa sellega sõidad ka siin +5 temperatuuriga või talvel tahad pulli teha siis see mootor ei hakkagi sul kunagi soojaks saama ning jahvatad kogu sisu metallipulbriks.
Suure tsikli ostan augustis, kui USA-sse kolin ilmselt on valik cbr600rr kuna siin on vahel cbr900-ga kulgetud, Kuid siiski 3 aasta jooksul olen suviti eestis ja tahaks siin ka millegagi sõita, JA ÄKKI MULLE MEELDIB NOKITSEDA ?
Õli ise : Castrol superbike SAE 10W-50, API SJ, JASO MA