Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Moderaatorid: Moded, Rolleri moded

Kasutaja avatar

koty
Postitusi: 105
Liitunud: 27 Mai 2008, 22:26
Tsikkel: Aprilia Sx 125
Asukoht: Pärnu/Tallinn
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #2 Postitas koty » 17 Apr 2009, 17:14

Suht teada värk juba kõigile. RK-s käib juba hullem arutelu selle kohta. :D
Aprilia Sr 50 -> Aprilia Sx 125___
Kasutaja avatar

Teema algataja
Tuhkur
Postitusi: 165
Liitunud: 17 Apr 2008, 13:14

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #3 Postitas Tuhkur » 17 Apr 2009, 17:43

Õnneks on endal viimane hooaeg mopiga sõita, suvest juba B ja A kategooria lube tegema :)
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4574
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #4 Postitas yeekim » 17 Apr 2009, 19:02

Ei ole veel seadust tehtud!
Seaduse eelnõu läbib veel lugemised Riigikogus ja peale seda, kui Riigikogu ta vastu võtab, on asi SEADUS!

Ammu oli aeg.
Teen saiast sitta!

Kala

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #5 Postitas Kala » 17 Apr 2009, 19:50

Vaatasin selle video läbi ja seal ju kenasti öeldud, et nii mahukas seadus jõustub parimal juhul järgmise aasta kevadeks. Et aastakese saab veel anonüümselt huligaanitseda :P
Kasutaja avatar

valgehiinlane
Postitusi: 290
Liitunud: 19 Sept 2008, 20:02
Tsikkel: on vajaka
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #6 Postitas valgehiinlane » 17 Apr 2009, 20:35

Kindlasti hea seadus.
Edu seaduse kehtestamisel Riigikogul (w)
kasutajanimi on väga random (lol)

Brabus
Postitusi: 357
Liitunud: 18 Aug 2006, 16:03

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #7 Postitas Brabus » 17 Apr 2009, 23:44

Olen ka ise rollerijuht , ja sellesmõttes poolt ,et vägapalju on mingi huligaane ja ka varguseid , kuid jama see ,et arvele võtmine tuleb , ( mis praegu maksab 2300 eek ) , ja kui arvestada ,et roller ise 10 000 siis päris kulukas
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 825
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #8 Postitas Boobush » 18 Apr 2009, 00:06

See arvele võtmine suretab rollerite turu täiesti ära, eriti odavamate masinate osas. Jälle üks riigikassa augu täitmine. (togi)
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4574
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #9 Postitas yeekim » 18 Apr 2009, 08:57

Aris kirjutas:See arvele võtmine suretab rollerite turu täiesti ära, eriti odavamate masinate osas. Jälle üks riigikassa augu täitmine. (togi)


Tsiteerides siin klassikuid: Oldmoped, Holma Ja Mix'i siis : "oma taburette jaksate Te mitme-setme tuhande eest "tüünida" küll, aga et registreerida, siis on riik röövel! :wack:
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 825
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #10 Postitas Boobush » 18 Apr 2009, 09:40

ants01 kirjutas:
Aris kirjutas:See arvele võtmine suretab rollerite turu täiesti ära, eriti odavamate masinate osas. Jälle üks riigikassa augu täitmine. (togi)


Tsiteerides siin klassikuid: Oldmoped, Holma Ja Mix'i siis : "oma taburette jaksate Te mitme-setme tuhande eest "tüünida" küll, aga et registreerida, siis on riik röövel! :wack:

See ei kehti kõigi kohta ! Ei tegele tuunimisega ja ei ole nii rikkaid vanemaid, kes mu iga soovi jõuaksid täita. Ise sõidan poodi õlle järele meelsamini 4 taktise rolleriga, saab istme alla ning boxi stuffi panna. Aga, et ma pean oma 3000 kroonise rolleri eest maksma nüüd järsku 2300 arvele võtmise eest maksma ning kindlustus ka veel otsa- odavam on auto peale tagasi kolida.
Jah nõustun faktiga, et masinatel peaks olema kindlustus ning neil peaks olema ka numbrimärk, et kõik kõnniteel sõitjad ja muud imelikud saaks hiljem munandeidpidi vastutusele võtta. Onu PaŠa jaoks maal läheb see asi kah natukene üle mõistuse. Sõitnud oma riga võrriga 20 aastat edasi-tagasi ning nüüd peab ta oma 1000 kroonise võrri eest 2300 riigilõivu maksma. Riigilõiv võiks olla samas suurusjärgus, mis on mopeedi teooria ja sõidueksam (mõlemad olid alla saja krooni). Või äkki peaks hoopis mopeedi lubade tegemise eest kah A kategooria riigilõive maksma?
Kasutaja avatar

Ivoonu
Mode
Postitusi: 1221
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Kawasaki VN1500 Nomad
Asukoht: Tartu
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #11 Postitas Ivoonu » 18 Apr 2009, 12:33

Kas keegi on kuskil näinud mopeedi klassi sõidukitega seotud riigilõivusid, et nii kõva kisa tõstate. Ootaks ikka enne numbrilised suurused ära ja siis hakake nutma.
Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1081
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #12 Postitas ishijupp » 18 Apr 2009, 12:48

Ivoonu kirjutas:Kas keegi on kuskil näinud mopeedi klassi sõidukitega seotud riigilõivusid, et nii kõva kisa tõstate. Ootaks ikka enne numbrilised suurused ära ja siis hakake nutma.

Kusagil mingid numbrid ilmusid, aga need lubati üle vaadata ja hinnad tugevalt allapoole tuua.
Kasutaja avatar

AN-400
Postitusi: 448
Liitunud: 14 Okt 2003, 17:00
Tsikkel: Suzuki 650
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #13 Postitas AN-400 » 19 Apr 2009, 20:49

minul näiteks on ajutiselt sõitmiseks sama asi, teise nimega lihtsalt : http://www.youtube.com/watch?v=VCQZyWWA2kE

välimus... roller, aga näe 150cc ja seega juba täis A kati jaoks :roll:
passis kah L3e või miskit... igastahes selle järgi on ta mootorratas. kummaline

ja samas.. samas mõõdus olevad asjad on identsed... vaid moto on 50cm3 :wink: ja näe mis teeb vaid mootor seal tagaratta küljes :|
Suzuki 650 K7

TripleT

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #14 Postitas TripleT » 20 Apr 2009, 09:22

Ma ostsin rollu sellepärast et sellega sõitmiseks pole lube vaja ja sõidukorras hoidmine ei maksa palju. Ei meeldi mulle see absoluutselt et ma siin maakohas kus on pikad maad ja jala väga niru käia pean ma nüüd äkki hakkama registreerima oma rollut. Suht jama on see:D Eks linnas neid hulle on küll. Rolluga ülevaatuselt läbimine on ka teine teema:D paljudel on siin variaatori piirajad maha võetud küll cdid näpitud (uus chip või siis midagi muud leidliku) et suht tahaks näha neid tehnilisi nõudeid rollu jaoks:D . Kiivri mõte rollule on hea aga ma ei saa aru et mida pekki see politsei kotib kas ma tahan surma saada või ei :D sellest on neil ükspuha kui tead naabrimees pussitab:D siis neil aega on:D aga kui keegi käivitab auto ja ei pane turvavööd on kohe neli patrulli kohal:D

zootz

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #15 Postitas zootz » 20 Apr 2009, 10:36

TripleT kirjutas:....sellest on neil ükspuha kui tead naabrimees pussitab:D siis neil aega on:D aga kui keegi käivitab auto ja ei pane turvavööd on kohe neli patrulli kohal:D


Ära nüüd üle ka pinguta, ja pealegist pole politsei see organ mis otsustaks milliseid seaduseid vastu võtta ja milliseid mitte!

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #16 Postitas Tsikkelröövel » 05 Mai 2009, 16:39

Ütleks nii, et rollumehed on mõningate mitte eriti seaduskuulekate kaasvõitlejate läbi ise oma asja p...sse keeranud. Nüüd nutavad, aga siiamaani kõik kõvad tuunijad jne. Krt, ma ei saa aru, kui mingi numbrita, kindlustuseta, lubadeta jne-ta vend paneb linnas ringi 80-ga, samas nt teine mees oma 1000 kubase bikega veereb 50-ga - kumb siis ohtlikum on? Mille eest siis sellel vaikselt veereval tsiklil kõik tehtud peab olema? Mingi rollumees paneb autole küljelt sisse ja tõmbab jee - see sodiks sõidetud mahajäetud roller maksab vaid veerandi kahjust, mis ta autole tegi - ja kõik?
Ärge saage valesti aru, mul on tsikli ja auto kõrval ka mopeed majapidamises ja neid tuleb juurdegi. Ja mul on tõesti kahju, et nüüd peab ka mopeedile registreeringud-kindlustused-load jmt raha maksvad asjad tegema. Aga sõbrad - ise süüdi, paraku.
See jutt siis ka neile, kes selle tsiklimeeste "maine" üle ilguvad. Põrgusse see maine, aga kui selle ära rikume, mida me imestame, kui siis ühel hetkel kamm turja lüüakse?
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1391
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #17 Postitas Kipsi » 05 Mai 2009, 18:16

Kas targem poleks lihtsalt lube nõuda olenemata inimese vanusest mopeedil`? Olgu siis ükstapuha mis kat, peaasi, et LE-ga oleks tuttav?
Rolleri mõte kaob ära.Kuigi jah, vähemalt osad Tartu rollerimehed on selle ära teeninud ka - nii ülbed,et arvavad, et võivad puhta raami ja mootoriga ringi sõita, omamata ühtegi tuld ratta küljes.
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.oilpro.ee

Võsavillem

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #18 Postitas Võsavillem » 05 Mai 2009, 19:50

Mina arvan et see on ikka liig..õige korjame poistel rollud käest ära . Pärast nuputame miks noored niisama lõhuvad ja laamendavad ning pidevalt täis on.ok kui luba siis võiks ikka rollu jaoks eraldi olla ja nooremalt kui 16.Aga ok see on minu arvamus.Mina ei tea mind nad isiklikult ei sega ja kõik on siiski kinni vanemates kes ei viitsi LE,d õpetada jne.Tekib see värk et lastakse lubatetta või võetakse muud lollused käsile..Võimsamate masinatega ja lubadega jätkub ka küllalt lolle nii et pigem on selle asja taga mõistus mitte sõiduk või vanus.Pigem võiks koolides ja mujal liiklusõpetust rohkem jagada.Kahju tegelikult...Kui ise saad täskasvanuks ja siis on noortest savi. :(

wtking

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #19 Postitas wtking » 06 Mai 2009, 16:29

Võsavillem kirjutas:Mina arvan et see on ikka liig..õige korjame poistel rollud käest ära . Pärast nuputame miks noored niisama lõhuvad ja laamendavad ning pidevalt täis on.ok kui luba siis võiks ikka rollu jaoks eraldi olla ja nooremalt kui 16

Esiteks see, et neil rollerid käes, ei tee neist kohe paipoisse(tüdrukuid), tean päris mitmeid selliseid mitte päris veel täisealisi, kes täis peaga oma rolleritega laaberdamas käivad. Kui nad muidu peaks jama tegemiseks jala kohale minema, siis rolleriga see tagumiku alla ja jõuab sama ajaga palju rohkematki tehtud.
Ja teiseks, kui vaatad vähegi uudiseid, siis näed, et need hälvikrolleristid, kes LEd eriti ei jaga, ei ole just nii väga suurel osal alla 16 aastased.
Ja katsu sa mõnelt alaealiselt rolleristilt tekitatud kahju korvamist saada, kui ta sul mitte just kõige odavama auto ära rikkund on. Kindlustus kohstuslikuks ja kõigil rõõmsam sõita.
Kasutaja avatar

Priit_IZ
Toetajaliige
Postitusi: 762
Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
Asukoht: Metallinn ja Haapsalu
Tänatud: 6 korda

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #20 Postitas Priit_IZ » 07 Mai 2009, 18:46

Kurvem lugu ilmselt kindlustusega. Võtame näiteks tsiklite kinldustuse hinna, mis iga aastaga tõusis. Põhjendati, et statistiliselt jube ohtlik asi. Eks ta kippus vahel olem ajah, et "noor tegija" rabas kohe tonnise ligi, sest väiksematel pole ju tõmmet. Vähem kui nädala pärast ratas puu otsas, ise kastis. (crash)
Kui nüüd LKF samast loogikast juhindub ka mopeedide puhul, siis kuri karjas. Kui palju neid lakse ja asju olnud (togi)

Enda seisukoht selles punktis, et seadus on iseenesest õige, aga need kõikvõimalikud rahaküsimised, mis ilmselt asjaga kaasnevad, saavad kordades liiast olema. Pole küll veel ühtegi ametliku numbrit näinud, ag millegipärast sisetunne ütleb, et kui riigil võimalus raha saada, siis ta seda ka nõuab.

Siin keegi kurtis, et 10 tuhhise aparaadiga jama. Ega kiita pole, aga mida teha näiteks Deltaga, või mõne muu hobikorras nokitsetava aparaadiga. Loodetavasti ei hakka see summa masina oma väärtust ületama, sest muidu tõesti hapu.

Kui kõikvõimalikud lõivud jääksid mõistlikuse piiridesse, ehk üsna sümboolseks, siis ei kurdaks...
Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.

wtking

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #21 Postitas wtking » 10 Mai 2009, 10:38

No aga kindlustuse makse ei saa ju loogiliselt võttes niiväga suur tulla, kuna nende võimsus väike. Kui juba mootorratastel ei ole see kõige suurem, siis rolleritel ei ole see ammugi. Järgmine kulu on ülevaatus, mis on maks 175 krooni. Kõige suurem väljaminek korraga on see arvele võtmine, kuid see on ju ainult korra ja kui nad lubasid seda rollerite jaoks langetada, siis ei ole ju niiväga hullu midagi.
Pluss on ju võimalik rollerit kindlustades saada alla kindlustukoefitsenti, kihutad paar aastat rolleriga ringi ja siis ongi soodsam autot omada, kui juba 18 täis.
Kasutaja avatar

Priit_IZ
Toetajaliige
Postitusi: 762
Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
Asukoht: Metallinn ja Haapsalu
Tänatud: 6 korda

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #22 Postitas Priit_IZ » 10 Mai 2009, 16:22

wtking kirjutas:Järgmine kulu on ülevaatus, mis on maks 175 krooni.


Räägi mulle ka, kus nii odavalt saab :shock:

Siiani 250.- ikka olnud. Paljudes kohtades 300.-
Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
Kasutaja avatar

Priit_IZ
Toetajaliige
Postitusi: 762
Liitunud: 09 Veebr 2005, 17:25
Asukoht: Metallinn ja Haapsalu
Tänatud: 6 korda

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #24 Postitas Priit_IZ » 10 Mai 2009, 19:17

Jah, alati on ikka kuskil odavam... :bsmile:
Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.

m2tt

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #25 Postitas m2tt » 15 Sept 2009, 16:33

wtking kirjutas:No aga kindlustuse makse ei saa ju loogiliselt võttes niiväga suur tulla, kuna nende võimsus väike. Kui juba mootorratastel ei ole see kõige suurem, siis rolleritel ei ole see ammugi. Järgmine kulu on ülevaatus, mis on maks 175 krooni. Kõige suurem väljaminek korraga on see arvele võtmine, kuid see on ju ainult korra ja kui nad lubasid seda rollerite jaoks langetada, siis ei ole ju niiväga hullu midagi.
Pluss on ju võimalik rollerit kindlustades saada alla kindlustukoefitsenti, kihutad paar aastat rolleriga ringi ja siis ongi soodsam autot omada, kui juba 18 täis.


enam ei kuku konf niimoodi. ainult teatud kategooria oma. kui on A siis kukub A kat. mitte B ega C. igalühel nüüd eraldi.. hea võimalus ju lisa teenida
Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1391
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #26 Postitas Kipsi » 16 Sept 2009, 11:55

wtking kirjutas:http://www.tehnokuller.ee/mootorrattad.html

Aga palun.

Kas ma loen õigesti välja, et hinnale lisandub 100 eek? - Transpordivahendile teostatud ja ajaliselt kehtiva tehnoülevaatuse dokumentide ümbervormistamise tasu on 100 kr.
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.oilpro.ee
Kasutaja avatar

Martin.
Postitusi: 143
Liitunud: 20 Mai 2006, 22:40
Asukoht: Tallinna ümbrus.

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #27 Postitas Martin. » 17 Sept 2009, 21:50

Mul kolm küsimust.
1) Kas nn poolik b-kat (16-18aastase piiratud b) tohib sõita siis mopeedi/rolleriga? või peab täis b-kat või a-kat olema(mida saab ka 16aastaselt)?
2) Kas mopeedi load ei muutu? ehk 14aastaselt teed ikka oma mopi load ja sõidad röömsalt? sest need mopeedi load on nalja tegemine, need ei anna sulle mitte mingit väljaõpet.
3) Kirjas oli et 16+aastasel peab rolleri/mopeediga sõites olema kas A või B-kat. ehk siis mopeediluba ei kõlba? sest minuteada on A-kat siiski mootorratta juhiluba ..?

See kuradi registreerimine on pask, aint selle kindlustuse pärast oleks mõtet.
lisaks see ülevaatus, onväga hästi teada kuidas politseile meeldib alaealiste kallal möliseda ja nokkida. Nt peatati mind kinni rolleriga ja tüüp väitis mu tehnoseisundit mitte vastav olevat, sest mul oli mitte originaalne õhufilter ja taga polnud numbrimärgi alust :shock: . kui sellise asja eest uuesti kordusülevaatusele saadetakse ja seal ka veel peedistatakse nii siis noo :wack:

Lisaks kaotab see ülevaatuste värk ära igasuguste rollerite modifitseerimise ja teades et tänapäeval vähemalt igalteisel rolleril vähemalt sportsumps all on siis tundub et tuleb hakata üks haaval neid tuhandeid 70'seid aeroxeid ja SR'e ümberehitama.. ehk kaob turg üldse rolleritele arvatavasti..
Ning ülevaatus peaks kontrollima kas ratas vastab nn mopeedinõuetele (max kiirus 45km/h) . Siis teades et pm iga stock roller/mopeed läheb vähemalt 60 välja, siis ei saaks ükski neist ülevaatuselt läbi..
Ja veel , mis kuradi mõtet on mul rollerist mis tohib minna aint 45 välja kui mul peab olema A-kat ehk kuni 11kw mootorratta load ! Kas see tähendab siis omakorda et mu roller võib olla ilam kiirusepiiranguta ja kuni 125cc , sest mootorratta load olemas ju?
Kurvis näeme . kahepoolene

Prets
Postitusi: 264
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Yamaha ST225 Bronco
Asukoht: Auckland, Uus-Meremaa
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #28 Postitas Prets » 18 Sept 2009, 00:09

Viimasele punktile vastus:
Aga siis peab roller olema registreeritud A-kati mootorrattana, mitte rollerina, ja peab olema tehasekomplektsuses, siis võid kärutada palju tahad.
(togi)
Kasutaja avatar

oldmoped
Mode
Postitusi: 2416
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #29 Postitas oldmoped » 18 Sept 2009, 09:12

Prets kirjutas:Aga siis peab roller olema registreeritud A-kati mootorrattana, mitte rollerina


Saage ükskord aru, mitteükski sõiduk ei ole ega ka saa olla registreeritud rollerina, kuna sellist sõidukikategooriat ei ole lihtsalt registreerimisel kasutatava sõidukite liigituse alusel olemas!
On olemas kaherattaline mopeed, kolmerattaline mopeed, kaherattaline mootorratas, kolmerattaline mootorratas ja külgkorviga mootorratas. Ei ole olemas ka sellist asja, nagu A-kati mootorratas. Registreerimisliigituse alusel kuuluvad kõik eelpoolmainitud kahe ja kolmerattalised sõidukid L kategooriasse.

A-kat on olemas liigituses juhtimisõiguse alusel, ja selle alla käivad kõik mootorrattad, kui sellised + on olemas siis selle alamkategooria A1

Martin. kirjutas: Ja veel , mis kuradi mõtet on mul rollerist mis tohib minna aint 45 välja kui mul peab olema A-kat ehk kuni 11kw mootorratta load ! Kas see tähendab siis omakorda et mu roller võib olla ilam kiirusepiiranguta ja kuni 125cc , sest mootorratta load olemas ju?


See on kehtinud ju koguaeg, et A1-kat lubade olemasolul võib juhtida L3e sõidukit, kui selle kubatuur ja võimsus jäävad lubatud piiridesse, st <125cc ja <11kw.
Kas see konkreetne masin on bike, enduuro, klassik või roller, ei puutu kuidagi asja.
hälvik
Kasutaja avatar

Martin.
Postitusi: 143
Liitunud: 20 Mai 2006, 22:40
Asukoht: Tallinna ümbrus.

Re: Tähelepanu Rollerdajad ja mopeedijuhid

Lugemata postitus #30 Postitas Martin. » 18 Sept 2009, 18:06

Ma mõtlesin rohkem seda et alates 16a. peab olema A-kat või B-kat et juhtida rollerit. Vähemalt seal delfi uudises ei olnud mopeedilubadest midagi juttu.
Kui tohin mopeedi/rolleriga sõita aint a-katiga sis kaob nagu mopeedi mõte ära? sest sellega tohin aint kuni 45km/h sõita samas kui A-kat lubadega ma tohin sõita ka kuni 125sega millel pole kiiruse piirangut..Mina ei leia nagu mingit vajadust siis enam mopeedi osta, kui võin osta ka tsikkli.
Loodan, et saate aru.
OT, kuid kas keegi teab selle seaduse kohta midagi mis pidi muutma A2kategooria piirvõimsuse 36kw peale vms?
Kurvis näeme . kahepoolene




Mine “Mopeedid”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist