zidi kiirus

Moderaator: Moded


Teema algataja
villu444
Postitusi: 15
Liitunud: 25 Mai 2009, 00:58
Tsikkel: jawa 634; zid

zidi kiirus

Lugemata postitus Postitas villu444 »

on keegi proovinud väiksemat hammakat taha panna, ja palju kiirust juurde saite? endal ka plaanis väiksem panna, sest praegu ikka on masin liialt pöördes 3nda käiguga.



Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1246
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: zidi kiirus

Lugemata postitus Postitas Mix »

Esimese hammakaga olen mänginud, seega edasine jutt läheb Su küsimusest pisut mööda.
Tänast seisu ei tea, aga varem on olnud saadaval 15 ja 16 hambaga vedavat ratast. Kasutanud olen neid mõlemaid. Minule sobis 15-hambaline.
Kõige stabiilsemate omadustega oli ratas ikkagi originaalis - 14-hambalise vedava rattaga. Jaksab sõita iga ilmaga, igasuguse tee peal ja vähemalt tehasepoolt ette nähtud kiiruse saab alati kätte. Mida rohkem ülekandesuhet muuta, seda tundlikumaks muutus ratas väliste mõjude suhtes ja äärmuslikumaks muutusid kiirused. Näiteks 16-hambalisega sai ikka päris tihti spidomeetrile osutiga ring peale tehtud ja kui tihvti ees poleks olnud - ehk oleks osuti uuele ringilegi läind. Kahjuks aga täpselt sama sagedasti oli vaeva ja tegemist, et ratas kasvõi meil mopeedidele lubatud 45km/h liiguks. Väga palju sõltus ilmastikust, tuulest, pagasist, teetõusust või teekattematejalist. Nii, et ega keskmine kiirus ei kasvanudki märgatavalt. Sõitsin tol ajal päris palju mopeedide mõistes pikki (120 km) vahemaid ja teeloleku aeg praktiliselt ei muutunud. Bensiinikulu aga tõusis 16-hambalisega küll tunduvalt.
Minujaoks oli sellise ülekandega äärmiselt ebapraktiline ratas ja võtsin järgmisena kasutusele 15-hambalise vedava ketiratta.
Dünaamika muutus talutavaks ja keskmine kiiruski kasvas originaaliga võrreldes veidi. Tõsi, sellist tippkiirust, kus osuti oleks spidomeetrile ringi peale teinud - seda juhtus nüüd juba päris harva nägema. Kuid ratas polegi sellisteks kiirusteks loodud. Üle 70km/h sõite temaga enam eriti ei naudi. Ja loodud on ta ju ikkagi mopeediks! Samas 15-hambalisega ei tekkinud enam ka katastroofilisi kiirusekaotusi keerulisemate ilmastiku- või teeolude korral ja bensiinikulu erinevust tehaseseades rattast ka ei tajunud.
Mootori pöörded. Võimalik et kõrv harjus ära, aga mind eriti ei häirinud. Aeg-ajalt, kui rattal oli hea minek, siis kippusin küll varbaga veel käiguhooba sikutama, et käiku järjekordselt üles vahetada, kuigi oligi juba viimane käik sees.


Teema algataja
villu444
Postitusi: 15
Liitunud: 25 Mai 2009, 00:58
Tsikkel: jawa 634; zid

Re: zidi kiirus

Lugemata postitus Postitas villu444 »

Aga oskad öelda kui palju kiirust juurde tuli 16 hambalisega? Läks mingi 90 välja?:) palju selline suurem hammakas võib maksta ja kas on sel vahet erilist kui vahetan esimese hammaka suurema vastu või tagumise väiksema? Krt zid oleks selle tehaseülekandega ka normaalne kui tal vaid üks käik oleks rohkem:D

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1246
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: zidi kiirus

Lugemata postitus Postitas Mix »

Ma pole enam neli aastat zidi omanud ja absoluutselt ei tea tänast olukorda zidi juppide müügi ja hindade osas.
16-hambaline tehti 2001 aastal mulle eritellimuse peale. Mõni aeg hiljem olid sellised siin-seal müügil ka. 15-hambalise ostsin kunagi Braueri Motoärist Tartus. Täna ta enam vene juppidega vist ei kauple. Nii ei tea ma juppidest täna enam midagi.
Vaat "kui palju?" - ma ei oska öelda. Tippkiirus mind ei huvitanud, sest ratas oli mul praktiliseks kasutamiseks igapäevaliikluses ja igapäevailmastikus. Lihtsalt passida head kimamise ilma ja siis minna ringi saanima - see pole kunagi olnud minu huvi.
Mind huvitas ratta stabiilsus ja kesmine kiirus, millega ma võisin kuhugi sõitu planeerides alati arvestada. Mingi hetkeline või lühiajaline "tipp" ei omanud praktiliast tähtsust.
Nagu kirjutasin - samavõrra, kuidas kasvas ratta võime spidomeetrile tiir peale (ise võid oma ratta spidomeetrit vaada ja võimalikku kiirust ette kujutada) ajada, samavõrra kasvasid ka mured liiga aeglaseks jääva ratta pärast. Lõppkokkuvõttes minu jaoks ratta keskmine kiirus ei kasvanud ja see koos taevasse tõusnud bensiinikuluga oli minu jaoks oluline, miks loobusin 16-hambalisest vedavast ketirattast.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mopeedid”