Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Dusterx
Postitusi: 98
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #1 Postitas Dusterx » 23 Veebr 2018, 01:11

Seoses teedel oleva olukorraga, kus kõik on libe ja paha ja kolmetärnilised on enamikul 100% töös, eemaldasin ma oma autolt abs solenoid kaitsme, et saaks pidurdada, kui kusagil kurvitaga mingi lamellidega debiilik sõidab oma ebd ja ebc'dega 30'nega, sest auto ei lubagi tal kiiremini sõita...Sama sodi mootorrattale, no tule taevas appi.



franz125
Postitusi: 2178
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 65 korda

Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #2 Postitas franz125 » 23 Veebr 2018, 08:06

Ja mismoodi abs pidurdada segab.Ja pealegi olen lamellidega debiilik kel on 4vedu auto ainult abs-ga ja umbelahe oli hommikul driftida.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3538
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #3 Postitas urmas66 » 23 Veebr 2018, 12:19

franz125 kirjutas:Ja mismoodi abs pidurdada segab.Ja pealegi olen lamellidega debiilik kel on 4vedu auto ainult abs-ga ja umbelahe oli hommikul driftida.


See muidugi teema ,milles ühest vatust ei ole,aga kes oskab ,see saab nii mõneski olukorras ilma ABS-ta kiiremini pidama.
Veojõu kontroll ja ABS on muidugi ka erinevatel autodel erinevas seades ja mõni ka lausa segab sõitmist.Skodal näiteks lülitasin veojõu talvel koguaeg välja,aga mersul ei tunne vajadust,sest sekkub siis kui juba tõesti vaja va mõned üksikud juhud.Eriti haigelt segas see Volvo XC90-l,seal lülitasin ka selle kogu aeg välja.Autod mul juba ammu ka ainult 4x4 ja rehv on talvel ainult lamell.
No ,aga tsiklile ei pea mina ka neid kolmetähelisi lisasid vajalikuks.Või kui nad on,siis peaks ikka olema ka nupp,kust kiirelt ja ilma menüüs surfamata välja saab lülitada.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Dusterx
Postitusi: 98
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 17 korda

Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #4 Postitas Dusterx » 23 Veebr 2018, 21:40

Laitses awd subaruga on ringiaja vahe 4 sekundit, see peaks nii mõndagi ütlema. Lamellidega debiilikute all pidasin silmas siiski neid, kes maakohas, hooldamata teedel üritavad aastaid vanade lamellidega sõita, endal on hirmust kaki püksis, sest alles eila oli kraavis. Jääl peab siiski ainult nael, wrc pillidel pole ilmaasjata okkad all, miks nad lamellidega ei sõida talverallisid?
Kõik need kontrollid on nn idika kaitsed ning ka korralik tootjapoolne koonerdamine näit: Pole sul vaja veojõukontrolli, kui vanakooli sillalukk oleks endiselt küljes, nüüd on e-diff, juhuu, Nelikveolised on paarkorda aastas nelikveolised ja enamasti siis, kui seda enam vaja pole või on omadega hiljaks jäänud jne. Õnneks seda mootorratastele otseselt ei tõlgi, kuid kui näiteks ktm kergenduurol on varsti külglibisemise vastane seade, siis on kruusateede kraavides porgandeid rohkem, kui mammidel põllapääl :D
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1322
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 81 korda
Kontakt:

Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #5 Postitas simp » 24 Veebr 2018, 00:14

pean ütlema, et kui Tallinnas on ESP enamjaolt väljas, siis talvisel saksamaa/poola kiirteel hoian seda juhiabi hea meelega sees.

ESP'd puhtalt idika kaitseks nimetada on ikka kerge liialdus.
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1039
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 35 korda
Kontakt:

Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #6 Postitas piiks » 24 Veebr 2018, 14:25

JAWAmees kirjutas:
urmas66 kirjutas:Ma olen autoga väga suur püsika kasutaja ja seda isegi linnas.Tsikli peal nagu ei oska puudust tunda muust kui vahel just parema käega mingi liigutuse tegemisel rutska fikseerimisest ja selle asja ajab see nö fiksaator tüüpi lahendus igati hästi ära.
Kui kiirust hoidva püsikaga juba tegu,siis kuhu jääb sõidumõnu ,mis minu jaoks seotud just rutska väänamisega?
Me siin sõpradega nädalavahetusel õlle kõrvale arutlesime ,et ABS, EBS, Püsikas ja veel ja veel lisasid,saab ju ka ratastele peale panna. Aga kas on ka vajadus?
Lõpuks oli üldine arvamus,et meile,kes oskavad juba ammu(ehk on õppinud ilma nendeta) rattastega sõita,pole neid just hädasti vaja.Samas tänapäeva nooremale põlvkonnale,et nad üldse julgeks ratast puutuda,peab olema muljetavaldav rivi kolmetähelisi kombinatsioone+veel ka Airbag ümber ratta :D
Eks tootjad ka üritavadki seda just sel põhjusel teha,sest muidu polegi varsti enam neid rattaid kellelegi müüa.


Millise mõnuga täpselt on seotud gaasirulli paigalhoidmine maanteel sõites? :)

Mul tegelikult üks lihtne probleem- ma ei suuda sõita rattaga pikka aega stabiilse/legaalse kiirusega nii :mrgreen:
Kuna varem see mind väga ei kottinud(954, Busa), siis on väga keeruline korralikuks motoliiklejaks tagasi õppida.
GS on minu jaoks mugavuselt ideaalne ratas ning sõidaks hea meelega igapäevaasju, aga kahjuks ei saa sama moodi
tuimalt edasi lasta, kuna lubadest sõltub töö(kodu-töö ca 3600km iga kuu). Autoga sõidan GPS järgi püssariga 93kmh
ja pole miskit muret.

J.


Sekundeerin. Autoga GPS'i järgi 97. Ja pole juba aastaid ühtegi trahvi olnud. tsikliga on juba mitme püsikiirusehoidja raha ära antud. Rõõmu saab tunda igat moodi, aga suvel maanteel eelistaks püsikiiruse hoidjat, et käsi väänama ei kipuks.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

franz125
Postitusi: 2178
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #7 Postitas franz125 » 24 Veebr 2018, 15:53

Rutskat on tore väänata kuskil käänulisel teel aga nt.Piiteri mnt.väikesed tõusud ja langused on sigatüütud.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1261
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #8 Postitas Vint » 24 Veebr 2018, 16:13

ABS ei ole tegelikult vilets abimees, põhimõte on lihtne, vältida rataste plokki pidurdamist, mis mõnel võib ennastunustava ärevusega juhtuda. Veel hullem kui enne ümberpõiget, ei tõsteta jalga piduripedaalilt ja imestatakse miks tuli plekimõlkimine või kraavipõhi ette. :) Muuseas, vanemad ABS'id lasevad rattad lukku, kui äkilisemalt pedaali tallata. Tänapäevaste kohalt kogemused puuduvad, olen liiga vaene. :mrgreen:

Urmas, Mersude veojõukontroll on olemuselt suht lihtne, piiratakse kütuse peale andmist, ehk siis võimsust. Lõplikult maha võtta polegi võimalik.
Ma proovisin kunagi firma kaubikutega, 2007 Vito 120 Ja aasta noorem Sprinter. Esimene oli aut. kastiga ja teine manual.

Sprinteril sai paremini külje ette aga mingil hekel arvas auto, et lõbu ja lusti on liiga palju ning pani ise veojõukontrolli uuesti peale. ( Saab taas välja lülitada. )
Küllap põhimõte on selles, et saaks ennast vajadusel kusagilt hangest välja.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4240
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #9 Postitas reimps » 24 Veebr 2018, 21:01

Tegelt võiks lumehelbed õue jääda. Juba mitu aega trügivad aga foorumisse millegipärast :wack:

Ei miskit otseselt praeguse teemaga seotuna, pidin viskit timmides välja puristama.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1405
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #10 Postitas pühak » 24 Veebr 2018, 23:03

Las trügivad. Nett ongi nõrkadele. Vaat, kui mina veel noor olin, polnud meil mingit internetti, lahendasime oma probleemid tänaval sõnadega ja vahest ka kätega. :ner:
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1243
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 145 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #11 Postitas M.T. » 24 Veebr 2018, 23:31

Mis kätega? Seal kasutati ikka selliseid vahendeid, mille eest saaks täna karmi paragrahviga.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3538
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #12 Postitas urmas66 » 25 Veebr 2018, 00:09

Vint kirjutas:
Urmas, Mersude veojõukontroll on olemuselt suht lihtne, piiratakse kütuse peale andmist, ehk siis võimsust. Lõplikult maha võtta polegi võimalik.
.

Sõiduautodel on igatahes juba 2007 S klassil ja minu 2017 4x4 V klass või Vito täiselektrooniline,mis pidurdab eraldi rattaid ja siis muidugi ka võtab gaasipedaali tagant ära,aga seda mitte kohe ja täielikult.On 100% väljalülitatav koos külglibisemise vastase abilisega ühest nupust.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1261
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #13 Postitas Vint » 25 Veebr 2018, 07:23

Aga proovi kusagil platsipeal pikemalt lustida. :) Ma kaldun arvama et lülitub ise uuesti peale.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 478
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 46 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #14 Postitas Krl » 25 Veebr 2018, 09:31

pühak kirjutas:Las trügivad. Nett ongi nõrkadele. Vaat, kui mina veel noor olin, polnud meil mingit internetti, lahendasime oma probleemid tänaval sõnadega ja vahest ka kätega. :ner:

Tol ajal ilmselt olid ka probleemid palju väiksemad, kui tänapäeval siin foorumis näiteks.
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 187
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #15 Postitas zombi » 25 Veebr 2018, 10:21

Spoiler:
Krl kirjutas:
pühak kirjutas:Las trügivad. Nett ongi nõrkadele. Vaat, kui mina veel noor olin, polnud meil mingit internetti, lahendasime oma probleemid tänaval sõnadega ja vahest ka kätega. :ner:

Tol ajal ilmselt olid ka probleemid palju väiksemad, kui tänapäeval siin foorumis näiteks.


Igast pisiasjast lihtsalt probleemi ei tehtud... :wack:
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 1243
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 145 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #16 Postitas M.T. » 25 Veebr 2018, 10:42

Spoiler:
zombi kirjutas:
Krl kirjutas:
pühak kirjutas:Las trügivad. Nett ongi nõrkadele. Vaat, kui mina veel noor olin, polnud meil mingit internetti, lahendasime oma probleemid tänaval sõnadega ja vahest ka kätega. :ner:

Tol ajal ilmselt olid ka probleemid palju väiksemad, kui tänapäeval siin foorumis näiteks.



Igast pisiasjast lihtsalt probleemi ei tehtud... :wack:

Kuna internetitarkust polnud, siis ei osatud probleemi leidagi.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1322
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 81 korda
Kontakt:

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #17 Postitas simp » 25 Veebr 2018, 10:51

Vint kirjutas:Aga proovi kusagil platsipeal pikemalt lustida. :) Ma kaldun arvama et lülitub ise uuesti peale.


bussidel lükkab üle 30km/h uuesti peale, jah. sõidukatel mitte
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3538
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #18 Postitas urmas66 » 25 Veebr 2018, 20:25

Vint kirjutas:Aga proovi kusagil platsipeal pikemalt lustida. :) Ma kaldun arvama et lülitub ise uuesti peale.


Ei lülitu olen seda korduvalt proovinud.Kuna 4matic on päris nelivedu,siis teeb koha peal ringe nii kaua kui viitsimist on ja laseb ka kurve jõulibisemiega läbida.Laitses jääplatsil(mitte paarisrajal) saab ka lõpmatuseni libiseda ja ei lülitu midagi sisse.Sõbra tagaveolise 2007 S350-ga on samas suht võimatu libedaga ka rahulikult sõita,kui veojõud välja lülitatud on.Eelmise aasta GLS350-l töötab see täpselt samuti nagu minu omal ja ka nupp on täpselt samasugune.Teiste autodega pole isiklikult proovinud.Jutt siis automaatkastiga autodest.
E: Minu Vito 119 4x4 on ilmselt tehniliselt sõiduauto,sest veermik ja mootor on identne V250-ga.
Viimati muutis urmas66, 25 Veebr 2018, 20:32, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3538
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #19 Postitas urmas66 » 25 Veebr 2018, 20:30

zombi kirjutas:
Spoiler:
Krl kirjutas:
pühak kirjutas:Las trügivad. Nett ongi nõrkadele. Vaat, kui mina veel noor olin, polnud meil mingit internetti, lahendasime oma probleemid tänaval sõnadega ja vahest ka kätega. :ner:

Tol ajal ilmselt olid ka probleemid palju väiksemad, kui tänapäeval siin foorumis näiteks.


Igast pisiasjast lihtsalt probleemi ei tehtud... :wack:


No juhtus,et oli ka vastupidi.Kui suitsu ei olnud,siis võis probleem väga suur olla ja vahest oli ka ilma põhjuseta probleem,kui valele territooriumile valel ajal sattusid :mrgreen:
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1322
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 81 korda
Kontakt:

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #20 Postitas simp » 25 Veebr 2018, 20:52

urmas66 kirjutas:
Ei lülitu olen seda korduvalt proovinud.Kuna 4matic on päris nelivedu,siis teeb koha peal ringe nii kaua kui viitsimist on ja laseb ka kurve jõulibisemiega läbida.Laitses jääplatsil(mitte paarisrajal) saab ka lõpmatuseni libiseda ja ei lülitu midagi sisse.Sõbra tagaveolise 2007 S350-ga on samas suht võimatu libedaga ka rahulikult sõita,kui veojõud välja lülitatud on.Eelmise aasta GLS350-l töötab see täpselt samuti nagu minu omal ja ka nupp on täpselt samasugune.Teiste autodega pole isiklikult proovinud.Jutt siis automaatkastiga autodest.
E: Minu Vito 119 4x4 on ilmselt tehniliselt sõiduauto,sest veermik ja mootor on identne V250-ga.


Sprinter pani peale tagasi, vaneo mitte. Aga neid vaneo'si ei tehta ka vist enam.

Vitoga kogemust pole.
Kasutaja avatar

Stonekurg
Postitusi: 234
Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
Asukoht: tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #21 Postitas Stonekurg » 26 Veebr 2018, 13:38

Dusterx kirjutas:Laitses awd subaruga on ringiaja vahe 4 sekundit, see peaks nii mõndagi ütlema. Lamellidega debiilikute all pidasin silmas siiski neid, kes maakohas, hooldamata teedel üritavad aastaid vanade lamellidega sõita, endal on hirmust kaki püksis, sest alles eila oli kraavis. Jääl peab siiski ainult nael, wrc pillidel pole ilmaasjata okkad all, miks nad lamellidega ei sõida talverallisid?
Kõik need kontrollid on nn idika kaitsed ning ka korralik tootjapoolne koonerdamine näit: Pole sul vaja veojõukontrolli, kui vanakooli sillalukk oleks endiselt küljes, nüüd on e-diff, juhuu, Nelikveolised on paarkorda aastas nelikveolised ja enamasti siis, kui seda enam vaja pole või on omadega hiljaks jäänud jne. Õnneks seda mootorratastele otseselt ei tõlgi, kuid kui näiteks ktm kergenduurol on varsti külglibisemise vastane seade, siis on kruusateede kraavides porgandeid rohkem, kui mammidel põllapääl :D


Seda 4 sek juttu võid naistele saunas rääkida, mulle on 2x naeltega nelikveolist laubaka pannud, sest ei suutnud oma sõiduvööndis püsida. :wack:
kawasaki zx7r
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1209
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 56 korda
Tänatud: 107 korda
Kontakt:

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #22 Postitas Maaks » 26 Veebr 2018, 14:45

Olles sõitnud 4 ja 2 veolistega, siis peab ütlema, et talvel libedaga annab 4-veoline võlts-kindluse, et justkui pole libe :-)
Fooritagant paned ajama, siis jäävad pooleveolised täpiks peeglis, aga kui pidurdama hakkad, siis selgub karm tõde - pidurdab ikka samasitasti.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3538
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Kolmetähelised abimehed ja ... ma ei tea mis veel.

Lugemata postitus #23 Postitas urmas66 » 26 Veebr 2018, 15:42

Maaks kirjutas:Olles sõitnud 4 ja 2 veolistega, siis peab ütlema, et talvel libedaga annab 4-veoline võlts-kindluse, et justkui pole libe :-)
Fooritagant paned ajama, siis jäävad pooleveolised täpiks peeglis, aga kui pidurdama hakkad, siis selgub karm tõde - pidurdab ikka samasitasti.


Absoluutselt on see nii. 4x4 annab lihtsalt parema juhitavuse,kui oskad seda juhtida.Mina oma bussiga (Volvoga olika nii) hoian pidurdamiseks eriti hoolsalt silmad lahti,sest minu auto mass on 2,1t.
Sõiduautod, mis kaaluvad 500-600kg vähem,aga rehvi ja tee kokkupuute punkt on suhteliselt sama ehk pidamine libedal pidurdamisel on suure ja raske auto kahjuks kohe kindlasti.Väike eelis on 4x4-l käiguga pidurdamisel,aga see on ainult päris neliveol,haldexi puhul ei ole enam esiveolisega suurt vahet.

Dusterx kirjutas:
Jääl peab siiski ainult nael, wrc pillidel pole ilmaasjata okkad all, miks nad lamellidega ei sõida talverallisid?


Aga Montes sõidetakse jääl ka slikkidega ,sest nii saab kiiremini :D
Kehva sõiduoskusega juhile annab nael lihtsalt natuke pikema aja ,enne kui ära läheb,samas siis on minik üldjuhul kontrollimatu.Kes oskab,see sõidab kindlasti naelaga jäisel teel suts kiiremini,aga TAL-Tartu või Pärnu vahel pole mõnikümmend sekki ilmselt argument.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ülari:) ja 2 külalist