Trans Euro Trail - TET

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 770
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas villy » 07 Mai 2020, 22:14

Karumees kirjutas:
07 Mai 2020, 22:06

Politsei jäi ka enda jaoks müstikaks, keegi kooserdas seal auto ümber, ju kergendasid keha :D
Mopeedi kohapealt järjekordne näide, et rattureid ei märgata, arvestata või tegeletakse muude asjadega. Samuti ei sa kindel olla juhi enda pädevuses liikluseeskirjade kohta, kuna juhiluba ei nõuta (juhiks keskealine daam).

Njah igatahes hea , et pidama said :)



Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 579
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas randel » 09 Mai 2020, 20:13

Annan kõigile teada, et uuendatud 2020 TETi rada on kodulehelt allalaetav. Palun kõigil veenduda, et alati on kasutusel kõige uuem rajafail, niimoodi saab vältida üllatusi eramaade, keelumärkide jm osas.
Uuendatud rajal on uusi väljakutseid nagu tuumaraketibaasid Väike-Maarjas, liivatõusud Piusal, uus lõik Värskast ülespoole, uus lõik Nõva kandis ja väiksemaid uuendusi veel üle Eesti. Mõned soised kohad, paar palgiületust jmt.
Head seiklemist!


lermo
Postitusi: 340
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: Guzzi V7|FT500"Krants"|XT500
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas lermo » 10 Mai 2020, 11:12

Sellisesse kohta on eramaa omanikud tõkke ette pannud ja ei soovi, et nende maalt edaspidi läbi sõidetakse. Samuti paluti sõitjatel üldkasutataval killusikuteel mitte vagusid sisse kraapida.

Pilt

Manused
Screenshot_20200510-110229.png
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 579
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas randel » 10 Mai 2020, 11:47

lermo kirjutas:
10 Mai 2020, 11:12

Sellisesse kohta on eramaa omanikud tõkke ette pannud ja ei soovi, et nende maalt edaspidi läbi sõidetakse. Samuti paluti sõitjatel üldkasutataval killusikuteel mitte vagusid sisse kraapida.

Tänud teavitamast! Liigutan siis raja teise kohta.
Kraapimise osas soovitan ka omalt poolt kõigil sõitjatele paremat kätt tagasi hoida elumajade ligiduses. Rajal on piisavalt kohti, kus saab kraapida nii palju kui kulub, pole vaja seda teiste akende all teha. Sellise tegevuse tagajärg on just see - tõkked, piirangud ja halb maine.

Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 361
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, 650IE
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas zorten22 » 10 Mai 2020, 12:10

Veidike jääb arusaamatuks jah, see vajadus tavalisi kruusateid üles künda.

Tihtilugu hooldavad neid väikseid teid just sealsamas elavad inimesed.

...

morse
Postitusi: 647
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 92 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas morse » 10 Mai 2020, 20:09

Karumees kirjutas:
07 Mai 2020, 20:13

Kaunis pühapäev väljakutsete rohkel paunküla - soodla lõigul alltoodud videopildil.
Tervitused ka Saare talu rajameistritele. :-|||

Mida hekki see politseiauto seal ootas??? Kas nad on TETi GPXi alla laadinud? Sellisel sirgel lõigul olen nii mõnigi kord koiliblikaid plokikaane alt välja tuulutanud.....

Bemmi crash oli nunnu. Mis esirehv sel hetkel all oli? Jääb mulje nagu tõsisem nublu oleks asja lihtsamaks teinud.


andu
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: dakar, rs125, fjr1300p
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 45 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas andu » 10 Mai 2020, 21:13

tal bemmil lihtsalt esiotsal liiga palju massi esirattal, kui minema hakkab ei päästa nublu ka seal suurt ;)
siniseid ennei kohanud tetil enamasti nad sama üllatunud kui kohalikud et mingi rada või värki, enamasti lihtsalt otsivad puhkepausiks rahulikku kohta endale kui väljakutseid ei ole

dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler
hetkel südant soojendamas: f650gs Dakar, rs125, fjr1300p(gen3)


oil
Postitusi: 451
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 31 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas oil » 10 Mai 2020, 21:17

Palju Paunküla - Kohtla-Järve lõik võtab tänasel päeval ka? Tempo mõistlik, mitte kerg-enduurodega, vahepeal soojendaks pakisuppi ja siis uhaks edasi.

Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3665
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6,Buell, HD night rod special
Asukoht: Vaese 30
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 49 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas sepp » 10 Mai 2020, 21:23

randel kirjutas:
10 Mai 2020, 11:47

Tänud teavitamast! Liigutan siis raja teise kohta.
Kraapimise osas soovitan ka omalt poolt kõigil sõitjatele paremat kätt tagasi hoida elumajade ligiduses. Rajal on piisavalt kohti, kus saab kraapida nii palju kui kulub, pole vaja seda teiste akende all teha. Sellise tegevuse tagajärg on just see - tõkked, piirangud ja halb maine.

Täpselt nii ongi. Käisin sõitmas nyyd ja korralikult on seal lahedal lõigul mändide all enne kuremaad korralikult mingid tegelased kaapsutanud kurvides. Varsti pannakse see lõik seal kinni ma kardan kui selline kaapsutamine seal matka või terviserajal jätkub. Kahju,see on nii lahe lõik mõnusate tõusude ja langustega.
Tervitan TETI-mehi kes päästsid mind mõttetust uhamisest kadunud toidukoti järgi :bsmile:

Kasutaja avatar

Karumees
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Karumees » 10 Mai 2020, 21:32

morse kirjutas:
10 Mai 2020, 20:09
Karumees kirjutas:
07 Mai 2020, 20:13

Kaunis pühapäev väljakutsete rohkel paunküla - soodla lõigul alltoodud videopildil.
Tervitused ka Saare talu rajameistritele. :-|||

Mida hekki see politseiauto seal ootas??? Kas nad on TETi GPXi alla laadinud? Sellisel sirgel lõigul olen nii mõnigi kord koiliblikaid plokikaane alt välja tuulutanud.....

Bemmi crash oli nunnu. Mis esirehv sel hetkel all oli? Jääb mulje nagu tõsisem nublu oleks asja lihtsamaks teinud.

Ees on tal uhiuus heidenau k60 scout. Saatuslikuks sai välja turritav puujuurikas ja eks ka tihend lenksu taga.


morse
Postitusi: 647
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 92 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas morse » 10 Mai 2020, 22:42

Karumees kirjutas:
10 Mai 2020, 21:32
morse kirjutas:
10 Mai 2020, 20:09
Karumees kirjutas:
07 Mai 2020, 20:13

Kaunis pühapäev väljakutsete rohkel paunküla - soodla lõigul alltoodud videopildil.
Tervitused ka Saare talu rajameistritele. :-|||

Mida hekki see politseiauto seal ootas??? Kas nad on TETi GPXi alla laadinud? Sellisel sirgel lõigul olen nii mõnigi kord koiliblikaid plokikaane alt välja tuulutanud.....

Bemmi crash oli nunnu. Mis esirehv sel hetkel all oli? Jääb mulje nagu tõsisem nublu oleks asja lihtsamaks teinud.

Ees on tal uhiuus heidenau k60 scout. Saatuslikuks sai välja turritav puujuurikas ja eks ka tihend lenksu taga.

Olles neid K60neid ja E07meid üle kümne aasta kulutanud GS650st kergemate ja raskemate rataste all, julgen arvata, et korralik nublu annab sellele rattale megalt juhitavust juurde.

Tänapäeval sõidan erinevate nubludega ja olen avastanud, et K60 ja E07 ainuke eelis on see, et kestavad kauem ja undavad vähem. Aga pidamise poolest on korralik rehv nii palju parem, et kohe üldse ei tõmba enam nende tagurpidi traktorirehvide poole...

Juhul kui bemmimees pole proovinud, siis soovitan katsetada korralikku rehvi. Ma viimase kahe aastaga konverteerisin kolm enduurokat nubludele ja igal korral jäin rahule.

Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3665
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6,Buell, HD night rod special
Asukoht: Vaese 30
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 49 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas sepp » 10 Mai 2020, 22:54

Morse,milline on korralik rehv mida soovitad?


morse
Postitusi: 647
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 92 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas morse » 10 Mai 2020, 23:02

@sepp

Nubludega veel 10a sõitnud ei ole, nii et spetsialisti tasemel soovitust erinevate nublude vahel raske anda. Aga kogemus on, et iga järgnev ja suhteliselt juhuslik karvane rehv, mille Streetmoto riiulist ostan (stiilis Karu soovitab vmt), on JULMALT parem kui K60.

Oot! Lähen vaatan kohe garagest oma seni lemmiku mudeli täpse numbri järgi.

EDIT: Pürgimäele viimist ootab kulund Dunlop Geomax D909F - too mulle väga väga meeldis. Veits suurem (enduuro) 90/90 mõõt (ei ole sama, mis krossika mõõt). Suht kõva seinaga ja kurja kuubiga. Kruusal, mudas, liivas on super. Asfaldil OK. Road Legal!

D909.JPG
D909.JPG (18.17 KiB) Vaadatud 1961 korda

Hetkel on all Michelin Tracker (samuti teel lubatud). Igas muus osas on sama hea sõita aga kruusal pidurdamine tundub kehvem. Kuna pidamine on muus osas ikka metsik, siis ei lase ennast sellest pidurdamise asjast häirida. Lisaks natuke hakkas nagu tunduma, et peale päevast sissesõitu hakkas paremini pidurdama (või harjusin lihtsalt ära). Niikuinii on pidurid kiiruse surm.

Tracker.JPG
Tracker.JPG (24.94 KiB) Vaadatud 1961 korda

Enamus kuubid kuluvad nagu või (kiiremini kui tagumised). Ja asfaldil tasub esipidurit õrnalt kasutada, muidu kulub veel kiiremini kui või.

PS! See ei ole OT
:bsmile:

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1437
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 320 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Jesper » 10 Mai 2020, 23:46

Nii jabur kui see ka esmapilgul ei tundu, siis ma ostan neid asfaldiomaduste järgi - kui rahanumbrit ei peaks vaatama, siis võtaks iga kell Dunlop D606, D952 on odavam alternatiiv, mis asfaldil vajab noh, ütleme nii et natuke hoolsamat käitumist :) Mõlematega saab sellise 8k kätte kui lõpuni sõita, ja no ma sõidan ikka kõiki sõite, mitte ainult kruusa ja TETi. Enduroka all on Michelin Starcross 5 Soft, mis töötab hästi just sellise külma ligase ilmaga, nagu meile siin talv läbi pakutud on, u 2000km peale on vast pool läinud, aga muidugi see ei pruugi raske ratta all sama olla. Kruusal on kõik maru head :D

Kui ülevaatus on tänavuseks tehtud, siis imho pole mõtet selle tänavalegaalsuse osas liiga palju pabistada - pmst see vahe omadustes on ikka palju väiksem kui hinnavahe. Anoh õnneks need rehvid kuluvad piisavalt kiiresti, et jõuab aja jooksul päris palju marke läbi proovida ja lemmikut otsida, mitte nagu E07 mis kestab umbes stiilis emalt pojale vms.

Kasutaja avatar

Karumees
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Aug 2019, 20:32
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Karumees » 11 Mai 2020, 06:53

Spoiler
Näita
morse kirjutas:
10 Mai 2020, 22:42
Karumees kirjutas:
10 Mai 2020, 21:32
morse kirjutas:
10 Mai 2020, 20:09
Karumees kirjutas:
07 Mai 2020, 20:13

Kaunis pühapäev väljakutsete rohkel paunküla - soodla lõigul alltoodud videopildil.
Tervitused ka Saare talu rajameistritele. :-|||

Mida hekki see politseiauto seal ootas??? Kas nad on TETi GPXi alla laadinud? Sellisel sirgel lõigul olen nii mõnigi kord koiliblikaid plokikaane alt välja tuulutanud.....

Bemmi crash oli nunnu. Mis esirehv sel hetkel all oli? Jääb mulje nagu tõsisem nublu oleks asja lihtsamaks teinud.

Ees on tal uhiuus heidenau k60 scout. Saatuslikuks sai välja turritav puujuurikas ja eks ka tihend lenksu taga.

Olles neid K60neid ja E07meid üle kümne aasta kulutanud GS650st kergemate ja raskemate rataste all, julgen arvata, et korralik nublu annab sellele rattale megalt juhitavust juurde.

Tänapäeval sõidan erinevate nubludega ja olen avastanud, et K60 ja E07 ainuke eelis on see, et kestavad kauem ja undavad vähem. Aga pidamise poolest on korralik rehv nii palju parem, et kohe üldse ei tõmba enam nende tagurpidi traktorirehvide poole...

Juhul kui bemmimees pole proovinud, siis soovitan katsetada korralikku rehvi. Ma viimase kahe aastaga konverteerisin kolm enduurokat nubludele ja igal korral jäin rahule.

Bemmil ees laiema profiiliga ja väiksema diameetriga rehv 100/100R19 sestap olen täiesti päri, et sellistel lõikudel kululs nublu kindlasti marjaks ära. Enda 21 tollisel esiveljel olen küll k60-ga rahule jäänud, vaid väga mudastest tingimustes kipub libisema, samas tahan ikkagi proovida midagi nupusemat.
Niiet tellisin oma tenerele jäegmiseks sellised papud.
Motoz Tractionator RallZ
Pilt


Prets
Postitusi: 304
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Prets » 11 Mai 2020, 13:39

Sai sõidetud Tartust lõuna ja põhja suunas kummaski ligi 100 kilti TETist eile ja reedel mõnetunnise ringina ja päris mahe rada. Kohati küll RMKl suured maaparandustööd pooleli ja siis on pehmet liiva peale veetud, aga teebki põnevaks. Sai ka Sibulatee ääres põtru tee peal nähtud. Kavastust Kallasteni vähemalt on tee selline, et saab ka tänavarattaga sõidetud vabalt.

Eredaim elamus oli Lutsu jõe ületus. Õnneks kohalikud lahked ja tavaliselt lubavad üle sõita, kuigi märke on küllalt igal pool.

(togi)
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 601
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Ain » 23 Mai 2020, 23:23

Hei!
Igaks juhuks mainin... Et Kõrvemaal täna väidetavalt olla mingid karmid olukorrad tekkinud kus TET ristub terviseradadega...
Et proovige näha ka ette ja arvestada teiste liikujatega teel.. Kui kuulen täpsemalt annan teada. Sõitsin ka ise sealkandis aga mööda asfaldit ja rattaid ja muud rahvast oli kõvasti liikvel.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 601
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Ain » 23 Mai 2020, 23:39

Info siis selline:
Täna pidi Kōrvemaal Venemäel hüppama tsikkel otse terviserajal liikuvale kepikõndijale ja seda selgelt märgistatud ja keelumärkidega alal. Ise rohkemat ei tea ja ei oska kommenteerida..

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis


lermo
Postitusi: 340
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: Guzzi V7|FT500"Krants"|XT500
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas lermo » 24 Mai 2020, 09:43

Kavastu praamil on ülevaatus läbi ja alates eilsest sellega üle ei saa.

Kasutaja avatar

Loff
Toetajaliige
Postitusi: 2722
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa KX20F
Asukoht: Maal
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Loff » 24 Mai 2020, 09:54

Karumees kirjutas:
11 Mai 2020, 06:53

Bemmil ees laiema profiiliga ja väiksema diameetriga rehv 100/100R19 sestap olen täiesti päri, et sellistel lõikudel kululs nublu kindlasti marjaks ära. Enda 21 tollisel esiveljel olen küll k60-ga rahule jäänud, vaid väga mudastest tingimustes kipub libisema, samas tahan ikkagi proovida midagi nupusemat.
Niiet tellisin oma tenerele jäegmiseks sellised papud.
Motoz Tractionator RallZ
Pilt

Kodarad nipukate ja traadiga kinni, miks? Kui kodar katki läheb siis ei viska kodarat risti?

Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki KX250F '08
Husqvarna TE610E '02
http://www.geoape.com/users/loff#act
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 579
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas randel » 24 Mai 2020, 11:47

Vahetan praegu infot Kõrvemaa inimestega ja püüan aru saada, mis seal juhtus. Meie rada läheb Venemäelt mööda avalikku teed pidi, kus liiguvad ka autod. Kahjuks ei saa me kontrollida, kus ja kuidas keegi sõidab. Ka täiesti juhuslik kihutaja, kes on oma ajud ilmselgelt koju unustanud, võib meie rajale väga suure karuteene teha, kuigi ta ei pruugi üldse TETi rada sõita.

Tuletan kõigile veelkord meelde TETi käitumisjuhiseid. Need on loodud põhjusega!

Trans Euro Traili® Käitumiskoodeks

Looduslike alade pindala Euroopas väheneb pidevalt. Nii maapiirkondades elavad ja töötavad inimesed kui ka erinevad huvigrupid soovivad neid alasid ühiselt kasutada .

Meie kui The Trans Euro Trail®i kasutajad omame vastutust nii iseenda kui ka meie järel tulevate sõitjate ees, et ligipääs nendele radadele säiliks.
Me peame püüdma olla jätkusuutliku mootorrattasõidu esindajad – sõidame ja kasutame neid radu vastutustundlikult ja mõistlikult..

The Trans Euro Trail® rada kasutades nõustud Sa meie käitumiskoodeksiga:
Lähtu mootorsõidukitele kehtivatest seadustest ja austa märke
Mootorrattad peavad olema tänavalegaalsed, registreeritud ja kindlustatud, juhid omama kehtivat juhiluba.

Liikle ainult teedel ja radadel, sõites üle põldude kahjustad sa kasvavaid põllukultuure – need on kellegi elatusallikaks.

Anna kitsastel radadel sõites teed matkajatele, ratsanikele ja jalgratturitele peatudes ja vajadusel ka mootorit seisates, laiematel teedel liikudes vähenda kiirust, et vältida kruusa ja tolmu paiskamist teistele teel liikujatele.

Kui läbid väravaid, sulge need ka enda järel, et vältida loomakarjade karjamaadelt väljapääsemist.

Liigu turvalisel kiirusel, arvestades olusid ja nähtavust – The Trans Euro Trail® ei ole võidusõidurada.

Sõida vaikselt ja kasuta gaasi mõistlikult, sest liigne lärm tekitab pahameelt.

Ära liigu suurte gruppidena – kuus või vähem ratturit on mõistlik grupp.

Austa maapiirkondi ja neid kes seal elavad, töötavad ja mängivad.

Pea meeles, et rajad võivad kergesti kahjustuda, eriti märgades oludes. Leia selliste lõikude puhul ümbersõidu võimalus.

Märka ka teisi raja kasutajaid ja suhtu nendesse sõbralikult – lehvitamine ja naeratus ei maksa midagi!

Kui märkad teiste raja kasutajate ohtlikku või vastutustundetut käitumist, oma moraalset julgust seda võimalusel ka nendele kasutajatele öelda – see võib aidata neil oma käitumise tagajärgi paremini mõista.

Sõida vastavalt oma ja oma mootorratta võimetele.

Toeta kohalike kogukondade jätkusuutlikkust, kasuta võimalusel kohalike ettevõtete pakutavaid tooteid ja teenuseid.

Me usume, et kui me käitume ja kasutame The Trans Euro Trail®i rada 3 alljärgnevat kriteeriumit silmas pidades, aitame sellega parandada ka inimeste suhtumist mootorratturitesse ja maastikusõitu üldiselt:

  1. Austa radu, millel liigud
  2. Austa kogukondi, kelle elukohti sa läbid
  3. Austa looduskeskkonda
Kasutaja avatar

Jannes
Postitusi: 207
Liitunud: 25 Veebr 2004, 16:09
Tsikkel: ZZ-R600E -02, R1200R -17
Asukoht: Tallinn-Saue
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Jannes » 24 Mai 2020, 12:17

Terviserajad on juba sae käima tõmmanud:

Spoiler
Näita

Sui generis
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5223
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1084 korda
Tänatud: 239 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 24 Mai 2020, 14:40

Ma arvan,et see punkt on kohustuslik ka mujal kui TET-l liigeldes.Kahjuks on see üldlevinud,et seda eiratakse. Elan ka kohas kust paljud kaherattalised mööda sõidavad ja pakuks,et pooled või isegi enam ei pea külavahel olevast 60 märgist kinni. Linnas korteris elav inimene võib olla ei taju,et maakohas on iga kihutav ja-või lärmavate sumpadega tsikkel häiriv ning koheselt tähelepandav. Just praegu, kirjutamise hetkel, panid kaks endurokat värskelt pinnatud teel,kus on 30km/h piirang korraliku laksu ja tolmu-kivi pilvega mööda. Tagumine oli valge-oranz, esimest ei jõudnud hästi fikseerida

Austa kogukondi, kelle elukohti sa läbid.

Viimati muutis urmas66, 24 Mai 2020, 18:44, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 496
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: Honda Transalp 700XL
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas Raki » 24 Mai 2020, 15:59

lermo kirjutas:
24 Mai 2020, 09:43

Kavastu praamil on ülevaatus läbi ja alates eilsest sellega üle ei saa.

Tegin ka täna siit 20km ringi.

https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2245
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas ranel » 24 Mai 2020, 19:34

Kavastu praami võiks üldse sealt välja lõigata. Pidevalt üks häda sellega. Vaesed välismaalased, kes sealt läbi sõitma peaks.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 579
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas randel » 24 Mai 2020, 20:30

Sellised me eestlased oleme, teame täpselt, mis on valesti, pakuks parem välja, kust võiks alternatiivse raja viia.
Nagu Luunja valla leht ütleb, siis on praam suletud ajutiselt ja teostatakse hooldustöid. Luunja kaudu ajutiselt ringi sõita suudetakse vast ilma rajata ka :)
Välismaalaste jaoks on see praam pigem puhas atraktsioon.

Kohati jääb mulje, et oma peaga ei osatagi enam sõitma minna, kui TETi rada ees pole. Minge ja avastage ja jagage neid radu hiljem minuga, nii saab kõigi jaoks tulemus parem :bsmile:

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2245
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas ranel » 24 Mai 2020, 20:59

Spoiler
Näita
randel kirjutas:
24 Mai 2020, 20:30

Sellised me eestlased oleme, teame täpselt, mis on valesti, pakuks parem välja, kust võiks alternatiivse raja viia.
Nagu Luunja valla leht ütleb, siis on praam suletud ajutiselt ja teostatakse hooldustöid. Luunja kaudu ajutiselt ringi sõita suudetakse vast ilma rajata ka :)
Välismaalaste jaoks on see praam pigem puhas atraktsioon.

Kohati jääb mulje, et oma peaga ei osatagi enam sõitma minna, kui TETi rada ees pole. Minge ja avastage ja jagage neid radu hiljem minuga, nii saab kõigi jaoks tulemus parem :bsmile:

Asi ei ole hooldustöödes, vaid juba varasemalt on sealt ülesaamine nädalavahetustel õnnemäng olnud. Tööajal ei oska öelda. See oli kunagi siinkandis popp koht, kus ühissõitudel üle sõideti. Ma ise olen korduvalt teinud väikese ringi ja üle silla läinud. Eelmine aasta olid näiteks ühed lätlased seal nõutult vaatamas.
Küll pole parvemeest(kui peaks parvemees kohal olema kellaja järgi), küll on vesi madal, küll parvemees lunib õlu toomist üle viimise eest ja nüüd siis hooldustööd.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5223
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1084 korda
Tänatud: 239 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 24 Mai 2020, 21:46

Spoiler
Näita
ranel kirjutas:
24 Mai 2020, 20:59
randel kirjutas:
24 Mai 2020, 20:30

Sellised me eestlased oleme, teame täpselt, mis on valesti, pakuks parem välja, kust võiks alternatiivse raja viia.
Nagu Luunja valla leht ütleb, siis on praam suletud ajutiselt ja teostatakse hooldustöid. Luunja kaudu ajutiselt ringi sõita suudetakse vast ilma rajata ka :)
Välismaalaste jaoks on see praam pigem puhas atraktsioon.

Kohati jääb mulje, et oma peaga ei osatagi enam sõitma minna, kui TETi rada ees pole. Minge ja avastage ja jagage neid radu hiljem minuga, nii saab kõigi jaoks tulemus parem :bsmile:

Asi ei ole hooldustöödes, vaid juba varasemalt on sealt ülesaamine nädalavahetustel õnnemäng olnud. Tööajal ei oska öelda. See oli kunagi siinkandis popp koht, kus ühissõitudel üle sõideti. Ma ise olen korduvalt teinud väikese ringi ja üle silla läinud. Eelmine aasta olid näiteks ühed lätlased seal nõutult vaatamas.
Küll pole parvemeest(kui peaks parvemees kohal olema kellaja järgi), küll on vesi madal, küll parvemees lunib õlu toomist üle viimise eest ja nüüd siis hooldustööd.

Eelmine aasta lõuna poolt tulles oli praam ühe autoga teel meie poole. Mina ja veel üks auto läksime peale,aga praamimees ütles, et kui põhjapoolt poleks autot tulnud,siis ta poleks meile teisele poole järgi tulnud. Et kord pidi selline olema,kuigi ma seda kuskilt välja ei lugenud,et see nii on.


morse
Postitusi: 647
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 92 korda

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas morse » 24 Mai 2020, 22:01

Mul on Kavastu parvel head kogemused. Olen turistina seal viimastel aastatel kokku oma 6 korda käinud ja iga kord edukalt. Kui eelmine aasta lätis analoogset lahendust kasutada tahtsime, siis küsiti telefonitsi kuue tsikli üleveo eest mingi jaburast jaburam summa. Reaalselt sõitsimegi ringi.

Randeliga nõus, et see on turismiatraktsioon ja kui keegi soovib või kui olude sunnil on vaja, siis saab väikse vaevaga ringi sõita (nagu meiega Lätis juhtuski - too parv oli ka vist TETi rajal).

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 579
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Trans Euro Trail - TET

Lugemata postitus Postitas randel » 02 Juun 2020, 08:18

Infoks kõigile, et kauaoodatud saarte ring on nüüd avalik ja kõigile kodulehelt allalaetav. 300km Hiiumaa liivaseid teid ja 500km Saare- ja Muhumaa kadakaid ja kive. Head avastamist ja sõitke siis ikka mõistlikult, arvestage teistega ja jälgige TETi koodeksit! Ja ärge unustage elektrikarjused enda taga uuesti sulgeda, kui te ei taha edaspidi vaid asfaldil TETi radu sõita.
Ka mandriosas on mõningad muudatused sisse viidud seoses viimaste arengutega. Laadige alati omale kõige värskem rada, et vältida probleeme.
Kui kuskil keelumärke on lisatud või on muid arenguid, andke sellest kindlasti teada. Teavitamiseks sobib hästi ka TETi rakendus Androidiga telefoni puhul.




Vasta

Mine “Motomatkamine”