1. leht 2-st

Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 26 Veebr 2018, 13:16
Postitas Sverre

Mina proovisin uudishimust ära, kuidas on täisverelise rinkarattaga matkata. Tekkis samasugune küsimus kunagi.
Natuke kirjutasin sellest siin.
https://sverrelasn.wordpress.com/2017/0 ... iks-mitte/
Kokkuvõtteks: kui ööbida katuse all ja sõita kõvemat sorti teede peal, siis on superluks.

Sverre


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 26 Veebr 2018, 13:35
Postitas zilkz

Nagu näha siis on võimalik vabalt Bike-ga kerale tiir peale teha :)


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 26 Veebr 2018, 14:43
Postitas piiks
RalfMoon kirjutas:

ega see ongi nii: kellele ema ja kellele tütar. Kes otsib tsikli seljas mugavat kulgemist ja kes jälle mitte.

AzA kirjutas:

Mulle jääb siiani arusaamatuks, kuidas nende tänavalegaalsete rinkaratastega üldse tänaval sõitu nauditakse, rääkimata pikemast otsast kui 25km rinkani ja tagasi. Inimesed on erinevad, kõigest vist ei peagi aru saama. Aga poodi piima järele siiski tsikli mitte 20-e tonnise veokiga.

Ajad on muutunud. Nüüd öeldakse, et kellele ema, kellele isa.


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 00:16
Postitas Fox
Sverre kirjutas:

Mina proovisin uudishimust ära, kuidas on täisverelise rinkarattaga matkata. Tekkis samasugune küsimus kunagi.
Natuke kirjutasin sellest siin.
https://sverrelasn.wordpress.com/2017/0 ... iks-mitte/
Kokkuvõtteks: kui ööbida katuse all ja sõita kõvemat sorti teede peal, siis on superluks.

Sverre

Ei lugenud sellest blogist ausalt öeldes välja, mis see superluks siin tähendab (matkamise seisukohalt) ikkagi? Kiirustamine ei tohiks motomatkamisel peamine prioriteet minuarvates olla, või noh, kiiremini kurve läbides kindlasti oluliselt aega kokku ei hoia. Ja sirgel teel sõidavad tänapäevased touringrattad ka väga kiiresti...


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 03:45
Postitas Jesper

A te targad äkki pange pead kokku ja kirjutage täpne juhend et mida motomatkal teha tohib, alates lubatud tsiklimarkidest kuni navigeerimisprogrammide ja kohustuslike eelarveteni.

Mina küll rinkat kardan ja majapidamises sellist tsiklit pole mille nimes palju R-e on, aga mine tea mis reeglite vastu ma ilma juhendita veel motoreisidel eksinud olen või tulevikus eksida võin :D


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 06:41
Postitas piiks
Jesper kirjutas:
Spoiler

A te targad äkki pange pead kokku ja kirjutage täpne juhend et mida motomatkal teha tohib, alates lubatud tsiklimarkidest kuni navigeerimisprogrammide ja kohustuslike eelarveteni.

Mina küll rinkat kardan ja majapidamises sellist tsiklit pole mille nimes palju R-e on, aga mine tea mis reeglite vastu ma ilma juhendita veel motoreisidel eksinud olen või tulevikus eksida võin :D

Ära muretse, kui sotsid on kõik muud asjad ära reguleerinud, küll nad siis ka mootorrataste ja motomatkamiseni jõuavad.

Aga muidu jah, maitseid on mitmeid, vaid 1 ...... Samamoodi on ka matkasid mitmeid. Olen nüüd mõned Hayabusaga teinud, hetkel soov vahetada rohkem matkaratta vastu. Soov on tingitud ennekõike numbrist minu passis :D


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 10:54
Postitas madmax
RalfMoon kirjutas:

ega see ongi nii: kellele ema ja kellele tütar.

Läheb nüüd küll teemast välja, aga tuli meelde selline lugu aegade hämarusest. Viljandi taksopargis oli lõuapoolik Ain. Noh istus kord üks vuhva daame Volgasse ja põmaki tõmbas pauguga ukse kinni. Ain seepeale, et austatud provva, pole vaja lammutada, uks tuleb niisama ka kinni. Daame vastu, et kurat teist aru saab, üks ütleb, et tõmba kõvasti, teine, et ära lõhu... Nojah, ütles Ain, et nagu naistega, kes tahab eest, kes tagant. Daame, et fui, miste endale lubate, ma kaeban teie peale ja läks auto ette numbrit üles kirjutama. Ain pistis pea aknast välja ja ütles, lp provva, ees on paarimehe number, minu oma on taga. Provva sibas auto taha ja kirjutas tagumise numbri üles.


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 11:14
Postitas Fox
Jesper kirjutas:

A te targad äkki pange pead kokku ja kirjutage täpne juhend et mida motomatkal teha tohib, alates lubatud tsiklimarkidest kuni navigeerimisprogrammide ja kohustuslike eelarveteni.

Mina küll rinkat kardan ja majapidamises sellist tsiklit pole mille nimes palju R-e on, aga mine tea mis reeglite vastu ma ilma juhendita veel motoreisidel eksinud olen või tulevikus eksida võin :D

Väljendasin vist kehvasti - matkake kasvõi tagarattal sõites kui meeldib. Aga kui keegi tuleks väitma, et see on maailma parim viis motoreisimiseks, paneks selline jutt ausalt öeldes kulme kergitama :roll:


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 12:51
Postitas Jesper

Mugavaim, kiireim, odavaim jne viis ei sisalda tõenäoliselt üldse mootorratast, aga keda see ikka segab... Ma saan küll aru sellest kui minnakse lihtsalt nädalaks kurve kangutama, ööbimine hotellides ja minimaalse pagasiga. Noh umbes nagu TET, aga bikega. Kaua sa seda Viimsi liini ikka künnad, noh ja ega Loksa-Võsu-jne ring ka lõpmatuseni huvitav ei püsi.


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 15:10
Postitas will111

kahjuks need liinid ei püsi tõesti lõputult põnevad, aga no kaugemate liinidega on ju paraku see häda, et kuhupoole sa ka ei läheks siis esmalt pead ikka miski miinimum 500km sõitma lihtsalt tuima sirget maanteed. seega jääb ju sõidumugavuse teema mingil määral ikkagi alatiseks teatud rolli mängima. kui iga suunas oleks max 200km erinevatele mägiteedele või lihtsalt kurviliste lustimisradade peale siis võiks muidugi "matkata" muudkui igasuguste puhaste rinkamasinatega.

kuigi blogi oli päris huvitav lugeda siis tegelikult mulle jäi sealt samuti pisut arusaamatuks, et mismoodi see rinkaratas pikkadel ja ülipikkadel maanteesõitudel ikkagi nüüd nii superluks on. käte ja randmete väsimine oli igatahes tõsiasjaga ära kinnitatud. samuti see, et kui ikka tee ei ole hästi sile ja hea siis vedrustus raputab tegelikult korralikult läbi. ühes kohas oli kirjas, et on hea ja kulu läheb alla kui hoida pöördes ja sõita kiiresti, teises kohas jälle, et kõikse parem ja kulu poolest soodsam on ikka kruisida nii, et 6 käik sees ja vaikselt 90ga jöristad. et noh, natuke selline vastandlik jutt kokkuvõttes, mulle tundub..
muidugi alati saab tuua selle argumendi, et kui ikka tsikliga sõita väga meeldib, tee on hea, ilm on ilus, teede kõrval on pidevalt vaatamisväärsusi ja kasvõi näiteks tee ise on selline, mida sõidad esmakordselt...siis võib seda ju tõesti sõita igasuguse tsikliga ja lihtsalt plussid kaaluvad miinused üle. aga ma usun, et isegi siis on mingid teatud sajad või tuhandad kilomeetrid, kus lõpuks ikkagi kruisivaenulik sõiduasend lihtsalt ära väsitab


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 15:28
Postitas Jesper

Eks kui kõik asjad enda jaoks nii huippu keeruliseks mõelda, siis tunduvadki nad rasked :D


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 16:59
Postitas Heikik

Kui keegi väidab, et bikega matkamine on mugav, on tal kas ajuvabalt pikad käed või kaldub ta masohhismile. Pole, küll 600RR, aga mu nati suurema (kuid suhteliselt sarnaste mõõtmetega) tonnisega valutas selg pärast nädalavahetusega 900 km läbimist päris mitu nädalat. Ja kael. Ja käed. Kõike saab teha - kruusateel täislastis cebariga (3 kotti) driftida, mudasel traktoriteel ronida, üle okste komberdada ja mis kõik veel. Inimene harjub ju kõigega (ka poomisega). Aga üldiselt kaldun varsti matkakat ostma...

Kes bikega pikka maad sõidab, tahab kas midagi tõestada; pole suutnud bikega kõvatamisest veel lahti lasta või tal puudub raha korraliku matkaenduro ostmiseks. :mrgreen:
Mu puhul siis ilmselt need kaks viimast... :oops:


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 17:41
Postitas Fox
Jesper kirjutas:

Eks kui kõik asjad enda jaoks nii huippu keeruliseks mõelda, siis tunduvadki nad rasked :D

Põhimõtteliselt nõus aga kui vahelduseks vaadata topicu pealkirja siis ma pigem ei soovitaks algajale kohe superbikega maailma vallutama minna. Seda nii motomatkamise kontekstis kui ka lihtsalt esimese ratta ostusoovitusena.


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 17:44
Postitas Krl

Ideaalne tundub osta mingi soodsam kaubik, kuhu rata sisse visata ja siis kuhugi sõita, seal rattaga päev ringi paugutada, öösel seal kaubikus magada ja uude kohta sõita.


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 18:30
Postitas Jesper
Fox kirjutas:

Seda nii motomatkamise kontekstis

Will111 vist pole tegelt algaja, aga ega ma täpselt ei tea ka muidugi.

Aga mis puudutab motomatkamise konteksti, siis see tee on Tallinnast umbes saja sõidukilomeetri kaugusel. Ja see ei olnud mingi luubiga otsitud või muul viisil erandlik nähtus, kogu see Edela-Soome nurk tundub sellist kraami täis olevat. Lihtsalt näiteks, mitte et ma seda nüüd mingiks enneolematuks nähtuseks liigitaks, aga noh nagu juba öeldud siis pole päris pädev hindama neid bike teid, ise olen rohkem sellest vanasõnast pärit mis käib sea ja pori kohta.

10557593_945036865510268_8998823395738701767_o.jpg

Rootsis ma pole väga suure tee pealt maha roninud, aga usun et seal on umbes sama. Ei pea tingimata nädalajagu 900km päevi laduma ja mingit "õige motomatka mõõtu" taga ajama. Ja minu sõnu ei pea pimesi uskuma, võib ise minna ja Streetviewst üle vaadata asjad :)


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 20:24
Postitas urmas66

Kui te nüüd Sverret ja tema arvamust siin bikega matkamise suhtes lahkate,siis arvestage ka sellega,et kes ta on ja millega kunagi tegelenud.Inimene kes on ikka üsna palju rinka kilomeetreid läbinud tunneb end kindlasti sellise ratta seljas hoopis teisti,kui tegelane ,kes kokku on selliste ratastega sama palju sõitnud,kui Sverre võibolla omal ajal kuu ajaga rinkal läbis.
Ma võin ka praegu ühe jutiga rekkaga Berliinist koju tulla ja seda paari põie peatusega.Minu jaoks see on lihtsalt sama,mis lumme lasta,aga kellegi jaoks on ka Võrru sõiduks vaja termos,telk ja võileivad kaasa võtta.
Sverre lihtsalt kirjutab blogis,et selle rattaga(mis ilmselt ongi väga hea ratas-ise pole küll proovinud) saab igati hästi sõita,kui teha lühem matk(umbes nädal) ja seda ilma suurema pagasita(paagikott ainult),sõites asfaldil ning hotellis ööbides.Superluks on see ju selles mõttes,et ratas on selleks sõiduks hea, mitte et ta arvab, et sellega saaks ka kergema pagasiga Iraani minna.


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 20:30
Postitas urmas66
Krl kirjutas:

Ideaalne tundub osta mingi soodsam kaubik, kuhu rata sisse visata ja siis kuhugi sõita, seal rattaga päev ringi paugutada, öösel seal kaubikus magada ja uude kohta sõita.

Enne kui kaubikuga teele lähed proovi tsikliga samas telgis nädal magada ja nii,et tsikliga on ikka iga päev enne seda sõidetud,ketti õlitatud,tangitud jne.Pakun ,et peale esimest ööd on sul isu läinud.Kui on mingi krossibussi tüüpi kaubik või caravan,siis on teine asi,aga samas ruumis tsikliga, ei ole eriti just soojas kliimas mõnus.


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 22:40
Postitas Krl

Miks sa selle ratta magamise ajaks bussi jätma pead?


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 27 Veebr 2018, 23:27
Postitas M.T.
Krl kirjutas:

Miks sa selle ratta magamise ajaks bussi jätma pead?

Äkki muidu sõidab keegi teine öösel edasi.


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 09:58
Postitas kalleu
Krl kirjutas:

Ideaalne tundub osta mingi soodsam kaubik, kuhu rata sisse visata ja siis kuhugi sõita, seal rattaga päev ringi paugutada, öösel seal kaubikus magada ja uude kohta sõita.

Paar aastat tagasi nägin Tartus ühe saksa abielupaari reisi-Unimogi, kuhu oli 2 gessut tagaukse külge pandud nii nagu muidu jalgrattaid veetakse.
Pärast seda on minu unistuste reisikomplekt paigas (w)


Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 10:23
Postitas Jesper

Konkreetselt Unimogi häda on selles, et veokatel on miljon igasugu totrat piirangut alates ketastest ja lõpetades kiirusepiiraja ning teemaksudega. Sõiduk du jour selleks otstarbeks on ikka Westfalia, tsiklid kaanega kärus - automaja iseenesest on ka tore, aga torkab hirmsasti silma ja kuskil suva kohas metsikult ööbides väidetavalt kiputakse minema ajama. Aga generaalplaanis :bsmile:


Re: Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 12:51
Postitas Krl

kui just igapäevatöölt ära tulla ei taha, et kuude kaupa järjest trippida, siis mingi Sprinter ajaks asja ära.


Re: Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 13:41
Postitas Peet

Kõigega saab sõita, tahtmist peab olema.

http://www.alaskamotogirl.com/


Re: Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 14:40
Postitas RalfMoon

Ei tea. Ma olen kõik oma pikemad paarinädalased matkad teinud just bike-ga. Mugavuse kohapealt ei ole mõtet vaielda: diivan on alati mugavam kui taburett, aga kurja ma valiks ikka ja jälle tabureti.

Heikik kirjutas:

Kui keegi väidab, et bikega matkamine on mugav, on tal kas ajuvabalt pikad käed või kaldub ta masohhismile. Pole, küll 600RR, aga mu nati suurema (kuid suhteliselt sarnaste mõõtmetega) tonnisega valutas selg pärast nädalavahetusega 900 km läbimist päris mitu nädalat. Ja kael. Ja käed. Kõike saab teha - kruusateel täislastis cebariga (3 kotti) driftida, mudasel traktoriteel ronida, üle okste komberdada ja mis kõik veel. Inimene harjub ju kõigega (ka poomisega). Aga üldiselt kaldun varsti matkakat ostma...

Kes bikega pikka maad sõidab, tahab kas midagi tõestada; pole suutnud bikega kõvatamisest veel lahti lasta või tal puudub raha korraliku matkaenduro ostmiseks. :mrgreen:
Mu puhul siis ilmselt need kaks viimast... :oops:


Re: Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 14:54
Postitas Krl

Nagu juba ka varem märgiti, siis kogu see rattaga reisimine on ebamugav niikuinii ja seda tehaksegi selle ebamugavuse/kogemuse pärast.


Re: Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 15:16
Postitas AnTyx
Heikik kirjutas:

Kui keegi väidab, et bikega matkamine on mugav, on tal kas ajuvabalt pikad käed või kaldub ta masohhismile. Pole, küll 600RR, aga mu nati suurema (kuid suhteliselt sarnaste mõõtmetega) tonnisega valutas selg pärast nädalavahetusega 900 km läbimist päris mitu nädalat.

Nohh ei tea, kas VFR on päris bike või mitte (igatahes mingeid helibarse mul peal pole), aga pika nädalavahetusega 2000km (Rovaniemi-Narvik-Lofoten-Bodo-Umea/Vaasa-Helsinki) ja oli tõesti superluks. Pikim ühe päeva ots sellel konkreetsel masinal oli tõenäoliselt Skagen-Hamburg-Bremen. Masohhismi ei kaldu, pigem mäletan motokooli õppetunde ja ei pane raskust käte peale. :D


Re: Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 16:43
Postitas urmas66
Jesper kirjutas:

Konkreetselt Unimogi häda on selles, et veokatel on miljon igasugu totrat piirangut alates ketastest ja lõpetades kiirusepiiraja ning teemaksudega. Sõiduk du jour selleks otstarbeks on ikka Westfalia, tsiklid kaanega kärus - automaja iseenesest on ka tore, aga torkab hirmsasti silma ja kuskil suva kohas metsikult ööbides väidetavalt kiputakse minema ajama. Aga generaalplaanis :bsmile:

Kui on eraisiku nimel ja ei osuta teenust,siis enamus veokate piiranguid kaovad või muutuvad palju leebemaks.Unimog on alla 7,5t täismassiga ja sellega veelgi lihtsam.


Re: Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 17:33
Postitas Jesper

Irw, on ta jee, kandevõime on vbl 7,5t. Ja mina küll ei ole märganud et eraisiku veokas üle 90 sõita võiks või kuskil riigis teemaksuta liiguks, keelumärke peab samamoodi jälgima, et siis mis asjad need "enamus" täpselt on mis ära kaovad? Ma ketta kohta mürki ei võta, a minuarust sellest sai ka eraisik vabastuse ainult koduvabariigi piirides sõites. Muidugi raha või millegi kallidus on suhteline asi, aga natuke puine on puhata kui pead sõitmisel koguaeg kella, keeldusid ja massipiiranguid jälgima.

Iseenesest need "ekspeditsiooni"-Unimogid on reaalelus tõesti väga tuusad pillid, ei vaidle vastu, endalgi võtab vere veidi vemmeldama :)

mercedes-unimog-all-terrain-expedition-camper-van-S1JGY5.jpg

Re: Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 18:04
Postitas Krl

Mööda maanteed lasta sellega pole vist eriti öko.
Praktilise külje pealt võttes ilmselt on mingi tavaline 4x4 kaubik igati parem lahendus, kui just risti mööda kartulipõlde ei taha sõita päevadläbi.

aga samas. Pohlad see praktilisus.


Re: Jutt kiskus motomatkamise peale ja sealt veel edasi ....

Postitatud: 28 Veebr 2018, 21:22
Postitas urmas66

Töö ja puhkeaja lugemisest pääsed 100% ja kiiruse piiraja saab ka maha ,aga seal on mingid õtingimused,mis peavad olema täidetud.Unimogi juures muidugi see väheoluline piirang ka :D
Muidugi kiiruse piirangud veokatele üle 3,5t täismassi paljudes riikides ka alla 90-ne .