1. leht 1-st

Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 24 Jaan 2019, 21:12
Postitas joha123
tsiklivahetuse aeg käes. igatipidi hinna poolest normaalsed tunduvad u 30tuh sõitnud Hondad CBF1000 (2000...2006) ja Varadero XL1000 (2000....2007). ise tean, et 4 silindrit väristab pikal otsal vähem kui 2, 10kg kaaluvahet, 1 lisakäik, istme kõrgus ja mida siis veel vaadata?.
Varaderosid saab Saksast isegi soodsamalt kui CBF-e. ja plaan ikka asfaldilt ka maha keerata. esialgu teeks Valgevene-Ukraina. igaüks kiidab oma, ja kuu ajaga peaks valiku tehtud saama.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 24 Jaan 2019, 22:14
Postitas ranel
Ukraina-Valgevene

Unusta see cbf1000 kohe ära ...
21 tolli esirattaga masinaid vaata ainult.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 24 Jaan 2019, 22:21
Postitas Macintosh
Ära nüüd päris nii kategoorilne ka ole, 19" esiratas on ka üsna OK. Ja mõned mehed väidavad, et on suunud isegi 18" rattaga edukalt reisida...

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 24 Jaan 2019, 22:23
Postitas ranel
Macintosh kirjutas:
24 Jaan 2019, 22:21
Ära nüüd päris nii kategoorilne ka ole, 19" esiratas on ka üsna OK. Ja mõned mehed väidavad, et on suunud isegi 18" rattaga edukalt reisida...
Saab ka rolleriga, kuid mööda auke on mõnusam suurema esirattaga kolistada.

Aga eelkõige käis sees siis cbf1000 kohta, millel on 17 tolli rehvid.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 24 Jaan 2019, 22:50
Postitas Macintosh
joha123 kirjutas:
24 Jaan 2019, 21:12
ise tean, et 4 silindrit väristab pikal otsal vähem kui 2, 10kg kaaluvahet, 1 lisakäik, istme kõrgus ja mida siis veel vaadata?.
Enam-vähem kõik normaalsed matka/mammutendurod on 2 silindriga (paremad on 3 silindriga :wink: ). Ma värina pärast ei põeks, kõik on seni hakkama saanud ja rahule jäänud. Pigem vaata isteasendit, et oleks nn klaverimängija poos. Mida sirgem on selg seda vähem väsid pikal sõidul ära. Esiratas võiks olla vähemalt 19". Suured diameetrid teevad künklikul pinnal sõitmise vähem tuntavaks, ühtlasi on 17" esiratastel on liiga laiad veljed ning enamasti ei leidub sinna vähe sobivaid asfaldilt ära keeramise rehve.
Kui sa vaatad 2000-2006 masinaid siis lisaks Varaderole vaata ka Transalpe, kubatuur on küll väiksem aga sobib konarlikule teele minu meelest paremini, kui Vardadero. Miks üldse end ainult Hondadega piirata, muudel tootjatel on ka sobivaid sõiduvahendeid.
Muidugi, kui tonnine mootor on nõutav siis on nimekiri lüheldane:
* Triumph Tiger 955i
* Aprilia 1000 Caponord (raske nagu pomm)
* Suzuki V-Ström 1000
* KTM 950 Adventure
* BMW R1150 GS

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 24 Jaan 2019, 22:54
Postitas urmas66
Varadero ja CBF1000 on ikka suht erinevad rattad. Varadero v2 ei tee mingit vibra,kui midagi sellist eeldad. CBF on oma suuruselt ikka pigem lahjem ja Vardero kogukam. Varadero on suur ja raske,aga väga hästi juhitav kõval pinnasel,mudasse sellega pigem ei lähe. CBF pigem üldse linnaratas mu meelest. Kuidagi väike tundus,kui proovisin.
Valgevenes teed enamvähem korras,aga Ukrainasse minekuks ikka maastiku suutlikkus oluline ja seda ka asfaldil :mrgreen:

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 25 Jaan 2019, 00:05
Postitas Dusterx
Käidud mul kunagi valgevene-ukraina-rumeenia. Rattaks transalp, sobis ideaalselt. Värinat ära karda, kui väristab, on midagi peetis. cbf ja nende riikide teed ei lähe mitte omavahel kokku. Üks oluline nüanss, mitu matsi rattal? Kui rohkem kui 1 unusta väikesed ära, transalpiga kahekesi on ikka juba ekstreemsport koos pagasiga. Varaderost on juhitavuse poolest bmw'd kaarega üle mu meelest. Ktm'ist on ka lihtsamaid rattaid, mida hooldada, samas ukrainasse on ta nagu loodud :D

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 25 Jaan 2019, 09:17
Postitas urmas66
Bemmi kogemus puudub,aga Varadero on igati hästi käsitsetav ratas ja seda nii üksi,kui kahekesi.Ma ei ole kindlasti ainuke ,kes nii arvab. Mootor on tal väga siidise käiguga ja veab igast poosist hästi. Ainuke puudus minu silmis ongi kaal,mis on 270-280kg kanti Ilma kohvriteta. CBF on kuivkaalus 24kg kergem,aga ka mõõtudelt väiksem ja peale istudes kohe palju väiksem. Vahepeal ühte CBF-i pakuti soodsalt ja käisin isegi kaemas,aga see jäi ära. Minu jaoks oli tegemist üksi sõitmiseks sobiliku linnarattaga.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 25 Jaan 2019, 12:19
Postitas Kodanik A
Mina ostsin eelmisel suvel umbes sarnasel eesmärgil bmw r1200r-i. Kuigi pikemat matka pole jõudnud veel ette võtta siis julgen arvata, et pill tuleb toime hästi. Päris vihmasele metsateele ma temaga siiski ei kipuks, see rohkem gs-i teema.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 25 Jaan 2019, 13:46
Postitas Luik
Ei ole ka 17 tollise esirehviga ükski tee sõitmata jäänud :) Kõik taandub lõpuks sellele, kui tihti sealt asfaldilt maha keerata ja kas osta ratas pigem halba teed silmas pidades või normaalset. Kui enamik reisidest ida ja kirde suunas viivad, siis on aukude vahel ukerdamise omadused ehk tõesti olulised aga muudes suundades reisidest moodustab normaalne tee ikkagi 95% kilometraažist - kui liiga tihti asfaldilt maha keerata, siis lihtsalt ei jõua eriti kaugele.

Teine asi on ratta kaal ja suurus. Kui kahekesi sõita, siis on Varadero, V-Ström 1000 ja R****GS sarnased asjad ehk tõesti põhjendatud valik, aga oma reisidel olen näinud sadu üksinda sõitjaid, kes on üldisest "alla liitrine on võrr" mentaliteedist ajendatuna valinud endale liiga suure ja raske ratta, millega on mõnus sõita ehk ainult kiirteedel. Eriti just mägiteedel on nad sageli seljataha jäänud ja vahel on raskelt läbitavates kohtades nende ukerdamist üsna valus vaadata. See kehtib muidugi reeglina väiksemate ja nõrgema füüsisega sõitjate kohta, näiteks nagu mina ise. Eelmisel aastal sai tuur tehtud renditud V-Ström 1000-ga ja no ei meeldinud absoluutselt. Minu enda pisemast ja 17 tolliste velgedega rattast ei olnud ta minu jaoks etem mitte mingites teeoludes ja eriti hull oli temaga metsateedel sõita vaatamata 19 tollisele esirattale. Kõik on ikkagi isiklikes eelistustes kinni ja universaalset nõu kellelegi anda väga keeruline.

Endal on tegelikult juba mõnda aega plaan hankida juurde teine ratas ida suunas matkamiseks ja metsas sõitmiseks, aga ei ole sobivat kandidaati veel leidnud. Midagi kerget, ehituselt lihtsat ja kukkumiskindlat. Vaatamas olen käinud paari 600-st Transalpi aga tegelikult sooviks midagi veel kergemat. Selliste saadavus on aga Eestis üsna olematu ja hinnad üsna kosmoses ning kusagilt tellida s.t. põrsast kotis võtta kah ei tahaks. Sobiva kandidaadi leidmiseni püsin mõistlikumate teekatetega piirkondades ja võtan metsas rahulikumalt 8)

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 25 Jaan 2019, 15:32
Postitas Üllar
Kui varaderot otsid siis mul 2004 sd02 6käiku 63 tuh.km.
Kunas ise 68 ja pikka matka ei tee enam myyn.
Kannatab igal pool sõita mudas mitte.Kõval auklikul teel ei ole 2 -si ka mingi
probleem suur kiirus.Jôudu tal on pakiveoks.
Aga ei saa võrrelda kergeenduroga ktm 250.
Rasked matkatsiklid ei ole ikka mõeldud pikkade maastikulõikude sõiduks.2km teedeta heinamaad jne.pole probleem.Peaasi et ära ei uputa st.põhja peale aja.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 25 Jaan 2019, 20:52
Postitas joha123
idasuunal jah ilmselt mõistlikum https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... p%2011.htm... kergem ja ökom. või 650 V-strom ( suht tunddmatu maa ja palju mudeleid?)

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 25 Jaan 2019, 21:56
Postitas vainokas
Saatsin PS-i.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 26 Jaan 2019, 00:21
Postitas Dusterx
Transalp ei ole väga kukkumiskindel, gondlid [Motobot: "Keel korda!"] on tehtud mingist üli rabedast materjalist, iga koonuga läks jälle liimimiseks, koonuraamid küll lahendavad selle mure suures osas ära, kuid plastikud, eriti kinnitused, on neil haprad. Näiteks lc4'ja võib loopida palju jaksab vs transalp ja seda ilma igasuguste torude ja raamideta. Ma ei väitnudki, et varaderol halb juhitavus on, kuid kui bmw pealt tuled, siis saad aru, jutt käib eelkõige teedel kallutamistest ja ümberpõike suutlikkusest, bemmiga lased käed lahti, kaskvõi püsti. Ise vahetasin bmw ktm vastu, sest metsas hardcore offroadis on ktm parem.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 26 Jaan 2019, 05:23
Postitas stev666
Ida poole dr800 .,...väga rahul..
Korraliku kallis soetada ..sama väärset veel kallim.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 29 Mär 2019, 00:46
Postitas shhibul
Kuidas siinsed matkamehed Aprilia Pegaso 650 Strada-desse suhtuvad? Tahaks suvel elukaaslasega mööda Eestit ringi telkida vabadel päevadel ja võibolla Läti-Leedus ka käia. Turul mõned kohvritega valida ja hinnad tunduvad ka mõistlikud.

Re: Tsikkel matkamiseks.

Postitatud: 29 Mär 2019, 10:07
Postitas Märtt
Olen Pegasoga ühe hooaja sõitnud. Hea ratas mõistlikus hinnaklassis, kui on tahtmist keerata ka asfaldilt ära. Minek algab madalast pöördest. Kannatab sõita pehmemal pinnal ja asfaldil ei jää hätta. Kahekesi/matkakolaga ja raskemate sõitjate puhul võib möödasõidul jääda natuke jõuetuks, aga kui hirmsat jõudu ei oota, siis on praktiline valik mis kestab kaua.
Ostmisel tasub muidugi olla ettevaatlik, nagu ikka. Kindlasti lasta käia seistes töötemperatuurini, veendumaks, et sundjahutus toimib ja teha proovisõit. Seejärel saab hinnata, mis häält teeb külmalt vs töötemperatuuril. Aga muidu hea lihtne ratas. Selles hinnakategoorias oleks minu valik. Soovitan!