Normaalne päevane kilometraaž?

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
martparve

Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas martparve »

Hei!

Mul on Hispaania reisiplaanis 2 mõttetut pikka otsa, mille tahaks lihtsalt kiiresti selja taha jätta (kogu Prantsusmaa, ehk 1200 km sinna minnes ja 1200 km tagasi tulles). Pole nimelt suur Prantsuse-fänn :) Sõiduvahendiks on 700ne Transalp, tee on 100% ulatuses kiirtee. Sõita kavatsen umbes 120-130ga.

Pole tsikliga üle paarisaja kildi kunagi sõitnud, sestap küsimus matkameestele:

Kui pikka päevast läbisõitu on mõtet maksimaalselt planeerida?

Autoga tundub mulle 500km päevas "normaalne", 800km "paras punnitamine" ja 1200km "tehtav, aga rõve tapmine". Kuidas see tsikliga on? Kui sageli ja kui pikki pause tuleb reaalselt teha? Kas on mõeldav see 1200 ühe päevaga ära teha, kui nt hommikul vara alustada, lõunaks pool tehtud ja pikk paus, ning õhtuks kohale sõita? Või läheb paljuks?

Tänud,

Mart


Teema algataja
mart211

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Vastus lihtne: sõida kiiremini :D


Teema algataja
martparve

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas martparve »

mart211 kirjutas:

Vastus lihtne: sõida kiiremini :D

"Coca, Fanta või Sprite?" - "Jah!"


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas will111 »

pigem ei ole...kuigi no eks sa tead isegi, et väga suure tahtmise korral on kõik võimalik :D Eks pead arvestama, et reaalselt mingi 10-11h järjest sadulas sisuliselt.

Kasutaja avatar

mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas mmz »

Suvel tõin Leedust tsikli ja siis tuli päevaseks läbisõiduks 950km, seda enamuses paduvihmas ilma vastava riietuseta ja R1-ga, millega teadupärast pikki vahemaid just eriti mõnus sõita ei ole. Kui ilm oleks normaalne olnud, siis oleks täitsa ok, kuna aga peale esimest 100km läbimärg olin, siis ülejäänud 850km ei olnud eriti meeldivad. Seega 1200km vettpidava riietuse või hea ilmaga, mugava sõiduasendiga rattal ning headel teedel ei tohiks olla eriline probleem.

Edit: Täpstustan veel, et sõitu alustasin sealjuures lõuna ajal, mitte hommikul, seega koju jõudsin üsna hilja õhtul. Kulgesin legaalsetel kiirustel - maksimaalselt 120 km/h aga keskmine raudselt alla 90-e. Peatusi tegin vaid nii palju kui tankimiseks ja telefoni kuivatamiseks (puudus veekindel kott) vaja oli. Lisaks üks kabanossipeatus Lätis. Kiirteel saad juba lubatud suurema kiiruse tõttu ajalise võidu, seega reaalselt peaks Sul sadulas kuluma sama aeg, mis mul.

Viimati muutis mmz, 16 Apr 2012, 13:09, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas cool200 »

martparve kirjutas:
mart211 kirjutas:

Vastus lihtne: sõida kiiremini :D

"Coca, Fanta või Sprite?" - "Jah!"

pigem ikka coca kui fanta voi sprite 8)

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)

Teema algataja
Credo

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas Credo »

mart,

hispaanias arvesta kiirteedel (tasulised on AP, tasuta AV ja V) kiirusega ca 130-140. vastasel juhul jääd jalgu enamustele ja ei saa muud teha kui kahe rea vahel pendeldada.
ise käisin seal hardcore naked bikega (Aprilia Tuono V4) ning ausalt öeldes 400 km päevas oli sellise rattaga ikka maksimum. arvestades ka bensukulu, mis oli suht masendav.
veidi mugavama rattaga oleks ilma mureta 600 km tulnud. samas soovitan soojalt teha mõnikümmend km pikem ots ja vältida kiirteid. Alguses on mõnus aga hiljem läheb lihtsalt tuimaks uhamiseks (näiteks sevilla-madrid on üks väga hea ja sile ja mõnus aga kole igav sõita).
ahjaaa.... valmista ennast ette ka tuuleks, mis keerutab. eriti vahetult enne ja peale mägesid ning võib tsiklit raputada.

mina sõitsin päevas maksimaalselt 6 tundi. sealhulgas oli ka 15 minutit tankimispausi iga 180 km tagant ning üks pooletunnine kohvi/tapase peatus. sai normaalsel ajal hotelli, väikese uinaku ning kenasti 9 paikui kui kõrtsid lahti tegakse üles ärgatud uuesti...

t.
mati


Teema algataja
martparve

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas martparve »

Tänud info eest kõigile!

Muide suurte kiiruste kohta. Olen väga palju Euroopas autoga sõitnud ning kogemus näitab (vastupidi intuitsioonile), et pikkade otste puhul on üle 100kmh keskmist kiirust ka headel teedel ja väga kiire autoga raske saavutada. Kui lükkad igal võimalusel 2 rubla või isegi 2 rubla 50 kopkat kella peale, siis teed 1000km otsa heal juhul tund kiiremini kui see vana, kellel on pidevalt 130kmh cruise'i peal. Kui sõidad öösel või viitsid hullu panna ja paremalt mööda sõita, siis on muidugi ka parem tulemus võimalik, aga üldpilt on selline. Vast on asi selles, et jääd niikuinii iga mõne km tagant jälle liiklusvoogu kinni ning need spurdid ei anna lihtsalt lõppkokkuvõttes eriti juurde. Tsikliga on muidugi variant teeäärt pidi täie hooga mööda raiuda, aga ma ei lähe siiski ennast proovile panema vaid Hispaania keele, köögi ja maakolgastega tutvuma :)

mmz kirjutas:

Suvel tõin Leedust tsikli ja siis tuli päevaseks läbisõiduks 950km, seda enamuses paduvihmas ilma vastava riietuseta ja R1-ga, millega teadupärast pikki vahemaid just eriti mõnus sõita ei ole. Kui ilm oleks normaalne olnud, siis oleks täitsa ok, kuna aga peale esimest 100km läbimärg olin, siis ülejäänud 850km ei olnud eriti meeldivad. Seega 1200km vettpidava riietuse või hea ilmaga, mugava sõiduasendiga rattal ning headel teedel ei tohiks olla eriline probleem.

Edit: Täpstustan veel, et sõitu alustasin sealjuures lõuna ajal, mitte hommikul, seega koju jõudsin üsna hilja õhtul. Kulgesin legaalsetel kiirustel - maksimaalselt 120 km/h aga keskmine raudselt alla 90-e. Peatusi tegin vaid nii palju kui tankimiseks ja telefoni kuivatamiseks (puudus veekindel kott) vaja oli. Lisaks üks kabanossipeatus Lätis. Kiirteel saad juba lubatud suurema kiiruse tõttu ajalise võidu, seega reaalselt peaks Sul sadulas kuluma sama aeg, mis mul.

Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas TarmoM »

Kõik on tahtmises (loe: tagumikus) kinni. Link

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 495
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 46 korda

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Transalpil korra sõidetud 1200 km järjest, Venemaal, ei midagi üle mõistuse. Lühikesed peatused 125 -150 km järel.
Korra Poolast 980 km, tookord läks lõpp suht vaevaliselt.
Mitmed korrad erinevates tingimustes 800-850, lääne poole liikudes, samuti ei midagi hullu.

Kõik on lõpuks kinni selles, millise häälestatusega hommikul alustad. Kui võtad plaaniks maks läbisõidu, teed vaid vajalikud peatused, tankimise, söömise + s...ttumise ja avastadki õhtul, et kilomeetrid on märkamatult läinud. Kusjuures pidev ühtlane sõitmine normaalsel kiirusel annab parema tulemuse ja väsitab vähem, kui tähelepanu piiril kihutamine. On lõpuks ka turvalisem. Üks päev 1200 km euroopa (kiir) teedel, täiesti teostatav, eriti Transul.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas randel »

Palju sõltub ka sellest, mis järgmiseks päevaks on plaanitud - kui teha vahele üks ülipikk sõidupäev, siis kipub järgmine päev sellevõrra kesisem tulema.
Meie kogemus möödunud-aastaselt Gruusia-reisilt (+varasemad sõidud, ka mõni ironbutt sealhulgas): 4 päeva jutti 650-700km päevas, 7 paiku äratus, 8-9 vahel liikuma ja laagrisse jäime kui päike loojus ehk siis kuskil 8 ringis. Sellise tempoga sai järgmisel päeval rahulikult sama km maha sõidetud ehk et väsimus ei hakanud süvenema. Niisama kuskil ei passinud aga päris ironbutti ka ei teinud.
Kiirteel võib ehk ka veidi rohkem päevaga läbida ilma et asi hulluks läheb. Igasugu 1200km ja sellised otsad on ka teostatavad, aga lähevad nii pikaks, et enne kui magama saad, on uus päev käes. Tavamaanteedel legaalse kiirusega (100-110) ainult sõites ja mitte ringi vahtides tuleb päeva (ööpäeva...) keskmine 70km/h kanti koos puhkepausidega, seega 700km läbimiseks pead hommikul kell 9 sadulasse istuma ja nii õhtul kella 19-ni välja, peale tankimiste ja lõunasöögi muuks aega ei jää. Mida suurem kiirus, seda väsitavam on sõita ja seda sagedamini pead ka tankima. Saksa baanil Triumph Tigeriga koju tulles oli spidokas pidevalt 150-170km/h peal aga keskmine üle 90km/h ei tõusnud (Münchenist Poola piirini). Koju jõudes oli tulemus 26tundi ja 2100km.
Pika otsa läbimise peamine moto on pidev liikumine - 10min lühem peatus annab läbitud km-tele rohkem efekti kui pärast tund aega 120 asemel 140ga sõita.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Natuke mõjutab soojas kliimas liikudes ka temperatuur või õigemini selle kõrgus.Eelmisel aastal saksas lasime mingi 5-600-se päeva suhteliselt valutult läbi kuigi saime ka vahepeal vihmakaid proovida ja mitu staud üle elada,temper oli nii 23-25
Samal reisil Itaalist läbi liikudes oli temper kohati ligi 40 ja see juba tappis.Lihtsal iga tunni takka käisime tanklates pigem ennast jahutamas kui tankimas.Sama kilometraaž,ilma vihma ja staudeta,aga ikka väga läbi võttis.Õhtul oli tunne nagu oleks poole pikema maa läbi sõitnud.Kuumus lihtsalt kotib sind läbi.Riided olid minul head(Rev`it Turbine),aga ikka oli palav.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 444
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 67 korda
Kontakt:

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Nõustun viimase postiga. Aastaid tagasi Hispaanias-Portugalis sõites tegin keskpäeval siestasi. Magasin küll öösel korralikult kuid 35+ kraadi juures hakkab kuumus kammima ja niimoodi ma siis seal puu all siestatasin, ei olnud ainuke, kohalikud talitsesid samuti.

Kord tulin Ljubljaanast jutti koju (2200km), seda küll 36h, kiiret ei olnud ja peesitasin mõnes kohas niisama. Poolas pikutasin miski tund öösel tsiklil. Keskmine kiirus ka nii 70ne kanti.

Matkaenduurokolakatel on see hää omadus, et üksi sõites saab istumisasendit pidevalt muuta. Vahel sõidan üldse püsti, taguots puhkab ja liikmed ei jää kangeks. Kaksi on muidugi teineasi.

Kiirteedel on see teostatav, väiksematel teedel lääb raskeks.
Pead ka arvestama kus ööbid peale pikka otsa, kämparid ei taha seal kandis pimedas eriti enam vastu võtta.

Edu
:bsmile:

Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2022
http://www.streetmoto.ee

Teema algataja
zx12r

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Kahekesti sõites saab suurepäraselt leppida kokku märguande, mille peale mõlemad püsti tõusevad. Me kaasaga pikki otsi sõites teeme kogu aeg nii. Seljakott peab lihtsalt korralikult kinni hoidma ning jalad kindlalt jalaraudadel olema. Muidu ühe päevaga üle 1000 km ei sõidaks ka, taguots hakkaks tuld välja lööma.

Aga päevane kilometraaž oleneb siiski kõige rohkem ilmast. Kui ikka hommikust õhtuni sajab, siis on 1000 km sõita tõsine enda piinamine! Võimalik aga ajuvaba. Me sõitsime Slovakkiast Warswisse ning terve aja sadas lakkamatult, vahepeal ülitugevat paduvihma. Elasime selle üle tänu heale varustusele ning arvan, et mu ZX-12R-ga on vihmas päris ok sõita kah. Teist korda ei tahaks. Eriti hull on siis, kui kolonn rekkasid vastu tuleb Poola teedel ning rööbastest vee otse näkku saadavad. Survepesu missugune.

Totaalset offtopic kah: õhtul warsawi lähedal asuvasse hotelli jõudes seadsime end mugavalt sisse, riided kuivama ning läksime õue verandale varjualusesse kohta, et üks õlu võtta ja korra tsikliriieteta jalutada. Vihma ikka veel kallas aga oli üsna soe. Paar tundi peale meie maabumist, nii kella 8-9 vahel jõudis üks kamp rolleriste. Tüübid vanuses 25-35 ma pakuks. Sõitsid 80 ccm Vespadega, kui ma ei eksi. Igal teisel oli 5 l kanku rolleril, kahe jala vahel hoiti seda sõidu ajal. Tüübid tulid Itaaliast ja sõitsid läbi Venemaa Nordkappi! Olid sellel päeval olnud samuti lakkamatu vihma käes, edenenud 400 km. Max kiirus 80 km/h - see oli kõige aeglasema tsikli pärast. Üks tüüp vandus omaette, et "Kurat, mina pean siin vihmas ja tuules virelema samal ajal kui mingi võõras mees kindlasti mu tüdruksõpra rannas moosib..."

Ütlesin siis tüüpidele, et me liigume peaaegu samas suunas mis nemad ning et ilmateade lubab järgmiseks päevaks põhja suunal, eriti just Venemaa suunal laussaju jätkumist.

Oh johhaidii kui palju erinevaid vandesõnu selle peale sadama hakkas...

A järgmine päev, imede ime, oli Eesti suunal peale tunnikest vihmasadu päike väljas ning lihtsalt viimase peal oli koju veereda. Jõudsime varem kui paar aastat tagasi, seetõttu jäi kahjuks kogemata kaunis päikeseloojang üle Läti põldude.

Probleemideta me reis Horvaatiasse ja tagasi kahjuks ei läinud, tagasi tulles muidugist õnnestus starteril rikki minna. Et mitte pideva käima lükkamisega jännata v midagi ära lõhkuda, töötas tagasi tulles tsikkel hommikust õhtuni.

Edu kõigile matkasellidele! :bsmile:

Kasutaja avatar

martis
Kaupmees
Postitusi: 35
Liitunud: 30 Mär 2011, 00:20
Tsikkel: BMW K1 1991
Tänatud: 2 korda

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas martis »

martparve kirjutas:

Mul on Hispaania reisiplaanis 2 mõttetut pikka otsa, mille tahaks lihtsalt kiiresti selja taha jätta (kogu Prantsusmaa, ehk 1200 km sinna minnes ja 1200 km tagasi tulles).

Tere Mart!
Mul kaval küsimus - :D
Kas soov ise mööda teed Hispaaniani välja sõita ongi sul nö sportlik huvi ja eesmärk, või tahad lihtsalt Hispaania mägedes natuke tsikliga ringi sõita - ja sõidad läbi Prantsusmaa kuna on kuidagi vaja sinna Hispaaniasse kohale jõuda kõigepealt?
Kui esimene variant, siis müts maha, austan väga inimesi kes enda proovilepanemiseks näiteks jooksevad maratoni või sõidavad tsikliga Ironbutti.
Aga kui lõppeesmärk juhtub olema eelkõige lihtsalt Hispaanias ringi sõita, siis - kas sa kuidagi ratast ette saata ei taha?
Jääks bensiini- ja burksiraha järgi ja nädalajagu reisipäevi samuti, mida saaks paremini kulutada?

Mul endal on eelmisest aastast alates nö vaba aja hobina üritus nimega motovedu.ee, mis sellise asjaga tegeleb - kuid vedajaid on teisigi ja siit foorumistki läbi käinud. Eelkõige propageerin mõtet kui säärast.

Tegelikult on olemas vabadus valida, kas käid iga päev 15km tööle jalgrattaga (sportlikust huvist või tervise nimel näiteks) - või lähed näiteks auto, bussi või trammiga.
Samamoodi on vabadus valida, kas lähed tsikliga 5000km kaugusele ise lenksus olles, või kuidagi kiiremini ja vähem villis tagumikuga.

Marti

Zündapp Bella R204 (1959)
BMW K1 (1991)
Jawa 634 - orig.korras, ls 2200 km (1982)

motovedu.ee - tsiklireis on puhkamiseks, mitte ühest bensiinijaamast teise täristamiseks

Teema algataja
martparve

Re: Normaalne päevane kilometraaž?

Lugemata postitus Postitas martparve »

Hoi Marti!

Kui peaksin Eestist startima, siis kindlasti täpselt niimoodi teeksingi. Aga ma stardin Belgiast ja kui 1000km igavat Prantsusmaad välja kannatan, siis olen juba Riviera kandis, kus ilm on hea ja vaated ilusad. Selle 2 poolkadumaläinud reisipäeva pärast ei viitsi seda orgunni ette võtta.

martis kirjutas:
martparve kirjutas:

Mul on Hispaania reisiplaanis 2 mõttetut pikka otsa, mille tahaks lihtsalt kiiresti selja taha jätta (kogu Prantsusmaa, ehk 1200 km sinna minnes ja 1200 km tagasi tulles).

Tere Mart!
Mul kaval küsimus - :D
Kas soov ise mööda teed Hispaaniani välja sõita ongi sul nö sportlik huvi ja eesmärk, või tahad lihtsalt Hispaania mägedes natuke tsikliga ringi sõita - ja sõidad läbi Prantsusmaa kuna on kuidagi vaja sinna Hispaaniasse kohale jõuda kõigepealt?
Kui esimene variant, siis müts maha, austan väga inimesi kes enda proovilepanemiseks jooksevad maratoni või sõidavad tsikliga Ironbutti.
Aga kui lõppeesmärk juhtub olema eelkõige lihtsalt Hispaaniasse saada, siis - kas sa kuidagi ratast ette saata ei taha?
Jääks bensiini- ja burksiraha järgi ja nädalajagu reisipäevi samuti, mida saaks paremini kulutada?

Mul endal on eelmisest aastast alates nö vaba aja hobina (definitsioon: hobi - asi, millega rikkaks kindlasti ei saa, pigem vastupidi :-) ) üritus nimega motovedu.ee, mis sellise asjaga tegeleb - kuid vedajaid on teisigi ja siit foorumistki läbi käinud. Eelkõige propageerin mõtet kui säärast.

Tegelikult on olemas vabadus valida, kas käid iga päev 15km tööle jalgrattaga (sportlikust huvist või tervise nimel näiteks) - või lähed näiteks auto, bussi või trammiga.
Samamoodi on vabadus valida, kas lähed tsikliga 5000km kaugusele ise lenksus olles, või kuidagi kiiremini ja vähem villis tagumikuga.

Marti

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”