Mootorratturite reisikirjad
Moderaator: Moded
Käisime jaanipäeva paiku kolme mootorrattaga Odessas Goblin-showl.Reis kestis 10 päeava,nõks üle 5000km,kolm päeva molutasime kohapeal,nii et 700km.keskmiselt päev.Finantsi kulus isiklikult minul ainult 9000.-Läksime läbi Poola Lovov-Vinnitsa-Odessa,tagasi Kiievi kaudu.Suhtlesime palju,nägime palju,raha kulus vähe..Soovitan soojalt.Pilte näeb -WWW.werder.ee-Sel aastal,2-5 juuni Kiievi lähedalTserkassõs kokkutulek-show plaanis.Unustage igav Euroopa.!!!
Sai tehtud tavapärane talvine Aafrika tripp MadExpressiga
suunal Senegal-Mali-Burkino Faso-Ghana
18.01-09.02, kokku ca 5000 kilomeetrit
siin paar pildikest ka:
http://fotoalbum.ee/photos/meinson/sets/366245/
Küsimus
ninamees kirjutas:Käisime jaanipäeva paiku kolme motikaga Odessas Goblin-showl.Reis kestis 10 päeava,nõks üle 5000km,kolm päeva molutasime kohapeal,nii et 700km.keskmiselt päev.Finantsi kulus isiklikult minul ainult 9000.-Läksime läbi Poola Lovov-Vinnitsa-Odessa,tagasi Kiievi kaudu.Suhtlesime palju,nägime palju,raha kulus vähe..Soovitan soojalt.Pilte näeb -WWW.werder.ee-Sel aastal,2-5 juuni Kiievi lähedalTserkassõs kokkutulek-show plaanis.Unustage igav Euroopa.!!!
Kuna endal plaan juulis minna, siis küsiks:
- Miks te mootorrattaid bussis vedasite?
- Kas teie mootorratastega oli Ukrainas hea sõita? Mulle tundub, et matkaenduro sobiks sinna paremini...
ukraina goblin show
Mingis bussis me mootorrattaid ei vedanud.Tagasiteel Poolas ,enne Leedu piiri läks harrika rihm.Juhtus nii nagu ikka-kus häda kõige suurem,seal...sõitis bensukasse tühi hansabuss,mis eesti poole teel ja pakkisimegi siis harrika sinna juhtide lahkel loal...Mõned teed ukrainas olid sitad,raputada sai mehiselt.Lihtsalt kodutöö oli tegemata.Näiteks tagasi tulime Odessa -Kiiev trassi mööda-täiesti sõidetav mitmerealine.Sinna minnes jah.Lvov-Vinnitsa-Odessa,vaenlasele ka ei soovitaks.Aga nad seal ikka parandavad ja ehitavad usinalt.Kõige mõnusam ikka see ,et võid keerata kuhu tahad sobivasse metsa-alusesse või veekogu äärde ja rahus laagri üles lüüa.Teguviis,mis skandinaavia pool ja nn.valmis euroopas raudselt kõikvõimalike sekeldustega päädib...
-
Teema algataja - Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: ukraina goblin show
Paar asja ütleks..
ninamees kirjutas:Lvov-Vinnitsa-Odessa,vaenlasele ka ei soovitaks...
Isegi seda trassi sõitnud.. ja selliseid on veel, nt Voronez - Rostov na Donu on ka põnev.
Eks igaüks näeb selliseid asju erinevalt, aga minumeelest sellised asjad just teevadki sinnakanti sõidud selliseks, mille peale võib öelda:
ninamees kirjutas:Unustage igav Euroopa.!!!
Kuigi sellega on ka nii, et Euroopa on just nii igav, kui igavaks selle ise sõidad.
ninamees kirjutas:Kõige mõnusam ikka see ,et võid keerata kuhu tahad sobivasse metsa-alusesse või veekogu äärde ja rahus laagri üles lüüa.Teguviis,mis skandinaavia pool ja nn.valmis euroopas raudselt kõikvõimalike sekeldustega päädib...
Kui raudselt...ise päris usinasti Euroopas nn. metsikult telkinud. Eeslinna parkides, bensukate haljasaladel, põldudel ja heinamaadel jne. AAstate jooksul ikka kümmneid kordi.. pole veel mingedid sekeldusi olnud.
Need pildid mõned üksikud ja kõik vägagi valmis euroopas tehtud
http://www.emmk.ee/janc/album/2004/14es ... /P059.html
http://www.emmk.ee/janc/album/2004/14es ... /P117.html
http://www.emmk.ee/janc/album/2004/14es ... /P159.html
http://www.emmk.ee/kalle/travel/00shveits/fim00-13.jpg
http://www.emmk.ee/janc/album/2006/tuni ... /P034.html
http://www.emmk.ee/janc/album/2006/tuni ... /P156.html
Ühesõnaga sellega küll miskit probleemi ei näe ja minu stiliks jääb see ka edaspidi.
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: ukraina goblin show
ninamees kirjutas:Kõige mõnusam ikka see ,et võid keerata kuhu tahad sobivasse metsa-alusesse või veekogu äärde ja rahus laagri üles lüüa.Teguviis,mis skandinaavia pool ja nn.valmis euroopas raudselt kõikvõimalike sekeldustega päädib...
Reaalselt ja ka juriidiliselt on skandinaaviaga lausa vastupidi.
Soomes, Rootsis ja Norras on igameheõiguse alusel lubatud telkimine igalpool mitteharitaval maal, nii era kui riigi omanduses oleval, väljapool asulaid, lähimast hoonest alates paarisaja meetri kaugusest.
-
- Postitusi: 132
- Liitunud: 27 Mär 2006, 23:36
- Tsikkel: Yamaha Midnight Star XV1700
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Läbi Poola Ungarisse miliist teed mööda?
Läbi Poola Ungarisse miliist teed mööda?
- variant on läbi Varssavi - olen ise sõitnud
Tahaks sellel suvel proovida 2. varianti : Suwalki, Augustow, Lublin, jne
Kes teab? Kumb tee on tsikliga parem sõita?
Aitan vormistada liikluskindlustuse Leedu registris olevale masinale
Sõitsin seda teist varianti (Lublin jne) 2007 kevadel. Kokkuvõttes, kui eesmärk on kiirelt kuskile jõuda, siis Varssavi kaudu jõuab ilmselt kiiremini. Samas liiklust oli vähem ("kolmandat" rida ei tehtud) ja teed olid ca 85% ulatuses väga head, ma pakun, et paari viimase aasta jooksul tehtud. Vahepeal on täitsa tunne nagu saksas sõidaks.
Re: Läbi Poola Ungarisse miliist teed mööda?
pix111 kirjutas:Läbi Poola Ungarisse miliist teed mööda?
- variant on läbi Varssavi - olen ise sõitnud
Tahaks sellel suvel proovida 2. varianti : Suwalki, Augustow, Lublin, jne
Kes teab? Kumb tee on tsikliga parem sõita?
Variant 1- kui nädalavahetusel siis arvatavasti parem variant -rekkasid vähem ja teed normaalsemad
Variant 2 -nn kitserada, teed kitsad, kohalikud põkamehed elavad raudselt kõik vasakul pool teed (tsikliga mahub ehk mööda), küla küla otsa (60 km/h ja passivad usinasti) aga see-eest on kindlasti rohkem vaadata
PS! Poolas asfalt vihmaga sigalibe...ma mõtlen sigalibe - ma olen ise plätudega asfaldil liugu lasknud!
-
- Postitusi: 488
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 43 korda
Sõitsin seda "kitserada" eelmisel suvel. http://blog.delfi.ee/blog/4941
Täiesti normaalne tee. Poola teed pole tegelikult pooltki enam nii viletsad kui neist räägitakse. Paljugi on 10 ja enama aasta tagune minevik.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Möödunud suvel Poolat läbides olid igal pool teede remondid, nii et eks neil see teede kvaliteet kah areneb. Ise sõitsin mööda maanteed E75-E67 (Katowice-Varssavi-Bialystok-Suwalki) Tšehhi poolt koju, see tee oli küll täitsa OK, eriti võrreldes lääne poole minnes läbitud väiksemate teedega. Ma eelistaks isegi nädala sees sõitmist näiteks pühapäevale, sest siis on kõik teed täis hulljulgeid suvitavaid kohalikke oma valgete Opel Vectratega, kelle liikluskäitumine on samast klassist meie bemmi- ja audinolkidega. Rekkad käituvad vähemalt etteennustatavalt.
nujahh, eks ma sellist -lähen reedel minema, ööbin Leedus -Poolas ja Varssavi võtan laupäeva (hommikul)-süsteemi mõtlesin. Tegelikult pole vaja Varssavisse otse sisse sõitagi .Markist üle silla vasakule ja kogu Varssavist saad tunda ainult lõhna (üsna vähe) - lähed peaaegu ümber linna - üle jõe lähed kõige lõunapoolsemast sillast jne.
minu esimene väike motomatk
tere
Sai ka siis täiesti ootamatult tehtud elu esimene motomatk väljaspool Eesti piire. paljude jaoks see pole ehk kilometraazilt just õige matk aga nuhh, minu jaoks küll. Asi algas täiesti ettekavatsematult, kingiks saadud Hispaania reisi ajal.Lennureis päevaga Bartseloonas võttis läbi Berliini ligi kaks pool päeva.
Ärkasime Malaga lähedal Torremolinose linnakese hostelis ja kuna polnud mingeid plaane laadisime oma seljakotid õlale ja astusime ranna poole teele. Mis sa ikka Vahemere ääres muud teed?tegelikult plaanid olid, aga kuidas sinna liikuda, oli veel lahtine. väisasime ka bussijaama ja saanud aimu bussipiletite hindadest läksimegi randa aru pidama. Enne soolast vett aga komistasime koha otsa, kus seisi reas hulk rollereid ja tsikleid!Brozüürike näpus rataste piltide ja hindadega astusime viimased meetrid vahutavate laineteni.Ei läinudki kaua aega kui vastupidine suund sai võetud ja kuigi kalliks läks siis eurodes tundus odav, Dokumendid täidetud võtmed peos ja paak kütet täis.Varustus? Suur ümmargune NULL. nii algas meie väike lõunahispaania tuur.Peas vaevu sinna mahtuv üks vähestest lõuakaitsetega kiivritest, Rentija oli väga imestunud, kui lahtise kiivri asemel sellist tahtsin, ütles, et tavaliselt sellist ei kasutata, jalas sandaalid. Mina , tüdruk , suur matkakott ja tavaline väike seljakott ja kõik see väikese 125 yamu selga.5 päeva rendirahaks küsiti 175 eur. Ratta hinaks oli 500 euri, kui peaks täielikult hävinema. Tagatiseks tehti krediitkaardist tõmmisega tshekk 500 euri peale.Edasi kirjutan ka kui aega leian jälle...
...mahutasime ennast ratta selga ja asusime teele. Plaaniks Sierra Nevada???kui õiesti mäletan, mäed ja maastikukaitse ala. Torremolnosest välja päsemine osutus parajaks pähkliks,lõunamaine liiklus, võõrad tänavad ja harjumatu liikluskorraldus, mingi hetk jõudsime mingisse kaevandusse kus väravavalvur tähtsa näoga aga äärmiselt sõbralikult ja püüdlikult meie puudulikku turistikaarti vaatas, tõi isegi putkast prillid aga meie temast ega tema meist muhvigi aru ei saanud. lahkusime siiski sõpradena.Tagasi linnatänavate rägastikku. Lõpuks ikka leidsime õige teeotsa. serpentiinides sõit oli lõbus, kiirus kõkius kusagil 30 ja 40 vahel, kiremini lihtsalt ei julgenud. Nii liikusime Ronda nimelise asula poole. Kuna hakkas saabuma öö tuli mõelda ööbimise peale. loomulikult turismikaardil näidatud kämpingu kohta ei leidunud asulas ühtegi sunaviita, niisiis keerasime mingi suvalise tee peale ja jõudsime ühe mahajäetud vesiveski juurde. Infotabloolt lugesime välja, et tegemist on kohaga, mida kasutatakse korra aastas mingi pühaku austamiseks, nägime ka ühes õuenurgas väikest pühaku kuju. Kuna seal oli palju laudu-pinke siis otsustasime, et kohalikku loodust eriti ei häiri, kui seal ühe öö veedame. viskasime koti põõsa alla ja sõitsime lähedalolevasse asulasse toiduvarusid täiendama....
...asula nagu Hispaania väikeasula ikka, ringtee keskuses ja samas vaevu ära tuntav toidupood. Hulk külamehi aja najale toetudes õhtut veetmas, noorte kamp veidi eemal.Küllaltki idülliline. Varud kogutud sõitsime tagasi. Möödusime ka pargivalvurite jeebist kes meile noogutasid aga ei midagi enamat.Einestasime ja kui oli juba küllalt hämar, pakkisime oma laagri laiali. Kuu valgustas nii et ümbruskond paistis nagu Shuriku seiklustes(või oli see kaukaasia vangis)öökaadrites, kaunid kõrgendikud ja varjud maas, kõik kergelt sinaka/hallika tooniga.Öösel käis mingi loom meid nuusutamas ja revideerimas ratta külge riputatud prügikotti, nägin temast ainult pikka musta sabaotsa telgi serva alt, kui fotoka järele haarasin, oli ta juba kadunud ja vaikselt nagu kaslane, aga see sabaots oli igastahes suurem kui tavalisel kassil.Kuna magamismatte ei olnud meil ruumi kokkuhoiu tõttu kaasas ja kohalikes poodides sellist kaupa me ei näinud, kujunes magamine jahedapoolseks.Üsna varakult rändasime edasi, sisemaa linnakesed olid küllaltki arusaamatu liiklusskeemiga, sõidad linna sisse ja siis avastad ennast äkki väikeste kitsaste ühesuunaliste tänavate rägastikust kust väljapääsuks kasutasime põhiliselt päikest, mõnikord ka keset linna tahvlil olevat linnakaarti.Korra ka onu abi, kes jooksis jumal teab kust välja, surus meile linnakaardi pihku(tagurpidi küll:) ja kadus hetkega silmist. mägedes sõit iseenesest oli mega kaif, meeletult kaunid vaated, tõusud/langused lambakarjad karjusega, kellel pikk sau käes , Kotkad ja kullid taevas tiirutamas....aeglane sõit võimaldas seda kõike nautida ja sandaalides ilma kaitsmeteta minusugune pensionär kiiremini sõita ei tahtnudki, meeles veel reisikaaslane türgis kes plätudega rolleriga sõites oma varbad korralikult ära äestas. Lõpuks aga muudkui uus megailus vaade iga mäenuki tagant , usu või mitte, tüütas ära ja sõit jätkus allapoole sihiks Tarifa. Mäed lõppesid ja lauskmaal sõitmine enam nii kaifi ei pakkunud, ka kiirused muutusid suuremaks mis sandaalidega sõites eriti ei rõõmustanud ja liiklus tihenes.Viimased kilomeetrid mõõda autostradat(või oli see autovia?) tugeva tuulegaolid juba ebameeldiva maiguga. Põikasime korra sisse Tarifasse ja täiendasime toiduvarusid lidl kaubandusketi poes. Tarifast mööda ja algas kämpingute rajoon, regasime ennast sisse ja püstitasime telgi vaatega merele ja.. üle vee paistis Aafrika manner!!!!Maa mida kujutasin vaimusilmas rokem nagu sahara kõrb suur ja tasane, põrnitses meie poole hiiglaslike mägede näol:)paar päeva vedelesimegi seal kämpingus. Noorte ja lõbusate surfajate asemel olid ümberringi põhiliselt matkaautodega saksa pensiokad, kes tõsi küll, ka windsurfasid päris usinalt, nädalavahetuseks täitus aga kogu mererand nii kaugele kui silm ulatus kõiksugu tuult kasutavate palakatega, mis aitasid inimestel erinevate laudadega mööda veepinda libiseda...
... päevakese otsustasime veeta ka Gibraltaril, sinnasõit ja tagasisõit olid jälle tugeva tuule tõttu pisut karmid(surfajate paradiis, tuul ei pidavat seal kunagi vaibuma)Liiklus tihe aga pisut olime juba õppinud ära tundma suunaviitasid ja sulandusime pisut osavamalt kohalikku liiklusesse. Gibraltarile pääsemiseks oli saba aga see läks üsna kiiresti. Pean mainima, et lootsin selle maanuka olevat lähim Aafrikale, kohapeal ja kaarti urides tundus aga Tarifa olevat teisele mandrile palju lähemal.Mäe otsa kavatsesime algul minna liftiga aga mingi onu kargas ligi ja väitis, et mäe otsa pääsemiseks on ainuke võimalus koos tema taksoga kuna lift tugeva tuule tõttu ei tööta, külastaksime kõiki turismimagneteid ja seda kõike ainult 25 euri eest.MIna jäin teda uskuma, kaasa aga õnneks mitte, tema õhutusel käivitasime jälle ratta ja liikusime edasi, kuni üks onkel meid kinni pidas ja suunas pileti ostmiseks putkasse, Hinnad olid seal naelades nii et algul pakutud samale summale eurodes tuli pisut juurde lisada. Täpset nr ei mäleta aga odavam oli kui selle taksojuhiga tulla. Pilet siis võimaldas külastada kõiki objekte , karstikoopaid, kaitserajatiste käikusid, mauride vahitorni...
...24 euri läks mäekülastus maksma kahele inimesele ja tsiklile ehk siis u 20 naela. Kui sportlik vorm kiita pole ja aega napib, siis soovitus sinna jalgsi mitte ronida, sealsed tõusud/langused andsid rattalegi parajalt vatti rääkimata autode sidurikärsa haisust. parim vaatamisväärsus oli karstikoobas ja mägi iseenesest eemalt vaadates. Kohalikud kuulsad ahvid jätsid üsna apaatse ja räsitud mulje, ei tohtind neid toita ega puutuda(kaaslanna vajadused;) ja seal, kus oli spets ahvide vaatamise koht, ei näinud me ühtegi. Õhtuks tagasi Tarifasse. Järgmise päeva veetsime Atlandi vaadet nautides ja oligi aeg tagasi Torremolinosse sõita. Seekord valisime mööda rannikut kulgeva tee mis ei pakkunud küll niikena elamust kui mägiteed aga oli ka päris mõnus ja ilus. keerasime sisse ka marbellasse(hääldatakse Marbeia), teadagi miks;) tundus teine väga kena ja armas asula olevat.Torremolinose hostelis ootas meid ebameeldiv üllatus, seoses usupühadega ööbimise hind kahekordne!
Esmaspäeval lõuna paiku sõitsime jälle tuttavasse mereäärsesse rattarenti ja asusime oma truud kaaslast loovutama kui selgus, et olen dokumendid unustanud hostelisse, jätsin kaasa randa ja sõitsin tagasi ööbimispaika. see sõit kujunes tänu ühesuunalistele teedele umbes sama pikaks kui esimese siklipäeva linnast väljasõidutee otsimine:)Samas üksi ja ilma pampudeta sõitmine oli küllaltki värskendav, isegi nii , et pidin ees pidurdanud autole sisse sõitma, õneks päädis asi siiski külili ratta ja katkise sokiga.
õhtul sõitsime rongiga Malaga lennujaama ja sealt läbi Bartselona hiigelsuure lennujaama Berliini.ööbisime hostelis Generaator ja järgmise päeva lõunaks olimegi tagasi Eesti pinnal.
rattaga läbisime umbes 700 km, tankisime 2 korda ja kütusele kulus u 20 eurot ehk ligikaudu 20 l. Ratta odomeeter näitas läbisõiduks u 5600 km kui ta võtsime ehk siis päris värske riist oli. kahekesi kokku võisime kaaluda koos kraamiga ligi 200 kg. Vaatamata ratta väikesele läbisõidule ja värskele välimusele lekkis tal esiamordi simmer mistõttu esipidur kuigivõrd tõhus ei olnud. Samas võimsust jagus tal niivõrd et Gibraltari järskudest tänavatest üles/alla ta meid viis. lauskmaa inimesele veel see kasulik info, et mägedes sama vahemaa läbimine võib võtta palju enam aega kuna kiirus mägeds võib kujuneda märksa madalamaks(näide ka bussireisist kus 380 km läbimiseks kulus 18 tundi) Esipidurit proovisin käepäraste vahenditega parandada ehk siis kuivatasin salvrätikuga ja mässisin paberit ümber amorditoru, natuke aitas.
Re: süüria
ilmar kirjutas:ommik,
juhiksin tähelepanu kasutaja Gotham teekonnale Süürias.
http://www.undertaker.pri.ee/syria
ilmar
Tere,
võtsin end kokku ja kirjutasin väikese ülevaate oma eelmise sügise soolomatkast Süüriasse. Kel huvi, on võimalik tutvuda kirjatükiga
Tsikliga Süüriasse
ja piltidega
Re: süüria
Gotham kirjutas:ilmar kirjutas:ommik,
juhiksin tähelepanu kasutaja Gotham teekonnale Süürias.
http://www.undertaker.pri.ee/syria
ilmar
Tere,
võtsin end kokku ja kirjutasin väikese ülevaate oma eelmise sügise soolomatkast Süüriasse. Kel huvi, on võimalik tutvuda kirjatükiga
<a href="http://www.undertaker.pri.ee/syria" target="blank" class="postlink">Tsikliga Süüriasse</a>
ja piltidega
<a href="http://www.undertaker.pri.ee/galerii/v/ ... syyriasse/" target="blank" class="postlink"></a>
Lugesin reisikirja läbi. Tundus päris huvitav retk. Maru julgus pidi olema ikka oma ratast võõrastele sõita anda
Kui saladus pole, siis palju reisi eelarve oli?
Re: süüria
BikeWarrior kirjutas:Lugesin reisikirja läbi. Tundus päris huvitav retk. Maru julgus pidi olema ikka oma ratast võõrastele sõita anda
Kui saladus pole, siis palju reisi eelarve oli?
Ei ole saladus, u 20k millest pool kulus bensiinile
-
- Postitusi: 1180
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV
- Asukoht: tallinn
- Tänanud: 10 korda
Re: süüria
Kui saladus pole, siis palju reisi eelarve oli?[/quote]
Ei ole saladus, u 20k millest pool kulus bensiinile[/quote]
Palju tsikkel kütet 100-le võttis sellel reisil? Ja kuidas euroliidust väljapoole tsikliga saab? mingit paberimäärimist, piiranguid ei olnud?
____________________
LC8 Adventure
-
- Postitusi: 488
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 43 korda
Re: Reisikirjad
Vahelduseks nädalavahetus Soomes. Ring ümber Saima järve. Mida öelda, head teed ja kaunid maastikud. Tasub kindlasti ka asfaltilt kruusateele keerata. Üles alla, paremale vasakule, teekate sedajagu hea, et võib ka asfaltikummiga rahulikult sõita. Ja loomulikult kaljud ja järved, mida iga käänaku tagant pakutakse. Meeldejäävaim kohtumine- pensionil taat oma uue Bonevillega. Meeldejäävaim elamus- 30 km äikest ja rahet Ruokalahti ja Puumala vahel
Pilte näeb siit:http://www.album.ee/nael.vasar
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.