Mootorratturite reisikirjad

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 399
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ » 16 Juul 2006, 19:37

Tre,

Nda, väga lahedad pildid. See pilt kus tornitipp läbi udu paistab oli ikka selline, et võttis alt märjaks. Asi mida tahaks näha.
Aga üks asi jäi küll kangesti kohe silma - udu :P Ei tea mis neil seal viga on kogu aeg. Päikest ka oli vai?

Equ


Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05
Kasutaja avatar

m6mmik
Postitusi: 87
Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas m6mmik » 23 Juul 2006, 23:52

Equ kirjutas:Tre,

Nda, väga lahedad pildid. See pilt kus tornitipp läbi udu paistab oli ikka selline, et võttis alt märjaks. Asi mida tahaks näha.
Aga üks asi jäi küll kangesti kohe silma - udu :P Ei tea mis neil seal viga on kogu aeg. Päikest ka oli vai?

Equ
tegelt oli vihmane ainult see üks hommik kus torn udu seest paistis, ülejäänd päevad olid 25 ja pluss kraadi üle nulli ja päike siras nigut meeletu. vahepeal oli tunne et viskaks pesu seljast ja sõidask t-särgiga, aga siis hakkas hirm virnapaneku ees ja sõidupesu jäi selga :)
Twinnipoeg Puhh :)
Kasutaja avatar

m6mmik
Postitusi: 87
Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas m6mmik » 30 Juul 2006, 14:21

järgmine retk on siis plaanis tromso-trondheim-sealt rootsi ja lõpuks kapellskäri laevale. räägivad et norra pidi keskosas kangesti kena olema. teen siis pilti ja räägin pärast. plaan olla kodus sept algul :)
Twinnipoeg Puhh :)
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1795
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Soome-tiir mootorrattaga

Lugemata postitus Postitas sang » 31 Juul 2006, 11:25

Sai möödunud kümnepäevaku jooksul tehtud üks mõnus Soome-tiir. Reis viis Karjala-poolset serva pidi polaarjooneni ja sealt natuke läänepoolsemaid teid pidi tagasi, kokku tuli kilometraažiks umbestäpselt kolm tonni. Kõige põhjapoolsem koht oli Lapimaal Salla (Rovaniemist nõksa kirdesse), kus päike loojus öösel umbes kolmeks tunniks ja varahommikul sai telgi tagaseinal näha jääkristalle.

Kokkuvõtvalt: soovitan kõigil Soomes suvisel ajal suurem või väiksem tiir ära teha. Kliima on umbes sama, mis meil (kui just väga põhja ei keri), teed on väga head, inimesed lahked, loodus imeilus ja kõik see lõbu on kodule lähedal ehk ei pea pikki ülesõite (Läti-Leedu-Poola-Saksamaa jms) tegema jõudmaks soovitud turismipiirkonda. Loomulikult ei leia Soomest teabmiserilisi maailmakultuuripärandisse kuuluvaid objekte, mille taustal end kindlasti pildistama peaks (jõuluvana Rovaniemis ehk välja arvata), aga seal on väga ilus loodus ning muidu mõnus olla. Igatahes maksab minna kasvõi seepärast, et veenuda kahes asjas: kogu Soome pole selline nagu on Helsinki ja soomlased pole sellised nagu need Meloodialt ja Romantikalt mahavoolavad alkopalverändurid.

Ööbisime ametlikes kämpingutes telgiga, kuigi Soome igameheõigus lubab ka eramaal ööd veeta. Kämpingute kvaliteet on üldjuhul täiesti OK, igal pool on soe dušš ja köök (köögi- ja sööginõud siiski vaid vähestes), hinnaks oli 10-20 euri, kusjuures pooltel juhtudel oli hind alla 14 euri, hind oli kallim suurmate linnade (Lahti, Savonlinna) lähistel. Kõik kämpingud olid veekogude ääres ja varustatud ka grillimisvarustusega, nii et igakülgne ajaveetmisvõimalus oli tagatud. Kõige parem hinna-kvaliteedi suhe oli rahvusparkide kämpingutes.

Ilm oli Eestimaine päris põhjani välja, umbes kümme kilti enne Kuusamot andis korraga tunda, et nüüd oleme põhjas. Kuusamo supermarketis ei võtnud me enam tsiklijopesid seljast (nii kuradi külm oli, eriti külmalettide lähistel) ja otsisime välja sooja aluspesu letid, samas aga kohalikud käisid šortside ja T-särkidega. Seda külmatunnet me ei saanudki enne kerest välja kui umbes Kuopio kanti tagasi jõudes. Pikkadest alukatest sõidupükste all julgesin ma loobuda alles alustades sõitu Lahtist Helsinkisse. Sääski oli ohtralt kuskil põhja-kesk-Soomes, ei lõunas ega päris põhjas nendega muret ei olnud. Väga mõnus oli kuskil põhjapool maanteel kinni pidada, hüpata üle kraavi metsa või rappa ja ajada kahe peoga sisse suuri mustikaid või murakaid.

Teed on sealkandis loomulikult väga head, ehk päris põhjas võib noriv liikleja tabada mõningast lainetust ja märgata mingeid pragusid asfaldis. Ka kruusateed on seal väga head: siledad ja tolmuvabad. Kuna viimased on ka mõnusalt käänulised ja inspireerivalt teravalt mäest üles-mäest alla, siis tekkis mõte, et peaks ehk korraldama kunagi väikese kruusakummardajate palverännaku Soome kruusateedele.

Teid remonditi kohati päris pikalt ja fundamentaalselt, aga Soome turismiarenduskeskusest http://www.visitfinland.com/web/est/index.nsf saab küsida käesoleva aasta teederemontide kaarti. Samast kohast on mõtet küsida brožüüri „Autoga Soomes“, kus on ära toodud mitmed huvitavad marsruudid, mida läbida, samuti erinevate suuremate huviväärsuste kirjeldused. Kaardi ostsin Rahva Raamatust, seal valik piisavalt suur, ma võtsin 1:500 000 kaardi, kus ka väiksed teed ja kämpingud kenasti peal.

Täpsemat infot iga piirkondna vaatamisväärsuste kohta leiab praktiliselt igast bensukast, kus on lett voldikute jms kraamiga. Bensuhind kõikus 1.38 ja 1.44 vahel, kusjuures oli vahe erinevate bensukate, mitte regioonide vahel, ka põhjast võis leida odavat kütust, samuti võis paarisaja meetri kaugusel paiknevates tanklates hinnavahe olla päris suur. Ükski automaattankla Eesti pangakaarte (ka Nordea oma) ei tunnistanud.

Suomussalmi külje all oleva kämpingu kohviku eestlasest perenaine tunnistas, et me olime esimesed eestlastest tsiklistid nende kämpingus viimase 15 aasta jooksul. Loodetavasti ei jää me aga viimasteks, soovitan raudselt kõigil teha suurem või väiksem ring Soomes.

dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure

Lugemata postitus Postitas dubweiser » 31 Juul 2006, 13:19

sang kirjutas: Kuna viimased on ka mõnusalt käänulised ja inspireerivalt teravalt mäest üles-mäest alla, siis tekkis mõte, et peaks ehk korraldama kunagi väikese kruusakummardajate palverännaku Soome kruusateedele.

kõlab igatahes ahvatlevalt
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1228
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: Yamaha XTZ 750 ST, KTM 250 EXC
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas isakene » 31 Juul 2006, 14:15

...kuna põhja ja loode-Norras oli ilm paar nädalat tagasi totaalselt p...es, tuli ka enesel teha poolsunnitud ring mööda Lapimaad... kõik sanga kirjeldatu vastab tõele ning pisikesed immutatud kruusakattega looklevad teed on matkaendurole lausa vastupandamatu maiuspala. :twisted: Aga kui tee ääres seisev ilmsete põdrakahjustustega auto veel gaasikätt ettevaatlikuks ei sundinud, siis 110-se kiiruse juures teele ette hüpanud põhjapõder tegi seda küll... neid elukaid on sealkandis massiliselt ja inimestega on nad harjunud, tuiavad üksi ja karjakesi otse sõiduteel ja pööravad autodele minimaalset tähelepanu... koomilisem hetk oli see, kui põdraema keset teed oma vasikat imetas ja kummaski suunas ootavale autodejärjekorrale vähimatki tähelepanu ei pööranud. :D Sellega, et vastusõitva auto tuledevilgutamine ei tähenda mitte põõsaspassivat politseinikku vaid järjekordset elukat, sai ka kiiresti selgeks.
Kasutaja avatar

Üllar
Postitusi: 120
Liitunud: 21 Dets 2005, 16:02
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Mootorrattaga saksamaa-shveits-chamonix(F)-saksamaa-leedu-eesti (3200km)

Lugemata postitus Postitas Üllar » 15 Aug 2006, 15:10

Sai Alpides kolistatud ja läbi saksa tagasi.Shveitsis tasub sõita marsruuti Meiringen-Innertkirchen-Guttanen-Grimselsee-Rhonegletscher(saab üles 2300m peale ja on huvitav).
Kohalike bikemeestele tasub mägedes kohe teed anda,neil on kurvid peas ja sõidukiirus hoopis teine.
Kui võimalik siis Saksamaa tasuks läbida kõrvalteid pidi.
Kiirteedel midagi erilist näha ei ole ja kõrvalevaatamiseks ertiti aega ei ole.
Kasutaja avatar

m6mmik
Postitusi: 87
Liitunud: 27 Dets 2004, 18:00
Tsikkel: Honda XRV 750 Africa Twin
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas m6mmik » 29 Aug 2006, 08:29

sai siis läbitud nüüd varem maha kuulutatud norra rootsi. jutumees ma eriti pole aga ehk räägivad pildid enda eest :) mitte sentigi kogu teest ei kahetse :) muidugi sai sõidetud mööda kõrvalteid ja otsitud kruusa :D igatahes soovitan soojalt - http://m6mmik.pri.ee/norra/norra-rootsi_trip/
Twinnipoeg Puhh :)
Kasutaja avatar

tedre
Postitusi: 174
Liitunud: 25 Okt 2005, 23:10
Tsikkel: BMW R 1200 GS, Sherco 300
Asukoht: L-virumaa

Lugemata postitus Postitas tedre » 29 Aug 2006, 23:37

Soome reisi meenutajate jutu jätkuks:
tema http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=22616
Olin vist ainuke kes Eestist sinna mootorrattal kulges. Vähemalt rohkem ühtegi meie numbrimärgiga mootorratturit ei kohanud ja teiste eestimaalastega jutustades vaadati kui hullu kes üksipäini kingi kolab.

Mootorratturitel lastakse kulgeda kuni lindini, jala käimist minimaalselt. Ralli ise oli nagu oli ehk võidu sõitsid 2 esimest meest.
Matkast endast- ööbimisel kasutasin igameheõigust, maandusin õhtul enda äranägemisel sobilikus paigas kus hea hommikul ärgata.
Ära tulles lasin end juhtida Garmini navigaatoiril, Jyvaskülast peaaegu Lahtisse välja mööda Kesk-Soome kruusateid. Vot see oli vast elamus - kaif täielik. Soovitan soojalt ja tahaks tuleval suvel ühe korraliku Soome kruusateede treti ette võtta.
Kasutaja avatar

Teema algataja
kalle
Mode
Postitusi: 716
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle » 18 Sept 2006, 12:40

tr,

Siit veidi vahekokkuv6tteks. Meie seekordne mootorrattareis on j6udnud oma yhe eesmargi teostamiseni.
Ja kuna tekkis m6te, et internet Tuneesias pole just ehk iga nurga taga, siis siit see tuleb. Kui keegi viitsib kaarti vaadata, siis linn kus seda kirjutan, on El Jem.
Siit suundume veel alla, et sellele mitte just liiga suurele riigile miskine ring peale teha.

Ilm on nagu jatkuks seekorde Eesti suvi. Hetkel pilvitu ja sooja ligi 30. Valjas kaib vilgas elu, segatuna kohaliku muusika ja vahel ka palvemajade ruuporitest kostva valju laulu ja palvetega.

Ka seekord oleme teel kahekesi ja kahe rattaga. Mina ja ST ja Janc ja TDM.

Hetkel siis niipalju... kui k6ik tahemargid meie poolt ja taas kodus, eks siis annan taas veidi marku, kuda ja mis

Kk araabia keelse klaveri tagant
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Pinchu
Postitusi: 360
Liitunud: 01 Veebr 2005, 18:18
Tsikkel: Kawasaki ER-6F 2006
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

väike soome reisike

Lugemata postitus Postitas Pinchu » 05 Okt 2006, 18:39

Käisime mootorratturite Raitzu ja Toomasega Ida-Soomet avastamas 16-17.09. Nüüd alles sain pildid korda http://pilt.delfi.ee/album/291831/ Ehk Raitz räägib siin ka ligemalt sellest - ma pole eriline sõnasepp.
Kasutaja avatar

ilmar
Postitusi: 107
Liitunud: 05 Mai 2005, 12:25

Lugemata postitus Postitas ilmar » 06 Nov 2006, 18:50

Käisime Mustamäel. Euroopa uusim riik olevat. Pildid:

http://www.undertaker.pri.ee/galerii/


Pilt
_____
Africa Twin
Kasutaja avatar

Teema algataja
kalle
Mode
Postitusi: 716
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle » 30 Dets 2006, 12:28

Võib ju arutada, kas pildid panna üles kohe või siis kui veidi hiljem on hea meenutada :)
Siit siis veidi hiljem meie pildid Tuneesiast.

http://www.emmk.ee/janc/album/2006/tunisia/index.html




Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I

udu

tsiklireis Marrakechist (Maroko) Dakari (Senegal)

Lugemata postitus Postitas udu » 26 Jaan 2007, 11:06

Traditsiooniliselt sai talvist mootorrattasõidusoovi rahuldatud Aafrikas sõitmas käies, sedakorda oli plaan sõita kaasa Lissabon-Dakar ralli karavaniga ja vaadata rallit. Reisi pikkus aasta alguses 3 nädalat.

Reisifirma MadExpress võttis jõulude ajal minu tsikli Tallinnast peale ja 5. Jaanuaril oli see Marrakechis olemas, loodetavasti tuuakse tagasi ka.
Kuna tegemist oli korraldatud reisiga, siis olid kaasas saateautod ja muu tehnika ootamatusteks, seega sai mõnusalt ilma kottidekoormata sõita.

Reis kulges Marrakechist üle Atlase mäestiku Errachidasse, seal nägime esimest Dakari katset. Siis liikusime altpoolt tagasi ookeni äärde, kuna lihtinimesi Mauritaaniasse samast kohast ei lastud kust rallisõitjaid. Edasi läbi Lääne-Sahara autonoomse üksuse Mauritaaniasse ja sealt Senegali Dakarisse välja.
Eriti raju oli metsikult mööda kõrbe GPSi järgi sõita.

pildid: http://udu.ee/africa2007
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1795
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang » 28 Jaan 2007, 21:46

Kuidas see Dakari värk ka tundus tarbija poolelt? Et kas pigem oli tegemist metsiku ja ekstreemse seiklusega täis ootamatusi või pigem ilusti planeeritud „safariga“ europaksudele, kus näidatakse näpuotsaga kohalikku „päris-elu“, aetakse ette taltsaid jahiloomi ja õhtuti tantsib osalejatele kohalik rahvakunstiansmbel?

udu

Lugemata postitus Postitas udu » 29 Jaan 2007, 12:07

sang kirjutas:Kuidas see Dakari värk ka tundus tarbija poolelt? Et kas pigem oli tegemist metsiku ja ekstreemse seiklusega täis ootamatusi või pigem ilusti planeeritud „safariga“ europaksudele, kus näidatakse näpuotsaga kohalikku „päris-elu“, aetakse ette taltsaid jahiloomi ja õhtuti tantsib osalejatele kohalik rahvakunstiansmbel?
Tarbija poolelt suht ideaalne - midagi selle metsiku ja organiseeritu vahepealset. Piisavalt metsik, olid pidevalt ehedas kohalikus elus, aga samas oli kõik vajalik alati kaasas - tööriistad, varuosad, telkimisvarustus, söök-jook.
Enamus öid olid ikkagi hotellides, seega sai euroinimese moodi pesta ka :)

SigSauer

Lugemata postitus Postitas SigSauer » 14 Mär 2007, 12:29

nii, plaan minna juuni kuus tsikliga Horvaatiasse, alustuseks sõidaks laevaga saksamaale (Rostok) ja sealt hakkaks siis läbi slovakkia ja ungari kulgema horvaatiasse. Tagasi tuleks tõenäoliselt maad mööda läbi poola. Kas on huvilisi, kes sooviks kaasa tulla ?
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 » 14 Mär 2007, 12:36

Sa ikka Tln-Rostock laevasõidu hindu oled uurinud?
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

SigSauer

Lugemata postitus Postitas SigSauer » 14 Mär 2007, 16:38

CB500 kirjutas:Sa ikka Tln-Rostock laevasõidu hindu oled uurinud?
http://www2.tallink.com/eng/ee-helros_price.php

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln/FJ1200

Lugemata postitus Postitas ollo » 14 Mär 2007, 16:53

SigSauer kirjutas:
CB500 kirjutas:Sa ikka Tln-Rostock laevasõidu hindu oled uurinud?
http://www2.tallink.com/eng/ee-helros_price.php
Ma arvan, et CB500 vihjas sellele, et need kirves olema... mitte, et ta ei oskaks neid pedelinki kodukalt leida.

SigSauer

Lugemata postitus Postitas SigSauer » 05 Apr 2007, 10:02

Panen üles täpsema info laevaliikluse ja hindade kohta, kel huvi lööge kampa, sihtpunkt siis Horvaatia ja start 17 juulil (pole veel 100% kindel, kas mõlemad otsad laevaga või üks ots, otsustamise koht).
_________________________________________________________
Helsinkist Rostocki on kohad 17 kuupäevasele väljumisele.

Väljumise aeg on kell 22:00 ja laev jõuab Rostocki järgmine päev kell 21:30

Hinnakiri on sama mis Rostock Helsinki suunal.

Laevad väljuvad Helsinkist Länsisadamast.

Tallinn Helsinki ja Helsinki Tallinn jätkureisi hind on mootorrattale 235.-
ühes suunas ja edasi tagasi 470.-

Reisija pileti hind edasi tagasi tuleb 188.- ühes suunas ja 376.- edasi
tagasi.

Tallinnast väljub superfast 17.07.07 kell 16:15 ja sadamas peab olema
pooldeist tundi varem.

Helsinkist Tallinna väljub laev 8:30 ja on Tallinnas kell 11:00

See laev millega lähete Soome saate edasi sõita Rostocki ja tagasi Tallinna ka. Ebamugavaks teeb sõidu see, et kui jõuate Helsinki siis peate vahepeal laevalt maha tulema koos sõidukitega ja uuesti Helsinkis chek'in läbima, et sõita Saksamaale.

Kui jõuate Saksamaalt Helsinki, siis peab selle sama toimingu uuesti tegema, et Tallinna tagasi sõita.

______________________________________________________

Võimalik on väljumine 30 juuli ja laev väljub kell 05:00 hommikul
Rostock'ist ja jõuab järgmine hommik kell 06:00 Helsinki.

Mootorrata hind on 1127.- ja ilma aknata neljane kajut on hinnaga 10,173.-
neljale reisijale.

Sadam Rostockis on Überseehafen (maantee A19 lõppeb sadamas)

Aadress: Uberseehafen, Ost-West-Srasse 35, 18147 Rostock.

Rostockis algab Check-in sõidukitega reisijatele eelmisel õhtul kell 22:30
ja see lõppeb kell 1 öösel.

Laevale pääseb alates kell 24:00

Broneeringu soovitame muidugi sooritada esimesel võimalusel kui olete
kuupäevas kindel, sest kõrghooajal on sellele liinile suur nõudlus.

Arvestama peab aga sellele et piletid peavad olema tasutud 30 päeva enne reisi. Kui broneering tehakse vähem, kui 30 päeva enne reisi,
tuleb selle eest tasuda koheselt.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 » 22 Mai 2007, 23:18

Parem hilja kui üldse mitte, ehk siis siin on enamus täpselt aasta tagasi Itaaliasse tehtud motomatka piltidest http://www.flickr.com/photos/reisifotod

Järjekord pole korrektne ja osadel ka pealkirjad puudu, võibolla (laisk inimene talking) muutub kunagi asi korrektsemaks :)
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz » 24 Juun 2007, 14:50

mootoratturid Raitz ja Siiberdaja tervitavad kuumast Horvaatiast Dubrovniku vanalinna internetikohvikust. Kui kunagi koju j6uame tulevad vast pildid ka :P
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi

SL

Scandinaaviasse

Lugemata postitus Postitas SL » 04 Juul 2007, 15:22

Küsimus väga lihtne: kui keegi on käinud, siis kas on midagi iseäralikku silmas pidada ca 1800-2000 km-l reisil mootorrattaga skandinaaviasse.

Plaan on lihtne - Stockholmist üles-üles mööda mere äärt, kuni kuiva jalaga Soome saab ning siis alla tagasi.

Tegemist pole kindlasti mitte mingi ekstreemsusega ega muidu erakordsega - sellise tavalise reisiga pigem. Plaan minna üksi. Õigupoolest rohkem plaani polegi. Pole ööbimist, pole teada mitu päeva reis võiks võtta etc.

Kuid - kui keegi on käinud, siis kas sellel marsruudil oleks midagi iseäralikku vaja silmas pidada või on tegemist nii turvalise asjaga, et pole muud kui tuld!
Kasutaja avatar

Karupoiss
Postitusi: 301
Liitunud: 12 Apr 2006, 09:30
Tsikkel: Z750
Asukoht: Tallinn

Re: Scandinaaviasse

Lugemata postitus Postitas Karupoiss » 04 Juul 2007, 16:01

SL kirjutas:Küsimus väga lihtne: kui keegi on käinud, siis kas on midagi iseäralikku silmas pidada ca 1800-2000 km-l reisil skandinaaviasse.

Plaan on lihtne - Stockholmist üles-üles mööda mere äärt, kuni kuiva jalaga Soome saab ning siis alla tagasi.

Tegemist pole kindlasti mitte mingi ekstreemsusega ega muidu erakordsega - sellise tavalise reisiga pigem. Plaan minna üksi. Õigupoolest rohkem plaani polegi. Pole ööbimist, pole teada mitu päeva reis võiks võtta etc.

Kuid - kui keegi on käinud, siis kas sellel marsruudil oleks midagi iseäralikku vaja silmas pidada või on tegemist nii turvalise asjaga, et pole muud kui tuld!
Raha varu piisavalt kaasa... Vist oleks õige arvestada sõidukuludele 2 EEK/Km.
Muidu tõesti, tuld! 8)
Kawasaki Z-fighter

Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Kasutaja avatar

Jonc
Postitusi: 91
Liitunud: 07 Aug 2006, 10:08
Tsikkel: TDM 850, LC4 adv

Lugemata postitus Postitas Jonc » 11 Juul 2007, 22:48

Pikka reisikirja ei ole viitsimist kirja panema hakata, kuid paar päeva tagasi naasesime TDM850-l pruudiga väikeselt 6 päevaselt Soome ringreisilt. Kilomeetreid tuli kokku 1400. Kogu eelarve koos laeva piletite ja kütusega jäi ca 8500.- eeku. Kõik ööbimised olid telgis ja lõunasöögid bensukates, hommiku -ja õhtusöögid priimusel soendatud "metsatoidud". Millestki puudust ei tundnud ja raha pärast miskit tegemata-ostmata ei jäänud. Igatahes algajale motomatkajale soovitaks väga minna Soome loodust ja järvesid kaema. ....ja sõita tasub eriti just kõrvalteid, mitte suuri maanteid.
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata » 15 Juul 2007, 00:03

Sel aastal sai siis teoks tsiklireis Baierimaale. Sihtkohaks oli Garmish- Partenkirchen lõuna Saksamaal. Osavõtjaid oli kolm: mina, naine ja Kawa ZZR1100. Et vältida Poolat planeerisime osa sõidust praamiga Klaipedast- Sassnitzisse Saksamaal. Kuna praam väljus Klaipedast 1600 ja check in lõppes 1500, siis tuli varakult teele asuda. 650km teekonda alustasime Tallinnast 10. juuni varahommikul, täpsemalt 0500. Ilm oli päeva jooksul ilus ja kõik sujus ladusalt. Piiridel ei kästud isegi kiivrit ära võtta. Leedus pöörasin liiga vara Klaipeda peale, mistõttu tuli läbida remondis olevat teed oma 20-30km jagu. Kohati oli tee kaetud lahtise killustikuga, mis tegi sõitmise raskeks, üle 30-40 ei kannatunud keerata. Ees nühkis suur veok ning enamuse ajast sõitsime tolmupilves. Klaipeda sadamas sujus samuti kõik enam- vähem. Kinni pandud piletid ostsime välja ja siis suundusime laeva järjekorda. Seal sai oma tunnike järjekorras oodata, sest enne laaditi veokid peale. Laev oligi rohkem veokitele ja raskemale tehnikale (ka vagunitele) mõeldud ning enamus kundedest olid ka veoautojuhid, kuid oli ka leedukaid ja saklasi sõiduautodega. Kajut oli kahekohaline ja suht normaalne. Õhtusöök maksis 10eur, hommikul sai 5euri eest rootsi lauas süüa nii palju vats kannatas, õlu maksis umbes 30eeki. Esmaspäeval, 11. juuni hommikul kell 1000 oli laev Saksas Sassnitzi sadamas Rügeni saarel. Tundus, et laeval saime me päris kuulsaks, kajuti võtit ära andes ütles pootsman või kes iganes ta oli „ahaa, need on meie eestlased”, soovis head teed ja kõike paremat. Enne teda oli meiega pikalt ja põhjalikult üks laeva töömeestest rääkinud. Pärast passikontrolli võttis Saksa toll meid korraks „rajalt maha”. Küsis, et kas meil suitsu või alkoholi on. Saades vastuseks kategoorilise „ei”, lasi ta meid minema. Paar meetrit eemal teatas naine, et meil on ju 4 „Pulsi” paagikotis Saksa sõpradele. Aga noh, tagasi me ka minema ei hakanud.
Laevalt maas, võtsime suuna Berliinile, eesmärgiga käia ära loomaaias ja näha jääkarupoeg Knuti. Kohale jõudes selgus, et Knutil oli juba uneaeg ja mõmmik oli teki alla pandud. Väike peatus ja kohvi Brandenburgi väravate juures ja edasi ööbimiskohta Etap hotelli Dessaus, Berliinist umbes 100km allapoole. Hommikul 12.06 sõitsime Wittenbergi, et näha seda UST, mille külge 1517 aastal Martin Luther naelutas oma 95 teesi, taasalgatades protestantliku reformatsiooni. Väike tiir Wittenbergi linnas ja edasi Müncheni ja Garmishi peale, ees ootas 550km autobaane, kella 2100 paiku jõudsime sihtkohta Garmish- Partenkirchenisse. Ööbimiskoha aadressi GPS-i toksides ei pannud ma tänava nime järele sõna „strasse” ja GPS juhatas mind kuskile linnaserva heinamaale. Mõtlesin juba, et mingi nali Baieri moodi, aga mööda jalutav vanapaar juhatas meile õige suuna kätte ja edasi oli juba kõik „delo tehniki”. Öömajas võeti meid lahkelt vastu, tuba oli kolmandal korrusel ja aknast avanes miljonivaade Alpidele. Järgmisel päeval ehk kolmapäeval külastasime umbes 60km kaugusel asuvat Neuschwansteini lossi, mille kuningas Ludwig II oli ehitanud oma naisele. Lossi juurde pääsemiseks tuli ca pool tundi jalgsi kõmpida. Loss ise on muidugi vägev. Vaated on majesteetlikud. Lossi sisemusega tutvumiseks tuli lunastada järjekorranumber nagu meil pangas või lihaleti ääres ja siis oodata, millal sinu grupi number väravaposti otsas plinkima hakkab. Selle lossi vastas mäe küljel oli teine loss, kollastest kividest. Tolle olevat Ludwig ehitanud selleks, et sealt aknast oma maalilist Neuschwansteini imetleda.
Ülejäänud päeva pühandasime tutvumisele oma ajutise kodulinna Garmish- Partenkircheniga. Samal õhtul kutsus majaperemees meid Straussi kontsertile GaPa kontserdimajas, kuna oli käimas just Straussi muusikale pühendatud nädal. Neljapäev algas GaPa külje all oleva Partnachklammi mägijõe külastamisega, kohati tekitas veevool sellist müra, et omavahel rääkimine oli võimatu. Edasi sõitsime Münchenisse, kuna ilm oli sigapalav, siis ei viitsinud seal eriti pikalt ringi vaadata. Reedel vallutasime köisraudtee abil Saksamaa kõrgeima tipu Zugspitzi. 2962 m kõrguselt avanes võrratu vaade igas suunas, lisaks meeldiv +5 sooja vahelduseks 1000m peal valitsevale +30 kraadile. Reede õhtul sõitsime külla minu tsikli endisele omanikule Marcusele, kes elab GaPa-st umbes 100km lääne poole. Nimelt kaks aastat tagasi, tööjuures igavledes mõtlesin, et surfaks õige mobile.de-s väheke ringi. Otsisin rattaid mootoriga üle liitri, silma jäid mitmed Kawa ZZR1100 just tänu oma ilusale välimusele. Huvi pärast saatsin välja kümmekond meili, paludes pilte ja lisainfi, ainuke ingliskeelne ja normaalne vastus tuli Marcuselt. Tegelikult ma ei plaaninudki uue ratta ostu, aga üks asi viis teiseni, teine kolmandani ja kui juba unes hakkasin ratast nägema, siis enam ei saanud, pidin ära ostma. Kogu tehing, transport Eestisse ja ARK-i toimingud sujusid üllatavalt libedalt. Peale seda kutsus Marcus mind enda juurde külla, koos rattaga, sel aastal sai see teoks.Laupäev ja pühapäev möödusid Alpi teedel kallutades ja õhtuti liha grillides ning õlut rüübates ning maailma asju arutades. Muuseas Marcus on selline 50-tuuri „vana” ja sõidab hetkel BMW K1200-ga.Alpiteedel kallutas ta nagu segane- see on minu tagasihoidlik arvamus. Minu kohta ütles ta, et pole veel näinud, et keegi seal nii aeglaselt sõidaks :oops: . Pühapäeval südamlik hüvastijätt Marcusega ja algas sõit GaPa-sse väikse ringiga läbi maaliliste Austria külade. Muuseas Austrias maksab bensiin umbes 1,1 euri, Saksas 1,4 euri. Pühapäeva õhtu läks asjade pakkimisele ja niisama tiksumisele. Tagasisõit koju algas esmaspäeval, esimene vahepeatus oli Nürnbergis, kus ka ööbisime. Kohustuslik vanalinna külastus ja bratwurst sauerkrautiga käisid sinna juurde. Teisipäeva lõunaks jõudsime Dresdeni lähedale Köningsteini kindlusesse. Tasemel koht: ilusad vaated, lisaks mõned huvitavad muuseumid. Õhtul kolasime ringi Dresdeni vanalinnas, mis oli väga väike, kuid see- eest väga ilus. Kolmapäeval sõitsime Berliini, käisime ühes kohvikus, mida me 2 aastat tagasi Berliinis olles tihti külastasime (kohvi oli endiselt väga hea ja saiakesed endiselt suured). Platsis olid ka varblased, kes meilt saia nuiasid. Ilmselt olid need samad tüübid, keda me kaks aastat tagasi nägime, muuseas ka müüja kohvikus oli sama. Neljapäeval alustasime varakult sõitu sadamasse Rügeni saarel, ilm oli udune ja niiske. Jällegi sujus sadamas kõik nagu õlitatult, reede hommikul olime Klaipedas ja kella 2100 paiku kodus.
Seljataha jäi umbes 5000km, ratas töötas tõrgeteta, õli kulus umbes 200-300g, bensiini umbes 300 l. Nagu ikka, jäi paar päeva puudu: käimata jäi Glossgloeckneril ja Salzburgis.
Järgmine aasta on plaanis kerge militaarsuunitlusega reis Normandiasse, Prantsusmaale, et vaadata Normandia dessandi maabumispaika ja veeta nädalakese ka Pariisis.
Mõned pildid ka: http://www.foto24.ee/album/21197

udu

Motoreporteri Baikalireisi blogi

Lugemata postitus Postitas udu » 18 Juul 2007, 10:40

kui kedagi huvitab ja viitsib lugeda,
siis meie blogi kuidas me venemaal Baikali ääres käisime:
http://emm.ee/blog/?cat=4
tegelt blogi algab siit:
http://emm.ee/blog/?cat=4&paged=4
ja pildid on siin:
http://emm.ee/gallery/view_album.php?se ... e=baikal07
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1795
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang » 19 Juul 2007, 13:39

Et vältida Poolat planeerisime osa sõidust praamiga Klaipedast- Sassnitzisse Saksamaal.
Kust saaks rohkem infi selle praami kohta, on ehk kuskil mingi veeb? Palju see lõbu umbes maksab ja kaua aega võtab?
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata » 19 Juul 2007, 13:58




Vasta

Mine “Motomatkamine”