Mootorratturite reisikirjad

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

M.K
Postitusi: 197
Liitunud: 16 Juul 2007, 12:51
Tänatud: 14 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #661 Postitas M.K » 03 Mai 2018, 00:46

Tervist!

Vaatan, et siin on Vietnam varem läbi käinud.
Mõtlesin, et kirjutan ka paari sõnaga viimasest matkast. Inspiratsiooni sai võetud siis Top Geari Vietnami tripist. Sattusin mingihetk Top Geari Vietnami specialit vaatama ning mõtlesin, et midagi sellist teha oleks ju täitsa tore. Sai aga natuke põhjalikumalt ette võetud ja kokku tuli koos tiirutamistega tervelt 2800km.

1.jpg
1.jpg (168.47 KiB) Vaadatud 1328 korda


Otsustamine toimus 01.2018. Ajaliseks raamiks sai valitud kogu märts. 4 nädalat tundus selliseks reisiks paras aeg. Märts pidi ka vihma ja temperatuuri mõttes kõige soosivam kuu motomatkaks olema.

Kõigepealt lennupiletid (Tln-Hanoi-Tln pluss kohalik siselend alguspuntki Hanoi-HCM) Seejärel sai tehtud käik Maanteametisse ning võetud rahvusvaheline juhiluba ja tellitud viisakutse.

Järgmine dilemma oli see, et kas osta ratas või rentida. Lõpuks sai otsustatud rentimise kasuks, et oleks natuke vähem ettearvamatust. Rattaks Honda XR150 ja see sai renditud http://www.tigitmotorbikes.com alguspunktiga HCM ning ära andmisega 4 nädala pärast Hanois. Kubatuur tundub väike, aga kohalikus mõistes on 150cc enduro korralik hiiglane nii suurune kui ka võimsuse poolest. Suuremaid kui 150cc rattaid (meie mõistes tavalisi 600cc rattaid nägin kogu reisi vältel vaid kahel korral).

Liiklus tundus alguses täiesti sõge, aga sellega harjus väga kiirelt. Meeletult ilus maa, kus vaatamist jagub küllaga. Vietnam on motomatkaks loodud. Meeletult palju ilusaid mägiteid, mis tiirutavad ja tiirutavad ning silm puhkas. Panen mõned pildid ka. Kui kellegil on täiendavaid küsimusi, siis tuld.

Jääkohv on põhiline, kui sooja on 36 kraadi.
2.jpg


HCM oma öises vaates
3.jpg


Niimoodi sai kotid algselt rattale pandud. Hiljem nägi see juba palju parem välja.
4.jpg


Teel mägilinna Da Lati suunas
5.jpg
Viimati muutis M.K, 03 Mai 2018, 01:06, muudetud 1 kord kokku.


The price of anything is the amount of life you exchange for it.
Kasutaja avatar

M.K
Postitusi: 197
Liitunud: 16 Juul 2007, 12:51
Tänatud: 14 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #662 Postitas M.K » 03 Mai 2018, 00:49

Da Lati ümbruses sai külastatud kohvifarme

6.jpg


Teel mäest alla ranniku suunas ja rannik ise.

7.jpg


Tavaline vaade hotellitoast. 4**** hotell keset randa (30 eur öö)

8.jpg


Ise tankida ei lasta
9.jpg


Kuulus Hoi Van Pass

10.jpg
The price of anything is the amount of life you exchange for it.
Kasutaja avatar

M.K
Postitusi: 197
Liitunud: 16 Juul 2007, 12:51
Tänatud: 14 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #663 Postitas M.K » 03 Mai 2018, 00:52

Phong Nha koopad olid reisi kõrghetk ning kindlasti kõige tugevam soovitus, kui keegi minemas.

11.jpg


Lõpus sai veel Ha Long Bayd vaadatud ka enne Hanoisse pöördumist.

12.jpg


13.jpg
The price of anything is the amount of life you exchange for it.

Hr.Nõel
Toetajaliige
Postitusi: 1298
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 71 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #664 Postitas Hr.Nõel » 03 Mai 2018, 17:49

Väga hea ülevaade. (w) (w)
Kas tuleb lisa ?
Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4998
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 511 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #665 Postitas Macintosh » 03 Mai 2018, 18:00

M.K kirjutas:Mõtlesin, et kirjutan ka paari sõnaga viimasest matkast.

Palju sul peale kiivri muud varustust oli? Kiiver oli ka sealt või võtsite ise kaasa?
Mis sellise resi ligikaudne eelarve on? (lennupiletiteta).
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

M.K
Postitusi: 197
Liitunud: 16 Juul 2007, 12:51
Tänatud: 14 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #666 Postitas M.K » 03 Mai 2018, 19:31

Tervist!

Kirjutan natuke lähemalt.

Kõigepealt maksumus.
Olime kaheksi ühel rattal, mis kulusid kindlasti oluliselt soodsamaks tegi.

Lennupilet Tln-Hanoi-Tln -- 640 eur
Moskva lennujaama Business lounge minnes, et elada üle 6h ootamine Moskvas - 27 eur
Kohalik siselend Hanoi - HCM - 80 eur
Viisa - 30 eur
Kindlustuse osas leppisime krediitkaardi omaga - seega 0 eur
Tsiklirent - 200 eur per face (kokku koos lisakindlustusega oli ratas umbes 400 eur. Lisakindlustus tähendas siis seda, et kui me ise ratta ära rikume, siis me ei võlgne midagi.) Ratta bookimiseks võetakse 100USD kaardilt, mis tagastatakse koheselt, kui ratta tagasi annad. Rendiperioodi vältel bookiti kaardilt ka tagatisraha 1900 USD juhuks, kui täiesti ära kaod koos rattaga). See broneering vabastati ka suht kohe peale ratta tagastamist.
Kütus - Kütus 0,72 eur liiter. Läks kokku umbes 60 euro eest. 30 eur per face.
Hooldus - Iga 1000km tagant tuleb Honda esinduse lasta õlivahetus teha. Kaval nipp, millega kliendid rattaid korras hoiavad. Hooldus oli jaburalt odav. Õli ja filtri vahetus maksis Honda ametlikus esinduses 7 eur per kord. 2 hooldust. Seega 7 eur per face.

Ööbimised - kasutasime bookingu appi mobiilis ja tavaliselt päev või 2 ette. Saadavus ning hinna/kvaliteedi suhe oli hea. Ütleks, et keskine ööbimine tuli 7-8 eur per face. --- umbes 200 eur per face.

Söök/jook - Õlu baaris 0,7 eur. Korralik kõhutäis 3 eur.

Muuseumid/vaatamisväärsused - tavaliselt mõned üksikud eurod. Mõned giidiga tuurid olid kallimad, mis sügavale džunglisse viisid ja koobastesse, mis turimsikärast kaugel eemal. Need maksid kuni 50 eur per face, aga olid seda ka väärt.

Absoluutselt kõik kulud kokku 4 nädalat umbes 1900 eurot per face.



Varutus:
Lõunas on oli väga palav. Põhjas nagu meie suve parimad päevad. Seega mingit mõistlikku varustust seal väga kanda ei õnnestu.
Enda kiivri võtsin Eestist kaasa. Ühe kiivri ostsime kohapealt. Õhuke ja hele pikkade käistega särk. Soovitavalt kraega, et kukal ära ei põleks. Vanadest teksadest tegin lühikesed teksad ning põlvede ümber võrkpalli põlvekaitsmed, et pidada natuke tuult ja minimaalselt natukene paremat tunnet tekitada. Kätte läksid jõusaali kindad, et peopesa päris paljas ei oleks. Korralikud kindad võtsin kaasa, aga kätte ei pannud.
Windstopperi spordijakk oli ka vahepeal päris hea asi, mida peale visata, kui harva külmemat tuult tuli. Soe pesu ja fliis oli igaks juhuks kotis olemas. Vaja ei läinud. Kohapealt ostsime ka korralikud vihmakeebid, mis igaks juhuks valmis olid. 2800 km kohta saime vihma tegelikult vaid kokku 30 km. Ühel päeval 20 km ja ühel teisel päeval 10 km. Ses osas tasus eeltöö ajavaliku osas kuhjaga ära. Kohalikud kiirused on tegelikult ikkagi pigem väiksed.
See natuke parandab enesetunnet puuduliku varustuse osas. Kohalikud ei kihuta. Linnas on väga tihe ja keegi üle 30-40km/h ei sõida. Maanteel on üldine tempo 60-70km/h. Vahel harva tühjas kohas ja hea tee korral saab 80km/h sõita. Üle 80km/h pole mõtet pushida.

Ratas:
Esialgne ratas oli vaid 3 kuud vana ja teinud 4 reisi (läbisõit 10 000km). Väga värske olemisega. Kahe inimese korral panevad nad pikema pakiraami, et saaks rohkem kotte mugavalt külge pookida. Annavad spandrid ka kaasa. Mõned spandrid võtsin siiski igaks juhuks ka kodust kaasa.
Mainisin enne, et vihma saime vähe. See üks harv kord oli aga vihm nii tugev, et ratas andis täielikult otsad. 20km enne Hoi Ani avas keegi taevaluugid. 5km sõitsime nagu läbi veeseina. Siis hakkas ratas puterdama ning jõud kadus ja suri välja. Lasin rattal natuke taastuda ning sain ta läbi häda kuidagi uuesti käima ning väga jõuetu mootoriga ka kuidagi Hoi Ani ära. Ilmselt sattus vesi kuhugi, kuhu ta sattuma poleks pidanud. Mul ei olnud aga ei teadmisi ega tööriistu, et selle ratta tervist parandada. Kirjutasin Whatsappis rendifirmasse, et selline jama. Hommikul oli uus ratas olemas ja vana ratas viidi minema. 5+ teenindus seega!! Piltide pealt on ka näha, et algne puna-must ratas asendus valgega. Teine ratas oli juba üsna eakas. 2a vana ja 29 000 km, aga töötas nagu kell. Nad ütlesid, et nad hoiavadki rattaid kuni 2 a või 30 000 km. Seega oli see kasutusperioodi lõpus. Kütust võttis xr150 ülivähe. 2.2-3.0 l /100km. Enduro on hea valik Vietnamis. Otsest vajadust pole, aga avab võimalusi keerata sinna kuhu muidu ei keeraks ja kasutasime seda võimalust üsna ohtralt. Navigeerimise ja ka muu elu tarbeks sai võetud kohalik sim kaart (8 eur kuu aega piiramatu 4G internet).
Telefon lenksu peale, google maps lahti ja tuld.


Liiklus:
Liikluse loogika on teistmoodi kui meil. Kui meil on reeglitepõhine liiklus, siis seal on reaktsioonipõhine liiklus. Kõik võivad teha kõike, aga pead seda lihtsalt tegema piisavalt aeglaselt ja rahulikult, et kõik jõuaksid reageerida. Lihtsalt ei tohi tõmmelda ja rahulikult vooluga kaasa minna ning kõik toimib. Ühtegi õnnetust ise ei näinud. Siiski kuulsin, et iga päev hukub Vietnami teedel 30 inimest. Seal on ka aga 55 miljonit mopeedi/mootorrattast.
Ennast reaalselt ohtlikust olukorrast ei leidnud. Pimeda peale jäämist (eriti maanteel) siiski väldiksin. Paar korda juhtus ning ega see meeldiv ei ole.
Kõik veokid lükkavad täistuled sisse ning ega nad neid välja ei võta. Lõpuks ei näe keegi mitte midagi.

Sõit ise:
Tuleb planeerida rohkelt aega. 100km seal ei ole 100km meil. Meil tuli keskmiselt mingi 120km päevas. Reaalsuses kujunes see nii, et sõitsime 240km ja siis mingi päev jälle ei sõitnud üldse. Kõige pikem päev oli 400km ning see oli 09.00-21.00 sõidupäev. Aeg lihtsalt sulab ära selle liiklusega. Politseid nägime, aga kinni ei peetud.


Marsuudi planeerimine:
Tigit annab kaardi kaasa, et milliseid teid nad soovitavad sõita ning millistes majutustes ööbida. Üldiselt töötas see superhästi.
Oli aru saada, et suunatakse õigetele teedele ning õigetesse ööbimistesse. Paljud ööbimised ilusates kohtades olid sellised, kus tuumiku moodustasidki ratastega across Vietnam reisi tegevad sellid. Seega õhtuse õlleklaasi taga jätkus juttu kauemaks. Mitmete sellidega sai ka pikemalt koos sõidetud. Võib täitsa üksi minna ning esimesest tsiklimajutusest leiad endale teekaaslased kas või kogu reisiks.


Kokkuvõte:
Väga hea hinna/elamuse suhtega reis. Kõik on üsna äge ja eksootiline, aga samas piisavalt turvaline, et mingit ebameeldivat tunnet ei oleks.
Kogu asjaajamine oli sujuv ning kõik oli palju lihtsam, kui paberil alguses tundus.
Soovitan kõigile soojalt! Kui kellegil on veel spetsiifilisi küsimusi, siis vastan meeleldi.

:bsmile:
The price of anything is the amount of life you exchange for it.
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 386
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 33 korda
Kontakt:

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #667 Postitas kurisookaru » 24 Mai 2018, 19:54

Juba motoaegade algusest on teada, et matkamine on lahe, eriti motomatkamine.

Ja et tublid motomatkalised meie pisikest rahvast laias maailmas tutvustavad trötsides ilmastikuvõlusi ja erinevaid liikluskultuure, otsustati Kurisoomoto eestvedamisel koos Bikeman ja Streetmoto`ga kaugeimal käinud matkalisi premeerida auhindadega.
Esikoht saab www.bikeman.ee`ilt Rebelhorni sõiduülikonna!!!
Teise ja kolmanda koha auhinnad paneb välja www.streetmoto.ee
Kurisoomoto asi on kokkuvõtted teha ja võitjad välja selgitada.
Kogu info osalemaks leiate:
http://kurisoomoto.com/rebelhorn-matkavoistlus

Ei ole vahet kas avastasid esimest korda Lätit või rüüpasid kusagil Mongoolias kumõssi, jaga oma seiklust inspiratsiooniks ka teistele

:bsmile:

Karu
Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2017
http://www.streetmoto.ee

VonSten
Postitusi: 20
Liitunud: 17 Aug 2017, 20:02
Tsikkel: CB 750 Seven Fifty
Tänatud: 2 korda

Re: Mootorratturite reisikirjad

Lugemata postitus #668 Postitas VonSten » 09 Juul 2018, 12:35

Olin eile nädalavahetuse tripil Lublinisse kui kuskil Krasniku ja Rzeszowi vahel sattus minus mööduma punt Eesti numbritega matkaselle. Jõlkusin natuke aega isegi sabas kuni oli vaja tanklasse keerata. Vahva kohtumine igaljuhul. Kas foorumlased ?




Mine “Motomatkamine”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist