Parim matkaenduuro?

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
sst
Postitusi: 30
Liitunud: 17 Mär 2014, 09:57
Tsikkel: BMW R1150GS
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas sst »

Sai lõpuks omale GS soetatud ning esimene emotsioon on küll super. Siinkohal veel tänud neile, kes soovitusi jagasid. Aitäh ja ehk sõitmas näeme!

Kasutaja avatar

oojamaa
Postitusi: 133
Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 24 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas oojamaa »

Millise GS'i lõpuks välja valisid ja ära tõid?


Teema algataja
sst
Postitusi: 30
Liitunud: 17 Mär 2014, 09:57
Tsikkel: BMW R1150GS
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas sst »

Õnnestus Saksamaalt leida üpis korralik 1150 aastast 99. Arvan, et algatuseks hea ning rahakotile ka haiget ei teinud.


042083
Postitusi: 47
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 9 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas 042083 »

Tervist kaaskannatajad,

Olen siin natuke teemasid sirvinud ja ka googlist abi otsinud, aga päris ammendavat vastust pole saanud. Plaanis osta matkaratas ja valikus on 1200 GS 2012 a, 1200 GS Adventure 2011,
Ducati 1200 GT Skyhook 2013, kõik umbes samas hinnaklassis ca 10000.- EUR Läbisõidud kõigil 20-35000 km
Pole ise nendega sõita proovinud, GS-i otsas olen ainult istunud. 2000 aasta alguses omasin Kawa 500KLE d, mis oli veidike lahja. Viimased aastad olen nakediga ringi põristanud ja nüüd on huvi tekkinud vähe suuremaid ringe teha ja sellega seoses ka ratas soetada. Põhiliselt asfaldil, aga vahel ka kruusa tahaks proovida.
Enda mõtted liiguvad 1200 GSA poole praktilistel põhjustel, aga Duci meeldib kõige rohkem. Küsimus on, et milline valida?
Tsikli lasen tuttaval Saksamaalt osta, endal puudub kahjuks aeg minna neid rattaid proovima. Lihtsalt sooviks kõrvalist mõjutust, et otsustamine lihtsamaks teha.

Tänud ette!

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas korke »

Peaks ka paar sõna vist sekka viskama siia :D Arvestades palju energiat olen kulutanud tsikli otsingutele.

Otsisin Matka endurot millega minna päriselt ka maastikule. Rohkem tõmbavad igasugused maha jäetud kohad. Kus on palju metsa ja kruusateid. Mis on tõkestatud ligipääsudega.
Valikuks osutus KTM adventure 1190 S. Eeliseks oli hind, kukkumis kindlus, kaal ja mõõdud.

Proovitud sai kõik mille vahel vähegi valisin :

  • KTM adventure 1190 R. Olin päris kindel ,et tahan seda aga mitte S mudelit. Sest elekrooniline vedrustus tundus mõttetu. Nüüd jällegi ütleks ,et elekrooniline vedrustus on ülim luksus. Kruusale ja maastikule minnes vahetad nuppudel kiirelt seadistust ja asfaldile tulles saad jälle tsikli jäigaks teha. Ülim luksus ! R puhul käib kruvikaga kõik ning oleks liiga tüütu olnud.

  • R1200gs miinus on minu silmis ta mõõdud ja temal ei ole seda kiiresti sõitmise joont nagu KTM'il mis tuleneb krossipoole pealt. Lisaks need kaks silindrid piiravad väga palju maastikul kivide ja kändude vahel ukerdamist. On kohti kus ma olen KTM'iga vaevu läbi mahtunud.

  • F800GS oli alternatiiv variant r1200GS'ile. Aga kui me võrdleme KTM*iga. Siis kaalu number sisuliselt sama. Sama kett ülekanne . Jõudu kõvasti vähem jällegi.

  • Ducati....No ei saa seda printsessi võtta muda sisse ja kui peaks ta maha pillama siis on miljoniks jupiks ta.

  • Ktm 1090.....milleks kui sama kaaluga 1190 olemas ?

  • Siis hunnik igasuguseid imelike muid tsikleid.......triumpf...aprillia....jne jne. Neid ma ei pea enduro ehitajateks.

Küll aga alternatiivina proovisin Multistradat 17 tolliste velgedega....BMW S1000RX. Nende esimene häda oli see ,et mitte kummagi veojõukontroll ega vedrustus ei sobi maastikule. Asfaldi jaoks on mul olemas teised tsiklid. Lisaks kliirens maapinnast on sisuliselt sama mis suvalisel tänava tsiklil.

Ka kaalusin väiksemaid tsikleid. Ktm 690...aprillia SXV. Nendega on võimatu sõita pikka otsa ja seda veel kahekesi.

Hetkel olen KTM'iga peaegu rahul. Küll see kaal häirib aga ega teistega oleks sama häda olnud. Üleliigne mudru on maha keeratud ja kerged pehmed küljekotid külge pandud. Kuhu mahub ainult aluspesu, ketiõli, letherman ja rahakott.

Asi mis võiks olla veel valikus. BMW S1000RX. Millel oleks ees 19 tolli velg. Vedrustus maastiku jaoks sobilikum ning veojõu kontroll nagu r1200GS'il. Ülim kombo tundub :) Vbl...võiks kardaan olla. Sest selle keti õlitamisest on kopp ees :D

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sa korke Adventurel saad ikka jalad maha :P

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas korke »

mx77 kirjutas:

Sa korke Adventurel saad ikka jalad maha :P

Ei :D

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.


042083
Postitusi: 47
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 9 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas 042083 »

Tänud ülevaatliku info eest Korke!
Ma sellepärast jätsingi KTM-i välja, et tundub rohkem off kui onroad pill olevat. Mul aga suunitlus pigem asfalt kui kruus. 1 pütase BMW ga olen kruusateel natuke lõbutsenud, aga
sellist muljet ei jäänud, et sellega sooviks täislastis 5000-6000 km tripile minna.
Eks teen otsuse vastavalt ratta seisukorrale ja hinnale.

Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 310
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Erik »

sobib teemasse antud juhul :)
Pilt

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas KIBU »

042083 kirjutas:

Tervist kaaskannatajad,

Olen siin natuke teemasid sirvinud ja ka googlist abi otsinud, aga päris ammendavat vastust pole saanud. Plaanis osta matkaratas ja valikus on 1200 GS 2012 a, 1200 GS Adventure 2011,
Ducati 1200 GT Skyhook 2013, kõik umbes samas hinnaklassis ca 10000.- EUR Läbisõidud kõigil 20-35000 km
Pole ise nendega sõita proovinud, GS-i otsas olen ainult istunud. 2000 aasta alguses omasin Kawa 500KLE d, mis oli veidike lahja. Viimased aastad olen nakediga ringi põristanud ja nüüd on huvi tekkinud vähe suuremaid ringe teha ja sellega seoses ka ratas soetada. Põhiliselt asfaldil, aga vahel ka kruusa tahaks proovida.
Enda mõtted liiguvad 1200 GSA poole praktilistel põhjustel, aga Duci meeldib kõige rohkem. Küsimus on, et milline valida?
Tsikli lasen tuttaval Saksamaalt osta, endal puudub kahjuks aeg minna neid rattaid proovima. Lihtsalt sooviks kõrvalist mõjutust, et otsustamine lihtsamaks teha.

Tänud ette!

mul endal on 1200gs 2012a. kui nüüd võrrelda gs ja gsa-d siis järelturu ratta ostu puhul tuleb tõdeda, et gsa on rahaliselt mõttekam osta. omast kogemusest võin öelda, et selleks, et gs oleks hea matkaratas, tuleb talle päris palju gsa ja aftermarket juppe külge kruvida mis läheb maksma poole ratta hinnast. näiteks gsa esiklaas, pidurihoob, põhjakaitse, jalarauad, sadul jne jne. Gsa ostes on paljud neist asjadest sama hinna juures juba küljes.
Teisalt tuleb teadvustada, et gs ja gsa on kaks sarnast kuid siiski erinevat ratast. gs on krapsakam, kiirem, erksam. gsa on cruiser. enamasti arvatakse et gsa on maastikusuutlikum versioon kuid tegelikult on ta pigem pikamaaratas võrreldes gs-iga. gsa-l on küll natuke pikem amordikäik, ja aeglasem ülekanne 1. käigul, mis peaks justkui ta maastikurattaks tegema. vedrustuse käik on pikem, et sama jäikuse juures suurema kaaluga hakkama saada mitte et see seeläbi ulme hüppe pill oleks. aeglasem ülekanne on jah maastikul vaikselt töristades kasuks, kuid see tähendab et ta on nagu aeglustiga maastur (mitte nagu suure amordikäiguga kõrbebagi). kiiresti sõitmiseks, ka maastikul on gs sobilikum. pikaks ja rahulikuks sõiduks, ka maastikul, gsa. andmete järgi on gsa omajagu raskem kuid kui arvestada reaalselt mille poolest gs ja gsa erinevad siis reaalselt koos vajalike lisadega nagu rauad, kohvrid jne on gsa raskem vaid 10l jagu kütuse võrra. päriselus jällegi tundub gsa siiski raskem (vähemalt täis paagiga) kuna see lisa bena nihutab raskuskeskme ülespoole. kui gs vaadata ilma paagita, saab aru, kui madal raskuskese tegelikult on. kõik jääb silindri ülemisest pinnast allapoole. bensiin aga asetseb kõrgemal.
tootmisaastast 2012 ja 2011 rattad on mootorilt täpselt üksjaseesama. (ok, softid on erinevad aga neid saab esinduses muuta) täpsemalt 2010-2012 gs ja 2010-2013 gsa. nendel aastatel kasutatakse DOHC mootorit (praegu r-nine peal) mis minuarvates on üks lahedamaid mootoreid üldse oma iseloomu pärast. mootor on väga pöördemaias. jutud alt otsa ägedast väändest on müüt. need kes seda räägivad pole proovind üle 1000cm3 ridamootoreid. tegelikult alla 4k pöörde ei toimu eriti midagi. jah, mootor ei sure välja kui väga madalal pöördel töristada aga pöördeid kogudes väriseb kohutavalt ja ei kiirenda kuhugi. seega käiguvahetust on kordades rohkem kui suure rida4 mootoriga ratta puhul. Probleemiks on ilmselgelt ka lahja küttesegu, et mahtuda võrdlemisi väikse katalüsaatoriga heitgaasidele kehtestatud normidesse, kuid selle vastu aitab näiteks BoosterBlug või PC. ise kasutan BB-d mis lihtsustatult öeldes valetab õhutembi anduri näitu ajule ja aju seab segu 6% rikkamaks. tulemus on hea. kui lisada veel väikese takistusega pütt ja lühema käiguga gaas saab täitsa erksa ja väga lõbusa ratta.
kütuse kvaliteedi (oktaaniarvu) suhtes tundub mootor olevat üpris tundlik. korra olen minagi mägedes sõites peale väiksemas tanklas tankimist mootori tirisema saanud, samas kui Shelli vana hea punane V Power pani mootori tuntavalt mõnusamalt tööle.
Käigulülitused on sellel mudelil väga pehmed ja täpsed. ühel rattal mida olen proovind lülitusid käigud ilma igasuguse nõksuta nagu elektrilise lülitiga. minu rattal nii pehme ei ole aga siiski võrreldes vesijahutusega ratta või ka vanemate gessudega,(aga eriti Hondadega :) ) väga ok.
juhitavus on gessul väga hea. manööverdusvõime oluliselt parem kui tavalise vedrustusskeemiga ratastel. pöörderaadius müstiliselt väike. kitsas kohas ringi pööramisel suureks abiks.
Pidurid on ... mitte halvad aga tagapidurit tuleb pidurdusjõu suurendamiseks siiski kasutada. eriti kahekesti sõites. osadel mudeliaastatel on probleem tagapiduri klotside kiire kulumisega, sellel aastakäigul peavad küll väga ilusti vastu.
Vedrustuse puhul tasub kindlasti eelistada ESA- ga varianti. erinevad seaded mõjutavad sõiduomadusi väga, väga palju. originaal vedrustus iseenesest ei ole halb kuid siiski saan aru miks paljud aftermarket amorte kasutavad. praegu pakuvad mitu tootjat võimalust oem esa süsteem alles jätta ja ainult amort ja vedru otsesobivusega aftermarket juppide vastu vahetada. kahekesti sõites, koos pagasiga, tava gs enam teab mis hea ratas ei ole. vedrustus, pidurid kipuvad keerulisemates kohtades... mitte just jänni jääma aga varu võiks siiski olla. kõik muud abi ja lisasüsteemid nagu abs, veojõukontroll, rehvirõhukontroll jne töötavad hästi ja on väga abiks. soovitan ratast valides ilma tehase lisadetta rattaid lausa vältida kuna hinnavahe on tihti olematu. enamus lisad on küll ka retrofititavad kuid päris kalli hinnaga. Rallye või Black Edition mudelid on kindlapeale minek kuna need on täislisades.
Hooldus on väga lihtsalt teostatav ka algajale. osta vaid torks võtmete komplekt, momentvõti ja remondimanual. tasub tähele panna, et tehase välbad on liiga pikad. näiteks tagadifri õli välp on 20K km kuid õli määrdub 10K kandis. kulu on 180ml ja vahetamine erinevalt vanematest mudelitest tänu difri all asuvale õli väljalaske korgile väga lihtne. mootoriõli vahetan mina kah tihemini kui välp ette näeb. ja see jutt, et "nagu automootor ja vala sisse mis õli tahes ja välp on kah ainult õli läbimüügi suurendamiseks kirja pandud" tuleks tähelepanuta jätta. klapiregull sellel mootoril spets poolkerakujuliste "seibidega". klapivahede kontroll ette nähtud iga 10K km järel, teostada väga lihtne. ka klapiregull ise suht lihtne. enne 25000-30000km siiski mureta. suurema läbisõidu juures peab juba kontrollima. mootori sujuv, ilma suurema vibrata töö sõltub suuresti erinevate silindrite klapivahede võrdsusest. trottelite sünkimine ette nähtud peale klapiregulli kuid tasub kontrollida sagedamini. (jällegi mootori ühtlasema töö huvides) teha lihtne. reguleeritakse ainult parema trotteli trossist.
võrdlemisi olulise nüansina tooks veel välja, et mootor (üks rohkem, teine vähem) võtab ühtlaselt kõrgel pöördel töötades õli. näiteks raske rattaga kiirteel järjest kiiresti sõites. kui arvestada soovitust mitte valada sisse suvalist õli, on soovitatav pikemal otsal õli kaasas tassida või õigel ajal juurde soetada. GSA-l on paremal pool kütusepaagis lohk kuhu lisavarustuses saadaolev spets varu õli pudel mahutada.
ka kütusekulu kõigub sõltuvalt kiirusest väga palju. täpset arvestust pole pidanud, kuid pikka maad alla 100km/h näitas pardaarvuti läbitavaks distantsiks 420km (20l paak) kuid linnavahel jämedalt 270km. suurematel kiirustel ca 130-180 vaheldumisi sõites väheneb läbitav vahemaa märgatavalt. häiriva asjana tooks välja, et kütusetaseme hoiatustuli süttib väga vara. kui arvuti näitab 70km jääki läheb hoiatustuli põlema. võibolla saab seda sättida kuna mitmeid kordi olen arvuti näidu mitme kilomeetri võrra miinusesse sõitnud ja paar kolm liitrit on veel tegelt paagis olnud.
Kõikvõimalikku lisavarustust on nii gs kui gsa jaoks omajagu saada. gsa jaoks tiba rohkem. paljud asjad on head ja vajalikud, osad asjad lisavad vaid kaalu. seega kinnisilmi kama kokku osta ei tasu, eriti gsa puhul.
kokkuvõtvalt, kas gs ja gsa on head matkarattad? ühest vastust ei ole. mina arvan, et iga rattaga saab matkata ja hea on matkata sellisega millega sulle sõita meeldib. gs on väga eriline ratas seega kas see sulle tegelt meeldib või mitte... on küsimus. :) aga ma arvan, et enamusele üle 30 aastastest gessu meeldib või hakkab kasutades meeldima.

5248653
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kas Japsid ei oleks ka valik ? Yamaha XT 1200-d maksavad ka seal 10-11k ringis ja Honda VFR 1200X Crosstourer 8-10k.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

042083
Postitusi: 47
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 9 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas 042083 »

Kibu tänud põhjaliku ülevaate eest. Ma ise juba 40+ nii, et üks GSA võiks sobida küll :D
Ma ei tahtnud japsidega asja veel kirjumaks ajada, muidu ei saagi see suvi sõitma.
Huvitav on see, et Sakslane kes mul tsiklit peaks ülevaatama minema soovitas ise ka jaapanlast...
Ducatit kasutatuna osta ta kindlasti ei soovita ja polnud nõus isegi vaatama minema kui ma tahaks osta ls 30000+ isendit. Tema jutujärgi Ducati sõidab max 50000 ja kaputt.
Imelikud inimesed need Sakslased :D
Tõenäoliselt on vist BMW-d järelturul ka hiljem lihtsam müüa. Kuigi Duci tekitab rohkem emotsiooni.

Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 111
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas sarikas »

BMW 1200 GSA vaadates lisaks veel, et kuigi DOCH mootor tuli enne siis üks väike nüanss: alates 09/2010 tootmiskuupäevaga mudelid pole enam defektse "Fuel strip" paagisisese kütusetaseme anduriga. Ei tähenda kui tagasikutsumine on olnud ka uued osutuvad suvalisel hetkel vigaseks. USA´s suruti läbi eluaegne garantii või tasuta vahetus töö/varuosa kohta, euroopas kehtivad tavalised garantii tingimused. Ei mõjuta sõiduomadusi aga lihtsalt nõme ilma asjata raha kulutada või vaadata helendavat ohukolmnurka. Mina vaataks seega alates 09/2010 toodetud mudeleid, mis on jälle ujukiga.

VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas romulus »

Aga proovi uus Africa Twin ka ära, äkki hakkab meeldima. Hind on suht samasse auku ja proovida saab nt Catweesis.

Aga veel valikuid :)

https://www.youtube.com/watch?v=fOEr83br2ik

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

042083 kirjutas:

Kibu tänud põhjaliku ülevaate eest. Ma ise juba 40+ nii, et üks GSA võiks sobida küll :D
Ma ei tahtnud japsidega asja veel kirjumaks ajada, muidu ei saagi see suvi sõitma.
Huvitav on see, et Sakslane kes mul tsiklit peaks ülevaatama minema soovitas ise ka jaapanlast...
Ducatit kasutatuna osta ta kindlasti ei soovita ja polnud nõus isegi vaatama minema kui ma tahaks osta ls 30000+ isendit. Tema jutujärgi Ducati sõidab max 50000 ja kaputt.
Imelikud inimesed need Sakslased :D
Tõenäoliselt on vist BMW-d järelturul ka hiljem lihtsam müüa. Kuigi Duci tekitab rohkem emotsiooni.

Sakslane pole imelik,vaid pigem tark,et sulle probleeme ei soovi.Aga kuna sa ühegagi neist ratastest pole sõitnud,siis mine käi meie esindustes ja proovi mõned erinevad uued rattad ära,ega need nüüd niipalju ka muutunud selle ajaga pole.Bemm,Honda,Yamu,Suzu peaks ikka mingeid proovikaid ka omama.Saad mingigi ettekujutuse,mis on mis.Minu jaoks on kolm japsi pigem sarnased või samalaadsed ja bemm täitsa teisest maailmast, asjad.Uus tonnine Suzu maksab poes 11900,- :D
https://ramo.ee/mootorrattad/seiklus/su ... -2018.html

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas puhh »

to 042083: saatsin sulle pm'i

http://www.greenmoto.ee
If the MTS1200 engine is not enough for you then I dont know what else to say. Nothing combines the handling, power, versatility & comfort of MTS 1200ST.

042083
Postitusi: 47
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 9 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas 042083 »

Puhh - tänud sulle info eest! Praegu lähen ikka GSA teed puhtalt pragmaatilistel põhjustel. Endal küll tunne nagu ostaks Skoda Superbi kuigi võiks Alfa Romeoga vallatleda. Pealegi saan GSA osta Porsche esindusesest ja ennast ka ükskord rikka inimesena tunda :D
Mul sõbral Morini V2 mis juba +5 ga ei taha enam hästi käivituda, kui minu Kawa läheb poolest pöördest käima, siis tema ei ole elusees nõus oma ratast millegi muu vastu vahetama. Emotsioonide värk...
Urmas- Suzu poehind küll 12k aga kui panna juurde kohvrid ja muud vidinad, siis kindlasti hind min 15k mul eelarve ca 10k ja sellest ei taha üle minna. See on siiski ainult üks osa elust, mis meie kliimas min 6 kuud ainult garaazis seisab, lumesaani kõrval millega sain see aasta tervelt ühe päeva sõita :D

Värvilisi mune kõigile!

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ega meil polegi vahet,mida ostad.Peaasi,et ise oma valikuga rahul oled.Eks need ratta ostu asjad ongi emotsiooni ostud,sest praktilisusega pole siin midagi pistmist.Lihtsalt mugav peab endal sellega sõita olema.
Mina näiteks sõitsin kaks hooaega Varaderoga ja muidu igati hea ratas,aga jube raske,kui täislastis reisile minna.Peale korra liivasel metsateel kinni jäämist otsustasin,et tuleb kergem ratas osta.
Otsisin heas korras peaaegu ilma elektroonikata ratast,et oma mõistus kõigele peale hakkaks.Sai siis TDM 4TX 97`vaakum bensupumbaga(98 juba elektriga)võetud ja nüüd juba 7 aastat sellega sõidetud ja ikka veel meeldib,kuigi on teda ka mingil määral ümber ehitatud,et endal mugavam oleks.Ise sõidan suht vähe ,sest aega lihtsalt pole ja rattal lõbisõit alles 40tkm juures.Ilmselt sõidan sellega veel mitu aastat.2500p juures veab juba piisavalt,et kiirendada ja üle 4500 vist eriti ei lähegi,kui üle 120 ei liigu.
...ja motomaailma võrdlustes GSA ei ole kohe kindlasti "Superb"."Superb "on pigem Suzu :)

Viimati muutis urmas66, 14 Apr 2017, 13:13, muudetud 2 korda kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

krss
Postitusi: 38
Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
Tsikkel: Tenere, Rebel, Ninja
Asukoht: Põhjaosariigid
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas krss »

Mul on võimalik siia teemasse kirjutada tänu sellele, et emme lasi kunagi kuuekümnendatel ülikoolis ühel poisil oma pea sassi ajada ideega, et läheme tsiklitega Krimmi seiklema. Nende rattaks oli Jawa 350, paljudel sõpradel Izhid-Kavrossid jm, mida kätte sai. Reisielamused olid sellised, et vist kõik neist paarikestest on tänaseni koos (mõned küll juba Peetruse juures). Tollased teed ei vaja vist kommentaare, aga see polnud nende ainus pikem reis ja kui mina sündisin, sellest saadik käidi igal aastal enamjaolt sama seltskonnaga aga autodega. Jutu point on pigem selles, et matka eesmärk on ikkagi emotsioonid ja peamine nõue rattale võiks olla, et see ei tohi olla ebamugav üheski olukorras. See omakorda on väga subjektiivne ja individuaalne hinnang, sest mugav ühele ei ole ilmtingimata mugav teisele.

Siin tekibki minu arvates dilemma, et kui matkast 2% on kruusateid, 0.X% looduslikke teid ja 97% asfalti, kas olulisem on mugavus selle 97% osa sõidust või need 3%. Maitseasi, aga ma ise lähtuksin ikkagi 97% mugavusest ja valiks selle järgi, et need 3% vaatamata ebamugavusele ikkagi päris sõitmata kah ei jääks. Avataril olev Goldwing on kindlasti arvestatav maanteesõiduratas, kruusateedel kah veel piisav, aga purdeid sellega ületama enam ei kipuks. Selle 3% jutu tõin sisse kogemuse tõttu, mille sain paari aasta jooksul DT-ga, mis tundus ostes just see õige, aga polnud seda praktikas, kuigi just teedeta maastikul oli see täiesti omas elemendis. Kui siin teemas räägitakse palju võimsusest, siis ma ise pean olulisemaks hoopis seda, et juba madalatel pööretel oleks korralik vääne olemas, matka kui terviku seisukohalt tundub lõppvõimsus hoopis vähem oluline.

Kuna mitut tsiklit pole korraga omada tahtnud, täidab tänasel päeval GPZ minu jaoks need miinimumnõuded maastikul ja on mõistlik valik ka maanteesõiduks, aga jällegi see on isiklik subjektiivne hinnang, mitte soovitus. Kuna teema on ikkagi kahekesi sõitmisest, lisan emotsiooni mõttes ka ühe vana pildi. Aga mitte "oma memmega" koos sõitmisest, vaid hoopis sellest, kuidas oma lapsi harjutan maastikul (nn kergel krossirajal) taga istudes tasakaalu hoidma, kallutama jm. Kindlasti pole minu rattavalik optimaalne kõigi jaoks ja maanteel tundub ka kahe täiskasvanu jaoks võimsust nagu piisavalt. Aga valik sai tehtud mitte "maksimaalse võimaliku" vaid kriitiliselt minimaalsete omaduste järgi ja eks hallipäise inimese ootused võivadki olla veidi erinevad... Ma usun, et kõigi valikud on omal moel "õiged", sest enda jaoks parima lahenduse suunas saab liikuda ainult valede valikute kaudu kogemusi hankides :lol:

Pilt

Is there life before death?
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

042083 kirjutas:

Olen siin natuke teemasid sirvinud ja ka googlist abi otsinud, aga päris ammendavat vastust pole saanud. Plaanis osta matkaratas ja valikus on 1200 GS 2012 a, 1200 GS Adventure 2011,
Ducati 1200 GT Skyhook 2013, kõik umbes samas hinnaklassis ca 10000.- EUR Läbisõidud kõigil 20-35000 km

Mina kui coolide tsiklite eestkõneleja ütleks, et üks oluline pretendent on teenimatult tähelepanuta jäänud: Triumph Tiger 800 (Explorer on juba liiga raske ratas, kruiiser pigem juba). Tiger 800 on oma olemuselt universaalne tikkel igale poole - linna, kiirteele, maanteele, metsateele, kruusale. Hoolimata madalast kaalust (omas klassis loomulikult; 190kg vedeliketa) päris poriauku temaga ikka ei roni. Tiger 800 suudab pingutamata vedada kaht sõitjat aga tundub üliäge ka üksinda sadulas. Kiire, särtsakas, lõbus (korralik ratas peab lõbus olema). Universaalne sõiduvahend, mis saab enam-vähem kõigega häsi hakkama. Eraldi tähelepanu väärib tema siidiselt mõnus reaskolmene mootor, mis pole nii toores ja "iseloomukas" kui reaskahane aga samas mitte jõuetu ja igav, kui reasneljane. Mootori jõud on kogu pöörete ulatuses jaotatud ülimalt lineaarselt, täpselt niipalju, kui gaasi keerad jõudu tagarattasse ka tuleb. Tõeliselt hea pala motogumaanile. Esimene, 19" ratas teeb liikumise maastiklul mugavamaks ja muudab kurviläbimise asfaldil ka pisut vähemnäviliseks võrreldes 17" esirattaga aga samas veel mitte nii tuimaks, kui seda on 21". 19" esiratta suurus tagab ka ühtlasi tunudvalt parema rehvivaliku, kui leidub seda 21" rattale. Siin lühike ingliskeelne ülevaade: http://www.motorcyclenews.com/bike-revi ... 0-xr/2015/

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
sst
Postitusi: 30
Liitunud: 17 Mär 2014, 09:57
Tsikkel: BMW R1150GS
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas sst »

Rattavalik on tõesti keeruline, mul endal läks ka üle poole aasta enne kui midagi koju tõin. Sain ka siitsamast teemast päris mitu head vihjet.

Ja valik oli ka lai, alates vanast japsist uue GS-ni. Lõpuks tõin ise Saksast ühe vanema GS-i ja olen siiani väga rahul. Raske on see ratas täpselt niikaua, kuni temaga liikuma hakkad, siis on minu arust üks kergemini sõidetavaid rattaid, mis minul proovida on õnnestunud. Aga nagu paljud juba eelnevalt öelnud on - on palju erinevaid häid matkaenduurosid, kuid ainut üks GS :D

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas KIBU »

sst kirjutas:

Aga nagu paljud juba eelnevalt öelnud on - on palju erinevaid häid matkaenduurosid, kuid ainut üks GS :D

need kes teavad, saavad ka aru mida sellega mõeldakse, kuid teistele täpsustuseks ütleks, et kõiki GS-e ei tohiks ühte patta panna. isegi kui jutt käib ainult boxer mootoriga GS-idest. jah nad ei ole erinevad nagu siga ja kägu kuid piisavalt et ratast valides tõsisemalt kaaluda ja erinevusi arvesse võtta. GS on kindlasti üks ratas mille iga uuem versioon on tuntavalt erinev ja julgen öelda ka parem kui eelmine kuigi harjumatu silma jaoks eristamatult sarnased. isegi kui võtta ainult 1200cm3 õhkjahutusega rattad, tootmisaastad 2004-2012 (gsa 2005-2013), on tegu ühe platvormiga mida on 3 korda oluliselt täiustatud, lisaks veel väiksemad ent mitte vähetähtsad muudatused.

5248653
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Irual »

[Aga veel valikuid :)

https://www.youtube.com/watch?v=fOEr83br2ik[/quote]

Mina fännan ka vana kooli rallikaid (w) .

Manused
IMG_2149.JPG

eetarga
Postitusi: 778
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Viitina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas eetarga »

Siis hunnik igasuguseid imelike muid tsikleid.......triumpf...aprillia....jne jne. Neid ma ei pea enduro ehitajateks.

Huvitav, et näiteks Aprilia ehitas väga edukas endurosid nimega ETX / Tuareg / Tuareg Wind /Pegaso - ja BMW otsustas isegi nende tsikli ehituste oskus
kasutada... :wack:

Võrdleme veel Aprilia APS tagavedrusüsteem BMW Monolever ´iga, siis ma ootan suure põnevusega sinu seletus, miks näiteks Aprilia ei kuulu enduro ehitajate hulka?! Ja ära unustame - näiteks Cagiva - Elefantid võitsid isegi 2 x Dakar :shock:

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

marx350
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
Asukoht: Tartu
Tänatud: 6 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas marx350 »

:bsmile:


Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Tort »

eetarga kirjutas:

Ja ära unustame - näiteks Cagiva - Elefantid võitsid isegi 2 x Dakar :shock:

Ärgem unustagem, et KAMAZ on ka selle järgi suurepärane veoauto.

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas korke »

Olgu nad kasvõi 10x paremad ja ägedama süsteemiga endurod.

Aga ma ei taha istuda kusagil mätta otsas ja nuputada miks tsikkel käima ei lähe. Kas sa vähemalt ühte apriliat või triumpfi oled kohanud mis 20 000 km + ei ole ajusi nussind ?

Aprillial täna ei ole mitte midagi pakkuda. Pole mitte millegi vahel valida. Triumpf...korra käis isegi peast läbi aga arvestades kuidas see tsikkel armastab aega veeta remondi töökojas siis ei soovi.

eetarga kirjutas:

Siis hunnik igasuguseid imelike muid tsikleid.......triumpf...aprillia....jne jne. Neid ma ei pea enduro ehitajateks.

Huvitav, et näiteks Aprilia ehitas väga edukas endurosid nimega ETX / Tuareg / Tuareg Wind /Pegaso - ja BMW otsustas isegi nende tsikli ehituste oskus
kasutada... :wack:

Võrdleme veel Aprilia APS tagavedrusüsteem BMW Monolever ´iga, siis ma ootan suure põnevusega sinu seletus, miks näiteks Aprilia ei kuulu enduro ehitajate hulka?! Ja ära unustame - näiteks Cagiva - Elefantid võitsid isegi 2 x Dakar :shock:

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

korke kirjutas:

Kas sa vähemalt ühte apriliat või triumpfi oled kohanud mis 20 000 km + ei ole ajusi nussind ? ... Pole mitte millegi vahel valida. Triumpf...korra käis isegi peast läbi aga arvestades kuidas see tsikkel armastab aega veeta remondi töökojas siis ei soovi.

Millisest uuringust pärinevad sinu andmed, et Triumph armastab veeta aega remonditöökojas?
BMW töökindluse arusaam tuleb meestelt, kes kogu oma sissetuleku on Bavaariamaa autotootja tehasesse viinud ja nüüd ei saa tunnistada, et BMW polegi nii äge ja töökindel, kui väidetakse. Kui me vaatame uuringuid siis BMW on tõeline töökojakuninganna veetes seal 11% kauem, kui Triumph. Tema töökindlus on isegi pisut väiksem, kui ettevõttel, kes on alates 1946 aastast üritanud mootorratturitest mehhanikuid teha. KTM esimese kümne hulka ei mahtunudki...

Reliablity by brand/Precent failed (Consumer report, 2016)

  • Yamaha 11%
    Suzuki 12%
    Honda 12%
    Kawasaki 15%
    Victory 17%
    Harley-Davidson 26%
    Triumph 29%
    Ducati 33%
    BMW 40%
    Can-Am 42%

Lisaks tasub vaadata ka remondikulusid, siin paneb taas BMW kõigile pika puuga ära. Kõige väiksema kuluga pääsevad Kawasaki omanikud.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3140
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas ranel »

Läbisõitudega koos ikka kõrvutati? Isiklikule silmaringile tuginedes nende nn eksootiliste rataste läbisõidud on nii madalad, et mõni mees sõidab hooajaga ka rohkem maha.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1040
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Üks aasta nordkapis oli mingisugune väikeste silmadega mees oma triumph tigeriga, millel oli hieroglüüfides numbrimärk (ma eeldan, et see tähendab, et kuskilt kaugelt on ta tulnud). Täitsa üksi paistis matkavat. Ju siis ikka natuke kestab ka see vokk.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”