Parim matkaenduuro?

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

sinilind123 kirjutas:

Üks aasta nordkapis oli mingisugune väikeste silmadega mees oma triumph tigeriga, millel oli hieroglüüfides numbrimärk (ma eeldan, et see tähendab, et kuskilt kaugelt on ta tulnud). Täitsa üksi paistis matkavat. Ju siis ikka natuke kestab ka see vokk.

See vast ei ole argument :D
Või sa arvad, et kui kolm Triumph'i hakkav korraga Pekingist sõitma siis nad surevad teineteisest max 1km kaugusel :mrgreen:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Raki »

Ise sõidan 1150GSiga. Väga hea ratas on. Originaal küljekohvrid on vb liiga väiksed ja rasked.
Lihtsalt edevuse pärast ostaks nüüd viimase mudeli 1200GS adventuri kui sulli üle oleks.

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Raki »

marx350 kirjutas:

:bsmile:

haha see on päris hea. Muidugi sellise paroodia saaks teha iga ratta kohta.

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye


Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Tort »

Raki kirjutas:
marx350 kirjutas:

:bsmile:

haha see on päris hea. Muidugi sellise paroodia saaks teha iga ratta kohta.

Tegelikult tuleks huumori kõrval pigem mõelda selle peale, et kui 99% sõidetakse Euroopa asfaltteid, siis ei ole mõtet olla wannabe enduromees ja piirata oma valikut nende ratastega, vaid vaadata ka touringuid. 4km Saaremaa kruusa jaoks pole ju mõtet enduurokat osta. Samas valikud ilmselt ongi pahatihti mitte praktilisest vajadusest, vaid fiilingust ajendatud. Ostad bemmi, ajad gore selga ja laod igasugu BT vidinad ja muu kama külge ja siis sõidad 100% mööda asfalti Palagnasse. Oledki see mees, kes full gores kontoritööle sõidab. Samas saab foorumis arutada, milline pott või pann kõige parem kaasa võtta on ja millised LED tuled valida.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Oleme ikka ausad, et see gessu pole kaugeltki parim matkaenduuro selle liitsõna teise osa tähenduses. GS'i maine põhineb aastatetagusel mudelil aga need uued pole enam kaugeltki need rattad.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Kuidas keegi seda 1% hindab. Mõnel rikub see 1% teekonda kogu reisi emotsiooni ära. Ja mõnel on lihtsalt teadmine "võin kui tahan" see, mis rõõmsaks teeb. Nagu enamus maasturimehi kes reaalselt ei satu kunagi olukorda kus 4wd vajalik, ok mõni suurem lumehang ehk talvel. Aga teadmine, et vajadusel nad võiks põllule keerata ja sealtkaudu ka sõita, annab neile meelerahu ja õnneliku tunde.
Mul auto ka universaal kerega ja kärukonksuga, pakiruumi on reaalselt u. 1% kordadest vaja läinud, konksu veel senini mitte. :mrgreen: Aga need korrad kui pakiruumi täies mahus vaja on läinud, on hetk kus mõtled :bsmile: stiilis.
Emotsiooni pealt otsustades viiks ise oma raha Ducati poodi. Kindlasti pole töökindlaim ja kõige praktilisem jne., aga emotsiooni tekitab minus kõvasti rohkem kui GS. Kusjuures ma olen päris suur Baierlaste austaja. Aga GS kuidagi ei võlu nii palju. Aga seni pole veel emotsioonile järgi andnud ja sellele aitab Duci hind ka kaasa. Kuid never say never, elame ju vaid korra. :D


Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Tort »

M.T. kirjutas:

Aga teadmine, et vajadusel nad võiks põllule keerata ja sealtkaudu ka sõita, annab neile meelerahu ja õnneliku tunde.

Jutt arusaadav, aga siin kontekstis - kui sul on naine ja kila-kola seljas, siis ei keera sa ilmselt niikuinii mitte kuhugi, kuhu touringuga ei saa. Või kui naist ei ole, siis parem ei hakka keerama, sest ratas on niikuinii raske ja mida ma ikka siin lolli mängin. Selles suhtes pole tõesti vahet, milline pargimaastur valida. Peaasi, et omal tuju hea oleks.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Nõus, naisega ei keera eriti kuhugi kruusakatele. Ja omal põhjuseks tagapingilt tulevad kommentaarid, et raputab-hüppab jne. Üksi olles keeran aga järjest tihedamalt kuhugi vasakule, sest asfaltteed Eestis suht igavad ja lisaks huvi näha kuhu erinevad teed viivad ning mis seal metsatuka taga paistab. Ning kui ratas oleks veel rohkem kruusa ja kehvema tee sõbralik, siis teeks seda veelgi rohkem. Arvatavasti oleks ka naine sel juhul nõus rohkem väikseid teid avastama. Kuid väga endurot ehk tõsist 4x4 maasturit ei taha, päris põlvini mudas sumada ei viitsi. Vähemalt hetkel veel mitte :mrgreen:

Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Raki »

GS ongi väga mugav tuuringu ratas. Metsa ma juurikatele ma sellega ei roniks. Ongi mugav ratas millega naine peale võtta ja palangale sõita.

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Raki kirjutas:

Ongi mugav ratas millega naine peale võtta ja palangale sõita.

Mul pole selles osas vähimatki kahtlust, et BMW on mugav ja sulle meeldib aga kindel on see, et see töökindlus on müüt. See, et on kallis, seega töökindel ja inimesed ostavad ning kiidavad ei ole vähimalgi määral töökindlusega seotud. Täpselt sama jutt, et "MB on jube vastupidav ja kvaliteetne auto" (vt. allpool spoilerit). Kui numberid vaadata siis see väide ei päde.

Minu jutu mõte on selles, et enamus meist opereerib laialt levinud stereotüüpidega (kõik mehed on sead; kõik naised on ussid; kõik mustlased on vargad; kõik tätoveeritud kiilakad on eriti ohtlikud; mootorratturid on jõhkardid, kes ei kohku ka naisi ja lapsi peksmast, jne) ning BMW 1200GS on maailma töökindlaim ratas millele alati saab loota. Ainuke mida kindlalt väita saab, et 40+ ostjad leiavad need iseäranis mugavad olevat (BMW GS1200 ostja keskmine vanus on 49) ja nende ratatse müük läheb tõusvas joones. Väita, et nad on märkimisväärselt paremad/vastupidavamad/töökindlamad kaasaegsest Ducatist, Triumphist või Apriliast on püha lihtsameelsus. Pigem vastupidi.

Spoiler

Bottom. 10 Least Reliable Cars (UK)

  • 1. Nissan GT-R

    1. Mercedes-Benz GL
    2. Bentley Continental GT
    3. Mercedes-Benz R-Class
    4. Audi Q7
    5. Mercedes-Benz M-Class
    6. BMW M3
    7. Skoda Superb
    8. Mercedes-Benz S-Class
    9. BMW 7 Series

Ja kui tootjate järgi vaadata siis ei leia sealt ka ühtegi luksussõidukite tootjat esimesest otsast. Miks on levinud arvamus, et mootorrataste puhul peaks oluliselt teistmoodi olema?

  • 1. Daihatsu, Reliability 3.00

    1. Honda, Reliability 42.00
    2. Suzuki, Reliability 51.00
    3. Toyota, Reliability 59.00
    4. Mazda, Reliability 65.00
    5. Lexus, Reliability 71.00
    6. Ford, Reliability 75.00
    7. Rover, Reliability Index 80.00
    8. Nissan, Reliability Index 87.00
    9. Renault, Reliability Index 90.00
      ...
    10. BMW, Reliability Index 170.00
      ...
    11. Mercedes-Benz, Reliability Index 177.00
      ...
    12. Bentley, Reliability Index 527.00
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 111
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas sarikas »

No aga nendel andmetel on MB teisel kohal vastupidavusest.
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... 17-2-3/577

Lepime ikka kokku, et maailmas on olemas kolme sorti valesid: väiksed valed, suured valed ja statistika.

Ei osta ma autot nende testide andmetel, ei osta ma ka mootorratast, pesumasinat ega kööginuga.

VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12
Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 111
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas sarikas »

Üks asi veel, mille peale mõelda, kes soovib statistikat teha:

Kui võtta Mobile.de lahti ja panna sinna tingimused, et ratas alates 2010 aastast ja läbisõiduga üle 50 00km siis on tulemused järgmised:

Aprilia - 0 vastet
Ducati - 7 vastet
Triumph - 10 vastet
BMW 171 vastet

VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12
Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 665
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: 1200gs LC Rallye, CRF300 Rally
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Raki »

Macintosh kirjutas:
Raki kirjutas:

Ongi mugav ratas millega naine peale võtta ja palangale sõita.

Mul pole selles osas vähimatki kahtlust, et BMW on mugav ja sulle meeldib aga kindel on see, et see töökindlus on müüt. See, et on kallis, seega töökindel ja inimesed ostavad ning kiidavad ei ole vähimalgi määral töökindlusega seotud. Täpselt sama jutt, et "MB on jube vastupidav ja kvaliteetne auto" (vt. allpool spoilerit). Kui numberid vaadata siis see väide ei päde.

Minu jutu mõte on selles, et enamus meist opereerib laialt levinud stereotüüpidega (kõik mehed on sead; kõik naised on ussid; kõik mustlased on vargad; kõik tätoveeritud kiilakad on eriti ohtlikud; mootorratturid on jõhkardid, kes ei kohku ka naisi ja lapsi peksmast, jne) ning BMW 1200GS on maailma töökindlaim ratas millele alati saab loota. Ainuke mida kindlalt väita saab, et 40+ ostjad leiavad need iseäranis mugavad olevat (BMW GS1200 ostja keskmine vanus on 49) ja nende ratatse müük läheb tõusvas joones. Väita, et nad on märkimisväärselt paremad/vastupidavamad/töökindlamad kaasaegsest Ducatist, Triumphist või Apriliast on püha lihtsameelsus. Pigem vastupidi.

Spoiler

Bottom. 10 Least Reliable Cars (UK)

  • 1. Nissan GT-R

    1. Mercedes-Benz GL
    2. Bentley Continental GT
    3. Mercedes-Benz R-Class
    4. Audi Q7
    5. Mercedes-Benz M-Class
    6. BMW M3
    7. Skoda Superb
    8. Mercedes-Benz S-Class
    9. BMW 7 Series

Ja kui tootjate järgi vaadata siis ei leia sealt ka ühtegi luksussõidukite tootjat esimesest otsast. Miks on levinud arvamus, et mootorrataste puhul peaks oluliselt teistmoodi olema?

  • 1. Daihatsu, Reliability 3.00

    1. Honda, Reliability 42.00
    2. Suzuki, Reliability 51.00
    3. Toyota, Reliability 59.00
    4. Mazda, Reliability 65.00
    5. Lexus, Reliability 71.00
    6. Ford, Reliability 75.00
    7. Rover, Reliability Index 80.00
    8. Nissan, Reliability Index 87.00
    9. Renault, Reliability Index 90.00
      ...
    10. BMW, Reliability Index 170.00
      ...
    11. Mercedes-Benz, Reliability Index 177.00
      ...
    12. Bentley, Reliability Index 527.00

Veits offtopicuks aga mul on siis mõlemad need kõige suuremad kuluartiklid. 2012a Mercedes ML w166 ja GS.

Jep, mersusse sain pärast ostmist investeerida suurusjärgus 2k. Ausalt öelda hirm on nahas küll kui armatuuris mingi kollane tuluke põlema hakkab ja Silberisse minna tahab, kuna ega ühtegi tööd alla 500 EURi seal pole. ML sõitnud 102 000km.

GSi ostsin kui oli sõitnud 60k. Sellel ei ole mul muud olnud kui korralised hooldused ja tagumise reduktorilaagri vahetus. Kuna viimast tegin Sloveenias siis küsiti selle eest ka 300 EUR. Täna GSil ees miski 90k vist.

PS aga kurja, Daihatsu või Suzukiga (autodest) ma ka sõitma ei hakka :D

Kallis != töökindel. Kallis= sigamugav :)

https://ragnarnakus.blogspot.com/

TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL-->BMW 1200GS LC Rallye

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Macintosh kirjutas:

...kõik tätoveeritud kiilakad on eriti ohtlikud; mootorratturid on jõhkardid, kes ei kohku ka naisi ja lapsi peksmast, jne....

Esimesena meenus kohe Piipz :shock: :mrgreen:

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas M.T. »

sarikas kirjutas:

Üks asi veel, mille peale mõelda, kes soovib statistikat teha:

Kui võtta Mobile.de lahti ja panna sinna tingimused, et ratas alates 2010 aastast ja läbisõiduga üle 50 00km siis on tulemused järgmised:

Aprilia - 0 vastet
Ducati - 7 vastet
Triumph - 10 vastet
BMW 171 vastet

See peaks nüüd tähendama mida või mida sa nüüd öelda tahtsid? Et enamus itaallasi ja inglasi ei pea nii kaua vastu ja on kusagil tsivilisatsioonist kaugemal kraavi surema jäetud? Või on nad lihtsalt nii head rattad, et keegi ei soovi neid eriti müüa?

Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 111
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas sarikas »

Ma tahaksin arvata, et BMW on rohkem hinnatud rohkem sõitvate mobile.de kasutajate poolt. Nende nelja margi võrdlusest. Üks-kõik, mis need põhjused siis on.

Vastuseks Mac´i kommentaarile:
Väita, et nad on märkimisväärselt paremad/vastupidavamad/töökindlamad kaasaegsest Ducatist, Triumphist või Apriliast on püha lihtsameelsus. Pigem vastupidi.

Viimati muutis sarikas, 17 Apr 2017, 15:41, muudetud 1 kord kokku.
VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Spoiler
M.T. kirjutas:
sarikas kirjutas:

Üks asi veel, mille peale mõelda, kes soovib statistikat teha:

Kui võtta Mobile.de lahti ja panna sinna tingimused, et ratas alates 2010 aastast ja läbisõiduga üle 50 00km siis on tulemused järgmised:

Aprilia - 0 vastet
Ducati - 7 vastet
Triumph - 10 vastet
BMW 171 vastet

See peaks nüüd tähendama mida või mida sa nüüd öelda tahtsid? Et enamus itaallasi ja inglasi ei pea nii kaua vastu ja on kusagil tsivilisatsioonist kaugemal kraavi surema jäetud? Või on nad lihtsalt nii head rattad, et keegi ei soovi neid eriti müüa?

Teglikult saab demagoogia korras väita, et BMW on nii vilets ratas, et omanikud tahavad igal juhul pärast 50K ilmumist spidomeetrile neist vabaneda. Samas Aprilia jääb mehele garaazi kuni tema elupäevade lõpuni. :mrgreen:

See, et Korke teadmised kuulutavad viletsust kõikidele ratastele mille nimes ei leidu täheühendit BMW ei tähenda, et see väide on tõsi.
Aga kui teema juurde tagasi tulla, siis see oli "Parim matkaenduuro", läheks sellega siis edasi.

Mina väidan (hoolimata Sarika põhjapanevatest statistilisetest analüüsidest /iroonia/), et parim matkaenduro on Triumph Tiger 800. Sest ta pole nii hardcore, kui KTM ja on poole stiilsem kui BMW 1200GS ning tubli annuse jagu rohkem linna/kruusale/metsateele sobiv kui BMW mammutklassis seiklusratas.

Aga, kui ma läheks ümbermaailmareisile siis ma tõsiselt kaaluks selleks just BMW 1200GSA'd sest kõikide eelduste kohaselt on tänu tema suurele läbimüügile (0.5M) ja BMW teeninduste võrgule üle planeedi tema varuosade saadavus parim.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Tort
Postitusi: 2022
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 166 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Tort »

Macintosh kirjutas:

Aga, kui ma läheks ümbermaailmareisile siis ma tõsiselt kaaluks selleks just BMW 1200GSA'd sest kõikide eelduste kohaselt on tänu tema suurele läbimüügile (0.5M) ja BMW teeninduste võrgule üle planeedi tema varuosade saadavus parim.

Kas varutagakiige võtaksid siit kaasa või ostaks kuskilt mujalt? :-|||

Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 111
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas sarikas »

Ma võtaks diffrilaagri kaasa või ostaks kohapealt. Samamoodi nagu sina võtaks keti ja hammakad kaasa või ostaks kohapealt. Lihtsalt ma peaksin vahetama seda laagrit oluliselt vähem arv kordi.

VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas retro »

Olles ise paar hooaega suure Gessuga ja nüüd paar hooaega Triumphiga sõitnud, arvan ma endiselt, et parim matkaenduuro pole veel müügile jõudnud.
Ausalt - mõlemad on täitsa toredad, vähekese "kiiksuga" ja teistmoodi rattad, aga ma pole veel välja mõelnud, mida ma järgmiseks rattaks ostan :) Või ütleme nii, et osta tahaks.

Õnneks lubab, et nädala lõpus läheb soojemaks .... :)

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Võiks juba soojaks minna jah. Saaks 2 enduuromat ratast ära proovida ja siis näeb kas tulevad unetud ööd või saan rahus enda rattaga edasi elada :roll:

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

M.T. kirjutas:

Võiks juba soojaks minna jah. Saaks 2 enduuromat ratast ära proovida ja siis näeb kas tulevad unetud ööd või saan rahus enda rattaga edasi elada :roll:

Mida sa proovida tahad, üks on kindlasti Africa Twin aga teine?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2430
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 335 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Macintosh kirjutas:
M.T. kirjutas:

Võiks juba soojaks minna jah. Saaks 2 enduuromat ratast ära proovida ja siis näeb kas tulevad unetud ööd või saan rahus enda rattaga edasi elada :roll:

Mida sa proovida tahad, üks on kindlasti Africa Twin aga teine?

Õige, teine on see vähese töökindlusega itaallane :D , mis üle 1,5x kallim. Väga erinevad rattad, aga kuna kogemusi seni pole, siis ongi soov erinevaid proovida. Eelmisel aastal jäid ajapuudusel ja muudel põhjustel proovimata, nüüd prooviks ikka ära. No tegelt siis kokku 3 ratast, AT DCT variandi prooviks ka ära ühe soojaga. Rasmus juba eelmisest aastast pakub, et tule ja proovi.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Vaatasin, et mida huvitavat siis raskete (+1000cc) ja keskmiste (+800cc) seiklusrataste (adventure) kategoorias pakutakse. Tuleb välja, et nimekiri on on siiski natuke pikem kui BMW 1200GS, Triumph Tiger ja Multistrada.

  • * Suzuki V-Strom 1000 Adventure

    • Caponord 1200 Travel Pack
    • Aprilia Caponord 1200 Rally
    • Honda Africa Twin
    • Honda VFR1200X
    • BMW F800 GS
    • BMW R1200 GS Adventure
    • BMW R1200 GS
    • Ducati Multistrada 1200 Enduro
    • KTM 1290 Super Adventure
    • KTM 1090 Adventure R
    • Yamaha Super Ténéré
    • Triumph Tiger Explorer
    • Triumph Tiger 800
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas KIBU »

arutleda mootorratta vastupidavuse üle on muidugi meeldiv ajaviide kuid siiski täiesti mõttetu praktilises mõttes. millest vastupidavus sõltub? julgen väita, et 1.- sellest kui hästi konkreetne ratas on õnnestunud (tehasepraak), 2.- kui oskuslikult konkreetset ratast on hooldatud 3.- missmoodi konkreetset ratast on kasutatud. näiteks siin teemas eespool mainitud gs i kütusekoguse andur. sellega esines tõesti väga palju vigu ja lõpuks muudetigi anduri lahendust. foorumitest võib lugeda, et ühel rattal näiteks vahetati seda juppi 7 korda järjest garantii korras ja teised (100 või 1000 korda rohkem rattaid) sõitsid 100 tuhande km kanti ühe ja sama jupiga.

ka eespool mainitud rattalaager... 1150 ja 1200 ratastel väga erinev lahendus. uuemal pole häda midagi kui 1. ei juhtu praak, 2. õli on vahetatud piisavalt sageli ja kaitsekummid/simmerid on hoitud korras. vahest on põhjuseks hoopis difrikorpuse tuulutusest sisse lekkinud vesi kuna tuulutuse ventiil on paigast ära ja määrimata.

  1. ei ole sõidetud üle lubatud kaalus rattaga ja rasket offroad sõitu ei arvestata tava kilometraasi alla hooldusvälpa arvestades. gs puhul leidsin ühe USAs tegutseva BMW mehhaaniku arvustuse, kelle väitel kardaanitunneli laagri pingutus jõud tehase manuaali järgi liiga lahja ja see põhjustab laagrite liig kiiret kulumist. Tootja polevat tähelepanekutele reageerinud. erinevaid kasutajate poolseid pöördumisi on veelgi. seega võiks tuua välja veel ühe punkti 4.- tootja turunduspoliitika. ilmselgelt kuluosad peavadki kuluma, muidu ei ole kasumlik. võib vaadata ka niimoodi, et mõne asja pidamine ongi kulukam aga see ei tähenda veel et asi halb on.

palju oleneb ka sellest millisele kasutajale konkreetne mudel on suunatud ja kes on järelturu kasutaja. minuarvates gs puhul jaguneb statistikat mõjutav kasutajaskond kaheks. esiteks üle keskmise jõukas keskealine kes poest uue ratta ostab ja hoolduses käib nii kuidas pardaarvuti käsib. mida seal tehakse või mitte ei paku talle eriti huvi. siinkohal tuleb arvestada, et tehasevälbad on kohati liiga pikad. kui kuskilt lekib või loksub siis ta tihti lihtsalt ei pane tähele ja elu läheb edasi. kui mõne probleemi kohta foorumitest lugeda siis nende kasutajate postitused on enamvähem: jah ilmnes probleem, viisin teenindusse, ei tea rohkem midagi.

Teine tüüp kasutajaid on sellised kes ostavad järelturu ratta, tihti oluliselt kallima kui rahakott kannatab. hoolduse ja remondi kohapealt paneb ta "like" või "+1" selliste teemade juurde kus keegi räägib kuidas võimalikult odavat õli saab kasutada ja mingeid auto küünlaid kasutada kuna need on odavamad ja klapireguleerimist käsitlevas teemas palub näidata milline on pildil väljalaske klapp ja väidab et nahui seda vahet reguleerida, ala "ma olen sõitnud neljakümnele tuhandele kilomeetrile mis kellal oli lisaks teist 40k ja mootor ikka töötab ju!"

vaadates ringi vuravaid vanemaid gessusid on paljudel tagadifri simmer või liigendi kantoss niiske ja mõnes laagris loks. Bemmi varuosad on muidugi kallid ja nii nad õigel ajal vahetamatta jäävadki sest rahhi ei jätku ... sõitmiseks vaja ju säästa. ja kui siis laiali lendab, ei maini keegi, et ammu lekkis/loksus või ei olnud kontrollinudki, vaid räägib suure häälega, et jube pask näe katki läks. ja sõbrad tuttavad kolmanda isikuna räägivad neljandale kuidas korras ratas järsku pauguga laiali käis. ja statistika missugune.
ma ei väida et gs on eriliselt vastupidavam. ta tahab võrdlemisi spetsiifilist hoolt ja selle puudumisel võib ta oma eripäradest tingitult ka pigem õrn olla. ütleks, et kui mõni ratas on huvitav ja eriline siis ta ei ole nii pommikindel kui mõni labasem ratas. ka ei saa üksühele võrrelda väga erineva võimsusega tsikleid.
Kokkuvõtvalt, jah võib väita, et osadel mudelitel esineb praaki/ tüüpvigu rohkem kui teistel kuid vastupidavuse statistika on siiski kaunis mõttetu ja parimat matkaenduurot selle järgi küll ei leia.

tsikli valimine on nagu naise valimine. näiteks naised kes on ilusad, targad, hea kasvatusega peaksid loogiliselt võttes sobima kõigile kuid siiski eelistavad paljud hoopis teistsuguseid.
näiteks võiks Mac lõputult ka oma naist kiita kuid ma eelistan ikka enda oma. sama ka tsikliga.(näide on puhtalt teoreetiline, pole Maci naist kunagi näinud ja äkki on väga minugi eelistuste järgi :) )

5248653
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7199
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

sarikas kirjutas:

Üks asi veel, mille peale mõelda, kes soovib statistikat teha:

Kui võtta Mobile.de lahti ja panna sinna tingimused, et ratas alates 2010 aastast ja läbisõiduga üle 50 00km siis on tulemused järgmised:

Aprilia - 0 vastet
Ducati - 7 vastet
Triumph - 10 vastet
BMW 171 vastet

Sa tegid nüüd ka oma statistika,aga eks neid bemme ole sellepärast suure läbisõiduga,et kõik saksa penskarid ajavad oma gessud paar korda suve jooksul alpidesse-dolomiitidesse ja tagasi,mööda saksa kiirteid.No alpides on kõik teed neid essusid ikka väga täis.Gessuga seal furoori ei tekita.
Minu jaoks on gessu omapärane ja ilus ratas,aga endale ei ihka.Üks asi mis ei mahu minu pähe on see monokiige ja tagadiffer,mis ei kesta.Mõnel rattal kestab ilmselt kett ka kauem.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7199
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

KIBU kirjutas:

arutleda mootorratta vastupidavuse üle on muidugi meeldiv ajaviide kuid siiski täiesti mõttetu praktilises mõttes. millest vastupidavus sõltub? julgen väita, et 1.- sellest kui hästi konkreetne ratas on õnnestunud (tehasepraak), 2.- kui oskuslikult konkreetset ratast on hooldatud 3.- missmoodi konkreetset ratast on kasutatud.

Väga loogiline jutt,aga ma paneks need asjad teise järjekorda ja see kehtib ilmselt mitte ainult tsiklite vaid ka autode puhul.
1.Mis moodi konkreetset ratast on kasutatud.
2.Kui oskuslikult konkreetset ratast on hooldatud
3.Sellest kui hästi konkreetne ratas on õnnestunud (tehasepraak)-sellest tingitu lööb üldjuhul kiiremini välja kui punktides üks ja kaks on tehtud "mööndusi"

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas KIBU »

urmas66 kirjutas:
KIBU kirjutas:

arutleda mootorratta vastupidavuse üle on muidugi meeldiv ajaviide kuid siiski täiesti mõttetu praktilises mõttes. millest vastupidavus sõltub? julgen väita, et 1.- sellest kui hästi konkreetne ratas on õnnestunud (tehasepraak), 2.- kui oskuslikult konkreetset ratast on hooldatud 3.- missmoodi konkreetset ratast on kasutatud.

Väga loogiline jutt,aga ma paneks need asjad teise järjekorda ja see kehtib ilmselt mitte ainult tsiklite vaid ka autode puhul.
1.Mis moodi konkreetset ratast on kasutatud.
2.Kui oskuslikult konkreetset ratast on hooldatud
3.Sellest kui hästi konkreetne ratas on õnnestunud (tehasepraak)-sellest tingitu lööb üldjuhul kiiremini välja kui punktides üks ja kaks on tehtud "mööndusi"

tehasepraagi paigutasin esimeseks kuna seda esineb omajagu nii kvaliteedis kui konstrueerimis vigadena ja sellisel juhul ei päästa ei väga hea hooldamine ega ka "sõbralik" kasutusviis. läheb lihtsalt katki ja kõik.

5248653
Kasutaja avatar

akvanaut
Postitusi: 161
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas akvanaut »

Matkaenduurod on africa twin ja ktm adventure, ehk 21/18 ratastega.
Gs-id ja muud murad on adventure touring rattad.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Parim matkaenduuro?

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Mammutid on nad kõik, üks rohkem, kui teine. Ei anna see rehvi suurus suurt midagi juurde, kui ratas ise 200KG kanti kaalub (plussmiinus mõnikümmend kilo).
Kui nüüd sõna enduuro õigesti kasutada, siis see on hoopis matkaenduuro: http://www.ccm-motorcycles.com/gp450.asp

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”