Sinu tee bikeriks...
Moderaator: Moded
Sinu tee bikeriks...
OK, quru, nüüd siis sinu etteaste...
Jään ootama sellise näoga
http://www.harteron.ee
-
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Tekkis soov Jõgevatreffil ära käia. Kuna tollel hetkel raha eriti ei olnud aga tagaistmel ka nagu natuke narr minna siis sai ühe külamehe räästa alt üks vana 71 aasta Jawa 350 välja rebitud. No maksis mis ta maksis ja ega tast suurt järgi ka polnud aga selle eest paberitega. Esimene suurem summa tuli ära anda Viljandi ARK-s. Uus number ja registreerimine ka veel peale nii, et mingi kaks kilo vist. OK, õnneks leidus ka üks tore onu Olev kes viitsis asjaga tegeleda. Tema ehitas samal ajal oma ammust unistust- "Vana Jawa" 350 67 aastast. Tal oli Jawa kere detaile ja muud sellist kama kõik kohad täis ja ma vedasin veel tallinnast juurde. Peale lahti võtmist ja puhastamist mis oli kõige vastikum töö oli aeg värvimiseks. Uus värv peal hakkasime rattaid uuesti kokku panema. Kusjuures enamus minu toodud detailid ei sobinud ning minu ratas sai koostamise käigus korduvalt ümber tehtud(loe: lõigatud, puuritud, keevitatud). Tahtsin sellist chopperi moodi asja. Lõpuks valmis minu esimene mootorratas 3 päeva enne Jõgevale minekut. Saime kahepeale kokku kaks normaalset ratast, 1 selline chopperi moodi(71 aasta) ja teine 67 aasta originaal nagu tehasest tulnud.
Jõgeval käimisega sai aga selgeks see, et mida ma oma ülejäänud eluga peale tahan hakata. Peale selle muutus muusika maitse A-st Z-ni. Tantsumuusika asendus rock-iga ja garderoob hakkab ka nahkseks muutuma.
Nüüd lähen ostan omale uue Dragstar-i ja sõidan kuni aeg otsa saab...!
Guru
Enda motoriseeritud kaherattalise teekond algas siis nii: sõbra mopeedi proovinuna sattusin vaimustusse nagu ikka üks 11a poisiklutt. Mõlgutasin pikka aega mõtteid endale ka delta või muu ostmiseks, kuid paraku pold raha. Siis mõne aasta pärast ostis too endale Minski. Täitsa teine klass võrreldes 50cc-ga. Mul hammas veelgi rohkem verel .
Nüüd olin vist juba 14a ja mopeedivaimustus oli juba vahepeal üle läind. Aga kuuriall seisis ikka veel isa Jawa 350, millega sõitmisest vaid unistada võisin, sest vanemad mitte ei taht lubada. Sai siis läbi raskuste siiski ära moositud ning aku ka ostetud. Asi oli 10a seisnud ilma, et keegi oleks teda vahepeal liigutand(expect me offkoors, kes ma teda küll hargilt maha ei julend/jaksand tõsta aga vähemalt seda ohtu pold, et lülitid/hoovad/pedaalid kinni oleks roostetand ). Anyway pold mul erilist uskugi, et asi tööle läeb ning oleks äärepealt elektrisüsteemi prsegi keerand(Hint: Jawal + on maa). Aga oh üllatust: 3 matsu ette ning esimese pauguga käima. Tossas küll nagu Ikarus, sest silindrisse oli õli valatud. Aga minek oli ikka hoi missugune võrreldes Minskiga.
Siiamaani siis sellesama Jawaga ringi sõidan. Minek enam millegipärast nii vägev ei tundu, a see vist rohkem sellest, et ära harjund. Vahepeal jälle peaks Minskiga sõitma, siis ehk saab aru. Aga üldiselt õppimine on vägagi valutult kulgenud. Vana Jawa on üldse hea masin alustamiseks- mõnusalt madal.
...peale kolmerattalist oli vist mingi selline nagu školnik (?), seejärel ereljukas, siis juba turist (8 käiguline ). Seejärel õnnestus endale saada vanaisa 74.a. Voshod 175ccm ning sellele järgnes 87.a. Jawa 350. Peale seda olen proovinud kahte Suzukit, 600 ja 750, milledest viimasega käidi regulaarselt võistlustel, oli päris harjumatu ja robustne.
Hetkel kahjuks liiklen ainult autoga, kuid peas keerlevad üha tõsisemad plaanid midagi Yamaha TDM900 sarnast hankida
siis tuli kolmekas
siis tuli saajets (abiratastega)
siis tuli saajets ilma abiratasteta, hakkasin sooritama pikemaid matku, -kuni 4km
siis sain endale školniku
siis tuli kokukas
siis erinevad naistekad (salaja ka ema oma, sest see oli kõige korralikum)
nende vahele jäi ka minu punnvõrrimehe karjäär.. sõita just väga palju ei saanud, aga vist ikkagi sellega õppisingi sõitma, loomulikult õppisin ka kannakaid tegema, mille käigus punna mõned uued maamärgid sai..
järgnes mõned aastad vaikust kui hakkasime sõbra pannoniat ruunama (hoolimata aastaajast)
siis tuli esimene jawa, 634 sõita temaga korralikult ei saanud vist peaaegu kordagi, oli teine ikka nii ära ruunatud et head nahka ei saanudki.
Sellele järgnes juba kõva sõna, - Jawa 638! Peale tsikli ostmist tegin load (olin 18) ja sõitsin 5000 km suve jooksul. Peale Jawa müümist oli 4 aastat pausi, kui te vahel tänaval märkasite kedagi seisma jäämas ja ila suunurkades tilkumas vaatamas kuni te mööda sõitsite, siis see võisin mina olla..
12 juunil sain kätte oma CB500 Täna sai 4300km täis, -mootorratas on ikka sõitmiseks!
-
- Postitusi: 543
- Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
- Tsikkel: 90º V2
- Asukoht: lapikese keskpaik
- Kontakt:
Siis tuli tükk pikka vahet ja siis ilmus minu ellu Ints, kellega koos siis sai hakatud tsikliga sõitma...alguses jupiter 4, mille ma oleksin äärepealt romulasse sõitnud eelmise aasta Laiuse üritusel ja siis Dnepr, millega iseseisvalt sõitmisest ma ei taha unistadagi....selle müraka püstihoidminegi käiks pikema perioodi jooksul arvatavasti üle jõu...Kuid silme ees terendab midagi punast ja voolujoonelist küll Arvatavasti järgmiseks suveks koos lubadega...
-
- Postitusi: 408
- Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
- Tsikkel: KTM 790 Adventure
- Asukoht: Ei mäleta
- Kontakt:
Equ
Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20
algus nagu enamustel 6 aastaselt sõprade võrriga jne..... 9 aastaselt tutikas Delta jalg käikudega -isa kinkis
siis vahepeal katsetused sõprade jawade ja sarnaste isenditega
mõned aastad tagasi sai siis omale ostetud 96 aasta honda 125 krossikas ja Tihemetsas lennu meetreidki loetud.......-nüüdseks on asi müüdud naise tungival ja veel kord tungival soovil
A kat. lubade puudumise tõttu otsustasin ka loobuda ostu päeval 600 sest suzuki bikest ja lükkasin selle edasi kevadesse, mil peaks ka load tehtud saama
motorollerist ma ei räägi
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Kuna tollal puudus tõsisem huvi kaherattaliste vastu, siis jäid ka autokoolis käies A- kat load tegema (viga, mida ma praegu sügavalt kahetsen).
Asjad hakkasid teises suunas liikuma, kui mõned sõbrad üritasid u. a-l 1999 kaitseliidu raames ühele vanarauahunnikule, mis sisaldas endas 8-t urali, elu sisse puhuda. Alguses vaatasin kõrvalt ja õppisin veidi, seejärel aga tirisin ka ise ühe korralikuma isendi lagedale ja hakkasin teda katse-eksituse meetodil ehitama.
Praeguseks on soetatud kaks K-750, millel on nii korviga kui ilma mõõdetud suvekodu ümberkaudseid metsateid, põlde ja sihte ning tehtud ka raielankidel ja lausmetsas offroadi. Hing ihkab siiski vabadust, seega tuleb lähemal ajal tudengi kasinasse eelarvesse auk lüüa ja vähemalt üks pillidest registrisse saada ning lubadele üks täht juurde kirjutada.
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
-
- Postitusi: 348
- Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
- Tsikkel: Ural Solo '06
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Eks alustatud sai jah igasugu jalgratastega. Nendega sai kõikvõimalikke kiiruserekordeid püstitatud (vana Turistiga Nõmme mäest 75km/h, spidokas oli peal ) ja loomulikult ka uperkuuti, ülepeakaela ja traumapunktis õmblustel käidud. Eriti hästi on meeles, kuidas Saaremaal laenatud rattaga mäest alla sõites napikaid tegin, proovides, kui lühikese pidurdusmaaga veel enne järsakut pidama võimalik saada on... Ja loomulikult ühel hetkel saabus tõsine "brake failure". See on siiani minu iseseisva õhulennu rekordiks, rääkimata sellest, et all järsaku põhjas kasvas kõrvenõgesevõsa...
Noh, anyway. Kui olin 12-aastane, sain suure mangumise peale sõita klassivenna võrriga. Sellest hetkest olin müüdud hing... Endal mul paraku võrri kunagi ei ole olnud, sest tüüpiliselt olid vanemad sellise asja vastu. Seega pidingi ootama ülikoolipäevini, mil sain Tartus lõpuks segamatult oma asja ajada. Ostsin tuttava käest odavalt paberiteta 91.a Iz Jupiter 5, millega maal metsavahel paarutamas käisin. Alustuseks oli päris võimas pill...
Aastaid pidasin plaani kasvõi vana punnvõrr hankida (rohkemaks raha siis ei olnud), et siis Jõgevatrefil käia saaks - jalgrattaga na liiga mark minna... See plaan siiski jäi kehva teostuse taha toppama.
Otsustava pöörde võttis asi aga 2002.a oktoobris, kui tulin Politseiameti oksjonilt koju vana politsei-Jawaga. Nüüd pidi lõpuks tõsiselt mõtlema ka lubade tegemise peale ja sel kevadel saigi asi ametliku käigu. Kuigi lube olin ka juba ammu plaaninud teha, pidin ikka enne ratta ostma, et veenduda - enam asja edasi lükata ei saa.
Väga kuri plaan on esimesel võimalusel hankida ka külgkorviga pill ja igasugu treffidel käimiseks pisut tõsisem cruiser. Tänavune Jõgevatreff näitas ilmekalt, et kaks meest, telk, kõikvõimalikud muud pambud ja 10 liitrit koduveini pardal - see on ainult Jawa piinamine.
Ja ongi kõik! Ammune unistus ratturielust on nüüd reaalsus. Järgmise kevade projekt: langevarjuhüpped.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.