Krossiraja rajamine

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded


Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #1 Postitas raksike » 11 Nov 2017, 23:22

Oleks soov rajada koos teiste kohalike huvilistega oma kodulinna lähedale krossirada. Omal sellist maad ei ole ja lähedal asuvatesse karjääridesse ei lase Eesti teed midagi teha. Kas kellelgi on kogemusi veel sarnase ettevõtmisega, kuidas üle eesti ülejäänud krossirajad rajatud on? Kas tõesti on kõik eraisikute maal? RMKst sain info, et krossirada oleks võimalik rajada ainult ammendunud karjääri aga hetkel soovitud asukoha raadiuses ühtegi sellist ei leidu. Huvitav kas seda on enne nähtud, et riik/vald eraldab maad sellise ettevõtmise tarbeks?


Honda CR250
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 826
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 10 korda

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #2 Postitas stev666 » 12 Nov 2017, 01:58

Prrrrrrr
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6497
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #3 Postitas mx77 » 12 Nov 2017, 09:46

Riik väga ei taha eraldada, RMK on rajanud ka omad maastikusõidurajad.
Vallaga ilmselt poleks probleemi, KOV maadel on mitu rada. Aga eks see eeldab häid suhteid vallas ja ka mõistlikku lähenemist. Selline maaeraldus hääletatakse alati valla volikogus läbi, seega poolt häälte arv on oluline.

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #4 Postitas raksike » 09 Jaan 2018, 08:32

Sai karjääri valdajat ja maanteeametit veel kiusatud oma küsimustega ja pika häda peale sain järgmise vastuse:

Selliseid karjääre, kus toimub kaevandamine kaevandamisloa alusel ja kus korraldatakse iga aastaseid motospordiüritusi ning kus on ka maaomaniku kirjalik luba antud ürituse korraldamiseks on selline tegevus seadusevastane vastavalt Maapõueseadusele. Mäeeraldisel kui ka mäeeraldise teenindusmaal pole sellist üritust seaduslikult võimalik korraldada. Sellist riski ei võta ei kaevandaja ega ka maaomanik, et seda luba anda.

Selliseid üritusi on võimalik korraldada ammendunud karjäärides kus on kaevandamisluba lõppenud ja hakatakse karjääri korrastama. Karjääri kaevandamise lõppedes peab kaevandaja karjääri korrastama vastava projekti alusel, mille järel on võimalik korrastatud maad taotleda kasutamiseks motospordi ürituse jaoks.


Peale seda vastust tundub, et ei ole isegi mõtet KOV-ga suhelda, kuna siin piirkonnas ei ole ammendunud karjääre ja kuhugi mujale ju nagunii midagi rajada ei tohi jne.

Ehk on kellelgi veel mingeid soovitusi, kommentaare antud teemal?
Honda CR250
Kasutaja avatar

Andrea
Postitusi: 669
Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
Tsikkel: KTM SD1290R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #5 Postitas Andrea » 09 Jaan 2018, 09:11

Ma võtaks ikkagi sinu asemel plaani selle KOV-ga suhtlemise. Karjäär ei ole ainuke variant sellise asja rajamiseks. Toon siinkohal näiteks Järvakandi "Motokompleksi", kus kohalikud huvilised said KOV-i nõusse ja rajasid krossiraja pealtnäha täitsa suvalisse kohta (jäi küll kasutuseta seisva tööstusala naabrusse, kuid asub siiski avalikul maal). Seega, ära mata maha seda KOV-ga suhtlemise mõtet.
Suzuki SV650 S 2001 -> Yamaha YZF750R 1995 -> Aprilia RSV 1000 Tuono 2003 -> Ducati 999 Biposto 2005 -> Ducati 1098 Streetfighter S 2009 -> Ducati Diavel Carbon 2011 -> Aprilia Tuono V4R APRC 2012 -> KTM SuperDuke 1290 R 2015

will111
Postitusi: 1865
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 139 korda

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #6 Postitas will111 » 09 Jaan 2018, 10:45

"Selliseid karjääre, kus toimub kaevandamine kaevandamisloa alusel ja kus korraldatakse iga aastaseid motospordiüritusi ning kus on ka maaomaniku kirjalik luba antud ürituse korraldamiseks on selline tegevus seadusevastane vastavalt Maapõueseadusele. Mäeeraldisel kui ka mäeeraldise teenindusmaal pole sellist üritust seaduslikult võimalik korraldada. Sellist riski ei võta ei kaevandaja ega ka maaomanik, et seda luba anda."

peab ikka olema väga geniaalne inimene, kes sellise selgitusega maha sai. mina lugesin igatahes 2 korda läbi ja ega ei saa aru küll, mida seal öelda taheti. loogilise ja loetava ning ka mõistetava eestikeelse lause koostamise oskus on inimesel koolis selgelt omandamata jäänud. aga niipalju kui aru saan siis on ikkagi olemas selliseid (aktiivseid) karjääre, kus korraldatakse vastavaid üritusi, ja samas on see siis väidetavalt ebaseaduslik mingisuguse "maapõueseaduse" tõttu? jääb muidugi selgusetuks, et mis täpsemalt selle ebaseaduslikuks muudab. samuti jääb selgusetuks, milles täpsemalt seisneb see üüratu risk, mida kaevandaja ega maaomanik vastaja vääramatul hinnangul kindlasti võtta ei taha. ma pakuks, et taolist juttu liiga tõsiselt või siis igatahes mitte lõpliku tõena võtta ei tasuks...sest noh, kui selle kirjutaja ei oska üsnagi lihtsasisulist mõistlikku lauset moodustada siis võib üsna vabalt eeldada, et samal isikul võib olla raskusi vähe keerukamatest lausetest (loe:seadused) korrektselt aru saamise ja nende tõlgendamisega. tõsisema huvi puhul tasuks vast endal uurida neid maapõeuseadusi ja tegelikke põhjuseid, miks mingi ürituse korraldamine (väidetavalt) seaduslik ei ole

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #7 Postitas raksike » 09 Jaan 2018, 11:25

Esialgu ma alustasingi juttu karjääri nö. valdajaga, kes mainis kah korduvalt, et kes vastutab kui midagi juhtub jne. Ok, siis lõin MTÜ, et ehk reguleeriks sõidu ajad ja kui miskit juhtub vms siis on vastutajaks MTÜ ja üritasin seda moodi kuidagi mingile kokkuleppele jõuda aga ei, see ei lugenud midagi. Siis ma saatsingi küsimuse, et see ei ole mingisugune argument, et "kes võtab vastutuse, kui midagi juhtub". Järgmisena edastas karjääri valdaja selle sama küsimuse maanteeametile ja sealt tuligi lõpuks see vastus, mille ma eelmisesse postitusse kopeerisin.
Ma saan aru, et praeguse valdajaga on kaevelepingud jne aga sai siis ka selgitatud, et kui saaksime loa seal tegutseda, siis valdaja saab ju ikkagi teha mida neil vaja oleks seal jne. Pakkusin ka välja teha mis iganes kokkulepped, kasvõi mingi osa karjääri kohta vms aga vastus on alati ühtne EI. Reaalselt ei ole seal juba aastaid midagi kaevandatud, kuna see pinnas mis seal hetkel on, ei olevat sobilik ja kõik mis varem oli seal sobilik, see on lihtsalt otsas.
Isegi renditasu eest kasutamise variandi olen pakkunud.

Enam ma selle teemaga eriti kellegi poole pöörduda ei oska.
Honda CR250
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3504
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 639 korda
Tänatud: 154 korda

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #8 Postitas urmas66 » 09 Jaan 2018, 13:58

Aga saa uuri kohalikust vallast,et kas ei peaks mõnda karjääri ammendunuks lugema,kuna seal tegevust juba aastaid ei toimu? Ja siis peale selle oleks sina see,kes sinna spordirajatise loob.Varsti ju valimised,võid isegi mõnele kohalikule poliitikule kurta oma muret.Kellele mingi karjääri alune maa kuulub, saad 2€ eest kinnisturegistrist vaadata.
ja siis kui poliitikud ei reageeri teavita ajakirjandust ,et näed tõprad torpedeerivad head algatust.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #9 Postitas raksike » 09 Jaan 2018, 14:05

Reaalselt on sellele karjäärile antud kaeveluba Eesti Teed ASile aastani 2025. Uurin kohalikust vallast aga ma kardan, et kui kaeveluba on selle ajani, siis keegi vaevalt hakkab seda ammendunuks lugema.
Honda CR250
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6497
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #10 Postitas mx77 » 09 Jaan 2018, 14:35

raksike kirjutas:Sai karjääri valdajat ja maanteeametit veel kiusatud oma küsimustega ja pika häda peale sain järgmise vastuse:

Selliseid karjääre, kus toimub kaevandamine kaevandamisloa alusel ja kus korraldatakse iga aastaseid motospordiüritusi ning kus on ka maaomaniku kirjalik luba antud ürituse korraldamiseks on selline tegevus seadusevastane vastavalt Maapõueseadusele. Mäeeraldisel kui ka mäeeraldise teenindusmaal pole sellist üritust seaduslikult võimalik korraldada. Sellist riski ei võta ei kaevandaja ega ka maaomanik, et seda luba anda.

Selliseid üritusi on võimalik korraldada ammendunud karjäärides kus on kaevandamisluba lõppenud ja hakatakse karjääri korrastama. Karjääri kaevandamise lõppedes peab kaevandaja karjääri korrastama vastava projekti alusel, mille järel on võimalik korrastatud maad taotleda kasutamiseks motospordi ürituse jaoks.


Peale seda vastust tundub, et ei ole isegi mõtet KOV-ga suhelda, kuna siin piirkonnas ei ole ammendunud karjääre ja kuhugi mujale ju nagunii midagi rajada ei tohi jne.

Ehk on kellelgi veel mingeid soovitusi, kommentaare antud teemal?


Lasin pilgu kiiresti vastavast seadusest üle ja tegemist on minu meelest käesoleval juhul lihtsalt laisa ametniku vastusega, kes soovib asja kaelast ära saada. Ei tule küll kuidagi välja, et mootorrattaga sõitmine võiks olla seadusevastane. Korrektne vastus peaks sisaldama ka viitseid vastavatele seadusepügalatele. Ilmselt on mõeldud järgmisi seadusepukte:
§ 14. Maapõue ja maavara kaitse põhimõtted
(1) Maapõue seisundit ja kasutamist mõjutava tegevuse korraldamisel tuleb haldusorganil tagada:
1) maavara kaevandamisväärsena säilimine juhul, kui ei ole tegemist maavara kaevandamisega, muul viisil looduslikust seisundist eemaldamise, kasutamise ega tarbimisega käesolevas seaduses või selle alusel lubatud ulatuses;
2) juurdepääs maavarale;
3) maavara majanduslikult otstarbekas ja säästlik kasutamine.

(2) Keskkonnaministeerium või valdkonna eest vastutava ministri volitatud asutus võib lubada maapõue seisundit ja kasutamist mõjutavat tegevust üksnes juhul, kui kavandatav tegevus:
1) ei halvenda maavara kaevandamisväärsena säilimise või maavarale juurdepääsu olemasolevat olukorda;
2) halvendab maavarale juurdepääsu olemasolevat olukorda, kuid tegevus ei ole püsiva iseloomuga või
3) halvendab maavara kaevandamisväärsena säilimise või maavarale juurdepääsu olemasolevat olukorda, kuid tegemist on ülekaaluka avaliku huviga ehitise, sealhulgas tehnovõrgu, rajatise või ehitusseadustiku tähenduses riigikaitselise ehitise (edaspidi riigikaitseline ehitis) ehitamisega, mille jaoks ei ole mõistlikku alternatiivset asukohta.


Minu arvates ei riku mootorrattaga sõitmine ühtegi neist punktidest. Mõistlik oleks suhelda ka Keskonnaministeeriumiga, see on tegelikult nende haldusala.

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #11 Postitas raksike » 09 Jaan 2018, 15:28

Edastasin küsimuse keskkonnaministeeriumile. Annan teada mis vastus sealt tuleb.
Minu meelest on kogu see aeg mis ma olen seda karjääri kasutust uurinud olnud kõik vastused justkui sellised, et saaks ainult oma kaelast ära ja see ajabki närvi ja annab jõudu juurde rohkem vaielda.
Kui on esitatud tõesed faktid, siis jään ka mina vait ja loobun üldse sellest mõttest aga seni üritan seda jonni edasi ajada.
Honda CR250

will111
Postitusi: 1865
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 139 korda

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #12 Postitas will111 » 09 Jaan 2018, 16:06

No eks see ongi eestis ametnike kõige suurem ja olulisem töö, asjad iga hinna eest kaelast ära saada ja üritada võimalikult vähe ressurssi ja aega kulutades inimestele võimalikul vähe midagi võimaldada ja kõige selle eest võimalikult palju raha küsida :D ega ma ei tea muidugi, võibolla mujal maailmas ka.
igatahes soovitaks ka edasi jaurata, eriti kui jaksu ja tahtmist on. Nagu arvata oligi siis vastuses mainitud maapõue seaduse teema tõesti mingit reaalselt piirangut mootorrattaga sõitmisele küll ei paista panevat. Ja kas vastusese asi mitte ei lasu mis iganes ürituse korraldamise puhul ürituse korraldajal? A'la, kui ma oman näiteks põldu, ja rendin seda välja jalgpallivõistluse jaoks mingile orgile, kes korraldab võistlust ja võistluses saab keegi surma...ega siis ju mina kui maa omanik ei muutu seetõttu vastutavaks selle surma osas. See on ju täis absurd
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 718
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 153 korda

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #13 Postitas Jesper » 09 Jaan 2018, 19:07

Mitte paha pärast, aga sedasi sõdides, seadustes näpuga järgi ajades, jonnides ja kurja vahtu välja pritsides ei saavuta sa midagi. Sul jääb puudu mingi teatud kirja- või asjaajamisoskus, mis sellised projektid liikuma paneb.

Igasugu selliste ettevõtmiste puhul on nr. 1 liigutus leida poolehoid kohalikus omavalitsuses - hea kui oleks vähemalt selle isiku tasandil, kes koordineerib valla laste huviringe jms, veel parem kui volikogu tasandil. Nii ei saa teistesse inimestesse suhtuda, et MINA tahan, MINA teen, kõik teised on vastu. Pane end näiteks sellesama karjääri valdaja kingadesse - kui mingi põngerjas end seal trennis pooleks kukub ja vanemad kahjutasu nõudma tulevad, siis kolm korda võid ise arvata, kellelt:
a) mingilt sinu mtü-lt, mille vara on kaks pastakat ja viis kruvikeerajat
b) teedeehitusfirmalt, mille likviidsuspuhver jooksvateks kuludeks on ilmselt seitsmekohaline.

Katsu natuke teistest inimestest aru saada ja elu läheb palju lihtsamaks - lõppkokkuvõttes pole motokross maailma kõige tähtsam asi, isegi noorte oma.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3504
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 639 korda
Tänatud: 154 korda

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #14 Postitas urmas66 » 09 Jaan 2018, 20:25

Mis piirkonnast või maakonnast(kui valda nimetada ei taha) üldse jutt käib?
Eesti teed AS on ju ka riigi ettevõte ja selle kohapealt on omavalitsuse tugi kohe kindlasti argument.Vaata Jesperi soovitus
Mis ohutusse puutub,siis will mainis väga õigesti ära,et ürituse korraldaja vastutab ohutuse ja muu eest ,mitte maa rendile andja.Ehk siis kui mingit karjääri ei kasutata ja ei plaanita ka kasutada järgmised aastad,kuni kaevandusloa lõppemiseni,siis teoreetilist takistust ju justkui pole.On ametnike takistus,kes ei viitsi või soovi asjaga tegeleda.
MTÜ tegid,tee ka korralik äriplaan antud tegevusega tegelemiseks ja mine sellega valda.Proovi leida oma tegevusele toetajaid.Uuri PRIA meetmeid,kas sinu tegevus oleks ka mingi toetuse kõlblik.Kui on, kirjuta projekt(ise ei oska otsi abilisi),mis oleks korralikult tehtud(on keeruline tean,aga mitte üle mõistuse keeruline).Maaelu ja noorsoo tegevuse arendamine jne. võiks olla märksõnad.
Muidugi kui asud Rail Baltica mõjupiirkonnas ja ka karjäär võib tulevikus olla selle jaoks reserveeritud,siis võib olla tõesti raske sinna midagi teha.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1252
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #15 Postitas Vint » 09 Jaan 2018, 21:03

Soovitaks kasutajaga "Lärm" (Riho Kollist) ühendust võtta, ta on aastaid korraldanud, Rannu karjääris võistlusi ja muud sellist. memberlist.php?mode=viewprofile&u=13563 Helista! Ega ta siin palju ei käi, kui just mingeid võistlusi pole orgunnimas.

Ühekordne üritus, korra aastas, võib küll natuke teisiti olla, võrreldes alalise kasutusega aga pakun et saad tema kaudu asjast paremat selgust.

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #16 Postitas raksike » 09 Jaan 2018, 21:03

Olen nõus kõigega, mida eespool kõnelejad on välja toonud. Mul on väga hea meel, et nii kiirelt on antud teemasse tulnud väga palju kasulike soovitusi, kui ka natukene kriitikat, mis käib asja juurde ja vb toob mõne koha pealt maale tagasi :)

Vaatan esialgu, mis vastus tuleb keskkonnaministeeriumilt ja samuti KOV-lt, ning siis tegutsen edasi.
Honda CR250

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #17 Postitas raksike » 18 Jaan 2018, 14:14

Vastus minu pöördumisele Keskkonnaministeeriumilt:

Soovisite oma 09.01.2018 e-kirjas Keskkonnaministeeriumi seisukohta, kas motospordiürituste korraldamine tegutsevas karjääris on vastuolus maapõueseadusega (edaspidi MaaPS) või mitte.
Nimetatud küsimuses on asjakohased Teie kirjas väljatoodud MaaPS § 14, aga ka § 16, mille kohaselt maavara kaevandamisel tuleb tagada maardlasse jääva maavara kasutamis- ja kaevandamisväärsena säilimine ning § 78, mis käsitleb kaevandamise ohutusnõudeid.
Need sätted koostoimes tõepoolest otseselt ei keela motospordiürituste korraldamist tegutsevas karjääris, kui on tagatud maavara säilimine kaevandamisväärsena, ligipääs sellele ei halvene ja ohutusnõuded on täidetud. Samas igal konkreetsel juhul peab tegevuse võimalikku mõju hindama loa omanik, kuna lõppkokkuvõttes tema vastutab kaevandamisloaga määratud territooriumil toimuva eest. Seejuures tuleb silmas pidada, et kaevandamisega mitteseotud tegevusi võib muuhulgas piirata ka näiteks kaevandamisloa omaniku maarendileping, mis võib tähendada, et täiendavateks tegevusteks on lisaks vajalik maaomaniku nõusolek.
Eelneva kokkuvõttena ei pruugi motospordiürituse korraldamine tegutsevas karjääris olla vastuolus MaaPSga, aga selle lubamine on loa omaniku (mõnel juhul lisaks ka maaomaniku) otsustada ja ürituste lubamise kohustust neil ei ole.
Honda CR250
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6497
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #18 Postitas mx77 » 18 Jaan 2018, 14:30

Täiesti loogiline vastus ju. Tõendab järjekordselt et MNT-s on suht rumal kaader koos.

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #19 Postitas raksike » 18 Jaan 2018, 14:40

Vastuse üle ei oska jah ühtegi halba sõna öelda. Ainukene asi selle vastuse juures, mis mulle ei meeldi on järgmine lause:
:)

Samas igal konkreetsel juhul peab tegevuse võimalikku mõju hindama loa omanik, kuna lõppkokkuvõttes tema vastutab kaevandamisloaga määratud territooriumil toimuva eest.

Mind huvitab, kas võimalik oleks kooskõlastada mingisugune leping, et juhul kui juhtub midagi mis on otseselt seotud nö. krossi tegevusega, siis sellisel juhul võtaks vastutuse krossiklubi vms?
Honda CR250
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6497
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #20 Postitas mx77 » 18 Jaan 2018, 14:54

Eks see leping peab sul niikuinii olema sõlmitud loa omanikuga, sest vastutab tema. Seega ei pääse sa sellest kaeveloa omanikust üle ega ümber.

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #21 Postitas raksike » 18 Jaan 2018, 15:03

Seda muidugi. Ma lihtsalt mõtlesin, et kui midagi juhtub siis saaks 100% kogu vastutuse omale MTÜ. Aga päris 100% nii see vist kahjuks võimalik ei ole seaduse järgi.
Honda CR250
Kasutaja avatar

Andrea
Postitusi: 669
Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
Tsikkel: KTM SD1290R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #22 Postitas Andrea » 18 Jaan 2018, 15:15

Oleneb muidugi, mis sorti vastutust Sa mõtled. Sisuliselt saab lepinguga ikkagi asja väga konkreetselt kindlaks määrata, millistel juhtudel on MTÜ vastutav. Varaliste nõuete puhul hetkel pähe ei tule, mis võiks nende jagamist piirata. Kui isegi mingit sorti vastutust ei saa MTÜ oma õlule võtta ja selgub, et loaomanik või maaomanik vastutab MTÜ tegevuse tõttu III isiku ees, siis saab lepingus kokku leppida ka nt loa- või maaomaniku regressiooniõiguses, s.t esmalt vastutab loa- või maaomanik, kellel tekib lepingu pinnal omakorda õigus kantud kulud ja kahju MTÜ-lt sisse nõuda.
Suzuki SV650 S 2001 -> Yamaha YZF750R 1995 -> Aprilia RSV 1000 Tuono 2003 -> Ducati 999 Biposto 2005 -> Ducati 1098 Streetfighter S 2009 -> Ducati Diavel Carbon 2011 -> Aprilia Tuono V4R APRC 2012 -> KTM SuperDuke 1290 R 2015
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 718
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 153 korda

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #23 Postitas Jesper » 18 Jaan 2018, 16:10

Minul isiklikult on suht raske ette kujutada, kuidas krossirada suudaks maavara (ehk antud juhul liiva?) kaevandamiskõlbmatuks muuta. See on ikka mingite natuke suurema kaliibriga ettevõtmiste jaoks mõeldud seadus.

Aga põhimõtteliselt ütles see ametnik sama mis ma juba kirjutasin - katsu kuidagi asi nii kaugele saada et vald kui maaomanik moraalselt õla alla paneks, pärast seda on kaevandajal ka pinged maas tõenäoliselt.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6497
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 122 korda
Kontakt:

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #24 Postitas mx77 » 18 Jaan 2018, 16:19

Ja vallaga soovitan katsuda silmast silma suhelda, mitte pommitada ametlike päringutega. Viimasel juhul satud sa ebameeldivate kodanike nimekirja ja sinuga ei taheta eriti asju ajada.

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #25 Postitas raksike » 18 Jaan 2018, 17:23

Seoses selle vastutuse kokkuleppe teemaga, ma suhtlesin veelkord keskkonnaametiga ja sealt öeldi mulle nii:

Selle kokkuleppe osaks võib mingil kujul olla ka Teie kirjeldatud leping, mis võimaldaks loa omanikul Teilt võimalike kahjude kompenseerimist nõuda, kuid seaduse silmis jääb otseselt vastutama ikkagi loa omanik. See tähendab, et kui Teie üritus põhjustab nt kaevandamisalase rikkumise, siis enamikel juhtudel saab karistada loa omanik, kes siis saaks omakorda nõuda Teilt kahjude kompenseerimist, aga temale jääks ikkagi nö märk külge. Lepinguga kaevandamisloga kaasnevat vastutust ära anda ei saa.

Ma hakkan nüüd uuesti suhtlema hetke kaeveloa omanikuga ja vaatan, mis kostavad kogu selle jutu peale :wink:
Honda CR250

Teema algataja
raksike
Postitusi: 18
Liitunud: 24 Veebr 2007, 14:02

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #26 Postitas raksike » 06 Veebr 2018, 11:03

Sai siis pakutud kõikvõimalikud variandid aga vastus on tulnud siiski negatiivne. Tundub, et ega seda suhtumist ei ole võimalik ka muuta.
Honda CR250
Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 247
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Krossiraja rajamine

Lugemata postitus #27 Postitas Pira » 18 Apr 2018, 11:55

Tere

Natuke olen seda asja ka ise uurinud ja hetkel meil vähemalt vaja lihtsalt oodata kuni mingi reform lõpule viiakse. Mulle öeldi, et karjäärimaa kus enam ei kaevandata ja kõik muud maad tahab riik anda RMK hadusalasse.
Hetkel on maaomanikud: Riik, RMK, Omavalitsused ja teedevalitsus.
Riigilt ei saa põhimõtteliselt midagi, kuna nad on kohustatud avaliku enampakkumise korraldama. Kasutusse andma nad lihtsalt ei viitsi tegeleda sellega...Kuidagi vastu töötavad.
RMK-lt on omavalitsustel lihtsam sotsiaalseks otstarmeks maad kasutada võtta.
Kõige lihtsam on kui maa on kohe omavalitsuse hallata.
Tegelikult kui seda meie janti suures pildis vaadata ja ridade vahelt lugeda siis kõik jookseb ummuksisse omavalitsuses kuna sealt puudub huvi selle asjaga tegeleda. Kuigi on neil päris suured võimalused.

Hetkel oled natuke hiljaks jäänud lihtsamaks lahenduseks. Varem kui olid veel Maavalitsused mis suleti eelmisel aastal, täpsem olla siis õigused võeti neilt eelmisel suvel juba. Nemad said riigilt võtta maad ja anda omavalitsustele sotsiaal kasutusse.

See suhteliselt nokk kinni saba lahti asja ajamine.




Mine “Kross ja enduro”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline