Motokrossi alustamine

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Alv15
Postitusi: 374
Liitunud: 05 Aug 2003, 00:28
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Motokrossi alustamine

Lugemata postitus Postitas Alv15 »

:idea: mõtlen siin vaikselt motokrossi peale et äkki targemad oskaks aidata.Et kui suure kubatuuriga alustada kui palju see umbes maksma läheks ja nii mõndagi veel.Ise saan kohe 16 ja ütleme nii et pole just proff tsikli sõitja kuid üldiselt rolleritega olen tegelend 4 aastat ja midagi ma ikka asjast jagan päris lol pole :lol:

ette tänades Alv
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

no 16 on natuke hilja alustada küll, aga kui tahad tegeleda siis igal juhul. Osta tsikkel, ilmselt siis 85 või 125, tee kõvasti trenni(hoiatan sellega kaasnevad päris normaalsed kulutused), Mina alustaksin harrastaja klassis ja kui juba tegija siis miks mitte ka juba kõvemate seas. Ma muidu pole absoluutselt seoses võistluskrossiga, ma lihtsalt seletan siin.

Külaline

Lugemata postitus Postitas Külaline »

masin ikka sinu vanuses 125ccm. Maksma läheb see sul ikka kõvasti ja koonerdada ei tohi muidu maksad veel rohkem. Kõige rohkem maksabki siis rattas, ratta hooldus ja kaitsmed. Ega minagi seaotud pole võistluskrossiga nii, et las targemad räägivad.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alv15
Postitusi: 374
Liitunud: 05 Aug 2003, 00:28
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Alv15 »

ei ma päris võistlus ei mõelnud nii harrastajana rohkem.. :roll: kes teab vb ka kunagi võistljustel...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alv15
Postitusi: 374
Liitunud: 05 Aug 2003, 00:28
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Alv15 »

seda ka et kui palju umbes lähex niisama harrastajal see asi maksma..

Külaline

Lugemata postitus Postitas Külaline »

Aga räägi natuke täpsemalt! Kui palju tahad ratta peale raisata? kui vanem ratas siis rohkem hoolduse peale kui uuemal jne. Loomulikult on sellised osad mis koguaeg kuluvad nt kolb+rõngad(ca 1500eek), siis õlide peale läheb päris palju ning sellised jupid mis nii kiiresti ei kulu, näiteks kummid,hammasrattad,piduriklotsid,kett,väntvõll jne. Arvestama pead sellega et krossitsiklil kuluvad kõik asjad tublisti kiiremini kui tänavasõidu rattal. Kui tahad võistlema hakata siis läheb veel võistluslitsents,klubi maksumus, kindlustus ja võistlus maksumus. rohkem nagu ei tulegi meelde aga kindlasti keegi teine tuleb?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Alv15
Postitusi: 374
Liitunud: 05 Aug 2003, 00:28
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Alv15 »

no arvata on et nii 98 aasta ratas ex .. et sinna ei peax eriti palju neid osi panema kui mingisugune remont tehtud ka ikka on ja nii 80 ccm ja umb 10-12000 ratas umb osta on liiga odav?

AnnikaM

Lugemata postitus Postitas AnnikaM »

10-12000 ei ole liiga odav minu meelest, kõik oleneb ju ratta seisukorrast...kui sa lihtsalt sõitmiseks, siis ju täitsa paras hind või mis?
Olemas on ju harrastajate sõidud ka, kui juba kõvem käsi oled , siis kui soovi on saad oma oskusi seal proovile panna... muidugi läheb sul üks hea summa ka varustusele- kiiver, kaitsmed jne...Kiivri raha pealt ära koonerda :!: see üks elutähtis asjandus sõna otseses mõttes :!: Igatahes edu sulle! :) :wink:

Külaline

Lugemata postitus Postitas Külaline »

Kui võistlema ikka tahad hakata siis 10-12k eest sa selleks ikka korraliku ratast ei saa, aga metsas sõitmiseks kõlbab küll kui ikka heas korras. Varustuse peale peaks ikka oma 5000-6000 minema(kiiver,prillid,saapad,põlvekaitsmed,kerekaitse).

octavio
Postitusi: 120
Liitunud: 29 Veebr 2004, 15:17
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas octavio »

saapad ise maksavad 4000 pane kiiver ja kaitsmed riided juurde siis varustuse peaksid 10000.- ehk kätte saama.olenem mis seisukorras ratast osta tahad.Tegelikult ratas mis on alla 2000a ja võistlusel pidevalt olnud siis võid kindel olla et saad mingi raipe omale kaela mida aina remondid.Korraliku ratta hind hakkab umbes 20-30st tuhandest ikkagi.Ja 80 st ära ka osta, usu mind pärast kahetsed!! Ja ega kolb eriti ei kulu midagi kui ohufiltri peale igat sõitu ära puhastad.Võibolla leoki või edit kuuse sugune vend vahetab peale paari sõitu selliseid asju.
Kasutaja avatar

|Maku|
Postitusi: 123
Liitunud: 26 Apr 2004, 11:02

Lugemata postitus Postitas |Maku| »

Julgen tõsiselt vastu vaielda, et 16 on liiga suur vanus motokrossiga tegelemise alustamiseks. Võin mitmeid kõvasid nimesid tuua, kes on veel hiljemgi alustanud, ka maailmamastaabis. Mina soovitan 16 aastasele poisile võrri (125). Ära alguses kiirusta. Hakka korralikult ja rahulikult tehnikaid õppima, mitte tühjalt ringi käulama. 1998 aasta võrri peaksid alla 20t krooni saama. Säti ratas endale vastavaks ja proovi. Kui midagi veel siis küsi..
Life is full of surprises..

raynu

Lugemata postitus Postitas raynu »

kindlasti osta 125-ne....aga arvestama pead ka sellega et krossiratastel käib mootori seisukorra hindamine ikkagi selle järgi mitu tundi on sõitnud...ning kui ikka tundide arv täis siis lihtsalt peab teatud jubinad ära vahetama kui ei taha et hiljem hullem oleks....ahjaa arvan et eelpool kõneleja rääkis siiski Edik Kuusest, mitte editist :lol: ......ning kuna oleme sugulussidemetes siis tean öelda et ei tema ega ka tema sõbrad krossimehed ei vaheta midagi peale paari - kolme sõitu vaid ikka just siis kui selleks on vajadus või ettenähtud aeg.

Endrik

Lugemata postitus Postitas Endrik »

Ma soovitaks ka juba 125-t ja ma arvan, et korras ratta võib saada ka nõks alla 20 000 EEK ja selle ratta hind ei lange oluliselt. Ostmisel võta keegi kaasa kes on ratastega kokku puutunud varem. Kõige tähtsam on vaadata raami seisukorda, et poleks kõver, mõrane ja kõik puksid, laagrid jne. oleks OK.(näit. honda tagakiige laagerikompl. maksab 2k ja amordi lingi laagrid sama + seal on veel 10neid mõttetult kalleid jubinaid). Mootor peaks käima ilma suuremate kolinateta, kuigi 2T ongi selline tirin kogu aeg sees. Sõitu ise alustasin põllu peal 8t sõites. Võtad norm. suurusega 8 ja õpid lihtsalt tsiklit korralikult kallutama ja samas võib minna ka kohe rajale. Tähtis on jälgida et hoiad küünarnukke üleval ja põlvedega surud tsikli jalgevahele kinni ja kõik muu tuleb juba ise harjutades ja teiste pealt vaadates. Ise alustasin ma 125 CZiga, millega sõitsin paar aastat oma lõbuks, siis muretsesin uuema lääne ratta(mis on nüüd küll varastatud) ja sõitsin hobi klassis(muud valikut ei ole), kuigi peaks ütlema, et selle klassi esimesed 10(kokku üle 100:)) venda on oma sõiduoskustelt rohkem kui harrastajad.
Edu ratta leidmisel, kuigi mul on vist sama tee ees, kuid praegu on veel deprekas nii suur, et ei taha tsikleid nähagi.

Wildrider

Lugemata postitus Postitas Wildrider »

Karupoeg puhh kirjutas:
no 16 on natuke hilja alustada küll, aga kui tahad tegeleda siis igal juhul. Osta tsikkel, ilmselt siis 85 või 125, tee kõvasti trenni(hoiatan sellega kaasnevad päris normaalsed kulutused), Mina alustaksin harrastaja klassis ja kui juba tegija siis miks mitte ka juba kõvemate seas. Ma muidu pole absoluutselt seoses võistluskrossiga, ma lihtsalt seletan siin.
mis krdi sousti sa ajad et 16 liiga vana....vend tahab krossi sõita mitte maailma meistriks saada...kle päris paljud hakkavad 40a-lt sõitma!

rivo1989

Lugemata postitus Postitas rivo1989 »

mina ka just hakkasin sõitma krossi ise olen 15 aastane ja ostsin kohe 99a sx125 ktmi,aravn et sellises vanuses ei tasuks juba 80 osta minek neil sama tegelikult enam vähem.ei tea ei ole veel midagi teinud tsiklile peale õlide ja hammakate ja keti vahetuse,peab tegema jah kõvasti trenni ,muidu lihtsalt paar ringi ja kõik,endal on ka juba umbes 6aastat roller olnud ja tundub et sellest on abi olnud,jagan asja juba pärsi hästi,aga noh roller ja krossikas see ikka täitsa erinev,vaatad küll esiese korraga et mis siis ikka on annab lappi aga,aga ikka ei ole küll lased ikka 1-2 käiguga.ja tehnika on null veel.soovitan ka osta 125 masinat,hetkel müün oma ktmi 17000 eest

noortsiklist

Lugemata postitus Postitas noortsiklist »

16 on täiesti norm vanus krossi hakata sõitma, aga enne peaks ikka käe soojaks tegema mingi tavalise masinaga nagu roller (tema puhul) või siis mingi vene masin näiteks minsk või siis 175ne.
ma olen ise 15 ja olen tsiklitega juba 7 aastaselt alates kokku puutunud.

cha0s

Lugemata postitus Postitas cha0s »

ma ise 14, mul on kawasaki kx 80 käib edasi küll, aga sina peaks jah juba 125cc ostma..sest oled juba piisavalt vana ja pakun et oled juba päris suur (pikk) 80 cc jaoks, sul ikka 125!!! (varsti plaanis enda masin maha müüa ja 125 cc osta :twisted: ) :twisted:

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Vanusest pole lugu, peaasi et tahtmist on... ja raha.
125 2 takti on kõige õigem valik alguseks. Odav üleval pidada ja õpid õieti sõitma.
Hinnaklassis -20 000 ei saa mingist aastarvust jms. eriti kinni pidada. Loeb ikka konkreetse tsikli olukord jms. Mingeid teatud pille pole üldse mõtet vaadatagi. Kui Honda võrri võib osta 20 tonni eest kivinäoga ka 94-95 aasta ( kui tehniliselt ok muidugi) siis näiteks KTM on alles 99 aastast normaalne, enne seda tegi selliseid käkke, et tule jumal appi. Kawakas on ka vähe kahtlane ost vahest. Neil see klapisüsteem siuke imelik, et vanad ei taha käia eriti enam tihtipeale. Suzukist soovitaks üldse suure kaarega mööda käia v.a uued aga neid pole niikuinii. Yamu võrr on kah siuke üsna kuulikindel. Igasugu Husqvarnad ja TM-id on jälle varuosa poole pealt vähe keeruline teema. Pead ise kuskilt soomest või netist sebima ja see tähendab, et raha aeg krediitkaardid jms stuff.

Sõitma õppimise koha pealt, leia omale sõbrad kellega koos trennis käia ja ära kuula esialgu igasugu keerulisi nõuandeid a'la sirge peal süida varbad jalaraual ja suru hüppeid maha jne. Niikuinii sa aru ei saa esimesed paar-kolm aastat mis see tegelikult tähendab, sest teed kõike veel nii kehvasti ja oma "vaimusilmas" liigud sa tunduvalt kiiremini kui tegelikult :)

Kross on kahjuks(või õnneks) selline ala kus tsikli osa on üsna väike. Korras 90-ndate alguse tsikliga harrastajate klassi võita ei probleem kui teed usinasti trenni ja sõita oskad. Miks keegi ei tee nii on tark küsimus?, sest 90 aasta Honda CR250 näiteks ei saa uuena osta ja kui kõvasti treenid (mis eeldab head rahalist baasi) on odavam uus tsikkel osta kui mingit vana romu putitada kuigi saab ka nii. Elavaid näiteid saab siin tuua küll.

Algatuseks tuleks aga alustada tõesti kaheksate tegemisest, kiirendamise ja pidurdamise õppimisest. Kui C klassi sõitu kõrvalt vaadata siis seal heal juhul 5 meest oskavad üldse tsiklit "kiireks ajada" ja pidurdamisest ma parem ei räägigi.
Aga eks ta selline oma lõbuks värk rohkem ongi, palju lõbusam on ju natuke hüpata kui hullumeelselt oma pidurdusmaade ja kurvisõiduga vaeva näha.

Tark on omale muidugi mõni abimees leida. Eriti hea kui on mõni vanakooli mees kes ei hakka liigset jama suust välja ajama vaid õpetab kurvi sõitma ja sirge peal lahti hoidma. Nendest kahest aitab, et c klassi top 10 olla.
Kui veel hüpped ka üle saab ja sõidu lõpuni vastu pead siis oled top 5 iga kell. Siinjuures muidugi tuleb lisada veel lihtne tõde, et sa pead tahtma võidu sõita, kõigist mööda !
On lihtsalt vendi kes on aastaid trennis nii kiired et karistavad endast klass tugevamaid mehi iga kandi pealt aga kui võidusõiduks läheb ei saa C klassis finaali...

Ja tahtmist kõvasti, isegi kui hypertalent oled, ei juhtu aastaga suurt midagi. Aga hypertalente on maailmas kolm neli nii et lohuta ennast teadmisega, et kolm neli aastakest pead kindlasti treenima, et midagi tulema hakkaks ning ise vahest rõõmustada saaks; ahh sa raks kui lahedalt ma täna kurvi lasin :)

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Lisaks veel:

Kuna oled TArtu kandist ja huvi tõsine võid ühendust võtta sellise inimese nagu Gunnariga, tel on tal 55 72 112 ja räägi et tahad tsiklit ja kindlasti aitab ta remondi-osade-varustusega sobivate hindadega, eriti juhul kui usl mõni asi sobib kasutatud vms.
Ja kui ta nõusse saad, et ta sind trennis aitaks võin garanteerida, et ta annab sulle lihtsaid aga tõhusaid nõuandeid.

Wildrider

Lugemata postitus Postitas Wildrider »

jaa gunnar oskab aidata ja seletab väga hästi...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”