EMF

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded


racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas racerx »

Ällu diskussiooni võimalikuks tekkeks hetkel ja arvatavasti ka edaspidi ongi vajalik vestluspartneri mõtte mõistmine. Arutelu arenedes võib ette tulla veelgi keerukamaid mõttekäike mille selgitamine pole mitte vaid ajaraisk vaid täiesti otstarbetu. Asjaliku arutelu mõte muideks ongi, et selles osalejad mitte ainult ei mõista algataja mõttekäike, vaid oskavad sinna lisada uusi väärtusi kas siis iseenese loomuliku ja selgitusi mittenõudva täienemise või veelgi enam mõne reaalse lahenduse väljatöötamise näol.
Seega asjast rääkida ei keela sul mitte keegi.

Härra Leib seda ma just silmas pidasingi kuid täpsustan veidi. EHKK il on kindlasti Pro väljundit tarvis. Sealt sarjast vähem või rohkem tekib ikkagi sõitjad kelle ambitsioonid on suuremad kui amatöörsport ja Eesti. Hetkel loovad nad seda ise, kuid elu on näidanud seda korduvalt, et sport võidab alati. Mistõttu olukord kus EHKK on sunnitud ise pro väljundi looma ei pruugi olla positiivne sellele heale amatöörspordi õhkkonnale mis praegu neid üritusi iseloomustab ja hobimehi kokku tulema kannustab.
Ma ei arva sugugi, et nad sellega hakkama ei saaks. Selles pole üldse küsimus. Kuid ka olemasoleva hoidmine ja kvaliteedi järjepidev tõstmine pikaajaliselt nõuab aega ning kulutusi.
Kui arvata, et EHKKile üldse pro väljundit tarvis poleks, siis tekib küsimus, et miks nad üldse auhindu jagavad. Ikkagi võidusõidu eesmärk on saada esimeseks. Ja siin hetkel rahulolematus on ju selles, et EHKK i sarjast tulnud ambitsioon ei leia piisavat motivatsiooni EMF pakutavas, mistõttu rahulolematuse vältimiseks, EHKK juba mõnda aega liigub ise pro väljundi loomise suunas, nagu me näeme. Kuid see on kõik loomulik areng, öelda, et miski on vale või õige on täiesti ebakohane. Puu kasvab metsas nagu ta kasvab.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Aix. seleta mulle alustuseks, mis asi ON Pro väljund ja miks EHKK-il peaks seda vaja olema?
Siis läheks keerulisemate teemade juurde edasi.

PS. mitte et ma just nüüd mõni ülitark oleksin (näiteks Jõks on kindlasti must targem), aga ära nüüd ikka ennast must targemaks ka pea, this has NO any proof whatsoever :D


leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas leib »

EHHKi mees annaks ju sellele vastuse,plaanivad nad pro klassi vōi mitte aga kui osadel etappidel osalevad eesti tipud on see igastahes noorte poiste arenguks kasulik .

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Kuigi lihtsad asjad tehakse vahel keeruliseks siis tegelikult lihtsuses peitub lahendus, kuid siiski ei soovi kõik lihtsaid lahendusi ja seda võibki nimetada demokraatiaks 8)

Ja tänud Igorile :bsmile:

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas lärm »

kõik siin teemas sönavötnud mehed ette otsa emfile ja küll tahaks tulemusi näha möne aasta pärast :D :D :D

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas mx77 »

lärm kirjutas:

kõik siin teemas sönavötnud mehed ette otsa emfile ja küll tahaks tulemusi näha möne aasta pärast :D :D :D

eriti sisukas kommentaar muidugi, see viib kindlasti asja edasi. TÖÖTAB!
Eriti küüniline, arvestades, et posti autor on mingis osas samuti EMF funktsionär ja teadaolevalt on ka tema alakomisjonis lahendamata asju piisavalt.

Viimati muutis mx77, 22 Okt 2013, 10:04, muudetud 1 kord kokku.

leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas leib »

mx77 kirjutas:
lärm kirjutas:

kõik siin teemas sönavötnud mehed ette otsa emfile ja küll tahaks tulemusi näha möne aasta pärast :D :D :D

eriti sisukas kommentaar muidugi, see viib kindlasti asja edasi. TÖÖTAB!

Aga mis kommentaari sa tahad mehelt, kel kuumad suhted juhtkonnaga.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas mella »

Siiani on kirjutatud, mis halvasti on.

Aga kirjutage, mida EMF peaks tegema ja kuidas seda peaks tegema ja kust selleks raha peaks tulema.

Ehk siis kuidas muuta seda, millega rahul ei olda.


lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas lärm »

oih ,palun vabandust kommentaari eest,(keegi vist tundis puudutatuna ennast) lihtsalt ju praegu võimalus kandideerida,et miks mitte te ei proovi siis kandideerida ja köike heaks muuta .
Olen seda mammuatmist juba Karjääri Kärnatamiste aegadest kuulnud ,absoluutselt üks ja sama ,mitte sittagi pole muutunud ja ikka ühed ja samad mammutajad-----kurat mehed nüüd on ju vöimalus näidake mis suudate ja töestage ,et oskate peale googlist seaduste näpuga jälje ajamise midagi muud ka . Kandideerige EMFi ette otsa ja tõestage endid. nüüd on see hetk ja võimalus käes.
Enduro komisjon alustab tööd juba nädala pärast esimesel koosolekul,samuti mäkketõus, muudes asjades ei oska kaasa rääkida,aga minu arust enduuro toimib eestis hetkel paremini kui eales varem.
Mellal hea küsimus-----mis siis hetkel väga halb on?????? Ärge jumal eest nüüd vastake ,et vaene tsiklihuviline peab selle "ülikalli" 20eur ühekordse litsentsi ostma ,see viskaks küll juba pärast 5 aastat okse lahti. Aga tösiselt tooge palun näiteks kasvöi Enduro kohapealt mis halvasti mis hästi ,järgmine nädal hakkab enduro komisjon tööle ja seal töesti heameelega toon bikeri poolt üles töstetud probleemid esile .
ootan ????

Lärm

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Lärm, esiteks, kui keegi kandideerib, siis kandideerib ta aastakoosolekul, aga mitte bikeris. Mulle on kunagi pakutud Biene kohta, aga ma ei olnud huvitatud.
Mella mellaks, ta ei saa niikuinii pooltest asjadest aru.
Aga sa Lärm võik mulle selgitada, et kui EMF-i poolel on kõik nii hästi, siis miks MX1 ja MX2 klassis ei saada kahe klassi peale kokku stardipuud täis ja miks eriti s**t seis on 65 ja 85 klassis, kus paljudel võistlustel on alla 5-e eesti võistleja kohal? Lisaks said noorsportlaste vanemad veel kokku pika listi probleemidest.

Enduuros on siiani lahendamata sportrataste registri küsimus (autosportlased said hakkama) ja tegelikult pole keegi ka sellega tegelenud. Ja ära hakka rääkima, et kõik on parimas korras ja sa lepid kohaliku konstaabliga kokku.

Kasutaja avatar

Jumbu
Postitusi: 245
Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
Tsikkel: Gas Gas, HD rott
Asukoht: Harjumaa, Habaja
Tänatud: 2 korda

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas Jumbu »

mx77 kirjutas:

Enduuros on siiani lahendamata sportrataste registri küsimus (autosportlased said hakkama) ja tegelikult pole keegi ka sellega tegelenud. Ja ära hakka rääkima, et kõik on parimas korras ja sa lepid kohaliku konstaabliga kokku.

Milleks seda sportrataste registrit, kui enamus endurokad saab "tavaregistrisse" :bsmile: ja pole vaja konstaabliga leppida.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jumbu kirjutas:
mx77 kirjutas:

Enduuros on siiani lahendamata sportrataste registri küsimus (autosportlased said hakkama) ja tegelikult pole keegi ka sellega tegelenud. Ja ära hakka rääkima, et kõik on parimas korras ja sa lepid kohaliku konstaabliga kokku.

Milleks seda sportrataste registrit, kui enamus endurokad saab "tavaregistrisse" :bsmile: ja pole vaja konstaabliga leppida.

Saad näiteks vabastuse kohustusliku kindlustuse maksmisest. Kuna paljud enduurokad teedele ei satu, siis suht mõttetu kulu.

Kasutaja avatar

Jumbu
Postitusi: 245
Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
Tsikkel: Gas Gas, HD rott
Asukoht: Harjumaa, Habaja
Tänatud: 2 korda

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas Jumbu »

mx77 kirjutas:
Jumbu kirjutas:
mx77 kirjutas:

Enduuros on siiani lahendamata sportrataste registri küsimus (autosportlased said hakkama) ja tegelikult pole keegi ka sellega tegelenud. Ja ära hakka rääkima, et kõik on parimas korras ja sa lepid kohaliku konstaabliga kokku.

Milleks seda sportrataste registrit, kui enamus endurokad saab "tavaregistrisse" :bsmile: ja pole vaja konstaabliga leppida.

Saad näiteks vabastuse kohustusliku kindlustuse maksmisest. Kuna paljud enduurokad teedele ei satu, siis suht mõttetu kulu.

Noh, siis teed "EI" kindlustuslepingu ja kulusid ei ole :)


leib
Postitusi: 185
Liitunud: 10 Mär 2013, 03:54
Tsikkel: Cz 86

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas leib »

[quote="mx77"]Lärm, esiteks, kui keegi kandideerib, siis kandideerib ta aastakoosolekul, aga mitte bikeris. Mulle on kunagi pakutud Biene kohta, aga ma ei ....

Oh ,oh uudist aga linnukesed turul tänahommikul siristasid ,et uus BANDE on juba olemas ,keda esitada suurkogule ehk isandate jooksupoiss ,eks äripartner ja mulgitoitu ehk hakkame edaspidi helpima. Ei nimetaks nimesid aga kes aru Saab see saab,kuigi jah ei pruugi läbi minna.


lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas lärm »

to Mx
krossiteemadel mina söna ei vöta -ei oska kommenteerida ja ausalt ei huvita ka miks need stardipuud tühjad on ,see on krossikomisjoni asi .
Aga enduros küll ,heameelega uurin kui kaugel see sportlasregister on,kindlasti ei hakka ma sellega tegelema,kuna minu ülesandeks on ja jääb enamasti võistluste korraldamine ( tartu ekstreem,vörts 1 ,kukemetsa endurosprint, elva ekstreem, vörts2) aga tagant tõugata saan küll heameelega kui selleks on vajadus.
Aga Mx nimeta nüüd tösised pöhjused miks see sportlasregister on vajalik ??? kas seda enam üldse vaja on füüsiliselt vöi lihtsalt on asi formaalsuses vms.Vöibolla oli seda möned aastad tagasi vaja ,aga selgitage siis miks on seda füüsiliselt 2014 aasta enduuros vaja ja vötan teema üles.

kandideerida ei käskinudki ma bikeris vaid seal kus seda tehakse , kardan et siin jääb jutumeestel lihtsalt tegudest , julgusest ja eelkõige oskustest puudu et nägu näidata ja midagi proovida ise ära teha,lihtsam ju siin bikesris ölleklaasi taga googli abiga tarka mängida nagu elu näidanud :D :D

aga siiski ootan huviga seoses enduroga ideid ja pöhjendatud probleeme et teema üles vötta .
Lärm

Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas Martino »

Jumbu kirjutas:

Milleks seda sportrataste registrit, kui enamus endurokad saab "tavaregistrisse" :bsmile: ja pole vaja konstaabliga leppida.

'Enamus' on väga kärisev mõiste. KTM ja GasGas saab, Sherco ja Beta kah, ehkki neid meie turul sisuliselt ei ole. Suzuki ei saa, Kawasaki ei saa, Honda ei saa (ärme siin HMist räägi, see on omaette mark), isegi Yamaha WR viimastel aastatel ei saa - Sul ei õnnestu mitte mingi nipiga osta uut WR250F-i, mille ka registrisse saab. Kui keegi saab, on see trikk, mille olemusse ma ei soovi süüvida :). Seda mootorrataste klassi ei ole meie seadusandluse jaoks olemas. Samas on kõikidel neil tootjatel olemas mudelid, mis vastavad enduuro reeglitele, aga paraku ei oma EU tüübikinnitust ning seega ei saa meil registrisse minna. Seega ei saa tegelikult öelda, et 'enamus' saab registrisse. 4 suurimat tootjat ei saa!

On tõsi, et tõsise enduurohuvilise jaoks on valikud olemas ning muidugi saab registrikõlbulikke pille poest osta. Aga samas tahaks me ju ometi, et enduurovõistlustel oleks palju-palju osavõtjaid. Palju-palju ei saa meil neid inimesi, kes enduuro ja krossi jaoks eraldi pille hoiavad, mitte kunagi olema. Raha ja rikkust lihtsalt ei ole nii palju. Ei ole ka Soomes, ei ole ka Rootsis. Tehakse valikuid ning valiku määrab rahakott. Krossitsikkel on odavam ning see enamasti ka valitakse. Seega on enduurovõistluste osavõtjate arvu tõusuks laias laastus kaks teed. Üks neist on tehniline anarhia Lärmi stiilis - tulge ja sõitke millega tahate, mind ei koti. Nii saab, aga see ei ole jätkusuutlik skeem ning alakomisjoni vastutustundlik liige ei tohiks seda enesele lubada. Või siis ei tohiks alakomisjon sellist liiget lubada, aga see on lõppeks komisjoni asi. Ja tõsiseltvõetav meistrisari ei tohi seda kohe päris kindlasti lubada.

Seega jääb üle teine tee - see on tüübikinnituseta mootorrataste võistlusregisrisse lubamine. Sellega kaasnevad piirangud, aga nendest piirangutest peab punase numbri omanik enesele aru andma. Jah, piima järel käia ei saa, kinnisel alal treenida küll. Ja ametlikel võistlustel saab osaleda, mis põhiline.

Selleks, et sportregister saaks tekkida, peavad olema alaliidu poolt täidetud teatavad eeldused. Esimene ja kõige olulisem tingimus on pädeva ning usaldusväärse tehnilise komisjoni ning selle väljastatavate tehniliste kaartide ja nende registri olemasolu. Ei maksa arvata, et punase numbriga rallikad niisama lihtsalt ARKis tehpassi saavad. Ei saa, pillid vaadatakse VÄGA põhjalikult üle ning saavad enesele EAL tehnilise kaardi, mille alusel siis ARK passi väljastab. Kui seda struktuuri ei ole, siis ei saa ARK passi väljastada, no way. Ja seda struktuuri ei ole.

Aga ega siin uudist ole - sellest on räägitud aastaid. Selles kirjas siin on null bitti uut infot :).

Ahjaa - googel on tore vidin küll, aga minu teadmisi on testinud FIMi enduurokomisjoni liige kodanik Heinrich Schmidt ning leidnud need eeskujulikud olevat. Pole ime - on alati olnud, saavad alati olema.

Vihma korral toimub motokross kultuurimajas (Albert Gulk, Sõmerpalu).

lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas lärm »

Mis möttes mind ei koti, värton joogine oled ???. Minul pole ammu tehnilise kontrolliga enam mingit pistmist,need köik emv -l samad litsentsiga inimesed minu söna seal küll suurt ei maksa enam ammu. Minu üritustel pole küll ükski krossi tsikkel söitnud nagu lätis näiteks BMV-l . ja see pole ju ka saladus et paljud on ju krossikatest ümber tehtud enduurokad mis meil söidavad ,aga viimasel ajal oluliselt vähem,sest on hakatud aru saama et krossikaga pole hea söita ,saab aga pole hea.

Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas Martino »

lärm kirjutas:

Mis möttes mind ei koti, värton joogine oled ???. Minul pole ammu tehnilise kontrolliga enam mingit pistmist,need köik emv -l samad litsentsiga inimesed minu söna seal küll suurt ei maksa enam ammu. Minu üritustel pole küll ükski krossi tsikkel söitnud nagu lätis näiteks BMV-l . ja see pole ju ka saladus et paljud on ju krossikatest ümber tehtud enduurokad mis meil söidavad ,aga viimasel ajal oluliselt vähem,sest on hakatud aru saama et krossikaga pole hea söita ,saab aga pole hea.

Ei, purukaine olen - nagu praktiliselt alati. Aga kui sa ütled, et sul pole vähimatki pistmist viimatise etapi tehnilise kontrolliga, siis .... noh... ma ei tea. Kuke Leo on lahe säga, aga tehnilise kontrolli vanemana ta ei päde, mööna seda.

Vihma korral toimub motokross kultuurimajas (Albert Gulk, Sõmerpalu).

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Olen ka elukestva pealtvaatajana ja krossipapana üritanud mõelda, et mis siis paremini võiks olla.

  1. On selge, et krossi harrastajad jäeti äärmisteks ja sellest ju EHKK ka alguse sai. Ideaalis võiks ühineda või siis tihedalt koostööd teha.
  2. Klubiline kuuluvus võiks vabatahtlik olla, vähemalt neil, kes vabariigist väljas ei võistle.
  3. Kajastus. Tänapäeval ilma kisa ja kärata ja enesekiituseta ei saa. Olen julgelt üle 30 aasta käinud võistlusi vaatamas ja võin kinnitada, et inimesel hakkab igav, kui ta ei tea, kes kellega võidu sõidab. Ja mida kollasem see inf on, seda huvitavam inimesel on.
  4. Igasugune rahadega tegelemine peab olema selge ja arusaadav kõigile. Kui minu makstud litsentsitasu on kombeks anda tippsõitjatele, või treenerite koolituseks, või mis iganes kohta, siis peab see ka üheselt välja öeldud olema. kui seda tehakse varjatult, siis tekitab see teadagi mida.

NormanBates

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas NormanBates »

Jumbu kirjutas:

Milleks seda sportrataste registrit, kui enamus endurokad saab "tavaregistrisse" :bsmile: ja pole vaja konstaabliga leppida.

Lisaks Martino kirjutatule: ükski registris olev enduurotsikkel pole võistlustel tegelikult tänavalegaalne, paljud 2T sumpad, rehvid, reg numbrid, tuled-viled ei vasta nõuetele.

Kasutaja avatar

Jumbu
Postitusi: 245
Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
Tsikkel: Gas Gas, HD rott
Asukoht: Harjumaa, Habaja
Tänatud: 2 korda

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas Jumbu »

NormanBates kirjutas:
Jumbu kirjutas:

Milleks seda sportrataste registrit, kui enamus endurokad saab "tavaregistrisse" :bsmile: ja pole vaja konstaabliga leppida.

Lisaks Martino kirjutatule: ükski registris olev enduurotsikkel pole võistlustel tegelikult tänavalegaalne, paljud 2T sumpad, rehvid, reg numbrid, tuled-viled ei vasta nõuetele.

On mõni fakt ka, kelle pill tänavalegaalne pole? Ja arvad, et sportregister teeb tuled ja sumpad korda :wack:

Kasutaja avatar

Martino
Postitusi: 214
Liitunud: 15 Dets 2004, 15:00
Tsikkel: KTM LC4 Adventure/GasGas EC250
Asukoht: Tallinn/Laagri
Tänanud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas Martino »

Jumbu kirjutas:

On mõni fakt ka, kelle pill tänavalegaalne pole? Ja arvad, et sportregister teeb tuled ja sumpad korda :wack:

Seda täielist tänavalegaalsust ei ole vaja võistlustel nõuda. Vaja on vastavust võistlusmäärustega. Enduurot sõidetakse ikka (loodetavasti) võistlusmäärustikule vastava sõidukiga ning nendele esitatavad nõuded ongi teistsugused. Sealt ka vajadus eraldi tänava- ja sportregistri järgi.
Aga jätame selle teema siin ikka EMFi puudutava diskussiooni tarbeks. Kõike enduurosse puutuvat võime mingis teises teemas edasi arutada, aga siin piirduks ma lihtsalt tõdemisega, et võistlusmäärustiku ja sportregistri osas viimase kolme aasta jooksul edu ei ole saavutatud. EMF ja komisjoni asi. Tehtagu korda.

Vihma korral toimub motokross kultuurimajas (Albert Gulk, Sõmerpalu).
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jumbu kirjutas:
NormanBates kirjutas:
Jumbu kirjutas:

Milleks seda sportrataste registrit, kui enamus endurokad saab "tavaregistrisse" :bsmile: ja pole vaja konstaabliga leppida.

Lisaks Martino kirjutatule: ükski registris olev enduurotsikkel pole võistlustel tegelikult tänavalegaalne, paljud 2T sumpad, rehvid, reg numbrid, tuled-viled ei vasta nõuetele.

On mõni fakt ka, kelle pill tänavalegaalne pole? Ja arvad, et sportregister teeb tuled ja sumpad korda :wack:

ma usun küll, et kui politsei teeks mõnele enduurovõistlusele täisreidi koos müramõõtmise ka täismänguga ja ajaks sõidukite tehnoseisundi eeskirjadest näpuga järge, siis nii mõnigi sell läheks neilt võistlustelt koju.

Ja sportregister ei peagi su sumpsi-tulesid korda tegema, aga sa saaksid sellise rattaga võistelda, mida muidu tänavale ei lastaks.
Ma arvan, et olulisem eesmärk on enamate võistlejate võistlustele saamine ilma seadusega pahuksisse minemata, kui rataste tänavalegaalseks saamine.
nagu Martino kirjutas, et enamuses EU riikides on olemas see sportregister ja see pole lihtsalt niisama naljapärast.

Aga noh, kui vaielda lihtsalt vaidlemise pärast, siis selles foorumis vist ruum ei lõppe nagu Mart Laari feisbuukis.

Kasutaja avatar

Jumbu
Postitusi: 245
Liitunud: 12 Nov 2004, 20:52
Tsikkel: Gas Gas, HD rott
Asukoht: Harjumaa, Habaja
Tänatud: 2 korda

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas Jumbu »

mx77 kirjutas:

ma usun küll, et kui politsei teeks mõnele enduurovõistlusele täisreidi koos müramõõtmise ka täismänguga ja ajaks sõidukite tehnoseisundi eeskirjadest näpuga järge, siis nii mõnigi sell läheks neilt võistlustelt koju.

Mina küll ei usu :D Klassikalises enduros tehakse selline kontroll juba korraldaja poolt ja mittekorras motikaga võistlema ei saa.

mx77 kirjutas:

Ja sportregister ei peagi su sumpsi-tulesid korda tegema, aga sa saaksid sellise rattaga võistelda, mida muidu tänavale ei lastaks.
Ma arvan, et olulisem eesmärk on enamate võistlejate võistlustele saamine ilma seadusega pahuksisse minemata, kui rataste tänavalegaalseks saamine.

Sellised endurovõistlused on olemas, kuhu saab igasuguste motikatega peale- Endurosprint

mx77 kirjutas:

nagu Martino kirjutas, et enamuses EU riikides on olemas see sportregister ja see pole lihtsalt niisama naljapärast.

Tänases Eestis oleks sportregister naljapärast ja ei tooks ühtegi Sportlast endurosse juurde.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas mella »

Kui nüüd faktiliselt täpne olla, paljudel on küljes signaal, suunatuled ja peeglid? ;)
Ja milline seadus või määrus lubab numbri vähendatud koopiaga avalikel teedel sõita.
Näiteks Paikuse enduurol on avalikke teid päris palju sees.

Jumbu kirjutas:

On mõni fakt ka, kelle pill tänavalegaalne pole? Ja arvad, et sportregister teeb tuled ja sumpad korda :wack:

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas mella »

Ootoot, näita mulle, milline seadus või määrus lubab peeglid ja suunad küljest kruvida, numbri pisikese kleepsuga asendada ja siis tänavale sõitma minna?
Võistlusmäärus kindlasti seda lubada ei saa, kuna ei ole EV seaduste ja määruste suhtes ülim.
Mul ei ole midagi selliselt Enduro sõitmise vastu, aga kui juba tänavalegaalsusest juttu hakatakse tegema, ei saa osasid tingimusi tolereerida ja teisi rikkuda.

Martino kirjutas:

Seda täielist tänavalegaalsust ei ole vaja võistlustel nõuda. Vaja on vastavust võistlusmäärustega.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:

Ootoot, näita mulle, milline seadus või määrus lubab peeglid ja suunad küljest kruvida, numbri pisikese kleepsuga asendada ja siis tänavale sõitma minna?
Võistlusmäärus kindlasti seda lubada ei saa, kuna ei ole EV seaduste ja määruste suhtes ülim.
Mul ei ole midagi selliselt Enduro sõitmise vastu, aga kui juba tänavalegaalsusest juttu hakatakse tegema, ei saa osasid tingimusi tolereerida ja teisi rikkuda.

Martino kirjutas:

Seda täielist tänavalegaalsust ei ole vaja võistlustel nõuda. Vaja on vastavust võistlusmäärustega.

Martino vist mõtles, et selline seis oleks sportsõiduki registri olemasolul. Täna peavad kõik rattad vastama Liiklusseaduses sätestatud nõuetele.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Tähenärimise tulemusena saame kõik ilusti peeglite ja suunatuledega järgnevatel võistlustel osaleda. Kas te mehed ise aru ei saa, et selliste diskusiooni ülestõmbamisega situme endale saapasse? :wack:

Võiks nüüd veidi möla vähemaks kustutada ja sisulist diskusiooni arendada, mitte hakata ümber ühe punkti saagima nädalate kaupa. (togi)


NormanBates

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas NormanBates »

davidsoniharald kirjutas:

Tähenärimise tulemusena saame kõik ilusti peeglite ja suunatuledega järgnevatel võistlustel osaleda. Kas te mehed ise aru ei saa, et selliste diskusiooni ülestõmbamisega situme endale saapasse? :wack:
Võiks nüüd veidi möla vähemaks kustutada ja sisulist diskusiooni arendada, mitte hakata ümber ühe punkti saagima nädalate kaupa. (togi)

Tegemist ei ole tähenärimisega vaid EMF poolse tegematajätmisega. Nemad on aastaid seda lubanud korda teha aga tegelikult kõigile saapasse sittunud. Praegused avalikke teid hõlmavad enduurovõistlused on kõik ju sisuliselt üleskutse seaduserikkumisele, tahad osaleda, siis ise vastutad oma mittetänavalegaalse tsikli eest.
Kui teha sporttsiklite register analoogselt ralliautodega ning lisada sinna automaatselt ka tänavaregistris olevad enduurotsiklid ning defineerida EMF poolt mõislikud tehn nõuded siis võistlustel oleks see probleem lahendatud.

Kasutaja avatar

VahurLE
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Juul 2010, 23:40
Tsikkel: Triumph Tiger 1050
Asukoht: Kadrina

Re: EMF

Lugemata postitus Postitas VahurLE »

Martino kirjutas:
Jumbu kirjutas:

On mõni fakt ka, kelle pill tänavalegaalne pole? Ja arvad, et sportregister teeb tuled ja sumpad korda :wack:

Seda täielist tänavalegaalsust ei ole vaja võistlustel nõuda. Vaja on vastavust võistlusmäärustega. Enduurot sõidetakse ikka (loodetavasti) võistlusmäärustikule vastava sõidukiga ning nendele esitatavad nõuded ongi teistsugused. Sealt ka vajadus eraldi tänava- ja sportregistri järgi.
Aga jätame selle teema siin ikka EMFi puudutava diskussiooni tarbeks. Kõike enduurosse puutuvat võime mingis teises teemas edasi arutada, aga siin piirduks ma lihtsalt tõdemisega, et võistlusmäärustiku ja sportregistri osas viimase kolme aasta jooksul edu ei ole saavutatud. EMF ja komisjoni asi. Tehtagu korda.

Spordikohtuniku, mitte küll motokohtunikuna ma siin vaidleks: FIM enduro tehnilised reeglid ütlevad selgelt:

"Motorcycles and their equipment must comply with the national legal requirements for road traffic of the country in which the vehicle is registered and with other rules specified in the Supplementary Regulations. "

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”