1. leht 1-st

küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 08:56
Postitas cohiba
tere

mul plaan osta endale selline aparaat.http://www.auto24.ee/used/795052.
kahjuks olen ma täielik võhik sellel alal et mis on hea ja mis on halb ning mida ültse jälgida tuleks migisuguse ratta juures
olen varem küll sõitnud erinevate rattastega nagu näiteks bike ja krossar ja see krossi teema läheb nagu rohkem peale [ hüpped värgid särgid]
küsimus siis selles et mis te arvate kas tasuks algajal seda rattast osta kas sellega on võimalik ka harrastad mingeid amatöör võistluseid
kas see rattas tundub vastupidavana või sellised ise aretatud asjad ei ole just kõige paremad.
ja muidugi kas hind on norm.

tänud kui viitsite nõu anda

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 09:08
Postitas tali
See on mõnus supermotokas, aga kui Sa ei oska sõna "ratas" õigesti kirjutada ja üritad hakata sm-ga krossi sõitma, siis on seda masinat Sinu jaoks ilmselgelt liiga palju. Kasuta otsingut, saad paljudele küsimustele vastused enne, kui hakkad masinat soetama. Edu!

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 09:25
Postitas cohiba
tali kirjutas:See on mõnus supermotokas, aga kui Sa ei oska sõna "ratas" õigesti kirjutada ja üritad hakata sm-ga krossi sõitma, siis on seda masinat Sinu jaoks ilmselgelt liiga palju. Kasuta otsingut, saad paljudele küsimustele vastused enne, kui hakkad masinat soetama. Edu!
ok vabanda kirjavigade pärast aga ma ei ole kavatsenudki sm-ga krossi hakkata sõitma vaid lihtsalt sm ja kross on rohkem sarnased teemad kui bike
ja kui sinna krossi rattad alla keerata siis on ka võimalik ju krossi sõita. ühtegi head nõu ma küll sinu juttust välja ei lugenud. aga sellegi poolest tänks

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 09:28
Postitas Pihelgas
osta krossikas siis. Tali jutt on puhas kuld, et kasuta otsingut. Siin on kõik läbi võetud, krossikast supermotoks ja tagasi.

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 09:59
Postitas bitter
cohiba kirjutas:ja kui sinna krossi rattad alla keerata siis on ka võimalik ju krossi sõita
Muidugi saab, milles küssa! Ära kuula neid pessimiste :twisted:. Kui jõud taga on, läheb põder ka puu otsa (oli vist nii?) See on tänavasõidu ratas, mis püüab sm moodi välja näha aga tühja sellest. Tibid lähevad kindlalt õnge ... kui see parasjagu paigal seisab :mrgreen: . Ühesõnaga proovi ära ja anna teada. Video oleks tore. Aga varustus selga!

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 10:06
Postitas Jumbu
cohiba kirjutas:tere

mul plaan osta endale selline aparaat.http://www.auto24.ee/used/795052.
kahjuks olen ma täielik võhik sellel alal et mis on hea ja mis on halb ning mida ültse jälgida tuleks migisuguse ratta juures
olen varem küll sõitnud erinevate rattastega nagu näiteks bike ja krossar ja see krossi teema läheb nagu rohkem peale [ hüpped värgid särgid]
küsimus siis selles et mis te arvate kas tasuks algajal seda rattast osta kas sellega on võimalik ka harrastad mingeid amatöör võistluseid
kas see rattas tundub vastupidavana või sellised ise aretatud asjad ei ole just kõige paremad.
ja muidugi kas hind on norm.

tänud kui viitsite nõu anda
Heades ilmastikuoludes ja kärnrehvidega on võimalik selle rattaga krossirada läbida , aga amatöörvõistlustel, raske kaalu ja pehme vedrustuse tõttu, ei ole võimalik konkureerivat kiirust arendada.

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 10:17
Postitas yeekim
...ja kui Te ka kuulutusel olevat teksti lugeda oskaksite, saaks teada, et ongi krossiveljed all- SM on ekstra!

Enduurotada kannataks aga krossi :?

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 10:34
Postitas speedvana
selle hinnaga korras ja sõitvatele, sm või krossi ratastele kohalikul turul suurt valikut ei ole, lisaboonusena võimalik, et tsikkel on registris ja ülevaatuskõlbulik :bsmile:
tegelikult see ratas on nagu laiatarbe suusad, mis pole ei klassika ega uisusammu.

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 10:51
Postitas Möku
esimeseks rattaks oleks hää osta kül. Saad proovida nii supermoto, enduuro kui ka natuke krossiraja servast. Kui seal just käimakasti probleemi pole, siis peaks kuulude järgi olema ka päris pommikindel riist ja lihtne hooldada. Nii vanal metsarattal muidugi leiad iga päev mingeid ülekeeratud keermeid ja oksüdeerunud juhtmekontakte.

Aga päris sõitu sa sellega teed ainult "enduuromatkade" kategoorias, et kulged vaikselt metsaradadel ja vahest ehmatad rattad õhku. Aga nii saadki täpsemalt teada, et mida hing tegelikult ihaldab. Mina läbisin selle etapi veel 40 kg raskema rattaga ja enam-vähem poole aastaga sain aru et päriselus pakub parimat kerge võistlusenduuro ratas. (Nüüd olen õnnelik, aga ilma proovimata poleks teada saanud, mis mind õnnelikuks teeb :bsmile: )

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 10:58
Postitas mx77
Krossirajale küll sellise mammutiga asja ei ole. Ok,saab läbi sõita küll aga seda saaks ka Vespaga teha. Niisama pole mõtet ju seal krossirajal loksuda.

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 13:51
Postitas cohiba
Möku kirjutas:esimeseks rattaks oleks hää osta kül. Saad proovida nii supermoto, enduuro kui ka natuke krossiraja servast. Kui seal just käimakasti probleemi pole, siis peaks kuulude järgi olema ka päris pommikindel riist ja lihtne hooldada. Nii vanal metsarattal muidugi leiad iga päev mingeid ülekeeratud keermeid ja oksüdeerunud juhtmekontakte.

Aga päris sõitu sa sellega teed ainult "enduuromatkade" kategoorias, et kulged vaikselt metsaradadel ja vahest ehmatad rattad õhku. Aga nii saadki täpsemalt teada, et mida hing tegelikult ihaldab. Mina läbisin selle etapi veel 40 kg raskema rattaga ja enam-vähem poole aastaga sain aru et päriselus pakub parimat kerge võistlusenduuro ratas. (Nüüd olen õnnelik, aga ilma proovimata poleks teada saanud, mis mind õnnelikuks teeb :bsmile: )
selge hästi öeldud et kui ei proovi siis ei tea ka mida täpselt tahta. millist aparaati sa soovitaks mille hind jääb kuhugi 25000-30000 kanti

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 14:47
Postitas Möku
see hinnaklass 25-30 on selline kahtlane. Korralikult hooldatud sportenduurod maksavad 40+ sõltumata vanusest, mittekorralikult hooldatud sportenduurole mille võidki 30K kätte saada, siis pane kohe 10+ remondiraha igaks juhuks kohe kõrvale. Peetud enam vähem ok krossika saaksid ka, aga seda sa ei saa registrisse ja pead ainult kinnistel radadel sõitma.

Kui õnnelik oled, siis võid selle raha eest leida 10+ aastaseid sportlikke matkjaendurosid (TT, XR, KLR) mis tehniliselt veel heas korras (toodud saksamaalt kus nunnakloostri abtiss seda pühapäeviti turule sõites kasutas).

See TT olekski vast kõige mõnusam variant esialgu erinevaid teid ja pinnaseid proovida, et kas offroad üldse sobib. Ja saad registrisse ning tänava peal ka sõita. Aga see konkreetne isend paistab olevat olnud päris intensiivses kasutuses.

Kui sul garaazhi endal pole, siis kogu pigem veel raha ja tule ikka exc, wr, fe jms seltskonda ;-)

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 16:00
Postitas cohiba
aga äkki oskab keegi öelda palju sellisel aparaadil igasugused hooldus kulud ja asjad on.
kui tihti läheb seal katki midagi niisama kui ise pauku ei pane.
kui raske on mingeid varuosasi saada.
kui palju maksab näiteks mootori kap remont enam vähem see on vast kõige kallim asi mis juhtuda võib

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 16:30
Postitas randmevääne2
Helistasin ka sellele kuulutusele esimesel päval kui ta ilmus. Mootoris pidi mingi tinin sees olema. Omanik väitis,et korra on lahti võetud ja uuritud,aga ei miskit. Selline viga pidi külles olema,muidu ok. Eks mida vanem ratas,seda rohkem üllatusi võib esile tulla. Algajale hea ratas ja hind ka veel soodne.

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 16:43
Postitas cohiba
randmevääne2 kirjutas:Helistasin ka sellele kuulutusele esimesel päval kui ta ilmus. Mootoris pidi mingi tinin sees olema. Omanik väitis,et korra on lahti võetud ja uuritud,aga ei miskit. Selline viga pidi külles olema,muidu ok. Eks mida vanem ratas,seda rohkem üllatusi võib esile tulla. Algajale hea ratas ja hind ka veel soodne.
aga miks ise ostma siis ei hakkand

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 16:51
Postitas rolller
kui sa nii vana ratta ostad, eriti just enduro, siis on 90% kindel et pead remontima hakkama.

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 16:54
Postitas randmevääne2
cohiba kirjutas:
randmevääne2 kirjutas:Helistasin ka sellele kuulutusele esimesel päval kui ta ilmus. Mootoris pidi mingi tinin sees olema. Omanik väitis,et korra on lahti võetud ja uuritud,aga ei miskit. Selline viga pidi külles olema,muidu ok. Eks mida vanem ratas,seda rohkem üllatusi võib esile tulla. Algajale hea ratas ja hind ka veel soodne.
aga miks ise ostma siis ei hakkand
Lubasin aasta lõpus vaatama minna,aga selleks ajaks pidi hind taas tõusma.

Re: küsin nõu

Postitatud: 22 Dets 2010, 16:59
Postitas Möku
Cohiba - Kõige kallim asi on see, kui ennast vigaseks sõidad. Mootoriremont on odav.

Mina arvestan 40-50 tuhande krooniga aastas selle lõbu peale. Sealjuures on nii mootorratta turuväärtuse kadu, kütus, hooldused ja remondid. Samuti varustuse uuendamine. Ratta ostsin uuest peast ja sõdan miskit 120-150 tundi aastas, sealhulgas võistlusena kõik kahepäevaenduurod, lisaks ka mõned kestuskrossid. Ma mingeid poolikuid lahendusi ei otsi, kui midagi on kõver, siis vahetan välja.

Mul on sõpru, kes sõidavad ühe korra kuus ja siis ka vaid tund poolteist - pole kaks aastat õli vahetanud ega tsiklit pesnud. Käima läheb ja sõidab ka. Milles mure. Ostsid 3 aastat tagasi 60 tuhhiga kasutatud tsikli ja müüvad selle paari aasta pärast 30 tuhhiga maha. Kulutavad aasta peale vast 5 tuhat krooni.

Vaata DRZ400 ka - sellel on 60 tunnine õlivahetusvälp aga muidu sõidab nagu võistlusenduuro. Üks isend on mototehnikas 35 tuhandega müügis. Tavaliselt on õlivahetusvälp 15-20 tundi. (kogused on sealjuures väiksed).

Re: küsin nõu

Postitatud: 27 Dets 2010, 13:44
Postitas cohiba
leitsin veel ühe tsikli et mis te sellest arvate kas oleks mõistlikum valik kui see esimene.
siin ta on:http://bike.motors24.ee/vehicles/308289 ... =price.ASC

Re: küsin nõu

Postitatud: 27 Dets 2010, 16:19
Postitas Möku
Sobib mutta ja krossirajale palju paremini kui see TT, aga otsi ja oota veel. Kirjutad et oled algaja - siis vaata kahetaktline exc mis oleks 125 või max 200 cm3.

Sellist kahetaktlist üle 200 kuubiku ratast ostavad endale juba väga-väga kogenud sõitjad - algajad teevad sellega ainult endale haiget. Kahtaktilisel on selline äkki lisanduv pauer mida madalatel pööretel pole ja kui seda on liiga palju, siis sa algajana seda pauerit ka ei kontrolli.

Re: küsin nõu

Postitatud: 27 Dets 2010, 18:48
Postitas cohiba
Möku kirjutas:Sobib mutta ja krossirajale palju paremini kui see TT, aga otsi ja oota veel. Kirjutad et oled algaja - siis vaata kahetaktline exc mis oleks 125 või max 200 cm3.

Sellist kahetaktlist üle 200 kuubiku ratast ostavad endale juba väga-väga kogenud sõitjad - algajad teevad sellega ainult endale haiget. Kahtaktilisel on selline äkki lisanduv pauer mida madalatel pööretel pole ja kui seda on liiga palju, siis sa algajana seda pauerit ka ei kontrolli.
selge panen kõrva taha.
kui tihti sellel aparaadil õli tuleks vahetada ja kui ma olen asjadest õieti aru saand siis mingi aja tagant tuleb seal enamus asjad ära vahetada (kolb rõngad silinder) või kehtis see aint krossarite kohta.
aga kusjuures cz 125-sõites oli ka see teema et kõrgematel pööretel hakkas niimodi edasi käime et täitsa hullumaja aga noh ma ei kujuta et kas see pauer lääne tsiklitega ültse on võrreldav. aga muidugi kui ma maardu krossi rajale selle cz-iga läksin siis seal see küll minu arust midagi teha ei jõudnud kui teda parasjagu pöördes ei hoidnud aga muidu pikka sirge kruusa peal oli päris huvitav.

Re: küsin nõu

Postitatud: 28 Dets 2010, 09:51
Postitas Möku
Õlivahetus on sportendurodel 15-20 sõidutundi amatööril ja 5 tundi kui võistled ning kõik see aeg peal jõuad hoida. Ainult DRZ on selline, kus õlivahetusvälbaks ametlikult antud 60 sõidutundi. Aga õlivahetus pole kuigi suur probleem, sest õli kogus, mis mootorisse mahub jääba alla liitri. Kahetaktilisel paned õli muidugi kütuse sisse. Mootoriremonti teed hädapärast sajakonna tunni tagant kahetaktilisel ja kahesaja pealt neljataktilisel. Kuigi manuaal ütleb poole väiksemad arvud.

See kahe- ja neljatakti valik on maitseasi. Kahetaktilisel pead kogu aeg siduriga toimetama, et jõud ära ei kaoks. Aga kui selle paueri sealt kätte saad ja seda kontrollida oskad, on sõidurõõmu oikui palju. Neljtaktlisega kulged ühtlasemalt ja ka väihem harjutanud sõitja saab sealt kohe oma sõidurõõmu kätte.

Aga kui sul just suurt garaazhi ja väga palu aega ei ole, siis kogu parem raha ja siis miskit 35-40 tuhande pealt hakka mõtlema ratta ostule. Nende 15-20 tuhandeste variantidega on väheke lotomängu moodi, et teoreetiliselt on võimalik isegi et saad sellega sõita. :wack:

Re: küsin nõu

Postitatud: 27 Veebr 2011, 17:53
Postitas SuperMoto3
Tahan omale osta sellist kasutatud masinat Keeway X-ray supermoto 50cc
Omanik ise on ostnud 2008 aastal.Ja sõitnud umbes 5500 kilomeetrit
Ja eelmine suvi vahetas omanik ära ka ,uus sidur,kolb,silinder.
Küsimus on selles kas osta omale selline masin ?

Re: küsin nõu

Postitatud: 27 Veebr 2011, 18:14
Postitas Pontus
SuperMoto3 kirjutas:Tahan omale osta sellist kasutatud masinat Keeway X-ray supermoto 50cc
Omanik ise on ostnud 2008 aastal.Ja sõitnud umbes 5500 kilomeetrit
Ja eelmine suvi vahetas omanik ära ka ,uus sidur,kolb,silinder.
Küsimus on selles kas osta omale selline masin ?
Mõtle nüüd veel ühekorra järele , ja alusta otsast peale.