VOSHOD 3M 1989, Sciev

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 139
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 02 Mai 2019, 22:26

Pole olnud veel meeles küünalt maha keerata ja vaadata milline välja näeb. :P Sisetunne siiski ütleb, et natuke liiga rikas on segu ka täisgaasiga. Selleks peaks proovima teisi düüse? Kust neid K65B jaoks sobivaid saab?



hmm
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Tartu-Rakvere
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 14 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 03 Mai 2019, 12:46

Mul õnnestus nädalavahetusel sõita no 140km... 140km läbimiseks kulus 8L kütet ehk 5,5L/100, keskmine kiirus ~70 kandis, ~40km sai siis täisgaasiga 90-95 (mõned km 100 max 110) sõita ka. sõidu logi: https://geoape.com/tracklogs/-5902
Mingi kotermann on ikkagi sees. Sama tunne, et täisgaasiga küttesegu jama. Sinist küll tagant ei tule, kuid midagi on jamasti, sest kui lasta ~10 kraadi täisgaasist tagasi, siis eriti sõidus midagi ei muutu, kuigi masin nagu tahaks veel minna.... Viimane 10 kraadi on suht tuim ja 5000 pöörde juures hakkab täristama... samas ei suutnud masin Palmse-Lasila vahelisel lõigul 80km/h kiirusest üles minna... kui Porkunist-Rakverre polnud jällegi 90-95 kiiruse saavutamine mingi probleem... tuulemõju nüüd nii suur ka polnud.
Ehk peaks nõela ühe sälguvõrra allapoole laskma, Samas on mul õhupuhastiks valitud üks koonusfilter, mille tegin ka motuli õhupuhasti õliga kokku... ehk peaks suurema läbilaske võimega filtri vaatama enne kui düüside kallale ronida.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 139
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 03 Mai 2019, 20:54

Mul tegelikult õhufilter on seest puudu, õhk käib lihtsalt läbi resonaatori ja filtrikorpuse, aga see originaalfilter on ka üsna väikese takistusega mu arust ja ei peaks eriti mõjutama.
Kui sa sissesõitu teed, siis tegelikult ei tohikski täisgaasiga sõita. :P Raamatu järgi: esimesed 1000 km kuni 70 km/h ja 1000-2000 km 80 km/h. :D

hmm
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Tartu-Rakvere
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 14 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 04 Mai 2019, 16:38

Sissesõt jah, eks selle kohta ole ka erinevaid teooriaid. Olen teinud raamatu järgi ja nii nagu praegu, siis see mida olen mitte raamatu järgi sissesõitnud, on erksamad...
Tohib ei tohi... kuid õhufiltri soovitan ikka panna.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 139
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 04 Mai 2019, 23:09

Pole õiget õhufiltrit kusagilt võtta, peab mingist suvalisest svammist lõikama vist. Või saab kasutada mõne muu mootori oma, võibolla natuke parajamaks lõigates?
Ma kunagi sõitsin uue 3M-ga enam-vähem nii nagu raamatus oli, esimesed 1000 eriti üle 70 tõesti ei sõitnud, võibolla 80 vahel (oli ka täitsa esimene mootorratas mul ja algul ei julgenudki, enamasti kruusateel ka) ja peale 1000 km 80, vahel lühidalt 90. Üle 90 vist ei läinudki piirajaga. Päris 2000 km ära ei oodanud, aga kusagil 1500-2000 km vahel võtsin piiraja ära ja siis hakkas küll hästi liikuma. Hääl oli olematult vaikne ja kiirendus Voshodi kohta super, JAWA 634 jõudis järgi ja läks mööda alles kiirusel u. 90 (samas ei oska kommenteerida kui heas korras see 634 oli, kas liikus nii nagu peab). Oleks praegu kusagilt võtta, siis hea meelega sõidaks veel täiesti uue 3M-ga. :D

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 139
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 06 Mai 2019, 20:05

Rääkige düüsidest, kust neid K62B/K65B jaoks sobivaid leiab? Mõtlen originaalist natuke erineva mõõduga.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 139
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 01 Juun 2019, 21:19

Düüside infot veel ootan.

Sain järjekordselt kinnitust, et Voshod pakub päris palju remondirõõmu. :lol:
Eelmisel korral (2-3nädalat tagasi) kui sõitsin, siis ühe päevaga tuli tegeleda mitme probleemiga:
1) sidur libises veidi. Ei tea kui hea lahendus see just on, aga lasin metallkettad kergelt relakaga lamellkettaga üle, tööpinnad nägid välja liiga läikivad. Siduri libisemise probleem sellega kadus.
2) siduritross läks katki. võtsin teise (oranži, see on varuosadeks mul) Voshodi küljest.
3) 4. käik hakkas välja viskama. Sel hetkel ei hakanud selle probleemiga tegelema
4) tagumine rehv läks katki

Täna oli kõva remondipäev:
1) võtsin nii punaselt (1989 a, dokumentidega) kui oranžilt (1991 a, dokumentideta) mootorid maha ja tõstsin oranži oma punasele kuna ei viitsinud hakata 4. käigu välja viskamise pärast punase mootorit lahti kiskuma praegu. Karburaatori ja geneka tõstsin ringi kuna punasel oli K65B (oranžil Jawa oma) ja sellega töötas paremini. Geneka tõstsin ümber seetõttu kuna neil on erinevad, ei viitsinud hakata juhtmeid ja kommutaatorit vahetama. Kuna sellel mootoril ka sidur libises (päris hullusti), siis võtsin teise mootori seest varasemalt lammellkettaga karedamaks lastud kettad.
2) võtsin oranžilt esiratta ja panin punasele tagumiseks rattaks kuna hetkel polnud tervet sisekummi võtta punase tagumise jaoks.
3) teine siduritross läks ka katki. :wack: Rohkem midagi võtta polnud, jäi praegu ilma trossita. Proovisin esipiduri trossi, otste poolest oleks sobinud, aga raip jäi u. 5-10 cm lühemaks, et oleks kasutada saanud. Paarikilomeetrise ringi siiski tegin, et vaadata kuidas see teine mootor selle K65B-ga töötab. Umbes sama- käivitub väga hästi, 70-80-ni sõita on OK, gaas põhjas või peaaegu põhjas pikemalt sõites hakkab varsti hoogu järjest maha võtma. Ise kahtlustan liiga rikast segu.

hmm
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Tartu-Rakvere
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 14 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 02 Juun 2019, 00:27

No mul on 1k sõidetud ja võib öelda, et iga ~200km läbimisel tuleb midagi masina juures korrastada (lisaks kütuse lisamisele). Kuid nüüd korrastamise asju jääb aina vähemaks - üleliigsed asjad kaovad...
Siduritross on pidanud ~2500km ja siis vajas samuti korrastamist e. lühemaks+ uus ots joota. Kunagi sai tross osta.ee-st soetatud. Pean endale vähemalt 3tk laskma teletorni juures olevas poes teha - mitmele masinale vaja + varu ka.
Aga eks DonnDiy juhisest tasub need vahendid käepärast hoida ja 30min ning tross uuesti korras:
Sidurikaablil on teised otsad, kuid põhimõte on sama vaja õige rakis teha.

Ka minul libiseb sidur ja suht ebameeldivalt, kasutan nõukaaegseid uusi originaalvormis bakeliitsidurikettaid, metallist vaheplaadid korralikud - isegi pressitud karestus veel alles. Õliks Motul transoil expert 10W40
Vedrude pingsus oli ettenähtud vahemikus

Plaan on tellida kaasaegsemad sidurikettad:
Neid: https://www.tkm-racing.com/artikel-11811.htm
Või juba komplekt: https://www.tkm-racing.com/artikel-10460.htm
ja kui soovid ka metallvaheplaate saab ka neid: https://www.tkm-racing.com/artikel-11176.htm
Sealt tuleb suht kiiresti kaup kohale, hinnad mõistlikud.
Paljud asjad (sidurikettad, primaarkett, pidurikettad jne) on ka vene mootorile ülekantavad, sest kunagisest RT125-st need ju aretati.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4321
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 921 korda
Tänatud: 190 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 02 Juun 2019, 09:59

Ma ei tea kui vanad te olete,aga kes nõuka ajal tsiklitega või üks kõik mis muu tehnikaga tegelenud teavad, et "remondirõõm" käis suht püsivalt asja juurde.
Jawad olid ainukesed sellised millega sai pikemalt suve nautida,aga kõik teised lagunesid minu mäletamist mööda püsival kasutamisel.
Trosside kestvuse nimel on abiks teha ise või lasta teha tänapäevane tross. Need nõukaaegsed on lihtsalt nii kehvast materjalist,et need ei saagi pikalt kesta. Saab ju ka sama kõri sisse teha. Vene aegsetel heeblitel ka omadus vahel trossi murda ja ega palju vaja pole,et jälle ots katki.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 139
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 02 Juun 2019, 14:58

urmas66 kirjutas:
02 Juun 2019, 09:59
Ma ei tea kui vanad te olete,aga kes nõuka ajal tsiklitega või üks kõik mis muu tehnikaga tegelenud teavad, et "remondirõõm" käis suht püsivalt asja juurde.
Aastaks 1991 (NSVL lagunemine, Eesti vabariigi taasiseisvumine) mootorratastega kogemust ei olnud. Võrriga olin sõitnud, aga ise ei remontinud. Kuna ühel perioodil elasin sellises kohas, kust bussiga kooli ei saanud, siis 2. klassis käies läksin kevadel võrriga hommikuti 4-5 km kaugusele klassikaaslase juurde ja sealt läksime bussiga kooli, õhtul sealt jälle võrriga tagasi. Ei kujuta praegu ette, et saadaks 2. klassi lapse üksinda võrriga tee peale sõitma (küll suhteliselt väikese liikluskoormusega kruusatee, aga siiski). :shock: Jalgrattaid sai remonditud ja eks muidugi oli näha kuidas küla peal võrride, mopeedide ja mootorrataste omanikud remondirõõmu nautisid, praktiliselt iga päev tuli mingi mutrivõti, kruvikeeraja või muu tööriist välja võtta. :D
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4321
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 921 korda
Tänatud: 190 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 02 Juun 2019, 22:11

Sciev kirjutas:
02 Juun 2019, 14:58
urmas66 kirjutas:
02 Juun 2019, 09:59
Ma ei tea kui vanad te olete,aga kes nõuka ajal tsiklitega või üks kõik mis muu tehnikaga tegelenud teavad, et "remondirõõm" käis suht püsivalt asja juurde.
Aastaks 1991 (NSVL lagunemine, Eesti vabariigi taasiseisvumine) mootorratastega kogemust ei olnud. Võrriga olin sõitnud, aga ise ei remontinud. Kuna ühel perioodil elasin sellises kohas, kust bussiga kooli ei saanud, siis 2. klassis käies läksin kevadel võrriga hommikuti 4-5 km kaugusele klassikaaslase juurde ja sealt läksime bussiga kooli, õhtul sealt jälle võrriga tagasi. Ei kujuta praegu ette, et saadaks 2. klassi lapse üksinda võrriga tee peale sõitma (küll suhteliselt väikese liikluskoormusega kruusatee, aga siiski). :shock: Jalgrattaid sai remonditud ja eks muidugi oli näha kuidas küla peal võrride, mopeedide ja mootorrataste omanikud remondirõõmu nautisid, praktiliselt iga päev tuli mingi mutrivõti, kruvikeeraja või muu tööriist välja võtta. :D
Siis on ju suures plaanis "praktiline kogemus" nõukogude tehnikaga olemas. Punnvõrr ju ilma remondita ei sõitnud. :bsmile:
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 139
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 09 Juun 2019, 21:09

Natuke sai jälle remontida ja veidi jäi järgmiseks korraks ka veel. (w)
Sai uus siduritross hangitud, aga ilmnes, et ei olnud päris õige ikka. Muu oli sobiv, aga kõrist väljas oleva trossi osa oli liiga lühike. Seega pidi kõril tüki ära võtma.
Ühel hetkel hakkas järsku vahele jätma, peaaegu võimatu oli sõita, vaikselt 50-ga sai koju jõutud ikka. Küünla elektoodide vahe oli peaaegu kinni kasvanud. Läks teine küünal peale. Ja panin K65B asemel K62B karburaatori ka kuna oli ammu kahtlus, et gaasi põhjas hoides "pooma" hakkamine oli karburaatorist põhjustatud. Aga nüüd ei saagi teada kas oli sellest põhjustatud, sest vahetasin karburaatori ja küünla korraga ära.
Olukord läks paremaks, nüüd ei ole probleem ka pikemat aega gaas põhjas sõita. Peale pikemat sõitu (u. 130 km) avastasin, et tagatule klaasi üks kinnituskruvi on ära kadunud ja tule enda üks kinnitusmutter oli kohe ära kukkumas. Eks maanteel kiiremini sõites on vibratsioon ikka üsna korralik, ilmselt see on põhjuseks. Kiirus on nagu on (peaks minema rohkem, uus Voshod läks 110 mul kunagi, samas siis kaalusin 20 kg vähem ka, ei oska arvata kui palju see mõjutab :P ), olenevalt tuule suunast ja tugevusest vahemikus 80-100 ehk keskmiselt 90. Sõitsin järjest gaas põhjas 23 km. Iga tsikliga seda ikka järgi ei tee. (lol)

hmm
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Tartu-Rakvere
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 14 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 10 Juun 2019, 09:52

Küünal on sellel aparaadil oluline tegur... ei näinud teemas, et millist küünalt kasutad?

Ise kasutasin kevadel Denso iridiumi IW20 - liiga kuum küünal kurivaim... ja soojade ilmadega hakkas pikema sõidul jamad. Küünal ise siht tume ja lõpuks sai tumepruuniks aga oli teine ikka suht tahmane.
Korraks sai kasutatud ka PAL super N8, sellega töötas ühtlaselt 90km/h ~5km ja siis järsku 80, jõud täiesti otsas aga ei puristanud, vaid nagu piiraja... iridium küünlaga mootor veel otsis seda jõuraasukest ning püüdis 80 edasi ronida. Tavaküünlaga seda tunnet polnud.

Nüüd panin hetkel NGK B8HS, see suht puhas ja isegi võib öelda, et liiga puhas... pärast 20km linnasõitu - maanteele ei jõudnud.
Nüüd sai tellitud Denso iridiumid IW22 ja IW24. Viimane võrdub siis hõõgteguri arvuga NGK 8, kui denso võrdlusandmeid vaadata aga parandage, kui eksin.
Küünlad võiks olla mitmeid, mis seotud välistemp-ga <10 kraadi NGK 6/denso 20; 10-25 NGK 7/Denso 22; 25+ NGK 8/Denso 24. Aga need on praegu minu meelevaldsed pakkumised, eks katsetan ise ka neid. Jällegi tuginesin ühele Jawa lehele: http://www.jawaczownersclub.co.uk/technical_advice8.htm

K65V, B98+Motul 710 25:1; G427+251.3734+ Denso IW20, süüte eelnurk 4 kraadi, 1250km eelnevat sõitu mootori kap remondist ja silindri 1 remonti puurimisest, välitemp 25-28 kraadi. Sai sõita 95 km/h 15km 80% gaasiga ja siis hakkas puterdama ning tuli kiirus 85 peale lasta... Genekas läks nii kuumaks, et palja käega üle 1sek puutuda ei saanud. Pärast jahtumist sõitis jälle.
Muide isegi õrn vastutuul mõjutab korralikult...
Voshodil on see komme, et üleliigse väristab minema, alati on hea enne sõidu alustamist pilt teha, et hiljem üllatuda, mis läinud. Sõidu ajal kuuled/märkad ainult suurte tükkide eemaldumist või nende, mis kohe silmaall nt summuti/spidomeetri klaas jne...

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 139
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 10 Juun 2019, 18:20

Küünalde tähistust ei tea hetkel, aga oli "CCCP"-aegne. :D See mis nüüd peale läks doonortsikli pealt, see oli mingi uuema aja oma, aga tootja nimi meelde ei jäänud. Muidu õige küünal oli kunagi А23-1. Vene veebi-motopoes pakuti nii Voshodile kui Iž-ile, Minskile ja Uralile sellist: https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9416
Ma seguõlina kasutan "Husqvarna LS+" kuna mootorsae mja trimmeri jaoks on olemas see. Pole vist põhjust vahetada? Kunagi sai autooli ja žiguli õli kasutatud, viimane küll just kõige õigem polnud, ei põlenud õieti ära, päris palju löga tekkis summutitesse.
Sellel mootoril on ka G427 peal, aga doonormootoril see:
Mulle tundub suur osa värisnast tulema tagumisest rattast, rehv viskab peal. Mõte tuli, et proovin teinekord niimoodi, et lasen peaaegu tühjaks ja siis hargi peal seistes kõrge käiguga kiirelt pöörlema lasta, äkki nö. tasakaalustab end paremini paika.

hmm
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Tartu-Rakvere
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 14 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 10 Juun 2019, 22:31

No kõike võib teha, kuid ka ise kunagi proovisin vene küünaldega... alates A8y, A10ni A11-0: A11-3. Mida ei ole proovinud on see A23-1.
Kuid mootor näitas, et kõige paremini suutis töötada denso iridiumiga (seda siis veel vanem 125-ne), kus iga volt oli arvel...
Vene küünaldega oli selline möll, et tühikäigul ja väikse koormusega oli OK, nii kui korralikult sõitmiseks läks kohe kamm lahti. Seega olen praegu densole kindlaks jäänud, NGK-l on mõned B8HS küünlad õhtale läinud...
Olen ka ise Husqvarna LS+ kasutanud (oli lihtsalt käepärast samadel põhjustel, mis sulgi) ja enam vähem, kuigi suitseb kui kurat 1:25-le... motuliga suitseb olulisel vähem. Siin eriti hoolsad 2T tegelased soovitavad ainult A747 õli... Viimane näitas ülihead mootori eest hoolitsemist 28 kraadises kuumuses võrri 3h kestvussõidul... vahekorras 1:35-le B92.

Õlidest... eks see rahakoti ja eesmärgist sõltub ning alati pole "parim" õli sobilik, kuid oluline on, et õli oleks küttesegus piisavalt.
Sellel mootoril on taluvustolerants piisavalt suur e. kohe probleeme välja ei näita, kuid siis kannatabki dünaamika, mis avaldub 80km/h kiiruses ja tihedas seadistamise kordades.

Kas just selliselt ratta tasakaalu saad... aga proovida ju võib :wink: kuid äkki tuleb elus ainult kaks asja: surm ja s..a häda.

G427 on 7V genekas, see "doonori" oma 14V. kommutaatorid on neil erinevad, kuigi süüteosa on sarnane...
Samas kui sul see genekas üle, siis võid alati mulle ka pakkuda ;) läheb projektirattale elektrisüdameks millele ehitan süüte ja pingeregulaatori juurde.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 139
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 16 Juun 2019, 19:28

Mõtlesin, et enne kui "lääne" küünlaid proovima hakkan, panen praegu uue A23B peale, vaatan kuidas kestab, esialgu on hea (uus).
Sellise tasakaalustamise tulemuseks oli, et ventiil kadus velje sisse ära ja pidin rehvi maha võtma... ja tagasi pannes õnnestus sisekummi vigastada ja omale jälle tööd juurde teha. :D Õhukummi polnud võtta, panin doonori küljest teise ratta alla. Selle veljel on paar kodarat väljas ja paljud kodarad lõdvad, ajutiselt kõlbas, aga muidu ikka tahaks eelmise velje tagasi panna kui sisekummi ostan.
Doonorratta küljest esialgu midagi maha ärida ei taha, hoian alles, võib vaja minna.
Täna sõitsin 135 km, midagi otseselt ära ei lagunenudki, vaid ketti pidi korra pingutama kuna ketiratta kinnitusmutril (27 võtmega keeratav) on keere vigane ja siis järsemalt kohalt minnes tõmbab selle poole ettepoole ja keti lõdvaks ja ketipinguti kõveraks. Tüüpiline viga neil. Peab midagi välja mõtlema.
Max. kiirus oli täna spidoka järgi 105. Selle saavustas siis kui end hästi all hoida (praktiliselt lõug vastu lenksa), et tuuletakistust maksimaalselt vähendada. Kontrollisin GPS järgi ka, spidokas näitab u. 7-8 km/h rohkem.



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”