KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Ega see aku teema väga palju selgemaks ei saanud ikka. Lühidalt kokku võttes tundub, et suurema raha eest saan kergema aku ja kõik muu on laias laastus kasutaja seisukohast sama. Ühel või teisel variandil mingeid eeliseid teineteise ees ei ole. Mõlemad käivitavad, mõlematega kannatab lisadega sõita, mõlemad saavad tühjaks kui ilma genekata voolu tarbida. Siin ehk ongi ainus reaalne vahe et Li aku saab ilma genekata voolu tarbides rutem tühjaks. See et üks on pikema elueaga mu meelest ei ole mingi argument. Yuasa akud on seni kõik min 5a vastu pidanud, peale seda veel murutraktori peal paar aastat loksunud. Sealjuures mitte eriti hoolsalt talvel laetuna. Veel pikem eluiga taandub siin hoolduste ja muude asjade taha, pealegi 5a on selline aeg kus kipub juba ratas vahetuma...

Kuigi tehnoloogiad on erinevad, on lõpptarbija jaoks 2 erinevust: Li aku on kergem ja kui laagris tulede valgel lehte tahad lugeda, siis saab rutem tühjaks kui pliiaku. See, kas pekkis tehnika puhul saad ühe akuga paar korda rohkem või vähem proovida tsiklit käima saada ei oma sisulist tähtsust sest nagunii kulub see sinnasamasse ära, korda see ratast ei tee.
Viimasest lausest tekkis tuli välja üks eelis pliiakule - kui genekas juhtub teel pekki minema, siis suurem mahtuvus aitab aku pealt kaugemale sõita. See vist ongi ainus reaalne eelis ühe kasuks.

Vahepeal mingeid tihendeid oodates pusisin veel ühe plekitüki valmis. Ruum õhupuhasti ees on küll päris suur aga ega seda väga efektiivselt ära kasutada ei õnnestu. Aga kummilappimise komplekt ja minikompressor mahub sinna ära. Asi seegi, mingid asjad jälle pagasi hulgast ära sokutatud.

Panipaik_ees3[1].jpg
Panipaik_ees2[1].jpg
Panipaik_ees1[1].jpg
Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3138
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 330 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ranel »

Üldiselt seda teemat lugedes kipun arvama, et põed liiga palju. Tee ratas kenasti korda ära nagu tehas ette näeb. Kohvrid külge, vajadusel lisaküte olenevalt piirkonnast ning raha kaasa. Viimane peaks päris paljud tekkivad probleemid jooksvalt lahendama.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

ranel kirjutas:

Üldiselt seda teemat lugedes kipun arvama, et põed liiga palju. Tee ratas kenasti korda ära nagu tehas ette näeb. Kohvrid külge, vajadusel lisaküte olenevalt piirkonnast ning raha kaasa. Viimane peaks päris paljud tekkivad probleemid jooksvalt lahendama.

Ega ma väga tegelt ei põe. Lihtsalt, nagu sarnaste projektidega ikka, sellest tekib omaette hasart. Päris mitmed pikad matkad vana Domikaga tehtud, teepeal erinevates olukordades hakkama saadud, pole hullu midagi. Isegi huvitavam kui midagi juhtub ka vahepeal. Lihtsalt seekord on sedamoodi. Pole ju päris selge ka kui pikk reis ees ootab...
Eriti meeldiv on see et niimoodi ratta kallal pusides saab tsikli päris selgeks. See on nagu hobi, mida on aastaid töö ja eraelu kõrvalt aega varastades nokitsetud ja kui nüüd saab täielikult pühenduda siis ..lööb kaane pealt ära :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7199
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

See on tegelikult kõva asi,kui oma ratta üksipulgi selgeks saad.Iga väiksemagi võõra hääle või kolina saab palju kergemini ja kiiremini defekteeritud ja samas on võimaliku remondi korral kohe selge ,mida nö eest ära võtta,et kuskile ligi pääseda.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

ats30 kirjutas:
ranel kirjutas:

Üldiselt seda teemat lugedes kipun arvama, et põed liiga palju. Tee ratas kenasti korda ära nagu tehas ette näeb. Kohvrid külge, vajadusel lisaküte olenevalt piirkonnast ning raha kaasa. Viimane peaks päris paljud tekkivad probleemid jooksvalt lahendama.

Ega ma väga tegelt ei põe. Lihtsalt, nagu sarnaste projektidega ikka, sellest tekib omaette hasart. Päris mitmed pikad matkad vana Domikaga tehtud, teepeal erinevates olukordades hakkama saadud, pole hullu midagi. Isegi huvitavam kui midagi juhtub ka vahepeal. Lihtsalt seekord on sedamoodi. Pole ju päris selge ka kui pikk reis ees ootab...
Eriti meeldiv on see et niimoodi ratta kallal pusides saab tsikli päris selgeks. See on nagu hobi, mida on aastaid töö ja eraelu kõrvalt aega varastades nokitsetud ja kui nüüd saab täielikult pühenduda siis ..lööb kaane pealt ära :bsmile:

Welcome to my world :ner:


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV täiustamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

alts338 kirjutas:

Tere! KTM küljejalg. kas kellelgi on joonist sablooni et see ümber tõsta?

Sain enda jubina lõpuks kätte. Kui tahad mõõtu võtta või midagi kopeerida siis võin pisut jokutada paigaldusega. Samas tundub et see konkreetne jupp on omal valmistada pisut liiga keeruline.

Küljejala_kinnitus[1].jpg
Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 104
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas desmorado »

ats30 kirjutas:

Ega see aku teema väga palju selgemaks ei saanud ikka. Lühidalt kokku võttes tundub, et suurema raha eest saan kergema aku ja kõik muu on laias laastus kasutaja seisukohast sama. Ühel või teisel variandil mingeid eeliseid teineteise ees ei ole. Mõlemad käivitavad, mõlematega kannatab lisadega sõita, mõlemad saavad tühjaks kui ilma genekata voolu tarbida. Siin ehk ongi ainus reaalne vahe et Li aku saab ilma genekata voolu tarbides rutem tühjaks. See et üks on pikema elueaga mu meelest ei ole mingi argument. Yuasa akud on seni kõik min 5a vastu pidanud, peale seda veel murutraktori peal paar aastat loksunud. Sealjuures mitte eriti hoolsalt talvel laetuna. Veel pikem eluiga taandub siin hoolduste ja muude asjade taha, pealegi 5a on selline aeg kus kipub juba ratas vahetuma...

Kuigi tehnoloogiad on erinevad, on lõpptarbija jaoks 2 erinevust: Li aku on kergem ja kui laagris tulede valgel lehte tahad lugeda, siis saab rutem tühjaks kui pliiaku. See, kas pekkis tehnika puhul saad ühe akuga paar korda rohkem või vähem proovida tsiklit käima saada ei oma sisulist tähtsust sest nagunii kulub see sinnasamasse ära, korda see ratast ei tee.
Viimasest lausest tekkis tuli välja üks eelis pliiakule - kui genekas juhtub teel pekki minema, siis suurem mahtuvus aitab aku pealt kaugemale sõita. See vist ongi ainus reaalne eelis ühe kasuks.

Kui voltmeeter peal on veidi julgem liitiumakut kasutada. Ise kasutan neljandat aastat "Shorai" LiFePo akut - kaalub 1 kg vs orig 4 kg ja jääkpinge on seistes 13,4 V. Tänu kõrgemale pingele ja suuremale käivitusvoolule ketrab LC8-t rõõmsamalt ringi - väiksem oht rikkuda kaasavedaja siduri tööpindu. Kuigi, tundub et KTM-i starterirelee hakkab enne vastu (tigisema), kui et laseb starteril liiga aeglaselt rakenduda (see puhtalt minu isiklik arvamus). Käidud sellega Gruusia - Armeenia tripil läbi venemaa, Iraani piirini välja. Siis polnud veel muide ka voltmeetrit tsiklil - nüüd on eri värvi dioodpirn-voltmeeter (päris täpne muide) ja julgem tunne. Walter Colebatch käis viimasel tsiklireisil ka kasutades Shorai akut. Käias selle peale tsikli vette uputamist (kusagil Kasahstanis) tühjaks, kuid tal oli originaal laadija kaasas ja sai edasi sõita. Mis ma öelda tahan on see, et LiFePo aku tahab tähelepanelikkust (noh nagu LC8-gi). Esineb muidugi ka praaki. Ja "korea pärsias", kui aku tuksis, tuleb nii ehk naa mõni muu lahendus leida.
Back Up`iks võid sellise laadija soetada: http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-iMAX-B6-D ... Swa39Uxrnj

Ostsin Shorai, kuna originaal YUASA hakkas 7 aastal tembutama ja hinnavahe orig YUASA vs Shorai oli mingi 40EUR. Hiina akusid ei ole mõtet LC8-le panna.

Püänt on veel see, et peale Shorai installimist panin YUASA vana nõukogude analoogtehnoloogiaga automaatse tsikliaku laadijaga "ВАРИОМ" laadima ja unustasin kogemata rohkem kui ööpäevaks - ja oh ime toimetab siiamaani mul 900-se Monstri peal (jääkpinge 12,9 V). Aku ise siis 12a vana.

Terv.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Tänan aku teemal kaasa mõtlemast.

Täna avastasin et siduri peasilinder on märg. Erinevaid remondikomplekte müüakse, kas on vahet ka milliselt pakkujalt võtta? Iseenesest kallid ei ole, 30-50€ laias laastus.http://www.ebay.com/itm/Magura-REP-SATZ ... pg&vxp=mtr

Pakutakse edevaid anuma kaasi ka, aga need vist ongi ainult edevuse teema..?

Siduri_peasilinder_lekib[1].jpg
Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

ats30 kirjutas:

Tänan aku teemal kaasa mõtlemast.

Täna avastasin et siduri peasilinder on märg. Erinevaid remondikomplekte müüakse, kas on vahet ka milliselt pakkujalt võtta? Iseenesest kallid ei ole, 30-50€ laias laastus.http://www.ebay.com/itm/Magura-REP-SATZ ... pg&vxp=mtr

Pakutakse edevaid anuma kaasi ka, aga need vist ongi ainult edevuse teema..?
Siduri_peasilinder_lekib[1].jpg

Kui võtta, siis võtaks ikka KTM-ist. Remondikomplekt sealgi ju olemas. Võimalus et isegi kohapeal.

Aga kaane kohta nii palju, et ainuke positiivne asi nende kaante juures on see, et saad sileda kaane. Ilma kirjadeta. Sinna mugavam midagi kleepida. Näiteks GOPRO puldi alust vms. Muus osas edevuse laat.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Sõbrad, kas keegi teab, kas ja kus sellist asja (või midagi sarnast täpselt selle koha peale) saaks osta? Küsimus käib selle tööriistakasti kohta :bsmile:

Custom toolbox.jpg

Ma küll päris hästi aru ei saa pildilt, kas kiige käiguulatusega on arvestatud, aga ju ikka on kui juba valmis ja paigas. Igatahes tundub ideaalne koht igasugu tööriistade, ketiõlide jne jaoks.

Oleks ma tark, ma oleks vait.

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Rehvid.
K 60 Scout ja E 07 (Dakar). Võrdleks natuke neid rehve omavahel. Ja võrdleks hea meelega järgmisi omadusi:

Märg savine pinnas. Kuidas rehv töötab? K 60 on laiemate vahedega, kas nn "isepuhastumine" toimub paremini kui Mitasel? Omast kogemusest tean, et E07 on savi sees hetkega üks libe ketas.

Lihtsalt mudasel pinnasel, E07 ja K 60 külgmine pidamine. E 07 on külje pealt mõnusalt nupuline, pehmete rööbaste vahel sõites hoiab külgedelt hästi. Kuidas K 60 sellises tingimuses töötab?

E 07 on märjal asfaldil ilgelt libe. K 60 on minu jaoks seni katsetamata. Kuidas neid selles olukorras võrrelda? Minu kogemuse järgi on lõunamaade asfaltkatted nagunii kordades libedamad, isegi kuiva ilmaga. Tõenäoliselt sellepärast et nätskemad ja pidavamad katted sulaks kuumaga lihtsalt vedelaks.

Eelpool mainitud kilometraasid, E 07 20-25 000 km ja K 60 15-20 000km ... Minu kogemus jällegi E-07 puhul on pigem selline et esimesed 5K km on rehv selline nagu ta mõeldud on olema, edasi veel ca 5K km vastab mustri sügavus nõuetele ja siis edasi on see ülejäänud 10K km. Jah, temaga saab sõita mööda kuiva kruusa ja kuiva asfaldit, aga mingeid pidamisega seotud omadusi tal enam ei ole. E 07-l muidugi on need külgmised nupud tavaliselt endiselt alles ja mingis mülkas nad midagi ehk aitavad ka aga see lõpu venitamine on pigem kuidagi lähima rehvipoeni saamine kui rehvi kasulik ja mõistlik eluiga. Seda minu hinnangul. Kuidas hinnata K 60 rehvi nö kasuliku eluea kõverat? Kaua ta töötab enam-vähem normaalselt ja mis ajast lihtsalt veel saab sõita?

Lahtise liiva sees, kumba neist eelistada? Peale vaadates tundub et kumbki pole eriti hea aga Mitas justkui võiks tiba parem olla..?

Ootaks arutelu.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Minu jaoks kõige olulisem asi rehvi juures on pidamine märjal asfaldil, olen seda Mitast ühe korra katsetanud, ei puutu seda rehvi enam kunagi, kevadel ja sügisel märjaga minuarust lausa ohtlik. 200km sõitsin ühel märjal aprillikuul ja viskasin rehvi sisuliselt minema (jätsin rehvitöökotta), asendasin K60-ga.

Ma võin seal kuskil metsarajal natuke ukerdada oma mammutiga ja teinekord on isegi naljakas natuke külg maha panna pehmel pinnasel, kuid suurem osa sõitu on siiski asfaldil, ka pikematel matkadel.

Igasuguseid asju otsinud, katsetanud ja proovinud läbi aastate, kuid lõpuks jõuan ikkagi K60 juurde, sest sellel on asfaldi (ja ka märja) pidamine nendest "universaalrehvidest" kõige parem.

Aga kuna su ratas on ka suht mammut, siis ära väga näe vaeva nende mudaste ja saviste pindade uurimisega, raske on see ratas, eriti koos varustusega ning libe on ta pasa sees pea iga rehviga, kui just päris kärna alla ei kruti. Mõtle välja, millist pinda sa kõige rohkem sõidad ja vali selle ühe järgi, teised tulevad lihtsalt väikese boonusena kaasa.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas romulus »

K60 peab märjal asfaldil täitsa OK-lt. Kui tahad miskit, mis ka mudas/liivas kannatab sõita, võid TKC80 vaadata - on ka asfaldil sõidetav, kuid mudas/liivas/kruusal kindlasti vingem, kui kumbki su valikutest. Läbisõit jääb küll K60-le alla.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Piipz kirjutas:

Minu jaoks kõige olulisem asi rehvi juures on pidamine märjal asfaldil, olen seda Mitast ühe korra katsetanud, ei puutu seda rehvi enam kunagi, kevadel ja sügisel märjaga minuarust lausa ohtlik. 200km sõitsin ühel märjal aprillikuul ja viskasin rehvi sisuliselt minema (jätsin rehvitöökotta), asendasin K60-ga.

Ma võin seal kuskil metsarajal natuke ukerdada oma mammutiga ja teinekord on isegi naljakas natuke külg maha panna pehmel pinnasel, kuid suurem osa sõitu on siiski asfaldil, ka pikematel matkadel.

Igasuguseid asju otsinud, katsetanud ja proovinud läbi aastate, kuid lõpuks jõuan ikkagi K60 juurde, sest sellel on asfaldi (ja ka märja) pidamine nendest "universaalrehvidest" kõige parem.

Aga kuna su ratas on ka suht mammut, siis ära väga näe vaeva nende mudaste ja saviste pindade uurimisega, raske on see ratas, eriti koos varustusega ning libe on ta pasa sees pea iga rehviga, kui just päris kärna alla ei kruti. Mõtle välja, millist pinda sa kõige rohkem sõidad ja vali selle ühe järgi, teised tulevad lihtsalt väikese boonusena kaasa.

Jäi tõesti täpsustamata et praeguse arutelu käigus otsin rehvi 30% asfalt/70% kruus. Vahele pikki porimülkaid, samuti kiviseid mägiradu. Asfaldit tuleb kilometraasilt ehk 30%, ajaliselt veel vähem.

Tean et see Mitas on hullult libe, ta rsk on libe isegi kuiva asfaldi peal, märjast rääkimata. Aga mammutiga kilomeetrisel või 20km-l mudalõigul ei tahaks ka ruiata kui üldse pidamist ei ole.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7346
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1076 korda
Tänatud: 1052 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Spoiler
ats30 kirjutas:
Piipz kirjutas:

Minu jaoks kõige olulisem asi rehvi juures on pidamine märjal asfaldil, olen seda Mitast ühe korra katsetanud, ei puutu seda rehvi enam kunagi, kevadel ja sügisel märjaga minuarust lausa ohtlik. 200km sõitsin ühel märjal aprillikuul ja viskasin rehvi sisuliselt minema (jätsin rehvitöökotta), asendasin K60-ga.

Ma võin seal kuskil metsarajal natuke ukerdada oma mammutiga ja teinekord on isegi naljakas natuke külg maha panna pehmel pinnasel, kuid suurem osa sõitu on siiski asfaldil, ka pikematel matkadel.

Igasuguseid asju otsinud, katsetanud ja proovinud läbi aastate, kuid lõpuks jõuan ikkagi K60 juurde, sest sellel on asfaldi (ja ka märja) pidamine nendest "universaalrehvidest" kõige parem.

Aga kuna su ratas on ka suht mammut, siis ära väga näe vaeva nende mudaste ja saviste pindade uurimisega, raske on see ratas, eriti koos varustusega ning libe on ta pasa sees pea iga rehviga, kui just päris kärna alla ei kruti. Mõtle välja, millist pinda sa kõige rohkem sõidad ja vali selle ühe järgi, teised tulevad lihtsalt väikese boonusena kaasa.

Jäi tõesti täpsustamata et praeguse arutelu käigus otsin rehvi 30% asfalt/70% kruus. Vahele pikki porimülkaid, samuti kiviseid mägiradu. Asfaldit tuleb kilometraasilt ehk 30%, ajaliselt veel vähem.

Tean et see Mitas on hullult libe, ta rsk on libe isegi kuiva asfaldi peal, märjast rääkimata. Aga mammutiga kilomeetrisel või 20km-l mudalõigul ei tahaks ka ruiata kui üldse pidamist ei ole.

Küsi Tsiklonaudi käest, mis neil all oli. Ümber maailma sõiduga ikka mingeid kogemusi tekib.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Pole vaja küsida, ma tean, et ta lemmik matkarehv on K60. Sellest oli ka nende blogis juttu.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 104
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas desmorado »

Spoiler
ats30 kirjutas:
Piipz kirjutas:

Minu jaoks kõige olulisem asi rehvi juures on pidamine märjal asfaldil, olen seda Mitast ühe korra katsetanud, ei puutu seda rehvi enam kunagi, kevadel ja sügisel märjaga minuarust lausa ohtlik. 200km sõitsin ühel märjal aprillikuul ja viskasin rehvi sisuliselt minema (jätsin rehvitöökotta), asendasin K60-ga.

Ma võin seal kuskil metsarajal natuke ukerdada oma mammutiga ja teinekord on isegi naljakas natuke külg maha panna pehmel pinnasel, kuid suurem osa sõitu on siiski asfaldil, ka pikematel matkadel.

Igasuguseid asju otsinud, katsetanud ja proovinud läbi aastate, kuid lõpuks jõuan ikkagi K60 juurde, sest sellel on asfaldi (ja ka märja) pidamine nendest "universaalrehvidest" kõige parem.

Aga kuna su ratas on ka suht mammut, siis ära väga näe vaeva nende mudaste ja saviste pindade uurimisega, raske on see ratas, eriti koos varustusega ning libe on ta pasa sees pea iga rehviga, kui just päris kärna alla ei kruti. Mõtle välja, millist pinda sa kõige rohkem sõidad ja vali selle ühe järgi, teised tulevad lihtsalt väikese boonusena kaasa.

Jäi tõesti täpsustamata et praeguse arutelu käigus otsin rehvi 30% asfalt/70% kruus. Vahele pikki porimülkaid, samuti kiviseid mägiradu. Asfaldit tuleb kilometraasilt ehk 30%, ajaliselt veel vähem.

Tean et see Mitas on hullult libe, ta rsk on libe isegi kuiva asfaldi peal, märjast rääkimata. Aga mammutiga kilomeetrisel või 20km-l mudalõigul ei tahaks ka ruiata kui üldse pidamist ei ole.

Minu eelistus matkaks on K60. Peab piisavalt ja kulub ka normaalselt - eriti tähtis omadus LC8 adventure all. Mitast proovinud pole (lugedes teiste kogemusi). Korra proovisin TKC80-t taga ja see sai otsa 2500 km-ga - oli teine ka valet mõõtu 140/80-18 - 150/70-18 asemel (võimalik et ka sellest kiirem kulumine). Samas K60-l oli veel üle kolmandiku mustrit järel peale 9000 km-st trippi Armeenia lõuna tippu. Momendil on taga 2,5 lai velg ja sellel 140/80-18 K60 :) .
Ees kasutan TKC80t.
Terv.

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 971
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas KIBU »

mulle tundub, et K60 sobib pigem vähesema võimsusega/rahulikuma käega kokku. sõbral Gessu all pidas vastu 7 tuhat ja minuarust "magus osa" kulus maha suht ruttu. jutt siis sellest keskelt kinnise mustriga variandist ja 170 laiusega. probleem oli asfaltil kurvides vähe suurema kalde puhul. kuna rehvi külg on klotsiga siis kaldes oli puutepinda liiga vähe ja ühe klotsi pealt teisele astumine andis tunda. K60 on hea rehv ja kannataks sõita kui TKC 70 olemas ei oleks. TKC70 on vähemalt taha parem. asfaltil on parem, kestvus tundub isegi parem, ja ka pehmel on vähemalt tagumine väga OK. sügisel/kevadel sõitmiseks ostsin endale ette tkc80 sest enamus "toredast" sõidust on märjal kruusal ja pinnasel kuna külmaga kiire asfalti sõit ei ole niikuinii teab mis nauding.

Rehvivalik on ja jääb väga individuaalseks teemaks olenedes sõidustiilist, oskusest, tsikli eripäradest. Näiteks GSi ESA kasutades on selgelt tunda kuidas rehvi pidamine erinevate vedrustuse seadete puhul muutub. mammutite jaoks ideaalset rehvi niikuinii ei ole kuid TKC 70 on väga ideaali lähedal minuarvates.

KTM990 tundub siiski maastikul võimekam kui "suuremad mammutid" ja kas ei oleks mõistlik pikema reisi puhul suurema naudingu saamiseks võttagi kasutusele 2 eraldi jooksu? paljud veavad päris maastikurehve "kohalesõidu" ajal kaasas ja kohale jõudes viskavad ringi. 80/20 rehviga oleks asfaldi osa ka palju meeldivam. ja kui ülesõidul teine rehv oleks ehk päris kiirestikuluv maastikurehv sobiv tkc 80 vms.

spider-diagramm-enduro-segment.png

http://www.continental-tires.com/motorc ... uro/tkc-70
http://www.continental-tires.com/motorc ... uro/tkc-80

5248653

Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Keti vahetamise tööriist, kes meil neid müüb ja millised variandid saadaval on üldse? Veebipoodidest leidsin oma arusaamise järgi mõistliku sellise: http://www.demon-tweeks.co.uk/motorcycl ... repair-kit

Samas kuna seda läheb ikka eriti vähe tarvis, siis võiks veel väiksem olla. Midagi sellist et keerad otsad ringi, ühes asendis lahti pressimise ots, teises kokku neetimise ots, võtmetega keeratav ja liigsete käepidemete ja muu jurata. Krt korralikud riistad on head aga kaasas vedada nii head nagu pole mõtet.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kas sa tahad läbi Aafrika ülalt alla sõita et neetijat kaasa vead.
DiD-i oma on väike aga nõuab kaht 19 võtit

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Vahepealsed arengud on olnud järgmised:
Vedrustus: Saabusid uued vedrud. Kuigi alguses olin üsna kindel et vedrusid vahetama ei hakka, läks siiski nii et sai uued tellitud ja kui hästi läheb, ehk saab homseks ka külge. Olen küll veidi kriitiline selle vahetuse vajaduse osas, samas ei vaidle vastu et asi tõenäoliselt parem saab. No ja pole tegelikult ka hinna poolest midagi ulmet, vedrude komplekt läks vist suurusjärgus 230€ maksma.

Uus esiots Täna saabus Ian-lt kinnitus, e tBritannia Composites uus esitule+tuuleklaasi komplekt on teele pandud. See peaks lahendama 990 ADV turbulentsiprobleemi ja lisama valgust. Valguse osas tundub et lõpptulemus saab pisut üle pingutatud, aga näis.

Esivelg Kuna esivelg oli juba varasemast kõver, siis tellisin uue "pöia". Paraku tekkis väike tagasilöök vahetusega. Nimelt originaalkodaratega ei õnnestu uut pöida paigaldada, kuna pöia sees olevad kodaraavad on puuritud teise kodaraasetuse jaoks. Mõningaid kasulikke vihjeid on juba laekunud, ehk õnnestub nv-l asi selgeks saada, kust ja mida vaja teha. Kas saab vajaliku komplekti kodaraid kusagilt osta või on mõistlikum uus pöid koos õigete kodaratega tellida.

Elektritööd Esmaspäevaks on elektrikuga kokku lepitud et mõned vajalikud tööd spetsialisti käega ära teha. Vajalikku juhtmete adapterkomplekti ei õnnestunudki saada, tuleb lasta teha. Loodetavasti saab kokpiti seest pisut puhtamaks ja kõik tuled-viled-seadmed korrektselt ühendatud. Saab tehtud lisatulede ühendamine, voltmeetri ühendamine, tulede lülitus selliseks, et on võimalik lülitada sisse ainult originaaltuled ja teises asendis originaal+lisatuled. Veel paigaldatakse tagumistele tuledele väljalülitamise võimalus ja üks sigaretisüütaja pistik lisaks.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Kust vedrud tellisid ja kui kanged?


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Ronk kirjutas:

Kust vedrud tellisid ja kui kanged?

See vedrude värk on parajalt haige teema. Kuna mingit karakteristikat kusagilt leida ei ole (vähemalt minul ei ole õnnestunud mingeid graafikuid näha) siis sisuliselt tulebki tellida lihtsalt kellegi soovituste peale. Nagu öeldud, väga hullu hinda nad ei maksa, eks näis. Võtsin oma ratta mudelile vastava Combokit`i vedrude komplekti. Õli ka kaasas. Progresseeruvad. Kommenteerida oskan alles siis (kui siiski) kui olen mõned sajad km-d erineval maastikul saanud testida. Igatahes soovitused tulid paarist erinevast allikast, loodan parimat :bsmile:

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Riggs
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Juun 2011, 13:45
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Riggs »

Mul tutikas esivelg olemas, äkki pakub huvi.
Ise tahan 19'' velge. Kas rumm originaal?
Saame vahetust teha?


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Riggs kirjutas:

Mul tutikas esivelg olemas, äkki pakub huvi.
Ise tahan 19'' velge. Kas rumm originaal?
Saame vahetust teha?

Sain aru et Sul on originaalveljed. Ma tahaks Exceli pöida, seepärast tõmblengi. Rumm on muidu jh originaal. 19 " velge pole mul kusagilt võtta.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Riggs
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Juun 2011, 13:45
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Riggs »

Originaal jah, aga saxess pöid, mitte behr. Sorry ei jõudnud veel kogu teemat läbi lugeda. Minu velg sulle, sinu rumm mulle ja 19" leian ise - see oli mu masterplan!

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Ronk »

ats30 kirjutas:
Ronk kirjutas:

Kust vedrud tellisid ja kui kanged?

See vedrude värk on parajalt haige teema. Kuna mingit karakteristikat kusagilt leida ei ole (vähemalt minul ei ole õnnestunud mingeid graafikuid näha) siis sisuliselt tulebki tellida lihtsalt kellegi soovituste peale. Nagu öeldud, väga hullu hinda nad ei maksa, eks näis. Võtsin oma ratta mudelile vastava Combokit`i vedrude komplekti. Õli ka kaasas. Progresseeruvad. Kommenteerida oskan alles siis (kui siiski) kui olen mõned sajad km-d erineval maastikul saanud testida. Igatahes soovitused tulid paarist erinevast allikast, loodan parimat :bsmile:

Ise suhtlesin USA-st paari tegijaga ja foorumist snowhitega ja tellisin omale kaalu, sõidu ja kasutusotstarbe järgi .66 vedrud ette. Järgmine nädal saan kätte ja ehk kokku. Eks siis ole tunda. Originaalid jäid minu jaoks liiga pehmeks.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Riggs kirjutas:

Originaal jah, aga saxess pöid, mitte behr. Sorry ei jõudnud veel kogu teemat läbi lugeda. Minu velg sulle, sinu rumm mulle ja 19" leian ise - see oli mu masterplan!

Ma natuke harin ennast veel selle esiratta teemal. Vaatame.

Sa sellist porikat ei vaja? http://www.ebay.de/itm/Polisport-Schutz ... SwA3dYhf-E

Tellisin veidi valesti, tahtsin enduro porikat, sain supermoto oma. Pakendis, lahti võtmata.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

Riggs
Postitusi: 91
Liitunud: 24 Juun 2011, 13:45
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas Riggs »

Endalgi vedeleb sama porikas.


Teema algataja
ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: KTM 990 ADV ettevalmistamine pikemaks sõiduks

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Väike raport vahepeal toimunust:
Elektritööd:
Elektritöö on selline asi mida ma ise kardan nagu elektritööd :mrgreen: Ma ei teagi millest see on tulnud aga auto/tsikli elekter ajab mulle täpid peale. Tänud Karule kontakti eest ja Urmasele kiire ja korraliku elektritöö eest! Tehtud said järgmised asjad:

  • Voltmeetri ühendamine

    Lisatulede ühendamine. Vanema mudeli tulede pealüliti sai ühendatud nii et esimeses astmes on kõik tuled tummad. Teises asendis (seal kus originaalis on parktuled) süttivad kõik originaaltuled ja kolmandas asendis lisanduvad ka lisatuled. Pool-ja täistulede ümberlülitus jäi sinna kus ta oli ja ümberlülitusele alluvad ka lisatuled. Neil oli pool-ja täistulede funktsioon juba sisse ehitatud.

    Küljejala anduri kaabli pikendus. Kuna tellisin CJ Design-st uue küljejala kronsa mis kinnitub raami külge pisut taga pool kui originaal, siis küljejala andur ei ulata enam pistikuni. Tegelikult on neil müügis kaks varianti- kas jala kronsa koos kaabli pikendusega või kronsa koos jala anduri "möödaviiguga". Ma suutsin tellida selle kolmanda kus ei olnud kumbagi kaasas :wack: See andur on üks 990 ADV nõrk koht, samas kasulik asi. Seepärast ei tahtnud seda tummaks teha ja soetasin ühe tagavaraks. Nüüd on mõlemad pikendatud nii et kui vaja, paigaldan uue ja uus ka ulatab pistikuni.

    Armatuurlaua alune/tulede tagune/kokpiti sisu, mida iganes, sai korda. Seal oli meeletu pusa igasuguseid kaableid. Rutskade soojenduse kaabli rull, sigaretisüütaja kaablid, navi toide ja mida iganes veel. Nüüd enam-vähem korras.

    Tagumise otsa tuledele (nii pidurid kui park) sai paigaldatud eraldi lüliti. Saab vajadusel ilma liigse tähelepanuta kusagile põlluserva telkima sõita või siis ... saate aru küll :D

    Tagumiste kohvriraamide juurde sai veel üks sigaretisüütaja paigaldatud. Hea akupank kohvris laadima jätta vms.

Suurim väljakutse hetkel on esimese ratta koostamine. Originaalpöid, tuntud pehmo, oli kõver. Paraku ei ole uue ja tugevaja originaalrummule sobiva pöia leidmine eriti lihtne. Näis, vast saab ikka korda. Tänud Andresele ajutise esiratta laenamise eest ja härradele kes viitsivad selle teemaga tegeleda.

Pidurid said õhutatud, ei olnudki väga hull. Pelgasin veidi, kuna ABS sai vahepeal maha krutitud, aga õhutus kulges nagu õhutus ikka, veidi rohkem ehk oli heeblitega lõksutamist. Sai uus pidurivedelk ka sisse.

Siduri peapumba remondikomplekt sai samuti eelmisega asendatud. Hämmastavalt ruttu muutub see Magura vedelik täiesti mustaks sogaks. Vahetasin seda mälu järgi ehk 5000km tagasi. Pumba reservuaar on imepisike, süsteemis on kokku vast ca 30grammi vedelikku, ehk sellest?

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”