Cossie Voshod-3M
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Cossie Voshod-3M
Voshod 3M-i puhul on asi väga lihtne- piisab sellest kui võtta armatuuri alt pistik lahti ja saab tööle panna ilma süütevõtmeta. Tuled ei põle sel juhul.
Rõõm näha sellist ratast. Mu esimene mootorratas oli ka Voshod 3M ja nüüd hiljuti hankisin jälle sellise. Kunagi ostsin uuena 1991 a. mudeli ja sõitsin sellega 2 aastaga 10 000 km ära, juhilube siis veel polnud, aga kordagi trahvi ei saanud. Oli hea küll, peale sissesõidu tegemist ja piiraja eemaldamist edasi läks superhästi, oli võrreldav külas ringi sõitvate Jawadega (Üks 630 ja teine 634. Hiljem müüsin Voshodi maha ja ostsin 638). Väga mugav sõita ja muda sees möllata ning metsateedel jms kohtades sõita oli tunduvalt parem kui Jawaga. Nüüd on 1989 a oma, punast värvi. Käima läheb suhteliselt hästi, edasi liikus ka normaalselt. Üldpilt on hea, aga mingeid vidinaid on ikka vaja vahetada/remontida. Kevadel tahaks ülevaatuse ära teha ja ametlikult sõita. Mis ülevaatuselt läbi saamist takistavad? Algul oli pandud vale kommutaator, sädeme jaoks voolu andis, aga tuledele andis 6 V ja need vaid hõõgusid. Ostsin siis uue kommutaatori ja tuled nüüd muidu OK, aga kusagil on midagi mäda veel: parktulede asendisse pannes põleb suur pirn (ei saa aru kas lähi- või kaugtuli), lähitulede asendisse pannes põleb ka suur pirn, aga kui kaugtuled lülitada, siis kustub suur ära ja ainult park põleb. Parema poole sunatuled ei vilgu päris stabiilselt, vasakud on nagu ok, peab veel uurima milles probleem. Muud ülevaatust takistavat tegurit nagu ei oskagi öelda. Tagumised amordid olid õlist tühjad. Panin täis, ega nad päris tihedad pole ja pikapeale võibolla lähevad tühjaks jälle, varuosi uuena saada vist pole.
Karburaatori peaks üle vaatama, selline tunne et natuke liiga rikas segu on, kas nõelklapi reguleering mitte kõige parem või klapp lekib. Käikude fikseerimist ei tunneta hästi, vabakäiku raske leida. Muidu veel mitmed kummidetailid vajaks vahetamist, et väliselt täiesti korrektne oleks (käepidemed, käimalöömisvända ja käiguhoova, jalatugede, bensiinipaagi külgedel olevad). Käepidemed on uued ostetud, teisi asju veel mitte, kõiki asju muidugi uuena saada polegi.
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Seda infot ei tohi jagada et pistiku lahtiühendamisega käima läheb
Esituli on sul ilmselgelt valesti ühendatud, ebaloogiliselt vilkuvaid suundasid proovi katsetada, eraldi veetud massiga.
Ma ostsin oomipoest õhukese 12v aku, mis mahtus elektripoole küljekarpi ilusti ära. Läbi selle käivad nüüd ainult suunad ja mingit laadimist ei toimu, vilgub korrektselt nagu autol. Märgutule sisse aretasin kaks eraldi väikest pirni. Kui tihti laadima peab, ei oska veel öelda. Selline pool-ajutine lahendus...
Käigukasitiga on mul sama häda, siis kui alguses sain ratta, töötas väga täpselt. Nüüd peale väga mitut mootori pooleks võtmist on ilmselt reguleerseibid oma asukohta vahetanud, aga lahti ka ei viitsi enam kiskuda sellepärast
Arkist saadeti jälle koju tagasi, et vana omaniku käest pean veel infot välja pigistama, et kus linnas ja mis aastal arvele võeti..... Neil vaja arhiivist päringu tegemise jaoks
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Cossie Voshod-3M
Tagumised amordid on muidu originaalid, aga lihtsalt vedrud mustaks värvitud? Meeleldi vaataks suurema resolutsiooniga pilte erinevatest suundadest.
Ei oska aimata kas ja kui palju mu mootor lahti on käinud, aga vist peaks ikka talvel lahti kiskuma, võiks käikude fikseerimise paremaks saada. Muidu Voshodi käigukast on vastupidav, isegi kui ilma sidurit kasutamata sõita, on raske ära lõhkuda. Üks tuttav kunagi proovis, ei õnnestunudki. Jawaga sõitsin palju vähem kilomeetreid ära kui Voshodiga, aga käigukahvleid pidi 2 või 3x vahetama selle ajaga. No ega muidugi sel ajal ei teadnud ka miks need kahvlid vastu ei pea ja kas saaks midagi ette võtta.
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Need mis mul all on, pole ilmselt venelaste toodang, vedrutavad ilma kolisemata ja ei leki. Ei plaani veel vahetama hakata. Kaks paari on originaale ka, aga neil kroom kehv ja muidu kõverad.
Käigukasti kohta on mul remondimanualis kirjas et kust mõõta ja võlle sättida seibidega. Natuke raskelt lähevad kohati sisse ja vabakäiku raskem leida, aga ütleme selle kohta "karakter"
Ja see käigukasti vastupidavuse jutt.... ma jäin 16aastaselt oma esihammastest ilma kui kast kokku jooksis..... peale kukkumist töötas edasi, lihtsalt neljandat käiku ei julenud ma enam kasutada
Arkist öeldi täna, et järgmine kord võta ratas kaasa ja üritame ära teha, paberi poolega on nüüd vast ühel pool
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Cossie Voshod-3M
Kui originaalamortides õli sees on ja ka kinnituspuksid korras on, siis töötavad need ka vaikselt. Aga tundub et see õli tahab sealt lahkuda, mul kunagi juba 1 aasta peale poest ostmist olid õlist tühjad. Eks palju sai sõita kruusateedel ja ka väljaspool teid ning sai ka väiksemaid hüppeid tehtud.
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Nonii, kaks ja pool tundi arki lauataga istutud ja lõpuks number küljes. Kindlustus ja ülevaatus 10 minutit ülevaatusel arvati signaal väheohtlikuks veaks, kuna ei tee õiget või piisavalt valju häält. Minuteada on neil kõigil see lihtsalt "prääks", aga huvi pärast katsetan ka mõnda läänekat kunagi külge.
Hetkel jääb ratas nii nagu on, ja kui aasta alguses igavaks läheb, siis hakkab värvipoolega tegelema. Alguses taheti passi jätta punane nagu viimati arvel oli, aga juhtisin nende tähelepanu sellele, et värv käib tänapäeval ikka raami järgi. Pandigi Must + mitmevärviline
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Cossie Voshod-3M
Mul vedeleb ka üks 638 karpa. Praegune K62B vahel ujutab üle, pole veel probleemi tuvastanud ega sellega tegelenud, aga äkki prooviksin JAWA karpat (üldiselt püüan säilitada originaalseisukorda ja püsivalt seda ehk külge ei jätaks). Ega selle ühendamiseks mingit vahetükki kusagilt saada pole? Ilmselt poekaubana mitte, aga äkki kellelgi kunagi valmis nikerdatud ja seisma jäänud.
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Muidu neil oli umbes 1cm paksune alumiiniumist adapter vahel, mul on hetkel mingi hiinaka üleminek ja isetehtud plaat vahel. Letikaubana neid ilmselt ei leiagi, plaan endale ka ise teha ja kasutada jawa originaal kummiluti ja koonusega kinnitust.
Kolasin just netis ja uurisin et kas jawa ja voshodi peal on neil karpadel ka erinevad seaded. Niipalju sain teada et peadüüs on jawal 92 ja voshodil 88. Ja see teine (starter circuit vist) on 72 ja mul vaja 65. Kui jawa poes pole neid siis kasutan ilmselt dellorto M6 keermega variante. Hiinast saab 8 naelaga terve komplelti erinevaid
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Cossie Voshod-3M
Mul on ka üks K65B olemas, vaatan äkki saan selle töökorda ja panen hoopis selle. Sellest pikemalt oma tsikli teemas.
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
6 eurone sadulanahk istub üllatavalt hästi, materjal küll üsna õhuke, aga eks näis. Vb järgmine kord tuleb hulgim tellida.
Ja rehvid oleks võinud osta vähe suurema kärnaga, saaks talvel ka vähe julgemalt külavahel sissesõitu teha. Suvel näeb ilmselt see ratas ka rohkem kruusa ja metsavahet kui asfalti
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Cossie Voshod-3M
Tundub Ok/ilus asi olema, eriti 6€ eest... kus kohast tellisid?
Kui kord kvartalis nahahoolduvahendiga üle käid, siis peaks kestma. Teisest küljest see nahahooldusvahend on kohati kallim, kui sadulanahk ise...
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Tuli vist sealtsamast dnepr-kiev. Aga ma arvan et vakstu/dermatiini määrimine selle eluiga ei pikenda
Voshod 3M + XT660R
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Vabade päevadega polnud midagi tarka teha ja sõiduilma ka eriti pole.... Otsustasin ''kiirelt'' keredetailid ühte tooni värvida, kokku kulus kolm päeva ja aerosoolide kohta tuli endalegi üllatuseks täitsa hea tulemus. Ei tahtnud tegelikult nii läikivat, sest muidu poleks autentne Pildil polnud veel laibakad ja esiots uut musta värvi saanud. Lisatud sai ka roostes originaalide asemele uued poldid ja juhtmestiku paigutust korrigeerida.
Pisiasju sai ka värvitud, nüüd on küljes ka kaasa tulnud teised lülitikorpused, millel ka ingliskeelsed kirjad peal. Huvitav kas mingi eksport värk?
Voshod 3M + XT660R
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
- Tsikkel: Voshod 3M
- Tänanud: 18 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Cossie Voshod-3M
Ma ei olegi venekeelseid näinud, nii enda praegusel kahel 3M-l kui kunagi ammu omatud ja ka sõbra omal kõik ingl.k. Ja tulede ning suunatulede lüliti nupud on kõigil olnud sellised, ümaramad:
https://www.youtube.com/watch?v=rsfwd2V ... e=youtu.be (1:00 juures)
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Cossie Voshod-3M
Kas liigub? Tudub nüüd sile pill olema - siduri ja spidomeetritrossid tunduvad pikad olema, toetuvad esiporika peale.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Vahepeal seisis vist kuu aega, polnud aega või ilma et sõita. Eelmine nädal pumpasin käima ja tegin kruusateedel paarkümmend km ringi. Esimese kilomeetri puterdas vähe ja gaasiga pidi tagasi hoidma, ilmselt seismisest mingi sodi kusagi, igatahes see kadus kähku.
Trossid on jah vähe pikavõitu, aga mind väga ei häiri. Rohkem häirib pekkis kroom sumpsidel ja esiamortidel, mootori võiks ka kuidagi kenamaks saada....
Voshod 3M + XT660R
Re: Cossie Voshod-3M
Kes oskab öelda, millised düüsid Jikovi karburaatorile lähevad, M5, M6...? Ja kas K65 karburaatoril on sama keermega?
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Jikovile lähevad M6 tavakeermega peadüüs ja külmkäivitusdüüs. Neid mina kuskilt ei leidnud ja ostsin dellorto m6 düüsid, need on küll tiheda keermega, aga sain üle keermestatud ja nüüd töötavad ilusti.
K65 kohta ei oska öelda, aga väga sarnase k62 düüsid on hoopis teise kuju ja keermega, need ei sobi kindlasti
Voshod 3M + XT660R
Re: Cossie Voshod-3M
Ok, sellised siis ka tihedama keermega? https://www.ebay.com/itm/10Pcs-6mm-M6-M ... 3535821875
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Vot ei oska pildi järgi öelda. Nendel mis ma tellisin, ei olnud ka keerme sammu kirjas
Voshod 3M + XT660R
Re: Cossie Voshod-3M
Paistab, et 0,75 sammuga on rohkem levinud, aga otsinguga leiab ka 1,0 sammuga (mis peaks vist õige samm olema, pole kontrollinud).
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Sai vanakesega ülevaatusel käidud ja mainiti et tagaamort on täitsa kõver... oligi tagumine aeg need hiinakad sealt minema visata. Õnneks oli pööningul rattaga kaasavaraks tulnud kaks paari originaal amorte, millest sai üks kobedam paar kokku lapatud. Samuti sai ka keskhark välja vahetatud, vana oli täitsa rikki läinud seal all
Voshod 3M + XT660R
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Kuna vanad pildid kadusid kõik fotoalbum.ee lehega siis teemast ära, siis lisan ühe vana pildi, mis on tehtud ratast ostes ja hetkeseisust
Voshod 3M + XT660R
-
Teema algataja - Postitusi: 809
- Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
- Tsikkel: B-12T
- Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
- Tänanud: 123 korda
- Tänatud: 70 korda
- Kontakt:
Re: Cossie Voshod-3M
Mitas h05 peaks olema 3,25 laiad
Voshod 3M + XT660R
Re: Cossie Voshod-3M
Mul on ühel vanal Yamahal taga sama mudel, ei oska millegi üle kurta küll, aga Voshodiga on soov natuke rohkem kruusal ja maastikul sõita ning valisin Heidenau K41.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.