2. leht 3-st
Re: BMW K100RS
Postitatud: 04 Dets 2018, 21:47
Postitas ducatu
Enne veel kui rellakas K-sse sisse läheb, üks pilt garaažimööblist, millele võib nüüd joone alla tõmmata. Viimasena läksid eelmisel nädalal külge kapiuksed. Kogu kupatuse tegin käsitööna valmis 100mm paksustest clt jääkidest. Kõik kalasaba tappidega ühendatuna. Ühtegi kruvi, naela ega ka liimi ei kasutanud. Kui välja arvata sahtlid ja uksed. Varem ei ole oma elus mööbli ehitusega kokku puutunud, senine kogemus on piirdunud Ikea juppide kokku sobitamisega.
Nüüd ei ole enam vabandust, miks tsikliprojektiga mitte alustada. Samas saab olema kindlasti oluliselt pikem protsess, sest võrreldes varasema urkaga on segajaid rohkem
Re: BMW K100RS
Postitatud: 04 Dets 2018, 21:49
Postitas Macintosh
(nii, ma toon tugitooli ja jään postitusi ootama)
Re: BMW K100RS
Postitatud: 05 Dets 2018, 08:02
Postitas mx77
Väga äge garaazh!
Tõeline mancave.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 05 Dets 2018, 11:50
Postitas RasmusL
Ilus garage tõesti. Nüüd ei tohiks olla ühtegi põhjust miks mitte garagesse minna Kas see on lihtsalt selline eraldi garageboks või eramaja küljes kinni ?
Re: BMW K100RS
Postitatud: 05 Dets 2018, 12:05
Postitas ducatu
RasmusL kirjutas: ↑05 Dets 2018, 11:50
Ilus garage tõesti. Nüüd ei tohiks olla ühtegi põhjust miks mitte garagesse minna Kas see on lihtsalt selline eraldi garageboks või eramaja küljes kinni ?
Nüüd jah, vaja juba tõsist põhjust, et sealt mõnikord ka välja tulla
Juhtus nii, et pole ei eraldi boks ega ka eramaja küljes, vaid väiksema büroohoone küljes. Selles mõttes hea kooslus ajaliselt, et mina ei sega teisi ja teised ei sega mind ja maja kogu aeg valvatud
Ja piisavalt lähedal, et kodust jala minna ning piisavalt kaugel, et pealik ei tuleks igal ajal ukse vahel sisse piiluma Loodetavasti ei satu seda nüüd lugema.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 05 Dets 2018, 17:47
Postitas KIBU
Re: BMW K100RS
Postitatud: 05 Dets 2018, 18:28
Postitas yeekim
PLJÄÄD, teema on BMW K100RS ja juba läheb lappama
Väikestviisi ehitusfoorum juba, küte, põrandad...
Vähem möla, rohkem relakat seltsimehed. Igatahes
Re: BMW K100RS
Postitatud: 05 Dets 2018, 18:37
Postitas mx77
Oot, mis sellest K100-st pidi tulema (peale selle, et ta ehitatakse jube kenas garaazhis)?
Re: BMW K100RS
Postitatud: 05 Dets 2018, 21:19
Postitas ducatu
KIBU kirjutas: ↑05 Dets 2018, 17:47
Keraamilised plaadid
mx77 kirjutas: ↑05 Dets 2018, 18:37
Oot, mis sellest K100-st pidi tulema?
Tahaks isegi teada. Suures plaanis arvan, et esialgu jääb alles pool raamist, mootor ja kiige. Kui see operatsioon tehtud, eks siis hakkab kujunema. Aeg teeb omad korrektuurid.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 14 Dets 2018, 22:27
Postitas ducatu
Nii. Sollad väljas. Tagasiteed enam pole.
Kui kellelgi peaks üle olema väga korralikud usd esiamordid siis võib pakkuda. Hea oleks kui oleks koos piduritega ja alumise traaversiga. Aga tõesti, väga korralikud, mida uuemad seda parem. Ideaalis bmw s1000rr.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 15 Dets 2018, 12:14
Postitas yeekim
Lõustaraamatus müüs keegi kodarvelgi koos USD hargi ja traaversitega.
edu
Re: BMW K100RS
Postitatud: 15 Dets 2018, 13:19
Postitas ducatu
yeekim kirjutas: ↑15 Dets 2018, 12:14
Lõustaraamatus müüs keegi kodarvelgi koos USD hargi ja traaversitega.
Käisin vaatamas. Päris mõistlik komplekt K-le kokku kogutud aga polnud kahjuks päris nii heas visuaalses korras kui käesoleva projektiga kokku sobitada tahaks. Ja kuna kodarveljed ja tagapiduri lahendus olid mul juba olemas siis ei tekkinud seda õiget tunnet.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 20 Dets 2018, 20:46
Postitas ducatu
Ettevalmistused rahulikuks jõuluks. Saab ehk hakata mingeid jooni sättima. Veljed ja rehvid paigas - eks see annab juba esimese suuna kätte.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 20 Dets 2018, 21:24
Postitas red buell
Tundub,et läheb scrambleriks. Veljed on tutikad? Mul kah praegu üks K tegemisel aga sellest tuleb kliendi soovil gondlitega kafekas.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 30 Dets 2018, 12:50
Postitas ducatu
Sättisin tagumist velge natukene täpsemaks, koos uue pidurisadula ja -kettaga. Sadula kinnitust tuli õige pisut alt madalamaks lihvida, et peale istuks.
Auguvahe sama aga kinnituskõrvad natukene madalamal. Originaalsadulat ei saa kasutada, sest kolvid kahel pool ja liiga lai ehk jookseks kodaratesse sisse. Vana sadul
Uus sadul
Kaugus ja kõrgus uue sadula ja uue, velje küljes asuva kettaga, perfektne. Probleeme natukene tekib seoses sellega, et tagaamort nüüd praktiliselt vastu sadulat.
Sellele on lihtsat rohtu aga suurem probleem nüüd aga selles, et velg ca 12mm liiga väljas.
Kiige ja rehvi vahel täpselt vajalik ruum ka olemas ja selle saaks nüüd paika kodarate timmimisega ehk offseti muutmisega. Aga pagana bemmi kodarate lahendus on suht tume maa. Guugeldasin omajagu aga ei leidnud sedagi, mis peaks olema offset näiteks r1000gs või r1150gs ratastel ja kas bemm lubab mingis vahemikus offsetti muuta ka? Oskab keegi selle kohta midagi asjalikku öelda? 12mm pole päris kaksviiskümmend ka, et tuimalt peale minna.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 30 Dets 2018, 21:22
Postitas red buell
Offseti muutmist vist muudmoodi teada ei saa kui proovimise teel. Oleneb kui palju kodaratel keeret on. Kas rummu treida ei kannata.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 31 Dets 2018, 00:36
Postitas priit50
..tervet kiiget ei saa natuke liigutada? Miskit paksud seibid seal vahel ikka... Kardaan elab selle 2mm vast üle aga natuke siit ja natuke sealt ja ongi kaksviiskümmend.. rummu treimine muidugi ka.
Aasta lõpp on ligidal niiet üks mõte veel- jäta velg sinna kus ta on ja liiguta kogu ratast 12mm vasakule.. siis asi ponks
Re: BMW K100RS
Postitatud: 31 Dets 2018, 10:11
Postitas desmorado
ducatu kirjutas: ↑30 Dets 2018, 12:50
Kiige ja rehvi vahel täpselt vajalik ruum ka olemas ja selle saaks nüüd paika kodarate timmimisega ehk offseti muutmisega. Aga pagana bemmi kodarate lahendus on suht tume maa. Guugeldasin omajagu aga ei leidnud sedagi, mis peaks olema offset näiteks r1000gs või r1150gs ratastel ja kas bemm lubab mingis vahemikus offsetti muuta ka? Oskab keegi selle kohta midagi asjalikku öelda? 12mm pole päris kaksviiskümmend ka, et tuimalt peale minna.
Ot-ot-ot. Kõiksepealt ikka vana velje pöia telgjoon ära mõõta ja siis vaadata, kuhu poole offsettida. Kui ees teleskoop, siis esipöia telg enamasti selle keskel ja sealt saab ka tagapöia telje.
Kui ma su eelmise scrambleri rattaid ladusin, siis ega nenede rummude teljed ühtinud ka pöia telgedega.
PS. Mu enda KTM-il ka taga ca 8mm offsetti, kui nüüd õigesti mäletan.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 31 Dets 2018, 13:50
Postitas ducatu
Kõik nimetatud head mõtted on kahjuks pisut piiratud võimalused, sest rummu ja piduri treimise/freesimise teel liigutades kogu vajalikku 12mm kätte ei õnnestu saada. Aga kui saaks ainult kodarate timmimisega hakkama siis oleks vaja ainult üks töö ette võtta.
Mul hetkel garaažis 2 samasugust kasutatud GS-i velge ja neid omavahel võrreldes on näha juba 5mm suurust offseti erinevust. Ühte oleks vaja timmida 12mm ja teist siis 17mm. Siinkohal olekski hädavajalik teada kumb on rohkem sellises seades, mida bemm ise õigeks peab ja kas ning kui palju oleks nendel velgedel üldse kõrvalekalle lubatud enne kui midagi hullu juhtuma hakkab. Mõistetav, et kodarad seavad omad piirangud aga need on võimalik ka uued ning vajaliku pikkusega tellida.
Domikal sai mu mäletamist mööda lõpuks manualist ka leitud täpne juhend, mis asendis rumm ja pöid üksteise suhtes olema peaks. Esialgu sai esivelg kokku pandud nende mõõtude järgi, mis ta enne lahti võtmist oli. Aga kuna see oli selleks momendiks igati õigest mõõdust mööda ja laiema pöia kasutuse tõttu ei mahtunud hargi vahele ära siis sai timmitud katse-eksituse meetodiga
Selge see jah, et rummu ja pöia teljed ei pea kindla peale ühtima aga tahakski siinkohal väga teada, et mida bemm ütleb - kas kuskil on kirjas, mis oleks õige rummu ja pöia asend üksteise suhtes.
Oleks omal üks värske, veel paigast ära nihkumata GS garaažis, küll siis mõõdaks aga hetkel tahaks nagu pigem mingit numbrit näha. Kuna need bemmi tubeless veljed on oma kodaravalemiga ka hoopis teisest puust võrreldes domika või üldse enamlevinud kodarvelgedega siis lisandub siia veel omajagu teadmatust ja hirmu. Tahaks ju tsikli valmides 200 ja pluss ikka tuult ka püüda
Re: BMW K100RS
Postitatud: 31 Dets 2018, 14:00
Postitas desmorado
Kas see 12mm on sul saadud originaali pealt mõõtes? Kui nii, siis 12mm kodaratega mängides ei näe ma probleemi. Peamine et pöia telg paika jääb, sinna kus ta algselt oli.
Vaevalt et bemm midagi sellise "nihutamise" kohta ütleb, peale "nein".
Re: BMW K100RS
Postitatud: 31 Dets 2018, 14:08
Postitas ducatu
Kõige parem - mul on homme kindlasti paras pohmakas ja külmkapis veel mõned õlled alles - oleks käte värisedes see 12mm veelkord üle mõõta Insenerid on alati oodatud pead parandama
Re: BMW K100RS
Postitatud: 31 Dets 2018, 14:24
Postitas desmorado
ducatu kirjutas: ↑31 Dets 2018, 14:08
Kõige parem - mul on homme kindlasti paras pohmakas ja külmkapis veel mõned õlled alles - oleks käte värisedes see 12mm veelkord üle mõõta Insenerid on alati oodatud pead parandama
Väga hea, mul homme pohmakat pole - postoperatiivne tabletikuur peal
Ja sul nii äge mancave
Re: BMW K100RS
Postitatud: 09 Jaan 2019, 10:24
Postitas ducatu
Tundub, et üks talv kulub GS-i kodarvelje offseti muutmiseks. Mul kulus kaks õhtut, et kätte saada üksainus kodar. Ja seegi õnnestus lõpuks lauale saada kolme jupina
Kellel aga kunagi vajadust, tõsist huvi, kuhjaga kannatust ja piiramatult aega peaks olema GS-i kodarvelgedega mässata siis siin üks päris hea juhend, kuidas seda teha.
http://www.horizonsunlimited.com/tech/OGSWTTv10.pdf
Üldiselt aga on nii, et BMW soovitus on uus velg osta
Raha eest tundub, et terve maakera peale on üks ettevõte mikidemaal, kes oleks nõus selle töö ette võtma. https://woodyswheelworks.com/
Re: BMW K100RS
Postitatud: 09 Jaan 2019, 11:13
Postitas Macintosh
[mention]ducatu[/mention] aga sa lähed ikka GS offseti muutmiega edasi või muudad plaani?
Re: BMW K100RS
Postitatud: 09 Jaan 2019, 21:29
Postitas ducatu
Plaan selline, et tundub kõige mõistlikum teha kõike natukene. Velje offseti muutmist katsuks teha nii minimaalselt kui võimalik või siis üldse mitte. Rummu ja pidurikinnituse treimise/freesimisega saab 8mm ja kui kardaanikoda kannatab siis võtaks sealt 5mm. Ja kui ei kannata siis tuleb see 5mm ikkagi offseti muutmisega ära lahendada. Aeg näitab.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 09 Jaan 2019, 21:51
Postitas red buell
Kunagi sai tehtud selline variant kiigega. Sinna mahtus 170 rehv alla ja täiesti tsentrisse jäi. Kardaani tuli kah modida, helista kui küsimusi on.
Re: BMW K100RS
Postitatud: 31 Jaan 2020, 11:49
Postitas ducatu
Re: BMW K100RS
Postitatud: 09 Mär 2020, 22:07
Postitas ducatu
Re: BMW K100RS
Postitatud: 10 Mär 2020, 11:07
Postitas joekas
"flying brick" ja Lego värvid. Väga lahe kombinatsioon
Re: BMW K100RS
Postitatud: 10 Mär 2020, 21:28
Postitas merikurat
Vahetasin ka enda Gessul paar aastat tagasi roostes kodarad roostevabade vastu. Kõige raskem oli tõesti vanade kättesaamine, aga nagu iga detailiga BMWde puhul, on rohke kuumus sinu sõber.
Kodarad ja veljed pani uuesti kokku Neeme Streetmotost ning hind oli enam kui mõistlik!