1995 XJ600

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
extremist
Postitusi: 595
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

1995 XJ600

Lugemata postitus Postitas extremist » 18 Okt 2018, 14:33

Kunagi ma mõtlesin endamisi, et ever-never ei osta ma neid 90-ndate näotuid, pika sabaga masinaid. Aga kurat, tahtmine sõita oli nii suur, et ürgsed instinktid siiski sundisid mind ostma (küll kõige odavama, kuid liikuva masina). Praktiliselt sai päevapealt otsus tehtud ja omaks saigi. Väike tagamõte oli ka ikkagi, päris pohuilt ma üldiselt raha maha ei plaani visata. Kuna kohe oli näha et tegemist oli probleemsemat sorti masinaga, siis teadsin et pean selle mingis mastaabis kindlasti lahti võtma. Eelnevalt olen väiksemaid ühepütiseid käigukastiga 2t ja 4t masinaid lahti võtnud - mingigi kogemus oli olemas. Teadsin et rida 4 on ikkagi midagi muud ja need teadmised mis ma selle putitamisega omandan kindlasti mööda külge maha ei jookse. Tulevikus läheb masin neiule esimeseks rattaks.

Teema on tehtud XJ600 välismaa foorumisse, siin esimeses postituses praktiliselt kopin kõik mis sinna olen kirjutanud. Enamus tööd said tehtud suve alguses/keskel. Nüüd kui ehk aega rohkem, saan midagi jälle putitama hakata. Kirjutan siia suvalises järjekorras asjad mis tehtud ja mis silma jäid. Algne teema: http://www.xjrider.com/viewtopic.php?f=12&t=9413

Pilt

vaja teha:
2 käik ei jää sisse
väljalaske poldid 2x katki
juhtmed vedada õigesti
uus spido
...
klappide regull + karpa sünk
...
välimus - värv, spidokate, istmenahk, vb kunagi saba modernsemaks (pole enam plaanis)

Sai kohe garaazi viidud ja juppideks võetud. Mõned tähelepanekud:

Õhufilter 3 karpa pealt lahti
Paagis rooste krõbises, kütusefilter puudub.
Esimene hammakas tuli näppudega lahti + 1kg muda/õli segu
Tegin veel ühe väljalaske poldi katki, ehk siis 2tk olid juba eelnevalt puuritud suuremaks ja 2 polti olid ilma peata sisse jäänud.
Mõlemad summutid on seest lahti, kolisevad.
Iga 5. polt sellel masinal oli täielikult kinni roostetanud. Mootori kinnituse poldid keerasin üle, vaja uusi. Mootori pikk kinnituse polt oli täielikult kinni roostetanud.. jupp aega manuali sirvimist jõudsin lõpuks lahenduseni - tundide pikkune vasaraga peks.

Ehk siis käiguvaheti trumli kinnitus oli pooleks ja kahvel retsi saanud. Käigukastil endal viga ei tundunud olevat. Peale kahvli kriipimisjälgede. Nüüd roostest puhtaks ja värvi alla. Kuna tegemist vana ja odava tsikliga, siis ma ei näe vajadust meeletut raha sinna matta. Värvid - sprei ja spido - hiina. Uued kahvlid ka kohal.

Üllatus üllatuse otsa. Taguratta laager oli täielikult kokku jooksnud ja mädanes. Vändalaagrid läbi (2tk). Davai tellin uued ja senikaua üritan midagi muud teha. Ehk siis küürin selle 95nda aasta muda mootori pealt maha. Värv peale.

Jälle oli igast seiklusi.. nukakett keerles seal ringi kui olin pinguti maha võtnud. Pidin siis hakkama 0st klappide ajastust regullima - sain ilusti tehtud. Uus lenks, need eelmised liiga madalad ja ebamugavad. Iga vaba hetk päeva jooksul lugesin Haynes manuali.

Seal viimasel pildil esimesed klaasriide vormi katsed et enamvähem kuju paika saada.
Siin praegu ka projekt seisab, sest sõita on hea :ner:
Ja tegelikult on nii, et see 2. käik on ikka perses. Võtan uuesti mootori lahti ja vaatan mis jutt on. Seekord teen ka korda. Selle käigus vaatan siis ka kuidas vända laagrid elavad. Kas õli jõuab ka nendeni. Vahepeal sai ka karpad bench syncitud, summuteid lõigatud, väljalaske keermeid keeratud jne jne.
Palju on kindlasti kirjutamata jäänud ja unustatud.

Vabandan segase kirjelduse eest, nüüd hunnik pilte.. sest teile meeldivad pildid:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt




Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt



Teema algataja
extremist
Postitusi: 595
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: 1995 XJ600

Lugemata postitus Postitas extremist » 18 Okt 2018, 15:57

Üks asi millega ma ise hakkama ei saaks on see keermete taastamine. Oleks vaja 4 väljalaske polti täis keevitada ja nullist uuesti keermestada.. kui selline asi võimalik on. Sama hooga taastaks ka lenksul olevad originaalsed peeglite keermed, need samuti lännu.

Todo:
  • 2. Käik
  • Väljalase õhukindlaks (4-2 lüli)
  • Uued sumpad (praegused ikka väga läbi omadega)
  • Esiamordi õli + tihendid
  • Kompressiooni test
  • Karpade sünk
  • Klapi regull
  • Esigondel
  • Värvivigade parandus + veel mõne detaili värvimine
IMG_20180807_130630.jpg
IMG_20180722_181649.jpg
IMG_20180719_124040.jpg
IMG_20180622_194419.jpg
IMG_20180513_155012.jpg

Teema algataja
extremist
Postitusi: 595
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: 1995 XJ600

Lugemata postitus Postitas extremist » 30 Mai 2019, 22:23

Tead häbi on siia midagi enam kirjutada sest uskumatult vähe jõuab teha :lol:

Igatahes enda jaoks hea koht kust aastate pärast jälle lugeda :idea:

Vanad eesmärgid:
2. Käik - korras, võtsin mootori uuesti lahti ja ebayst kukkunud 70€ käigukast läks sisse. Minu tehtud retainer hui hoidiski sittagi kinni, peale esimest sirget tõmbas kõveraks ja kahvlid koorisid ennast edasi. 2. Käigu hammakas ikka suht ümar - kahjuks pilte pole. Samuti samal ajal murdus too teine kinnitus, mis hoiab käigu trumlit teiselt poolt. Õnneks tükk jäi õlikorgi juurde paigale.

Väljalase õhukindlaks (4-2 lüli) - praeguseks täiesti suva sellest (motoneti klamber peab :roll: )

Uued sumpad (praegused ikka väga läbi omadega) - alist saab ~80euriga 2tk täitsa normid teised. Mõtlen veel..

Esiamordi õli + tihendid - tehtud + värv peale

Kompressiooni test - tulekul

Karpade sünk - sünk aparatuur DIY tehtud, lihtsalt vaja külge ühendada. Praegune probleem on karpa ülekeeratud kruvid.

Klapi regull - tulekul (vahede möödud võetud eelmisel aastal) võtan uued mõõdud ja vaatan mis selle ajaga muutunud + tuleb üks kord asi ka ära teha.

Klõbinat tuleb ainult 1 silindrist mis paneb muret tundma. Sest murekoht on siis kui klapp liiga palju avaneb ja ei klõbise :bsmile: .

Esigondel - väike prototüüp sai õhtul tehtud, aga pole kindel kas digitaalne spido jääb. Lahe oleks orikad kellad saada... või siis jälleee midagi alist

Värvivigade parandus + veel mõne detaili värvimine - igast juppe vahepeal värvitud. Poindiks on kaotada see generic alumiiniumi tuhm mittemidagiütlev hall mis on vastukarva.

*Teen selle masina enda jaoks mehaanika õppimiseks,sõitmiseks ja tulevikus õrnema poole esimeseks masinaks

Pildid sellest kuidas asju tehakse kui pole midagi muud kui seljakotitäis tööriistu:
IMG_20190415_165712.jpg
IMG_20190419_155022.jpg
IMG_20190511_144246.jpg
IMG_20190511_173104.jpg
IMG_20190512_160938.jpg
IMG_20190517_162205.jpg
IMG_20190519_171356.jpg
IMG_20190519_171411.jpg
IMG_20190522_143228.jpg
IMG_20190529_230954.jpg
Viimati muutis extremist, 30 Mai 2019, 22:45, muudetud 3 korda kokku.

Teema algataja
extremist
Postitusi: 595
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: 1995 XJ600

Lugemata postitus Postitas extremist » 30 Mai 2019, 22:35

IMG_20190530_191542.jpg
IMG_20190530_202338.jpg
IMG_20190530_202354.jpg

Lühidalt:
Raskem on möödas, edasi nüüd loodame et "keemilise metalli" keermed peavad ja leegitoru ühendus saab korda.
Karpa sünk vaja kindlasti teha sest täisgaasiga puterdab praktiliselt ainult 3 silindriga.
Summuteid väga vaja.
Õhufilter-karpa ühendus vaja korrigeerida. Praegu täiesti võimatu õhukindlaks saada (nokk kinni saba lahti üritad seda filtrit karpa peale suruda).
Karpa-silinder ühenduse uued kummid ootavad. Vanad olid rabedad ja pragulised.

Peale seda saab jälle tiluliluga tegeleda.


ja käigud korras, mille üle on väga hea meel :D
Vahetatud ka kett ja mõlemad hammakad. Esimese kahvli ja ratta laagrid ja tihendid kõik vahetatud jne jne palju asju mis meelest.
Exceli järgi vaadates on olukord täitsa ok... kokku läinud parandusele 538 euri, millest:
1. käigukast 70€ (kulumisjälgedeta)
2. kett 57€
3. aku 50€

Jõudu
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5212
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 210 korda
Tänatud: 162 korda

Re: 1995 XJ600

Lugemata postitus Postitas yeekim » 31 Mai 2019, 06:10

Hoi!

Kena, nagu saarlased ütlevad, AGA...

Uuesti keermestamisel võid kasutada Helicoil'i...
Jälle see MÄÄDŽIK "sünkroniseerimine" :wack:
Kuna Sul puterdab täisgaasiga, ei aita see MITTE S*****I :!:
Otsi "kala" karpast või gaasijaotusest.
Kas Sa õhuvõtul KORRALIKE koonusfiltreid koos švammiga pole mõelnud kasutada( või siis ise teha, nagu KZ550 teemas tehti)?

edu :bsmile:
Teen saiast sitta!

Teema algataja
extremist
Postitusi: 595
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: 1995 XJ600

Lugemata postitus Postitas extremist » 31 Mai 2019, 10:37

Algne polt oli m8 vist, puuritud oli m10. Nüüdseks see ka sodi ja m12 jaoks jäävad seinad liiga õhukesed.
Karpa vaja puhastada seest jah, seal roostet ja kuna õhufilter ka peal ei istunud siis nende kombinatsiooniga puterdab täisgaasiga ja tühikäigul käib ka ebaühtlaselt... seda siis sünki tõttu

Tahaks jätta originaalse õhufiltri, ilmselt tuleb seda kuskilt lõikuda et istuks. Kui ei saa ikkagi hakkama siis tuleb muu lahendus leida ja koonus vb tõesti hea valik. Aga siis tuleb segu jälle rikkamaks saada ja regullida jne

Jõudu
Kasutaja avatar

arendaja
Toetajaliige
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Mt09
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 6 korda

Re: 1995 XJ600

Lugemata postitus Postitas arendaja » 04 Juun 2019, 11:51

Need lutid õhufiltrikopsiku ja karpa vahel on jõledamad nikerdised jah.
Kinni ei jää sest va pingutusvõru ei tõmba seda pingule enam sest eks aastad oma töö teinud kummiga. Ühel aitas uute luttide panek ja teisel, millel lutid olid veel tihked, tegin pingutusvõru etema.

Bensupaagi ja karpa vahel on miski vahva pumbalaadnetoode. Igatahes see kärakas seal sisaldab “toredaid” kilelaadseid tihendeid-membraane. Paras tüütud oli seda taas tihkeks saada, imes vahelt ja lekkis küljelt. Põhjustas koormuse all puterdamist.
Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1krr > Mt09

Teema algataja
extremist
Postitusi: 595
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: 1995 XJ600

Lugemata postitus Postitas extremist » 22 Juun 2019, 16:00

Tänan kasutajaid keegimuu klapiseibide ja Macintosh mikromeetri eest, millega need kõik üle said mõõdetud. :bsmile:
Ehk siis regullisin klapivahed ja nüüd on kõik specis.

Klapiseibe mõõta ja neid kombineerida oli vahelduseks päris hea tegevus. Nagu oleks tagasi füüsika praktikas :D
Seibid ise pole palju muutunud, 0,01mm oli üks seib suuremaks saanud ja teine väiksemaks jäänud. Sellegipoolest tahtsin teada kui väga selliste asjadega tulevikus arvestama peab - sest ma pean kõike teadma.
IMG_20190618_200218.jpg
Algsed mõõtmed tuleviku tarbeks:
DSC_0024.jpg
Vähe muret tekitav:
IMG_20190621_174714.jpg
Natuke sai ka karpade ujukikambrid puhastatud:
IMG_20190611_202657.jpg
Üle?eelmine nädalavahetus sai tehtud väike eneseusaldusetest kus ~600km läbitud nagu nalja. Peale seda sai nukakett vähe lõdvaks.
IMG_20190608_135643.jpg
arendaja kirjutas:
04 Juun 2019, 11:51
Need lutid õhufiltrikopsiku ja karpa vahel on jõledamad nikerdised jah.
...
Bensupaagi ja karpa vahel on miski vahva pumbalaadnetoode. Igatahes see kärakas seal sisaldab “toredaid” kilelaadseid tihendeid-membraane. Paras tüütud oli seda taas tihkeks saada, imes vahelt ja lekkis küljelt. Põhjustas koormuse all puterdamist.
Õhufiltri-karpa vahelised lutid sain peale nii, et kõigepealt ikka lutid õhufiltri küljest lahti rebima ja karpade külge ilusti keerama, siis peale seda natuke lihtsam lükata keharaskusega see õhufilter sinna peale ja kruvikaga mudida servad õhufiltrisse.
Olen kuulnud seda kütusepumba teemat, seetõttu lahti polegi võtnud. Kui tuleb aeg siis mõnede kopikate eest on lihtsam sinna asendus leida.
Antud hetkel täisgaasiga ei puterda, mootor tahab ainult sünki ja tegelikult on peale seda kõik tip-top :wink:

Todo prioriteedid:
Esmane on alati olnud edasivedav ja tagasihoidev :wink: Ehk siis pidurid ja mootor. Vaja selles suhtes ainult sünki ja kompressiooni testi, ülejäänud kõik tehtud.

Teiseks lenks/armatuur/esiplastik peaksid mingi hetk leidma oma välimuse ja oma koha. Tuleks värvida mõned detailid ja poldid vahetada roostevabade vastu. Mõnede erinevate peeglitega tegin proove. Hetke parim lahendus pildil bar-end peeglitega, nähtavus väga hea (loe: näeb ka palju muud kui küünarnukki).
Vaja ka paak üle värvida ja lakkida. Eelmine 1k lakk ei hoidnud bensiini tagasi, lahustas kohe ära ja nüüdseks on 2k lakk ootamas oma jahimaad.
DSC_0025.JPG


Üleüldine väljanägemine tahab natuke kaasa aitamist, et päris häbist läbi istme ei vajuks. Äkki äkki saab kunagi natuke moonutatud ja mitteperversse saba taha



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”