VOSHOD 3M 1989, Sciev

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 02 Dets 2018, 20:26

1989 a. valmistatud Voshod 3M. Soetasin paar kuud tagasi nö. nostalgia mõttes. Veidi üle 20 aasta tagasi oli mul täiesti uus poest ostetud 1991 a toodetud Voshod 3M ja sellega sai päris palju sõidetud: 2 aastaga 10 000 km. Sel ajal juhiluba ei olnud, aga selle 10 000 km jooksul kordagi trahvi ei õnnestunud saada. Ega muidugi linnas ega väga suurtel maanteedel ei käinud, aga see maakoht päris väike külake ka just polnud. Eks paar korda sai politseiautoga kohtuda ka, aga õnnestus 2-rattalise "võsatsikli" eelised maksma panna. :wink:
Väikesed erinevused olid võrreldes selle 1989 a. omaga: suunatuled lühemad/ümaramad, generaator võimsam ja ka väliselt veidi erinev (http://moto-planeta.ru/uploads/forum/im ... 477998.jpg ), karburaatoril lisaks ujutusnupule oli paremal pool veel üks üles tõstetav klapp külmalt käivitamiseks, lisaks seisuhargile oli ka vasakul külje peale tulev tugijalg (nagu siin: https://img2.okidoker.com/c/1/2/9/29285 ... 2356_2.jpg ). Muid erinevusi ei meenu.
Kevadel tahaks ülevaatuse ära teha, võiks ju suvel natuke teede peal sõita ka sellega. Praegu heinamaa peal vaid tiirutanud.

Tehtud:

* tagumised amordid olid õlist tühjad. Võtsin lahti ja täitsin ära. Kunagi varasemalt oli kogemus 1 aasta vana Voshod 3M-ga, millel ühel hetkel olid ka amordid tühjad ning peale täitmist ja kinnitusmutri korralikult kinni keeramist (lahti keerates tundus liiga lõdvalt olema) jäi ilusti pidama. Need amordid on nüüd muidugi oluliselt vanemad ja võibolla ilma õlita juba pikalt töötanud. Silindril ja kolvil ning kolvivarrel oli mõningaid kulumise märke näha. Eks näeb kaua õli sees seisab.
* Elektroonikaplokk (kommutaator) oli 6V süsteemi oma, andis tuledele 6 V ja need vaid hõõgusid. Panin uue õige ploki ja nüüd on tuledel õige pinge (12 V).
* Gaasikäepide oli seest katki. Oli lapitud pleki ja neetidega, et trossi kinni hoiaks, aga ühel hetkel enam ei hoidnud. Sel momendil kohe uut käepidet võtta polnud ja sulatasin käepideme sisse 2 väikest naela (kuumutasin naelad punaseks ja lükkasin sisse), mille vahel trossiotsik kenasti kinni seisab.
* Küünla piip ei seisnud hästi peal, vist mingi stopper seest puudu (oli sellist tüüpi piip, mis ei käi otse küünla otsas oleva peene keermestatud osa peale, vaid keerme külge keeratava jämedama osa peale). Panin teise piibu.


Vaja teha

* Käepidemete kummid katki, vaja vahetada (Uued olemas. On küll veidi teistsuguse mustriga. Pole veel proovinud, loodetavasti sobivad.)
* Jalatugede kummid katki/puudu, nii juhi kui kaassõitja omad.
* Käimalöömisvända ja käiguvahetushoova kummikatted katki.
* Esipiduri piduritule lüliti kummikate katki.
* Õhufiltri svammist element katki. Põhimõtteliselt lagunes koost ära kui välja võtsin. Ei teagi kas on uut võtta kusagilt või peab ise tegema näiteks mõne muruniiduki vms omast, mille mõõtmed välja annavad.
* Bensiinipaagi külgmine kumm katki.
* Bensiinipaagi jänesega märgid katki.
* Istme keskelt rihm/kaassõitja käepide puudu.
* Iste ühe külje pealt veidi katki. Kui parema leiaks, võiks ju ära vahetada.
* Karburaator vahel ujutab üle. Vahel nagu oleks kergelt liiga rikas segu (suitseb palju), aga korra sõites lasi nii täis, et jäi seisma ja kohe ei saanud käimagi. Peab lahti võtma ja uurima ujukinõela. Seal peaks olema praeguse aja remondikomplekt sisse pandud. Peaks olema üks vana karburaator ka alles, võibolla sealt saab hoopis mõne parema detaili.
* Käikude fikseerimist (ka vabakäigu) ei tunneta hästi. Ilmselt vaja käigukasti lähemalt uurida.
* Esituli muidu põleb hästi, aga lüliti järgi võttes asendid on valed ja ei saa ka lähi/kaugtule vahel vahetada (ei saanudki aru kumb praegu põleb, kas lähi- või kaugtuli). Peab uurima kas on tule küljes juhtmed valesti või kusagil mujal midagi segi aetud.
* Seisuhargil külje peale ulatuv kõrv ära murdunud. Kui leiab, võiks ka terve hargi ära vahetada, aga kui ei leia, siis ilmselt aretan sinna külge midagi, et oleks külje pealt välja ulatuv osa olemas, muidu ei saa harki alt hästi kätte kui seisma vaja panna.

Võite pakkuda eelnevalt mainitud terveid kasutatud asju või anda infot kust uusi osta saab.


Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Vahetatud piip:
Pilt Pilt

On olemas uued käepidemed, ilmselt kevadel panen külge:
Pilt

Tagumise tule klaas on veidi katki. Kohe vahetama ei kipu, aga ostsin uue tule ära:
Pilt

Varasemast ajast on olemas selline venekeelne raamat. Otseselt 3M mudelit seal mainitud pole, aga eks on enamuses Voshod 3-ga üsna sarnane.
Pilt Pilt

Selline huvitav süütevõti/taskunuga. 3M-i oma see kindlasti pole, ilmselt mingi vanema mudeliga seotud?
Pilt Pilt

Üks väike video ka. Tänane -5 C ei olnud probleemiks käivitamisel. Selle praeguse kohta ei tea kuidas kõva külmaga käitub, aga kunagi eelmise sai - 20 C ja külmemagagi käima küll ja sai ikka sõidetud ka. Ei takistanud sõitmist paarkümmend cm lund ega ka mitte sulailmaga veega kattunud kiilasjää, ei torm, rahe ega vihm.
:bsmile:




grahv
Postitusi: 1041
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 27 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas grahv » 03 Dets 2018, 09:29

Kas esimene porilaud valepidi pole?
Mõningaid uusi varuosi võib leida siit: http://jawavaruosad.wixsite.com/moto (Kuna paljud pudinad on venelastel samad, tasub vaadata ka teiste kategooriate alla).
Karbussi hoolduseks tasub nt osta selline venemaal toodetud remontkomplekt: http://jawavaruosad.wixsite.com/moto/pr ... -karb-k65d - erinevalt "idakiirtee" nõeltest, on seal normaalne nõelatihend. Või üldse terve uus karbuss...

G
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 620
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas cossie » 03 Dets 2018, 17:16

Tundub väga komplektne asi olevat. See 91 aasta oma oli sul siis 3m-01? Et selline süütemäng oli? Samas 91 aastast hakkasid tulema jikovi karpaga, kus polnud uputamis nuppu vaid nö õhuklapp.
Dokid on olemas et loodad ametlikult sõitma ajada? Karbuss on K62B?
Enamuse loetletud asju saad dnepr-kiev.com

Jalaraua kummid mul ka katkised ja keskhargiga sama asi. Uus istmekate on veel mul peale venitamata, eks näis kas üldse sobib :D
Pilt M: banditi bellypan, R1 esiamort ja muu kola. https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 03 Dets 2018, 20:58

Ega ise tähele pole pannudki, aga teisi pilte netist vaadates peaks porilaud teistpidi olema küll, eks pean ümber tõstma. (lol)
Selle karburaatori rem.komplekti vist tellin ära küll. Pole veel karburaatorit lahti võtta jõudnud, just meenus et üks väike kõrvaldamist vajav probleem on veel: tühikäiku ei saa reguleerida ehk tühikäik puudub praegu, peab ise gaasikäepidet algasendist natuke eemal hoidma. Üleval 10-võtmega keeratavat kruvi keerates ei muutu midagi. Mälu järgi oli kruvi mingi varda abil gaasisiibriga ühendatud ja siis kruvi ülespoole keeramine tõstis siibrit. Ilmselt kas on see varras lahti või üldse puudu.
Juhtus jah olema üllatavalt komplektne ja ka üllatavalt heas seisukorras masin.Isegi roolilukk oli küljes ja võti olemas. Huvitav et eraldi võtmega on, kas on siis lukk vahetatud, mul kunagi 1991 a masinal käis sama võtmega mis süütelukk. FB-s nägin kuulutust ja kohe võtsin ühendust ja sama päeva õhtul tõin ära. :D 350 eur oli hind. Number oli küljes ja registreerimistunnistus olemas, aga müüja polnud omanik ja omaniku kontakti ei teadnud. Aga õnneks reg.tunnistusel oli lisaks omaniku nimele (mingit head infot google abil nime põhjal ei leidnud, aga jäi mulje et on vanem mees) omaniku aadress olemas. Asukoht oli 250 km eemal. Juhuslikult oli tööasjus sinna kanti asja mõne nädala pärast. Tegin ostu-müügilepingu valmis (ainult omaniku allkiri puudu), võtsin kunagi Lätist u. 10 eur eest ostetud 1 L viina kaasa ja külastasin seda aadressi ning asi sai kenasti aetud ja järgmisel päeval käisin maanteeametist läbi ja sai oma nimele kirjutatud. :D
Karbuss peaks olema praegu K62B ja kunagi 1991 3M-l oli vist K65B (nagu netist piltide põhjal tundub), oli nii ujutamisnupp kui paremal külje peal üks klapp. Minu arust mul oli ikka lihtsalt 3M, mitte 3M-01, vähemalt kui vaatan vene lehtedelt pilte, siis 3M-01-l on silindripea (vist terve silinder) teise kujuga ja üldse 1 summutiga. 3M-01 lenks kinnitub kahe klambriga, mul oli kka see tavaline ühes tükis olev. Kepsu ülemine laager vist kõigil 3M-del nõellaagriga? Mul vähemalt oli. Ja väntvõll ei olnud selline: https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_40270475.jpg Oli selline välja freesitud kohtadega (äkki kõikidel 3M-del?): http://www.minskparts.com/Voskhod%20spa ... kshaft.jpg Võis äkki olla ka nii, et oli nö. ülemineku variant, vanema 3M-ga võrreldes mõned jupid olid 3M-01 omad. Väliselt oli täpselt selline (ka samat värvi): https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_4403753.jpg Sellel mul dokumente ei olnud, oli Venemaalt toodud dokumentideta ja ametlikult müüdi kui varuosadena. Hind oli 1900 EEK (aastal 1995). 3M-01 mudelil peaks olema sisselaskes mingi klapp, mis aitab silindrisse rohkem kütust anda ja võimsust tõsta. Ei mäleta kuidas mul oli, ega palju kordi karburaatorit ei eemaldanud ka ja asjast palju ei jaganud sel ajal, aga justkui on ähmane mälestus et mingi imelik vidin seal oli, päris kindel pole ka. :roll: Edasi läks küll hästi kui peale sissesõitu piiraja eemaldasin. Sissesõit oli kahes järgus ette nähtud, olid antud maksimumkiirused iga käigu kohta esimese 1000 km kohta ja siis 1000-2000 km jaoks olid natuke suuremad. Päris 2000 km ei jõudnudki ära oodata, paarsada km varem võtsin piiraja ära. Piirajaks oli karburaatori ülemise väikese kaane küljes mingi varras, mis segusiibri tõusmist piiras. No siis ikka sai asfaldil kummivilinat ka kuulda ja isegi siduriga mitte mängides aeglase kiiruse pealt lihtsalt järsku gaasi andes võttis otsa püsti. On nagu meeles, et kaassõitjaga sõites võttis vahel ka 2. käiguga esiratta õhku. Eks sai igast pulli tehtud, näiteks kruusateel proovida võimalikult pikalt kaapida (ka 2. käiguga) ja siis A-kujulise meetripulgaga üle mõõta kui pikk tuli. Mingi u. 30 m oli rekord kui oli hea lahtine kruus tee peal. :D
Külas 1 vana Jawa oli, see jäi kiirenduses maha sellest Voshodist. Ülemineku-JAWA-ga (me nimetasime 634 nii) oli põhimõtteliselt võrdne, aga suurema kiiruse peal läks JAWA eest ära kuna lõppkiirus oli suurem, Voshodil vist 110 oli max (hiljem oli mul endal ka JAWA, see läks 130). Tagantjärgi mõeldes võiks sel kuupäeval teist sünnipäeva tähistada kui suvel ilma kiivrita, lühikeste pükste ja T-särgiga sellisel mõnusalt karedal (jämedam killustik asfaldi sees) asfaldil järjekordselt max. kiirust proovides (see toimus üsna tihti) 110 km/h pealt tagumine rehv pauguga lõhki läks. :shock: Võttis vibama küll ja ennast seest jahedaks, aga midagi ei juhtunud.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 16 Dets 2018, 22:11

Karburaatori iseenesliku üleujutamise põhjus oli nõelklapi kummirõngas.
Pilt

K62B ja K65B erinevused.
Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
K65B seest klapp välja keeratuna.
Pilt
Eks põhimõtteliselt siis selle klapi kaudu võtab ujukikambri põhjast kütust (lisakanali kaudu, näha postituse neljandal pildil vasakul pool) ja see imetakse siibri ette (kolmandal pildil et K65B-l on seal 3 ava, K62B-l 2 ava).
K65B-l on ujukiklapi kummirõngas puudu, kunagi sai vist ühe teise tsikli peale pandud. Eks püüan hankida korraliku kummirõnga ja siis vaatan kumma karburaatori külge panen. K65B-l peaks olema see eelis, et külma ilmaga on parem käivitada. Samas üks lisaklapp juures, mis võib hakata "anomaaliaid" põhjustama kui klapi küljes olev kumm enam korralikult ei tihenda (meie tanklate bensiiniga ei imesta). K62B-ga külma ilmaga tundsin, et eks peale ujutamist ja käivitumist bensiini tase ujukikambris langes ja hästi ei töötanud veel, tahtis et veel ka töötamise ajal mõnda aega ujutada. Seda peaks vist see klapp tegema, et hoiab konstantselt segu rikkmana seni kuni klapp uuesti alla lasta (asend fikseerub üleval). Vanasti -20 ja võibolla veidi üle sellegi külmaga sai alati hästi käima. Nüüdseks muidugi endale on juba 20+ aastat juurde tiksunud ja vist ei taha nii ekstreemsetes oludes sõita enam. :D
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 620
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas cossie » 16 Dets 2018, 22:51

Sealt peaksid karpadele varuosi leidma. Ostsin oma K62 karpale samasuguse rem komplekti ja ujukit pidi väiksemaks lõikama ja viilima et normaalselt liiguks :D https://pood.intermoto.ee/carburaatorid-mootorratas/
Pilt M: banditi bellypan, R1 esiamort ja muu kola. https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 29 Dets 2018, 14:18

Väidetavalt karburaatorile oli sisse pandud remondikomplekt ja sealt poest ostetud. Tundub et pidas vastu väga vähe aega. Võibolla ei pea bensiinis olevale etanoolile vastu. Ega muud võtta polnud ja ostsin siis ka samasuguse. Üritan ilma etanoolita bensiini kasutada, ehk säilib see kumm paremini. Esialgu küll mulje väga hea pole, sest ega selle kummiga ujuk ikkagi hermeetiline ei ole. Nii palju kui "lääne" karburaatoritega olen proovinud, siis hea ujuk sulgeb nii tihedalt, et pealevoolutorust imedes tekib vaakum ja hoiab keelt toru otsas kinni.
Kas keegi Voshodi käigukastiga on põhjalikumalt tegelenud? Huvitab, et mis seal probleemiks olla võib kui käikude fikseerumist hästi ei tunne. Vabakäiku raske saada ja isegi kui muid käike panna, siis ei saa nagu konkreetselt aru kas läks nüüd või mitte. Oma kunagisel varasemal Voshodil sai hästi aru. Fikseerimismehhanismil midagi kulunud?
Paneks siia ühe elektriskeemi ka, äkki kellelgi vaja
dbcff774be1b.jpg
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 620
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas cossie » 30 Dets 2018, 12:37

Ma tellisin ukrainast koos juppidega remondiraamatu ka, seal seletab käigukasti asja. Pm reguleerseibidega võlli sättimist. Mul oli alguses ideaalne kast, aga kokku lahti käimisega läks väheke nihu midagi
Pilt M: banditi bellypan, R1 esiamort ja muu kola. https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M

hmm
Postitusi: 88
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 08 Jaan 2019, 23:30

Suvel lappasin ühe vos1 mootorit ringi ning nüüd punnitan asja ühele projektikale peale.
Käigukastiga sama, et ei tunneta 1 ja 2 käigu vahel vabakäigule minekut hästi... See pidi olema kahvlite ning nende tihvide/neetide kulumises. Hädast pidi välja aitama vastavate reg. seibide asetamine.

Aga ehk on abiks, seal on voshodist erinevaid linke ka toodud:


Käigukasti osas:
https://dr-freemann.livejournal.com/18699.html


Endalgi oli probleem K62 karpaga, sai siis järelturult tutikas K65V hangitud, kuid juba mitu jama sellega - sõidupealt ujutas üle e. nõel ei fikseerunud ja tühikäigumutter keeras ennast peale e. gaasi siiber ei sulgunud.
Laupäeval ~ -4 kraadiga igatahes kompott (vos1+K65 jne) käivitus ilusiti.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 09 Veebr 2019, 18:27

Vahepeal hankisin ühe Voshod 3M-i veel juurde, et saaks varuosi võtta. :D Oranži värvi, 1991 a. oma. Oli justkui meeles nii, aga veidi kahtlesin, nüüd kõrvuti 89. a omaga vaadates sai kinnitust fakt, et 91 a mudelil on lenks laiem. Mingit täppismõõtmist ei teinud (siis peaks käepidemed eemaldama, et otse toru mõõta, käepidemekummid on erinevad), aga kiirelt mõõdulindiga kontrollides 7-8 cm oli erinevus.
See 91. oma käivitub kehvasti ja ei võta korralikke pöördeid sisse, gaasi palju keerates tahab seiskuda. Peale on pandud JAWA karburaator. Käigukast vist on paremas seisukorras kui 89. a. omal. Peab vaatama mida teha, võibolla viskan selle mootori teisele peale kui saab käike ka sõidu ajal proovides kinnitust kasti paremale seisukorrale, siis ei pea ehk teisel karteripooli lahti võtma hakkama (kui ka väntvõll ja laagid OK). Võibolla siis paneks koos selle võimsama generaatoriga kui ei pea juhtmetega väga palju mässama. Vanemal on juhtmed poltide all, uuemal pistikühendusega. Kommutaatoritel ka vist mingi vahe sees (selle ümber vahetamine on kõige väiksem asi).

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 17 Veebr 2019, 21:21

Otsustasin 91. a. mootori laiali võtta, väntvõlli simmerid ja laagrid (ka käigukasti laagrid kui juba lahti on) ära vahetada ja vaadata kuidas siis töötab. Ei käivitunud hästi (täna proovides ei saanudki käima, eelmisel korralgi sain ainult siis kui küünla avast bensiini sisse lasin) ja töötades olid pöörded kuidagi kahtlased, ei olnud nagu stabiilsed hästi, see vist idee poolest võib viidata simmeritele. Ega ei ole ka varem Voshodil JAWA karburaatoriga kogemust. Ujuki sulgemise kõrgus paistis ok olema, aga muud seadistust ei tea.
Mootor pole veel lahti, aga juba päris paju detaile on põrandal. :D https://imagizer.imageshack.com/img923/1346/PtQmHa.jpg

On vaja veel kontrollida kuidas kolvirõngaste pilud on ja kuidas kolb silindris istub. Kolvisõrm oli küll täitsa parajalt kolvi sees ja väntvõlli laagri sees tundus ka ok olema. Väntvõll ise ka paistab hea olema.

LISAN: ei saanud ikka muidu rahulikult magama minna enne kui ei olnud kolvi lõtku proovinud ja rõngaste pilusid mõõtnud. :lol: Kolb natuke loksus, aga ilmselt ei midagi hullu- kui silinder tagurpidi keerata ja all kätt tihedalt vastas hoida ning kolb ülevalt sisse lasta, siis päris hooga alla ei kuku, silindri allosas (kus aknaid ei ole) vajus sujuvalt.
Ei viitsi praegu kusagilt kirjandusest järgi vaadata, aga rõngaste pilud paistsid natuke liiga suured olema: 0,95-1,00 mm. Jällegi, manuaalis soovitatut ei tea praegu, aga silinder peaks päris hea olema. Üleval osas (osa mis ei kulu üldse) oli rõnga vahe 0,95 mm niimoodi, et 0,95 leht läks normaalselt vahele. Silindri keskel ütleksin mõõduks 1,00 mm, aga niimoodi et 1,00 läks raskelt vahele (0,95 jäi loksuma).

hmm
Postitusi: 88
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 18 Veebr 2019, 15:26

Mul on praegu voshod1+ (karter vos1, silinder vos2-3 jne) mootori ehitamine käsil ja on ka pulkadeks.
Vahetasin KÕIK laagrid, s.h. veohammaka aluse nõellaagrid - õnnestus saada teletorni alusest poest, kuid kahjuks mul vanem versioon ning võlli ise ei saa kasutada - käigukasti poolne hammakate arv ei klapi (sulle peaks see hakkama). Samas olemas olevad laagri rullid ja separaator on väga OK.
Kurja vaeva nägin käigukasti lõtkude reguleerimisega - tundus, et sain jooksma, kuid ega enne tea, kui mootor aistevahel
Käesoleval nädalal lasen uue soetatud väntvõlli rihtida... käepärane mõõtmine näitas mõnusat viskumist, tagasi viia pole mõtet, nii ehk naa uut korralikku ei saa...

Rõngaste pilud on sul ~1mm tiba suur... see küll töötab aga vossil on niigi kompressioon suht madal (3M on see vist juba nõks parem, kui kuni vos3 masinatel) ja suurem pilu ei aita küttesegu kokkusurumise efektiivsusele just väga palju kaasa. Kui sul juba on asjad lahti ja otsustad midagi vahetada no viska siis uued asjad sisse.
Mina kasutan praegu 0,3mm vahega rõngaid koos silindriga.

Jällegi teletorni juures olevas motopoes oli kolvikomplekt täiesti saadaval - võid ka silindri sinna viia, hoonib ja komplekteerib asja ära. Hoonimine vist oli tal 30-40€ juures silinder ja kolb, sõrm, rõngad kah juurde ning saad mõneks tuhande km parema asja.

Soovisin korraks ka paremat kolbi sinna sobitada ja kawasaki KE170 kolbi sinna panna. Ainuke mis ei sobinud oli sõrme ava 0,57mm vossi originaalkolvist üleval pool... Ülejäänud vajalikud mõõdud on OK - lukud ei jookse akendesse, sõrm sama mõõduga, mis vossil, kolvi välismõõdud ka.
Seega kui freesimine, lihvimine ja treimine käpas saaks sinna selle aretada küll - tunduvalt tõuseks töökindlus, muud omadused jäävad suht samaks.
Vaja on 0,25mm silindri alt õhemaks võtta - rohkem eriti ei saa, sest väljalaske kanalite alumine sein jääb liiga õhuke... Lisaks vaja karteri pealt võtta 0,32 - jällegi rohkem ei saa, sest karteri kinnituspoldi pesa serv läheb liiga õhukeseks. Need on siis Voshod1 karteri suhtes.
Kolvi enda alumine serv ei hakka vastu väntvõlli ka käima, sinna jääb mõnus 1-2mm vahet, samas natuke on vaja karteris silndri hülsi istu kohendada.

Ma veel ei ole jõudnud oma blogis tegemisi kajastada, kuid Kawa kolvigrupp (kolb, sõrm, rõngad, stopperid) kaaluvad 218,8g ja olemas olev vossi kolvigrupp 250,8. Seega väga suurt tasakaalustamise vaeva ei pea ka nägema, tasakaalustus tegur jäi soovitud normi piiridesse, mis on 50-55% vahel.

Izhi kolb ju mingis osas sobib ka, kuid kui on vossi oma saada, siis ei näe pointi izhi oma sinna kompunnida - kvaliteedi võitu ei ole ju kuskilt juurde tulla... lisaks peab silindrit voolima... milleks majandada..
Silindri/karteri voolimist võiks ettevõtta ainult siis, kui soovid vossile panna mitte vene rattale mõeldud kolvigruppi.

Ahjaa nägin teletorni all olevas motopoes Voshod 3m mootorit ~48€ eest - oleksin juba endale selle krabanud, kui Voshod 1-3 karter ja silinder on erinev, seega poleks mul eriti midagi sealt võtta peale sisu...

Muide oli ka minu 175 kehv käivitus + gaasi andes tuli meelitada, lisas mingi hetk mootor väsis ja tekkisid küttevaeguse sümptomid, kui pöörded üles sai siis töötas - probleemiks osutus pigem ühe summuti ummistumine... kõrvetasin ja põletasin seda summutit seest ja eks nüüd varsti näis kas oli ka kasu.
Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 620
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 71 korda
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas cossie » 18 Veebr 2019, 21:11

Siit saad karpa sedistuse kohta infot.
https://www.yumpu.com/en/document/read/ ... uctions/15

Vaatan et sul see originaal vahetükk ka seal, ilmselt ka düüsid vossile sobivad sees. Ma enda omale tegin 10mm tavalisest rauast samasuguse
Pilt M: banditi bellypan, R1 esiamort ja muu kola. https://www.facebook.com/M3G-182376025137021/




Riga 13 -> Voshod 3m -> GPX 600R naked -> GSX-R 1100 naked/fighter -> GSF 1216 Turbo + Voshod 3M

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 18 Veebr 2019, 22:20

Kui peaks võimalus tekkima (käin harva Tallinnas), siis käin läbi sealt teletorni juurest. Ega väga suurt usaldust ei ole nende praegu müüdavate (Hiina?) osade vastu.
Huvitav kas sellist karburaatorit koos selle vahetükiga kasutati originaalis tegelikut uuemal Voshodi mudelil, 89.a 3M-l ilmselt mitte? Pole karburaatori düüse veel uurinud.
Milliseid abivahendeid karteri lahti saamiseks kasutate? Raamatutes on pildid mingit tõmmitsast (joonisel mõõdud on halvasti nähtavad), kasutab keegi midagi sellist või midagi muud? Eks vanasti sai ikka haamriga väntvõlli otsa taotud ning kruvikaid ja heebleid karteripoolte vahele lükatud, aga sellised töömeetodid pole kõige õigemad. Raamatu joonisel tõmmitsal (õigemini, see ei tõmba, vaid lükkab) 3 kruvi, mis kinnituvad generaatori kinnitusavadesse, aga samas on mingid augud veel ja ketiratta juures ka veel mingi kinnitus või tõmmitsa osa. https://imagizer.imageshack.com/img922/4527/dFKWnz.jpg
Tavalise tõmmitsaga pole vist suurt midagi teha kuna pole käppasid kuhugi taha haakida.

hmm
Postitusi: 88
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 18 Veebr 2019, 22:57

Mina tegin nii, et kuumutasin väntvõlli laagri ümbert karteri kuumaks, siis kasutasin Jawa tõmmitsat... on juhuseid kus on piisanud kuumutamisest ja suurematest lapikkruvikeerajatest, ses laager on kas karteri pesast või halvemal juhul väntvõlli otsast ilusti järgi andnud (ps kahes kohas, kus mootori kinnituspoltide pesades, millega raamivahel istub, on tihvtid, need tuleb välja toksida enne kui midagi tõmbama või kangutama hakkad)
Pilt
aukude leidmine on üks mõnus piin aga saab ilusti ühendatud, lisaks saab sellega ka väntvõlli teist karterist välja suruda ja tagasi oma kohale tõmmata...
Alternatiiv on see, et võtad ühe nõks paksema plaadi, puurid õigetesse kohtadesse augud, keskele nõks suurem, sinna siis üks mutter keevitada ja ongi asi valmis.
Igatehes seda tõmmitsat läheb sul veel vaja, et väntvõll tagasi oma kohale tõmmata...
Muide soovitan otsida ühe M5 poldi ja see panna väntvõlli genekapoolse poldi pessa, et tõmmitsatega midagi nässu ei keera (üldjuhul vajutad faasi või keerme alguse lössi)

Hiina osad on jah loterii - nt väntvõll... see tuleb igal juhul rihtimise pingist läbi lasta, et teada palju tegelikult viskub... see, et ta viskub on 99% kindel.
Viimati muutis hmm, 18 Veebr 2019, 23:05, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 18 Veebr 2019, 23:03

Kahjuks omal pole praegu võimalust metallist midagi erilist teha (keevitada ei saa, ainult trellliga puurida ja ketasõikuriga lõigata). Kuidas sellega tõmbamine käib, seal otsas siis midagi muud kui samasuguse keermega osa nagu pildil näha?
Viimati muutis Sciev, 18 Veebr 2019, 23:08, muudetud 1 kord kokku.

hmm
Postitusi: 88
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 18 Veebr 2019, 23:08

Teisel pool on laagripeal pesa, plaat karteri külge ning surud väntvõlli otsast karteri teisest osast eemale.
Tõmbamine käib nii, et võtad selle suure poldi välja ja kasutad seda plaati n.ö. suure toetuspinnana ning väntvõlli siduripoolne ots ulatub ilusti seal avast läbi. Siis seibidega lisamistega ning primaarketi hammaka mutriga pealekeeramisega tõmbad võlli pessa tagasi.
Kunagi sai ka nii tehtud, kuid see on paras keberniitus... http://foorum.motokuur.ee/download/file ... &mode=view

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 22 Veebr 2019, 09:49

Huvitav mis loogika järgi vasakpoolne simmer teistpidi peab minema kui parema poole oma?

kalju1
Postitusi: 330
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 4 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas kalju1 » 22 Veebr 2019, 14:59

aga mõtle: kus on õli ja kus on õhk

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 22 Veebr 2019, 18:27

Niimoodi mõeldes jõuan sinnani:
Õlil rõhku pole, karteris õhu ja kütuse segul rõhk ja alarõhk vahelduvad. Kui parema poole simmer õhku sisse tõmmata ei lase, miks siis vasaku poole oma samat pidi olles peaks laskma, õli on pealegi tihedam asi kui puhas õhk parema simmeri taga. :roll: :D

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 23 Veebr 2019, 17:53

Kuidaspidi ise olete pannud (kes on selle asjaga tegelenud), siis nii nagu videos?

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 25 Veebr 2019, 15:19

Raamatus olevalt skeemilt seda ei näinud, kumba pidi simmerid on, on mingit adekvaatset infot kusagilt saada?

franz125
Postitusi: 2506
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 100 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas franz125 » 25 Veebr 2019, 17:00

Nuh,kahepaugulisel ikke peaks panema sedasi et väljaspoolt õhku ei tõmbaks,muidu täituvus kannatab.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Pawka
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Okt 2018, 21:19
Tänanud: 1 kord

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Pawka » 25 Veebr 2019, 17:37

Jawadel ja Cž-idel on tihendid nii sees, et vedrupoolne külg on väntvõlli pool, s.t seespool.

hmm
Postitusi: 88
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 25 Veebr 2019, 17:39

Mina olen lähtunud raamatus olevast mootorilõike joonisel näidatust e. simmeri vedrrõnga poolne osa on väntvõlli poole. Minu silmad märkasid, et videos läksid simmerid ju õigetpidi e. vedrupoolsed osad väntvõlli poole...
Simmeri põhiülesanne on hoida väntvõlliruumis kokkusurutavat küttesegu täitumisel rõhku karteris sees, et küttesegu surutaks eesmärgi päraselt ülevoolukanalite kaudu põlemiskambrisse. Lisaks surutakse kolvi alla liikumisel väntvõlli laagritele kolvi alla jäänud küttesegu määrimiseks + jahutamiseks ja see peab liikuma simmeri ning laagri vahele, sealt edasi läbi laagri karterisse.
Alarõhu osas ma nii väga ei pabistaks, seda piskut kompenseerib karburaatorist küttesegu (koostist saab samuti karburaatorist sättida) lisaks mingi osa karterisse kolvi allaliikumisel surutud küttesegu tõmmatakse vastupidi läbilaagri õlituskanali kaudu üles, seega ega see karter väga tühi ka pole ning korralik simmer suudab väljast sissetrügivat õhku piisavalt takistada.
Lisaks käigukasti pool olevale kõige äärmisele laagrile saab kaelustihendi "toetuseks" jätta alles laagrikatte - mis on üllatavalt tihe.
See kas geneka alune tihend ka õhku läbi laseb näitab kahetaktiline ilusti välja - teistpidi liigub siis ka seda ollust...

Muide TOC ja SKF kaelustihendid on kahe tihendirõngaga vastu võlli ja need töötavad mingis osas mõlemat pidi. Kuigi suurema rõhu poole peab ikkagi see vedrurõngas jääma.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 374
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 18 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev » 25 Veebr 2019, 20:24

hmm kirjutas:
25 Veebr 2019, 17:39
Minu silmad märkasid, et videos läksid simmerid ju õigetpidi e. vedrupoolsed osad väntvõlli poole...
Siiski mitte.

Pilt

Pilt

Mu loogika ütleks ka, et vedrudega pooled sissepoole.
Ja mulle tundus, et mu mootor oli ka enne niimoodi kokku pandud, et vasak teistpidi. Võtsin laagrid ja simmerid välja ja jäi justkui see vasak simmer mälupilti niimoodi, aga tagantjärgi päris kindel ka ei saa olla. :P
Ei tea ka mida arvata simmeri mõõtudest. Võll on ühelt poolt 17 ja teiselt poolt 20. Sattus aga kätte üks osta.ee-st ostetud simmerite komplekt, kus 17 võllipoole jaoks on 16 mm sisemõõduga simmer ja 20 mm võlli jaoks 18 mm simmer. Simmereid müüva poe omanik aga raputas selle peale pead ja ütles, et ikka õige võlli mõõdu järgi peaks panema. Ühtepidi on arusaadav see loogika, et natuke väiksem ehk hoiab tihedamini. Teisest küljest kui nii tihedalt ja tugevamalt võlli peal on, võibolla ka õige tööpind kulub kiiremini ära.

hmm
Postitusi: 88
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm » 25 Veebr 2019, 23:03

Siis kehvad silmad...
Samas nõks üllatas ka täiendav piltide uurimine ja sealt nähtu viitab, et ongi simmer väntvõlli siduripool teistpidi e. vedruga ketihammaka poole.
Vos3_engine.jpg
Kunagi mõned aastad tagasi olin sama probleemi ees, ning siis ikka rõhutati mulle, et vedru käib sinna poole kus on suurem rõhk.
Teisest küljest ma panen ikka vedru väntvõlli poole ja kompenseerin õli pidurdamise ühe laagrikatte jätmisega, mis on kaelustihendi poolt.
Samas kasutan TOC kelustihendti, millel kaks kummist serva vastu väntvõlli.

Simmerid/kaelustihendid (sisemõõt, välismõõt, paksus: mm)
- väntvõllile karteri poolne 20, 47, 10 (ma paninTTO TC-20x47x10)
- väntvõllile geneka poolne 17, 30, 7

Mina olen hankikun SKF omad Alas-kuulist ja TOC omad http://www.promehanika.lv/et
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1659
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 144 korda
Tänatud: 76 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas pühak » 26 Veebr 2019, 10:28

Simmerist rääkides: Kui originaali taga ei aja ja kui leidub piisavalt kitsaid simmereid, võid ju panna 2tk seljad vastakuti ehk vedrud mõlemal väljapoole. Mul on kodus üks sommide leiutis, 50hj Terhi päramootor ja selle veovõllil on mootori jahutusvesi ning jala õli just sellisel moel omavahel eraldatud.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 528
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 75 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Kauri » 26 Veebr 2019, 11:29

Enamus simmeritel on määratud ka pöörlemissuund, ehk see seletab kohe ära miks see simmer on vedruga õli poolele. Tagurpidi paigaldades on oht, et hakkab õli väntvõlli kambrisse vedama. Ja kõigis süsteemides on üldiselt ikka vedruga osa õlipoolel.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

morse
Postitusi: 536
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 63 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas morse » 26 Veebr 2019, 20:09

Aga kahetaktilistel on üldjuhul ikka vedru väntvõlli poole. Imelik, et sel joonisel teistpidi on... Motokuuris või automoto foorumis saad ehk kindlama vastuse.

Tihendi mõõt peaks ikka täpne olema, mitte “varuga”, et tuugam saaks.

Edu!



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”