VOSHOD 3M 1989, Sciev

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Pole olnud veel meeles küünalt maha keerata ja vaadata milline välja näeb. :P Sisetunne siiski ütleb, et natuke liiga rikas on segu ka täisgaasiga. Selleks peaks proovima teisi düüse? Kust neid K65B jaoks sobivaid saab?




hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm »

Mul õnnestus nädalavahetusel sõita no 140km... 140km läbimiseks kulus 8L kütet ehk 5,5L/100, keskmine kiirus 70 kandis, 40km sai siis täisgaasiga 90-95 (mõned km 100 max 110) sõita ka. sõidu logi: https://geoape.com/tracklogs/-5902
Mingi kotermann on ikkagi sees. Sama tunne, et täisgaasiga küttesegu jama. Sinist küll tagant ei tule, kuid midagi on jamasti, sest kui lasta 10 kraadi täisgaasist tagasi, siis eriti sõidus midagi ei muutu, kuigi masin nagu tahaks veel minna.... Viimane 10 kraadi on suht tuim ja 5000 pöörde juures hakkab täristama... samas ei suutnud masin Palmse-Lasila vahelisel lõigul 80km/h kiirusest üles minna... kui Porkunist-Rakverre polnud jällegi 90-95 kiiruse saavutamine mingi probleem... tuulemõju nüüd nii suur ka polnud.
Ehk peaks nõela ühe sälguvõrra allapoole laskma, Samas on mul õhupuhastiks valitud üks koonusfilter, mille tegin ka motuli õhupuhasti õliga kokku... ehk peaks suurema läbilaske võimega filtri vaatama enne kui düüside kallale ronida.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Mul tegelikult õhufilter on seest puudu, õhk käib lihtsalt läbi resonaatori ja filtrikorpuse, aga see originaalfilter on ka üsna väikese takistusega mu arust ja ei peaks eriti mõjutama.
Kui sa sissesõitu teed, siis tegelikult ei tohikski täisgaasiga sõita. :P Raamatu järgi: esimesed 1000 km kuni 70 km/h ja 1000-2000 km 80 km/h. :D


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm »

Sissesõt jah, eks selle kohta ole ka erinevaid teooriaid. Olen teinud raamatu järgi ja nii nagu praegu, siis see mida olen mitte raamatu järgi sissesõitnud, on erksamad...
Tohib ei tohi... kuid õhufiltri soovitan ikka panna.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Pole õiget õhufiltrit kusagilt võtta, peab mingist suvalisest svammist lõikama vist. Või saab kasutada mõne muu mootori oma, võibolla natuke parajamaks lõigates?
Ma kunagi sõitsin uue 3M-ga enam-vähem nii nagu raamatus oli, esimesed 1000 eriti üle 70 tõesti ei sõitnud, võibolla 80 vahel (oli ka täitsa esimene mootorratas mul ja algul ei julgenudki, enamasti kruusateel ka) ja peale 1000 km 80, vahel lühidalt 90. Üle 90 vist ei läinudki piirajaga. Päris 2000 km ära ei oodanud, aga kusagil 1500-2000 km vahel võtsin piiraja ära ja siis hakkas küll hästi liikuma. Hääl oli olematult vaikne ja kiirendus Voshodi kohta super, JAWA 634 jõudis järgi ja läks mööda alles kiirusel u. 90 (samas ei oska kommenteerida kui heas korras see 634 oli, kas liikus nii nagu peab). Oleks praegu kusagilt võtta, siis hea meelega sõidaks veel täiesti uue 3M-ga. :D


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Rääkige düüsidest, kust neid K62B/K65B jaoks sobivaid leiab? Mõtlen originaalist natuke erineva mõõduga.


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Düüside infot veel ootan.

Sain järjekordselt kinnitust, et Voshod pakub päris palju remondirõõmu. :lol:
Eelmisel korral (2-3nädalat tagasi) kui sõitsin, siis ühe päevaga tuli tegeleda mitme probleemiga:
1) sidur libises veidi. Ei tea kui hea lahendus see just on, aga lasin metallkettad kergelt relakaga lamellkettaga üle, tööpinnad nägid välja liiga läikivad. Siduri libisemise probleem sellega kadus.
2) siduritross läks katki. võtsin teise (oranži, see on varuosadeks mul) Voshodi küljest.
3) 4. käik hakkas välja viskama. Sel hetkel ei hakanud selle probleemiga tegelema
4) tagumine rehv läks katki

Täna oli kõva remondipäev:
1) võtsin nii punaselt (1989 a, dokumentidega) kui oranžilt (1991 a, dokumentideta) mootorid maha ja tõstsin oranži oma punasele kuna ei viitsinud hakata 4. käigu välja viskamise pärast punase mootorit lahti kiskuma praegu. Karburaatori ja geneka tõstsin ringi kuna punasel oli K65B (oranžil Jawa oma) ja sellega töötas paremini. Geneka tõstsin ümber seetõttu kuna neil on erinevad, ei viitsinud hakata juhtmeid ja kommutaatorit vahetama. Kuna sellel mootoril ka sidur libises (päris hullusti), siis võtsin teise mootori seest varasemalt lammellkettaga karedamaks lastud kettad.
2) võtsin oranžilt esiratta ja panin punasele tagumiseks rattaks kuna hetkel polnud tervet sisekummi võtta punase tagumise jaoks.
3) teine siduritross läks ka katki. :wack: Rohkem midagi võtta polnud, jäi praegu ilma trossita. Proovisin esipiduri trossi, otste poolest oleks sobinud, aga raip jäi u. 5-10 cm lühemaks, et oleks kasutada saanud. Paarikilomeetrise ringi siiski tegin, et vaadata kuidas see teine mootor selle K65B-ga töötab. Umbes sama- käivitub väga hästi, 70-80-ni sõita on OK, gaas põhjas või peaaegu põhjas pikemalt sõites hakkab varsti hoogu järjest maha võtma. Ise kahtlustan liiga rikast segu.


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm »

No mul on 1k sõidetud ja võib öelda, et iga 200km läbimisel tuleb midagi masina juures korrastada (lisaks kütuse lisamisele). Kuid nüüd korrastamise asju jääb aina vähemaks - üleliigsed asjad kaovad...
Siduritross on pidanud 2500km ja siis vajas samuti korrastamist e. lühemaks+ uus ots joota. Kunagi sai tross osta.ee-st soetatud. Pean endale vähemalt 3tk laskma teletorni juures olevas poes teha - mitmele masinale vaja + varu ka.
Aga eks DonnDiy juhisest tasub need vahendid käepärast hoida ja 30min ning tross uuesti korras:
Sidurikaablil on teised otsad, kuid põhimõte on sama vaja õige rakis teha.

Ka minul libiseb sidur ja suht ebameeldivalt, kasutan nõukaaegseid uusi originaalvormis bakeliitsidurikettaid, metallist vaheplaadid korralikud - isegi pressitud karestus veel alles. Õliks Motul transoil expert 10W40
Vedrude pingsus oli ettenähtud vahemikus

Plaan on tellida kaasaegsemad sidurikettad:
Neid: https://www.tkm-racing.com/artikel-11811.htm
Või juba komplekt: https://www.tkm-racing.com/artikel-10460.htm
ja kui soovid ka metallvaheplaate saab ka neid: https://www.tkm-racing.com/artikel-11176.htm
Sealt tuleb suht kiiresti kaup kohale, hinnad mõistlikud.
Paljud asjad (sidurikettad, primaarkett, pidurikettad jne) on ka vene mootorile ülekantavad, sest kunagisest RT125-st need ju aretati.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ma ei tea kui vanad te olete,aga kes nõuka ajal tsiklitega või üks kõik mis muu tehnikaga tegelenud teavad, et "remondirõõm" käis suht püsivalt asja juurde.
Jawad olid ainukesed sellised millega sai pikemalt suve nautida,aga kõik teised lagunesid minu mäletamist mööda püsival kasutamisel.
Trosside kestvuse nimel on abiks teha ise või lasta teha tänapäevane tross. Need nõukaaegsed on lihtsalt nii kehvast materjalist,et need ei saagi pikalt kesta. Saab ju ka sama kõri sisse teha. Vene aegsetel heeblitel ka omadus vahel trossi murda ja ega palju vaja pole,et jälle ots katki.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

urmas66 kirjutas: 02 Juun 2019, 09:59

Ma ei tea kui vanad te olete,aga kes nõuka ajal tsiklitega või üks kõik mis muu tehnikaga tegelenud teavad, et "remondirõõm" käis suht püsivalt asja juurde.

Aastaks 1991 (NSVL lagunemine, Eesti vabariigi taasiseisvumine) mootorratastega kogemust ei olnud. Võrriga olin sõitnud, aga ise ei remontinud. Kuna ühel perioodil elasin sellises kohas, kust bussiga kooli ei saanud, siis 2. klassis käies läksin kevadel võrriga hommikuti 4-5 km kaugusele klassikaaslase juurde ja sealt läksime bussiga kooli, õhtul sealt jälle võrriga tagasi. Ei kujuta praegu ette, et saadaks 2. klassi lapse üksinda võrriga tee peale sõitma (küll suhteliselt väikese liikluskoormusega kruusatee, aga siiski). :shock: Jalgrattaid sai remonditud ja eks muidugi oli näha kuidas küla peal võrride, mopeedide ja mootorrataste omanikud remondirõõmu nautisid, praktiliselt iga päev tuli mingi mutrivõti, kruvikeeraja või muu tööriist välja võtta. :D

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Sciev kirjutas: 02 Juun 2019, 14:58
urmas66 kirjutas: 02 Juun 2019, 09:59

Ma ei tea kui vanad te olete,aga kes nõuka ajal tsiklitega või üks kõik mis muu tehnikaga tegelenud teavad, et "remondirõõm" käis suht püsivalt asja juurde.

Aastaks 1991 (NSVL lagunemine, Eesti vabariigi taasiseisvumine) mootorratastega kogemust ei olnud. Võrriga olin sõitnud, aga ise ei remontinud. Kuna ühel perioodil elasin sellises kohas, kust bussiga kooli ei saanud, siis 2. klassis käies läksin kevadel võrriga hommikuti 4-5 km kaugusele klassikaaslase juurde ja sealt läksime bussiga kooli, õhtul sealt jälle võrriga tagasi. Ei kujuta praegu ette, et saadaks 2. klassi lapse üksinda võrriga tee peale sõitma (küll suhteliselt väikese liikluskoormusega kruusatee, aga siiski). :shock: Jalgrattaid sai remonditud ja eks muidugi oli näha kuidas küla peal võrride, mopeedide ja mootorrataste omanikud remondirõõmu nautisid, praktiliselt iga päev tuli mingi mutrivõti, kruvikeeraja või muu tööriist välja võtta. :D

Siis on ju suures plaanis "praktiline kogemus" nõukogude tehnikaga olemas. Punnvõrr ju ilma remondita ei sõitnud. :bsmile:

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Natuke sai jälle remontida ja veidi jäi järgmiseks korraks ka veel. (w)
Sai uus siduritross hangitud, aga ilmnes, et ei olnud päris õige ikka. Muu oli sobiv, aga kõrist väljas oleva trossi osa oli liiga lühike. Seega pidi kõril tüki ära võtma.
Ühel hetkel hakkas järsku vahele jätma, peaaegu võimatu oli sõita, vaikselt 50-ga sai koju jõutud ikka. Küünla elektoodide vahe oli peaaegu kinni kasvanud. Läks teine küünal peale. Ja panin K65B asemel K62B karburaatori ka kuna oli ammu kahtlus, et gaasi põhjas hoides "pooma" hakkamine oli karburaatorist põhjustatud. Aga nüüd ei saagi teada kas oli sellest põhjustatud, sest vahetasin karburaatori ja küünla korraga ära.
Olukord läks paremaks, nüüd ei ole probleem ka pikemat aega gaas põhjas sõita. Peale pikemat sõitu (u. 130 km) avastasin, et tagatule klaasi üks kinnituskruvi on ära kadunud ja tule enda üks kinnitusmutter oli kohe ära kukkumas. Eks maanteel kiiremini sõites on vibratsioon ikka üsna korralik, ilmselt see on põhjuseks. Kiirus on nagu on (peaks minema rohkem, uus Voshod läks 110 mul kunagi, samas siis kaalusin 20 kg vähem ka, ei oska arvata kui palju see mõjutab :P ), olenevalt tuule suunast ja tugevusest vahemikus 80-100 ehk keskmiselt 90. Sõitsin järjest gaas põhjas 23 km. Iga tsikliga seda ikka järgi ei tee. (lol)


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm »

Küünal on sellel aparaadil oluline tegur... ei näinud teemas, et millist küünalt kasutad?

Ise kasutasin kevadel Denso iridiumi IW20 - liiga kuum küünal kurivaim... ja soojade ilmadega hakkas pikema sõidul jamad. Küünal ise siht tume ja lõpuks sai tumepruuniks aga oli teine ikka suht tahmane.
Korraks sai kasutatud ka PAL super N8, sellega töötas ühtlaselt 90km/h 5km ja siis järsku 80, jõud täiesti otsas aga ei puristanud, vaid nagu piiraja... iridium küünlaga mootor veel otsis seda jõuraasukest ning püüdis 80 edasi ronida. Tavaküünlaga seda tunnet polnud.

Nüüd panin hetkel NGK B8HS, see suht puhas ja isegi võib öelda, et liiga puhas... pärast 20km linnasõitu - maanteele ei jõudnud.
Nüüd sai tellitud Denso iridiumid IW22 ja IW24. Viimane võrdub siis hõõgteguri arvuga NGK 8, kui denso võrdlusandmeid vaadata aga parandage, kui eksin.
Küünlad võiks olla mitmeid, mis seotud välistemp-ga <10 kraadi NGK 6/denso 20; 10-25 NGK 7/Denso 22; 25+ NGK 8/Denso 24. Aga need on praegu minu meelevaldsed pakkumised, eks katsetan ise ka neid. Jällegi tuginesin ühele Jawa lehele: http://www.jawaczownersclub.co.uk/technical_advice8.htm

K65V, B98+Motul 710 25:1; G427+251.3734+ Denso IW20, süüte eelnurk 4 kraadi, 1250km eelnevat sõitu mootori kap remondist ja silindri 1 remonti puurimisest, välitemp 25-28 kraadi. Sai sõita 95 km/h 15km 80% gaasiga ja siis hakkas puterdama ning tuli kiirus 85 peale lasta... Genekas läks nii kuumaks, et palja käega üle 1sek puutuda ei saanud. Pärast jahtumist sõitis jälle.
Muide isegi õrn vastutuul mõjutab korralikult...
Voshodil on see komme, et üleliigse väristab minema, alati on hea enne sõidu alustamist pilt teha, et hiljem üllatuda, mis läinud. Sõidu ajal kuuled/märkad ainult suurte tükkide eemaldumist või nende, mis kohe silmaall nt summuti/spidomeetri klaas jne...

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Küünalde tähistust ei tea hetkel, aga oli "CCCP"-aegne. :D See mis nüüd peale läks doonortsikli pealt, see oli mingi uuema aja oma, aga tootja nimi meelde ei jäänud. Muidu õige küünal oli kunagi А23-1. Vene veebi-motopoes pakuti nii Voshodile kui Iž-ile, Minskile ja Uralile sellist: https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9416
Ma seguõlina kasutan "Husqvarna LS+" kuna mootorsae mja trimmeri jaoks on olemas see. Pole vist põhjust vahetada? Kunagi sai autooli ja žiguli õli kasutatud, viimane küll just kõige õigem polnud, ei põlenud õieti ära, päris palju löga tekkis summutitesse.
Sellel mootoril on ka G427 peal, aga doonormootoril see:
Mulle tundub suur osa värisnast tulema tagumisest rattast, rehv viskab peal. Mõte tuli, et proovin teinekord niimoodi, et lasen peaaegu tühjaks ja siis hargi peal seistes kõrge käiguga kiirelt pöörlema lasta, äkki nö. tasakaalustab end paremini paika.


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm »

No kõike võib teha, kuid ka ise kunagi proovisin vene küünaldega... alates A8y, A10ni A11-0: A11-3. Mida ei ole proovinud on see A23-1.
Kuid mootor näitas, et kõige paremini suutis töötada denso iridiumiga (seda siis veel vanem 125-ne), kus iga volt oli arvel...
Vene küünaldega oli selline möll, et tühikäigul ja väikse koormusega oli OK, nii kui korralikult sõitmiseks läks kohe kamm lahti. Seega olen praegu densole kindlaks jäänud, NGK-l on mõned B8HS küünlad õhtale läinud...
Olen ka ise Husqvarna LS+ kasutanud (oli lihtsalt käepärast samadel põhjustel, mis sulgi) ja enam vähem, kuigi suitseb kui kurat 1:25-le... motuliga suitseb olulisel vähem. Siin eriti hoolsad 2T tegelased soovitavad ainult A747 õli... Viimane näitas ülihead mootori eest hoolitsemist 28 kraadises kuumuses võrri 3h kestvussõidul... vahekorras 1:35-le B92.

Õlidest... eks see rahakoti ja eesmärgist sõltub ning alati pole "parim" õli sobilik, kuid oluline on, et õli oleks küttesegus piisavalt.
Sellel mootoril on taluvustolerants piisavalt suur e. kohe probleeme välja ei näita, kuid siis kannatabki dünaamika, mis avaldub 80km/h kiiruses ja tihedas seadistamise kordades.

Kas just selliselt ratta tasakaalu saad... aga proovida ju võib :wink: kuid äkki tuleb elus ainult kaks asja: surm ja s..a häda.

G427 on 7V genekas, see "doonori" oma 14V. kommutaatorid on neil erinevad, kuigi süüteosa on sarnane...
Samas kui sul see genekas üle, siis võid alati mulle ka pakkuda ;) läheb projektirattale elektrisüdameks millele ehitan süüte ja pingeregulaatori juurde.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Mõtlesin, et enne kui "lääne" küünlaid proovima hakkan, panen praegu uue A23B peale, vaatan kuidas kestab, esialgu on hea (uus).
Sellise tasakaalustamise tulemuseks oli, et ventiil kadus velje sisse ära ja pidin rehvi maha võtma... ja tagasi pannes õnnestus sisekummi vigastada ja omale jälle tööd juurde teha. :D Õhukummi polnud võtta, panin doonori küljest teise ratta alla. Selle veljel on paar kodarat väljas ja paljud kodarad lõdvad, ajutiselt kõlbas, aga muidu ikka tahaks eelmise velje tagasi panna kui sisekummi ostan.
Doonorratta küljest esialgu midagi maha ärida ei taha, hoian alles, võib vaja minna.
Täna sõitsin 135 km, midagi otseselt ära ei lagunenudki, vaid ketti pidi korra pingutama kuna ketiratta kinnitusmutril (27 võtmega keeratav) on keere vigane ja siis järsemalt kohalt minnes tõmbab selle poole ettepoole ja keti lõdvaks ja ketipinguti kõveraks. Tüüpiline viga neil. Peab midagi välja mõtlema.
Max. kiirus oli täna spidoka järgi 105. Selle saavustas siis kui end hästi all hoida (praktiliselt lõug vastu lenksa), et tuuletakistust maksimaalselt vähendada. Kontrollisin GPS järgi ka, spidokas näitab u. 7-8 km/h rohkem.


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

1000 km sai sõidetud sel hooajal.
Nüüd vahepeal midagi suuremat remontinud ei ole. Külma mootoriga kuulsin mingit imelikku häält mootori juurest, ilmnes et silindripea vahelt lasi veidi läbi, oli vaja polte pingutada. Ei teagi kas olid vibratsiooniga lõdvemaks läinud või tihend järgi andnud (mootor käis talvel lahti ja sai uus tihend).

Üks esiamort ajab veidi õli välja. Esialgu ei viitsi lahti kiskuda, mingid tihendid on olemas esiamortide jaoks (ei tea kas nendest piisab). Lasin õli välja, väga koledat helepruunikat-hallikat värvi löga voolas sealt välja, läks uus õ'li sisse.

Mis otseselt sõitmist ei takista, aga millega tegeleda võiks: tagumise veotähiku kinnitustelje ja/või mutri keere viskab üle, ei saa väga kõvasti kinni keerata. Teen nii, et keeran nii palju kui saab ja siis teljemutter hästi pingule pannes hoiab enam-vähem normaalselt seda tähikupoolt ka kinni. Järsku tõmmet ei tasu anda, isegi kruusateel sidurit järsku lahti lastes kaapida, siis tõmab ketipinguti poldi kõveraks ja keti lõdvaks. Need ketipingutid on üsna pehmed. "Vanasti" kui tolleaegne 3M uus oli, siis sai ikka kohapealt minnes asfaldil kummi natuke vilisema ka lastud (oleneb asfaldist ja ka asfaldi temperatuurist ning karedusest, mõnikord tõmbas otsa püsti, isegi kui ei tahtnud) ja ei olnud probleeme keti lõdvaks minekuga. Järelikult kui keermed on terved, siis peaks vastu pidama küll.


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Lasin niisama veega üle, otseselt pesta pole viitsinud, mootori juurest peaks mingi leotusvahendiga tegema kui tahaks päris puhtaks saada.
Need käepidemekummid tunduvad olema paremad kui eelmised, üks oli varem koguni nii kehv, et panin kevadel uue ja mõne kuuga pragunes täiesti ära. :shock:
Keskmise tugijala panin mõni nädal tagasi uue külge kuna alla lükkamise kõrv oli ära murdunud (tüüpiline viga neil).
Käimalöömisvända ja käiguhoova kummid saab lõigata Tondi motopoes müüdavast kummist, mis on muidu pikem ja oli vist Dnepri oma. Käiguhoova oma on mul veel vahetamata, isoleeriga seisab koos.

Pilt
Pilt
Pilt


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Sciev kirjutas: 17 Veebr 2019, 21:21

Ei viitsi praegu kusagilt kirjandusest järgi vaadata, aga rõngaste pilud paistsid natuke liiga suured olema: 0,95-1,00 mm. Jällegi, manuaalis soovitatut ei tea praegu, aga silinder peaks päris hea olema. Üleval osas (osa mis ei kulu üldse) oli rõnga vahe 0,95 mm niimoodi, et 0,95 leht läks normaalselt vahele. Silindri keskel ütleksin mõõduks 1,00 mm, aga niimoodi et 1,00 läks raskelt vahele (0,95 jäi loksuma).

Nüüd võtsin teise mootori lahti (see mis punasel esialgu peal oli, aga 4. käigu välja viskamise tõttu maha võtsin).
Tegin igasuguseid "täppismõõtmisi".
Selle silinder on oluliselt rohkem kulunud, näiteks oli juba silmaga näha ja sõrmega tunda ranti üleval. Kui kolvirõngas lükata silindris erinevatele kõrgustele, siis maksimaalne lukupilu erinevus tuli 0,3 mm.
Kolvi kohta ei oska mõõtude põhjal midagi päris kindlat öelda, aga ju ta vist ikka vähemalt keskmiselt kulunud ka on. Peaks saama uue kolviga võrrelda. Nihikuga eest ja tagant (sõidusuunas võetuna) mõõdetuna on kolb päris ülevalt servast 61,45 mm ning keskelt (silma kõrguselt) ja ka alt servast 61,65 mm. Silinder peaks olema uuena 61,72 mm, praegu ülemine serv (kuhu kolvirõngad ei ulatu) mu mõõtmise põhjal näitas 61,75 mm kuna mul ei ole väga täpsed mõõteriistad +-0,05 mm). Kui ma nüüd põhikooli matemaatikaga ei eksinud, siis nende mõõtmiste põhjal saab arvutada, et silindri läbimõõt üleval ja keskel erinevad 0,095 mm ehk 0,1 mm. Kui nüüd pildil olevast lõigust õigesti aru sain, siis kuni 0,25 mm on lubatud silindri läbimõõdu kulumiseks? Ja kolb tuleks vahetada kui pilu kolvi ja silindri vahel on 0,1 mm? :roll:

Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (40.93 KiB) Vaadatud 4439 korda

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Kes sellise käigukastiga veidi tuttav on, siis võibolla näeb vea põhjuse ära. Mul avaldus viga selles, et 4. käik ei seisnud enam üldse sees. Meenub, et mingil ajal 3. vahel harva ka viskas välja.
Mõista-mõista milles on probleem, pildilt täiesti näha:

Pilt

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Alumine fiksaator "otsas" ?

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Nii see on. :bsmile: Midagi sellega on, aga ma veel ei tea kas on nii ära kulunud (pigem ta ei saagi nii ära kuluda) või on alt vedru katki või koguni puudu (kui keegi on varem seda kasti lahti võtnud) või on sinna pessa kinni kiilunud ja ei tule vedru survel üles.


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm »

Mul oli/on selle fiksaatoriga nõks jama... mul pingsusega pole probleemi, vaid kujuga e. liiga kulunud oli ja ei fikseerinud oma pesas hästi. Muutsin koonust natuke teravamaks... siis tekkis probleem, et ei tahtnud pesast välja tulla. Lõpuks vist sai enam vähem õige nurk.
Hetkel kasti töö selline otsi-otsi... aga viga käiguvahetuse hoovas - liiga rakselt liigub käivitushoovastiku sees ja ei tule algasendisse tagasi.
Peale Motonostalgiat võtan kõhu lahti, samas kui jõuab siis ka enne...
Sain masina proovile pandud ning 80km järjest mööda TLN-Narva mnt 90-94 km/h... Ainult sidur tahab kohati libiseda...
Mul on hetkel tagavelje pingutuseks poolkuud.... need laseb ka 100km läbimisel nõks lõdvaks. Varsti läheb alla poltidega pingutatav Voshod2 kiik. Muide soetasin just tagumise hammaka puksi - ehk see millega hammasratas ja pidurikorpus kinnitub kiigele ning millest omakorda läheb teljepolt läbi. Sain selle Teletornialusest motopoest.10€ koos mutriga. Nägin ka sellist Tartus turul oleval jalgratta&motopoes.

Silindrikaane polte tuleb pingutada peale mootori remonti ja tihedi vahetust 500km järel ja siis iga 1000km tagant kontrollida.

Lammutasin ka just esiamorti - mul vanem versioon ning ühe simmeriga + keerme peal tihend (selle tegin ise rõngastihendist, sest see peab olema kandiline... rõngastihend ühe amordi puksi peale ja käiaga ühelt pool lamedaks, siis pöörasin lameda osa ringi ning teine pool ka lamedaks...). Rohkem sinna asju ettenähtud polnud, lisasin 30mm laiuse vildist tolmutihendi.
Voshod2 amorditel on juba see vilt paigaldatud tehase poolt ning kaks õlisimmerit.
Simmereid saab VARSTA-st mõõtude järgi tellida 30mm sisemõõt ja 40 välismõõt 15€ komplekt (2tk). Paksus võiks olla 7-10mm, sest neil on fiksaatorite vajel paras lõtk. Kindlasti saab kuskilt mujalt ka.
Mul veel see jama, et amorditoru tööpinnad on nõks kahjustatud - simmeri juures tolmu/liiva triibud (sest mingit tolmukate ju polnud) ja all mingid täkked...
Uusi amorditorude valmistajaid pole veel leidnud ning kahjuks voshodi/kovrovetsi mudelite vahel neid vahetada ei saa.
Üle kahe aasta sõitsin amordiõliga Motul forkoil 10W... selle peksis tihendite vahelt välja, nüüd läks sisse Motul 15W - peale 200km läbimist amordid kuivad (samas võiks olla nõks kangem ja 20W ootab veel riiulis).
Kui helepruunikat löga tuli, siis on seal roostejama juures ning soovitan igaks juhuks amordid pulkadeks võtta ja korralikult puhastada. Minul oli 2a. õli ainult tumedamaks läinud, kuid ühe K175A amordi seest tuli paksu pruuni löga....

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Nüüdseks on siis teada, et fiksaator oli sees kinni. Eks "käigutrumliga" kokku puutuv pind oli natuke kulunud ka ja just niimoodi, et pealmise pinna servad olid laiemaks läinud ja ilmselt seetõttu oligi seal pesas kinni. Lisaks kulumise tagajärjel tekkinud metallipuru ka seal pesas ja üldse kuna asub käigukasti põhjas, siis kõik millel allapoole settida on võimalik, seda ka teeb. Sai pesa aerosoolvahendiga puhtaks tehtud ja fiksaatori pealmise pinna servad viiliga üle käidud. Kuigi iseenesest käigukasti probleemidega tegelemiseks ei pea nii palju lammutamaaga võtsin ikka päris lahti kõik, siduripoolelt ka kõik küljest ära. Lasin selle mootori sidurikettad ka lamellkettaga üle, ehk ei libise enam, enne libises sellel mootoril ikka väga hullult. Väntvõll käis ka välja, uued simmerid ja laagrid läksid. Käigukahvlite süsteemile panin paar seibi vahele, et lõtke vähendada. Nüüd on mootor muus osas koos, aga kolbi ja silindrit ei ole veel pannud. Kolvi ülemisel osal olid kriimud ja natuke silindril ka. Vaatan, äkki paneks uue kolvi ja silindri üldse, kolvi kindlasti, aga hetkel mul 0-suurusega kolbi ei ole, varsti saan. Uutest veneaegsetest osadest on 1.rem kolb ja 0 silinder, need kokku ei sobi. 1 uus väntvõll on ka varuks. Seda ei näinud põhjust praegu sisse panna.


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm »

Lahe, et voshodiga veel jändad...

Mina sain siduri pidama, kui soetasin uued taiwani made sidurikettad ja lamellid lasin 150 liivapaberiga matiks. Kokku läks 6 siduriketast ja kaks metallist ketast panin paksemad, nii et ülemine surveplaat siduri lahutuse korral suht nuutide lähedal. See tekitas vedrudele korraliku pinge ning nädalavahetuse tripil sidur pidas ilusti.
Kasti läks MOTUL 5100 4T 15W-50

Mind ootab ka käigukastis sobramine... otsin käike, kuigi juba harjunud (kui mingi käik ei lülitu kohe, siis sidur alla ja nõks käiguhooba ka allapoole) aga ikkagi vaja korda teha. Kui kõik hammakad on korras, siis jäävad need, kuid vist viskan sinna voshod 3M hammakad. Siis peaks 3nda käiguga ilusit ka 55 juures sõita olema.
Vaja mõned veohammakad osta 13.14.15. hambaga, siis saab ülekannet mootorile timmida.
Mootor on sõitnud praeguseks üle 2500km ja seda kasutanud kohe suht korralikult (sissesõitu ei töristanud... vaid ikka punn põhja ja siis maha... maanteel ikka 90km/h) eks sellel nädalal ole näha mis silinder, kolb ja rõngad näitavad.
Masin lippas väga ilusti ja seda isegi nädalavahetuse ilmaga - siis Castrol Power 1 Racing 2T õli 1:25le B98, keskmine kulu 4L/100...

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Räägime veidi Voshodi ja Jupiteri kolbide erinevustest.
Kas keegi võiks kinnitada, et vasak peaks olema õige Voshodi kolb ja parem ilmselt IŽ Jupiteri oma? Või on Voshodi erinevatel mudelitel ja Kovrovetsil (ei oma kogemust sellega) juba sellised erinevused?

Märgatavad erinevused:

  • parempoolsel on kahe kolvirõnga vaheline osa kitsam
  • parempoolsel rõnga lukustustiftid asuvad soone all ääres, vaskpoolsel soone üleval
  • parempoolsel on seeliku alumised pooled laiemad (väljalõigatud kohad kitsamad). See on ilmselt kõige suurem põhjus miks see kolb Voshodile ei sobi kuna väljalõigete laius ei ole vastavuses silindri allosas ja karteris olevate kanalite laiusega.
  • parempoolsel kolvisilmade servad kepsu pool teravad, vasakpoolsel ümarad. Kokkuvõttes paksus võibolla on isegi sama, aga parempoolsel on silmaosa paksem ja kolvi osa õhem.
  • parempoolsel seeliku allosas sees pool on osa seelikust õhem (nö. randiga), parempoolsel ühesugune.
  • antud piltidelt ei paista, aga kui kolvid panna lauale püsti seisma, siis vasakpoolse kolvi alumine serv on sirge, parempoolsel kumer (keskelt toetub vastu lauda, ääred on õhus).
  • mõningad erinevused on ka kolvipõhja sisemisel osal (parempoolsel keskelt sile, vasakpoolsel keskel on väike kühm)

Samas kui seda videot vaadata, siis seal Voshodi kolb ei ole ka täpselt selline nagu mu vasakpoolsel pildil, näiteks kolvirõngaste tihvtid soone allosas. Või ongi Voshodide (erinevate mudelite?) kolbe siis erinevate tihvtide asetusega. :roll:

Lisa: piltidel olevatel on rõngaste tiftide asetused ka natuke erinevad. Kui parempoolne Voshodile panna, siis 1 rõngas on akna äärele väga lähedal, kui mitte kohe uuena, siis veidikese kuludes jookseb rõnga ots akna serva.
On olemas veel 1 Voshodi kolb, mis kindlasti on Voshodi oma. Kõik muu on täpselt sama nagu pildil vasakpoolsel rõnga stoppertihvtid ka üleval, ainuke nähtav erinevus on see, et kolvisilma ümbrus väljastpoolt ei ole neljakandilise süvendiga piiratud (nagu siin: https://images.zakupka.com/i3/firms/27/ ... 00x600.jpg ) nagu praegusel vanal kolvil on.

1.jpg
2.jpg
3.jpg

Siin räägib ka kolbide ja rõngaste erinevusest, kõigest küll aru ei saa, aga nii palju küll, et isegi Jupiteri rõngad on veidi erinevad Voshodi omadest. Ja see rõngaste stoppertiftide asetus ka.


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas hmm »

Sai ka võrreldud jupiteri ja vossi kolbe ning kui vossi oma on olemas, siis kasuta seda. Jupiteri kolbi saab panna kuni voshod1 le
Voshod 2 on aknad juba laiemad ning sinna on suht riski biznes.
Tahtsin ka kawasaki ke175 kolbi panna,
http://predatormotorsport.co.uk/KAWASAK ... KIT-JAPAN/

kuid siia on vaja kuskil 5mm silindrit allapoole lasta. Sellel ainult sõrmeava 5mm ülevalpool vossi omast. Seda 5mm on suht raske võtta, sest väljalaskekanali alumine äär jääb suht õhuke... no kui veel karterist nõks võtta ja silindril kanalile alla juurde istutada siis on ok.

Minu kolvi saaga koos mõõtudega on siin:
http://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php ... 64#p103364

Praeguses koosluses on masin 2400km sõitnud ja väga hästi jookseb.
Eks varsti pean käigukastis sobrama.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Mul hetkel on olemas 0-silinder ja 1. rem. kolb, aga peaks varsti saama 0-kolvi ka, siis on komplekt olemas. On muidugi ka võimalus lasta silinder 1. rem mõõtu puurida. Vaatan kui uue 0-kolvi kätte saan, kuidas silindris istub, kas vahetan ainult kolvi või ka silindri või lasen ühe vana silindri remontmõõtu puurida (see mis hetkel tsikli peal on, on veidi paremas seisus).
Jaapani kolvi kohta vaatasin ka:


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: VOSHOD 3M 1989, Sciev

Lugemata postitus Postitas Sciev »

Kas võib siis öelda, et see parempoolne on kindlalt Jupiteri oma või vanema Voshodi/Kovrovetsi oma? Jupiteril vist on ka aegade jooksul kolvid muutunud.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”