Väike elektri chopper

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 113
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 28 Aug 2019, 02:45

Jesper kirjutas:
27 Aug 2019, 18:36
Akuga paralleelselt ühendades sa ei saa ju kondekaid kunagi tühjaks, ehk siis kui kondeka pinge kukub aku pingeni, siis sealt ei tule enam piiksugi. Samas üle aku laadimispinge neid laadida ka ei saa :)
nii ongi, ehk vastus will111-le.
point on selles, et kui sa kiirendad, ehk vajad järsku suurt voolu, siis akupinge langeb näiteks 48V puhul ~4V, mis peale kiirendust kohe taastub 48V peale. piltlikult öeldes imeb hetkeks nagu vaakumisse ja ei anna kogu soovitud võimsust kätte. Et seda ei juhtuks, lao kas rohkem akusid paralleeli või kasuta kondekaid. Ühesõnaga, kondekas ühtlustab asja ja võimaldab suurt (regen) laadimisvoolu.

varsti saan DC ampertangid ja proovin mõõta milliseid voolusid regen üldse annab.

tegin täna testsõidu 30km
temperatuurid:
kontroller 42
mootor 55
aku 33
üldiselt võib rahule jääda.



will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Aug 2019, 04:58

küsimus polegi selles, kas või millal kondekad tühjaks saavad või kuidas ja kui palju pinge kukub. kondekas on sisuliselt buffer mootori ja aku vahel. kas me räägime voltidest või võrdleme seda veeämbriga, ei oma tegelikult kokkuvõttes erilist tähtsust. kiirenduse ajal võetakse sealt buffrist ehk kondekast mingi teatud kogus energiat. seda võetakse kiiresti ehk siis suure voolutugevusega. selle tulemusel kasutatakse mingi teatud hulk sellest kondeka max laengust ära. kui see kiirendustsükkel on läbi saanud siis peab laias laastus seesama energiahulk seal kondekas taastuma ehk buffer peab jälle täis laaduma. küsimus on selles, mis kiirusega see uuesti täis laadumine nüüd toimub.

aga üldiselt mina sain oma küsimusele korrektse vastuse juba siit kätte, ja ühtlasi kinnitust oma arusaamale selle aku/konde hübriidlahenduse toimimise kohta https://www.researchgate.net/publicatio ... erformance
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 113
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 29 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 30 Aug 2019, 16:48

kui soovid kondeka laadimiskiirust piirata, siis näiteks on võimalik teha mikrokontrolleriga juhitav kontaktor. seade monitoorib pinge muutumist, kui pinge on tõusvas joones, siis lülitatakse kondekad laadima läbi piiraja peale seda kui regen läbi on, või peale teatud arvu sekundeid.
Viimati muutis akvanaut, 30 Aug 2019, 17:12, muudetud 1 kord kokku.

will111
Postitusi: 3091
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 207 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Aug 2019, 16:58

seda ma silmas pidasin jah, ehk siis konde laadimiskiiruse piiramist. netist natuke otsisin siis leidsin paar nö. lahendust ka, mida keegi oli välja mõelnud või pakkunud...praktikas katsetatud asjade kohta kahjuks väga infot ei leidnudki.
see kontaktor peab miudugi päris karmi voolu kannatama ja neid tsükleid tuleb tal üsna lühikese aja peale ikka päris palju, eriti kui on selline igapäevakasutuses olev masin.



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”