Väike elektri chopper

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 139
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 28 Aug 2019, 02:45

Jesper kirjutas:
27 Aug 2019, 18:36
Akuga paralleelselt ühendades sa ei saa ju kondekaid kunagi tühjaks, ehk siis kui kondeka pinge kukub aku pingeni, siis sealt ei tule enam piiksugi. Samas üle aku laadimispinge neid laadida ka ei saa :)
nii ongi, ehk vastus will111-le.
point on selles, et kui sa kiirendad, ehk vajad järsku suurt voolu, siis akupinge langeb näiteks 48V puhul ~4V, mis peale kiirendust kohe taastub 48V peale. piltlikult öeldes imeb hetkeks nagu vaakumisse ja ei anna kogu soovitud võimsust kätte. Et seda ei juhtuks, lao kas rohkem akusid paralleeli või kasuta kondekaid. Ühesõnaga, kondekas ühtlustab asja ja võimaldab suurt (regen) laadimisvoolu.

varsti saan DC ampertangid ja proovin mõõta milliseid voolusid regen üldse annab.

tegin täna testsõidu 30km
temperatuurid:
kontroller 42
mootor 55
aku 33
üldiselt võib rahule jääda.



will111
Postitusi: 3717
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Aug 2019, 04:58

küsimus polegi selles, kas või millal kondekad tühjaks saavad või kuidas ja kui palju pinge kukub. kondekas on sisuliselt buffer mootori ja aku vahel. kas me räägime voltidest või võrdleme seda veeämbriga, ei oma tegelikult kokkuvõttes erilist tähtsust. kiirenduse ajal võetakse sealt buffrist ehk kondekast mingi teatud kogus energiat. seda võetakse kiiresti ehk siis suure voolutugevusega. selle tulemusel kasutatakse mingi teatud hulk sellest kondeka max laengust ära. kui see kiirendustsükkel on läbi saanud siis peab laias laastus seesama energiahulk seal kondekas taastuma ehk buffer peab jälle täis laaduma. küsimus on selles, mis kiirusega see uuesti täis laadumine nüüd toimub.

aga üldiselt mina sain oma küsimusele korrektse vastuse juba siit kätte, ja ühtlasi kinnitust oma arusaamale selle aku/konde hübriidlahenduse toimimise kohta https://www.researchgate.net/publicatio ... erformance
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 139
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 30 Aug 2019, 16:48

kui soovid kondeka laadimiskiirust piirata, siis näiteks on võimalik teha mikrokontrolleriga juhitav kontaktor. seade monitoorib pinge muutumist, kui pinge on tõusvas joones, siis lülitatakse kondekad laadima läbi piiraja peale seda kui regen läbi on, või peale teatud arvu sekundeid.
Viimati muutis akvanaut, 30 Aug 2019, 17:12, muudetud 1 kord kokku.

will111
Postitusi: 3717
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Aug 2019, 16:58

seda ma silmas pidasin jah, ehk siis konde laadimiskiiruse piiramist. netist natuke otsisin siis leidsin paar nö. lahendust ka, mida keegi oli välja mõelnud või pakkunud...praktikas katsetatud asjade kohta kahjuks väga infot ei leidnudki.
see kontaktor peab miudugi päris karmi voolu kannatama ja neid tsükleid tuleb tal üsna lühikese aja peale ikka päris palju, eriti kui on selline igapäevakasutuses olev masin.

hmm
Postitusi: 136
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas hmm » 23 Sept 2019, 16:38

kas või kuidas ratas liigub...
Millised näitajad rattal siis on:
maantee/kiirusel sõiduulatus?
Laadimise aeg
max kiirus.

muud nüansid, mis kasutusmugavust kirjeldavad.

Idee meeldib...
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 139
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 23 Sept 2019, 18:01

hmm kirjutas:
23 Sept 2019, 16:38
kas või kuidas ratas liigub...
Käisin vahepeal motomatkal ja oli tegemistes paus.
viimasel testil oli tippkiirus 82km/h
mugav on see, et on vaikne, pole sidurit ja mootori võimsus on üldiselt lineaarne.
mingi tuuleklaasi peaks ette panema.
tühjaks pole akut sõitnud ega tea kogu ulatust. Laadija on hetkel 6A (aku BMS lubab 10A).
võimalik on teha ka autode laadimispunktist kiirlaadimise, aga see pole hetkel prioriteet.
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 139
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 04 Dets 2019, 18:01

sain sikkli registreeritud ja kevadel saab juba tänavale. kõik kulud kokku läks projekt maksma 2150eur. Akud sain tasuta. natuke lisandub veel ehk visuaalse poole tuunimise kulu.
kui ma õigesti mäletan, siis regen hetkeseadetega oli 17A kui ~ 50kmh pealt gaas maha keerata.
hirmud akude seistes koormamiseset kondekatega oli ka üle paisutatud. püsivad mõlemad ilusti, lihtsalt tuleb ise mahtuvused üle mõõta, võrdsed valida ja lekkivad välja praakida.
mis vaja veel teha? tagahammakas on CNC-ga lõigatud ja kandiliste servadega. viilisin küll ümaramaks aga tuleb veel teha et kett kergemini ja vaiksemalt jookseks.

rex1.jpg
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 139
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 27 Juun 2020, 04:25

Ratas nüüd pidevas kasutuses. proovisin täna tippkiirust, 88kmh jooksis välja.
Rohkem ei lähe, sest piirasin kontrolleris max voolu aku kaitsmise pärast.
Ja siis testisin aku kestvust. 68km pärast sai tühjaks.
Kuumenemisega probleeme pold isegi tänase palava ilmaga. Pole vaja ei ventikaid ega peltieri.
Üldiselt võib teema lõpetatuks lugeda, uued projektid on ka peale tulnud.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1673
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas bitter » 27 Juun 2020, 11:29

akvanaut kirjutas:
27 Juun 2020, 04:25

Ja siis testisin aku kestvust. 68km pärast sai tühjaks

Millise keskmise kiirusega sōitsid? Ühtlaselt vōi tüüpiline linnatsükkel? Kas mootorpidurdus laeb akusid?

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 139
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 27 Juun 2020, 13:34

keskmine kiirus ehk umbes 50-55?. Linnas ei käinud, pigem asula vahel ja väiketeed. Mootoripidurdus laeb jah akusid.


will111
Postitusi: 3717
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Juun 2020, 16:07

mis see tarbitab vool siis oli akust tippkiiruse juures, ehk mitmele amprile piiratud oli? ja akupaki pinge on milline?

omale sai ka üks pakk akusid ostetud, üks tsikkel samuti millest iseenesest kannataks miskit ehitada. aga sobiliku mootori leidmise ja ostmisega ilmselt läheb veel aega :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 139
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 27 Juun 2020, 23:29

145A oli max mida kiiirendusel võttis. Pideval tippkiirusel langeb kuskil 100A kanti. 30kmh juures tarbib 10A.
Pinge on 48V


red buell
Postitusi: 175
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas red buell » 28 Juun 2020, 00:27

Kas ARK-s võtsid arvele iseehitatud rattana või ümberehitatud rattana. Küsin, sest endal vähe tõsisem projekt käsil 84V 550A ja mootoril max 120 nm väänet.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/

will111
Postitusi: 3717
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 226 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Juun 2020, 01:30

päris hea, siis saaks oma väikse pakiga juba ka täitsa sõidetava pilli valmis ehitada :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 139
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 44 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 28 Juun 2020, 11:10

red buell kirjutas:
28 Juun 2020, 00:27

Kas ARK-s võtsid arvele iseehitatud rattana või ümberehitatud rattana.

Olemasoleva ratta mootori vahetus sai vormistatud.




Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”