Väike elektri chopper

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 161
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut »

Jesper kirjutas: 27 Aug 2019, 18:36

Akuga paralleelselt ühendades sa ei saa ju kondekaid kunagi tühjaks, ehk siis kui kondeka pinge kukub aku pingeni, siis sealt ei tule enam piiksugi. Samas üle aku laadimispinge neid laadida ka ei saa :)

nii ongi, ehk vastus will111-le.
point on selles, et kui sa kiirendad, ehk vajad järsku suurt voolu, siis akupinge langeb näiteks 48V puhul 4V, mis peale kiirendust kohe taastub 48V peale. piltlikult öeldes imeb hetkeks nagu vaakumisse ja ei anna kogu soovitud võimsust kätte. Et seda ei juhtuks, lao kas rohkem akusid paralleeli või kasuta kondekaid. Ühesõnaga, kondekas ühtlustab asja ja võimaldab suurt (regen) laadimisvoolu.

varsti saan DC ampertangid ja proovin mõõta milliseid voolusid regen üldse annab.

tegin täna testsõidu 30km
temperatuurid:
kontroller 42
mootor 55
aku 33
üldiselt võib rahule jääda.




will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 »

küsimus polegi selles, kas või millal kondekad tühjaks saavad või kuidas ja kui palju pinge kukub. kondekas on sisuliselt buffer mootori ja aku vahel. kas me räägime voltidest või võrdleme seda veeämbriga, ei oma tegelikult kokkuvõttes erilist tähtsust. kiirenduse ajal võetakse sealt buffrist ehk kondekast mingi teatud kogus energiat. seda võetakse kiiresti ehk siis suure voolutugevusega. selle tulemusel kasutatakse mingi teatud hulk sellest kondeka max laengust ära. kui see kiirendustsükkel on läbi saanud siis peab laias laastus seesama energiahulk seal kondekas taastuma ehk buffer peab jälle täis laaduma. küsimus on selles, mis kiirusega see uuesti täis laadumine nüüd toimub.

aga üldiselt mina sain oma küsimusele korrektse vastuse juba siit kätte, ja ühtlasi kinnitust oma arusaamale selle aku/konde hübriidlahenduse toimimise kohta https://www.researchgate.net/publicatio ... erformance

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 161
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut »

kui soovid kondeka laadimiskiirust piirata, siis näiteks on võimalik teha mikrokontrolleriga juhitav kontaktor. seade monitoorib pinge muutumist, kui pinge on tõusvas joones, siis lülitatakse kondekad laadima läbi piiraja peale seda kui regen läbi on, või peale teatud arvu sekundeid.

Viimati muutis akvanaut, 30 Aug 2019, 17:12, muudetud 1 kord kokku.

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 »

seda ma silmas pidasin jah, ehk siis konde laadimiskiiruse piiramist. netist natuke otsisin siis leidsin paar nö. lahendust ka, mida keegi oli välja mõelnud või pakkunud...praktikas katsetatud asjade kohta kahjuks väga infot ei leidnudki.
see kontaktor peab miudugi päris karmi voolu kannatama ja neid tsükleid tuleb tal üsna lühikese aja peale ikka päris palju, eriti kui on selline igapäevakasutuses olev masin.


hmm
Postitusi: 427
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas hmm »

kas või kuidas ratas liigub...
Millised näitajad rattal siis on:
maantee/kiirusel sõiduulatus?
Laadimise aeg
max kiirus.

muud nüansid, mis kasutusmugavust kirjeldavad.

Idee meeldib...

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 161
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut »

hmm kirjutas: 23 Sept 2019, 16:38

kas või kuidas ratas liigub...

Käisin vahepeal motomatkal ja oli tegemistes paus.
viimasel testil oli tippkiirus 82km/h
mugav on see, et on vaikne, pole sidurit ja mootori võimsus on üldiselt lineaarne.
mingi tuuleklaasi peaks ette panema.
tühjaks pole akut sõitnud ega tea kogu ulatust. Laadija on hetkel 6A (aku BMS lubab 10A).
võimalik on teha ka autode laadimispunktist kiirlaadimise, aga see pole hetkel prioriteet.

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 161
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut »

sain sikkli registreeritud ja kevadel saab juba tänavale. kõik kulud kokku läks projekt maksma 2150eur. Akud sain tasuta. natuke lisandub veel ehk visuaalse poole tuunimise kulu.
kui ma õigesti mäletan, siis regen hetkeseadetega oli 17A kui ~ 50kmh pealt gaas maha keerata.
hirmud akude seistes koormamiseset kondekatega oli ka üle paisutatud. püsivad mõlemad ilusti, lihtsalt tuleb ise mahtuvused üle mõõta, võrdsed valida ja lekkivad välja praakida.
mis vaja veel teha? tagahammakas on CNC-ga lõigatud ja kandiliste servadega. viilisin küll ümaramaks aga tuleb veel teha et kett kergemini ja vaiksemalt jookseks.

rex1.jpg
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 161
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut »

Ratas nüüd pidevas kasutuses. proovisin täna tippkiirust, 88kmh jooksis välja.
Rohkem ei lähe, sest piirasin kontrolleris max voolu aku kaitsmise pärast.
Ja siis testisin aku kestvust. 68km pärast sai tühjaks.
Kuumenemisega probleeme pold isegi tänase palava ilmaga. Pole vaja ei ventikaid ega peltieri.
Üldiselt võib teema lõpetatuks lugeda, uued projektid on ka peale tulnud.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas bitter »

akvanaut kirjutas: 27 Juun 2020, 04:25

Ja siis testisin aku kestvust. 68km pärast sai tühjaks

Millise keskmise kiirusega sōitsid? Ühtlaselt vōi tüüpiline linnatsükkel? Kas mootorpidurdus laeb akusid?

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 161
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut »

keskmine kiirus ehk umbes 50-55?. Linnas ei käinud, pigem asula vahel ja väiketeed. Mootoripidurdus laeb jah akusid.


will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis see tarbitab vool siis oli akust tippkiiruse juures, ehk mitmele amprile piiratud oli? ja akupaki pinge on milline?

omale sai ka üks pakk akusid ostetud, üks tsikkel samuti millest iseenesest kannataks miskit ehitada. aga sobiliku mootori leidmise ja ostmisega ilmselt läheb veel aega :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 161
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut »

145A oli max mida kiiirendusel võttis. Pideval tippkiirusel langeb kuskil 100A kanti. 30kmh juures tarbib 10A.
Pinge on 48V


red buell
Postitusi: 195
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas red buell »

Kas ARK-s võtsid arvele iseehitatud rattana või ümberehitatud rattana. Küsin, sest endal vähe tõsisem projekt käsil 84V 550A ja mootoril max 120 nm väänet.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 »

päris hea, siis saaks oma väikse pakiga juba ka täitsa sõidetava pilli valmis ehitada :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 161
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: Tenere700, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 48 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut »

red buell kirjutas: 28 Juun 2020, 00:27

Kas ARK-s võtsid arvele iseehitatud rattana või ümberehitatud rattana.

Olemasoleva ratta mootori vahetus sai vormistatud.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”