Väike elektri chopper

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 129
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 28 Aug 2019, 02:45

Jesper kirjutas:
27 Aug 2019, 18:36
Akuga paralleelselt ühendades sa ei saa ju kondekaid kunagi tühjaks, ehk siis kui kondeka pinge kukub aku pingeni, siis sealt ei tule enam piiksugi. Samas üle aku laadimispinge neid laadida ka ei saa :)
nii ongi, ehk vastus will111-le.
point on selles, et kui sa kiirendad, ehk vajad järsku suurt voolu, siis akupinge langeb näiteks 48V puhul ~4V, mis peale kiirendust kohe taastub 48V peale. piltlikult öeldes imeb hetkeks nagu vaakumisse ja ei anna kogu soovitud võimsust kätte. Et seda ei juhtuks, lao kas rohkem akusid paralleeli või kasuta kondekaid. Ühesõnaga, kondekas ühtlustab asja ja võimaldab suurt (regen) laadimisvoolu.

varsti saan DC ampertangid ja proovin mõõta milliseid voolusid regen üldse annab.

tegin täna testsõidu 30km
temperatuurid:
kontroller 42
mootor 55
aku 33
üldiselt võib rahule jääda.



will111
Postitusi: 3395
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Aug 2019, 04:58

küsimus polegi selles, kas või millal kondekad tühjaks saavad või kuidas ja kui palju pinge kukub. kondekas on sisuliselt buffer mootori ja aku vahel. kas me räägime voltidest või võrdleme seda veeämbriga, ei oma tegelikult kokkuvõttes erilist tähtsust. kiirenduse ajal võetakse sealt buffrist ehk kondekast mingi teatud kogus energiat. seda võetakse kiiresti ehk siis suure voolutugevusega. selle tulemusel kasutatakse mingi teatud hulk sellest kondeka max laengust ära. kui see kiirendustsükkel on läbi saanud siis peab laias laastus seesama energiahulk seal kondekas taastuma ehk buffer peab jälle täis laaduma. küsimus on selles, mis kiirusega see uuesti täis laadumine nüüd toimub.

aga üldiselt mina sain oma küsimusele korrektse vastuse juba siit kätte, ja ühtlasi kinnitust oma arusaamale selle aku/konde hübriidlahenduse toimimise kohta https://www.researchgate.net/publicatio ... erformance
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 129
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 30 Aug 2019, 16:48

kui soovid kondeka laadimiskiirust piirata, siis näiteks on võimalik teha mikrokontrolleriga juhitav kontaktor. seade monitoorib pinge muutumist, kui pinge on tõusvas joones, siis lülitatakse kondekad laadima läbi piiraja peale seda kui regen läbi on, või peale teatud arvu sekundeid.
Viimati muutis akvanaut, 30 Aug 2019, 17:12, muudetud 1 kord kokku.

will111
Postitusi: 3395
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas will111 » 30 Aug 2019, 16:58

seda ma silmas pidasin jah, ehk siis konde laadimiskiiruse piiramist. netist natuke otsisin siis leidsin paar nö. lahendust ka, mida keegi oli välja mõelnud või pakkunud...praktikas katsetatud asjade kohta kahjuks väga infot ei leidnudki.
see kontaktor peab miudugi päris karmi voolu kannatama ja neid tsükleid tuleb tal üsna lühikese aja peale ikka päris palju, eriti kui on selline igapäevakasutuses olev masin.

hmm
Postitusi: 88
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas hmm » 23 Sept 2019, 16:38

kas või kuidas ratas liigub...
Millised näitajad rattal siis on:
maantee/kiirusel sõiduulatus?
Laadimise aeg
max kiirus.

muud nüansid, mis kasutusmugavust kirjeldavad.

Idee meeldib...
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 129
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 23 Sept 2019, 18:01

hmm kirjutas:
23 Sept 2019, 16:38
kas või kuidas ratas liigub...
Käisin vahepeal motomatkal ja oli tegemistes paus.
viimasel testil oli tippkiirus 82km/h
mugav on see, et on vaikne, pole sidurit ja mootori võimsus on üldiselt lineaarne.
mingi tuuleklaasi peaks ette panema.
tühjaks pole akut sõitnud ega tea kogu ulatust. Laadija on hetkel 6A (aku BMS lubab 10A).
võimalik on teha ka autode laadimispunktist kiirlaadimise, aga see pole hetkel prioriteet.
Kasutaja avatar

Teema algataja
akvanaut
Postitusi: 129
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Re: Väike elektri chopper

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 04 Dets 2019, 18:01

sain sikkli registreeritud ja kevadel saab juba tänavale. kõik kulud kokku läks projekt maksma 2150eur. natuke lisandub veel ehk visuaalse poole tuunimise kulu.
kui ma õigesti mäletan, siis regen hetkeseadetega oli 17A kui ~ 50kmh pealt gaas maha keerata.
hirmud akude seistes koormamiseset kondekatega oli ka üle paisutatud. püsivad mõlemad ilusti, lihtsalt tuleb ise mahtuvused üle mõõta, võrdsed valida ja lekkivad välja praakida.
mis vaja veel teha? tagahammakas on CNC-ga lõigatud ja kandiliste servadega. viilisin küll ümaramaks aga tuleb veel teha et kett kergemini ja vaiksemalt jookseks.
Tsingitud gondli poldid on koledad. Kus kohast saaks 6mm poltidele musti dekoratiivseid plastist katteid?

rex1.jpg



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”