1. leht 1-st

Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 02 Veebr 2019, 22:09
Postitas mart63
Peale Nordkappi sai MT-03'ga paar korda Tabasalus kardirajal käidud, hakkas meeldima. Lõpuks päädis see jalaraudade sahinal 45 sek püüdmine nagu pidigi - väikse lohinaga, enamus vigastusi rattale säästis lohiseva ratta alla jäänud jalg, püksid olid õnneks head. :wink: Rohkem daily ratast lohistada ei tahaks.
Tuli hankida selleks tarbeks midagi parajamat - suve lõpus tuli Tartust üks 1998a Yamaha SZR660.
Tegemist Belgarda poolt Itaalias valmistatud combo TZR125 veermikust ja XTZ660 ühepütisest mootorist - MT-03 mootori karburaatoriga eelkäija. Tehniliselt on see kooslus tore, aga paraku kõrvaltoimeks Itaalia "võrratu" disain. :wack:
IMG_3214(1).JPG
Ülevaatus tehasekonditsioonis peale ning paar tundi hiljem kõik mittevajalikult raske ja/või "ilus" kraam eemaldatud. Järgi jääb kerge alumiiniumist deltabox raam, mõlemas otsas reguleeritav vedrustus ning Brembo pidurid.
IMG_3227(1).JPG
IMG_3226(1).JPG
Sabaraam tuleb uus ja oluliselt kergem, esiosa on plaan jätta naked - jahutusüsteem vajab ringipaigutamist, sest pole enam gondlit, kuhu termostaati ja paisupaaki peita. Alustatud sai jahutussüsteemi korgi liigutamisega voolikurägastikust radiaatorile.
IMG_3259(1).JPG
IMG_3262(1).JPG
IMG_3266(1).JPG
Ringi paigutada tuleb ka termostaadi korpus, see liigub raami sisse mootori kohale.
IMG_3293 (Edited).JPG
Jahutustorude ja põlvede otste rullimiseks ehitasin odava abinõu, osutus päris efektiivseks.
IMG_3570(1).JPG
IMG_3572.JPG
IMG_3575.JPG
Kuna SZR660 küürakas paak ei mahutanud 186cm tüübi põlvi ja nägi välja kole nagu öö, siis sai hangitud TZR125 paak, mis istub nagu valatult, sest ongi selle raami algne paak.
IMG_3443(1).JPG
IMG_3450(1).JPG
Lahendamist vajas ka paisupaak, originaali pole enam kuskile peita, tuleb teha uus.
IMG_3470(1).JPG
IMG_3486 (Edited).JPG
IMG_3504(1).JPG

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 02 Veebr 2019, 22:23
Postitas mart63
Selle ühepütise sisselase on ajastule ja Yamahale kohaselt lahendatud legendaardselt 'hea' tandemkooslusega kahest erinevast karburaatorist.
Uimane ja raskesti häälestatav lahendus ei täida enam oma eesmärki. Airbox ja väljalase muutuvad ja seda kaheraudset häälestada mina isiklikult ei soovi. Asemele läheb üks Mikuni TM42 (HSR42) pumbaga flatslide karburaator. Õnnestus üks selline eBayst vähekasutatuna ja mõistliku hinnaga soetada, uued on päris kallid.
61XhCNC21HL._SX425_.jpg
61XhCNC21HL._SX425_.jpg (16.39 KiB) Vaadatud 4192 korda
Selle kasutamiseks tuli teha sisselaskekollektor, mis ühe kaheks jagaks.
IMG_0719(1).jpg
IMG_0721.jpg
IMG_0732.jpg
IMG_0733(1).jpg
IMG_0734(1).jpg
IMG_0744(1).jpg
IMG_0746(1)crop.jpg

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 02 Veebr 2019, 22:48
Postitas mart63
Uus sabaraam on ühekohaline ja alumiiniumist, originaal on terasest ja väga raske. Gondliks tellisin UK'st Honda RS250 klaasfiibrist aftermarket tüki.
Saba alla tuleb veel liitiumaku ning enamus elektroonikast, nende kinnitused on veel vaja lahendada.
IMG_0754(1).jpg
IMG_0756(1).jpg
IMG_0759(1).jpg
IMG_0766.jpg
IMG_0768(1).jpg
IMG_0770(1).jpg

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 03 Veebr 2019, 12:28
Postitas poison
väga kift tegemine!

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 03 Veebr 2019, 12:34
Postitas morse
Ohsa! Lahe teema!

Ma usun, et paljudel on küsimus, miks nii head tööd teha mootoriga, millel suhteliselt piiratud võimed?

Ma ise praktiliselt ainult selliste mootoritega sõidangi. Jah, tean, mille poolest nendega mõnus lasta on. Kuid rinka ei oleks mu esimene valik :)

Samas veermik paistab tõesti sobilik. Ja eks pumbaga karpa teeb elu veits erksamaks ka. Kas otsisid lihtsalt midagi, mis nõuaks vähe hooldust aga oleks lõbus sõita? Või seos oma igapäevarattaga oli see, mis tõmbas?

Mingi stiilis 125CC rinkapill või 600ne ridaneli kõlaks nagu elamusterohkemalt?

Ega ma muidugi rinkast eriti midagi tea :)

Projekt on iseenesest lahe. See paak on küll väga hea leid.

Edu!

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 03 Veebr 2019, 13:03
Postitas mart63
Jah, mingi odava otsa R6 oleks nagu loogilisem valik rinkale, aga mulle meeldib ehitada ja pigem just selliseid natuke väärakaid asju. Liiga tõsiselt asja võtta ning suurele ringrajale esialgu nagunii minna ei plaani, lootuses kauem ühes tükis püsida. Suurele rinkale oleks see mootor tõesti leebelt öeldes kahtlane valik, aga kardirajal tundus igapäevaratta kogemuse põhjal see mootorivalem toimivat.
Selle tooriku valisin pigem just madala hinna, normaalse stock veermiku ja olematu massi tõttu. Teine kandidaat oli SV650, aga see on raskem, kallim ja esimese asjana tuleb sisuliselt kogu vedrustus ära vahetada.
Lõppu lisaks ka, et rinkast ei tea minagi suurt midagi ja teen asja pigem lihtsalt oma lõbuks ja nii nagu parajasti meeldib. Seega ei ole välistatud, et esimene totaalselt aia taha läheb. :wack:

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 03 Veebr 2019, 13:21
Postitas yeekim
Nagu alati, väga ilus ja puhas töö. RETSEPT :bsmile:

Mitme-setme aasta tagusest jääraja postitusest oleks nagu meeles kellegi kogemus, kus Belgrada R4'le "ära tegi".
Eks selle ühepütase võlu ongi kardirajal kohe, madalalt kättesaadav vääne.

edu

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 03 Veebr 2019, 14:23
Postitas Kalapea
Ilus vaadata, kui on olemas kõik tehnilised võimalused ideede teostamiseks, kui saladus pole, mis ala "põhitöö" kõrvalt ratas valmib?

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 03 Veebr 2019, 20:05
Postitas Andrea
See kollektor sai küll maasikas :D

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 03 Veebr 2019, 21:23
Postitas mart63
Igapäevaselt töötan mehhatroonikainsenerina, aga ilma enda käsi mustaks tegemata nähtavasti ei oska.
Keevitasin akukinnituse raami külge, liitiumaku jaoks midagi väga robustset vaja pole - kaalub vaid 700g.
Ühtlasi proovisin karburaatorit kollektori otsa ja hakkasin mõtlema airboxi peale. Valmistasin penoplastist mudeli, peale parajaks töötlemist katan selle kileteibiga ja siis lamineerin klaasriidega üle. Tollega on pärast kaks varianti, kas vaht pärast atsetooniga välja sulatada või pooleks lõigata, vaht välja kiskuda ja siis kaks poolt liiteribaga taas kokku lamineerida.
Maht ca 5L, ideaalis võiks liiter-kaks suurem olla, aga suurema peavaluta hetkel ei mahu rohkem. Tahapoole suurendada ei saa paagi kütuse võtukoha asukoha tõttu, ülalt ja alt pole samuti eriti juurde võtta.
IMG_0887(1).jpg
IMG_0880(1).jpg
IMG_0894(1).jpg
IMG_0905(1).jpg
IMG_0907(1).jpg

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 04 Veebr 2019, 09:09
Postitas Piipz
Esimene postitus ja mõtlesin omaette, et see mees on raudselt insener. Ei eksinudki

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 10 Veebr 2019, 16:05
Postitas h0lger
“Ühtlasi proovisin karburaatorit kollektori otsa ja hakkasin mõtlema airboxi peale. Valmistasin penoplastist mudeli, peale parajaks töötlemist katan selle kileteibiga ja siis lamineerin klaasriidega üle. Tollega on pärast kaks varianti, kas vaht pärast atsetooniga välja sulatada või pooleks lõigata, vaht välja kiskuda ja siis kaks poolt liiteribaga taas kokku lamineerida.”

Mart, Composite.ee-st saad spets krundi, millega katad vahu ära ja siis ei tee vaik sellele liiga. Tunduvalt lihtsam kui teibiga mässata või pooleks teha. Sulatamiseks kasuta atsetooni asemel Xylolit. Atsetoon ei sulata seda täielikult, jätab suured klimbid sisse, xylol teeb korraliku sinise cool-aidi.

EDIT: kuna sul on seda nii vähe vaja, siis ma võin sulle tilga isegi anda. Pean ainult garaazis üle kontrollima, et see mul aegunud/kuivanud ei ole.

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 10 Veebr 2019, 20:21
Postitas mart63
Epovaigul pole vahuga õnneks probleemi, polüester sööb kohe ära. Üle teibitud vahu eemaldasin siiski poolitamise teel, ma polnud väga kindel, kas saab kogu vahu välja "pesta".
Kas Xylol on ksüleen? Igaljuhul hea info, jätan kõrva taha, järgmine kord ehk poolitamise võrra lihtsam.
IMG_0923(Edited).jpg
IMG_0940(Edited).jpg
IMG_0946(1).jpg
IMG_0990.jpg
IMG_0989(1).jpg
Karburaatoril oli kaasas DR650 airboxi adapter, mille mugavalt peale modifitseerimist ära kasutada sain. Karburaatori ja alumiiniumist adapteri ühenduse tihendamiseks on paks o-rõngas, lubab ka natuke liikumist. Sujuvama õhuvoolu jaoks freesisin airboxi sisseplastist ülemineku, mis ühtlasi ka karburaatori adapterit kuue poldiga kinni hoiab. Lisasin ka voolikuniplid karterituulutuse ja airboxi tühjaks laskmise jaoks.
IMG_0995.jpg
airbox.JPG
IMG_1002(1).jpg
Airboxist tulevad istumise alla kaks toru, nende otsa tegin alumiiniumist pasunad ja omakorda nende otsa tõmban sellise svammfiltri.
MS-006-2.jpg
IMG_0985(1).jpg
Veel jäi sabaraamile keevitada kinnituskohad, mis airboxi kahe poldi ja kummimuhviga paigas hoiavad.
IMG_1005(1).jpg
IMG_1011(1).jpg
Kui filter kohale jõuab, siis saan trompetitele kronsteini teha, hetkel riputasin nipukatega enamvähem paika.
IMG_1013(1).jpg
Paagi alla tuli teha kompaktsed kütuse võtukohad. Kasutasin banjo liitmikke, sest all on kitsas ja sirged liitmikud ei mahuks ära.
IMG_0991(1).jpg
IMG_0992(1).jpg

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 11 Veebr 2019, 14:14
Postitas Irual
Tubli töö!
Kui peaks soovi olema vististi polüetüleenist paaki nii värvida, et värv ka püsima jääb, võin kogemusi jagada.

Edu, L

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 11 Veebr 2019, 15:09
Postitas mart63
See paak on originaalis olnud nähtavasti sinine, Yamaha on ilmselt spets krundiga välispinda töödelnud. Keegi on hiljem aga otsustanud paagi roheliseks võõbata ja teinud seda ka paagi alt, nüüd narmendab kenasti.
Mis see protseduur polüetüleeni värvimiseks muidu on, harilikud plastiku nakkekrundid igatahes ei toimivat?

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 11 Veebr 2019, 16:29
Postitas Irual
Esmalt ürita täpselt teada saada, mis materjalist paak on. Minul on kogemus polüetüleenist Acerbisega, mille kohta ka tehas väitis, et ei ole värvitav. Võimalik, et Yamu paak teisest materjalist ja elu lihtsam.

Edu, L

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 11 Veebr 2019, 16:35
Postitas mart63
Too paak on ka Acerbise toodang, materjali pole urinud. Paak on juba tehasetöötlusega, lihtsalt üle värvitud, ma ei usu et tekib välipinna uuesti ülevärvimisel probleeme kuniks muidugi originaalkrundist läbi ei lihvi.

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 01 Mai 2020, 22:21
Postitas mart63

Projekt oli vahepeal pausil, nüüd liigutan edasi.
Alustuseks võtsin ette varem edasi lükatud tüütu ülesande - murdunud mootori kinnituskõrva parandamine raamil.
Mootori eemaldamise ja taaspaigaldamise vajaduse tõttu tüütult mahukas töö, et 5min keevitada, aga tuli ära teha.

IMG_4567.jpg
IMG_4568.jpg
IMG_4571.jpg
IMG_4574.jpg

Edasi võtsin käsile väljalaske, tegin uued leegitorud originaal krõnksude asemele. Gramm jämedamad ja sujuvamad, materjaliks 38x1.5mm roostevaba.

000000261189-1-big.jpg
IMG_4658.jpg
IMG_4701.JPEG

Mikuni TM42 karburaatoril olid gaasitrossi kinnitused suunaga üles ja ei mahtunud kuidagi paagi all sujuvalt ära pöörama, tuli valmistada uus gaasirull ja trossiotsi kinnitav kronstein, et trossid liiguksid karburaatorilt ette suunas.

IMG_4769.jpg
IMG_4771.jpg

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 01 Mai 2020, 22:21
Postitas mart63

Kuna tahan masina jätta tänavalegaalseks, siis lisasin sabale kerged led-tuled ja numbrialuse.
Ette panin Yamaha MT03 esitule ja Koso spidomeetri. Spidomeetri asukohas asus varem ülemisse prilli integreeritud süütelukk, soovimatuses seda kohe pooleks saagida, valmistasin uue ülemise prilli.
Põhiline on nüüd lahendatud, varsti värvitööd ja lõppkooste, korrastada on veel juhtmestik, leida uus asukoht süütelukule, Hydroscandist uued pidurivoolikud jms väiksemad tööd.
Hetkeseis selline:

IMG_4779.jpg
IMG_4780.jpg
IMG_4781.jpg
IMG_4776.jpg
IMG_4778.JPEG

Re: Yamaha SZR660 - mart63

Postitatud: 15 Juul 2020, 13:44
Postitas mart63

Ratas on vahepeal sõidukorda saanud ning tehtud ka juba mõned edasised modifikatsioonid.

Värviproov paagil. Läksin ilma lakita pinnavärvi teed, et tulevased parandused (planeeritud paratamatus) oleksid lihtsamini teostatavad:

IMG_5034.jpg

22a vanuse isoleeri harutamine ning komponentide muutunud paigutusest tulenev juhtmestiku ringi tegemine.. alati tore töö:

IMG_5065.jpg

Sabagondel ja sabaraam, numbrimärgi hoidik jms pudi värvitud, sadul meisterdatud ja värk kokku laotud - korraks sai "valmis" ka:

IMG_5183.jpg
IMG_5186.jpg

Pooltuhat km linna ja maanteed ja selgelt hakkasid häirima liiga küürus sõiduasend ning Aliexpressi summuti, mis ilma db-killerita teeb kurdiks ja koos tollega on tobeda susiseva hääle ja ilmselt päris suure vastusurvega.

Foorumist joppas just õigel hetkel üks normaalse hinnaga Dominatori summuti. Aliexpress(1.3kg), Dominator(1.8kg) ja originaal (4+kg!):

IMG_5276.jpg

Kohendasin väljalaske torustiku uuele pütile sobivaks ja tegin sabaraami külge kerge pütiriputi.
Lisaks freesisin uued prillid ja lenksu klambrid, et paigaldada MT03'ga samasugune ning harjumuspärane suhteliselt sirge ning lai lenks. Kuna lenksuotsad tõusid ca 15cm, tuli teha kõik uued trossid ja pidurivoolik + pikendada käelülitite juhtmeid.. :wack:

Esimesel sõidul peale muudatusi sai aga kohe selgeks, et vaev tasus ära. Hääl on nüüd hea ja asend samuti. Segu on hetkel veel gramm rikas ja tulenevalt ka kütusekulu suurem kui võiks - kui düüside komplekti kätte saan, siis pistan korra lairiba lambda külge ja häälestan karpa ära.
Sõita on siiski juba väga hea, väiksel Saaremaa tuuril ja korra Tabasalus rajalgi nüüdseks käidud ja kõigega seni rahul - mänguasi suveks laias laastus valmis ja saab hakata kardiradu nühkimas käima.

IMG_5717.jpg
IMG_5719.jpg
IMG_5514.jpg
IMG_5585.jpg
IMG_5597.jpg