KTM 350 Rally
Ausalt öeldes arvasin pikka aega, et see "projekt" ei anna teema mõõtu välja, sest tegelikult on tegemist ju lihtsalt tavalisele stock endurokale mõnede juppide külge keeramisega. Aga teisest küljest on mingit järjekordset nublakat taga ajades tihti lihtsam, kui saab viidata, mis kontekstis seda vaja on, selle asemel et ebaviisakalt ja paljusõnaliselt inimeste pakkumisi maha teha. Noh ja kui tihti Eestis ikka rallikat ehitatakse, äkki päris kõige hullem õlivahetusblogi ikka ei tule.
Ühesõnaga, algne sõiduk on siin, 2014.a. KTM 350 EXC-F.
Pilt on tehtud vist kõige esimesel sõidul, mis ma sellega tegin, lund oli silmini ja üleüldse oli kogu tänavune talv endurosõidu seisukohast üsna vaevaline. Põhimõtteliselt võrreldes mu eelmise 125-se krossikaga on 350 küll suur ja võimas ja uhke, samuti läksid tulemused natuke paremaks, aga neljataktilise iseloom nõudis pikalt harjumist, samas mida sa seal harjud, kui tsikkel koguaeg kõrvuni lumes kinni on. Biitsepsitele teeb selline asi muidugi ainult head
Kevadel ja suvel ei viitsinud tsikli kallal peale sõitmise suurt midagi teha, vahepeal Lõuna-Eestis suure rattaga jaurates hangitud randmevigastus ka segas hirmsasti, aga lõpuks võtsin end nii palju kokku, et viimaseks orienteerumise etapiks suunatuled külge panna ja ülevaatus ära teha:
Orienteerumisel jäin neljandaks, aga mul on karvane tunne, et tsikli viga see ei olnud . Samas ralliettevalmistuse seisukohast oli tegu üsna olulise ettevõtmisega, selgus palju head koos mõnede vigadega. Plusspoolele läheb kindlasti kütusekulu, 150km stock 8l paagitäiega on väga viisakas tulemus, ja noh see ei olnud kuskil metsavahel nikerdamine, vaid peamiselt 90-110 vahemikus mööda teed uhamine. Oleks meelde tulnud, et riiulis vedeleb veidi suurem esihammakas, siis oleks ilmselt veel natuke alla saanud. Samuti läheb plusspoolele ratta üldine olek ja käitumine ülalmainitud kiirustel, alguses ikka natuke pelgasin, et on rahutu, vibreerib, sadul on kõva vms, aga ei, sõidab nagu rong. Selles asjas on ilmselt peasüü rooliamordil, mis tõele au andes sai soetatud juba pool aastat enne sõidukit ennast
Miinuspoolele jäid pisiasjad, esiteks ei tahtnud kaardialus kuidagi enda kohal püsida, tuul lükkas selle koguaeg püsti. Vihmaga oli muidugi mõnus seal taga küürutada, aga kaarti lugeda mitte nii väga. Teiseks segas sabakott jala üle sadula viskamist, ma pole küll sealt kõige lühemast otsast poiss, aga akrobaatika pole päris minu ala ja endurokas on hoolimata kõhetust välimusest üsna kõrge tõke, millega maadelda. See nõuab lihtsalt harjutamist Aga üldiselt on tegu üsna mugava reisipilliga, kui saba peale telgi ja veini jaoks mingi pakiraam aretada, siis selliseid 300km päevi laoks sellega vabalt vasakule ja paremale, oleks ainult teid.
Nagu nutikamad ilmselt juba pealkirjast välja lugesid, siis generaalplaan tulevikuks on rallit sõita. Kuna Eestis sellel alal võistlusi ei korraldata, siis tahes-tahtmata tuleb oma kola kuhugi välismaale lohistada. Lähimad võimalikud kohad on Leedu ja Poola, aga kuna seal need tunduvad rohkem selliste "külavõistlustena", siis on hetke eesmärgiks maikuus Kreekas toimuv Hellas Rally. 2000km ja 6 päeva, ilmselt seda muret väga pole, et ei saa end "tühjaks" sõita Samas end neljaks tõmmata ei taha, oluline on ka protsessi nautida, vast ilusti küsides kuskil ikka rajale lastakse.