KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
morse
Postitusi: 639
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 90 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 22 Mär 2020, 21:10

Jaa. Madal esiporikas on korduvalt jutuks tulnud. See on jabur kui kiirelt esiots poriseks saab. Hetkel ma lahendasin selle vanamoodsalt. Paagikotis on mikrofiiber lapp ja mõnikord olen ka mingi puhastusvahu pudelit kaasas kandnud.

Ja kui võrrelda minu ratast “päris” matkaratastega, siis neil on kõigil madalad porikad...

OT: toimetasin õues ja tuli mõte üks vaikelu lavastada. Kumb on rohkem porgandi värvi? :-|||

F9F098B0-2902-4597-B4DB-E60869BA9EB8.jpeg



Matm
Postitusi: 62
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänatud: 4 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Matm » 22 Mär 2020, 21:24

villy kirjutas:
22 Mär 2020, 14:30

Madal esiporikas hoiab ratta ja sõitja kindlasti palju puhtamana aga seal on omad ohud paksus mudas/savis sõites.
Illustreeriv pilt legendaarselt Sibirsky Extreme 2012 tripist, 2 ratast koos sõitjatega :mrgreen: madala ja 2 ratast kõrge porikaga matkates

Ehk siis madala porikaga oled ise madalalt porine, kõrge porikaga kõrgelt porine. :lol:

morse kirjutas:
22 Mär 2020, 21:10

OT: toimetasin õues ja tuli mõte üks vaikelu lavastada. Kumb on rohkem porgandi värvi? :-|||

Porgand oleks pidanud ka pildil võrdluseks olema. :P


Teema algataja
morse
Postitusi: 639
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 90 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 17 Mai 2020, 23:03

Matkarattana pole oma masinat veel kasutada saanud. Piirid pandi kinni vahetult enne seda, kui ajama tahtsin panna. Aga sõitnud olen palju ja praegu võiks öelda, et mõningaste modifikatsioonide järel ja mõningaste mööndustega võib seda ratast matkapillina pidada küll. Teen vahekokkuvõtte (edit: tuli päris pikk jutt. Kokkuvõte kümnes osas.)

1. Pagas
Antud teema olen ma siin üksipulgi lahti võtnud ja senini olen valikutega rahul.

2. Kaitsmed
Juba kajastatud teema. Käerauad ja põhjakaitse. Muuks ei näe erilist vajadust. Üks kutt lohistas ennast 690l mööda kukkumispunne ja olla väga mugav kogemus olnud. Kaalun ka aga hetkel veel pole paigaldama hakanud.

3. Tuulevari
Selles osas olen jõudnud nii kaugele, et väikse ja kerge ratta juures ei ole mõistlik Navitorni ehitada (stiilis Rade või Nomad). Sõber pani kevadel endale torni rattale ja korjas selle kähku ka maha. Ma ei tea, mis olid tema täpsed põhjused aga minu jaoks on suurimad miinused:

  • kõrge ja kitsas klaas tekitab tahes/tahtmata kiivrisse kohinat (olen seda kohinat 15 aastat kuulanud). Mul on piltlikult selline tunne, et kui on klaas, siis olgu nagu GSil või siis alternatiivina peaaegu üldse mitte.
  • Mahalangenud puid tuleb kevadel/sügisel teedel ette tihedamini kui arvata võiks - Navitorn jääb jalgu, kui tahad kusagilt alt läbi pugeda
  • Ratast kusagil ümber kukutades on rohkem nodi, mis võiks katki minna
  • See, mida @ats30 mainis - tsikli pesemine on lihtsam, kui pole mingeid imelikke aretisi (näiteks RADE'l on esitulede ees pleksiklaas, mis on tolmule avatud. Ma ei tea, kas tõepoolest tuleb selle lahenduse juures pesu ajal tuleklaas eest ära keerata ja seespoolt puhtaks teha??)

Lisaks Radele ja Nomadile kaalusin ka Lynxi ja HDB esimest otsa aga kuna mul armatuuris otseselt ruumi juurde pole vaja, siis lõpuks olen otsustanud ikkagi kõige lihtsama asja kasuks. Väike esiklaas. Sain sel nädalal täpselt sellisega testisõitu ka teha. @villy ostis selle KTMist ja ma ütleks, et väga õnnestunud disain. Kiivrisse ei kohise, sest tuulefront on suunatud alla. Aga kätelt võtab korralikult survet maha. Metsas jalgu ei jää, sest klaasi serv on vaevalt pidurivooliku kaarest kõrgemal.

Siin mõned pildid lahendustest mille vahel kaalusin:
Second best, Lynx (kõike arvesse võttes on see tõesti hea asi):

Lynx.png

RADE

RADE.png
RADE.png (282.02 KiB) Vaadatud 1269 korda

Nomad

NOMAD.png

HDB

HDB.png

Selle otsustasin ära tellida (ja otsus ei ole lihtsalt hinnast tingitud)

KTMi klaas.jpg
KTMi klaas.jpg (9.91 KiB) Vaadatud 1269 korda

4. Valgustus
Kuna esituli jääb klaasiostuga originaal, siis paigaldasin Cyclopsi LEDi. 10 mintsaga läks ette ja valgus on hea. Mõõtudelt ja kuju poolest klapib idekalt 690 esimaski sisse (ilmselt ka iga teise H4 lambiga ratta tule sisse):

IMG-7085.JPG
IMG-7079.JPG
IMG-7075.JPG

Kui sügisel valgusest väheks jääb, siis paigaldan täiendusena 20-40W lisatule kas Mayak Labsilt, PIAAlt või Baja Designsilt.

Positiivne sellise stsenaariumi juures on see, et mul on tsiklil endiselt homologeeritud esilatern ja ma saan kas Politsei soovil kusagil Saksamaa maantee ääres või LEDi vea korral lambi halogeni vastu vahetada niisama lihtsalt nagu tavapärase hõõgniidi vea korral seda teeksin.

5. Iste
Kes mugavust armastab, siis peaks ikka mingi comfort asja paigaldama (stiilis Seat Concepts). Mul on IronButt ja ma olen väga rahul selle luuavarrega. Sportlik. Päris aus olla, siis pikkade sõitude eel panen lühikesed rattapüksid tsiklipükste alla. Mulle nii sobib - paksemat ja kõrgemat istet ei eelistaks.

6. Laiemad jalarauad
Mul veel ei ole aga tahan. Täisluks värk. Ja kui on vaja aeglaselt nikerada, siis saad jalaga suurema jõuõla, kannatab rohkem mõjutada ratast.

7. Paak
Eestis sõites on siiani 210km + Reserv piisav olnud. Aga need, kellel on RADE lisapaagid peal, on eelisseisus.

8. Segu/Mäpping
Mul on kõik täiesti stock seades (sumpa, sisselase, map jmt). Ja üldiselt võib tsikliga rahul olla. Kuna tutvusringkonnas on 690 erinevaid mudeleid varsti ligi 10, siis on siin igast asju proovida saanud. Ja kui üldiselt öeldakse, et uus 690 on sujuvam kui vana, siis sain testida sellist asja nagu KEV's O2 mod. See on selline karbike, mis käib sumpast tuleva anduri ja ECU vahele. See karp modifitseerib näite nii, et aju keerab alumisete pöörete (kuni 20% gaasi avanemine) segu rikkaks. See muudab mootori käiku kardinaalselt. Pill käib mahedamalt ja on ülipehme. Kõikvõimalikud nikerdamised muutuvad nii kergeks. KRT! Masin läheb kolmandaga kohalt ära nagu traktor. Sisuliselt saab selle modifikatsiooniga ühe käigu lisaks (ehk siis kui tavaliselt sõitsid mingis kohas teisega, siis nüüd võid minna teise või kolmandaga jmt).

Karp ei maksa palju ja võiks ju teema lukku panna. Aga ma pole omale seda ostnud, sest väga üks-üheste katsetuste käigus oleme näinud, et see modifikatsioon teeb tsikli tervikuna aeglasemaks. Jah! Saan aru, et lahja ja närviline alumine ots teeb emotsionaalselt ratta võimsamaks, sest sel hektel kui jõud korralikult järgi tuleb, on laks suhteliselt suurem, kui mootoril, mis algusest peale hea jõuga tõmbab. Dünosse küll panna ei saanud aga kahe ratta kõrvuti testimised ja enne/pärast katsetused näitasid, et see modifikatsioon võtab ülevalt jõudu ära. Masin pole enam nii terav ja pehmus on üle kogu pöörete vahemiku (mitte ainult kuni 20% gaasi juures). Isegi piiraja lähedal oli tunda, et jõudu on vähem.

Reaalsuses on see "jõukadu" üliväike ja tervikuna käib ratas selle karbiga mahedalt nagu Honda või BMW või tegelt misiganes ratas, mis ei ole KTM :ner:

KRT! Uut mudelit ei saa teadaolevalt ise mappida. Nende vanadega, millel ajud mapitavad, on poisid ikka imesid teinud. Ma tahaks oma ratast peale garantiiaja lõppu dünosse panna aga, mis sa paned, kui ECU on lukus. Kui sellist ratast matkakana ka pidada (mitte nagu mina praegu - paugutan päev korraga), siis oleks kasvõi see O2 mod väga soovituslik. Masin on küll vibravaba ja hea käiguga juba tehasest aga saaks palju paremini.

9. Sisselase/väljalase
Mul kõik originaal. Riiulis on pestav filter ja selle kavatsen käiku lasta.
Aga võtan siinkohal sõna ja pakun, et võiksime TETil sõites ja teistes sellistes kohtades, kus kohalikud igapäevaselt enduurokaid näevad, vähemalt DB killerid installida. Ükshetk on kohalikel kopp ees sellest plärinast ja braapitamisest ning siis hakkavadki tekkima tõkkepuud jmt. Muidugi lõpuni ei saa seda ära hoida aga üldise ühiskondliku meelsuse hoidmise mõttes on vaiksed summutid meile endale kasuks.
Matkarattal on minu arvates vali sumps täis-idiootsus. Hea meelega omaks sellist sumpsi, mis on kerge nagu akra aga vaikne nagu originaal (muidugi DB-killeriga akra polegi teab mis hull).

10. Muu nodi
Kui ülalmainitu on lahendatud, siis jääbki veel ainult pisiasjadega tegeleda enne kui selle tsikliga reisida saab:
Peeglid vahetasin Streetmotost ostetud kokkuklapitavate vastu välja, sest väikse rattaga kipud kitsastesse kohtadesse ja peeglid kippusid lakse saama.
Rutskasoojendused ja soojendusvesti väljavõte on alati hea lisa (ma säilitasin peenikesed käepidemed ja panin korralikud soojenduselemendid rutska alla). Oxfordi regulaatorist võtan mõlemale, nii vestile kui rutskale väljundi - pole tundnud vajadust neid eraldi reguleerida. Ja regulaator peab lisakoormusele ilusti vastu. Streetmotos vähem kui 40 Euri.
GPS on väga oluline osa sõitmisest. Korralik juhtmevaba laadimisega hoidja on abiks (rikub sõidurõõmu ära, kui pidevalt jampsib see asi seal lenksul).
GPSi värk (Kyocera+Hondo) on mul väga hästi toiminud, sellest kirjutasin mingi aeg tagasi seal teloga navimise megateemas.

Kokkuvõttes olen ma väga rahul ja leian, et selle rattaga saab matkata väga vabalt. Ma usun, et ma võiks väga pikalt sadulas olla ja pikki päevi teha. Aga selge on see, et 1000km maanteed päevas ei tahaks vabatahtlikult selle masinaga sõita. Jah. Kui on vaja, siis 600km. Aga see on lagi.

Kommenteerige ja täiendage. Eriti ootan soovitusi selle mäppimise osas.

Eile Paldiskis:

IMG-7088.JPG

PS! @randel Sõitsin uut TETi osa Naagest Paldiskini. See on väga lahe! Selle autor oli vist keegi kaasfoorumlane? Tervitused!

Viimati muutis morse, 18 Mai 2020, 00:30, muudetud 2 korda kokku.

Teema algataja
morse
Postitusi: 639
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 90 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 18 Mai 2020, 00:19

Teen kohe jutti ka teise sissekande. Katsetasin esimest korda pimedas Cyclops'i H4 LEDiga sõitmist.
Olen siin ise varem sõna võtnud sellel teemal, et nn "Retrofit" lambid ei ole päris õige asi. Jään enda juurde.

Tõsi! Valgust on rohkem ja sõita on parem. Aga mul on tunne, et valgusvihk ei ole nii hea kui halogeeniga. Tõenäoliselt pimestab see esituli rohkem, kui varem... Turvalisuse võtmes on muidugi ikka parem, et ma midagi ka näen (originaal natuke näitab aga kindlasti tahaks paremat).

Omaette jama on veel siis, kui esiklaas poriseks saab (ja ta saab umbes kohe). Cyclopsi lamp on sellise valgustemperatuuriga nagu autodel tehasest Xenonid või LEDid. Sellistele laternatele on pesurid kohustuslikud. Mul muidugi pesureid pole (I'm sorry officer!).

Njh! Ma ei teagi, mis öelda. Kellel võimalik, siis kasutage pigem lisatulesid, neid saab eraldi välja lülitada jmt... Samas, kui ikka tahad LEDi laternasse, pista, siis Cyclops on vähemalt selles mõttes hea, et ta on lühem kui Hiinakad või teised kvaliteettootjad nagu PIAA ja võib kindel olla, et ta mahub korpusesse ära. Mul on üks karp Hiina LEDiga ka (sellised kallimad ja kobedamad). Nod maru pikad ja lahjad võrreldes päris asjaga. Need 4 LEDi, mis seal Cyclopsi lambi peal on (foto on eelmises postituses näha), pole mingid suvakad - tegu on väga kvaliteetsete ja eredate klotsidega. Muidugi PIAAl on ka head LEDid.

Siin fotod katsetusest:
Pooltuli
(üleval see kollane lätakas näiteks - mingid imelikud peegeldused tekivad tule sees ja need natuke pimestavad kui vastu tuleb)

pooltuli 1.JPG

Täistuli

täistuli 1.JPG

Pooltuli (natuke võiks madalamale keerata, proovisin aga see ei vähenda pimestamist sisuliselt üldse)

pooltuli 2.JPG

Täistuli
(metsa vahel on super, maanteel tahaks ideaalis veel ühte lisaspoti juurde).

täistuli 2.JPG
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 763
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 20 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas villy » 18 Mai 2020, 10:14

morse kirjutas:
18 Mai 2020, 00:19

Siin fotod katsetusest:
Pooltuli
(üleval see kollane lätakas näiteks - mingid imelikud peegeldused tekivad tule sees ja need natuke pimestavad kui vastu tuleb)
pooltuli 1.JPG

Huvitav kas see kollane lätakas võib esiporikas olla? Muidu tänud rohke info eest :)

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 256
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 15 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja » 18 Mai 2020, 12:33

villy kirjutas:
18 Mai 2020, 10:14
morse kirjutas:
18 Mai 2020, 00:19

Siin fotod katsetusest:
Pooltuli
(üleval see kollane lätakas näiteks - mingid imelikud peegeldused tekivad tule sees ja need natuke pimestavad kui vastu tuleb)
pooltuli 1.JPG

Huvitav kas see kollane lätakas võib esiporikas olla? Muidu tänud rohke info eest :)

Arvestades asukohta ja sümmeetriat, siis ilmselt ongi. Sama katse käigus viska kalts või mingi suvaline matt materjal porikale ja..?
Porikas on kindlasti ilusti poleeritud... kleepsu pole peal? Fantastiline reflektor ju.

Suviti sõidan on-, off- ja aboutroad'i, talviti pritsin foorumil sh*tload'i (tegelikult juba oli karjalaskepäev)
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2239
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 168 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas ranel » 18 Mai 2020, 12:41

Huvi pärast küsiks, et mis kõige pikem ots on, mis selle pilliga teinud oled? Ma ise tahtsin juba peale 10km sõitu väga oma ratta peale tagasi saada ...

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

Teema algataja
morse
Postitusi: 639
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 90 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 18 Mai 2020, 17:34

ranel kirjutas:
18 Mai 2020, 12:41

Huvi pärast küsiks, et mis kõige pikem ots on, mis selle pilliga teinud oled? Ma ise tahtsin juba peale 10km sõitu väga oma ratta peale tagasi saada ...

Täpselt ei mäleta aga läks umbes nii:
Reedel Tallinnas Tartu (osaliselt TET, osaliselt maantee).

Hommikul 200km korralikku TETist keerulisemat enduurot lõuna poole. Sealt pika ringiga Võrtsu äärest mööda asfalti ja kruusa Tallinnasse.

Too teine päev pidi olema umbes 500km. Ma arvan, et oleks vabalt kannatanud vajadusel edasi lasta aga olin lubanud naisega teatrisse minna.

See oli oktoobris.

Edit: @ranel ma arvan, et asi pole sadulas, mis su tsiklil on pehmem, vaid tagumikus. :D

Aga tegelt ka. Alguses on imelik sõita, sest põlvi pole kuhugi toetada ja sadul on kitsas ning kõrgel. Kuid sellega harjub kiirelt.


Teema algataja
morse
Postitusi: 639
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 90 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 18 Mai 2020, 17:52

Spoiler
Näita
Tuuletallaja kirjutas:
18 Mai 2020, 12:33
villy kirjutas:
18 Mai 2020, 10:14
morse kirjutas:
18 Mai 2020, 00:19

Siin fotod katsetusest:
Pooltuli
(üleval see kollane lätakas näiteks - mingid imelikud peegeldused tekivad tule sees ja need natuke pimestavad kui vastu tuleb)
pooltuli 1.JPG

Huvitav kas see kollane lätakas võib esiporikas olla? Muidu tänud rohke info eest :)

Arvestades asukohta ja sümmeetriat, siis ilmselt ongi. Sama katse käigus viska kalts või mingi suvaline matt materjal porikale ja..?
Porikas on kindlasti ilusti poleeritud... kleepsu pole peal? Fantastiline reflektor ju.

Ilmselt porikas jah. Aga pimestab siiski tervikuna, kuna lamp on näha ja need kiibid on ikka rängalt võimsad. Lisaks erinevad peegeldused.

Edit: ei ole porika peegeldused. Lihtsalt viskab mingit halo.

Viimati muutis morse, 19 Mai 2020, 13:32, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 533
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 267 korda
Tänatud: 61 korda
Kontakt:

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 18 Mai 2020, 19:25

ranel kirjutas:
18 Mai 2020, 12:41

Huvi pärast küsiks, et mis kõige pikem ots on, mis selle pilliga teinud oled? Ma ise tahtsin juba peale 10km sõitu väga oma ratta peale tagasi saada ...

Mina väidan ka, et asi on pigem tagumikus. Mul pole eriti kaalu ega polstrit ja mulle sobib selline iste üsna hästi. Morse tsikli Husky versiooniga sõitsin ma ühe päevaga maanteid veits üle 700km. Ja kokku kümne päevaga 4000 km. Praktiliselt kõik siis asfaldikilomeetrid. Ja alles viimaste päevade õhtutel hakkas sadul tunda andma.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1422
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 176 korda
Tänatud: 320 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas Jesper » 18 Mai 2020, 19:49

ElectroMoto kirjutas:
18 Mai 2020, 19:25

asi on pigem tagumikus

Pigem ikka seal teises otsas :twisted: Kui ennast põhjalikult veenda, et LC4 ei sobi pikemaks sõiduks, siis keha kuuletub ja ongi 10km pärast sabaalune hell. Umbes sama, nagu mõned inimesed jäävad mahla juues purju, kui neile öeldakse, et sinna on kärakat sisse segatud. Mis on iseenesest täiesti okei, mootorrattasõit ongi emotsionaalne värk, nii üht- kui teistpidi.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1079 korda
Tänatud: 238 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 18 Mai 2020, 22:06

@morse Ma olen neid led ja hid lahendusi erinevatel tuledel katsetanud ja H4 puhul on üldiselt tõesti nii,et on küll valgem kuid ei ole see mis peaks ehk valgus ei ole ühtlane. Viimane katsetus 2018 Transitil.Ja läksid sinna parimad halogeenid ning on parem. Hid samuti ei sobi H4 puhul üldse,sest need müüdavad lambid on kräpp 100%. Teisalt kui on H1,H7 luup pole valguse hajumisel mingit vahet. Kuna mainisid ka ,et neil tuledel,mis on hid või led peab olema pesur,siis see nõue on ainult hid puhul. Mersu näiteks led tulede puhul pesurit ei paigalda,isegi kui soovid.Pidavat talvel ohtlik olema. Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita. Lisatulede paar udukatena oleks kindlasti abiks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2239
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 168 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas ranel » 18 Mai 2020, 23:55

urmas66 kirjutas:
18 Mai 2020, 22:06

Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita.

:shock: sa seina peal valgusvihtu ikka vaatasid? Seal nagu täistuli oleks peal.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

Teema algataja
morse
Postitusi: 639
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 90 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 19 Mai 2020, 00:55

ranel kirjutas:
18 Mai 2020, 23:55
urmas66 kirjutas:
18 Mai 2020, 22:06

Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita.

:shock: sa seina peal valgusvihtu ikka vaatasid? Seal nagu täistuli oleks peal.

Ütleme nii, et mul on nüüd ikka väga hea sõita! Küsimus on, et kas vastutulejaid hakkab häirima või mitte. Eks ma katsetan. Praktiliselt loeb see, et kas hakatakse vilgutama või mitte.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2239
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 168 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas ranel » 19 Mai 2020, 09:06

Spoiler
Näita
morse kirjutas:
19 Mai 2020, 00:55
ranel kirjutas:
18 Mai 2020, 23:55
urmas66 kirjutas:
18 Mai 2020, 22:06

Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita.

:shock: sa seina peal valgusvihtu ikka vaatasid? Seal nagu täistuli oleks peal.

Ütleme nii, et mul on nüüd ikka väga hea sõita! Küsimus on, et kas vastutulejaid hakkab häirima või mitte. Eks ma katsetan. Praktiliselt loeb see, et kas hakatakse vilgutama või mitte.

Saab ka teistmoodi proovida. Sõber lenksu ja ise proovid enda peal pimestamist.2 ledi ma olen nii tulest välja visanud. Ühel oli joon täitsa olemas, aga samas nagu halo ümber lõikejooke. Tulemus midagi parem polnud ja pimestas ka. Teine oli samasuguse valgusvihuga nagu sul. Siledal maanteel polnud veel hullu, aga natuke laielisemal teel vilgutati. Nüüdseks NightBreaker sees.


Teema algataja
morse
Postitusi: 639
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 90 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas morse » 19 Mai 2020, 13:46

urmas66 kirjutas:
18 Mai 2020, 22:06

@morse Ma olen neid led ja hid lahendusi erinevatel tuledel katsetanud ja H4 puhul on üldiselt tõesti nii,et on küll valgem kuid ei ole see mis peaks ehk valgus ei ole ühtlane. Viimane katsetus 2018 Transitil.Ja läksid sinna parimad halogeenid ning on parem. Hid samuti ei sobi H4 puhul üldse,sest need müüdavad lambid on kräpp 100%. Teisalt kui on H1,H7 luup pole valguse hajumisel mingit vahet. Kuna mainisid ka ,et neil tuledel,mis on hid või led peab olema pesur,siis see nõue on ainult hid puhul. Mersu näiteks led tulede puhul pesurit ei paigalda,isegi kui soovid.Pidavat talvel ohtlik olema. Aga sinu valguslaiku vaadates ei ole ju väga kehv, tee on valge ja näeb vähemalt sõita. Lisatulede paar udukatena oleks kindlasti abiks.

Olen nõus, et H4 HID on 100% kräpp. See on ikka liiga karm asi, mida ise aretada kuhugi. Looptule sees, kus muidu on mingi H1 halogen, on asi parem (sama lugu LEDiga). Ühesõnaga nõus.

Kui tahad H4 paremaks saada, siis nightbreakerite jmt eluiga on naeruväärne - lõpuks tüdined ära. Minu kasutatud kallis LED on väga hea valgusega aga lõpuks jääb kõik selle taha, kuidas konkreetne latern antud lambiga kokku sobib. Ma olen veel selline 50/50 - vast ikka kannatab ära reguleerida nii, et oleks vastusõitjatele ka viisakas see asi...

Rõhutan veel üle, et see Usakate LED, mille ma tellisin, on ikka PALJU valgem kui 25.- EURine kobedama otsa Hiinakas.

Lisatulede osas ei ole mul udutulesid otseselt vaja. Eriti selle LEDiga on kõik tee ääred ja värgid täitsa heledad. Kusujuures see otse eest väga üle valgustamine tekitab tegelikult uue probleemi - pupill läheb koomale ja sa ei näe enam tee servasid ja kaugust nii hästi, kui väiksema heledusega valgustusega. Millest puudust tunnen on justnimelt kaugele ulatuv kitsas kiir ehk Spot. Aga ma ei hakka enne midagi täiendama, kui pole kindel, et selle H4 Cyclopsi kuidagi viisakalt ära saan seadistatud.

Jama on veel selles, et ega need Baja Designsi ja ET ja teiste 500 eurised LED laternad on ka suure tõenäosusega üsna korralikud pimestajad (mõtlen neid, mida pannakse originaaltule asemel). Ja neil pole E-märgistki... Nii et ega mul palju valikuid ei ole... Lõpuks võib ka nii teha, et on halogen + lisatäistuli ja lisapooltuli (neile saan ju lüliti vahele panna). Mayak Labsil on eriti nunnud kerged tükid saada. Suhtlesin Moskvast selle Mayaki mehega, saatis mulle garaažist pilte:

photo_2020-02-03_13-35-57 (2) (1).jpg

See tulepesurite teema on kõige rohkem seotud ilmselt sellega, et sinise valguse lainepikkus on kõige lühem ja see murdub esimesena kui mingi udu, tolm või ka mustus tuleklaasil on (sel põhjusel on näiteks maa kosmosest vaadates sinine ja päike loojangul punane). Ma ei teadnudki, et LED tuledel ei pea pesurit olema... Ju seal mingid kaalutlused on. Ise lasen veel HID ajastu autoga ringi :bsmile:

Edit: LEDidest nüüd jahutud küll, köhige välja, kuidas uue ECUga 690 mootorit mapitakse? Tahaks nii, et alt oleks rikkam ja ülevalt sama terav nagu varem...

Enne garantii lõppu seda muidugi nii ehk nii tegema ei hakkaks.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5200
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1079 korda
Tänatud: 238 korda

Re: KTM 690 Enduro R 2019 matkapilliks - morse

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 19 Mai 2020, 21:52

@morse Nende LED tule pesuritega on ka nii ja naa. Mersul pole ja ei saa ka,aga Škodal on lisana olemas. Naise Renault ka pole ja valikus sellele autole vähemalt polnud. Varustustase kõrgeim ehk peaaegu kõik vajalik ja palju mittevajalikku peal,kuid tulepesureid ei saanud. Samas minu auto tuled näitavad veel päris mustana üsna talutavalt,aga näiteks Volvo ja Škoda hid tuled olid juba suht väiksest porist klaasil, päris pimedad. kasutasin neis mõlemais 4300K lampe ehk valgeid.Tsiklil pole tulesid nii mustaks saanud,et tajutav vahe tekiks või valgustugevust piisava varuga.

PS Minu proovitud kallima otsa H4 ledidel olid võrud liigutatavad ehk sai valgusallika nurka natuke muuta ja seda tehes,tekkis ka see lähitule joon seinale. Äkki on ka nendel see rõngas liigutatav-keeratav? Mul olid küll metall korpusega ja see rõngas keeras tirriga justkui.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”